Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Start výroby levného elektrického volkswagenu se neodkládá, tvrdí automobilka

149 komentářů

DonVito
Toto je auto na ktere cekam.
A na TM2.
Mozna si ho i poridim.

Mensi lehke spolehlive auto, cenove dostupne, s nizkou emisni stopou a s velmi nizkymi provoznimi naklady. Tiche a pohodlne.
:yes:

Takto ma vypadat (lokalne) bezemisni doprava.

PS Prekvapivym (terminovym) leaderem v teto cenove dostupne tride se stava Citroen ë-C3.
https😐/www.auto.cz/…e-derivat-150356
Pepa__007
Tak emisní stopu to bude mít velkou. Stejně jako každý elektromobil. Stačí vyrobit a dovézt loděmi na mazut baterie z Číny.

Lokálně bezemisni to bude. To je fakt. V Tusimicich přiloží víc uhlí do kotle a pujde to také.

Těším se az města budou plná elektromobilů. Žádné smrady z cipnutych TDI.
DonVito
Velkou. 😁 😁

Napsal clovek, ktery o emisni stope premysli jen v souvislosti se sousedovou Teslou... 😄

O vlastni emisni stope nema tuseni.
Jestlize jo, napis mi alespon celkove emise tveho auta na km. 😉

Moje auto ma spotrebu i s nabijecimi ztratami asi 20kWh/100km. Jake jsou emise meho auta?
:-!
MarekAbsolon
Mám jen základní školu ale vím, že když z mého auta dnes šla taková hustá šedobílá mlha, že je to známka velmi nízkých emisí. Jsem pyšný na to, jak přispívám k ochraně planety.
DonVito
😁 😁 :yes:
Avantime
Presne, to robia aj oveľa drahšie vodíkové autá, takže to musí byť super!
Avatar - Anonym
Anonym
ta šedobílá mlha je vodní pára, nebot venku je -7 až -16 stupnů, mimochodem dkůaz globálního teplování 😄 😄 😄 😄 😄
DonVito
Pro rusky onuce globalni oteplovani neexistuje a paleni ropy je zdravi prospesne.

Tro(t)lle
Pepa__007
Když dochází argumenty a začínají urážky a nálepkování...... 😔

Dnes jsou moderní : russaci, rusky onuce, dezoláti, rusky svab, libtardi,..... a už nevím co ještě.
Avatar - Anonym
Anonym
přesně tak, a největší pecka je že to píše neostalinistický utopista placený Čínou za propagaci OZE a EV 😄 😄 😄
Avatar - Emel
Emel
Moje auto umělo emise likvidovat i v blízkém okolí, čehož důkazem byly plameny šlehající z výfuků 😄 .
Avatar - speedfred
speedfred
😒] 😒] 😒]
Pepa__007
Ty jo protokol z STK píše u emisí škodlivin naměřené 0. Ve specce auta se nepíše nic o emisích. Jen Euro6.
Z výfuku jde jen vodní pára.

Jestli jezdíš za 20 v těchto mrazech, tak to jsi hlavní ekolog a šikula. Jezdit v zimní bundě nemám moc rad. Tričko a topení na 25°C. A vyhrivani sedačky. 😉
DonVito
Tak super.
Takze mas spalovak s nulovymi emisemi.
😲
Pepa__007
jo protokol z STK píše u emisí škodlivin 0. Nemeritelne. Nějaké škodlivé emise to urco má. Ale je to euro6, takže 0,0,0 prd.
Hendly
STK neměří EURO normy.
Pepa__007
Stk měří předepsané škodlivé emise a porovnává je s požadavky.
Euro normy s tím nesouvisí.
ryccardo
A koho to zajímá jaký jsou emise tvýho auta? Moje má spotřebu 10 litrů na sto a je mi to fuk. Nicméně pěkně jezdí a jsem schopen s ním jet třeba do Rakouska na lyže, což si nejsem jistý jestli by tvůj pekáč dal 😁
DonVito
S tim nemam zadny problem.

Mam problem s "velkou emisni stopou" EV.

To je zavadejici informace.
ryccardo
Ta není sice tak úžasná jak ji prezentujete vy EV nadšenci, ale v zásadě není ani nijak špatná a co je důležité - je nepodstatná.
Avatar - Anonym
Anonym
emisní stopa EV je na mořích, v čínských a jihoamerických a ruských dolech a lomech a ve výstarbě čínských továren a produkce emisí z nich, + samozřejmě čínské uhelné elektrárny 😄
ryccardo
Bariku já kašlu na nějakou uhlíkovou stopu. Podívej se co se ve světě děje. Nejsme schopný pozabíjet pár tisíc pirátů, tak plují lodě z Asie o 10 tkm delší cestou a řeší někdo jakou to má navíc uhlíkovou stopu? Neřeší. A já si mám nechat trhat žíly kvůli autu? No ani mě nehne. Takže je mi jedno jakou uhlíkovou stopu vypouští moje auto a stejně mi je jedno uhlíková stopa nějakýho elektromobilu a nemíním šťourat do toho jestli je dobrá nebo špatná. Jestli někdo chce elektromobil, tak ať si ho koupí a že ho krmí proudem z uhelky je mi taky úplně ukradený. Jen mě pak se-rou elektromobilisti, který si nějaký takový křáp pořídí a začnou na mě koukat skrz prsty jak vůbec nedbám na uhlíkovou stopu, když oni jsou tak uvědomělí, protože si koupili ekologický EV, který krmí proudem z uhlí a jádra a na druhou stranu tyto zdroje elektřiny kritizují.
DonVito
To ze je ti to jedno, je v poradku.

Spatne jsou lzive hejty EV.
Avatar - Emel
Emel
Jo, proč ne... EV na pomezí B a C segmentu za 600t (nebo méně), ideálně evropské značky a výroby... to je to, co na trhu chybí, spolu s kompaktním kombíkem (jsem zvědavý, jak Opel a Peugeot u nás nacení Astru/30😄.
Citroen uvidíme jak moc to bude odrbané, přece jen to postavili na nějaké primárně lowcost platformě... ale jinak jo.
DonVito
Citroen uz se predvadeci za 600 sehnat da i o tridu vys. :yes:
https😐/skladovevozy.citroen.cz/…vysledky-hledani?…[0]=citroen&page=1&model[0]=e-c4
Pepa__007
Hustý. Už jsou za 300. Nekoukal jsem na detaily, asi to bude holatko. Tedy jen c3 na mne v odkazu vyskočila.
DonVito
Pepa__007
Takže co jsem viděl byl benzin. Ok. Stále jsou BEV pro naprostou většinu populace nedostupná. A kdyby byla, není u paneláku kde nabíjet.
Avantime
Hej. lebo celý CZ a SK národ žije v panelákoch.
Arese
Jà žiju v RD s zkratowůz ani hybrid mi nesmí přes práh!! 😄
Pepa__007
Podle statistického úřadu žije v paneláku 53% obyvatel ČR.
Hendly
To neni pravda.
ryccardo
Ano není to pravda. Přesně je to 52,8% viz odkaz.

https😐/byznys.hn.cz/…onekud-namackani

Možná se to za těch pár let trošku změnilo, ale bude to spíš kosmetický rozdíl.

Takže skoro 53% lidí nemá možnost si svoje EV nabíjet a byli by odkázáni na nějaké veřejné nabíječky.
Hendly
To ale nejsou paneláky. Je to bydleni v jinem typu nez je RD.
Krome paneláku to znamena male bytovky o nekolika malo bytech atd. kde pripadne nabijeni neni problem.
ryccardo
Obecně Pepa myslel lidi bez možnosti nabíjet si sám doma. V bytovce stejně jako paneláku si auto prostě nenabiješ.
Hendly
Tvrzeni, ze 53% lidi bydli v paneláku je lživé.

Edit: v bytových domech, u malých bytovek atd neexistuje zasadni technicky problem ktery by bránil vybudování dobijecich bodu.
gil54
@Hendly 15:51
Mladý pane, viděl jste někdy důl? To je díra v zemi, chodby tak a tak. Prosím, peněženku mi můžou vzít, kočár mi můžou vzít. Ale důl?

Takže, mladý pane, viděl jste někdy bytovku ve městě a parkovací možnosti v její blízkosti?

Je báječné, že "neexistuje zásadní technický problém, který by bránil vybudování dobíjecich bodů" u bytovek, když tam ani není mnohdy kde zaparkovat.

Budu-li vstřícný, a když už by tedy náhodou ten nabíjecí bod u toho bytového domu náhodou byl a shodou náhod by u něj bylo místo, když zrovna přijedu domů, tak se napíchnu a po nabití - v noci - kdy se mi nechce ani s odpadkama - se vypravím k nabíjecímu bodu, abych jej uvolnil a jedu hledat nějaké místo na zaparkování až někam do horoucích pekel.
MarekAbsolon
Hendly vidí jen to co vidět chce.
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ryccardo
Hamuno běž si vzít zase prášky.
DonVito
Stacilo by vedet, jak to funguje dnes. Pak muzes mluvit o budoucnosti.

