Na zkoumaných sekcích amerických ulic, které mají nastaven rychlostní limit okolo 50 km/h a jízdní pruhy široké 3,7 metru, se stává 1,5× více nehod oproti sekcím s pruhy o metr užšími.
„Naše studie šíře městských ulic zjistila, že navzdory současnému názoru mohou širší jízdní pruhy ve městech vést k vyššímu počtu nehod,“ říká Shima Hamidiová, která patřila k vedoucím studie. „Co kdybychom mohli zúžit ulice bez obětování bezpečnosti, a jak bychom mohli ušetřené místo nejlépe využít?“ ptá se.
Zkrátka účelová studie, která měla za úkol prokázat jak ušetřit místo na úkor bezpečnosti provozu.....
Mě to zase vůbec nepřekvapuje. Čím širší ulice, tím větší tendence na to šlápnout. Čím užší, psychlogicky to člověka nutí zpomalit. Obzvláště když se každou chvíli musí nečemu vyhýbat. Nejtragičtější nehody nejsou v úzkých uličkách, ale na širokých třídách, to platí i v ČR.