Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Vaculík v šoku: Martin Pajer upřímně o podvodech a praktikách bazarů

Martinové Pajer a Vaculík se znají léta. Ten první založil společnost Cebia specializovanou na prověřování ojetých vozů. Ten druhý léta o ojetých autech píše.
Zpět na článek
10. 1. 2024 18:45
10. 1. 2024 19:19
10. 1. 2024 19:57
10. 1. 2024 23:32
11. 1. 2024 12:44
11. 1. 2024 19:52
12. 1. 2024 00:05
14. 1. 2024 18:42
26. 1. 2024 09:48
10. 1. 2024 18:45
Cebia
... může prověřit jenom to, co je na Internetu. Co na něm není, to ani Cebia neví. Lecos ukáže, ale ty největší zrůdnosti zůstanou "tajné".
Rozbalit vlákno
2
10. 1. 2024 19:19
Re: Cebia
Každopádně i z cebie se člověk dozví většinou dost a díky za ni. Například Toyota zveřejňuje servisní historii auta taky a pochopitelně že jen tu o které ví. Když se to dá dohromady tak to vypovídá dost.
17. 1. 2024 14:49
Re: Cebia
Obávám se, že komentujete pro vás neznámou problematiku. Není tomu tak. Existuje množství neveřejných dat, která (pokud někam neuniknou omylem či úmyslně) na internetu nenajdete.
Cebia má k dispozici mj. např. množství dat od pojišťoven, evidujících parciální i tzv. totální škody a to jak z tuzemska, tak ze zahraničí. Co nemá a v čemu stále pokulhává jsou stavy km a servisní historie ze zahraničí. U "dovozek" povětšině je první informací až stav km z provedené dovozové české STK, co bylo před tímto datem může být "mrtvé období".
Nicméně setkávám se s případy, že kupující nepovažoval za potřebné dát pětistovku za Cebia report, byť je v něm např. zaznamenána totální škoda (jeden případ mám zrovna na stole - a je to "prémiovka" koupená za 800 tisíc) a následné řešení situace není vůbec snadné a rychlé...
10. 1. 2024 19:54
Velké autobazary a reputační riziko
Jo, až na to, že ve 3áčkách podepisujete, že to je vrak. A celý ten bazar je postavený na lži a manipulaci, vnucení pojištění carlife a další lži. Nikdo tam vstříc nevyjde.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Jenik3
11. 1. 2024 09:43
Re: Velké autobazary a reputační riziko
Tam lepe nic nekupovat. Prodavat ano a vyjednavat o cene.
Koupili jsme nedavno mensi auto, ktere nabizela soukroma osoba v inzeratu. Rekl bych standardni koupe, osobni kontakt, dohoda za 5 minut (po zkusebni jizde). Zadne mlzeni ze strany prodavajiciho.
Avatar - Ozzman
11. 1. 2024 14:32
Re: Velké autobazary a reputační riziko
Doba se změnila, dá se s nimi vyjít a vydupat si své, ale chce to trpělivost a stát si za svým. Také se snaží si neničit reputaci, zvláště dnes, v době masového rozšíření informačních technologií.
10. 1. 2024 19:57
Velké autobzary
Až na to, že to jsou bazary často postavené na průmyslu lži. Manipulaci, podpisu protokolu o vraku. Nenechají vás přečíst smlouvu. A vnucují pojištění carlife.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - eLzyx
10. 1. 2024 23:32
auto z FB
mám dvě Tesly z Facebooku :D
A obě od majitelů, obě v pohodě. Jednou to byla firma nepodnikající v oboru prodeje vozidel, podruhé soukromá osoba vlastnící auto od nova.
To první mi bylo přímo nabídnuto majitelem, když jsem se někde zmínil, že hledám. To druhé jsem našel, když bylo nabízeno někomu jinému a ten neměl prachy. Tak jsem ho vzal já.
Naopak když jsem hledat tato auta v bazarech, tak tam buďto vůbec nebyla (to ten virtuální marketing), nebo v hrozném stavu.
Rozbalit vlákno
0
11. 1. 2024 10:11
promo cebie
čím víc se bude říkat, že prodeje ojetin jsou divočina a zdůrazňovat, co všechno se může stát, tím více lidí půjde k cébii a zaplatí jim.

neříkám, že šéf cébie neví, co říká, ale je v naprostém konfliktu zájmů. je to jako pozvat si šéfa automobilky a bavit se o slabinách jejich aut. bude zdůrazňovat jen jejich výhody, obětí pak je ale čtenář.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Mokrous
11. 1. 2024 12:05
Pohádky ovčí babičky.
Kdokoli z mého okolí nechal prověřit ojetinu u Cebie, tak byla jakože OK a pak se zjistilo že je to jen další podvod a na autě bylo x pojistných událostí, oprav a km navíc.
Áčka, stejně jako ESA a spol. je stejná banda šmejdů, jako všichni v branži.
Za další auta se běžně kupují a prodávají právě mezi jednotlivci a velmi často naprosto v pohodě, protože ten strejc není profesionální hovado a podvodník a nebere další provizi.
Já sice kupuju auta nový, ale prodávám je napřímo běžným lidem.
Po pár minutách už jsem to ani neposlouchal...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lordlord
11. 1. 2024 12:44
země původu
u Renaultu šlo poznat, kde jezdilo, z elektronické servisní knihy - jazyk i adresa
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
11. 1. 2024 14:02
Nejlepší jsou auta z USA
sice sou všechna bouraná, ale zato jde během 2 minut prověřit jak moc, kolik km měla při opuštění USA, servisní historii, podívat se na fotky atd a všechno to stojí cca 10 USD :-)