Wtf

Znas tarif PRE charge night???
Hendly
Jaky je technicky problem postavit maly sloupek se trema zasuvkama 16A?
Avatar - Anonym
Anonym
kdo ty dobíjecí body bude budovat? Proč by to dělal u komunistické bytovky v maloměstě, kde z 4-6 partají je povolina důchodců, co tam bydlí 40 let 😄
ryccardo
není ty autisto detailistickej. Tvé naivní představy jak se budou u bytovek a činžáků stavět dobíjecí body jsou tak akorát k smíchu. Ničeho takového se nedožijeme, takže tyhle nesmyslné představy prosím tě opusť a holt akceptuj fakt, že víc jak polovina lidí v ČR nemá možnost mít vlastní dobíjení a je odkázána na veřejné dobíječky. Pak se zkus zamyslet nad tím kolik těch veřejných nabíječek asi budeš muset vybudovat, aby si tato část populace mohla pořídit EV. Následně dojdeš k jasnému závěru, že to nemá řešení a tito lidé holt musejí dál jezdit v něčem co nepotřebuje připojovat k zásuvce.
DonVito
O tom, ze existuji bytove domy s garazema vite?

Ze pred novymi byty ma clovek sve parkovaci misto, kde si muze kazdy AC nabijecku vybudovat a jeste dostane dotaci?

Pak se ta skupina lidi v panelaku rychle smrskne.
A navic spousta lidi z panelaku dela ve fabrice s vlastnim parkovistem.

Atd
ryccardo
A víš o tom, že existují bytovky, před kterýma není ani kde zaparkovat natož, aby měly garáže? Takže jsme zase zpátky u toho problému. Přes polovinu populace nemá šanci si nabíjet. Proto EV není budoucnost pro každého, ale jen nový druh pohonu, který bude tvořit část vozového parku. Rozhodně to není v rovině jak to prezentujete vy tj. ICE skončily a BEV bude mít každý.
gil54
Stejně to jsou jen zbytečné hypotetické hádky. Kdo bydlí v 30+let starých bytovkách nebo panelácích a má vůbec nějaké auto, tak zpravidla, až na nějaké extrémní výjimky, neuvažuje nebo finančně nedosáhne na EV a to ani na ojeté.

Řešit absenci nabíjecích bodů u takových staveb proto není zrovna na pořadu dne, byť se někomu může zdát, že to není žádný problém.

Stejné, jako když se dva bezdomovci, jejichž jediné vozidlo je orezlý nákupní vozík, dohadují o tom, jak je super, že EV nemusí zatím platit dálniční poplatek a druhý kontruje tím, že ale v Německu evéčka všichni předjíždějí, protože většina jede jen 180km/h max. Avšak jejich spor náhle přeruší pro ně daleko důležitější věc, krásný čerstvě odhozený třícentimetrový vajgl.
ryccardo
Krásně vystiženo a přesně takto to s EV dnes je 😁
Pepa__007
Pravda. U nás pod domem v garáži máme 3 1x16A zásuvky. Všechny na jeden 16A jistic. Pro 15 aut malo. Přívod do domu neumožní vybudovat jednoduše 15 zásuvek s výkonem 11kw. To je 165kw!!!!!
Holt pred 3 rokama kdyz to stavěli, tak na to nemysleli.
Btw. Správce uvažuje o zakazu vjezdu BEV do garáží. Přímo nad garážemi jsou byty!!!!
ryccardo
Ano to je druhá věc. Nabíjet BEV v garáži pod domem je dost sebevražda. Neznám blázna, který by to riskoval.
Hendly
Proc 11kW ?
DonVito
Proc 11kw?

No abys mohl za noc nabit 100kWh baterku. 😁

Ne, je to samozrejme kravina. Kdyz nabijis doma, staci ti bohate i 10A / 2,3kW z jedne faze.
Ale to se lidem, ktery maji s EV nulovou zkusenost tezko chape.
Pepa__007
2,3kw mi nabije BEV pres noc?
Hendly
Standardně zasuvka 16A/3,6kW. 10A je výjimka.

To je za noc coz je 8 az 6 rano ,takze 10 hodin, nabito cca 32kWh a to je pres 200km dojezd.
Pepa__007
Jeste bych dodal, ze slunce poskytuje 1,1kW energie na m2. Takže se klidne využije tato a bude to v cajdu. Strecha domu má jistě 200m2. To je pres 200kW. 😉
Prostě nabijeni elektromobilu je jednoduché jak rika DanyDeVito.
Avatar - Anonym
Anonym
ted kolik lidí s trvalým bydlištem v horní lhotě tam ve skutečnosti bydlí a nebydlí v podnájmu a pronájmu v Praze, Brně, Ostravě atd což sou všechno paneláky a litobetonáky 😄
Další spousta nelegálně nikde nehlášená u kamarádů, známých nebo v případě cizinců 6-14 lidí v jednom bytě, že 😄 😄 😄
Pepa__007
By mne zajímalo jaky je rozdíl mezi bytovkou o 6 bytech a panelakem o 16 bytech?

