Testy
Jezdí to výborně, optikou hybridů asi nejlepší,co jsem zkoušel, výkon (jede to na čtyřválec fakt dobře, dynamika je pozoruhodná), pro nefanoušky eCVT to řadí a je tam i prodleva převodovky, zatáčí to, skvěle tlumí nerovnosti, do zatáčky zatáčí i zadní náprava, takže dává pocit menšího auta..
Ale vlastně se to nechová jako hybrid, docela to žere (já vim, koně, váha, já s tim jel asi za 10 ), má to zoufalý kufr na to, jak je to velké auto, určitě nenahradí velká SUV, myslím, že i do o třídu menší sesterské neprémiové Rav4 dáte víc věcí a moc se mi to vlastně nelíbí... dát ten pohon do nějakého sedanu Lexus, třeba do ESka ve sportovním paketu.. .to by bylo 😊
Ale vlastně se to nechová jako hybrid, docela to žere (já vim, koně, váha, já s tim jel asi za 10 ), má to zoufalý kufr na to, jak je to velké auto, určitě nenahradí velká SUV, myslím, že i do o třídu menší sesterské neprémiové Rav4 dáte víc věcí a moc se mi to vlastně nelíbí... dát ten pohon do nějakého sedanu Lexus, třeba do ESka ve sportovním paketu.. .to by bylo 😊
Nové RX jsem nejel, ale teoreticky souhlas, že ES 500h by bylo moc zajímavé auto a mělo by - při zachování určité cenové hladiny - potenciál brát zákazníky A6 nebo S90, popravdě to bych zvážil na dálnici i já, protože se mi ES jinak líbí (vzhledem k ceně) 😊 Mně na RX vadí to, že to je furt jen FWD a v testech na Youtube jsem víckrát zaznamenal, že je to při dynamičtější jízdě cítit a věřím tomu, protože 200 kw na předku a jen 70 kw z elektromotoru s poměrně malou baterkou nemá šanci fungovat jinak než pomáhat trakci v nejhorším... To mi tady v článku chybí a právě při srovnání s X5 45e to pak docela kulhá a nepřijde mi to na plný počet hvězd.
Rx 500h má kardan prý. Nezkoumal jsem ale. 350h a 450h+ má elektrickej zadek.
Nemá...je to FWD😒br />
"Přední kola jsou poháněna čtyřválcem a elektromotorem o 64 kW (87 koních), zadní kola pak pohání pouze elektromotor eAxle o výkonu 76 kW (102 koní)."
"Přední kola jsou poháněna čtyřválcem a elektromotorem o 64 kW (87 koních), zadní kola pak pohání pouze elektromotor eAxle o výkonu 76 kW (102 koní)."
V lexu mi říkali něco jiného. Zjistím jak to je.
Nemusíš, tady máš video od Lexusu😒br />
https😐/www.youtube.com/watch?…
Prodejce v tom asi trochu tápe 😉
https😐/www.youtube.com/watch?…
Prodejce v tom asi trochu tápe 😉
On tam nějaký mechanický diferenciál je, ale jen od elektromotoru mezi levým a pravým kolem. Ve výsledku když to nemá dost šťávy, což v tomhle případě znamená😒br />
a) výkon motoru 70kw proti vpředu spalovacích 200kw + elektro 60kw
b) nízká kapacita baterie
...tak to proti kardanu nebo dual motor (a víc) BEV nemá bohužel šanci...občas si to pomůže, ale to je tak všechno.
a) výkon motoru 70kw proti vpředu spalovacích 200kw + elektro 60kw
b) nízká kapacita baterie
...tak to proti kardanu nebo dual motor (a víc) BEV nemá bohužel šanci...občas si to pomůže, ale to je tak všechno.
hele highlander byl ve *** schopnej na elektriku couvat v krpalu docela slusne, jako jestli cekas jezdeni bokem na mokrym asfaltu nebo vyprostovani 4t vleku z blata (kde se u kazdyho hybridu od wrangleru, pres bmw ci audi) stejne nastartuje spalovaci motor to proste neni. Ale rx s 5 hvezdickama za sileny penize by to umel mel
No jasný, proto jsem tu i jinde psal, že v moment kdy se to porovná s konkurencí ve třídě, tak to kulhá na obě nohy. Že to bude ve většině běžných situací stačit nepochybuju. Že by se dalo v té cenové hladině koupit 100% řešení, to bych se pak drbal na hlavě…ale já u aut řeším techniku, kdo chce jen velké prémiové SUV, bude mu to jedno.