Kam se hrabe Cebia....
Rozbalit vlákno
0
11. 1. 2024 14:18
A ten šokovaný Vaculík je prosím kdo?
A jen tak mimochodem, opravdu někdo objevil Ameriku, že se všude v bazarech podvádí. A nejen v bazarech.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ozzman
11. 1. 2024 14:39
Je fuk jaký je to autobazar a jaký má certifikát
Dobré auto najdete i v AAA či ESA, šmelí všichni stejně, jako malý bazar či soukromník (kolikrát i na Marketplace prodává překupník a podobně). Každý chce prodat. Větší firmy jako AAA či ESA už tolik problémů nedělají, jako dříve, protože jsou to známé firmy a snaží si zlepšit reputaci. Samozřejmě vám neuvedou nic, co nemusí, pokud se nezeptáte a pokud se necháte ukecat, podepíšete jim, že kupujete vrak i auta, které je technicky v pořádku a ještě s certifikátem Cebia.

Ale pokud se nedáte, i v AAA se dá vynutit dobrá cena, předávací protokol pozměnit, slušné podmínky výkupu, nebo odmítnutí ruzných výhodných balíčků, chce to jen se nenechat odbýt.

Problém těchto bazarů je, že prodávají mase lidí, kteří tomu nerozumí, takže jim snáze podšoupnou cokoliv.

Osobně u ojetin hledám hlavně historii, kterou si pokud možno prověřím sám, stačí telefon a když je něco nejasné, jdu pryč. Většinou jsem měl velké štěstí, ale tak se dá eliminovat většina problémů.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - rohYpnol
11. 1. 2024 18:46
Re: Je fuk jaký je to autobazar a jaký má certifikát
Nedá. Je spousta oprav mimo autorizované servisy.

Když zbořím auto a otočím ho 3x kolem lípy a nenahlásím nehodu a auto si nechám spravit u známého v garáži, tak není žádný záznam.

A laik dobře provedenou opravu nemá šanci poznat. Nevěřím ani nějakým lakoměrkám, které jsou dnes v oblibě. Resp. když nenaměřím víc tak to neznamená že je auto na 100% ok. Protože když svařím 2 půlky aut, tak vyšší hodnota bude měřitelné jen v místě svárů...

Dokonce jsem dnes tak daleko, že pokud bych měl zdokumentovanou opravu a věděl, že to spravoval odpovedný servis co umí tak bych se nebál koupit auto ani po větší opravě.
Avatar - eLzyx
12. 1. 2024 02:51
Re: Je fuk jaký je to autobazar a jaký má certifikát
ty lakoměřičky jsou dobré vodítko. Kdo někdy viděl nějaké opravy (třeba na YT Artur Tussik), tak zhruba ví, kde se to běžně řeže. Horší je, že ty předky dneska bývají tak zakrytované, že je dost obtížné zkontrolovat nosníky a další nehodám exponované komponenty. To zas musí člověk koumat podle datumových kódů na světlech, plastech atp.
Avatar - rohYpnol
13. 1. 2024 10:52
Re: Je fuk jaký je to autobazar a jaký má certifikát
Ano dobré vodítko ale to jectak vše. Pokud netrefíš místo sváru a je jen zlakováno, tak to prostě nepoznáš že byl vážný problém.
A místo sváru trefíš blbě když nevíš jeti to bylo na 1/3, na 1/4 nebo na 1/6 :D
A ....ano, právě že Arthur... :-[]
11. 1. 2024 17:17
po zhlédnuti videa
jsem si opět potvrdil moji teorii, že je lepší koupit nové auto (klidně méně luxusní, na půjčku) a mít ho 15 let, než každých 5-7 let kupovat zdánlivě výhodnější ojetinu plnou překvapení.
Rozbalit vlákno
1
11. 1. 2024 22:24
Re: po zhlédnuti videa
Koupil jsem si v životě zatím 3 auta, z toho dvě pořád ještě mám, všechna tři byla ojetá a všechna tři byly a jsou v pohodě. Příští auto bude zase ojeté.
Avatar - rohYpnol
11. 1. 2024 18:40
Chybný názor - podvod
Názor, že místo stáčení je velice snadné prokázat podvod, je iluzí. Je to opět jen nesmysl.

