Elektromobily
Časem cena toho auta spadne pod půl milionu. Dojezd se zvýší na 1000km na jedno dobití a dobíjet budeme každý doma za pár korun z nočního proudu u svého stojanu. Těším se na tu dobu. 😉 Bazarové kousky budou za 200 000.
Interiér je hnusnej. Jako u Fiat Panda z roku 1889. Sterilní. Jen dva displeje. No hnus.
Interiér je hnusnej. Jako u Fiat Panda z roku 1889. Sterilní. Jen dva displeje. No hnus.
.....dobíjať za pár korún 🤔?!? To si fakt myslíš že štát si nechá ujsť zisk čo má teraz z benzínu ?
Tak to si zase nemaluj. Za 200 uz nebude nic. a 1000km dojezd je nesmysl, který netřeba. Potřebuješ dojezd okolo 300 u malýho auto a ca. 350 u většího, ale obojí i v zimě.
Ale tak to říkají příznivci BEV.....
Proč 300km je dostatečné? Nabíjení na dalších 300 km je za pul hodiny? Chorvatsko s karavanem? Italské alpy s lyžemi?
Nebo se neplánuje cestování na vice jak 300km?
Za Covidu jsem nesměl do sousedního okresu, bude to tak za 5 let?
Proč 300km je dostatečné? Nabíjení na dalších 300 km je za pul hodiny? Chorvatsko s karavanem? Italské alpy s lyžemi?
Nebo se neplánuje cestování na vice jak 300km?
Za Covidu jsem nesměl do sousedního okresu, bude to tak za 5 let?
100000x vyslovená lež se stává pravdou? 😒] 😒] 😒]
Kolik stoji nejlevnejsi diesel?
Výhoda dieselu je, že si ho klidně můžeš koupit třeba osmiletý za pakatel. BEV si osmiletý za pakatel nekoupíš a když za něj vysolíš tu hrůznou částku, tak zjistíš, že užitná hodnota takového auta je žalostná a ty tak maximálně můžeš smutně přemýšlet, že ho hodíš do šrotu nebo vysolíš pár set tisíc za novou baterku 😉
@ryccardo Prosím, tu novou baterku za pár set tisíc už příště jako argument vynech. Baterie se skladají z několika článků, které lze vyměnit jednotlivě, v případě fatální poruchy. Při řádově nižších nákladech. A životnost se dá významně ovlivnit správným používáním, při kterém může být baterie nejtrvanlivějším komponentem elektromobilu. Kromě toho se dají baterie elektromobilů při poklesu kapacity pod 80% dál využít jako bateriové úložiště FVE.
Myslel jsem, že už jsem slyšel o EV všechno a ani zdaleka jsem nedoufal, že se dozvím něco převratného. Ale že baterie může být nejtrvanlivějším komponentem elektromobilu to je zatím špička. Pokračuj, bavíš.
Tak ojeta BEV jsou dráha a ojetý diesel levny…
Proc to asi je…. ze by cena řízena zájmem?
Proc to asi je…. ze by cena řízena zájmem?
Spíš pořizovací cenou a množstvím takových ojetin na trhu, až přibude BEVek s chcíplou baterkou, tak půjde jejich cena počítám prudce dolů 😁
Cena ojetin je dana zájmem na trhu ojetin o ojeté BEV.
Vysoka cena znamena zajem nakupujících.
Vysoka cena znamena zajem nakupujících.
dyt to n ikdo nekupuje a ty auta hnijou v inzerci rok
tenhle konkrétní E-Golf je v inzerci někdy od března 2023 😄 😄
https😐/www.sauto.cz/…e-golf/159102331
tenhle konkrétní E-Golf je v inzerci někdy od března 2023 😄 😄
https😐/www.sauto.cz/…e-golf/159102331
“Na zůstatkové ceny mělo velký vliv dvojí snížení ceníkové ceny nové Tesly Model 3. Toto zlevnění se projevuje napříč celým trhem zánovních elektromobilů,“
Když už vytrháváš věty z kontextu, tak co takhle😒br />
Také z této metriky je jasně patrné, že o plně elektrická auta je mnohem menší zájem než o spalovací, ale i o hybridní vozy. „Kombinace nižších cen a pomalejšího prodeje naznačuje, že elektromobily narazily na hranici poptávky na trhu, kterou bude obtížné překonat,“ 😉
Také z této metriky je jasně patrné, že o plně elektrická auta je mnohem menší zájem než o spalovací, ale i o hybridní vozy. „Kombinace nižších cen a pomalejšího prodeje naznačuje, že elektromobily narazily na hranici poptávky na trhu, kterou bude obtížné překonat,“ 😉
Nejde o vytrhavani vět.