Ale kdo řeší u auta za 2,5 mio spotřebu je vocas. Jinak Lexus super jen škoda toho 6ti válce...
U hybridu by to asi mělo mít smysl řešit spotřebu, jinak tam nepotřebuješ elektromotor
Tohle je super oproti takové X5 30d nebo 40i primárně ve městě, kde i ta nafta bere hodně a nehodí se tam koncepčně. Tady to se dá provozovat na svou kategorii úsporně a uživatelsky příjemně po městě jako mamacar a s přehledem to utáhne víkendové cesty mimo město. Ten pohon se mi docela líbí, ale v té cenovce při srovnání s plnotučnou prémií se ty výhody začnou trochu ztrácet...
Urcite do mesta sa hodi koncepcne ten spalovaci hybrid 😁
Nic takového jsem nenapsal. Popsal jsem to ve srovnání s konkurenčními šestiválci. Cituji sám sebe "oproti takové 30d nebo 40i". Můžu ještě dodat, že pro ty co nechtějí dobíjet 45e.
A pokud chceš tuhle EV debatu rozvíjet, tvůj Enyaq se hodí na rychlou víkendovou cestu do Alp po týdnu ve městě bez jediného dobíjení? Já jenom, že RX 500h s tím nemá problém, natankuješ cestou z města do plna a jedeš bez omezení výkonu.
A pokud chceš tuhle EV debatu rozvíjet, tvůj Enyaq se hodí na rychlou víkendovou cestu do Alp po týdnu ve městě bez jediného dobíjení? Já jenom, že RX 500h s tím nemá problém, natankuješ cestou z města do plna a jedeš bez omezení výkonu.
já řeším spotřebu u každého auta které mám ve firmě, neřeším to jen u aut pro zábavu, které najedou prd. Prostě doba se posunula a věřím, že spousta lidí řeší spotřebu ne kvůli financím (tam by mi to mohlo být fakt ukradené), ale prostě proto, že uvažují elementárně ekologicky a nechtějí pálit víc benzínu, než je nutné....
Mimochodem se Supem iV mám po 85tkm průměr 3,7.... (a tunu elektriky, samozřejmě)
Mimochodem se Supem iV mám po 85tkm průměr 3,7.... (a tunu elektriky, samozřejmě)
Buď v klidu, na firmu už ho nekoupis.
Kúpiš ale nedostaneš celú dph.
Neviete niekto ako to je s operákom na také drahšie auto?
Neviete niekto ako to je s operákom na také drahšie auto?
V pohode odectes celé DPH, protoze na firmu dostaneš slevu, že pod 2M bez DPH se dostaneš v pohodě.
Nemyslel som zrovna Lex, tie ma zatiaľ neberú. Tak všeobecne.
Ale jo. Ale zase má to 370 koní a ve městě lehce přes 7 a na dálnici když jedeš jak člověk tak k 10 mi přijde dobrý.
Mám RX 450h predchádzajúcej generácie ešte s radovým šesťvalcom. Keďže primárne denne jazdím mestské plus prímestské trasy, diaľnicu, ak nerátam obchvat, raz - dvakrát mesačne, tak hybrid mi vychádzal ako jediná možná alternatíva. Jazdenie s naftovým šesťvalcom v meste, ktorý sa ani poriadne nezohreje je týranie motora, naopak jazdenie s benzínovým nehybridným šesťvalcom v meste je zase týranie peňaženky. Novým RX som ešte nešiel, dealer mi ho ešte neponúkol na skúšku. No otázka je, aká bude spoľahlivosť novej koncepcie pohonu - štvorvalec s turbom plus HDM automat oproti klasike hladká 3.5 V6 plus planétové eCVT. Spotrebou to vyzerá, že je to na hodnotách predchádzajúcej generácie, resp. mierne nad. V meste so šesťvalcom bežne dosahujem spotreby pod 7 l/100 km, nie je problém ani 6.5. Myslím, že tým, že Lexus skončil so šesťvalcami, sa pripravil o časť klientov. Uvidíme, možno v budúcnosti sa ešte k šesťvalcom vráti.
Tak to zdravím kolego, taky mám 450h předchozí generace :yes:
Dúfam, že vám dobre slúži. Ja som išiel do RX po 6 rokoch strávených na NX a je to neporovnateľný rozdiel najmä v dynamike, kultivovanosti chodu ale aj dojazdu na elektro. Oproti NX dochádza k častejšej jazde na elektro. Výsledkom je to, že na RX mám dlhodobo spotrebu porovnateľnú s NX, čo som teda rozhodne nečakal.
Prajem všetko dobré v novom roku.
Prajem všetko dobré v novom roku.
Ano, slouží... to je to správné slovo 😄 radši to zaklepu na dřevo, ale zatím jen dolevam benzín a vodu do odstřikovače 😄 průměrnou spotrebu mám těch 7,7 . Tuhle jsem se zrovna bavil se ženou, že si jako další auto neumím představit nic jiného než Lexus 😄 na každou jízdu se tesim a baví mě dálky, jak z toho auta člověk vyleze a není unavený a nic ho neboli 😄
Děkuji za přání do Nového Roku a Vám přeji také vše nej a pevné doufám, že máte s vozem obdobně pozitivní zkusenosti :yes:
Děkuji za přání do Nového Roku a Vám přeji také vše nej a pevné doufám, že máte s vozem obdobně pozitivní zkusenosti :yes:
a slušná převodovka jsou určitě velký pokrok. Za ty peníze by to ještě chtělo šestiválec, motor podél, hnanou zadní nápravu přes kardan, podvozek na vzduchu a dostane to na zdejším serveru deset hvězdiček.
Asi tak, bohužel opět jen další z řady testů s naprosto nesmyslným hvězdičkovým hodnocením. To auto by mohlo být, vzhledem k použité technice, zajímavé, kdyby stálo max. 1,7 a ne 2,5 mio.
To nesmíš kupovat u českých dealerů. Ti neví co by. Ti se chovají jako Kaufland a Lidl v Čechách -urvi co můžeš.
V Německu je funglovka z 1,8 mega. Stačí si zajet do Berlina
V Německu je funglovka z 1,8 mega. Stačí si zajet do Berlina
Logicky je při srovnávání řeč o cenách ceníkových, resp. z konfigurátoru, argumentace skladovkami u dealerů je nesmyslná.
To nesmíš kupovat u českých dealerů. Ti neví co by. Ti se chovají jako Kaufland a Lidl v Čechách -urvi co můžeš.
V Německu je funglovka z 1,8 mega. Stačí si zajet do Berlina
Na cenikove ceny sere pes
V Německu je funglovka z 1,8 mega. Stačí si zajet do Berlina
Na cenikove ceny sere pes
PETR_CYZEK
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Zajímalo by mě, jaký je objem kufru. Testy Lexusu RX na Auto.cz jsou 4 a v každém se uvádí jiné číslo. Zde 838 l, v dalším 612 l a v dalším 461 l po roletku a 612 l po střechu... Testovali se různé verze (350h, 450h+ a 500h), ale na fotkách vypadá kufr vždycky stejně. Na webu Lexusu jsem objem kufru nenašel.
Zde uváděná čísla jsou prakticky vždy špatně, 838 l si někdo vycucal z prstu. Kufr je na danou třídu/velikost auta malý, menší než v autech o dvě třídy níže. Správně je 461 litrů a po sklopení sedaček 1678 litrů. V materiálech k RX se to uvádí třeba zde, strana 67.
https😐/www.lexus.de/…4_GER_150dpi.pdf
https😐/www.lexus.de/…4_GER_150dpi.pdf
LEXUS RX450h minulej generácie má objem kufra 539 l a po sklopení zadných sedadiel 1612 l. Ano, nie sú to nejaké úžasné čísla, ale v praxi nie je problém pre 4 dospelé osoby zbaliť sa na dvojtýždňovú dovolenku aj s rezervou na prípadné nákupy. Naviac RX má posuvnú zadnú lavicu zhruba o 15 cm čím je možné získať ďalšie litre v kufri bez výrazného obmedzenia komfortu sedenia na zadných sedadlách.
