Testy
Videno optikou dnesni doby je objem motoru 4.4litru ponekud velky pro 440 Nm. 8 valcu je sympatickych, to se dnes moc nevidi. Dela BMW stale 8 valec?
Je to atmo motor a tie Nm boli zodpovedajúce objemu. V8 sa myslím ešte robia ale už len oturbené.
Ano. Tak to bylo, Nm odpovídaly přibližně desetině objemu motoru.
To bude asi tím úctyhodným krouťákem, který z textu záhadně zmizel.
Každopádně to bylo tenkrát dost hogofogo pro vybraný mafiány. Za 3 mega při platech před 1/4 stoletím.
Dneska za 1/3 ceny dostane člověk stejnou dynamiku a větší prostor a max. poloviční spotřebu v běžném kombíku. A to si vydělá o 70% víc.
Takže bez ohledu na nářky se máme fakt o dost líp. Stačí nám cca 10% na to, abychom dostali víc.
Jen bez toho mafiánskýho statusu.
Chyby - ano, nádrž to má stejnou jako pneumatiky - 235. 😄
Krom jakéhosi statusu a pocitu sebedůležitosti.
Psal jsem, že dnes za cca 1/10 ceny (vztaženo na kupní sílu po 1/4 století) dostaneš auto s větším prostorem pro posádku, větším kufrem, stejnou dynamikou 0-100, brutálně nižší spotřebou, větším dojezdem, i lepšími jízdními vlastnostmi. Nemluvě o technologiích atd.
Chvilku jsem měl možnost s prvními X5 a pak i X6 4,4 V8 jezdit a byly to trakaře a poruchový olejničky. Já bych to nechtěl ani zadarmo.
Akorát tenkrát jsi mohl koupit za cenu tohoto trakaře asi 20 bytů. Tušit tak tenkrát jak šílená bude inflace a změny cen... Dřív byla luxusem velká televize, HiFi, nebo auto a dnes to je střecha nad hlavou, voda, plyn a elekřina.
Takže to, že se máme líp jsem vztahoval jen na ta auta. Ponechme stranou, že to teď kvůli EV fanatismu jde zase na čas do kopru. Ale snad to zase bude časem lepší.
A stejně posuzovat životní úroveň v průběhu čtvrt století jen, zdůrazňuji slůvko "jen", podle aut a ještě k tomu zcela odlišného charakteru.
Nechci se přít, nemá to smysl, stejně jako do toho tahat výplaty, byty, televize, HiFi, žrádlo, cigarety, dovelený u moře a opravy děravého zubu, říká se tomu spotřební koš. Nemá to smysl, zvlášť na webu o autech.
(Motor bmw 4.4 V8 - N62 stál doopravdy za prd, asi proto získal ceny "International Engine of the Year" a "Best New Engine" nad 4 litry.)
Já pak raději připsal ke kombíku i to SUV, abys mě nechytal za slovo a neobvinil z míchání hrušek a jablek.
Můžeš to nazývat, jak chceš a říkat tomu prémiový SUV. Faktem je, že to bylo jen odporně drahý těžký užraný auto, který do terénu stejně nemohlo a jezdilo jako trakař.
"Engine of the year" si asi opakují zoufalí majitelé, když pak nemají na servis.
Jedině jejich R6 3.0 si zasloužil ocenění.
Já netrpím fenoménem Géčko jako Topper, takže nehodlám cpát všude jedno auto.
Géčko je auto pro vojsko a údržbáře a nově pro dementní mafoše a zbohatlý pozery.
Další předražená image piksla objektivně k hownu. Boxter je geniální sporťáček na neděli.
Celá moje úvaha byla o tom, co dnes dostaneš za 1/10 reálné ceny. A že obyčejný kombi, nebo SUV ti v podstatě dá víc, než kdysi ta slavná prémie.
Dál už bych jen opakoval. Když s tím nesouhlasíš, tak ne. Tvoje věc.
Tohle neměla být óda na Passat a proto jsem vypisoval vícero vozů.
Byla to jen úvaha nad tím, kolik dnes po 1/4 století dostaneš prostoru a dynamiky a dalšího za cca 1/10 hodnoty peněz. To je celé.
Až si příště koupím benzínovou B9, tak tam zase bude benzínová :-!
A za 15 let, pokud si radši nestoupnu na koleje, tak třeba EV...
Za prvé jsem nezačal toto vlákno slovem "Passat" ani jsem neuváděl spojku, kW, km ani sekundy. O tom teď píšeš jen ty.
A pokud jsem to někam psal, tak jen tam, kde se o tom debatovalo a dával se výkon do nějaké souvislosti.
Jaksi Passatů, stejně jako jiných aut je vícero generací a výkonů a výbav a podvozků a pohonů atd. a to dělá krapet rozdíl. Takže jeden má 110 koní na předku a druhej 320 na všech atd...
Ale jestli tě to nějak uráží, tak pardon. Nejspíš máš radši 300 příspěvků od Hamuny, nebo nově od Franta Dobro a podobných 3,14čusů. Zřejmě jsou moje příspěvky pro tebe mnohem horší.
A kdybysme měli srovnat relativně na trhu, tak dnešní X5 M50i - v podstatě nástupce toho co je v článku - tak ta byla tady v testu https😐/www.auto.cz/…le-skvele-136184 za necelé 4M.
