Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Peugeot 2008 s novým hybridem má první českou cenu. Začíná od 575 tisíc korun

Populární Peugeot 2008 přijíždí do Česka s novou mild-hybridní motorizací Hybrid 136 e-DSC6. Novinka stojí od 575 tisíc korun a je dostupná ve všech výbavách.
Zpět na článek
Avatar - .StenLi.
8. 1. 2024 11:40
Mild hybrid nie je hybrid
Uz by konecne malo byt zakazane tieto mild-hybridne nepodarky s posilnenym starter/generatorom volat hybridy a viezt sa na vlne ich uspechu bez skutocnej moznosti hybridneho pohonu - definicia HEV a bez skutocnej vyhody elektrifikacie, komfortnejsej jazdy, pripadne elektrickej spiatocky, rozjadu a aj skutocnej uspory paliva.

Potesil som sa, ze Peugeot zacal konecne po 20 rokoch spanku vyrabat HEV a zaradim ho do vyberu pri kupe, ale opat ukazali ze Stellantis je tak isto zaseknuty vo vyvoji ako VAG :no:
Rozbalit vlákno
46
Avatar - xxc
8. 1. 2024 12:21
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Zaseknuty vo vyvoji? VW za chvilu prinesie nove solid state baterie do svojich aut a Cinania zase maju co dobiehat.
Avatar - twistedTSD
8. 1. 2024 12:27
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Jo to se ještě načekáš.
Avatar - .StenLi.
8. 1. 2024 12:38
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Zasekunuty vo vyvoji splaovakov, kedze Toyota uz 26 rokov VAG ukazuje ze hybrid je najlepsi typ spalovaku, ale VAG si radsej zvoli cestu podvodov a spinavych dieslov a tiez prinasa iba dalsie PR podvody v podobe mild-hybrid nepodarkov a PHEV nezmyslov.

:D Samozrejme ze VW za chvilu neprinesie Solid State baterie :-( , ich najblizsi pokus o solid state baterie je ich ucast prave v Cinskej firme :) a od milionov produkcnych kusov maju este poriadne daleko. Tesla vyrobila uz skoro 25 milionov 4680 baterii a aj tak ich najdes len v malom pocte aut. Kym sa baterie dostanu do produkcie a skutocnych aut, prejde este vela rokov od oznamenia prvych produkcnych kusov, ku ktorym ma VAG este daleko. Takze ziadne dobiehanie Ciny sa nedeje ;-)
Od vynalezu prvej Li-ion baterie po jej seriovu produkciu preslo 15 rokov. Dnes to uz trva kratsie, ale samotny pevny elektrolyt je zlozitejsi ako prva li-ion bateria.
Avatar - xxc
8. 1. 2024 13:24
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Ale ten Peugeot ma s mild hybridom skoro rovnaku spotrebu ako hybridna Arkana, tak uvidime.
8. 1. 2024 13:45
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Ale len na papieri. ;-)
Avatar - .StenLi.
8. 1. 2024 14:18
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Mild-hybrid znamena, ze rekuperacia (najvacsi znizovac spotreby) sa kona iba po brzdeni motorom, z tej malej casti energie ktoru necha motor na klinovom remeni si ten maly generator zoberie par kW, to je smiesna uspora, ktora skutocnemu hybridu nemoze konkurovat. Fyzika nepusti.
Avatar - xxc
8. 1. 2024 15:11
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Zase fyzika nepusti ani u hybridu, ked pri normalnom aute s velkou baterkou treba davat pozor a aj tak niekedy pouzije brzdy, akou silou rekuperuje hybrid Toyoty?
8. 1. 2024 16:05
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Pane xxc vy byste si měl co nejdříve udělat cestu do Japonska a poradit jim v Toyotě, aby to dělali tak chytře jako ve Stellantisu. Chudáci kluci japonský tam desítky let dřou a šperkujou svoje Full Hybridy, zatímco Stellantis dokáže lepší auto s nižsí spotřebou jen s MHEV technologií, která je neskonatelně jednodušší a levnější.
Avatar - Franta Dobro
8. 1. 2024 17:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 1. 2024 17:59
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Jste nahlášen stran opakovaných osobních útoků.
Avatar - Franta Dobro
8. 1. 2024 18:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 1. 2024 18:25
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Jste znovu nahlasen. Prosím redakci aby zakročila. Otravujete neustále slušnou diskusi nemistnymi a nenavistnymi obtěžujícími příspěvky.