Jde o zasadni vec kterou nechce mnoho lidi chápat a je i podstata boje proti EV klasickych znacek.
Kdyz svuj výrobek kazdy rok zlevnis o desitky procent snizujes tim hodnotu vsech uz prodaných aut. Tím samozrejme i nastves zakazniky protoze snizujes zbytkovou hodnotu.
Vem si ze jsi vcera koupil Spring za 520 druhy den je v Německu v akci za 330. Napises o tom clanek o tom jak EV nikdo nechce a za den ztratilo 200 z hodnoty?
Kdyz se podívám jak se za poslednich 5 let posunul vyvoj kolem EV tak opravdu osobne nedávám spalovaku dlouhodobe sanci. To je muj nazor.
Jiste tu stale dokola muzete točit stale stejne argumenty proti EV.
Svet automotiv je uz ale jinde. Nejvetsi trh aut je Cina a tam je rozhodnuto.
Jde o zasadni vec kterou nechce mnoho lidi chápat a je i podstata boje proti EV klasickych znacek.
Kdyz svuj výrobek kazdy rok zlevnis o desitky procent snizujes tim hodnotu vsech uz prodaných aut. Tím samozrejme i nastves zakazniky protoze snizujes zbytkovou hodnotu.
Vem si ze jsi vcera koupil Spring za 520 druhy den je v Německu v akci za 330. Napises o tom clanek o tom jak EV nikdo nechce a za den ztratilo 200 z hodnoty?
Kdyz se podívám jak se za poslednich 5 let posunul vyvoj kolem EV tak opravdu osobne nedávám spalovaku dlouhodobe sanci. To je muj nazor.
Jiste tu stale dokola muzete točit stale stejne argumenty proti EV.
Svet automotiv je uz ale jinde. Nejvetsi trh aut je Cina a tam je rozhodnuto.
V budoucnosti bude jedno jestli pod kapotou je nafta nebo baterie. Jakmile doběhne plánovaná podpora (aktualizace) software od výrobce, tak už prostě nenastartuješ a vůbec tě nepustí do provozu (bylo by to nebezpečné, EU to nedovolí, samozřejmě pro vaše dobro). Jako to mají mobilní telefony. Velmi drahé auto bude mít podporu trochu delší, ale ty levné max. na tři roky. Jak jinak zařídit, aby prodeje aut rostly každý rok o 50%.
S tými zázračnými cenami nových menších elektromobilov to bude všelijaké. Napríklad mám už z dobrých zdrojov, že tých sľubovaných 23 300 eur za e-C3 nebude reálnych, respektíve len v niektorých krajinách a za určitých podmienok, časového obdobia a konštelácie hviezd. U nás vraj tá cena platiť nebude, hoci ich tu vyrábame. ;-\
Cena nebude nižšia, kým sa malé EV nebudú vyrábať hromadne vo veľkých sériách.
Vo veľkých počtoch sa malé EV predávať nebudú, kým neklesne ich cena.
Holt začarovaný kruh.
Vo veľkých počtoch sa malé EV predávať nebudú, kým neklesne ich cena.
Holt začarovaný kruh.
Tam nie je problém, často sú to unifikované platformy pre ICE aj EV a taká 208-ka môže byť aj najpredávanejším autom v Európe ale jej EV verzia je drahšia ako nové elektrické Mini. Dôvodom sú celkom logicky batérie, kde model čím viac toho vyrobíš, tým to bude lacnejšie nefunguje a to kvôli potrebným surovinám.
Dnes jsem viděl zpravu snizeni ceny Dacie Spring v Nemecku na 330 tis v prepoctu na koruny.
Je rok 2024 a EV jsou stale na zacatku a cena baterii jde stale dolu.
Nedovedu si predstavit, ze by mohla spalovaci auta za napr 5 let konkurovat cenou a cenou provozu..
Je rok 2024 a EV jsou stale na zacatku a cena baterii jde stale dolu.
Nedovedu si predstavit, ze by mohla spalovaci auta za napr 5 let konkurovat cenou a cenou provozu..
Spring je mala uzka koza... este mensi aj od ignisu... takze v tomto smere ( v cene scaly a s mizernym dojazdom ) ani lacny nie je... ale firme po meste na rozvoz pizze to auto moze vyhovovat.. jedine tak vidim u springa realnu navratnost ( s tou jeho vyssou cenou voci spalovaku )
Jako to je zajímavá akce... u auta se základní cenou 22.000€ nabídnout slevu 10.000€... do vyprodání zásob... až podezřelá cenotvorba.
Podezrela?
Psal jsem tu o tom dopredu. Po skonceni dotaci v Nemecku to bylo naprosto predvidatelne.
Cim levnejsi auto, tim vetsi pokriveni prodejni ceny dotaci. 😉
Psal jsem tu o tom dopredu. Po skonceni dotaci v Nemecku to bylo naprosto predvidatelne.
Cim levnejsi auto, tim vetsi pokriveni prodejni ceny dotaci. 😉
Pokud se jim to i tak vyplácí, tak bez té akce mají na jednom autě marži přes 10.000€, tj. řekněme 50%? Jako já vím že rozpouštění nákladů na vývoj do ceny auta je velká magie, ale tohle je přece jen dost brutální...
Je otazka jak je to s tvrzením, ze ceny spalovaku stoupaji z duvodu vyvoje EV kdyz na Springu muzou pres noc sundat 200 000kc.
To určitě nebudou, protože v roce 2027 má benzín díky emisním povolenkám stát 58-70 kč dle jednotlivé země (za předpokladu že by se udržely současné ceny paliv, pokud stopnou tak ještě logicky daleko víc)
Jedná se o politické řešení toho, aby byli lidi donuceni odstavit svoje spalovací auta včetně ojetin a chudí se museli přepraovat mhd+vlak bus, v českcýh podmínkách dobytčák s šílenými intervaly a bohatší budou donuceni nakoupit EV
Tím dojde k tomu požadaovaného snízení emisí z dopravy, nebot 60% současných lidí, kteří se přepravují auty budou nahání do mhd, vlaků a busů nebo budou doma na zajjištěném minimálním příjmu, těch bude cca 30% z těch 60, nebot firmy kde pracovaly zkrachují vinou GD
Jedná se o politické řešení toho, aby byli lidi donuceni odstavit svoje spalovací auta včetně ojetin a chudí se museli přepraovat mhd+vlak bus, v českcýh podmínkách dobytčák s šílenými intervaly a bohatší budou donuceni nakoupit EV
Tím dojde k tomu požadaovaného snízení emisí z dopravy, nebot 60% současných lidí, kteří se přepravují auty budou nahání do mhd, vlaků a busů nebo budou doma na zajjištěném minimálním příjmu, těch bude cca 30% z těch 60, nebot firmy kde pracovaly zkrachují vinou GD
Tak zaprvé Spring není použitelné auto a stojí raketu😒br />
https😐/www.dacia.cz/…vozy/spring.html
Již od 576tis Kč, kámo 😉 Tj my nejsme v Německu a dotace tu zaplať pán bůh nejsou...
https😐/www.dacia.cz/…vozy/spring.html
Již od 576tis Kč, kámo 😉 Tj my nejsme v Německu a dotace tu zaplať pán bůh nejsou...
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Prečo komentuješ veci, ktorým nerozumieš? Vraj nie je použiteľné auto...Ak niekto potrebuje šikovné autíčko na jazdenie po meste, tak Spring je dobrá voľba, podobne ako svojho času elektrické Citigo. Jazdí to vcelku svižne a pohodlne a musím povedať, že je to aj zábavné, hlavne keď vystrelíš z križovatky a necháš Passaty a Octavie za sebou.
A to víš, že jo. Viděl si ho někdy? Seděl si v něm? Nejspíš ne. Upřímně bych za to 600tis nedal. Zvlášť když za to koupíš Fabii 4G, které je výrazně větším a bezproblémově použitelným autem na jakýkoliv druh jízdy a ještě ti zbyde 😄
Jo a k tomu vystřelení si něco najdi😒br />
Zrychlení 0–50 km/h (s) 3,9
Zrychlení 0–100 km/h (s) 13,7
Maximální rychlost (km/h) 125
Opravdu pecka 😒]
Jo a k tomu vystřelení si něco najdi😒br />
Zrychlení 0–50 km/h (s) 3,9
Zrychlení 0–100 km/h (s) 13,7
Maximální rychlost (km/h) 125
Opravdu pecka 😒]
Problem je, ze řidič spalovaku nedokaze opustit predstavu jizdy spalovakem kterou aplikuje na EV.
