Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota GR Yaris prošla faceliftem. Má pečlivě laděnou automatickou převodovku

Vidle a pochodně nechte ve stodole, klasický manuál z nabídky GR Yarisu nezmizel. S příplatkovým automatickým osmikvaltem však japonská hračka na okruhu dokáže zajíždět rychlejší časy, uvádí automobilka.
Zpět na článek
14. 1. 2024 10:35
14. 1. 2024 11:05
14. 1. 2024 11:21
14. 1. 2024 11:51
14. 1. 2024 20:52
15. 1. 2024 16:07
15. 1. 2024 16:36
15. 1. 2024 20:40
14. 1. 2024 11:49
14. 1. 2024 13:19
14. 1. 2024 21:55
14. 1. 2024 15:48
14. 1. 2024 19:55
14. 1. 2024 22:27
15. 1. 2024 15:31
15. 1. 2024 15:05
7. 2. 2024 12:45
14. 1. 2024 10:37
14. 1. 2024 11:03
14. 1. 2024 11:19
14. 1. 2024 11:30
14. 1. 2024 11:39
15. 1. 2024 10:00
14. 1. 2024 22:36
15. 1. 2024 01:34
14. 1. 2024 11:07
14. 1. 2024 11:20
Avatar - kari.laz
14. 1. 2024 10:35
Automat
Opravdu si někdo u tohoto auta pořídí automat? To musí být těžký automobilový analfabet. Šampónek co s tím bude jen machrovat po městě.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - iudex
14. 1. 2024 11:05
Re: Automat
Automat je o hodne rýchlejší, ako manuál. Ja by som síce bez váhania volil manuál, ale úplne by som neodsudzoval tých, čo pôjdu po efektivite a rýchlosti a zvolia automat.
Avatar - speedfred
14. 1. 2024 11:21
Re: Automat
Ako bývalému majiteľovi Mazdy 323GTX/GTR je mi toto auto strašne sympatické. KEBY som mal teraz kupovať GR tak sám neviem dôvod ale asi by som volil automat. Možno je to aj tým že už doma je nejaký ten manuál v športovom aute a chcelo by to zmenu.
Avatar - kari.laz
14. 1. 2024 11:51
Re: Automat
Obětovat 3 levely zábavnosti za 0,00nic Rychlosti?
Avatar - iudex
14. 1. 2024 20:52
Re: Automat
Ako som písal, ja by som bez váhania bral manuál, ale sám vidíš, že speedfred by v pohode šiel do automatu. Pokiaľ je ten automat alternatíva a nie nutnosť, je to skvelé.
Avatar - white label
14. 1. 2024 22:05
Re: Automat
"0,00nic Rychlosti?"
Máš snad křišťálovou kouli?
15. 1. 2024 16:07
Re: Automat
Spíš bych řekl, že mu nejde o časy na okruhu, ale o zábavu z jízdy, což je u takového auta hlavní účel jeho existence.
Avatar - speedfred
15. 1. 2024 16:36
Re: Automat
Keď ale prídeš na okruh tak ide takmer vždy hlavne o čas. Manuál môže s teba ale spraviť lepšieho vodiča.
15. 1. 2024 20:40
Re: Automat
Tohle ale neni zavodni auto, takze po okruhu budes jezdit pro radost a jestli to das na kolo o vterinu pomaleji kvuli manualu je preci jedno.
14. 1. 2024 11:49
Re: Automat
Proč nejdřív nevyzkoušet, jak jim to funguje? Byl bych opartrný s takovým hodnocením.
Avatar - kari.laz
14. 1. 2024 13:19
Re: Automat
Já netvrdím, že jim to nefunguje, dokonce si myslím, že jim to bude fungovat skvěle. Já tvrdím, že u auta, které je pro zábavu mi to nedává smysl. Je to malé auto, žádný hyperposrt. S tím si člověk chce hrát, ne honit setinky
14. 1. 2024 21:55
Re: Automat
Alenemusí být analfabet, pádla je taky manuální forma řezení když člověk chce a když nechce nebo jede po dálnici, nemusí auto drtit ve vysokých otáčkách. A to říkám jako majitel 86 v manuálu. Nikoho bych neodsoudil za verzi s automatem.
14. 1. 2024 15:48
Re: Automat
Dôvod existencie automatu povedal pán z toyoty vo videu pre carwow na YouTube. Je kopec ľudí, ktorí majú vodičák len na automat, chcú im umožniť šoférovať GR Yaris.
14. 1. 2024 19:55
Re: Automat
Fakt si myslíš, že Nanyka, která kvůli svému řidičskému "netalentu" si udělala řidičák jen na automat, si koupí pomalu rallyový speciál? :no: :no: :no:
Avatar - lyon667
14. 1. 2024 22:27
Re: Automat
Dovedeš si představit lepší nákupní tašku? :)
15. 1. 2024 15:31
Re: Automat
Ľudia sú všelijaki, je super že Toyota to ponúkla ako možnosť
15. 1. 2024 15:05
Re: Automat
Sice to v tom videu zaznělo, ale v jiných videiích od Toyoty se zmiňuje důraz na to aby se řidič věnoval řízení a na technických pasážích se věnoval stopě a vedení auta v limitu, čemuž prý odpovídají rychlejší časy testovacích jezdců Toyoty na okruzích. Mimochodem ta převodovka přidává jen 20 kg navíc a má údajně nižší časy řazení než ZF v Supře, takže to vypadá docela dobře :yes:
7. 2. 2024 12:45
Re: Automat
To by mě zajímalo, kde jste vzal patent na to, rozhodovat o tom, že někdo, kdo si pořídí sportovní automat je analfabet, nebo "šampónek". Ve vztahu k tomu by mě ještě více zajímalo, kolik tak cca máte odježděno ostrým (sportovním) automatem, resp. kolik máte odježděno různými typy sportovních vozů s různými typy řazení... Zde bych celkem rád znal Váš názor a zkušenosti - když porovnáte řízení nějakého silnějšího vozu s klasickou man. převodovkou, klas.automatem a pak řízení vozu se zkráceným man.řazením, ostrý automat a sekvenci. Jako model můžeme vzít nějaký menší okruh (např. Sosnová). Se kterým typem vozu bude pro Vás jízda nejzábavnější? Resp. se kterým to bude pro Vás... Pro každého může být zábavné něco jiného. Ale zajímá mě právě z čeho asi tak můžete vycházet pro označení někoho, kdo by si vybral ostrý automat, že je analfabet...
Já jinak teda jako nevím - sám se zase za takového zkušíka nepovažuji - evidentně jsem toho ještě za volantem nezažil, ale četl jsem na internetu, že... tak můžu mudrovat asi... no.
14. 1. 2024 10:37
automat
Automobilka vypichuje také fakt, že při manuální volbě kvaltů na voliči převodovky se odřazuje od sebe a podřazuje k sobě, tedy s ohledem na dynamickou jízdu správným způsobem.