Avatar - .StenLi.
8. 1. 2024 18:32
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Nechcem ti do toho kecat.. ale toto co tu predvadzate je strata zivotneho casu a nikto z vas sa kvoli tomu nebude citit lepsie. :-|
Avatar - Franta Dobro
8. 1. 2024 18:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Franta Dobro
8. 1. 2024 18:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - .StenLi.
8. 1. 2024 18:38
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Ak myslis normalnym autom HEV s poriadnym napr. 60kW motorom ako v Toyote, tak fyzika tam funguje super a bez pouzitia trecich brzd sa tam da jazdit cely mesiac, kym ti niekto neskoci na prechod alebo nesposobi inu nestandardnu situaciu, obcasne pouzitie brzd je skor nevyhnutne kvoli hrdzi, kedze na rozdiel od Tesly nemaju HEV znacky nehrdzavujucu upravu kotucov a aj ked sa brzdy pouzivaju stale pri zastaveni od 8kmh nizsie, na poriadne ocistenie od hrdze ich treba obcas pouzit nasilu - cize aj keby to v pohode ubrzdil elektromotor v ulohe generatora.
Avatar - xxc
8. 1. 2024 23:19
Re: Mild hybrid nie je hybrid
A kde tu energiu uklada? Do tej 1 kwh baterie?
Avatar - JirkaVejrazka
9. 1. 2024 09:25
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Ano, presne tam.
Avatar - .StenLi.
9. 1. 2024 11:18
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Ano, Toyota HSD (starsi THS) ma konkretne 1,31kWh bateriu, z ktorej vyuziva len rozsah 40-80% co je cca iba 0,52kWh, ale kedze tu energiu vie hned pri dalsom pridani pouzit, staci to. Musis ist niekoko km klesanie s plnou rekuperaciou, aby si tu bateriu zaplnil a auto zacalo brzdit motorom prefukovanim vzduchu.
8. 1. 2024 19:40
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Inak zaujímavé je (a skoro som už na to aj zabudol), že Volkswagen mal aj HEV v ponuke a to pri Touaregu s V6. Bol tam 34 kW elektromotor a 1,73 kWh Ni-MH batéria. Zjavne vedenie považovalo full-hybrid za slepú cestu, čo bola podľa mňa určite chyba. Vtedy drahú technológiu zaplatili majitelia Touaregu (nie u nás zrovna, ale tak v Nemecku či v USA) a dnes už mohli mať tretiu generáciu systému a pokojne aj v Golfe. Nie, radšej vrazili peniaze do neperspektívneho CNG pohonu. Za mňa chyba, full-hybrid je rozumné riešenie aspoň na prechodné obdobie. Nevieme ako dlho bude trvať, takže aj na nejakú tú dekádu by sa to myslím oplatilo.
8. 1. 2024 19:55
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Toyota prodává full hybridy už bezmála 30 let a ja ji přeji ať se daří do dalších 30 let. Ano, ani za 30 let nebudou na trhu použitelné masově rozšířené EVcka.
8. 1. 2024 20:00
Re: Mild hybrid nie je hybrid
To neviem, ale tiež fandím HEV pohonu nielen v Toyote.
9. 1. 2024 07:20
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Dnes už hybrid dáva zmysel, v začiatkoch to bola drahá a docela zložitá technológia, ktorá mi vtedajším pohľadom prišla zbytočná - dva pohony v jednom aute bol docela prepych. Ale čas moje predsudky postupne vyvrátil a zrovna Toyota ukazuje, že to ide, že je to zmysluplný aj spoľahlivý pohon. Tento recept by mohol pokojne ešte nejaké desaťročia fungovať, ak aj nie dlhšie. Elektro je stále najvhodnejším kandidátom do mesta, už len dostať na tú úroveň aj ceny mestských EV.
Avatar - JirkaVejrazka
9. 1. 2024 09:26
Re: Mild hybrid nie je hybrid
V cem byla slozita? Princip HEV u Toyoty se od roku 1997 prakticky nezmenil.
Avatar - .StenLi.
9. 1. 2024 13:11
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Ak chceme hodnotit hybrid, treba rozlisovat rozne konstrukcie. V zaciatkoch existoval iba Toyota HSD a ten je vyrazne konstrukcne jednoduchsi a spolahlivejsi ako bezny spalovak. Tento hybrid vsak spravil hybridom medvediu sluzbu a zle meno kvoli monotonnemu zvuku motora kvoli planetovej prevodovke, ktora udrzovala ICE v optimalnych otackach, pouzival ju aj PHEV Chevy Volt v trochu inom zapojeni. Je smutne ze Toyotu nekopirovali ostatne automobilky, resp. sa jej nesnazili ani konkurovat. Jedina snaha prisla od Hondy, ktora ale isla opacnou cestou, namiesto jedneho plnohonotneho hybridneho systemu, ktory by vyrabala vo velkom a cez economy of scale znizila naklady, riesila viacere koncepty a po systemoch IMA a i-DCD s malym podpornym elektromotorom a malou baterkou nebol schopny cisto elektrickeho pohonu, takze to nebol skutocny hybrid a full hybrid prisiel az s i-MMD/e:HEV systemom, ktory uplne odstranil prevodovku, aj ked sa casto mylne uvadza ze pouziva eCVT (proprietarna Toyota planetova prevodovka s elektronickym riadenim) a prekonal THS od Toyoty (preto prechadzam z THS na e:HEV), zaroven priniesol moznost zvuku ICE pripominajuci klasicke spalovaky so stupnovou prevodovkou. Podobny jednoduchsi system bez moznosti priameho spojenia ICE s kolesami priniesol aj Nissan/Renault, ale vtedajsi najvacsi vyrobca aut VAG sa na hybridy uplne vykaslal a isiel radsej cestou podvodov s Clean Diesel, pritom im stacilo jednoducho integrovat elektromotor do DSG. Kedze Toyote sa uz neoplati nic menit, dobacuju to s THS a ostatne automobilky s ICE-generator-elektromotor pripadne ICE-elektromotor-prevodovka ako v pripade tohto Peugeotu.. kym spalovaky v beznych autach uplne nahradia BEV a snad zvitazi zdravy rozum a zacnu sa stavat krasne znejuce, lahke, jednoduche a spolahlive hybridne atmosfery spalujuce syngas paliva z odpadu, do tych 2% sportiakov, ktore nemaju ziadny vplyv na emisie.
Avatar - Franta Dobro
8. 1. 2024 20:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - .StenLi.
9. 1. 2024 13:18
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Co si predstavujes pod "použitelné masově rozšířené EVcka"? Najpredavanejsie auto sveta roku 2023 je BEV, takze realita trhu predbehla tvoje ocakavania o 30 rokov :) V Nemecku uz dnes vacsinu predajov tvoria EVcka a v roku 2030 budu v EU tvorit BEV viac ako 60% predajov.
8. 1. 2024 18:29
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Tak pokud něco vyvíjí VAG, tak to bude trvat dekády ;-) Tj. za chvilku to určitě nebude. VAG je zaseknutý na poli EV, kde mu to ale vážně nejde. Měl pilovat benzin i naftu a postupně k tomu přidávat mild (už je) a full hybrid (není). Koncernový PHEV už mají a kupodivu i funguje, zkoušel jsem v Superbu a jelo to docela pěkně... Měl by si zachovat co největší šíři porfotlia a ne skákat z dieselu hned na EV, které od něj nikdo nechce ;-)

Btw k článku - P2008 s 1.2. PT a mild hybridem, jen moc nechápu tu dvojspojku. 8st Aisin byl určitě lepší volba. Otázkou je, jestli by to šlo vůbec sladit...
9. 1. 2024 07:22
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Tak vieš, preskočiť nejaký kus vývoja, to je pre manažérov kopa ušetrených peňazí.
9. 1. 2024 07:25
Re: Mild hybrid nie je hybrid
A že se jim to nakonec vyplatilo… :-[] :yes:
8. 1. 2024 15:50
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Mild hybrid je hybrid, protože splňuje definici hybridu. A PSA nemá jenom mild hybrid ale i PHEV, což je také hybrid jen s o level vyšší úrovní než HEV.
8. 1. 2024 17:45
Re: Mild hybrid nie je hybrid
No technicky ano, ale prakticky bych rozděloval MHEV, HEV, PHEV ve smyslu, že HEV zvládne nějakou souvislou jízdu na elektromotor včetně mírné akcelerace apod. Spousta MHEV dokonce ani neumí brzdit bez spalováku, takže motor vypíná jen na plachtění z kopce bez plynu i brzdy nebo v dojezdu v koloně pod 30 km/h. To v mých očích abychom rozlišovali koncepce taky není hybrid jakože HEV a je to zlepšovák na úrovní lepšího start-stop systému.