Průměrné kombíky, Tiguany nebo jiné FWD povozy sem prosím nepleť.
Píšeš o zcela jiné technice, ale co mi nabídne 25 let stará X5 proti modernímu SUV střední třídy? Zkus zapomenout na zvuk V8 a podélně uložený motor a preferenci zadní nápravy a podobné věci, které řeší fanda značky a petrolhead závodník a zkus se vžít do role průměrného spotřebitele ať už mě, nebo nějakýho strejce, tetky,...
A pak mi řekni, co by sis radši koupil. Dal bys dnes v přepočtu na mzdy cca 10 milionů za X5 první generace s nic moc podvozkem a X-drivem, 5 kvaltama, xenonama a nevelkým prostorem pro posádku a malým kufrem a vysokou spotřebou, kterej dá 0-100 za 7,5 a jede cca 210, nebo bys dal cca 1,3 za nějakej Tiguan, nebo třeba Tarraco 2.0 TSI, který je v terénu schopnější, s DCC na silnici taky fajn, 0-100 dají za 6,2-7,5 podle naladění a jedou 215-230, mají víc místa vzadu i v kufru, mají 7 kvaltů, líp svítí, míň žerou, mají lepší technologie na palubě, nejsou hlučnější, mají nižší servisní náklady, atd... ???
Chápeme se?
Popisuješ dnešní cenu 10 milionů s parametrama přes 20 let starého BMW a srovnáváš to s parametry dnešních VW. V té době VW kromě Touarega žádné SUV neměl, stejně jako ostatní mainstream, a tomu odpovídala cena, protože sis kupoval něco co ani mainstream neuměl vyprodukovat. Nejprodávanější Passat v té době byl FWD 66 kw, tak si představ jak ubohé to proti X5 s V8 bylo.
A když porovnám dnešní Tiguan za 1.3M s X5 M50i za 2.5-4M, tak jsou ty rozdíly podobně propastné jako byli tehdy. Vlastně bych ještě řekl, že ten příplatek za X5 není tak vysoký jako byl dřív.
Já nesrovnával tehdejší VW s touto tehdejší X5.
Já jen mluvím o tom, co dnes můžeme koupit za cca 1/10 tehdejší ceny a kam jsme se za těch 25 let posunuli.
Nevím proč se každej chytá tématu prémie vs mainstream a cpe do toho osobní roviny, bychaření, nedostatek financí atd.
Ano i pro mne je současná nová X5 příliš drahé auto. Ale kvůli tomu jsem to nepsal. Ani nebudu tvrdit, že současný Tiguan nebo Passat je lepší, než současná X5. Téma bylo tehdy a dnes.
.....přitom můžeš zůstat klidný, všichni zde už dávno víme, že auto jsi si vybral nejlépe.
A nezapomeň si kopnout do mé garáže. To je taky jen tvůj problém. Mě to totiž nevadí. Já vybírám především racionálně a ne přes emoce.
A přesto nemám potřebu se druhým vysmívat za to čím jezdí. Můžou totiž jezdit v čem chtějí.
Jeden by si řekl, že máš na dvorku nejmíň 2 rozdělaný X5 první generace, když tě to tak irituje.
Smím snad, a to velmi slušně a ano s lehkou ironií, zmínit, že tvé auto bývá až příliš často - možná třeba jen v mých očích - předmětem tvých příspěvků.
Na mě se nezlob, vím, kdo tě dnes rozdráždil, já to nebyl, tak nevidím důvod, proč bych to měl přeneseně odnášet.
A mám trošku alergii na syndrom Mikesus.
Já řeknu deset a protistrana řekne že tvrdím, že pět.
Já řeknu Insignia a protistrana řekne, že sem furt tahám Passat.
Tak řeknu Tarraco a protistrana řekne, ať jdu s tím Passatem do pr.ele. No a pak po chvíli pošlu protistranu stejným směrem i já a zařadím ji do schránky "no more".
A zcela logicky mluvím o svém autě, protože s ním jezdím a vím jak funguje. To je celý. Až ho vyměním, budu zase mluvit o tom dalším. Občas vzpomenu i na ta předchozí. Nebudu si přece cucat z prstu pohádky ovčí babičky o jiných autech, který jsem neřídil, ale Fanda v knajpě říkal, že to je šrot.
Beru na vědomí a považuji toto téma dnes za vyčerpané. 😄
Ještě pár měsíců zpět třeba Insignia. Dnes hlavně koncern. Třeba Octavia RS, Superb, Passat, Golf Variant nebo Seat Leon(ty teď stáhli, protože se čeká na FL), Cupra Leon ST...
Za SUV Tiguan, Kodiaq, ale i třeba Tucson, Kuga atd...
Já mám třeba Passat 2.0 TDI 147kW, kterej má podobný zrychlení a vyšší maximálku.
Kufr 650/1780l, místa všude pro basketbalisty, žere to do 5,5/100. Komfort a technologie nechybí. (Matrixy, adaptivní podvozek, masáže,...)
Bude chybět zvuk V8, ale jinak prostě nový auto s 2.0l R4 okolo 1 - 1,3M a cca 200-250 koňmi poskytne ve většině případů víc, než tehdy ta prémie. Doba se prostě posunula.
mercedes v naprosty smrti je dycky lepsi nez novej golf…