Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW X5 4.4i

Občas se povede otestovat některou novinku velmi brzy. Tentokrát se nám podařilo krátce seznámit s významnou novinku z "chovu" BMW a to se SUV (Sport Utility Vehicle) modelem X5, pro který si u BMW vymysleli "novou" kategorii tzv. SAV (Sport Activity Vehicle). Toto označení by mělo více akcentovat zaměření X5 na sportovní vyžití a dynamiku než nepřekonatelné terénní vlastnosti.
Zpět na článek
14. 1. 2024 19:32
14. 1. 2024 20:16
14. 1. 2024 20:50
14. 1. 2024 22:15
15. 1. 2024 11:42
Avatar - Mokrous
14. 1. 2024 11:28
A zase ty chyby...
No, aspoň, že tu nádrž to má na 235 litrů, že? Když už to tak žere... :D :D :D
To bude asi tím úctyhodným krouťákem, který z textu záhadně zmizel.

Každopádně to bylo tenkrát dost hogofogo pro vybraný mafiány. Za 3 mega při platech před 1/4 stoletím.
Dneska za 1/3 ceny dostane člověk stejnou dynamiku a větší prostor a max. poloviční spotřebu v běžném kombíku. A to si vydělá o 70% víc.
Takže bez ohledu na nářky se máme fakt o dost líp. Stačí nám cca 10% na to, abychom dostali víc.
Jen bez toho mafiánskýho statusu.
Rozbalit vlákno
23
14. 1. 2024 12:59
Re: A zase ty chyby...
Nemyslím, že úvaha o porovnání současného běžného kombíku se čtvrtstoletí starým prémiovým SUV ve vyšší motorizaci je nejvhodnější, dostatečný argument a relevantní měřítko k výroku že "se máme fakt o dost líp".

Chyby - ano, nádrž to má stejnou jako pneumatiky - 235. :-)
Avatar - Mokrous
14. 1. 2024 13:22
Re: A zase ty chyby...
Proč ne? V čem je ta stará X5 lepší, než moderní kombi střední třídy? Případně SUV.
Krom jakéhosi statusu a pocitu sebedůležitosti.
Psal jsem, že dnes za cca 1/10 ceny (vztaženo na kupní sílu po 1/4 století) dostaneš auto s větším prostorem pro posádku, větším kufrem, stejnou dynamikou 0-100, brutálně nižší spotřebou, větším dojezdem, i lepšími jízdními vlastnostmi. Nemluvě o technologiích atd.
Chvilku jsem měl možnost s prvními X5 a pak i X6 4,4 V8 jezdit a byly to trakaře a poruchový olejničky. Já bych to nechtěl ani zadarmo.

Akorát tenkrát jsi mohl koupit za cenu tohoto trakaře asi 20 bytů. Tušit tak tenkrát jak šílená bude inflace a změny cen... Dřív byla luxusem velká televize, HiFi, nebo auto a dnes to je střecha nad hlavou, voda, plyn a elekřina.
Takže to, že se máme líp jsem vztahoval jen na ta auta. Ponechme stranou, že to teď kvůli EV fanatismu jde zase na čas do kopru. Ale snad to zase bude časem lepší.
14. 1. 2024 14:38
Re: A zase ty chyby...
Proto, protože porovnávat auta jako jsou současný běžný kombík s 25 let starým prémiovým SUV nemá moc smysl. To jsi jako Topper - Géčko je lepší než Boxster. :-)

A stejně posuzovat životní úroveň v průběhu čtvrt století jen, zdůrazňuji slůvko "jen", podle aut a ještě k tomu zcela odlišného charakteru.

Nechci se přít, nemá to smysl, stejně jako do toho tahat výplaty, byty, televize, HiFi, žrádlo, cigarety, dovelený u moře a opravy děravého zubu, říká se tomu spotřební koš. Nemá to smysl, zvlášť na webu o autech.

(Motor bmw 4.4 V8 - N62 stál doopravdy za prd, asi proto získal ceny "International Engine of the Year" a "Best New Engine" nad 4 litry.)
Avatar - Mokrous
14. 1. 2024 15:27
Re: A zase ty chyby...
No vypadá to, že by z toho vážně bylo jen zbytečný dohadování.
Já pak raději připsal ke kombíku i to SUV, abys mě nechytal za slovo a neobvinil z míchání hrušek a jablek.
Můžeš to nazývat, jak chceš a říkat tomu prémiový SUV. Faktem je, že to bylo jen odporně drahý těžký užraný auto, který do terénu stejně nemohlo a jezdilo jako trakař.
"Engine of the year" si asi opakují zoufalí majitelé, když pak nemají na servis.

