Volkswagen ID. 2all v produkční podobě bude na světě dle původního plánu navzdory přijetí emisní normy Euro 7 v mírnější podobě, vyvrací automobilka Volkswagen zprávy o odkladu.
Mám jen základní školu ale vím, že když z mého auta dnes šla taková hustá šedobílá mlha, že je to známka velmi nízkých emisí. Jsem pyšný na to, jak přispívám k ochraně planety.
Ty jo protokol z STK píše u emisí škodlivin naměřené 0. Ve specce auta se nepíše nic o emisích. Jen Euro6.
Z výfuku jde jen vodní pára.
Jestli jezdíš za 20 v těchto mrazech, tak to jsi hlavní ekolog a šikula. Jezdit v zimní bundě nemám moc rad. Tričko a topení na 25°C. A vyhrivani sedačky. 😉
A koho to zajímá jaký jsou emise tvýho auta? Moje má spotřebu 10 litrů na sto a je mi to fuk. Nicméně pěkně jezdí a jsem schopen s ním jet třeba do Rakouska na lyže, což si nejsem jistý jestli by tvůj pekáč dal :-D
emisní stopa EV je na mořích, v čínských a jihoamerických a ruských dolech a lomech a ve výstarbě čínských továren a produkce emisí z nich, + samozřejmě čínské uhelné elektrárny :-)
Bariku já kašlu na nějakou uhlíkovou stopu. Podívej se co se ve světě děje. Nejsme schopný pozabíjet pár tisíc pirátů, tak plují lodě z Asie o 10 tkm delší cestou a řeší někdo jakou to má navíc uhlíkovou stopu? Neřeší. A já si mám nechat trhat žíly kvůli autu? No ani mě nehne. Takže je mi jedno jakou uhlíkovou stopu vypouští moje auto a stejně mi je jedno uhlíková stopa nějakýho elektromobilu a nemíním šťourat do toho jestli je dobrá nebo špatná. Jestli někdo chce elektromobil, tak ať si ho koupí a že ho krmí proudem z uhelky je mi taky úplně ukradený. Jen mě pak se-rou elektromobilisti, který si nějaký takový křáp pořídí a začnou na mě koukat skrz prsty jak vůbec nedbám na uhlíkovou stopu, když oni jsou tak uvědomělí, protože si koupili ekologický EV, který krmí proudem z uhlí a jádra a na druhou stranu tyto zdroje elektřiny kritizují.
Jo, proč ne... EV na pomezí B a C segmentu za 600t (nebo méně), ideálně evropské značky a výroby... to je to, co na trhu chybí, spolu s kompaktním kombíkem (jsem zvědavý, jak Opel a Peugeot u nás nacení Astru/308).
Citroen uvidíme jak moc to bude odrbané, přece jen to postavili na nějaké primárně lowcost platformě... ale jinak jo.
To ale nejsou paneláky. Je to bydleni v jinem typu nez je RD.
Krome paneláku to znamena male bytovky o nekolika malo bytech atd. kde pripadne nabijeni neni problem.
@Hendly 15:51
Mladý pane, viděl jste někdy důl? To je díra v zemi, chodby tak a tak. Prosím, peněženku mi můžou vzít, kočár mi můžou vzít. Ale důl?
Takže, mladý pane, viděl jste někdy bytovku ve městě a parkovací možnosti v její blízkosti?
Je báječné, že "neexistuje zásadní technický problém, který by bránil vybudování dobíjecich bodů" u bytovek, když tam ani není mnohdy kde zaparkovat.