Mne je prirodzenejsie podradovanie od seba, ved vtedy brzdim a spomalujem...
Rozbalit vlákno
8
Avatar - iudex
14. 1. 2024 11:03
Re: automat
Presne ako píšeš, logické je podraďovať dopredu, je to také prirodzené a intuitívne, keď brzdíš a telo ti tlačí dopredu, tak že dopredu aj podradíš. Naopak pri zrýchľovaní ťa tlačí dozadu a prirodzené je radiť vyššie pohybom dozadu. Presne takto to máme v Mazde a presne tak by som si to predstavoval, keby som radil manuálne voličom (čo nerobím, nakoľko pri potrebe "ručného" preradenia používam páčky pod volantom).
Inak aj som ťa práve chcel osloviť na MACZ, že čo na nového TYGRa ako majiteľ hovoríš. ;-)
14. 1. 2024 11:19
Re: automat
No ten novy vyzera byt naozaj velkym krokom vpred. Palec hore :yes:
Vidno, ze sa realne pokusiii vyriesit vsetky "bolesti" prvej generacie.
Ked som objednaval mojho, tak som pocital s tym, ze ich bude vyrobenych 25000 a dost.
Nakoniec ich vyrobili doteraz 32000, z toho je 18000 v Europe.
Ale nejak som po 50ke asi dospel a momentalne je ten moj na predaj s najazdom 6500 km v TOP stave.
Avatar - speedfred
14. 1. 2024 11:30
Re: automat
Ty si to asi kupoval s tým že ich bude málo na trhu ?
Toyota ale nejako nakoniec otočila pre slušný záujem.
14. 1. 2024 11:39
Re: automat
Tvorilo to 25% mojho nakupneho rozhodnutia.
Chcel som hracku s potencialne malou stratou hodnoty..
Avatar - iudex
15. 1. 2024 10:00
Re: automat
A to sa určite podarilo. TYGR si cenu drží a to, že sa vyrobí viac kusov cenu nejak neovplyvní, lebo tie nové sú aj tak drahšie.
14. 1. 2024 13:37
Re: automat
Novinář to asi blbě přeložil. Na fotce je to vyfocené tak jak má byt - dopředu + dozadu.
Avatar - lyon667
14. 1. 2024 22:36
Re: automat
V článku to bylo špatně, už je to opraveno.
Avatar - Mokrous
15. 1. 2024 01:34
Re: automat
Přesně tak to má každej normální řidič s minimem citu pro auto, pohyb a logiku.

