Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 2008 s novým hybridem má první českou cenu. Začíná od 575 tisíc korun

Peugeot e-2008
Peugeot 2008
Peugeot 2008
Peugeot 2008
35 Fotogalerie
Lukáš Volšický
Diskuze (54)

Populární Peugeot 2008 přijíždí do Česka s novou mild-hybridní motorizací Hybrid 136 e-DSC6. Novinka stojí od 575 tisíc korun a je dostupná ve všech výbavách.

Začátkem loňského léta se představil faceliftovaný Peugeot 2008. Jeden z nejúspěšnějších modelů značky přijel na svět s modernizovaným designem a světelným podpisem a už při oficiálním debutu automobilka oznámila, že hned v úvodu následujícího roku bude mít i novou mild-hybridní motorizaci. A ten okamžik nastává právě teď.

České zastoupení značky Peugeot zveřejnilo první oficiální ceník, v němž se objevuje i zcela nová motorizace s obchodním označením Hybrid 136 e-DSC6, která je novou generací populárního benzinového motoru PureTech. Nový elektrifikovaný motor v nabídce doplňuje dvojici tradičních benzinových jednotek PureTech 100 a PureTech130 a je nejvýkonnějším spalovacím srdcem modelu.

Nová motorizace Hybrid 136 e-DSC6 je pro crossover Peugeot 2008 dostupná ve všech stupních výbavy – se základní výbavou Active stojí od 575.000 Kč, s prostředním balíčkem Allure začíná od 595.000 Kč a v kombinaci s vrcholnou výbavou GT za ni zaplatíte 655.000 Kč.

Video placeholder
Peugeot e-2008 • Zdroj: Peugeot

Inženýři Peugeotu novou motorizaci zakládají na již známém turbodmychadlem přeplňovaném 1,2litrovém benzinovém tříválci, který vybavili novou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou s integrovaným elektromotorem. S 48voltovou elektrifikací tak mild-hybridní Peugeot 2008 vyvine maximální výkon 100 kW (136 koní) a točivý moment 230 newtonmetrů od 1750 otáček za minutu.

Peugeot uvádí, že novinka slibuje kombinovanou spotřebu paliva 4,9 l/100 km v cyklu WLTP a emise CO2 110 až 111 g/km podle stupně výbavy. Hybridní technika má snížit spotřebu paliva až o 15 procent oproti výchozímu motoru PureTech 130. 

Už v minulosti jsme se s novinkou krátce svezli a největším přínosem elektrifikace je eliminace emisní prodlevy při zvýšení zatížení motoru. Zmizela tak nepříjemná „díra“ mezi okamžiky, kdy přidáte plyn a kdy vůz začne reagovat a konečně zrychlovat. Podrobnější informace vám přineseme v budoucnu v našem plnohodnotném redakčním testu.

Vstoupit do diskuze (54)