Pravda je, 3x25A prodlužovací kabel netaham z 8meho patra, ale jen z okna bytu v druhém patře. 🤣
Nebo 30 let či 5 let staré bytovky maji nabíjecí body pred domem?
Avatar - Anonym
Anonym
debata s ním nemá cenu, všichni budou tahat prodlužky z 3 patra nebo budou na každý zapadlý díře kde jsou bytovky budovat nabíječky. Kdo, proč za kolik 😄 😄 😄
Avatar - Emel
Emel
Jo, ale tak to už je zase dvouleté auto s 10tkm...
DonVito
No jo.
Novy za stejnou cenu o tridu niz.
Avatar - Anonym
Anonym
Realita je že to auto nebude minimálně do 2025 dostupné, mluví o tom celá řada lidí

puste si vašeho oblíbeného Vaculíka, na V.O.X News kanále na youtube, ten vám tam sdělí jak soukromé osoby s 20 let starými auty budou rádi, až EU bolševik zdaní výrazně paliva a zakáže s těmi auty jezdit do center měst, tak budou hrozně rádi za "levný" čínský elektromobil.

Jenže ten "levný" čínský EV bude počátek konce evropských značek . Ty všechny zkrachují a zbyde pár supeluxusních značek pro světové boháče.
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
zalez Hammuno 😄
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
Pozdravuje tě tvůj oblíbený soudruh Vaculík https😐/www.youtube.com/watch?…
Drtivá většina dekarbonizačních technologií bude Made In China, to je co se tam dozvíš.


Tak pozdravujte Peking, podplacení čínský agenti 😄
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
S RR měl vidělo cca 15 000 lodí na Srazech RR/Bentley v Dubči v letech 2022 a 2023 a na celé řadě dalších akcí kašpare
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
to máš blbý, měl si tam být 😄 Mohl si ho vidět
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pepa__007
Časem cena toho auta spadne pod půl milionu. Dojezd se zvýší na 1000km na jedno dobití a dobíjet budeme každý doma za pár korun z nočního proudu u svého stojanu. Těším se na tu dobu. 😉 Bazarové kousky budou za 200 000.

Interiér je hnusnej. Jako u Fiat Panda z roku 1889. Sterilní. Jen dva displeje. No hnus.
Jozinwk
.....dobíjať za pár korún 🤔?!? To si fakt myslíš že štát si nechá ujsť zisk čo má teraz z benzínu ?
Pepa__007
No dnes doma můžeš dobíjet na noční proud relativně levně.

Spotřební daň: částečně to pokryje snizeni odlivu penez za ropu. 😉
Germanec
Tak to si zase nemaluj. Za 200 uz nebude nic. a 1000km dojezd je nesmysl, který netřeba. Potřebuješ dojezd okolo 300 u malýho auto a ca. 350 u většího, ale obojí i v zimě.
Pepa__007
Ale tak to říkají příznivci BEV.....
Proč 300km je dostatečné? Nabíjení na dalších 300 km je za pul hodiny? Chorvatsko s karavanem? Italské alpy s lyžemi?
Nebo se neplánuje cestování na vice jak 300km?
Za Covidu jsem nesměl do sousedního okresu, bude to tak za 5 let?
Hendly
Nekdo te nuti tahat karavan pomoci EV?
Kup si co chces. Výběr je obrovsky.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
100000x vyslovená lež se stává pravdou? 😒] 😒] 😒]
DonVito
Kolik stoji nejlevnejsi diesel?
ryccardo
Výhoda dieselu je, že si ho klidně můžeš koupit třeba osmiletý za pakatel. BEV si osmiletý za pakatel nekoupíš a když za něj vysolíš tu hrůznou částku, tak zjistíš, že užitná hodnota takového auta je žalostná a ty tak maximálně můžeš smutně přemýšlet, že ho hodíš do šrotu nebo vysolíš pár set tisíc za novou baterku 😉
Petr_Basa
@ryccardo Prosím, tu novou baterku za pár set tisíc už příště jako argument vynech. Baterie se skladají z několika článků, které lze vyměnit jednotlivě, v případě fatální poruchy. Při řádově nižších nákladech. A životnost se dá významně ovlivnit správným používáním, při kterém může být baterie nejtrvanlivějším komponentem elektromobilu. Kromě toho se dají baterie elektromobilů při poklesu kapacity pod 80% dál využít jako bateriové úložiště FVE.
MarekAbsolon
Myslel jsem, že už jsem slyšel o EV všechno a ani zdaleka jsem nedoufal, že se dozvím něco převratného. Ale že baterie může být nejtrvanlivějším komponentem elektromobilu to je zatím špička. Pokračuj, bavíš.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Proč ne, třeba baterky jsou boty, třeba po 5ti letech má jedna bota podrážku úplně sešlapanou a ta druhá je jako nová. :-! Mokrý hadry.
Hendly
Na teoreticky pocet najetých km to tak vlastne i je.
Hendly
Tak ojeta BEV jsou dráha a ojetý diesel levny…

Proc to asi je…. ze by cena řízena zájmem?
ryccardo
Spíš pořizovací cenou a množstvím takových ojetin na trhu, až přibude BEVek s chcíplou baterkou, tak půjde jejich cena počítám prudce dolů 😁
Hendly
Cena ojetin je dana zájmem na trhu ojetin o ojeté BEV.