Budu-li vstřícný, a když už by tedy náhodou ten nabíjecí bod u toho bytového domu náhodou byl a shodou náhod by u něj bylo místo, když zrovna přijedu domů, tak se napíchnu a po nabití - v noci - kdy se mi nechce ani s odpadkama - se vypravím k nabíjecímu bodu, abych jej uvolnil a jedu hledat nějaké místo na zaparkování až někam do horoucích pekel.
kdo ty dobíjecí body bude budovat? Proč by to dělal u komunistické bytovky v maloměstě, kde z 4-6 partají je povolina důchodců, co tam bydlí 40 let :-)
není ty autisto detailistickej. Tvé naivní představy jak se budou u bytovek a činžáků stavět dobíjecí body jsou tak akorát k smíchu. Ničeho takového se nedožijeme, takže tyhle nesmyslné představy prosím tě opusť a holt akceptuj fakt, že víc jak polovina lidí v ČR nemá možnost mít vlastní dobíjení a je odkázána na veřejné dobíječky. Pak se zkus zamyslet nad tím kolik těch veřejných nabíječek asi budeš muset vybudovat, aby si tato část populace mohla pořídit EV. Následně dojdeš k jasnému závěru, že to nemá řešení a tito lidé holt musejí dál jezdit v něčem co nepotřebuje připojovat k zásuvce.
A víš o tom, že existují bytovky, před kterýma není ani kde zaparkovat natož, aby měly garáže? Takže jsme zase zpátky u toho problému. Přes polovinu populace nemá šanci si nabíjet. Proto EV není budoucnost pro každého, ale jen nový druh pohonu, který bude tvořit část vozového parku. Rozhodně to není v rovině jak to prezentujete vy tj. ICE skončily a BEV bude mít každý.
Stejně to jsou jen zbytečné hypotetické hádky. Kdo bydlí v 30+let starých bytovkách nebo panelácích a má vůbec nějaké auto, tak zpravidla, až na nějaké extrémní výjimky, neuvažuje nebo finančně nedosáhne na EV a to ani na ojeté.
Řešit absenci nabíjecích bodů u takových staveb proto není zrovna na pořadu dne, byť se někomu může zdát, že to není žádný problém.
Stejné, jako když se dva bezdomovci, jejichž jediné vozidlo je orezlý nákupní vozík, dohadují o tom, jak je super, že EV nemusí zatím platit dálniční poplatek a druhý kontruje tím, že ale v Německu evéčka všichni předjíždějí, protože většina jede jen 180km/h max. Avšak jejich spor náhle přeruší pro ně daleko důležitější věc, krásný čerstvě odhozený třícentimetrový vajgl.
Pravda. U nás pod domem v garáži máme 3 1x16A zásuvky. Všechny na jeden 16A jistic. Pro 15 aut malo. Přívod do domu neumožní vybudovat jednoduše 15 zásuvek s výkonem 11kw. To je 165kw!!!!!
Holt pred 3 rokama kdyz to stavěli, tak na to nemysleli.
Btw. Správce uvažuje o zakazu vjezdu BEV do garáží. Přímo nad garážemi jsou byty!!!!
Ne, je to samozrejme kravina. Kdyz nabijis doma, staci ti bohate i 10A / 2,3kW z jedne faze.
Ale to se lidem, ktery maji s EV nulovou zkusenost tezko chape.
Jeste bych dodal, ze slunce poskytuje 1,1kW energie na m2. Takže se klidne využije tato a bude to v cajdu. Strecha domu má jistě 200m2. To je pres 200kW. 😉
Prostě nabijeni elektromobilu je jednoduché jak rika DanyDeVito.
ted kolik lidí s trvalým bydlištem v horní lhotě tam ve skutečnosti bydlí a nebydlí v podnájmu a pronájmu v Praze, Brně, Ostravě atd což sou všechno paneláky a litobetonáky :-)
Další spousta nelegálně nikde nehlášená u kamarádů, známých nebo v případě cizinců 6-14 lidí v jednom bytě, že :-):-):-)
By mne zajímalo jaky je rozdíl mezi bytovkou o 6 bytech a panelakem o 16 bytech?
