Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Renault Arkana 1.6 E-Tech full hybrid 145 – Mladší tvář a nový „sportovní“ vrchol

Zmodernizované SUV kupé od Renaultu přijíždí s osvědčenými pohony a novými výbavovými stupni. My jsme testovali vrcholné provedení, které zapomnělo na zkratku R.S. Místo ní Francouzi do popředí staví znovuzrozené označení Alpine.
Zpět na článek
5. 1. 2024 14:06
5. 1. 2024 16:05
5. 1. 2024 16:24
5. 1. 2024 16:36
5. 1. 2024 16:44
5. 1. 2024 16:48
5. 1. 2024 16:56
5. 1. 2024 21:21
6. 1. 2024 23:42
6. 1. 2024 21:22
5. 1. 2024 13:20
Prapodivné křížence zásadně nekupuju...
...a hybridy už vůbec ne! :no: :no: :no: :-) Renault prostě vykročil na naprosto špatnou cestu, měl by místo těchto prapodivných mutantů obnovit produkci skvělých Clií R.S. a Meganů R.S. (samozřejmě s manuálem!). Když taková auta může vyrábět Hyundai, proč by nemohl Renault? :-)
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Franta Dobro
5. 1. 2024 13:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 1. 2024 14:17
Re: Nonstop muItitroIIí farma
Vy pracujete pro redakci? Pokud vám někdo vadí, můžete ho zablokovat.
Avatar - Franta Dobro
5. 1. 2024 14:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 1. 2024 14:25
Re: Nonstop muItitroIIí farma
Promiňte, já jsem myslel, že se zde diskutuje o automobilech.
Avatar - Franta Dobro
5. 1. 2024 14:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Stejsn
5. 1. 2024 14:34
Re: Nonstop muItitroIIí farma
Je to přesně tak jak píšete výše, hlupáka je nejlépe si v diskusi zablokovat, jeho nevhodné příspěvky je možné nahlásit, nebo na něj prostě nereagovat.
Avatar - Franta Dobro
5. 1. 2024 14:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 1. 2024 17:24
Re: Nonstop muItitroIIí farma
A ty? V podstatě nikdy nepíšeš k tématu, jen trolíš :no:
Avatar - Franta Dobro
5. 1. 2024 18:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 1. 2024 18:16
Re: Nonstop muItitroIIí farma
Já se ptal první, neodpověděl si... Na rozdíl od tebe se ptám na auto lidí dole ;-)
Avatar - Barrichello
5. 1. 2024 22:45
Re: Nonstop muItitroIIí farma
Jsi nahlášen Hammuno, pokračuj :-)
5. 1. 2024 16:01
Re: Prapodivné křížence zásadně nekupuju...
Načo by to robil? Aby nakŕmil jedného internetového trolla, ktorý by si to ereso aj tak nekúpil? :-)
Avatar - Jenik3
5. 1. 2024 14:06
radeji tu 1.33
Zaver testu mi prisel jasny. V podstate je lepsi vzit motor 1.33 bez elektro pomoci, ale levnejsi a sviznejsi nez testovany 1.6 s elektro.
Pochopitelne plati, ze pro nadsence elektro je testovana verze vhodnejsi nez 1.3. Ovsem, kolik takovych nadsencu je, kteri su pujdou koupit Renaulta? Rekl bych, ze davno nejake elektro/hybrid vozitko maji.
Rozbalit vlákno
30
5. 1. 2024 15:00
Re: radeji tu 1.33
No vidíš, a já jsem si Arkanu hybrid v srpnu koupil. A světe div se, jsem spokojenej. Dost jsem přemýšlel, chtěl jsem zase Megana v kombíku s 1,33, ale manželka jezdí často 10km do města a zpátky, a už chtěla vyšší auto, tak jsme zkusili právě Arkanu a rozhodnutí padlo hned. A nelitujeme.

No a k testu: celkem objektivní test, řidič nepozná přepnutí mezi EV a benzínem, to je fakt paráda. Do 140 km/h je akcelerace naprosto dostatečná, pak už tam nějaký koníky navíc malinko chybí, ale těch 150 nakonec člověk jede v klidu a pohodě. Já jezdím hodně i dálky, tedy okresky a dálnice, a v létě jsem měl spotřebu do 5 litrů. Po přezutí na zimáky a se snižující teplotou jezdím kolem 5,5. Nedávno před Vánocema jsem jel na otočku trasu Kolín - Třeboň a zpět, a spotřeba 5,4 při dodržování, max lehce nad limit. Komfort výbornej, parádní sedačky, výborná výbava, auto je tichoučký, v zimě topí okamžitě, multimédia (hudba, navi, Android...) zatím bez chyby.