Jedině jejich R6 3.0 si zasloužil ocenění.

Já netrpím fenoménem Géčko jako Topper, takže nehodlám cpát všude jedno auto.
Géčko je auto pro vojsko a údržbáře a nově pro dementní mafoše a zbohatlý pozery.
Další předražená image piksla objektivně k hownu. Boxter je geniální sporťáček na neděli.

Celá moje úvaha byla o tom, co dnes dostaneš za 1/10 reálné ceny. A že obyčejný kombi, nebo SUV ti v podstatě dá víc, než kdysi ta slavná prémie.
Dál už bych jen opakoval. Když s tím nesouhlasíš, tak ne. Tvoje věc.
Avatar - kosmonaut
15. 1. 2024 09:48
Re: A zase ty chyby...
Ale ty cpeš všude jedno auto. Svého naftového Volkswagena nějak zmiňuješ v každém svém druhém příspěvku :D
Avatar - Mokrous
15. 1. 2024 10:00
Re: A zase ty chyby...
Jestli to nebude tím, že s ním zrovna jezdím a mohu tak srovnávat. :-!

Tohle neměla být óda na Passat a proto jsem vypisoval vícero vozů.
Byla to jen úvaha nad tím, kolik dnes po 1/4 století dostaneš prostoru a dynamiky a dalšího za cca 1/10 hodnoty peněz. To je celé.
Až si příště koupím benzínovou B9, tak tam zase bude benzínová :-!
A za 15 let, pokud si radši nestoupnu na koleje, tak třeba EV...
Avatar - kosmonaut
15. 1. 2024 10:49
Re: A zase ty chyby...
Přitom není důvod, naftového Passata každý zná, každý s ním jezdil, každý ví co je to za auto. Tak snad není nezbytně nutné psát jeho kilowatty, zrychlení, maximálku, typ spojky a já nevím co ještě pořád dokola jako kafemlejnek.
Avatar - Mokrous
15. 1. 2024 10:58
Re: A zase ty chyby...
O co ti jde?
Za prvé jsem nezačal toto vlákno slovem "Passat" ani jsem neuváděl spojku, kW, km ani sekundy. O tom teď píšeš jen ty.
A pokud jsem to někam psal, tak jen tam, kde se o tom debatovalo a dával se výkon do nějaké souvislosti.
Jaksi Passatů, stejně jako jiných aut je vícero generací a výkonů a výbav a podvozků a pohonů atd. a to dělá krapet rozdíl. Takže jeden má 110 koní na předku a druhej 320 na všech atd...
Ale jestli tě to nějak uráží, tak pardon. Nejspíš máš radši 300 příspěvků od Hamuny, nebo nově od Franta Dobro a podobných 3,14čusů. Zřejmě jsou moje příspěvky pro tebe mnohem horší.
15. 1. 2024 11:47
Re: A zase ty chyby...
Srovnával bych v rámci kategorie. Dynamikou tomu odpovídá dnešní BMX X5 30d a to stojí tak nějak od 2m. Můžeme se dohadovat, že X3 už dorostla starou X5. Tam 30d ve výbavě taky přeleze 2m jako nic. Ano je to dostupnější než před 20 lety stejně jako všechna ostatní auta.

A kdybysme měli srovnat relativně na trhu, tak dnešní X5 M50i - v podstatě nástupce toho co je v článku - tak ta byla tady v testu https://www.auto.cz/…le-skvele-136184 za necelé 4M.

Průměrné kombíky, Tiguany nebo jiné FWD povozy sem prosím nepleť.
Avatar - Mokrous
15. 1. 2024 12:51
Re: A zase ty chyby...
Nevím, jestli jsi mne pochopil. Já neříkám, že současná X5 není technologicky lepší, než Tiguany a spol. Já tady mluvil o posunu poměru cena/výkon za 1/4 století a ten je prostě brutální.
Píšeš o zcela jiné technice, ale co mi nabídne 25 let stará X5 proti modernímu SUV střední třídy? Zkus zapomenout na zvuk V8 a podélně uložený motor a preferenci zadní nápravy a podobné věci, které řeší fanda značky a petrolhead závodník a zkus se vžít do role průměrného spotřebitele ať už mě, nebo nějakýho strejce, tetky,...

