Ostrov na pomezí Severního ledového a Atlantského oceánu zavádí dodatečné daně na bateriové elektromobily, vodíková auta i plug-in hybridy. Příští rok se chystá i na vozy se spalovacími motory.
Přeloženo z angličtiny-Vozidlo s nulovými emisemi neboli ZEV je vozidlo, které nevypouští výfukové plyny ani jiné znečišťující látky z palubního zdroje energie. Kalifornská definice také dodává, že to zahrnuje za všech možných provozních režimů a podmínek. Wikipedia (angličtina)
Definice je jasná. Ale přiznejme si, že je tak trošku tendenční. Určitě by jí slušelo mluvit raději o "lokálně bezemisních" vozidlech. Takže taková skrytá lež v tom je, protože ta definice je nepřesná (zatímco se jinde klade důraz na maximální přesnost).
Souhlas. Samotné vozidlo při jízdě neprodukuje typ emisí, který se primárně měří. Což neznamená, že je celkově EV čisté. Což tak někdy z reakcí zastánců EV vypadá. Už kolem toho vyšlo několik studií.
Ale věřím, že se to celkově zlepší, vývoj jde kupředu. Bohužel tedy primárně v Číně. Snad bude Škoda ještě za 10 let existovat.
Nechte prosím panu autorovi jeho názor. Má na něj nárok, jako kdokoliv jiný. Třeba se časem dozví více informací a pochopí.
Teď ale mé vyjádření k tématu:
Snad už se alespoň někde zjevil inteligentní politik, který se odváží ukázat, že tzv. "bezemisní" auta jsou podvod. Ti ostatní politici stále zůstávají tupci, či jsou řádně "zainteresováni". Známe i jiný termín, že? Takhle se planeta nezachrání, jen budou bohatnout ty správné skupiny.
Jakékoliv "bezemisní" auto jen přesouvá exhalace a jiné dopady tam, kde to není tak moc vidět. Hodně mi to připomíná bolševický přístup ze 70. let. "V Praze máme metro, tak se tu nebudeme dusit exhaláty", jenomže se budou dusit lidé kolem elektráren... Ale to, co "není vidět" se dá pěkně zneužívat ke svému prospěchu, protože to lidé odmítají domýšlet. Že by nedostatek vzdělání, anebo je termín Homo Sapiens zcestný? Nejspíš jen tupé stádo a je jedno proč. Snad se jednou skutečně staneme Rozumnými. Jinou šanci lidstvo nemá.
A chcete vědět, jak neekologické je bezemisní auto? Rád se podělím.
Postup Islandu je dôkaz, že zvýhodňovanie baterkáčov (EV, HEV, PHEV) je len dočasné, kým ich na cestách nebude dostatočný počet. Potom sa na nich bude vzťahovať všetko zdanenie, ktoré teraz postihuje spaľováky a všetky ich zvýhodnenia padnú. Preto počítať s tým, že si kúpim napr. plugin a 10 rokov budem šetriť na daniach a poplatkoch je optimizmus, veci sa môžu veľmi rýchlo zmeniť. Samozrejme nateraz hlavne v západnej Európe v niektorých štátoch sú také šialené poplatky za spaľováky, že kupovať nejaký žravý spaľovák je neúnosné. Napr. v Holandsku sa platí pri emisiách 161 CO2 g/km suma €13,655, a dodatočných €549 za každý gram nad 161 g/km. To pri takom hotheči môže robiť €25000-30000. Ale keď takéto autá skončia a štát bude mať výpadok príjmov, kde zoberie? No z baterkáčov.
tak samozřejmě že to zvýhodnění jednou skoncí.... to snad muselo být každému jasné od začátku. Nakonec, BEZEMISNÍ ( ;-) ) auta taky konzumují silnice, vyžadují parkovací místa atd. atd. takže jsou to auta jako každá jiná.... Prostě těmi dotacemi chtěly úřady nakopnout počáteční poptávku. Neříkám, že to je správné, ale prostě ten postup je myslím celkem zjevný....
No to jsou úspory! :D:D:D
Mám 2 hybridy do 50g...takže všechny ty výhody, o kterých píšeš využívám...ale že bych o tom někdy uvažoval, jak jsem super ušetřil a že teď už jen EV/PHEV...tak to rozhodně ne.
Ale holt někdo je kolenovrt a kvůli 5tis za rok je schopen i zabít.... :no: