Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 2008 s novým hybridem má první českou cenu. Začíná od 575 tisíc korun

Lukáš Volšický
Diskuze (50)

Populární Peugeot 2008 přijíždí do Česka s novou mild-hybridní motorizací Hybrid 136 e-DSC6. Novinka stojí od 575 tisíc korun a je dostupná ve všech výbavách.

Začátkem loňského léta se představil faceliftovaný Peugeot 2008. Jeden z nejúspěšnějších modelů značky přijel na svět s modernizovaným designem a světelným podpisem a už při oficiálním debutu automobilka oznámila, že hned v úvodu následujícího roku bude mít i novou mild-hybridní motorizaci. A ten okamžik nastává právě teď.

České zastoupení značky Peugeot zveřejnilo první oficiální ceník, v němž se objevuje i zcela nová motorizace s obchodním označením Hybrid 136 e-DSC6, která je novou generací populárního benzinového motoru PureTech. Nový elektrifikovaný motor v nabídce doplňuje dvojici tradičních benzinových jednotek PureTech 100 a PureTech130 a je nejvýkonnějším spalovacím srdcem modelu.

Nová motorizace Hybrid 136 e-DSC6 je pro crossover Peugeot 2008 dostupná ve všech stupních výbavy – se základní výbavou Active stojí od 575.000 Kč, s prostředním balíčkem Allure začíná od 595.000 Kč a v kombinaci s vrcholnou výbavou GT za ni zaplatíte 655.000 Kč.

Video se připravuje ...

Inženýři Peugeotu novou motorizaci zakládají na již známém turbodmychadlem přeplňovaném 1,2litrovém benzinovém tříválci, který vybavili novou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou s integrovaným elektromotorem. S 48voltovou elektrifikací tak mild-hybridní Peugeot 2008 vyvine maximální výkon 100 kW (136 koní) a točivý moment 230 newtonmetrů od 1750 otáček za minutu.

Peugeot uvádí, že novinka slibuje kombinovanou spotřebu paliva 4,9 l/100 km v cyklu WLTP a emise CO2 110 až 111 g/km podle stupně výbavy. Hybridní technika má snížit spotřebu paliva až o 15 procent oproti výchozímu motoru PureTech 130. 

Už v minulosti jsme se s novinkou krátce svezli a největším přínosem elektrifikace je eliminace emisní prodlevy při zvýšení zatížení motoru. Zmizela tak nepříjemná „díra“ mezi okamžiky, kdy přidáte plyn a kdy vůz začne reagovat a konečně zrychlovat. Podrobnější informace vám přineseme v budoucnu v našem plnohodnotném redakčním testu.

Lukáš Volšický
Diskuze (50)

Doporučujeme

10. 1. 2024 12:49
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Je to slovíčkaření. Na jedné straně jsou hybridy Toyoty, Fordu, Hondy, tj HEV o kterých píše Stenli a ty umí bez spalováku snad až 120 km/h…a na straně druhé MHEV VW, Hyundai atd., které se bez spalováku nepohnou.

Dát to do jednoho pytle a označovat to všechno za koncepčně stejná auta jakože hybridy, je dost zavádějící.
Avatar - .StenLi.
10. 1. 2024 11:57
Re: Mild hybrid nie je hybrid
My tu ale nehovorime o hybrid vehicle, to moze byt aj hybrid z pohladu obojzivelnosti, voda/sus, sus/vzduch a dalsich inych moznostiach kombinovania, miesania a krizenia ako pises. My tu hovorime o HEV, cize uz z definicie o roznych typoch EV - elektromobiloch a elektromobil je z definicie automobil, ktoremu hybnost/mobilitu dava elektromotor. Na zaklade zdroja energie pre elektromotor to moze byt ICE (HEV), bateria (BEV), kombinacia (PHEV), palivovy clanok (FCEV) alebo ako tento Peugeot mHEV, pretoze ten EV pohon je slabsi. Potom sa este HEV delia na seriove a paralelne, podla toho ci ten ICE dodava iba napajanie elektromotoru cez generator (e:HEV, e-Power), alebo je priamo schopny pohanat kolesa (e:HEV od 75kmh+ pri malej zatazi, HSD/THS) a potom tu mame vozidla (nie elektromobily), ktore maju urcitu mieru asistencie/podpory ICE elektromotorom ako Honda IMA, i-DSD Hyundai/KIA ISG atd.. ale nie su schopne EV rezimu.
Ako sam pises "O tom, jestli něco je nebo není hybrid nerozhoduje spotřeba" a tak isto o to ci to je HEV nerozhoduje rychlost, ale iba to ci je to schopne EV rezimu alebo nie. Kazdy FC/B/(P)H-EV dokaze cisto EV pohon. Ak to nedokaze, tak to nie je EV a auto s ICE neschopne cisto EV pohonu nemoze byt z definicie HEV, jednoduche.
9. 1. 2024 21:23
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Hybridní=kombinovaný, smíšený, křížený
A hybrid vehicle is a vehicle which uses a mixture of power or fuel sources.
https://en.wikipedia.org/…(disambiguation)
To co tady píšeš o schopnosti plnohodnotného pohonu každým typem je jen tvůj výmysl. Navíc když píšeš o "plnohodnotného pohonu", tak drtivá většina HEV plnohodnotného pohonu pomocí elektromotoru schopná vůbec není, je schopná vycouvat z garáže, jet nízkou rychlostí po rovince s větrem v zádech a malou rychlostí a jen po velmi krátkou dobu, třeba jet standardní rychlostí 130 km/h po dálnici vůbec nedokáží. Takže tvé definici by vyhovovaly pouze PHEV.
Avatar - .StenLi.
9. 1. 2024 13:30
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Hybrid nie je definovany ako kombinacia pohonov, ale schopnost plnohodnotneho pohonu kazdym typom a ich kombinaciou. Tento mHEV s elektromotorom v prevodovke je hybrid, lebo je schopny EV jazdy, aj ked iba kratko/pomaly, ale drviva vacsina dnes predavanych mHEV (KIA/Hyundai/VAG..), ktore maju iba posilneny starter/generator napojeny cez klinovy remen nie su hybridy,kedze nie su schopne EV jazdy.
Avatar - .StenLi.
9. 1. 2024 13:26
Re: Mild hybrid nie je hybrid
Ano je, sam to pisem. Rozdiel v servise medzi HEV a tymto mHEV nie je ziadny, elektricke systemy, ci uz 48V alebo 400V potrebuju rovnakeho elektrikara a samozrejme ze to nezerie rovnako :) kedze 15kW motorcek s 48V nedokaze tak rekuperovat a asistovat ako 60kw resp. 135kW motor s 400V resp. 263V v Toyote a Honde. Prave HEV budu sluzit na dozitie spalovakov do plneho prechodu na BEV, ich predaje stale rastu a PHEV predaje padaju, kedze ak ma uz niekto moznost nabijat PHEV kazdy den, tak si radsej kupi rovno BEV a zbavi sa vsetkych problemov a nakladov spojenych so spalovakom.