Vysoka cena znamena zajem nakupujících.
Avatar - Anonym
Anonym
dyt to n ikdo nekupuje a ty auta hnijou v inzerci rok
tenhle konkrétní E-Golf je v inzerci někdy od března 2023 😄 😄
https😐/www.sauto.cz/…e-golf/159102331
ericn
Hendly
“Na zůstatkové ceny mělo velký vliv dvojí snížení ceníkové ceny nové Tesly Model 3. Toto zlevnění se projevuje napříč celým trhem zánovních elektromobilů,“
ericn
Když už vytrháváš věty z kontextu, tak co takhle😒br />
Také z této metriky je jasně patrné, že o plně elektrická auta je mnohem menší zájem než o spalovací, ale i o hybridní vozy. „Kombinace nižších cen a pomalejšího prodeje naznačuje, že elektromobily narazily na hranici poptávky na trhu, kterou bude obtížné překonat,“ 😉
Hendly
Nejde o vytrhavani vět.
Jde o zasadni vec kterou nechce mnoho lidi chápat a je i podstata boje proti EV klasickych znacek.

Kdyz svuj výrobek kazdy rok zlevnis o desitky procent snizujes tim hodnotu vsech uz prodaných aut. Tím samozrejme i nastves zakazniky protoze snizujes zbytkovou hodnotu.
Vem si ze jsi vcera koupil Spring za 520 druhy den je v Německu v akci za 330. Napises o tom clanek o tom jak EV nikdo nechce a za den ztratilo 200 z hodnoty?

Kdyz se podívám jak se za poslednich 5 let posunul vyvoj kolem EV tak opravdu osobne nedávám spalovaku dlouhodobe sanci. To je muj nazor.

Jiste tu stale dokola muzete točit stale stejne argumenty proti EV.
Svet automotiv je uz ale jinde. Nejvetsi trh aut je Cina a tam je rozhodnuto.
Avatar - Anonym
Anonym
Čína má specifické podmínky a RZ na spalováky se tam losují, o tom snad ví každý....

Nikde jinde na světe nic takového není a proto tam spalováky pořád frčí a sou i země, kde se nic jeného jak spalováky neprodává.
Pavel M
V budoucnosti bude jedno jestli pod kapotou je nafta nebo baterie. Jakmile doběhne plánovaná podpora (aktualizace) software od výrobce, tak už prostě nenastartuješ a vůbec tě nepustí do provozu (bylo by to nebezpečné, EU to nedovolí, samozřejmě pro vaše dobro). Jako to mají mobilní telefony. Velmi drahé auto bude mít podporu trochu delší, ale ty levné max. na tři roky. Jak jinak zařídit, aby prodeje aut rostly každý rok o 50%.
Pepa__007
K čemu diesel?
Avantime
S tými zázračnými cenami nových menších elektromobilov to bude všelijaké. Napríklad mám už z dobrých zdrojov, že tých sľubovaných 23 300 eur za e-C3 nebude reálnych, respektíve len v niektorých krajinách a za určitých podmienok, časového obdobia a konštelácie hviezd. U nás vraj tá cena platiť nebude, hoci ich tu vyrábame. ;-\
Avatar - Anonym
Anonym
žádné zázračné cena malých EV nebudoua když ano, tak pouze těch Made in China
traveldrive
Cena nebude nižšia, kým sa malé EV nebudú vyrábať hromadne vo veľkých sériách.
Vo veľkých počtoch sa malé EV predávať nebudú, kým neklesne ich cena.
Holt začarovaný kruh.
Avantime
Tam nie je problém, často sú to unifikované platformy pre ICE aj EV a taká 208-ka môže byť aj najpredávanejším autom v Európe ale jej EV verzia je drahšia ako nové elektrické Mini. Dôvodom sú celkom logicky batérie, kde model čím viac toho vyrobíš, tým to bude lacnejšie nefunguje a to kvôli potrebným surovinám.
Hendly
Dnes jsem viděl zpravu snizeni ceny Dacie Spring v Nemecku na 330 tis v prepoctu na koruny.
Je rok 2024 a EV jsou stale na zacatku a cena baterii jde stale dolu.
Nedovedu si predstavit, ze by mohla spalovaci auta za napr 5 let konkurovat cenou a cenou provozu..
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Spring je mala uzka koza... este mensi aj od ignisu... takze v tomto smere ( v cene scaly a s mizernym dojazdom ) ani lacny nie je... ale firme po meste na rozvoz pizze to auto moze vyhovovat.. jedine tak vidim u springa realnu navratnost ( s tou jeho vyssou cenou voci spalovaku )
Avatar - Emel
Emel
Jako to je zajímavá akce... u auta se základní cenou 22.000€ nabídnout slevu 10.000€... do vyprodání zásob... až podezřelá cenotvorba.
DonVito
Podezrela?