Jinak řečeno o kolik % dokáže osazení takového systému snížit spotřebu spalováku je podstatný rozdíl. MHEV je to z mé zkušenosti tak do 15%, HEV/PHEV klidně až 40%. Je to samozřejmě odhad, protože ty motory se pak liší dalšíma věcma, takže těžko porovnávat. Ale např. ukaž mi MHEV s výkonem přes 120 kw, který by město uměl za 4-5l. Toyotí HEV 160kw tohle umí.
Avatar - .StenLi.
8. 1. 2024 19:28
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Nie, prave technicky a fakticky to nie je hybrid z definicie, kedze nie je schopny elektrickeho pohonu. Ma obycajny starter so smiesnou 48V baterkou ktora je schopna akurat svizneho nastartovania ICE, ktore sa kultivovanostou ani len nepribliuje skutocnemu HEV.
8. 1. 2024 19:55
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Fiatí 1.5 MHEV https://www.auto.cz/…ocekavani-151028 co se tu nedávno testoval to co popisuješ umí, byť je to slabé. Jel jsem tím krátce v Jeepu Renegade a v koloně to vážně jelo na elektřinu jako Toyotí hybrid. Projevem to ale mělo blíž MHEV, protože to umělo spíš jen ten "šťouch" v koloně a pak spínal spalovák, ale tam mi už přišlo že se rozdíly MHEV a HEV podle tady té definice dost stírají.

Proto jsem rozdíl popisoval na tom jak se to chová v nějaké souvislé jízdě nebo vyšší rychlosti. Jako já ti jinak rozumím, ale ten rozdíl už někdy nemusí být tak jednoznačný. Hlavně souhlas v tom, že to co se na elektřinu nepohne bych hybridem nenazýval.
Avatar - .StenLi.
8. 1. 2024 21:38
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Tento typ motoru vo Fiate/Jeepe je skutocny hybrid, kedze je schopny cisto elektrickej jazdy a to preto, ze elektricky pohon je realizovany elektromotorom v prevodovke a nie posilenym starter-generatorom, ktory by cez klinovy remen musel roztacat cely motor a cez neho prevodovku a kolesa a tak isto neefektivne pristupoval aj ku rekuperacii, ale po upozorneni od Avantime som si uvedomil ze som si zle pozrel oznacenie motoru a prevodovky, mea culpa :no: 8-s Takze aj tento motor v Peugeote je hybrid a kedze je takyto slaby a umoznuje len plazenie a jemny pohon, tak tu sa skutocne da pouzit to oznacenie mild-hybrid znasilnovane pri znackach KIA/Hyundai, VAG atd..
Stale ale nechapem kto robi tie rozhodnutia ze nespravi radsej male technicke a financne plus a namiesto mild-hybridu nespravi poriadny HEV, ked uz Toyota a Honda ukazali ze to je jedina cesta pre prezitie spalovakov.
Avatar - xxc
8. 1. 2024 23:23
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Ved ta prevodovka je rovnaka, ako v tom Fiate. Praveze to urobili tak, ze sa to moze lahko servisovat, netreba na to elektrikara a zerie to podobne, ako ine hybridy. Celkom genialne a lacne. Na dlhodobe udrzanie spalovacich motorov maju plugin hybridy, to uz fakt zerie potom 2l na 100 km. A nie ako Toyota, ze 4.
Avatar - .StenLi.
9. 1. 2024 13:26
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Ano je, sam to pisem. Rozdiel v servise medzi HEV a tymto mHEV nie je ziadny, elektricke systemy, ci uz 48V alebo 400V potrebuju rovnakeho elektrikara a samozrejme ze to nezerie rovnako :) kedze 15kW motorcek s 48V nedokaze tak rekuperovat a asistovat ako 60kw resp. 135kW motor s 400V resp. 263V v Toyote a Honde. Prave HEV budu sluzit na dozitie spalovakov do plneho prechodu na BEV, ich predaje stale rastu a PHEV predaje padaju, kedze ak ma uz niekto moznost nabijat PHEV kazdy den, tak si radsej kupi rovno BEV a zbavi sa vsetkych problemov a nakladov spojenych so spalovakom.