A pak mi řekni, co by sis radši koupil. Dal bys dnes v přepočtu na mzdy cca 10 milionů za X5 první generace s nic moc podvozkem a X-drivem, 5 kvaltama, xenonama a nevelkým prostorem pro posádku a malým kufrem a vysokou spotřebou, kterej dá 0-100 za 7,5 a jede cca 210, nebo bys dal cca 1,3 za nějakej Tiguan, nebo třeba Tarraco 2.0 TSI, který je v terénu schopnější, s DCC na silnici taky fajn, 0-100 dají za 6,2-7,5 podle naladění a jedou 215-230, mají víc místa vzadu i v kufru, mají 7 kvaltů, líp svítí, míň žerou, mají lepší technologie na palubě, nejsou hlučnější, mají nižší servisní náklady, atd... ???
Chápeme se?
15. 1. 2024 17:50
Re: A zase ty chyby...
Čím je auto dražší, tím je poměr cena/výkon/užitná hodnota vždycky horší. Řeší to nejvíc ti co na to nemají. Hypotetické otázky coby kdyby nemají smysl.

Popisuješ dnešní cenu 10 milionů s parametrama přes 20 let starého BMW a srovnáváš to s parametry dnešních VW. V té době VW kromě Touarega žádné SUV neměl, stejně jako ostatní mainstream, a tomu odpovídala cena, protože sis kupoval něco co ani mainstream neuměl vyprodukovat. Nejprodávanější Passat v té době byl FWD 66 kw, tak si představ jak ubohé to proti X5 s V8 bylo.

A když porovnám dnešní Tiguan za 1.3M s X5 M50i za 2.5-4M, tak jsou ty rozdíly podobně propastné jako byli tehdy. Vlastně bych ještě řekl, že ten příplatek za X5 není tak vysoký jako byl dřív.
Avatar - Mokrous
15. 1. 2024 18:46
Re: A zase ty chyby...
Já fakt nevím jak líp to mám říct česky.
Já nesrovnával tehdejší VW s touto tehdejší X5.
Já jen mluvím o tom, co dnes můžeme koupit za cca 1/10 tehdejší ceny a kam jsme se za těch 25 let posunuli.
Nevím proč se každej chytá tématu prémie vs mainstream a cpe do toho osobní roviny, bychaření, nedostatek financí atd.
Ano i pro mne je současná nová X5 příliš drahé auto. Ale kvůli tomu jsem to nepsal. Ani nebudu tvrdit, že současný Tiguan nebo Passat je lepší, než současná X5. Téma bylo tehdy a dnes.
15. 1. 2024 19:53
Re: A zase ty chyby...
Ono to ani líp říct nejde. Čím víc se snažíš porovnávat neporovnatelné, tím víc se do toho zamotáváš a marně hledáš pochopení. Jednou to navlíkneš na dynamiku, prostor a spotřebu, podruhé na desetinovou cenu, potřetí na jízdní vlastnosti, počtvrté na to, jaký šrot je BMW V8 N62, popáté že za to šlo koupit 20 bytů, pošesté do toho zamícháš výplaty a věci ze spotřebního koše.....a nikdo to ne a ne pochopit.

.....přitom můžeš zůstat klidný, všichni zde už dávno víme, že auto jsi si vybral nejlépe.
Avatar - Mokrous
15. 1. 2024 20:22
Re: A zase ty chyby...
Já se do ničeho nezamotávám. Platí vše vyřčené. Pokud to nechápeš, je to jen tvůj problém. Mě už to je jedno.

A nezapomeň si kopnout do mé garáže. To je taky jen tvůj problém. Mě to totiž nevadí. Já vybírám především racionálně a ne přes emoce.
A přesto nemám potřebu se druhým vysmívat za to čím jezdí. Můžou totiž jezdit v čem chtějí.
Jeden by si řekl, že máš na dvorku nejmíň 2 rozdělaný X5 první generace, když tě to tak irituje.
15. 1. 2024 20:42
Re: A zase ty chyby...
Jsi zbytečně podrážděný, napsal jsem, že jsi dobře vybral své auto a ty to považuješ za kopání do tvé garáže a vysmívání čím jezdíš. Ne, není to tak.

Smím snad, a to velmi slušně a ano s lehkou ironií, zmínit, že tvé auto bývá až příliš často - možná třeba jen v mých očích - předmětem tvých příspěvků.