To nepovažuji za argument, 4 lidé se na dovolenou sbalí i do Golfu, ale nevidím jediný důvod aby se majitel největší třídy SUV velikosti Q8, X5, GLE nebo Touaregu musel uskrovňovat v kufru o objemu 461 l notabene u modelu, který určitě není pro nadšené řidiče (kteří by nějaký litr v kufru odpustili výměnou za dynamické svezení), ale je to typický mamacar, kde se s rostoucí velikostí auta jaksi předpokládá i rostoucí objem kufru, protože odvézt třeba 3 kluky na hokejový trénink znamená rozházet půlku výstroje po autě, do 461l se tři hokejové bagy nevejdou ani zázrakem.
Nevravím, že nemáš pravdu. Ale v mojom prípade nebola veľkosť kufra podstatným dôvodom na kúpu RX - ka. Keďže väčšina mojich jázd je v meste, resp. prímestské jazdy, dieslová X5 alebo GLE nepripadala v úvahu z princípu - pravidelná jazda so studeným dieslom, benzínová - nehybridná varianta zase z dôvodu spotreby. Preto mi hybridné RX vychádzalo ako najprijateľnejšia alternatíva s tým, že pri mojom podiele dialničných jázd na celkovom ročnom nábehu (33000km) nemám absolútny problém s vyššou spotrebou na diaľnici oproti vyššieuvedenej dieslovej konkurencii. Moja dlhodobá spotreba s 3,5 v6 hybridným RX je 7,3 l/100km. Do elektriny som nechcel ísť.
Taky je v tom kufru plnohodnotná rezerva, to třeba v Touaregu neni ne? mě třeba se ženou a se synem kufr stačí v pohodě na týdenní dovolenou. Kdo potřebuje víc, koupí něco jinného, jednoduchý...
V Touaregu záleží co si zaškrtneš v konfigurátoru, můžeš mít cokoliv, sadu, dojezdovou rezervu nebo plnohodnotné kolo.
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
V galerii jsou i fotky kufru, pod podlážkou žádná rezerva není, a není tam ani žádný prostor, do GLE dáš pod podlážku troje lyžáky, do X5 dokonce čtvery a pořád ti zbývá celý kufr. Pro mě je praktičnost a objem kufru u rodinného auta docela důležitá věc, RX je auto s určitými rozměry (ne malými) a za konkurencí ve třídě v tomto ohledu zaostává o parník.
Ono je RX spíš ke GLE Coupé nebo X6, oproti klasickým SUV nemá zbraně ve využití.
Ale však jo, každej má jinný priority. Já bych zase nesnesl, aby mě v autě něco vrzalo, jako toho máš u BMW, Mercedes i Porsche plnej internet. A s tou rezervou jsem psal o předchozí generaci kde mám plnohodnotnou rezervu...
3 hokejové bagy se tam vejdou úplně v pohodě. To jsi ani neviděl. Ano kufr je malej, nedal jsem tam 3 120cm kolobezky, proto jsem pro sebe zůstal u HL. RX má nevýhodu nízkého kufru a zuzeneho mezi podbehy. Málo litru má proto, že roletka je hodně nízko kvůli rychle se svažující zádi. Tohle je spis jako X6 než X5.
Hokejový bag má cca 250l (zhruba 110x50x45, nacpaný výstrojí o pár cm víc). Takže ten, kdo dostane do 460l kufru rovnou 3 nejspíše dostane Nobelovku.
Mám asi páté BMW a ani jednou žádný problém. Možna mám štěstí ale nadávat na BMW mi nepřijde celkem ok a že jezdíš furt do servisu je možná také otázkou kdo a jak to řídí?
