Po dlouhých deseti letech se představuje nové Porsche Macan, které se v zemích Evropské unie bude prodávat výhradně na elektřinu. Novinka přijíždí na český trh ve dvou verzích, a dokonce má i díly vyrobené v Česku.
Pak poznal Ioniq 5 a pochopil, o kolik je lepsi elektromotor i oproti V8...
Krome dojezdu a rychlosti nabijeni bude novy Macan vyrazne lepsim autem nez fosilni predchudce.
Ne kazdy jezdi casto pres pul Nemecka... ;-)
A i to nabijeni Macanu za 21 minut neni zadna tragedie. :yes:
Lituji lidi, ktery si muzou dovolit Macan a nemaji na ceste ani cas treba a obed.
Ja Macan nevlastnim. Ale jsem mnohem vice panem sveho casu. A neni pro me problem se takto minoritne EV prizpusobit.
Kdo jezdi kazdy tyden tisice km, nema doma nabijeni, tak at si koupi zatim fosilni Panameru nebo treba hybridni Lexus.
Nevidim zadny problem.
PS Neresme prosim co bude za deset let. Ja muzu jen napsat, ze nabijecky nejspis budou temer na kazdym rohu a auta se budou patrne nabijet 10 minut.
A dostupnost elektricke energie?
Ta se netyka primarne EV. Energetika se musi vyresit bez ohledu na elektromobilitu.
A jak tu el. energiu vyriesime ked miesto stavania novych elektrarni sa naopak mnohe uz zatvaraju... tu je prave najvacsi problem.... nebude dost "šťavy" pre vsetkych a vsade ... dlzka nabijania je uz len mensi podruzny problem to ano
a to máme před sebou ještě již definovaný konec spalovacích autobusů v roce 2035 a kamionů v roce 2040.
To bude teprve blackoutů ... sakra, já tu FVE na baráku nechtěl, ale asi si ji zavčasu nechám postavit
krby a kamna zatím zakázána nejsou. Pokud vím, tak se ta regulace vztahovala jen na kotle. A to s emisní třídou 2 a nižší.
Horší je to s plynem. Na to jede komplet průmysl. A je otázka, jestli půjde nahradit, protože některé technologické postupy vyžadují ohřev plamenem, kdy to s elektrikou nefunguje.
Jako problém vidím i různé regulace v již instalovaných "zelených" zařízení. Třeba tepelná čerpadla ... mají špatné chladivo, zakázat, vyhodit, zadotovat nové.
Tak vzniknou nabijecky tam, kde jim chuti...
Chytrejsi restaurace si jiste brzy poridi alespon pomalejsi rychlonabijecky. Treba 50kw. ;-)
Fakt jezdi na zatah 1.000km?
A musi?
Status quo neznamena, ze neexistuje lepsi zpusob cestovani.
cas od casu jezdim pracovne do krkonos a obcas se v jedny vesnici stavuju v tamni maly hospudce na obed
maj tam nabijecku pro 2 auta ?po/dohromady? 50kW
pravda, vetsinou u nabijecek nikdo nestoji, ale mit EV a prazdnou baterku, tak tam na cestu nazpatek dobiju nez si dam obed a to to tam frci opravdu velmi rychle https://mapy.cz/zakladni?…
poptavka vyvolava nabidku a takovych mist bude pribyvat a clovek s aspon trochu podnikatelkskym duchem poptavce vyjde vstric
predpokladam, ze ty hospody, kam chodi tvy kamosi s klickama od porsche v kapse takovyho ducha maj, snad jedine, ze by to bylo jeste horsi nez v karviny, kde se kuliocko marne snazil vest debatu s tamnimi dezolaty
ale do takovejch pajzlu velky kluci s klickama od porsche v kapse asi moc nechodej
lidi s myslenim jako ty nejsou schopni vest ani verejne zachodky, protoze by je privedli do sra*cek
jako fasisti z rossiji oznacujou vsechny okolo za fasisty, tak podobne asi komunisti ze slovenska zase oznacujou vsechny okolo za komunisty
kazdopadne k obojim mate ted v cele s ficusem a tou vasi slepici z ministerstva kultury blizko
vpodstate fasisti a komunisti jsou jedna a ta sama verbez, ktera se klidne vezme za ruce
zname to z historie
Nee, elektromotor není lepší jak V8 a nikdy nebude.