Jizda EV je ve meste naprosto rozdílná. Dynamika od nuly je naprosto jina nez u spalovaku.
Abych dostal ze spalovaku stejnou dynamiku musim motor točit.
Jizda EV je ve meste naprosto rozdílná. Dynamika od nuly je naprosto jina nez u spalovaku.
Abych dostal ze spalovaku stejnou dynamiku musim motor točit.
Tuhle tupou argumentaci máš od Hamuny? Osobně vůbec nepotřebuju vypálit z nuly od semaforu na hranici adheze pneumatik. K čemu je to dobré? Rozjíždím se normálně plynule. Takže 0-50 je nepodstatný údaj. Mnohem častěji potřebuju předjet pomalu jedoucí vozidlo tj. mě zajímá dynamika mezi 50-120, kdy od auta chci, aby rychle předjelo, což můj spalovák umí na výbornou. A že u toho "musím" motor točit je pozitivum a ne negativum.
Preco si vsetci myslia, ze prve auto na semaforoch je vzdy EV? 😉
Hlavně proč si někdo myslí, že na semaforech je potřeba závodit 😁 😁
Handly na 100% 😉 Semaforový cowboy :yes:
To je nějaká diagnóza. Hamuna taky onanoval nad tím, že na semaforech je vždycky první. Otázka je kolik řidičů s takovými pitomci reálně závodí, když se zase sjedou na dalším semaforu 😁
Kupodivu v realnem provozu se setkávám s mnoha situacemi kdy se dynamika hodi.
Treba vjezdu na hlavni, odbočení vlevo atd. Neznáte?😀
Treba vjezdu na hlavni, odbočení vlevo atd. Neznáte?😀
výjezd na hlavní je disciplína, kterou zvládne i Fabia HTP a pokud na ní šlápnu, tak i taková chrchla vystřelí z křižovatky, že se protočí kola tj. netřeba vyššího výkonu. Pokud se budeme bavit o dynamice do 50 km/h tak tu mají všechna auta dostatečnou. Kde začíná problém je pak dynamika při vyšších rychlostech. Nikdy jsem nevlastnil auto, které by nemělo dynamiku na rozjezd z křižovatky, takže nějaký lepší argument nemáš?
Ty ale nepopisuje svou zkusenost s EV, ale predstavu.
Vykon EV mas dosažitelný okamzite a od nulové rychlosti.
Spalovak musis dostat do otáček a radit.
Pri pouzivani je ten rozdil jeste podstatnější nez kdyz to pises. Proste šlápnete a okamzite jedes. Zadna prodleva, točení motoru atd.
Vykon EV mas dosažitelný okamzite a od nulové rychlosti.
Spalovak musis dostat do otáček a radit.
Pri pouzivani je ten rozdil jeste podstatnější nez kdyz to pises. Proste šlápnete a okamzite jedes. Zadna prodleva, točení motoru atd.
No a? Ty se mě tady snažíš přesvědčit o tom, že potřebuju zrychlovat 0-50 na hranici adheze gum. Já ti vysvětluju, že to od auta fakt neočekávám. Spíš očekávám, že s ním budu moci cestovat 140-150 km/h po dálnici a nebudu muset po 200 km jízdy hodinu trčet někde na nabíječce, abych mohl pokračovat dál. To je pro mě naprosto zásadní mínus. A fakt že musím zařadit a šlápnout na plyn u spalováku není žádné mínus nebo něco obtěžujícího. Navíc s automatem taky jen šlápneš a vystřelíš. EV se současnýma žalostnýma baterkama a za tu cenu prostě nechci tečka.
u spalováku za tebe řadí už přes 70 let automat. Teda mohl řadit, že Evropa ještě v 90. letech mimo luxusní značky montovala všude fofrklády je věcí druhou, ale to není můj problém, já sem žádný auto s manuálem nikdy neměl.
To byl Váš problém a věc vaší volby. Takže šlápnu a okamžitě se rozjedu a jak říkám, pro běžné rychleé rozjetí, které stačí na 70% českého vozového parku to nepotřebuju točit na víc jak 3 tis otáček. Když budu chtít závodt se zbytkem, tak na polovinu z toho nemám šanci protože je to výkonově jinde (nemůžu pozávodit něco s 500-700 HP když já mam 240 resp. 390) a na zbytek bych to teda musel vytočit víc. Ale jak často vedle mě na křižovatce někdo takový stojí 😄 😄 😄
Navíc to samé se ti stane i s EV. Těžko pozávodíš se Springem Teslu S nebo Konou Rimac nebo Porsche Taycan že.
