Elektromobilita
ramirez
2
Hořlavé NMC baterie už výrobci pomalu opouští, přechází se na další technologie, převážně LFP, které nehoří... není zbytečné plašit kvůli pár autům, které za 10-15 let půjdou do důchodu? Než se postaví první garáže podle nových předpisů, tak tu ty auta už nebudou.
Přejít do diskuze
LPG a CNG mají normálně zakázaný vjezd.
A je jich násobně víc. BEV je zatím jen pár.
6500000 celkem aut vs 23000 BEV snad vypovídá za vše.
A je jich násobně víc. BEV je zatím jen pár.
6500000 celkem aut vs 23000 BEV snad vypovídá za vše.
Musí se najit metoda, postupy a vybavení jak zajistit, že neshoří celé garáže a ani auta kolem. Aktuálně hasiči neumí elektromobil účině a rychle hasit. Naštěstí elektro aut je málo.
Pokud garáže nebudou mít vše zmíněné, tak zakázat vjezd BEV a Hybridů od nějaké kapacity akumulátoru výše.
Pokud garáže nebudou mít vše zmíněné, tak zakázat vjezd BEV a Hybridů od nějaké kapacity akumulátoru výše.
se jiste podivat do rozvinuteho Svedska, Norska nebo Holandska, kde je nasobna adopce EV.
Ale to by bylo prilis jednoduche.
Tamni predpisy neznam, ale nemyslim si, ze to bude drama.
A jsem si temer jisty, ze navrh zdejsich hasicu bude demonicky az hystericky.
Ale to by bylo prilis jednoduche.
Tamni predpisy neznam, ale nemyslim si, ze to bude drama.
A jsem si temer jisty, ze navrh zdejsich hasicu bude demonicky az hystericky.
Vzhledem k tomu, že u nás co se týká požárních předpisů jsme papežtejší než papež, tak ten návrh vyhlášky tomu odpovídá. Naštěstí je to zatím ve stádiu návrhu prozatím s tím nesouhlasí část komise.
Zajímavé je ze samotní zasahující hasiči s požárem elektromobilu problém nemají, problém má asi někdo z ředitelství HZS.
Zajímavé je ze samotní zasahující hasiči s požárem elektromobilu problém nemají, problém má asi někdo z ředitelství HZS.
Doporučuji shlédnout na YT video "Jak se hasí baterie v EV? Proč a jak hoří?".
Tam je zajímavé, že údajně nedochází k většímu vývinu tepla než u hořícího spalováku. Co je benefitem, tak než začne EV hořet, tak uplynou desítky minut, takže se hasiči mohou připravit, zorientovat, někdy se stihnou i přeparkovat okolo stojící auta.
Tam je zajímavé, že údajně nedochází k většímu vývinu tepla než u hořícího spalováku. Co je benefitem, tak než začne EV hořet, tak uplynou desítky minut, takže se hasiči mohou připravit, zorientovat, někdy se stihnou i přeparkovat okolo stojící auta.
Začal bych zákazem vjezdu dieselových smradláků a na elektromobily bude najednou místa... 😁
Jednoduché to rozhodně není. Stávající garáže byly nějak kolaudované a není možné retroaktivně podmínky měnit.
A pak tady máme plány EU na elektrifikaci vozového parku. Ta auta by parkovala přibližně kde?
A pak tady máme plány EU na elektrifikaci vozového parku. Ta auta by parkovala přibližně kde?