Psal jsem tu o tom dopredu. Po skonceni dotaci v Nemecku to bylo naprosto predvidatelne.

Cim levnejsi auto, tim vetsi pokriveni prodejni ceny dotaci. 😉
Avatar - Emel
Emel
Pokud se jim to i tak vyplácí, tak bez té akce mají na jednom autě marži přes 10.000€, tj. řekněme 50%? Jako já vím že rozpouštění nákladů na vývoj do ceny auta je velká magie, ale tohle je přece jen dost brutální...
Hendly
Je otazka jak je to s tvrzením, ze ceny spalovaku stoupaji z duvodu vyvoje EV kdyz na Springu muzou pres noc sundat 200 000kc.
Avatar - Emel
Emel
Automobilky čekají těžké časy - to asi jo. Do vývoje EV musí sypat peníze, které z nich zatím kvůli malým objemům nedostávají zpět - to asi taky.
Nicméně automobilkám vesměs rostly zisky... takže spíš "nabírají tuk na zimu" než že by sypaly těžký prachy do vývoje.
Avatar - Anonym
Anonym
To určitě nebudou, protože v roce 2027 má benzín díky emisním povolenkám stát 58-70 kč dle jednotlivé země (za předpokladu že by se udržely současné ceny paliv, pokud stopnou tak ještě logicky daleko víc)

Jedná se o politické řešení toho, aby byli lidi donuceni odstavit svoje spalovací auta včetně ojetin a chudí se museli přepraovat mhd+vlak bus, v českcýh podmínkách dobytčák s šílenými intervaly a bohatší budou donuceni nakoupit EV

Tím dojde k tomu požadaovaného snízení emisí z dopravy, nebot 60% současných lidí, kteří se přepravují auty budou nahání do mhd, vlaků a busů nebo budou doma na zajjištěném minimálním příjmu, těch bude cca 30% z těch 60, nebot firmy kde pracovaly zkrachují vinou GD
ericn
Tak zaprvé Spring není použitelné auto a stojí raketu😒br />
https😐/www.dacia.cz/…vozy/spring.html

Již od 576tis Kč, kámo 😉 Tj my nejsme v Německu a dotace tu zaplať pán bůh nejsou...
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
traveldrive
Prečo komentuješ veci, ktorým nerozumieš? Vraj nie je použiteľné auto...Ak niekto potrebuje šikovné autíčko na jazdenie po meste, tak Spring je dobrá voľba, podobne ako svojho času elektrické Citigo. Jazdí to vcelku svižne a pohodlne a musím povedať, že je to aj zábavné, hlavne keď vystrelíš z križovatky a necháš Passaty a Octavie za sebou.
ericn
A to víš, že jo. Viděl si ho někdy? Seděl si v něm? Nejspíš ne. Upřímně bych za to 600tis nedal. Zvlášť když za to koupíš Fabii 4G, které je výrazně větším a bezproblémově použitelným autem na jakýkoliv druh jízdy a ještě ti zbyde 😄

Jo a k tomu vystřelení si něco najdi😒br />
Zrychlení 0–50 km/h (s) 3,9
Zrychlení 0–100 km/h (s) 13,7
Maximální rychlost (km/h) 125

Opravdu pecka 😒]
Hendly
Problem je, ze řidič spalovaku nedokaze opustit predstavu jizdy spalovakem kterou aplikuje na EV.