Na mě se nezlob, vím, kdo tě dnes rozdráždil, já to nebyl, tak nevidím důvod, proč bych to měl přeneseně odnášet.
Avatar - Mokrous
15. 1. 2024 21:43
Re: A zase ty chyby...
Prostě to tak vyznělo, jako rytí. Já podrážděnej nejsem, jen mne unavují diskuze tohoto typu, kde ať napíšu, co napíšu, vždycky se ozve nějaká potrefená a najde si něco, do čeho se trefí. A ještě to překroutí.
A mám trošku alergii na syndrom Mikesus.
Já řeknu deset a protistrana řekne že tvrdím, že pět.
Já řeknu Insignia a protistrana řekne, že sem furt tahám Passat.
Tak řeknu Tarraco a protistrana řekne, ať jdu s tím Passatem do pr.ele. No a pak po chvíli pošlu protistranu stejným směrem i já a zařadím ji do schránky "no more".

A zcela logicky mluvím o svém autě, protože s ním jezdím a vím jak funguje. To je celý. Až ho vyměním, budu zase mluvit o tom dalším. Občas vzpomenu i na ta předchozí. Nebudu si přece cucat z prstu pohádky ovčí babičky o jiných autech, který jsem neřídil, ale Fanda v knajpě říkal, že to je šrot.
15. 1. 2024 22:01
Re: A zase ty chyby...
Ok.

Beru na vědomí a považuji toto téma dnes za vyčerpané. :-)
14. 1. 2024 20:38
Re: A zase ty chyby...
Nechci rozporovat vase názory, nechci se hádat....jen by me zajímal jaky kombik by to mohl byt aby splňoval co jste napsal?
Avatar - Mokrous
14. 1. 2024 21:44
Re: A zase ty chyby...
Jakýkoli, který se ještě vyrábí. Nedávno toho bylo víc, ale mizí to extrémně rychle zase pryč.
Ještě pár měsíců zpět třeba Insignia. Dnes hlavně koncern. Třeba Octavia RS, Superb, Passat, Golf Variant nebo Seat Leon(ty teď stáhli, protože se čeká na FL), Cupra Leon ST...
Za SUV Tiguan, Kodiaq, ale i třeba Tucson, Kuga atd...
Já mám třeba Passat 2.0 TDI 147kW, kterej má podobný zrychlení a vyšší maximálku.
Kufr 650/1780l, místa všude pro basketbalisty, žere to do 5,5/100. Komfort a technologie nechybí. (Matrixy, adaptivní podvozek, masáže,...)
Bude chybět zvuk V8, ale jinak prostě nový auto s 2.0l R4 okolo 1 - 1,3M a cca 200-250 koňmi poskytne ve většině případů víc, než tehdy ta prémie. Doba se prostě posunula.
15. 1. 2024 11:50
Re: A zase ty chyby...
Srovnáváš absolutně nesrovnatelné. Takováta optika, že nová Dacie poslouží lépe než vyšší střední před 30 lety. Dnešní FWD hothatch může mít třeba srovnatelnou dynamiku s BMW 3x dražším. Je to super, ale tahle kategorie má nesrovnatelnou techniku, která to posouvá úplně někam jinam.
14. 1. 2024 20:38
Re: A zase ty chyby...
Nechci rozporovat vase názory, nechci se hádat....jen by me zajímal jaky kombik by to mohl byt aby splňoval co jste napsal?
15. 1. 2024 07:30
Re: A zase ty chyby...
zadnej…

mercedes v naprosty smrti je dycky lepsi nez novej golf…
Avatar - Jenik3
14. 1. 2024 19:32
440 Nm
Videno optikou dnesni doby je objem motoru 4.4litru ponekud velky pro 440 Nm. 8 valcu je sympatickych, to se dnes moc nevidi. Dela BMW stale 8 valec?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - speedfred
14. 1. 2024 20:16
Re: 440 Nm
Je to atmo motor a tie Nm boli zodpovedajúce objemu. V8 sa myslím ešte robia ale už len oturbené.
Avatar - Jenik3
14. 1. 2024 20:50
Re: 440 Nm
Ano. Tak to bylo, Nm odpovídaly přibližně desetině objemu motoru.
Avatar - speedfred
14. 1. 2024 22:15
Re: 440 Nm
440Nm vypadá v tejto turbo/elektro dobe trochu dietnych ale auto jazdilo aj napriek 5st ZF celkom obstojne. Kedysi v minulosti som ho vlastnil (nie nové).
15. 1. 2024 11:42
Re: 440 Nm
Ano stále se drží 50i V8 4.4 390kw, 750nm a pak ještě ostřejší varianty v M modelech a dál by měl být jako základ pro PHEV. BMW XM už to jako PHEV má.