Pravda je, 3x25A prodlužovací kabel netaham z 8meho patra, ale jen z okna bytu v druhém patře. 🤣
Nebo 30 let či 5 let staré bytovky maji nabíjecí body pred domem?
debata s ním nemá cenu, všichni budou tahat prodlužky z 3 patra nebo budou na každý zapadlý díře kde jsou bytovky budovat nabíječky. Kdo, proč za kolik :-):-):-)
Realita je že to auto nebude minimálně do 2025 dostupné, mluví o tom celá řada lidí
puste si vašeho oblíbeného Vaculíka, na V.O.X News kanále na youtube, ten vám tam sdělí jak soukromé osoby s 20 let starými auty budou rádi, až EU bolševik zdaní výrazně paliva a zakáže s těmi auty jezdit do center měst, tak budou hrozně rádi za "levný" čínský elektromobil.
Jenže ten "levný" čínský EV bude počátek konce evropských značek . Ty všechny zkrachují a zbyde pár supeluxusních značek pro světové boháče.
Pozdravuje tě tvůj oblíbený soudruh Vaculík https://www.youtube.com/watch?…
Drtivá většina dekarbonizačních technologií bude Made In China, to je co se tam dozvíš.
Tak pozdravujte Peking, podplacení čínský agenti :-)
Časem cena toho auta spadne pod půl milionu. Dojezd se zvýší na 1000km na jedno dobití a dobíjet budeme každý doma za pár korun z nočního proudu u svého stojanu. Těším se na tu dobu. 😉 Bazarové kousky budou za 200 000.
Interiér je hnusnej. Jako u Fiat Panda z roku 1889. Sterilní. Jen dva displeje. No hnus.
Tak to si zase nemaluj. Za 200 uz nebude nic. a 1000km dojezd je nesmysl, který netřeba. Potřebuješ dojezd okolo 300 u malýho auto a ca. 350 u většího, ale obojí i v zimě.
Ale tak to říkají příznivci BEV.....
Proč 300km je dostatečné? Nabíjení na dalších 300 km je za pul hodiny? Chorvatsko s karavanem? Italské alpy s lyžemi?
Nebo se neplánuje cestování na vice jak 300km?
Za Covidu jsem nesměl do sousedního okresu, bude to tak za 5 let?
Výhoda dieselu je, že si ho klidně můžeš koupit třeba osmiletý za pakatel. BEV si osmiletý za pakatel nekoupíš a když za něj vysolíš tu hrůznou částku, tak zjistíš, že užitná hodnota takového auta je žalostná a ty tak maximálně můžeš smutně přemýšlet, že ho hodíš do šrotu nebo vysolíš pár set tisíc za novou baterku ;-)
@ryccardo Prosím, tu novou baterku za pár set tisíc už příště jako argument vynech. Baterie se skladají z několika článků, které lze vyměnit jednotlivě, v případě fatální poruchy. Při řádově nižších nákladech. A životnost se dá významně ovlivnit správným používáním, při kterém může být baterie nejtrvanlivějším komponentem elektromobilu. Kromě toho se dají baterie elektromobilů při poklesu kapacity pod 80% dál využít jako bateriové úložiště FVE.
Myslel jsem, že už jsem slyšel o EV všechno a ani zdaleka jsem nedoufal, že se dozvím něco převratného. Ale že baterie může být nejtrvanlivějším komponentem elektromobilu to je zatím špička. Pokračuj, bavíš.
dyt to n ikdo nekupuje a ty auta hnijou v inzerci rok
tenhle konkrétní E-Golf je v inzerci někdy od března 2023 :-):-) https://www.sauto.cz/…e-golf/159102331
“Na zůstatkové ceny mělo velký vliv dvojí snížení ceníkové ceny nové Tesly Model 3. Toto zlevnění se projevuje napříč celým trhem zánovních elektromobilů,“
Také z této metriky je jasně patrné, že o plně elektrická auta je mnohem menší zájem než o spalovací, ale i o hybridní vozy. „Kombinace nižších cen a pomalejšího prodeje naznačuje, že elektromobily narazily na hranici poptávky na trhu, kterou bude obtížné překonat,“ ;-)
Nejde o vytrhavani vět.
Jde o zasadni vec kterou nechce mnoho lidi chápat a je i podstata boje proti EV klasickych znacek.
