Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Start výroby levného elektrického volkswagenu se neodkládá, tvrdí automobilka

Marek Bednář
Diskuze (149)

Volkswagen ID. 2all v produkční podobě bude na světě dle původního plánu navzdory přijetí emisní normy Euro 7 v mírnější podobě, vyvrací automobilka Volkswagen zprávy o odkladu.

Zprávy nedávných dní hovořily o tom, že náběh produkce sériové verze konceptu Volkswagen ID. 2all bude pomalejší a že na plné obrátky se výroba rozběhne až později v roce 2026 oproti původnímu plánu. S těmito informacemi přišel německý magazín auto motor und sport a odkazoval se na zdroje přímo z automobilky.

Ta však nyní tyto informace vyvrací. „Objevila se zpráva, že jsme odsunuli ID. 2all na rok 2026, ale to není pravda. Stále pracujeme na voze v nezměněném časovém rámci,“ cituje magazín Autocar Kaie Grünitze, šéfa technického vývoje.

„Tohle je ta šestatřicetiměsíční časová osa vývoje auta, na kterou jsme přešli zkraje roku 2023. Když jsme odhalili koncept ID. 2all, viděli jste věc, na které jsme pracovali osm týdnů,“ dodal Grünitz. Vůz tedy můžeme podle automobilky čekat odhalený v produkční podobě někdy uprostřed roku 2025 a start sériové výroby zkraje roku 2026.

Video se připravuje ...

Magazín auto motor und sport přitom uváděl, že se plná sériová výroba má spustit až v květnu roku 2026. Důvodem odložení měla být mírnější podoba emisní normy Euro 7, která měla Volkswagenu i dalším výrobcům aut umožnit déle prodávat malá auta se spalovacími motory. Právě v této kategorii aut je totiž velký tlak na cenu, kterou však přísnější emisní nařízení citelně zvyšují.

Pro připomenutí, produkční verze konceptu Volkswagen ID. 2all má být levným elektromobilem s cenou do 25 tisíc eur (612 tisíc korun). Po takovýchto autech je na evropském trhu hlad, jak ukazuje např. úspěch elektrické Dacie Spring navzdory velkým ústupkům, které její majitelé musí ve srovnání s provozem stejně drahého spalovacího auta udělat.

Značky koncernu Volkswagen nejsou jediné, které se do této třídy chystají vstoupit. Citroën už odhalil svůj levný elektromobil ë-C3, ve snaze o snížení nákladů využívající – stejně jako Dacia Spring – techniku určenou původně pro rozvojové země. Evropské automobilky se také obávají brzkého masivního přílivu levných elektromobilů z Číny.

Marek Bednář
Diskuze (149)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
13. 1. 2024 21:13
Re: Spring
tak tak, jsou motory kterým byl na pohodlnou jízdu ala kocham se stačily i dva kvalty :-)
13. 1. 2024 02:44
Re: Spring
Kromě vlastní převodovky je také podstatné jakou charakteristiku má motor, ke kterému je ta která skříň přiřazována. Nemusí vždy jít jen o počet kvaltů. Jen tak naokraj.
Avatar - Barrichello
12. 1. 2024 14:32
Re: Spring
5 st. automaty sou pořád ještě plně použitelné. 3 a 4st sou samozřejmě na dnešní dobu out, co se týče daily použití

Měl sem i 6st automaty GM (Camaro V a CTS) a ZF (Jaguar XJ SV8 a BMW 650)
8st ZF (Jaguar XF)
a 3 5st Mercedes (300C a Charger) a ZF (Jaguar XJ8)

Takže můžu porovnávat.

A korm toho jsem jel ještě půjčenými auty jako Chrysler 300S 5,7 s 8 st ZF nebo Mercedes S klasse se 7st převodovkou
Avatar - Emel
12. 1. 2024 13:13
Re: Spring
Staré automaty jsou strašná věc. Že se to třeba u Rollsu do nějaké míry schová za silnej motor, budiž... ale že by to stačilo na 70% českého vozového parku, to jsou zlatý voči.
Avatar - Barrichello
12. 1. 2024 11:55
Re: Spring
u spalováku za tebe řadí už přes 70 let automat. Teda mohl řadit, že Evropa ještě v 90. letech mimo luxusní značky montovala všude fofrklády je věcí druhou, ale to není můj problém, já sem žádný auto s manuálem nikdy neměl.

To byl Váš problém a věc vaší volby. Takže šlápnu a okamžitě se rozjedu a jak říkám, pro běžné rychleé rozjetí, které stačí na 70% českého vozového parku to nepotřebuju točit na víc jak 3 tis otáček. Když budu chtít závodt se zbytkem, tak na polovinu z toho nemám šanci protože je to výkonově jinde (nemůžu pozávodit něco s 500-700 HP když já mam 240 resp. 390) a na zbytek bych to teda musel vytočit víc. Ale jak často vedle mě na křižovatce někdo takový stojí :-) :-) :-)

Navíc to samé se ti stane i s EV. Těžko pozávodíš se Springem Teslu S nebo Konou Rimac nebo Porsche Taycan že.

Takže furt nevidím ten přínos EV. Když nebudeš mít uber nadupané EV za 2,5-6 mega, tak tě vždycky někdo pozávodí a na to pozávodit českou konfekci typu 1,2 tříválec nebo 2,0 TDI fakt nepotřebuju EV, to pozávodím se spalovákem taky, akorát to musí mít pod kapotou MOTOR, ne motorek do zahradního traktůrku nebo nadupané motorky :-)