Chystané Porsche Taycan rozdrtilo čas Tesly. Prý je to sériovka
Připravovaná nová verze Porsche Taycan dosáhla na Severní smyčce Nürburgringu času 7:07,55. To je na dostřel hypersportu Rimac Nevera. O jakou verzi taycanu jde, si však automobilka nechává zatím pro sebe.
Automobilka Porsche se pochlubila rekordem svého modelu Taycan na Severní smyčce Nürburgringu. Lars Kern zvládl s vozem označeným jako „předprodukční taycan“ objet kolo za 7:07,55, což ho činí nejen nejrychlejším elektrickým porsche na Nordschleife, nýbrž i nejrychlejším čtyřdveřovým elektromobilem na tomto slavném okruhu.
Tento rekord dosud držela Tesla Model S Plaid s časem 7:25,231. To znamená, že taycan je rychlejší o téměř 18 sekund – to je obrovský rozdíl i na více než dvacetikilometrovém okruhu. Nový čas je rychlejší o 26 sekund oproti dosavadnímu Taycanu Turbo S a o pouhé 2,25 sekundy pomalejší než Rimac Nevera, který „Zelené peklo“ zvládl za 7:05,298, což je absolutní rekord pro produkční elektromobily.
„Šestadvacet sekund je v motorsportu půlka věčnosti. Larsův čas 7:07,55 na Nordschleife je senzační, posílá taycan do stejné ligy s elektrickými hypersporty,“ říká Kevin Giek, šéf modelové řady Taycan. „Působivé na tom je, že Lars zajížděl skoro stejné časy po několik kol,“ dodává Giek.
Taycan ve videu i fotografiích ukazuje odlišné nárazníky od dnes známých produkčních verzí, a také velké křídlo na zádi. Automobilka o něm neřekla vůbec nic navíc, než že to je „předprodukční taycan“ – neznáme jeho parametry a ani jméno. Web Motor1 spekuluje, že by se mohl jmenovat Turbo GT a mít tři elektromotory s celkovým výkonem okolo tisíce koní.
Co má rekordní vůz určitě, je ochranná klec a skořepinové sedačky v interiéru. Porsche jejich instalaci nezastírá, zdůvodňuje ji bezpečností. Je ovšem namístě se ptát, nakolik máme před sebou opravdu produkční auto – ve čtyřdveřovém, primárně luxusním elektromobilu by zákazníci, odhadujeme, klec a vícebodové pásy zrovna neocenili.
Ať už ale výbava interiéru říká cokoliv, automobilka se snaží upozornit patrně zejména na schopnosti nového elektrického ústrojí. Onboard z rekordní jízdy máme očekávat v březnu letošního roku. Kdy se představí produkční verze tohoto superrychlého provedení taycanu, je zatím ve hvězdách.