Proč? Protože každý bazar dá do smlouvy - stav tacho. Což je něco úplně jiného než nájezd. A já nemám žádnou povinnost udržovat stav tacho v souladu se skutečným nájezdem.
Rozbalit vlákno
0
11. 1. 2024 19:52
Selský rozum
Podle dopravní statistiky vyšetřuje policie cca 100 tis. nehod ročně. Počet nenahlášených nehod si netroufnou odhadnout. Z této statistiky lze dovodit, že u bazarového auta je více než 50 procent pravděpodobnost, že je nějak havarované.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - trapid
12. 1. 2024 00:05
stáčení
Je srandovní jak ve svém reklamním rozhovoru týpek upozornil na vlastní nedostatek. To "povíkendové" stáčení totiž nikdo neodhalí. Respektive dle starého článku od Vaculíka, to odhalí načtení řídící jednotky, kde se zaznamenává počet vstřiků, který bude výrazně vyšší než průměrný. Jenže na to Vaculík neupozorní, protože tohle cebie neumí a v tomto reklamním videu by to bylo kontraproduktivní.
Nedávno jsem shlédl video Matěje Horňáka s mladým párem, kteří koupili cébií prověřeného zaručeně nebouraného Kodiaqa, ze kterého se po odborné prohlídce vyklubala pěkná zbořenina.
Cebia je pouze nápověda, nic víc.
Rozbalit vlákno
0
13. 1. 2024 09:07
Bazary velkých značek
S těma "značkovýma" bazarama àla roční vozy z koncernu bych byl opatrnej. Ještě dnes se mi vybavují vzpomínky na šmejdské praktiky jednoho z prodejců, co prodával zaručeně nehavarované auto v rámci Renault vyzkoušené vozy, kde si prodávající asi jen tak pro radost přelakoval podlahu v kufru a nakřivo přimontoval poloosu.
Rozbalit vlákno
0
14. 1. 2024 15:13
Škoda Plus bazar
U přímně, koupě Fabie přes Škoda Plus mě vyléčila z naivity, že bude přístup a kvalita vozu seriózní. Nechápu, jestli se koncernu vyplatí stále odrbávat lidi i v rámci bazaru a akorát je naštvat. Už bych si Škodovku nikdy nekoupil, ale hlupáků jsou tu řady, tak se jim to asi vyplatí.
Rozbalit vlákno
0
14. 1. 2024 18:42
Realita
Nedávno jsem se podíval po ověřeném přihlášení na stránky MD, kde se dozvíte :-) historii vlastněných motorek a aut od r. 1990. Asi z dvaceti již nebyla polovina provozována, ale ty zbývající měli dle TK najeto podstatně méně než v době mého prodeje a to i o polovinu tehdejšího nájezdu před 15 a více lety.
Rozbalit vlákno
0
16. 1. 2024 18:59
Auto esa poškozené vozidlo
Dobrý den.
Mám čerstvou zkušenost z minulého týdne s tímto certifikovaným autobazarem. Zalíbil se mi vůz Sportsvan dvoulitr nafta s necelými 90. tisíci najetými kilometry r. v. asi 2017 nebo 2018? s tím, že vůz se nachází v Praze a já ho potřeboval mít v Brně dovoz z Německa. Do týdne byl vůz v Brně a já jsem byl vyzván, kdy se přijedu podívat? Při prověření jsem byl nemile překvapen, že auto bylo v minulosti bouráno na přední část a opravované ještě v Německu. Přitom žádné upozornění v prvotní nabídce vozidla a tak jsem ve finále auto odmítl koupit mimochodem cena je 365 tisíc. Je takovému autobazaru zapotřebí prodávat vozidla takové jakosti??? a nikoho na případná rizika upozornit??? Já se domnívám, že ne obzvláště, když se honosí certifikací a je to všude prezentováno. A tak jsem velice zklamán a o věrohodnosti autobazaru velice pochybuji. Ztratil jsem důvěru v tomto prodejci a doufám, že si to přečte velké množství lidí, kteří uvažují o případné spolupráci a tímto autobazarem
Rozbalit vlákno
0
23. 1. 2024 14:55
Přitáčení kilometrů
Mám takovou spíš humornou zkušenost. Teta se strýcem začali v devadesátkách živnostničit a koupili si poprvé v životě nový automobil. Škodu Forman na firmu. Ovšem protože neměli v rámci obchodní činnosti jak najet kilometry, strýc pravidelně před ročním servisem v garáži vrtačkou natáčel kilometry na tachometru. Aby prý to nevypadalo v servisu blbě :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jersey.se
26. 1. 2024 09:48
Volvo
Před časem jsem hledal ojeté Volvo, ale díky Cebii jsem zjistil, že všechny, které jsem našel, byly stočené minimálně o 150 000 km. Rekordmanem bylo jinak docela pěkná S80, která byla stočená minimálně o 400 000. Jako sice to vypovídá hodně o kvalitách auta, ale vědomě podporovat podvod? Nakonec jsem tenkrát koupil dalšího Saaba s doloženým původem a letos pořídil Volvo nové. A vypadá to, že u nových aut zůstanu. Ať si každý lže sám sobě, jak jsou ojetiny výhodné, ale fakt nejsou.
Rozbalit vlákno
0