Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chystané Porsche Taycan rozdrtilo čas Tesly. Prý je to sériovka

Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
17 Fotogalerie
Marek Bednář
Diskuze (32)

Připravovaná nová verze Porsche Taycan dosáhla na Severní smyčce Nürburgringu času 7:07,55. To je na dostřel hypersportu Rimac Nevera. O jakou verzi taycanu jde, si však automobilka nechává zatím pro sebe.

Automobilka Porsche se pochlubila rekordem svého modelu Taycan na Severní smyčce Nürburgringu. Lars Kern zvládl s vozem označeným jako „předprodukční taycan“ objet kolo za 7:07,55, což ho činí nejen nejrychlejším elektrickým porsche na Nordschleife, nýbrž i nejrychlejším čtyřdveřovým elektromobilem na tomto slavném okruhu.

Tento rekord dosud držela Tesla Model S Plaid s časem 7:25,231. To znamená, že taycan je rychlejší o téměř 18 sekund – to je obrovský rozdíl i na více než dvacetikilometrovém okruhu. Nový čas je rychlejší o 26 sekund oproti dosavadnímu Taycanu Turbo S a o pouhé 2,25 sekundy pomalejší než Rimac Nevera, který „Zelené peklo“ zvládl za 7:05,298, což je absolutní rekord pro produkční elektromobily.  

„Šestadvacet sekund je v motorsportu půlka věčnosti. Larsův čas 7:07,55 na Nordschleife je senzační, posílá taycan do stejné ligy s elektrickými hypersporty,“ říká Kevin Giek, šéf modelové řady Taycan. „Působivé na tom je, že Lars zajížděl skoro stejné časy po několik kol,“ dodává Giek.

Taycan ve videu i fotografiích ukazuje odlišné nárazníky od dnes známých produkčních verzí, a také velké křídlo na zádi. Automobilka o něm neřekla vůbec nic navíc, než že to je „předprodukční taycan“ – neznáme jeho parametry a ani jméno. Web Motor1 spekuluje, že by se mohl jmenovat Turbo GT a mít tři elektromotory s celkovým výkonem okolo tisíce koní.

Co má rekordní vůz určitě, je ochranná klec a skořepinové sedačky v interiéru. Porsche jejich instalaci nezastírá, zdůvodňuje ji bezpečností. Je ovšem namístě se ptát, nakolik máme před sebou opravdu produkční auto – ve čtyřdveřovém, primárně luxusním elektromobilu by zákazníci, odhadujeme, klec a vícebodové pásy zrovna neocenili.

Ať už ale výbava interiéru říká cokoliv, automobilka se snaží upozornit patrně zejména na schopnosti nového elektrického ústrojí. Onboard z rekordní jízdy máme očekávat v březnu letošního roku. Kdy se představí produkční verze tohoto superrychlého provedení taycanu, je zatím ve hvězdách.

Vstoupit do diskuze (32)