Nezapoměn si pustit zvuk z repráčku a k tomu tuto skladbu https://www.youtube.com/watch?…:-):-):-):-):-) Já si stáhnu okýnko a pustím si zvuk V8 OHV i DOHC. Mam totiž oboje :-)
Zvuk
Servisovatelnost - pořád existují V8 co si jdou opravit na dvorku a dokonce i ty z roku 2023. Kdo si opraví na dvorku Teslu :-)
Charakter,styl, tradice - ani jedno Tesla nemá
Zrychlení - s dnešními V8 není problém 0-100 km/h za 3s ; víc reálně nikdo nepotřebuje a je to nevyužitlené
Montuje se do do aut, co nevypadaj jako žabotlam a co nemaj inteiér z PETky
Naopak tam může být kůže, dřevo, hliník, karbon, leštěná ocel
Je to natakovaný za 5-8 minut
Tak o tohle všechno si přišel, koupí EV nádhery s designem že by brečel a levným, nekvalitně zparcovaným inteiérem z ošizených materiálů :-)
Záhada! Že by to bylo tím, že zmizela tunová auta a byla nahrazena třítunovými?
Navrhuji uvalit ještě větší emisní pokuty na malá auta a kompletně je zrušit u těch nejtěžších.
na prodejní statistiky za tento rok, začátkem příštího roku.. Dle mého se to bude lépe prodávat než Taycan (je to SUV a dobře se do toho leze), ale ve srovnání se současnou generací s ICE to bude s prodeji o dost slabší... ale třeba se mýlím....
Tiez som zvedavy na predaje ...U tychto drahych ev kuskov dopredu fakt tazko nieco predvidat... a nejaka krasa auta tu vlastne ani nie je vyslovene nutna k uspechu... kto taketo nieco chce a na to ma tak si tu ropuchu domov dotiahne tak ci tak... cakal som vsak stihlejsi a elegantnejsi tvar... pride mi to ako krok spat z tohto pohladu ... hmm
Aj na predok aj celkovo... taka ropucha no... ako pekne auto to uz fakt nie je ... ale tym je dnes od porsatka uz len cayman takze vlastne pohoda... a aj ukol bol splneny... som zvedavy na predaje ... :yes:
tak pro high class matky na plný úvazek dobrý. Vykopnout děcka do škol, pak jet na kafíčko, nehty, ke kadeřníkovi, milenci ... na to je to dobrý.
Ale je fakt, že ta technika Macanu vypadá zajímavě. Zajímalo by mne, jak je technicky vyřešené to rozdělení baterie z 800V na 400V. To přepínají ze seriového zapojení na paralelní?
Za mě se to docela povedlo a vypadá to, že to neudělali ani nijak větší, což je bohužel neduh současného špatného vývoje. Hádám, že housky na krámě se budou prodávat hůř než tohle, bez ohledu na cenu.
Posobi na mna z foto novy macan trosku stlaceny spredu aj zozadu.. predchodca bol aspon opticky natiahnutejsi a elegantnejsi... vyska kasne je pritom mozno aj podobna a ide o opticky klam
Proc si koupit toto a ne Teslu Model Y ? S cenami Porsche to bude stejne za min. 2.5 v modelu zebrak na konci dne.
Nejak v tech elektromobilech nevidim rozdil. Je to jakl vybirat si pracku. Miele je fajn, ale Bosch vypere uplne stejne.