Jizda EV je ve meste naprosto rozdílná. Dynamika od nuly je naprosto jina nez u spalovaku.
Abych dostal ze spalovaku stejnou dynamiku musim motor točit.
ryccardo
Tuhle tupou argumentaci máš od Hamuny? Osobně vůbec nepotřebuju vypálit z nuly od semaforu na hranici adheze pneumatik. K čemu je to dobré? Rozjíždím se normálně plynule. Takže 0-50 je nepodstatný údaj. Mnohem častěji potřebuju předjet pomalu jedoucí vozidlo tj. mě zajímá dynamika mezi 50-120, kdy od auta chci, aby rychle předjelo, což můj spalovák umí na výbornou. A že u toho "musím" motor točit je pozitivum a ne negativum.
Avatar - Anonym
Anonym
Na to abych vystřlil z křižovatky nepotřebuju EV, stačí mi V8, který vytočím na závratné 3 tis otáček, víc není potřeba 😄 😄 😄
ryccardo
Ale proč potřebuješ vystřelovat z křižovatky? Copak tím něco naženeš? To jsem nepotřeboval ani zamlada. Natož dospělej.
Avatar - sargis
sargis
Preco si vsetci myslia, ze prve auto na semaforoch je vzdy EV? 😉
ryccardo
Hlavně proč si někdo myslí, že na semaforech je potřeba závodit 😁 😁
ericn
Handly na 100% 😉 Semaforový cowboy :yes:
ryccardo
To je nějaká diagnóza. Hamuna taky onanoval nad tím, že na semaforech je vždycky první. Otázka je kolik řidičů s takovými pitomci reálně závodí, když se zase sjedou na dalším semaforu 😁
Hendly
Kupodivu v realnem provozu se setkávám s mnoha situacemi kdy se dynamika hodi.
Treba vjezdu na hlavni, odbočení vlevo atd. Neznáte?😀
ryccardo
výjezd na hlavní je disciplína, kterou zvládne i Fabia HTP a pokud na ní šlápnu, tak i taková chrchla vystřelí z křižovatky, že se protočí kola tj. netřeba vyššího výkonu. Pokud se budeme bavit o dynamice do 50 km/h tak tu mají všechna auta dostatečnou. Kde začíná problém je pak dynamika při vyšších rychlostech. Nikdy jsem nevlastnil auto, které by nemělo dynamiku na rozjezd z křižovatky, takže nějaký lepší argument nemáš?
Hendly
Ty ale nepopisuje svou zkusenost s EV, ale predstavu.
Vykon EV mas dosažitelný okamzite a od nulové rychlosti.

Spalovak musis dostat do otáček a radit.

Pri pouzivani je ten rozdil jeste podstatnější nez kdyz to pises. Proste šlápnete a okamzite jedes. Zadna prodleva, točení motoru atd.
ryccardo
No a? Ty se mě tady snažíš přesvědčit o tom, že potřebuju zrychlovat 0-50 na hranici adheze gum. Já ti vysvětluju, že to od auta fakt neočekávám. Spíš očekávám, že s ním budu moci cestovat 140-150 km/h po dálnici a nebudu muset po 200 km jízdy hodinu trčet někde na nabíječce, abych mohl pokračovat dál. To je pro mě naprosto zásadní mínus. A fakt že musím zařadit a šlápnout na plyn u spalováku není žádné mínus nebo něco obtěžujícího. Navíc s automatem taky jen šlápneš a vystřelíš. EV se současnýma žalostnýma baterkama a za tu cenu prostě nechci tečka.
Avatar - Anonym
Anonym
u spalováku za tebe řadí už přes 70 let automat. Teda mohl řadit, že Evropa ještě v 90. letech mimo luxusní značky montovala všude fofrklády je věcí druhou, ale to není můj problém, já sem žádný auto s manuálem nikdy neměl.

To byl Váš problém a věc vaší volby. Takže šlápnu a okamžitě se rozjedu a jak říkám, pro běžné rychleé rozjetí, které stačí na 70% českého vozového parku to nepotřebuju točit na víc jak 3 tis otáček. Když budu chtít závodt se zbytkem, tak na polovinu z toho nemám šanci protože je to výkonově jinde (nemůžu pozávodit něco s 500-700 HP když já mam 240 resp. 390) a na zbytek bych to teda musel vytočit víc. Ale jak často vedle mě na křižovatce někdo takový stojí 😄 😄 😄

Navíc to samé se ti stane i s EV. Těžko pozávodíš se Springem Teslu S nebo Konou Rimac nebo Porsche Taycan že.

Takže furt nevidím ten přínos EV. Když nebudeš mít uber nadupané EV za 2,5-6 mega, tak tě vždycky někdo pozávodí a na to pozávodit českou konfekci typu 1,2 tříválec nebo 2,0 TDI fakt nepotřebuju EV, to pozávodím se spalovákem taky, akorát to musí mít pod kapotou MOTOR, ne motorek do zahradního traktůrku nebo nadupané motorky 😄
Avatar - Emel
Emel
Staré automaty jsou strašná věc. Že se to třeba u Rollsu do nějaké míry schová za silnej motor, budiž... ale že by to stačilo na 70% českého vozového parku, to jsou zlatý voči.
Avatar - Anonym
Anonym
5 st. automaty sou pořád ještě plně použitelné. 3 a 4st sou samozřejmě na dnešní dobu out, co se týče daily použití

Měl sem i 6st automaty GM (Camaro V a CTS) a ZF (Jaguar XJ SV8 a BMW 650)
8st ZF (Jaguar XF)
a 3 5st Mercedes (300C a Charger) a ZF (Jaguar XJ😄

Takže můžu porovnávat.