8. 1. 2024 22:28
Re: Mild hybrid nie je hybrid
O tom, jestli něco je nebo není hybrid nerozhoduje spotřeba. Ano, v obecné rovině má MHEV spotřebu nejvyšší, HEV je někde mezi a nejnižší spotřebu má PHEV. Čím větší baterka, čím výkonnější elektromotor, tím větší možnost rekuperace a následně delší podpory spalovacího motoru resp. zcela elektrická jízda u PHEV. To ale nic nemění na tom, že i MHEV je hybrid, prostě využívá k pohonu jak elektromotor, tak spalovací motor (je zcela lhostejné, zda elektromotor dokáže pohánět auto samostatně nebo ne, pokud před HEV postavíš krpál tak může mít baterku nabitou a stejně zapojí okamžitě ICE), tudíž je to z definice hybridní pohon.
Avatar - .StenLi.
8. 1. 2024 19:23
Re: Mild hybrid nie je hybrid
:-) Mild-hybrid je asi taky hybrid ako je druha meta sex. Mild hybrid nie je hybrid prave preto, ze nesplnuje definiciu hybridu - neumoznuje hybridny pohon - elektricky, spalovaci alebo ich kombinaciu. Mild-hybrid sa na elektriku nepohne ani o cm, preto to nemoze byt hybrid, bodka. Keby sme takto vyrabali komoleniny ostatnych technickych vyrazov, tak by sme dostali napr. mild obojzivelnika, ktory vie jazdit na suchu, ale vo vode padne na dno ako kamen, lebo nie je obojzivelnik, ale bude sa to lepsie predavat ako mild obojzivelnik ;-)
8. 1. 2024 20:31
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Pozor lebo to čo tvrdíš dnes už nie je pravda. Odporúčam naštudovať si tento mHEV ale aj ten od Fiatu a tiež od Suzuki. Máš tam občas rozbeh na elektrinu, ale áno, väčšinou je to o tom plachtení bez spaľováku.
Aj pri tých HEV veľmi záleží ako sú spravené. Napriklad, máme v širšej rodine hybridný Yaris Cross a známy mal na víkend Vitaru Hybrid (tú s atmo 1,5). Tak som zobral Yaris Cross, on Vitaru a že prejdeme celé mesto a kto bude mať lepšiu. On nadával, že ten hybrid je strašný, ale aj s tým Suzuki sme obaja zajazdili trasu pod 4 litre. Je teda fakt, že bol víkend a cesty relatívne prázdne, takže Suzuki mohlo plachtiť ale teda aj ono vedelo byť efektívne, hoci ten hybrid fakt vyzeral ako keby ho zostrojili študenti STU ako ročníkovú prácu.
Avatar - .StenLi.
8. 1. 2024 21:50
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Mas pravdu, tento motor je skutocny hybrid s elektromotorom v prevodovke, mea culpa :no: uz som ticho 8-s , ignorujte moje cele vlakno :D Stale ale nechapem kto robi tie rozhodnutia ze nespravi radsej male technicke a financne plus a namiesto mild-hybridu nespravi poriadny HEV, ked uz Toyota a Honda ukazali ze to je jedina cesta pre prezitie spalovakov.
8. 1. 2024 22:35
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Mildhybrid umožňuje kombinaci pohonu elektromotor+ICE. Tudíž je to hybrid.
Avatar - .StenLi.
9. 1. 2024 13:30
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Hybrid nie je definovany ako kombinacia pohonov, ale schopnost plnohodnotneho pohonu kazdym typom a ich kombinaciou. Tento mHEV s elektromotorom v prevodovke je hybrid, lebo je schopny EV jazdy, aj ked iba kratko/pomaly, ale drviva vacsina dnes predavanych mHEV (KIA/Hyundai/VAG..), ktore maju iba posilneny starter/generator napojeny cez klinovy remen nie su hybridy,kedze nie su schopne EV jazdy.