Takže furt nevidím ten přínos EV. Když nebudeš mít uber nadupané EV za 2,5-6 mega, tak tě vždycky někdo pozávodí a na to pozávodit českou konfekci typu 1,2 tříválec nebo 2,0 TDI fakt nepotřebuju EV, to pozávodím se spalovákem taky, akorát to musí mít pod kapotou MOTOR, ne motorek do zahradního traktůrku nebo nadupané motorky 😄
To byl Váš problém a věc vaší volby. Takže šlápnu a okamžitě se rozjedu a jak říkám, pro běžné rychleé rozjetí, které stačí na 70% českého vozového parku to nepotřebuju točit na víc jak 3 tis otáček. Když budu chtít závodt se zbytkem, tak na polovinu z toho nemám šanci protože je to výkonově jinde (nemůžu pozávodit něco s 500-700 HP když já mam 240 resp. 390) a na zbytek bych to teda musel vytočit víc. Ale jak často vedle mě na křižovatce někdo takový stojí 😄 😄 😄
Navíc to samé se ti stane i s EV. Těžko pozávodíš se Springem Teslu S nebo Konou Rimac nebo Porsche Taycan že.
Takže furt nevidím ten přínos EV. Když nebudeš mít uber nadupané EV za 2,5-6 mega, tak tě vždycky někdo pozávodí a na to pozávodit českou konfekci typu 1,2 tříválec nebo 2,0 TDI fakt nepotřebuju EV, to pozávodím se spalovákem taky, akorát to musí mít pod kapotou MOTOR, ne motorek do zahradního traktůrku nebo nadupané motorky 😄
Staré automaty jsou strašná věc. Že se to třeba u Rollsu do nějaké míry schová za silnej motor, budiž... ale že by to stačilo na 70% českého vozového parku, to jsou zlatý voči.
5 st. automaty sou pořád ještě plně použitelné. 3 a 4st sou samozřejmě na dnešní dobu out, co se týče daily použití
Měl sem i 6st automaty GM (Camaro V a CTS) a ZF (Jaguar XJ SV8 a BMW 650)
8st ZF (Jaguar XF)
a 3 5st Mercedes (300C a Charger) a ZF (Jaguar XJ😄
Takže můžu porovnávat.
A korm toho jsem jel ještě půjčenými auty jako Chrysler 300S 5,7 s 8 st ZF nebo Mercedes S klasse se 7st převodovkou
Měl sem i 6st automaty GM (Camaro V a CTS) a ZF (Jaguar XJ SV8 a BMW 650)
8st ZF (Jaguar XF)
a 3 5st Mercedes (300C a Charger) a ZF (Jaguar XJ😄
Takže můžu porovnávat.
A korm toho jsem jel ještě půjčenými auty jako Chrysler 300S 5,7 s 8 st ZF nebo Mercedes S klasse se 7st převodovkou
Jenže tohle není dotace, je to prostě sleva...
Za 576 je zbytečný se o tom bavit. Ale za 12, resp. 14t€...
Za 576 je zbytečný se o tom bavit. Ale za 12, resp. 14t€...
Přesně tak, ale za 12 tis eur se bavíme o druhém/třetím autě do rodiny. Jako hlavni by si ho pro rodinu vybral málokdo 😉
Ale tak to tu snad ani nikdo netvrdí, že by Spring měl být hlavní auto pro rodinu, ne?
Za 14t€ (abychom mluvili o té silnější lepší verzi) mě to ale jako druhé auto do rodiny docela zajímá...
Za 14t€ (abychom mluvili o té silnější lepší verzi) mě to ale jako druhé auto do rodiny docela zajímá...
Vidíš, mě by nezajímalo ani jako páté auto do rodiny. Do tohoto "shitu" bych si neodvážil nikoho posadit 😉 Tím ale neříkám, že bych si jako auto do města nikdy nekoupil Hybrid/Elektro, pokud by nemělo rozumnou cenu. Spring je čínské ultra low cost řešení Renaultu, prodáváné v Evropě za trojnásobnou cenu :no:
stále na začátku 😁 Dáme tomu ještě dalších100 let a určitě už se vyrovnají spalovákům.