Na druhou stranu kupujícím doporučuju obejít se bez rezervy, ubírá prostor v kufru pod podlahou. Já bral skladovku, a bohužel, ledničku do kufru na stojáka bez odendání pata nedám. :-) Ale měl jsem jí v předešlym autě 2x, takže mi to žíly netrhá. A ano, kombík byl prostornější, hokejky jsem prostrčil přes kufr na zadní sedadla a byl klid. Tydy je rovnám zadnímy dveřmi. :-D

A nakonec, já platil cca 650t Kč za nové auto, 5 let záruku a lze si na 5 let předplatit servisky za cca 22t. Za tu cenu si myslím, že to byla dobrá koupě.
5. 1. 2024 15:05
Re: radeji tu 1.33
Toto můžu jen potvrdit. Renault dnes dělá pravděpodobně nejdokonalejší hybridy na světě. Proto také bude evropský automotive hrát ve světě první housle. Bratrance známý to auto má a je naprosto spokojený. Bylo levné a jezdí dobře.
5. 1. 2024 15:24
Re: radeji tu 1.33
Netroufnu si tvrdit, jestli nejdokonalejší, ale je fakt, že fungujou.

Ve městě se auto snaží jet na EV co nejvíc, okresky, pokud člověk není hovado a umí předvídat, se dá jet cca půl na půl na elektřinu. Paradoxně nejlíp je tomuto EV v kolonách na Jižní spojce v Praze, tam ta spotřeba je minimální, to se s autem na spalováky nedá vůbec srovnat. Dálnice už jsem tolik nezkoumal, ale tam to bude minimum jízdy na EV. Ale pokud člověk nespěchá a jede kolem 125-130km/h, je dálnice kolem 5,5, až 6,0. A zatím jezdíme i ve 4 dospělých (syn 16 let má 182cm, druhej 19 let má 176cm) a místa dostatek, i nad hlavou, takže pro rodinu je to dostatečně prostorný auto. Docela i překvapivě.

PS: A jsem zvědavej, za kolik pojedu na lyže s naloženým autem a rakví na střeše. Bohužel, ještě k tomu nebyla možnost. :-)
5. 1. 2024 15:39
Re: radeji tu 1.33
Spotřeba hybridu je výborná za všech podmínek.
5. 1. 2024 16:03
Re: radeji tu 1.33
Věřím, že na dálnici - pouze na dálnici, bude asi ta 1,33 jízdně lepší, hlavně v manuálu, a spotřebou tak nějak plus mínus, ale město a okresky jí ten hybrid dává na zadek. A to říkám já, kterej tu 1,33 zkusil ve všech výkonových verzích.
5. 1. 2024 16:17
Re: radeji tu 1.33
Na diaľnici tá Arkana E-Tech má skoro 7 litrov, ale medzimestské cesty dáva za 4,2 litra. mesto tiež pod 5 litrov.
5. 1. 2024 17:00
Re: radeji tu 1.33
Já teda 7 měl, když jsem na to malinko přišláp. :-D A jak jsem psal tu cestu do Třeboně, pak jsem dotankoval plnou a měl dojezd 1000 km, foto jako důkaz. A to srdce potěší, představa, že bych se musel na cestě modlit, jestli bude někde dobíječka a u ní volno, a jestli jo, tak si budu muset "dát kávu a číst denní tisk" je dost šílená. :-D
5. 1. 2024 20:31
Re: radeji tu 1.33
Ja keď mám služobné elektro, tak aj tento nabíjací rituál s občerstvením mám rád. Samozrejme, nie každý deň, ani každý mesiac. Inak som zatiaľ skôr zástancom hybridov, s Jazzom stále maximálna spokojnosť, ani občasné dlhé trasy v ňom nie sú utrpením, hlavne vďaka skvelej výbave.
5. 1. 2024 16:39
Re: radeji tu 1.33
No ja som vlastnil Arkanu rok. Najazdene 30000km s 1,33 motorom. Po roku som predal.
Na druhy den od kupy mi zacalo svietit "navstivte servis". Na druhy den to zmizlo. Potom po case zacalo nieco piskat z naprav pri prejazde nerovnosti, pri otvoreni a opatovnom zavierani predneho vodicovho okna mi okno obcas vypadlo z pantov a kus predmeho okna bola mimo karoseriu, pri 120km/h mi raz vypadlo spatne zrkadlo spolujazdca a drzalo na dratikoch. Bol som ako clen skupin Arkana na FB a tam asi 100 ludi hlasilo problemy s trakcnou bateriou pri hybridoch. Drzim Vam palce, nech ste spokojny.
Resume: pekne auto, dobra cena, ale ta spolahlivost...........
5. 1. 2024 17:26
Re: radeji tu 1.33
Že by páteční auto? btw jak to s tou 1.33TCe jezdilo? Předpokládám, že to byla ta 160k… Sice to není můj šálek kávy, myslím SUV kupé, ale jsem zvědavý ;-)
5. 1. 2024 19:08
Re: radeji tu 1.33
Bola to 140 konova verzia. Jazdilo to dobre, dostatocna dynamika aj tichost. Ten motor sa dava aj do MB. Mildhybrid fungoval iba pri vyssich teplotach - co je dobre. Spotreba pri kludnej jazde okolo 5-6 litrov. Dialnica 7.
5. 1. 2024 20:56
Re: radeji tu 1.33
Jj 140k je v pohodě, stačí to. Podobně výkonný motor 1.4TGDI mám v i30 Fastbacku a super. Dlouhé cesty se s tím dají jet v průměru kolem 6,2l/100km :yes: a právě mě zajímalo, jak s tím zamává u Arkany ta vyšší stavba karoserie…
Avatar - Emel
6. 1. 2024 09:47
Re: radeji tu 1.33
Ne zrovna kolony, ale projetí Prahy po Jižní spojce konstantní 80-100 je i moje nejnižší spotřeba se spalovákem (když nepočítám věci jako sjezdy z hor).
Avatar - Mikesus
6. 1. 2024 11:19
Re: radeji tu 1.33
Nejdokonalejší hybridy od Renaultu? Podle čeho se pozná nejdokonalejší hybrid?
Mne u něj vadila prodleva při akceleraci, prodleva při řazení, slabší dynamika a dost slabej elektromotor. Spotřeba není špatná, ale na vychvalovani to take není.
6. 1. 2024 12:54
Re: radeji tu 1.33
Kamarád bratrance říkal že je to auto kvalitní a jezdí dobře.
5. 1. 2024 16:04
Re: radeji tu 1.33
Dobre si kúpil. :yes: Bol som si vyskúšať zo zvedavosti ten nový E-Tech v Australi s tou turbo 1,2-kou trojvalcom a teda dosť sklamanie ako to cuká. Zas sa mi len potvrdilo, že keď full-hybrid tak s atmosférou. Aj Clio E-Tech sme mali požičané a super to jazdilo.
5. 1. 2024 16:15
Re: radeji tu 1.33
Člověče, já se k Australu ještě nedostal, a teda musim říct, že na mne už je to takový moc techno v interieru. Je mi 44, a raději klasickou kapličku a tablet. Ten Austral už je na mne, co se pracoviště řidiče, zbytečně přeplácaný. Je mi jasný, že doba a lid si to žádá, ale mně se fakt víc líbila ta Arkana. Ačkoliv Austral i Espace jsou exterierově fakt pěkný auta, tak já šel raději do klasiky, kulatej volant, tlačítka atd. :-D A taky dát o 300t Kč víc už se mi nechtělo.

Chtěl bych zkusit na víkend Espace, tak snad mi to vyjde.
5. 1. 2024 16:24
Re: radeji tu 1.33
Neverím, že si to doba a ľud žiada. Ja som od teba mladší a nežiadam si to. :D Ale ani mi to zásadne nevadí, len to považujem za zbytočné lebo obrazovky rastú, ale často je tá plocha naviac takmer nevyužitá a ikony sú absurdne malé. Človek by logicky čakal, že to zväčšia, nech sa do toho vodič ľahšie triafa, ale nie. Radšej tam pridajú zbytočnosti. :no:
V novom Espace som sa len viezol a dosť príjemne ma prekvapilo naladenie podvozku. Už tam dali dozadu multilink a už to lepšie žehlí nerovnosti a asi vďaka 4Controlu krásne drží v zákrutách...veľký skok vpred oproti prkennému predchodcovi.
5. 1. 2024 16:54
Re: radeji tu 1.33
4Control jsem zkoušel v Lagunách, Talismanu i Espace předchozí generace, a nikdy mě to nezklamalo. V Laguně III GT to bylo dost překvapivě svižný auto a v zatáčkách zvládalo neskutečný věci.
Avatar - Emel
6. 1. 2024 09:51
Re: radeji tu 1.33
Gratuluju k novýmu autu, za tu cenu určitě dobrej kup.
6. 1. 2024 10:52
Re: radeji tu 1.33
Takže pořád dělá radost? Paráda. ;-)

Ps.: Spotřebu, hlavně po městě, závidím.
6. 1. 2024 13:58
Re: radeji tu 1.33
Dělá. :-D Město je fakt super. Na to "B" - vysokou rekuperaci, když se člověk naučí předvídat, tak fakt není potřeba brzda a fakt 2/3 minimálně to jede na elektriku. Já jsem spokojenej. Teda až na tu ledničku. Já si to pití a jídlo, na radu kolegů, nechám na cestu na dovolenou posílat PPLkem. :-D
6. 1. 2024 22:07
Re: radeji tu 1.33
Tak to je super!
Mojí spotřebu po městě raději nechtéj vědět, Jeep bumbá... Extravilán fajn, i ty dálnice. Neměnil bych a je mi jasné, že Ty taky ne ;-)

BTW - s tou ledničkou to je parádní (ač nechtěný) fór. Já to rozhodně hned pochopil správně. Všimni si, že takto mimózně reaguje několik nedávno nově založených nicků... Ehm - Hammuno?
Avatar - apoho
6. 1. 2024 11:41
Re: radeji tu 1.33
podlamují se mi kolena smíchy, když někdo napíše, že se mu do kufru nevejde lednice na stojáka a pak druhý podobný nesmysl, když u kabrioletu si testeři stěžují, že na zadních sedačkách je málo místa.
Kdo potřebuje vozit 2 x týdně lednici v autě, tak si snad koupí Kangoo, Caddy nebo jinou krabici? A když jí kupuji 1 za 5-10 let, tak snad mi jí z eshopu pošlou domů nějakou přepravní službou a nebudu to rvát do osobáku.
Kdo chce kabriolet, tak s tím určitě nebude jezdit na chalupu ve čtyřech.
Takže tací tragédi ať se nevyjadřují jakýmkoliv způsobem k autům :D
6. 1. 2024 12:04
Re: radeji tu 1.33
ohladom tej chladnicky, dokonca existuje vacsinou aj taka moznost si ju nechat za celkom rozumny peniaz doviez a vyniest az do domu, tiez som moc nepochopil preco by toto malo zavazit pri vybere auta

EDIT: z kontextu mi nenapadlo ze ide o autochladnicku, pri tej to samozrejme dava zmysel
6. 1. 2024 13:52
Re: radeji tu 1.33
Ehm, viděls někdy ledničku do auta? :-D Já myslel takovou tu 20l. http://www.iprice.cz/…v-220-240v-seda/?… Ale v pohodě. Sranda musí bejt, kopnutí taky. ;-) Takže tragéda bych tady viděl jinde. :-D A bacha na ty kolena, mám dojem, že teď jsi ze sebe udělal naprostýho blba a ta kolena už se nenarovnaj.
Avatar - apoho
7. 1. 2024 07:51
Re: radeji tu 1.33
Futuristo, největšího blba tady jsi ze sebe udělal ty tím,že sis vůbec koupil auto s pitschou na kapotě a ještě se tady tím chlubiš ostatním. ;-) ;-) :no:
7. 1. 2024 13:02
Re: radeji tu 1.33
🤣 A jeste neuveze lednici na stojaka vid. 🤣 Tak hlavne bacha na kolena, ty mudrlante. 🤣
Avatar - Emel
7. 1. 2024 19:13
Re: radeji tu 1.33
apoho, nevím odkud jsi sem přišel, ale kromě několika slaboduchých jedinců se tu druhým za značku auta nesmějeme a jsme rádi, když se někdo podělí o svoje zkušenosti.
Avatar - del42sa
5. 1. 2024 16:05
Arkana
nemůžu si pomoct, ale ty malá kola s nízkým profilem v kombinaci s vysokým podvozkem a tou "dírou" v podbězích působí opravdu divně ... :no:

https://www.auto.cz/…sportovni-vrchol?…

ta motorizace jasně ukazuje, že je to prostě dizajnovka tak akorát dobrá na jízdu do města, kde vynikne nízká spotřeba, ale sama karoserie svými tvary evokuje vozidlo s úplně jiným zaměřením a naprosto odlišnými vlastnostmí pohonu,který Arkana bohužel postrádá. Když k tomu vezmu zbytečně vysokou cenu za hybridní provedení, tak mi z toho vychází, že za ty peníze se dá koupit něco lepšího ;-)
Rozbalit vlákno
7
5. 1. 2024 16:24
Re: Arkana
Mám na Arkaně 215/55 R18, a nepřijde mi to jako malá kola. Viz http://www.auto.cz/…o-byl-zase-napad?… Je pravda, že tady to je fakt divný. Ale dělaj to tmavý kola, černá pneu a tmavý auto...