A korm toho jsem jel ještě půjčenými auty jako Chrysler 300S 5,7 s 8 st ZF nebo Mercedes S klasse se 7st převodovkou
gil54
Kromě vlastní převodovky je také podstatné jakou charakteristiku má motor, ke kterému je ta která skříň přiřazována. Nemusí vždy jít jen o počet kvaltů. Jen tak naokraj.
Avatar - Anonym
Anonym
tak tak, jsou motory kterým byl na pohodlnou jízdu ala kocham se stačily i dva kvalty 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Protože to není použitelné auto. Pomalý malý shit pro rozvojové trhy, do kterého by ani v domovské Číně většina lidí nesedla. Citigo je proti tomu raketoplán.
Avatar - Emel
Emel
Jenže tohle není dotace, je to prostě sleva...
Za 576 je zbytečný se o tom bavit. Ale za 12, resp. 14t€...
ericn
Přesně tak, ale za 12 tis eur se bavíme o druhém/třetím autě do rodiny. Jako hlavni by si ho pro rodinu vybral málokdo 😉
Avatar - Emel
Emel
Ale tak to tu snad ani nikdo netvrdí, že by Spring měl být hlavní auto pro rodinu, ne?
Za 14t€ (abychom mluvili o té silnější lepší verzi) mě to ale jako druhé auto do rodiny docela zajímá...
ericn
Vidíš, mě by nezajímalo ani jako páté auto do rodiny. Do tohoto "shitu" bych si neodvážil nikoho posadit 😉 Tím ale neříkám, že bych si jako auto do města nikdy nekoupil Hybrid/Elektro, pokud by nemělo rozumnou cenu. Spring je čínské ultra low cost řešení Renaultu, prodáváné v Evropě za trojnásobnou cenu :no:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
stále na začátku 😁 Dáme tomu ještě dalších100 let a určitě už se vyrovnají spalovákům.
Ja Prvni a Posledni
Příspěvek podléhá schvalování.
Ja Prvni a Posledni
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
traveldrive
A v čom podľa teba Spring tak veľmi zaostáva za spaľovacou konkurenciou?
Avatar - Emel
Emel
Je to prostě lowcost auto pro mimoevropské trhy... mizerná bezpečnost, úzké, slabé atd. I to Citigo proti tomu bylo auto na úplně jiné úrovni.
To ale neznamená, že Spring nemá svoje místo na trhu...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Doslova úplně ve všem lol.
Pepa__007
Proč musí majitelé a přívrženci BEV nutně tlačit svoji elektro představu za kazdou cenu?
Proč to tlačí EU za každou cenu?
Proč každý majitel spalovacího auta je špatnej?

Každému vyhovuje něco jiného. Jeden ma rad holky a druhý vdolky. Netlacte tomu druhému co máte rádi. Rozděluje to společnost.
Pluralita názorů, svoboda a demokracie. Na tom MUSÍME stavět. 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nové náboženství.
Avatar - Anonym
Anonym
nový zelený komunismus
Avatar - Emel
Emel
Proč to tlačí EU - podle mě ze tří hlavních důvodů
- geopolitika a snaha omezit závislost na ropě
- konkurenceschopnost a přesvědčení o tom, že se celosvětově EV prosadí a je důležité do toho vlaku nasednout včas
- ekologie
Hendly
A kdo to co pises tlaci?
Spalovaci auta do roku 2035 bez omezeni a nasledne do roku se syntetickým palivem.
Pepa__007
Evropská Unie
Hendly
Spalovaci auta do roku 2035 bez omezeni a nasledne do roku se syntetickým palivem.
ryccardo
Ano to je přesně to tlačení, které nechceš vidět. Znevýhodňování spalováků ze strany EU je přeci už teď, protože EU tlačí na to, aby si lidi kupovali EV. Přesně jak to píšou kluci nahoře.
Hendly
Ted je pouze hranice CO2 pres paletu prodaných modelu a pokuta.

Zadne trávení EU.
ryccardo
A zapomněl si na spotřební daň na palivo, silniční spotřební daň, zákazy vjezdů do určitých lokalit, šikana automobilek s nesmyslnými technicky drahými požadavky integrovanými do EURO norem už od EURO 5 o v současné době platném datu zákazu prodeje nových ICE od roku 2035 nemluvě. Shrnuto a podtrženo EU nám tlačí baterkáče.