Ja Prvni a Posledni
Příspěvek podléhá schvalování.
Ja Prvni a Posledni
Příspěvek podléhá schvalování.
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
A v čom podľa teba Spring tak veľmi zaostáva za spaľovacou konkurenciou?
Proč musí majitelé a přívrženci BEV nutně tlačit svoji elektro představu za kazdou cenu?
Proč to tlačí EU za každou cenu?
Proč každý majitel spalovacího auta je špatnej?
Každému vyhovuje něco jiného. Jeden ma rad holky a druhý vdolky. Netlacte tomu druhému co máte rádi. Rozděluje to společnost.
Pluralita názorů, svoboda a demokracie. Na tom MUSÍME stavět. 😉
Proč to tlačí EU za každou cenu?
Proč každý majitel spalovacího auta je špatnej?
Každému vyhovuje něco jiného. Jeden ma rad holky a druhý vdolky. Netlacte tomu druhému co máte rádi. Rozděluje to společnost.
Pluralita názorů, svoboda a demokracie. Na tom MUSÍME stavět. 😉
Proč to tlačí EU - podle mě ze tří hlavních důvodů
- geopolitika a snaha omezit závislost na ropě
- konkurenceschopnost a přesvědčení o tom, že se celosvětově EV prosadí a je důležité do toho vlaku nasednout včas
- ekologie
- geopolitika a snaha omezit závislost na ropě
- konkurenceschopnost a přesvědčení o tom, že se celosvětově EV prosadí a je důležité do toho vlaku nasednout včas
- ekologie
A kdo to co pises tlaci?
Spalovaci auta do roku 2035 bez omezeni a nasledne do roku se syntetickým palivem.
Spalovaci auta do roku 2035 bez omezeni a nasledne do roku se syntetickým palivem.
Evropská Unie
Spalovaci auta do roku 2035 bez omezeni a nasledne do roku se syntetickým palivem.
Ano to je přesně to tlačení, které nechceš vidět. Znevýhodňování spalováků ze strany EU je přeci už teď, protože EU tlačí na to, aby si lidi kupovali EV. Přesně jak to píšou kluci nahoře.
Ted je pouze hranice CO2 pres paletu prodaných modelu a pokuta.
Zadne trávení EU.
Zadne trávení EU.
A zapomněl si na spotřební daň na palivo, silniční spotřební daň, zákazy vjezdů do určitých lokalit, šikana automobilek s nesmyslnými technicky drahými požadavky integrovanými do EURO norem už od EURO 5 o v současné době platném datu zákazu prodeje nových ICE od roku 2035 nemluvě. Shrnuto a podtrženo EU nám tlačí baterkáče.
A na TM2.
Mozna si ho i poridim.
Mensi lehke spolehlive auto, cenove dostupne, s nizkou emisni stopou a s velmi nizkymi provoznimi naklady. Tiche a pohodlne.
:yes:
Takto ma vypadat (lokalne) bezemisni doprava.
PS Prekvapivym (terminovym) leaderem v teto cenove dostupne tride se stava Citroen ë-C3.
https😐/www.auto.cz/…e-derivat-150356
Lokálně bezemisni to bude. To je fakt. V Tusimicich přiloží víc uhlí do kotle a pujde to také.
Těším se az města budou plná elektromobilů. Žádné smrady z cipnutych TDI.
Napsal clovek, ktery o emisni stope premysli jen v souvislosti se sousedovou Teslou... 😄
O vlastni emisni stope nema tuseni.
Jestlize jo, napis mi alespon celkove emise tveho auta na km. 😉
Moje auto ma spotrebu i s nabijecimi ztratami asi 20kWh/100km. Jake jsou emise meho auta?
:-!
Tro(t)lle
Dnes jsou moderní : russaci, rusky onuce, dezoláti, rusky svab, libtardi,..... a už nevím co ještě.
Z výfuku jde jen vodní pára.
Jestli jezdíš za 20 v těchto mrazech, tak to jsi hlavní ekolog a šikula. Jezdit v zimní bundě nemám moc rad. Tričko a topení na 25°C. A vyhrivani sedačky. 😉
Takze mas spalovak s nulovymi emisemi.
😲
Euro normy s tím nesouvisí.
Mam problem s "velkou emisni stopou" EV.
To je zavadejici informace.
Spatne jsou lzive hejty EV.