9. 1. 2024 21:23
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Hybridní=kombinovaný, smíšený, křížený
A hybrid vehicle is a vehicle which uses a mixture of power or fuel sources.
https://en.wikipedia.org/…(disambiguation)
To co tady píšeš o schopnosti plnohodnotného pohonu každým typem je jen tvůj výmysl. Navíc když píšeš o "plnohodnotného pohonu", tak drtivá většina HEV plnohodnotného pohonu pomocí elektromotoru schopná vůbec není, je schopná vycouvat z garáže, jet nízkou rychlostí po rovince s větrem v zádech a malou rychlostí a jen po velmi krátkou dobu, třeba jet standardní rychlostí 130 km/h po dálnici vůbec nedokáží. Takže tvé definici by vyhovovaly pouze PHEV.
Avatar - .StenLi.
10. 1. 2024 11:57
Re: Mild hybrid nie je hybrid
My tu ale nehovorime o hybrid vehicle, to moze byt aj hybrid z pohladu obojzivelnosti, voda/sus, sus/vzduch a dalsich inych moznostiach kombinovania, miesania a krizenia ako pises. My tu hovorime o HEV, cize uz z definicie o roznych typoch EV - elektromobiloch a elektromobil je z definicie automobil, ktoremu hybnost/mobilitu dava elektromotor. Na zaklade zdroja energie pre elektromotor to moze byt ICE (HEV), bateria (BEV), kombinacia (PHEV), palivovy clanok (FCEV) alebo ako tento Peugeot mHEV, pretoze ten EV pohon je slabsi. Potom sa este HEV delia na seriove a paralelne, podla toho ci ten ICE dodava iba napajanie elektromotoru cez generator (e:HEV, e-Power), alebo je priamo schopny pohanat kolesa (e:HEV od 75kmh+ pri malej zatazi, HSD/THS) a potom tu mame vozidla (nie elektromobily), ktore maju urcitu mieru asistencie/podpory ICE elektromotorom ako Honda IMA, i-DSD Hyundai/KIA ISG atd.. ale nie su schopne EV rezimu.
Ako sam pises "O tom, jestli něco je nebo není hybrid nerozhoduje spotřeba" a tak isto o to ci to je HEV nerozhoduje rychlost, ale iba to ci je to schopne EV rezimu alebo nie. Kazdy FC/B/(P)H-EV dokaze cisto EV pohon. Ak to nedokaze, tak to nie je EV a auto s ICE neschopne cisto EV pohonu nemoze byt z definicie HEV, jednoduche.
10. 1. 2024 12:49
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Je to slovíčkaření. Na jedné straně jsou hybridy Toyoty, Fordu, Hondy, tj HEV o kterých píše Stenli a ty umí bez spalováku snad až 120 km/h…a na straně druhé MHEV VW, Hyundai atd., které se bez spalováku nepohnou.

Dát to do jednoho pytle a označovat to všechno za koncepčně stejná auta jakože hybridy, je dost zavádějící.
8. 1. 2024 19:59
Zmiešané pocity
Vďaka nášmu klientovi v práci som si tento nový mild-hybrid mohol už minulý rok vyskúšať lebo Peugeot sem dotiahol jednu 3008 požičanú z Francúzska. No nepresvedčilo ma to veru. Ono to na mild-hybrid fakt prekvapivo často jazdí na elektrinu vďaka batérii, ktorá je kapacitou porovnateľná s HEV. Tiež to s vypnutým motorom vie plachtiť, ale ten chudák trojvalec naskakoval a zhasínal snáď každú minútu. Prišlo mi, že striedanie režimov bolo plynulejšie ako pri tých 1,5 mHEV vo Fiatoch, ale teda čo z toho, že sme v meste jazdili za vyše 7 litrov a bohvie aká tam bude životnosť s tou dvojspojkou. No a koľko je tam cenový rozdiel? Okolo 1800 eur? To im gratulujem lebo účinnejší HEV E-Tech od Renaultu znamená pri Capture rozdiel 1500 eur.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - JirkaVejrazka
9. 1. 2024 09:29
Re: Zmiešané pocity
To ze se u hybridu spalovak zapina a vypina klidne i nekolikrat za minutu je normalni. Podstatne je, jestli ten cely system ma lepsi spotrebu a emise nez kdyby to byl cisty spalovak, pokud mozno za minimalniho narustu ceny auta.
Avatar - twistedTSD
9. 1. 2024 13:04
Re: Zmiešané pocity
Dvojspojka (nebo aspoň spojková sada) může být spolehlivostí v pohodě, pokud to na popojíždění používá elektromotor. Víc bych se bál toho, co na časté starty řekne třeba turbo.