Kdyz svuj výrobek kazdy rok zlevnis o desitky procent snizujes tim hodnotu vsech uz prodaných aut. Tím samozrejme i nastves zakazniky protoze snizujes zbytkovou hodnotu.
Vem si ze jsi vcera koupil Spring za 520 druhy den je v Německu v akci za 330. Napises o tom clanek o tom jak EV nikdo nechce a za den ztratilo 200 z hodnoty?
Kdyz se podívám jak se za poslednich 5 let posunul vyvoj kolem EV tak opravdu osobne nedávám spalovaku dlouhodobe sanci. To je muj nazor.
Jiste tu stale dokola muzete točit stale stejne argumenty proti EV.
Svet automotiv je uz ale jinde. Nejvetsi trh aut je Cina a tam je rozhodnuto.
V budoucnosti bude jedno jestli pod kapotou je nafta nebo baterie. Jakmile doběhne plánovaná podpora (aktualizace) software od výrobce, tak už prostě nenastartuješ a vůbec tě nepustí do provozu (bylo by to nebezpečné, EU to nedovolí, samozřejmě pro vaše dobro). Jako to mají mobilní telefony. Velmi drahé auto bude mít podporu trochu delší, ale ty levné max. na tři roky. Jak jinak zařídit, aby prodeje aut rostly každý rok o 50%.
S tými zázračnými cenami nových menších elektromobilov to bude všelijaké. Napríklad mám už z dobrých zdrojov, že tých sľubovaných 23 300 eur za e-C3 nebude reálnych, respektíve len v niektorých krajinách a za určitých podmienok, časového obdobia a konštelácie hviezd. U nás vraj tá cena platiť nebude, hoci ich tu vyrábame. ;-\
Cena nebude nižšia, kým sa malé EV nebudú vyrábať hromadne vo veľkých sériách.
Vo veľkých počtoch sa malé EV predávať nebudú, kým neklesne ich cena.
Holt začarovaný kruh.
Tam nie je problém, často sú to unifikované platformy pre ICE aj EV a taká 208-ka môže byť aj najpredávanejším autom v Európe ale jej EV verzia je drahšia ako nové elektrické Mini. Dôvodom sú celkom logicky batérie, kde model čím viac toho vyrobíš, tým to bude lacnejšie nefunguje a to kvôli potrebným surovinám.
Dnes jsem viděl zpravu snizeni ceny Dacie Spring v Nemecku na 330 tis v prepoctu na koruny.
Je rok 2024 a EV jsou stale na zacatku a cena baterii jde stale dolu.
Nedovedu si predstavit, ze by mohla spalovaci auta za napr 5 let konkurovat cenou a cenou provozu..
Spring je mala uzka koza... este mensi aj od ignisu... takze v tomto smere ( v cene scaly a s mizernym dojazdom ) ani lacny nie je... ale firme po meste na rozvoz pizze to auto moze vyhovovat.. jedine tak vidim u springa realnu navratnost ( s tou jeho vyssou cenou voci spalovaku )
Pokud se jim to i tak vyplácí, tak bez té akce mají na jednom autě marži přes 10.000€, tj. řekněme 50%? Jako já vím že rozpouštění nákladů na vývoj do ceny auta je velká magie, ale tohle je přece jen dost brutální...
Automobilky čekají těžké časy - to asi jo. Do vývoje EV musí sypat peníze, které z nich zatím kvůli malým objemům nedostávají zpět - to asi taky.
Nicméně automobilkám vesměs rostly zisky... takže spíš "nabírají tuk na zimu" než že by sypaly těžký prachy do vývoje.