A mám Lexuse LC 500 takže srovnat mohu. Nestěžuju si také ale němci prostě to umí s tím rozmazlováním řidiče za ty peníze lépe. A s vrzáním plastů u BMW nemám takovou zkušenost ani u levnějších typů. Že někomu vrže nová sedmička? No to bych se na to rád podíval
LC500 jsem koupil v roce 2018 a prodal ve 2020 kdy jsem koupil 911 992 (velka chyba.. mimochodem). LC ale Fenomenalni automobil. Jen jsem uplne neprisel na chut sedackam a stval me infotaiment. Ted v tom LS je ta posledni jednotka po faceliftu a pocitove uzivatelsky se to auto posunulo na uplne novy rozmer.
Já jsem zase k LC se dopracoval od 911 Targa a od ML SL 63 a nestěžuju si. Ale jak jsem psal, němec vás za ty peníze víc rozmazlí ( soft close, bezklíčkový přístup, ambientní osvětlení, automatické parkování, 360°kamera) ale jsou to věci, které nejsou potřeba pro normálního řidiče zvyklého řídit od vejtřasky po Porsche cokoliv :😉 Ale vím, že v LC se nic nebude kazit jenom tak nahodile a v servisu nebudu mít pocit, že jsem se dobrovolně nechal okrást, což zejména u Porsche platí dvojnásob :no: Teda u Porsche na Proseku abych nekřivdil těm servisům v Německu
U SLka ve 20-ti tisících odešel jenom tak přední tlumič ABC za 70000- po záruce, ve 30-ti tisících kondenzátor klimatizace za 40 000 a tak.
Porsche Prosek je slozita kapitola existence znacky v CR. Clovek to bud musi vzit jako nutne zlo nebo jezdit do Nemecka. Tam mam zkusenost s mou starou 911 997 a servis tam byl perfektni.
SL to byl muj sen. Ale bohuzel tehdy nedostupny. To co vyrabi ted me nelaka 😒 navic je to za penize, ktere jsou uplne mimo. LC v kabriu to jisti, ale uz nejde objednat 😒 pry ma byt nastupce nejaky s hybridem. Pokud to nebude hybrid s V6, ale s V8 mohlo by to fungovat.. ale ta V6 je dobra tak do toho LS.
bagr a UNC…
https😐/www.autoscout24.cz/…lst/lexus/lx-570?…
Ale zase, pokid není třeba auto do terénu, tak LS určitě lepší.
Za podobné peníze pak vždy radši R6 než R4, RX má zadní nápravu poháněnou slabým elektromotorem, je to úplně jiná koncepce.
Chápu nadšení vlastní garáží, ale psát tu o jiných galaxiích je přehnané.
Žádná značka mě nikdy nechala ve štychu.
A pak přijde stařecká demence a třeba si koupím Lexus nebo Volvo.
To, co píšeš, je podobné, jako bych tvrdil, že A8 je oproti S-Klasse naprosto jiný vesmír, protože mám doma áčko, a to je hroznej šunt.
2. Odesel alternator cestou z Nemecka (a tim, ze je to mild hybrid je to dost konecna)
3. Prestala se mi spravne stahovat strecha u kabrioletu
Vse do 8 000. Koupene jako nove v Cartecu.
4 problem jsem vypustil 😊 Ale jo muzu mit jen smulu.
Jinak k té chladící kapalině, co jsem měl 540i tak to opravdu mizelo šíleně, zkoušeli jsme reklamovat a prý je to normální. Auto a motor jinak fungoval bezchybně 100 tisíc km (pak skončil leasing), jen teda jsem musel vozit s sebou tu kapalinu a v létě průběžně dolévat, to bylo divné…vlastně v interiéru jedna věc, ke konci občas vrzala na nerovnostech středová konzole, dost možná mechanismus otevírání loketní opěrky, mohl tam být ale taky nějaký bordel, asi nic divného.
Inac mne to obcas vrzne tiez niekde pri strede, inac nevrzga zamovolne nic. Maxialne madla dvery ak clovek silno potiahne, ale ja ich tak netaham a so spolujazdcami nejazdim tak, aby sa museli celou silou drzat, takze to inac ani neregistrujem 😊