Jaký zaměření by mělo mít auto s takovým tvarem karoserie? A Audi RS6 v kombíku je zaměřený na dělníky a na náklad? Nebo Q7 patří do bláta, když je to SUV? To jsou takový super řeči. ;-)

A poslední dotaz: já platil 650t, co bys mi navrhoval jako alternativu? Ber v potaz výbavu, prostor, 5let záruka a výkon.

Díky ;-)
Avatar - del42sa
5. 1. 2024 16:36
Re: Arkana
jo na tom tvým obrázku to vypadá podstatně lépe, je to stejný rozměr pneu ?

tvar jako sportovni kupé, výška jako SUV , ani jedno Arkana nesplňuje. Do kupé bych osobně chtěl nějaký lepší motor a od SUV zase čekám 4x4 a dobrou průchodnost terénem.....

každopádně za těch 650t to byl dobrý kup :yes: Dnes se to za ty peníze pořídit nedá
5. 1. 2024 16:44
Re: Arkana
Dal bych ti sem mojí fotku, ale sr.t se mi s tím nechce. ;-)

Právě že to není vysoký jako SUV, je to kupé, a jezdím na chatu do lesa, a kde jsem škrtal kombíkem, tady je to s rezervou. A mně se právě líbilo, že to není taková SUV krabice...

Prachy za to byly stejný plus mínus jako za Megane v kombíku s naftou, jedno má tohle, druhý má jiný... A je pravda, že jednozonová klima je malinko krok zpět, ještěže jsme tu dvouzonovku měli stejně vždycky max o půl stupně. :-D
Avatar - del42sa
5. 1. 2024 16:48
Re: Arkana
mně to teda přijde dost vysoký, myslím tím výšku podvozku nad silnicí (ne výšku karoserie) ;-)
5. 1. 2024 16:56
Re: Arkana
Tak na to jsem se nějak nedíval, má to asi 20cm, ale nevím přesně. A ten rozměr pneu bude asi stejnej, kola mám stejný. A ten odkaz byl z Premia, a to platit nehodlám. ;-)
5. 1. 2024 16:35
Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Pravdivý pohled na nařizovanou elektrodebilitu
https://smutny.blog.idnes.cz/blog.aspx?…
Další útok EU na rozmanitost evropského automobilového trhu
https://www.autoforum.cz/…-dalsich-zemich/
Velká Británie konečně střízliví z elektrošílenství
https://www.autoforum.cz/…nes-nema-reseni/
Ani slevy nepomáhají...
https://www.autoforum.cz/…mi-az-600-tisic/
Muskovi promineme vše!
https://www.autoforum.cz/…-kryji-politici/
Sebevražda evropského Fordu vstupuje do závěrečné fáze
https://www.autoforum.cz/…i-kryji-politici
Prý "rychlodobíjení"! :-)
https://www.autoforum.cz/…-placi-soucasne/
Drahé prozření...
https://www.autoforum.cz/…porizeni-lituje/
Rozbalit vlákno
6
5. 1. 2024 17:09
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Co to vlastně je ta elektrodebilita? Jste tím postižen osobně?
5. 1. 2024 17:53
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Já ne, ale šílené progresivisticko-marxistické vedení EU, které se rozhodlo, že zkratowozy postupně nařídí úplně všem Evropanům! :-O :-O :-O :no:
5. 1. 2024 17:59
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Já vám pořád úplně nerozumím. Musím i já mít doma zkratowůz? Já se v těch novinkách nevyznám mám jen základní školu. Od kdy je to zákonem povinné prosím?
5. 1. 2024 18:07
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Zřejmě jste tedy strávil posledních cca 10 let v komatu, což vám fakt nezávidím! :-O :no:
P.S. To vaše jen základní vzdělání bych vám i věřil! (Samozřejmě doplněné o VŠŽ). :-[]
Avatar - Barrichello
5. 1. 2024 22:48
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Soudruhu!!!!!!!!!
Nemusíte mít doma zkratovůz.