Ale "odborníci" z managementu a marketingu to vidí jinak. Asi tím autem jezdí jen na simulátoru v PC.
Avatar - iudex
14. 1. 2024 11:07
Výkon
K tomu výkonu Amíci píšu, že to bude 221 kW/300k. A to mi príde logické, keď presne na toľko je ten motor naladený v Corolle GR, takže to proste zjednotili.
Ale je tiež možnosť, že v USA to bude tých 300 koní a v EU "len" 280. Každopádne i 280k je brutal na tak malé autíčko. :yes:
Rozbalit vlákno
1
14. 1. 2024 11:20
Re: Výkon
Asi to bude koli nasim EURO normam troska priskrtene a k tomu GPF...
14. 1. 2024 11:31
Prístrojová doska
A o tej novej prístrojovej doske Yarisu GR radšej taktne pomlčíme? Veď to vyzerá otrasne, ako v nejakom Sprinteri.
http://www.thedrive.com/…l-interior-1.jpg?…
pôvodne:
http://hips.hearstapps.com/…1-1607012341.jpg
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Emel
14. 1. 2024 13:52
Re: Prístrojová doska
Jo, to je velkej krok zpět :-(
14. 1. 2024 15:50
Re: Prístrojová doska
Na foto vyzerá strašne, ale tá prístrojovka je reálne maličká, naživo bude pôsobiť inak.
14. 1. 2024 16:11
Re: Prístrojová doska
Naopak jde prakticky o zlepšení, protože dosud měl GRY přístrojovku z klasické verze, která ale nebyla stavěná na nižší střechu a sportovní sedačky, takže proto se sedělo výš a šikmo vpravo bylo špatně vidět. Na to si stěžoval snad každý kdo tím jel, takže to museli předělat. Jak to bude vypadat ještě uvidíme, protože ty fotky jsou z prototypů, na kterých to ladili a materiály budou v produkci údajně jiné, tak uvidíme. Každopádně jde o funkci a o tom tohle auto je.
Avatar - iudex
14. 1. 2024 20:49
Re: Prístrojová doska
Ako píše Adam, je otázka, či je to konečná verzia, alebo len prototyp. Každopádne kritika smerovala na veľmi zlý výhľad medzi vysoko položeným displejom a naopak nízko umiestneným späťákom. A inak ani tá súčasná palubovka nebola žiaden zázrak, pamätám si Hrubisov test, kde hovoril, že celé sa to viklá, vŕzga, ale prístrojovka nie je to, kvôli čomu si TYGRa kupuješ.
Ale inak máš pravdu, dalo sa to spraviť omnoho elegantnejšie. ;-\
Avatar - lyon667
14. 1. 2024 22:50
Re: Prístrojová doska
Tak na interiéru je znát, že se mu zvlášť nevěnovali. Všude tvrdé plasty a nazdar. Nicméně smysl auta je jinde.

Kvituju s povděkem, že nový dashboard zobrazuje informace, které tam původně nebyly a řešilo se to dodatečným OBD displejem do větračky. Toyota postupně zapracovala věci, které si každý řešil ad-hod dodatečně, tj. i onen lepší výhled ven apod.

GRko mám doma teprve týden a k němu dlouhý seznam věci, co je třeba dodělat. Je to prostě ideální nástroj pro každého, kdo se v tom rád vrtá. :-)
Avatar - speedfred
14. 1. 2024 22:58
Re: Prístrojová doska
Gratulácia k "pocket rocket". To auto sa mi hodne páči.
Avatar - lyon667
14. 1. 2024 23:28
Re: Prístrojová doska
Díky. GRko má našlápnuto stát se budoucí klasikou. V Evropě a v ČR zvlášť je jich překvapivě hodně, na trhu tak bude i do budoucna asi z čeho výbírat. Na druhou stranu ani po třech letech ceny ojetin nijak zvlášť neklesají. Pokud si člověk dokáže dostatečně zdůvodnit, proč dát milion za nákupní tašku, dá se v podstatě použít i jako druhé auto do rodiny. Jen opatrně při půjčování klíčů manželce. :)
Avatar - iudex
15. 1. 2024 09:58
Re: Prístrojová doska
Pridávam sa ku gratulácii. :yes: Potvrdzuješ povesť závodníka a petrolheada. :D
14. 1. 2024 19:58
Hmm, tak být majitelem...
původního provedení, tak mě příchod tak výrazně vylepšené verze rozhodně nepotěší! :-O :-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - lyon667
14. 1. 2024 22:41
Re: Hmm, tak být majitelem...
Je otázka, kolik jich bude a jaká bude čekačka. Těch 20 koní navíc není nic, to ti udělá i výměna výfuku a sání, což stejně většina majitelů nakonec udělá. A je to levnější, než než bude příplatek za facelift (podle neofiko info to má být +200k kč, tak uvidíme).
Avatar - speedfred
14. 1. 2024 22:45
Re: Hmm, tak být majitelem...
No príplatok +200 je už cez čiaru by som povedal.
Avatar - lyon667
14. 1. 2024 22:51
Re: Hmm, tak být majitelem...
Uvidíme, zatím je to JPP. Už když jsem loni objednával ten svůj, byl o kilo dražší, než cena při uvedení na trh. A nikde se o tom nepsalo.