To určitě nebudou, protože v roce 2027 má benzín díky emisním povolenkám stát 58-70 kč dle jednotlivé země (za předpokladu že by se udržely současné ceny paliv, pokud stopnou tak ještě logicky daleko víc)
Jedná se o politické řešení toho, aby byli lidi donuceni odstavit svoje spalovací auta včetně ojetin a chudí se museli přepraovat mhd+vlak bus, v českcýh podmínkách dobytčák s šílenými intervaly a bohatší budou donuceni nakoupit EV
Tím dojde k tomu požadaovaného snízení emisí z dopravy, nebot 60% současných lidí, kteří se přepravují auty budou nahání do mhd, vlaků a busů nebo budou doma na zajjištěném minimálním příjmu, těch bude cca 30% z těch 60, nebot firmy kde pracovaly zkrachují vinou GD
Prečo komentuješ veci, ktorým nerozumieš? Vraj nie je použiteľné auto...Ak niekto potrebuje šikovné autíčko na jazdenie po meste, tak Spring je dobrá voľba, podobne ako svojho času elektrické Citigo. Jazdí to vcelku svižne a pohodlne a musím povedať, že je to aj zábavné, hlavne keď vystrelíš z križovatky a necháš Passaty a Octavie za sebou.
A to víš, že jo. Viděl si ho někdy? Seděl si v něm? Nejspíš ne. Upřímně bych za to 600tis nedal. Zvlášť když za to koupíš Fabii 4G, které je výrazně větším a bezproblémově použitelným autem na jakýkoliv druh jízdy a ještě ti zbyde :-)
Jo a k tomu vystřelení si něco najdi:
Zrychlení 0–50 km/h (s) 3,9
Zrychlení 0–100 km/h (s) 13,7
Maximální rychlost (km/h) 125
Problem je, ze řidič spalovaku nedokaze opustit predstavu jizdy spalovakem kterou aplikuje na EV.
Jizda EV je ve meste naprosto rozdílná. Dynamika od nuly je naprosto jina nez u spalovaku.
Abych dostal ze spalovaku stejnou dynamiku musim motor točit.
Tuhle tupou argumentaci máš od Hamuny? Osobně vůbec nepotřebuju vypálit z nuly od semaforu na hranici adheze pneumatik. K čemu je to dobré? Rozjíždím se normálně plynule. Takže 0-50 je nepodstatný údaj. Mnohem častěji potřebuju předjet pomalu jedoucí vozidlo tj. mě zajímá dynamika mezi 50-120, kdy od auta chci, aby rychle předjelo, což můj spalovák umí na výbornou. A že u toho "musím" motor točit je pozitivum a ne negativum.
To je nějaká diagnóza. Hamuna taky onanoval nad tím, že na semaforech je vždycky první. Otázka je kolik řidičů s takovými pitomci reálně závodí, když se zase sjedou na dalším semaforu :-D
výjezd na hlavní je disciplína, kterou zvládne i Fabia HTP a pokud na ní šlápnu, tak i taková chrchla vystřelí z křižovatky, že se protočí kola tj. netřeba vyššího výkonu. Pokud se budeme bavit o dynamice do 50 km/h tak tu mají všechna auta dostatečnou. Kde začíná problém je pak dynamika při vyšších rychlostech. Nikdy jsem nevlastnil auto, které by nemělo dynamiku na rozjezd z křižovatky, takže nějaký lepší argument nemáš?
No a? Ty se mě tady snažíš přesvědčit o tom, že potřebuju zrychlovat 0-50 na hranici adheze gum. Já ti vysvětluju, že to od auta fakt neočekávám. Spíš očekávám, že s ním budu moci cestovat 140-150 km/h po dálnici a nebudu muset po 200 km jízdy hodinu trčet někde na nabíječce, abych mohl pokračovat dál. To je pro mě naprosto zásadní mínus. A fakt že musím zařadit a šlápnout na plyn u spalováku není žádné mínus nebo něco obtěžujícího. Navíc s automatem taky jen šlápneš a vystřelíš. EV se současnýma žalostnýma baterkama a za tu cenu prostě nechci tečka.
u spalováku za tebe řadí už přes 70 let automat. Teda mohl řadit, že Evropa ještě v 90. letech mimo luxusní značky montovala všude fofrklády je věcí druhou, ale to není můj problém, já sem žádný auto s manuálem nikdy neměl.