Citroen uvidíme jak moc to bude odrbané, přece jen to postavili na nějaké primárně lowcost platformě... ale jinak jo.
https😐/skladovevozy.citroen.cz/…vysledky-hledani?…[0]=citroen&page=1&model[0]=e-c4
https😐/byznys.hn.cz/…onekud-namackani
Možná se to za těch pár let trošku změnilo, ale bude to spíš kosmetický rozdíl.
Takže skoro 53% lidí nemá možnost si svoje EV nabíjet a byli by odkázáni na nějaké veřejné nabíječky.
Krome paneláku to znamena male bytovky o nekolika malo bytech atd. kde pripadne nabijeni neni problem.
Edit: v bytových domech, u malých bytovek atd neexistuje zasadni technicky problem ktery by bránil vybudování dobijecich bodu.
Mladý pane, viděl jste někdy důl? To je díra v zemi, chodby tak a tak. Prosím, peněženku mi můžou vzít, kočár mi můžou vzít. Ale důl?
Takže, mladý pane, viděl jste někdy bytovku ve městě a parkovací možnosti v její blízkosti?
Je báječné, že "neexistuje zásadní technický problém, který by bránil vybudování dobíjecich bodů" u bytovek, když tam ani není mnohdy kde zaparkovat.
Budu-li vstřícný, a když už by tedy náhodou ten nabíjecí bod u toho bytového domu náhodou byl a shodou náhod by u něj bylo místo, když zrovna přijedu domů, tak se napíchnu a po nabití - v noci - kdy se mi nechce ani s odpadkama - se vypravím k nabíjecímu bodu, abych jej uvolnil a jedu hledat nějaké místo na zaparkování až někam do horoucích pekel.
Wtf
Znas tarif PRE charge night???
Ze pred novymi byty ma clovek sve parkovaci misto, kde si muze kazdy AC nabijecku vybudovat a jeste dostane dotaci?
Pak se ta skupina lidi v panelaku rychle smrskne.
A navic spousta lidi z panelaku dela ve fabrice s vlastnim parkovistem.
Atd
Řešit absenci nabíjecích bodů u takových staveb proto není zrovna na pořadu dne, byť se někomu může zdát, že to není žádný problém.
Stejné, jako když se dva bezdomovci, jejichž jediné vozidlo je orezlý nákupní vozík, dohadují o tom, jak je super, že EV nemusí zatím platit dálniční poplatek a druhý kontruje tím, že ale v Německu evéčka všichni předjíždějí, protože většina jede jen 180km/h max. Avšak jejich spor náhle přeruší pro ně daleko důležitější věc, krásný čerstvě odhozený třícentimetrový vajgl.
Holt pred 3 rokama kdyz to stavěli, tak na to nemysleli.
Btw. Správce uvažuje o zakazu vjezdu BEV do garáží. Přímo nad garážemi jsou byty!!!!
No abys mohl za noc nabit 100kWh baterku. 😁
Ne, je to samozrejme kravina. Kdyz nabijis doma, staci ti bohate i 10A / 2,3kW z jedne faze.
Ale to se lidem, ktery maji s EV nulovou zkusenost tezko chape.
To je za noc coz je 8 az 6 rano ,takze 10 hodin, nabito cca 32kWh a to je pres 200km dojezd.
Prostě nabijeni elektromobilu je jednoduché jak rika DanyDeVito.
Další spousta nelegálně nikde nehlášená u kamarádů, známých nebo v případě cizinců 6-14 lidí v jednom bytě, že 😄 😄 😄
Pravda je, 3x25A prodlužovací kabel netaham z 8meho patra, ale jen z okna bytu v druhém patře. 🤣
Nebo 30 let či 5 let staré bytovky maji nabíjecí body pred domem?
Novy za stejnou cenu o tridu niz.
puste si vašeho oblíbeného Vaculíka, na V.O.X News kanále na youtube, ten vám tam sdělí jak soukromé osoby s 20 let starými auty budou rádi, až EU bolševik zdaní výrazně paliva a zakáže s těmi auty jezdit do center měst, tak budou hrozně rádi za "levný" čínský elektromobil.
Jenže ten "levný" čínský EV bude počátek konce evropských značek . Ty všechny zkrachují a zbyde pár supeluxusních značek pro světové boháče.
Drtivá většina dekarbonizačních technologií bude Made In China, to je co se tam dozvíš.
Tak pozdravujte Peking, podplacení čínský agenti 😄