U aut to bylo jine. Tady to bude to stejne jako u jine spotrebni elektroniky. Na jedne strane bude Apple (Tesla) a pak tu bude druhy hrac - zrejme z Ciny - BYD (alternativa za dobre penize..) nebo nekdo podobny, ktery bude mit pozici Samsungu.. no a pak tu budou mensi firmy s minimalnimi podily na trhu, ktere budou zajimat maximalne nadsence.
Elektromobil je a bude spotrebni elektronika se vsim, co k tomu patri.
Clovece to je mozna ono. Jak cast Seatu presla na vyrobu elektrickych kolobezek, tak cely VW muze prejit na vyrobu … cehokoliv s elektromotorem. Nove trhy, nove moznosti. By se starej Ferdinand divil. :)
přesně to jsem si také říkal.
A přemýšlím, co s tím. Jediná možnost, co mě nepadá, tak jsou služby kolem. Ale jaké? Předražený servis? Asi ne.
Podle mě nabíjecí služby, dlouhá podpora, možná AI, samozřejmě rozdíl ve spotřebě, životnosti baterie.
Jako elektrický Rolls Royce bude pořád Rolls Royce, tam je to o tom řemeslném zpracování celého auta.
Ale Porsche? Čím bude elektrické SUV Porsche konkurovat Tesle, Zeekru, BYD, Nio, nebo třeba Lucidu?
https://www.e15.cz/…-cinovci-1413116
Ceny EV vyšplhaly na rekordní úroveň. S malým zpožděním je dohánějí ceny ICEV. I přes proklamované oklepání evropského a amerického autoprůmyslu z kovidové krize lze očekávat další reakci trhů na příliš vysoké ceny aut. Snižovat ale není kam, a rozhodně ne dlouhodobě; investic díky nedobře odhadnutým trendům a politickým tlakům bylo prostě příliš a moc. Myslím, že je to především škoda pro EV, protože po odlivu zájmu dojde i na snížení dalších . opravdu nutných - investic. Bez nich se dalšího zdokonalení baterií nedočkáme. Závěr: tak to dopadá, když se politici rozhodnou být chytřejší, než lidi. Z krize jen tak nevylezeme.
Presne to se dalo cekat.
Jen hlupaci (spolu s Prokopcem) tu sirili chybne zjednodusene ekonomicke poucky o poptavce a cene. Jenze tak nejak zapomneli na nabidku... :D
Ceny stoupaly, dokud prevazovala poptavka... https://www.autoforum.cz/…-noveho-rekordu/
Ti znalejsi vedi, ze cena techto komodit stoupa jen do navyseni tezby/vyroby.
Tento okamzik nastal. Surovin pro vyrobu baterek je dost.
Huraa
Na zaver citace z AF (odkaz vyse):
"Drahé elektromobily budou ještě dražší, cena klíčového materiálu pro jejich výrobu dosáhla nového rekordu
19.9.2022 | Petr Prokopec
Jak už ale hezkých pár let uvádíme, v případě elektromobilů jsou alfou i omegou jejich cen baterie. U nich ke zlevnění ani dojít nemůže, tedy pokud nedojde na objev zcela nové technologie, která se obejde bez aktuálně používaných materiálů, zejména pak vzácných kovů. Těch zkrátka na trhu není dost, a protože výroba elektroaut je uměle nafukována výše zmiňovanými přerozdělovacími mechanismy, nelze počítat s ničím jiným než růstem jejich cen." :D:D:D
Autofory jsou prikladem totalniho odpadu, kde jsou schopni vyplodit jakoukoli pitomost, jen aby mohli hajit spalovani ropnych produktu a kydat hnuj na vse, co se obejde bez nich.
Upadajici zajem o EV je predevsim zvelicenym vyplodem medii typu AF.
O tom, ze za rok 2023 byla nejprodavanejsim autem sveta i Evropy TMY, se tam nedoctes.