Budete ale muset absolovat BUML - Bruselký Universázlní Marxisticko- Leninský institut, kde vám bude vymyta kedulbna abyste opakoval noestalinistické pavědecké utopie jako ostatní zelení soudruzi :-) :-) :-)
Avatar - Ozzman
8. 1. 2024 07:03
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
V Bruselu by se ti líbilo, tam ji malá auta jezdí fdýzlu, tam je svět ještě v tvém pořádku :D
6. 1. 2024 21:22
Arkana
Dobrý den, koupili jsme si E-tech Arkanu a od první jízdy nám skřípou brzdy. Nejhorší je to za mokra. Auto je krásně tiché než začneme brzdit. Je tady prosím někdo, kdo má s tímto problémem zkušenost a mohl by mi poradit. Předem díky, Pavel :-)
Rozbalit vlákno
0
8. 1. 2024 10:54
Renault arkana
Špatný to není mám ho .Spotřeba ted 5.6L a v létě 4.9L průměrná rychlost52km. Jen mam problém s topením. Uz je dvakrát nefunkční nejdříve odvzdusnovali a ted měnili výměník .kvůli tomu jsem měl demontovanou přístrojovou desku. A po ujetí 2000km opět auto netopí . Tak si dávejte uvidim jak se zachovat zastoupení Renault na druhou závadu.
Rozbalit vlákno
0
9. 1. 2024 21:19
ARKANA - hybrid
Tak já ji koupil (rezervoval) asi jako jeden z prvních v ČR v r. 2021, když se ještě houpala na lodi z Busanu v Jižní Korei, kde se vyrábí. A mohu říct, že jsem hodně spokojený ... jen pro info: v životě jsem jezdil a vlastnil několik desítek nejrůznějších aut (před Arkanou Lexus RX 350 r.v. 2011 3.gen.), takže mám co srovnávat z vlastní zkušenosti, ne jenom z četby článků, Franta povídal, cucáním z prstu apod.
Styl SUV kupé nebudu komentovat, je to věc vkusu ... a mě se líbí, zvlášť v té oranžové barvě Valencia, kterou mám. Pro stručnost a přehlednost zkusím vypíchnout hlavní plusy i mínusy, resp. co se mi líbí nebo ne z mého pohledu vlastníka a 2 1/2 letého uživatele:
+ jednoduchá a ladná elegance oproti např. přeplácanému paskvilu Toyoty C-HR nebo X4/6 jak na anabolických steroidech, komplet LED světla, žádný zbytečný chrom, krásná světelná "křídla" zadních obrysovek, celý černý interiér vč. stropu, perfektní sportovní volant a řadička, perforovaná kůže, el. sedačky řidiče (+bederka) i spolujezdce, el. ovládání všech oken vč. auto dojezdů, ambientní osvětlení, bezklíčový vstup (stačí se k autu přiblížit otevře se, odejte zavře se) i start, plynové vzpěry př. kapoty (není samozřejmosti ani u vyšších tříd). Absence el. kufru mi nevadí - to trva cca 20s, já si rukou zabouchnu za 1s a jdu :-!
+ jasné a čitelné displeje s hezkou, jednoduchou a srozumitelnou grafikou, velký horiz. středový panel, bezdr. dobíjení, android auto i apple, za mě super multimediální systém - online SOS, mapy, navigace (ukazuje aktuálně zácpy, nehody, objížďky, ceny PHM na benzínkách, apod.), automatické aktualizace map i systému. Navigace naprosto přesně a akorát včas hlásí trasu, odbočení, kruháče. Vše v češtině i ovládání navigace, telefonu, aj. hlasem. Naprosto geniální Renaultí kompletní ovládání audia joystickem pod volantem (hlasitost, mute, přepínání stanic, skladeb, zdroje) poslepu jen špičkami prstů - vůbec netřeba odvracet zrak od silnice nebo se dokonce trefovat do pidiikonek na dotykovém displeji ... nejlepší, nejpohodlnější a nejbezpečnější ovládání, jaké jsem kdy zažil! Audio BOSE s 9-ti repro a subwooferem je na (v rámci dané třídy) špičkové úrovni. Aplikace MyRenault obsahuje veškeré informace o vozu, servisu, údržbě, asistenci, upozornění, kontakty, objednávky, některé údaje z palubní desky vozu a kdykoliv ukáže online aktuální polohu vozu na mapě.
+ jízdní komfort je optimální kompromis pohodlí/bezpečnost, losí test Arkany v 80km/h jsem viděl na videu a tester jí chválil. Teď v zimě musím vyzdvihnout topení - studený start, ujedu 100 metrů a už to fouká teplé, asi to topí el., v obyč. benzínu nebo nedejbože dieselu ujedete 10 km než zavane něco vlažného. K tomu vyhřívání sedaček a volantu a jsem hned po startu jako v bavlnce jako dnes při -10 st. 20 cm světlá výška usnadňuje jízdu ve městě (obrubníky, retardéry) a zvládne i nějakou tu polňačku. V interiéru absolutně nic nevrže a neskřípe, při jízdě cítím pevnost celé konstrukce. Po městě Arkana jezdí ze 3/4 jen na elektřinu, takže absolutní ticho a klid, při nižších rychlostech ale připojování a běh benzin. motoru ani nevnímáte. První věc kterou v každém autě zkouším je jestli si pohodlně opřu jako řidič oba lokty, v Arkaně je to OK. Nedávno jsem si zkusil zkušební jízdu s vychvalovanou vlajkovou komfortní lodí Citroenu C5X a byl jsem hodně zklamán - opěrka levého lokte ve dveřích tak malá a blbě umístěná, že loket ihned sklouzne dolů vedle sedačky, takže musíte mít ruku v klíně anebo trvale na volantu.
+ spotřeba město 4-5, okresky + dálnice 5-6, záleží na stylu jízdy, ročním období a využívání A/C, topení, vyhřívání
+ hybridní systém Renaultu je naprosto originální, bezspojková převodovka má 150 patentů a vychází z F1, benz. motor 1,6 atmosféra Atkinsonův cyklus = jednoduchost, spolehlivost.
+ bylo by jednodušší uvést, které asistenční systémy Arkana nemá než ty co má, protože jich je fakt hodně a fungují perfektně - udržování v pruhu, slepý úhel, adapt. tempo. se stop and go, detekce chodců, cyklistú, rizika kolize, nouzové auto. brždění, čtení dopr. značek a upozor. na překročení rychlosti, auto hold při stání, auto park. brzda, auto parkování i vyparkování, zadní kamera s cross traffic výstrahou, monitor tlaku pneu, auto světla a přepínání potkávací/dálkové, auto stěrače...
- středový panel má trochu ostřejší hranu a při opření pravého kolene je to cítit, vyřešil jsem nalepením gelové podložky, od té doby v cajku. Absence zadního stěrače mi nevadí, dozadu je vidět i přes kapky a při vyšší rychlosti je vítr sfoukne.
Takže suma sumárum za mě - za novou Arkanu od 600 litrů a mojí v plné výbavě za 750 s 5-ti letou zárukou + 8 let zárukou na baterku v ceně, 5 let komplet servis (práce, díly) za 13.900 bych rád od někoho viděl srovnatelnou nabídku. A pro zastydlé puberťáky - znak Renaultu je broušený diamant, Mitsubishi má na kapotě hned 3 a nikdo si z něho neutahuje. Mě se třeba zase nelíbí zmršený H znak Hnůjdaje už jen kvůli němu bych si ho nikdy nekou
Rozbalit vlákno
0
10. 1. 2024 19:53
Renault arkana
Se vším souhlasím až na to topeni u mého vozu, achjo
Rozbalit vlákno
3
11. 1. 2024 18:47
Re: Renault arkana
To je fakt mrzuté s tím topením... a co říkali v servisu? Přišli na příčinu? Je to nějaká častá závada nebo ojedinělá? Tak jako tak to máte snad v záruce a nárok na náhradní auto ne? Stát se to mě tak budu taky pěkně naštvanej ... rozdělávat kvůli tomu celou palubovku atd.
Já byl zatím s mou Arkanou na nějaké svolávačce ohl. přeprogramování řídící jednotky, byla tam kvůli tomu celý den. Prý auto musí být studené, musí se připojovat na server do Francie a takový kecy ... Dejte prosím vědět jak vám to s tím topením dopadlo, díky Jirka.
13. 1. 2024 16:43
Re: Renault arkana
Závadu jsem hlásil ještě v záruce ale pred pár týdny mi tovární záruka skončila .v pondělí jdu znova do servisu tak uvidim na co budu mít nárok a na co ne .když mi pošlete Vás email napíšu Vám více můj je
ach-jo@email.cz
Zatím děkuji
Richard karlovy vary
10. 1. 2024 22:11
P.S. ARKANA - hybrid
... ještě mě napadlo, resp. nezbylo vyhrazené místo v předchozím příspěvku:
+ dveře překrývají prahy až dolů, při dešti nebo marastu si neušpiníte gaťata :*)
+ systém hlídá kvalitu vzduchu v kabině - při jízdě v tunelu, za čmoudícím dieselem, apod. automaticky zapne vnitřní cirkulaci a čištění vzduchu, ale lze aktivovat i manuálně.
+ množství fyzických ovladačů na volantu i palubce pro nejčastěji používané funkce. Např. řízení klimatizace 3-mi velkými kruhovými ovladači s dispeji uprostřed nich je velmi přehledné a praktické. Při jízdě to pohodlně zvládnu jen periferním viděním.
+ oba displeje přístrojového štítu i centrálního lze podrobně nastavit ohl. stylu, barev, zobrazovaných informací, jakož i třeba jde nastavit tuhost volantu/řízení, asistenční systémy, ambientní osvětlení, navigaci, audio, aj. a to individuálně pro více osob/řidičů. Po nástupu do auta vás systém přivítá a po klepnutí na vaše zvolené jméno/přezdívku na displeji vše přenastaví podle vašich individuálních předvoleb. Volit nemusíte pokaždé, systém si vždy pamatuje posledního řidiče.
+ do systému lze nahrát vlastní foto a video (zatím jsem nevyzkoušel, ale chystám se na to)
+ systém hlídá a ukazuje na palubce vzdálenost od vpředu jedoucího vozu (v sekundách) a varuje při riziku
+ málo který klasický hybrid ukazuje stav nabití trakční baterie; Arkana to umí a to velmi přehledně a umí zobrazovat i aktuální stav z 15-ti různých možných režimů práce nebo spolupráce benzin. motoru a 2 elektromotorů
+ při jízdě v režimu B (zvýšená rekuperace) vůz podle míry ubírání plynu mírně až výrazně zpomaluje a dobíjí baterii; kromě úplného zastavení např. na světlech vůbec nemusím používat brzdu - šetří se disky, destičky i vaše pravá noha nemusí stále přešlapovat. Dole na palubce je hezký grafický obrázek zádi Arkany, při použití směrovek blikají i světélka auta na obrázku - to je sice milé a efektní, ale uvítal bych, kdyby se na obrázku rozsvěcela i brzdová světla. Arkana totiž při silnější rekuperaci a zpomalování sama rozsvěcí brzdová světla pro upozornění vzadu jedoucích aut ... a o tom já nemám žádný přehled ... kromě třeba v noci, když vidím odraz mých brzdových světel na autech za mnou. Nevím proč to Renaulta ještě nenapadlo, byl by to snad jen menší softwarový update ...
+ většina hybridů jiných značek (Toyota, Honda) dosud používala výhradně převodovky CVT. Kdo s ní jel tak mi dá asi za pravdu, že je to naprostý vopruz (vyzkoušel jsem např. RAV4 a Yaris). Při akceleraci to vytočí otáčky na max. a drží je tam se zvukem splašeného vysavače. Poslední modely se nyní snaží imitovat řazení zvukem přes reproduktory, což je snad ještě větší vopruz. Naproti tomu Arkana řadí "normálně",hladce a téměř neznatelně a otáčky motoru se podle toho mění.
+ když po vystoupení z vozu zapomenete některé okno otevřené, nemusíte zase nastupovat a startovat, stačí 2x zmačknout knoflík na dveřích nebo dálkáči a všechna otevřená okna se zavřou. Myslím ale že při vypnutí motoru se při otevřených oknech objeví hláška a dotaz, jestli je chcete zavřít.
- (=jedno VELKÉ mínus!) Představte si, že Arkana ma čudl na klice na otvírání el. zámků jen na straně řidiče, u spolujezdce ne. Kolik na tom výrobce ušetřil? Auto má sice automatické odemykání/zamykání při přiblížení/vzdálení, ale to já mám vypnuté, protože když doma procházím s klíčem v kapse po dvoře kolem auta, tak se pořád odemyká a zamyká. No a když někde přicházím k Arkaně zprava a chci něco hodit na sedadlo nebo někomu otevřít, tak musím hrabat v kapse pro dálkáči a knoflících anebo celé auto obejít.
Tož asi tak ... kdyby měl někdo jakékoliv dotazy, napište, rád odpovím ...
Rozbalit vlákno
0