To byl Váš problém a věc vaší volby. Takže šlápnu a okamžitě se rozjedu a jak říkám, pro běžné rychleé rozjetí, které stačí na 70% českého vozového parku to nepotřebuju točit na víc jak 3 tis otáček. Když budu chtít závodt se zbytkem, tak na polovinu z toho nemám šanci protože je to výkonově jinde (nemůžu pozávodit něco s 500-700 HP když já mam 240 resp. 390) a na zbytek bych to teda musel vytočit víc. Ale jak často vedle mě na křižovatce někdo takový stojí :-):-):-)
Navíc to samé se ti stane i s EV. Těžko pozávodíš se Springem Teslu S nebo Konou Rimac nebo Porsche Taycan že.
Takže furt nevidím ten přínos EV. Když nebudeš mít uber nadupané EV za 2,5-6 mega, tak tě vždycky někdo pozávodí a na to pozávodit českou konfekci typu 1,2 tříválec nebo 2,0 TDI fakt nepotřebuju EV, to pozávodím se spalovákem taky, akorát to musí mít pod kapotou MOTOR, ne motorek do zahradního traktůrku nebo nadupané motorky :-)
Staré automaty jsou strašná věc. Že se to třeba u Rollsu do nějaké míry schová za silnej motor, budiž... ale že by to stačilo na 70% českého vozového parku, to jsou zlatý voči.
Kromě vlastní převodovky je také podstatné jakou charakteristiku má motor, ke kterému je ta která skříň přiřazována. Nemusí vždy jít jen o počet kvaltů. Jen tak naokraj.
Protože to není použitelné auto. Pomalý malý shit pro rozvojové trhy, do kterého by ani v domovské Číně většina lidí nesedla. Citigo je proti tomu raketoplán.
Ale tak to tu snad ani nikdo netvrdí, že by Spring měl být hlavní auto pro rodinu, ne?
Za 14t€ (abychom mluvili o té silnější lepší verzi) mě to ale jako druhé auto do rodiny docela zajímá...
Vidíš, mě by nezajímalo ani jako páté auto do rodiny. Do tohoto "shitu" bych si neodvážil nikoho posadit ;-) Tím ale neříkám, že bych si jako auto do města nikdy nekoupil Hybrid/Elektro, pokud by nemělo rozumnou cenu. Spring je čínské ultra low cost řešení Renaultu, prodáváné v Evropě za trojnásobnou cenu :no:
Je to prostě lowcost auto pro mimoevropské trhy... mizerná bezpečnost, úzké, slabé atd. I to Citigo proti tomu bylo auto na úplně jiné úrovni.
To ale neznamená, že Spring nemá svoje místo na trhu...
Proč musí majitelé a přívrženci BEV nutně tlačit svoji elektro představu za kazdou cenu?
Proč to tlačí EU za každou cenu?
Proč každý majitel spalovacího auta je špatnej?
Každému vyhovuje něco jiného. Jeden ma rad holky a druhý vdolky. Netlacte tomu druhému co máte rádi. Rozděluje to společnost.
Pluralita názorů, svoboda a demokracie. Na tom MUSÍME stavět. 😉
Proč to tlačí EU - podle mě ze tří hlavních důvodů
- geopolitika a snaha omezit závislost na ropě
- konkurenceschopnost a přesvědčení o tom, že se celosvětově EV prosadí a je důležité do toho vlaku nasednout včas
- ekologie
Ano to je přesně to tlačení, které nechceš vidět. Znevýhodňování spalováků ze strany EU je přeci už teď, protože EU tlačí na to, aby si lidi kupovali EV. Přesně jak to píšou kluci nahoře.
A zapomněl si na spotřební daň na palivo, silniční spotřební daň, zákazy vjezdů do určitých lokalit, šikana automobilek s nesmyslnými technicky drahými požadavky integrovanými do EURO norem už od EURO 5 o v současné době platném datu zákazu prodeje nových ICE od roku 2035 nemluvě. Shrnuto a podtrženo EU nám tlačí baterkáče.