Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Mazda CX-5 e-Skyactiv G194 – Ke konci života v nejlepší formě

Mazda CX-5 už v současné generaci kroutí osmý rok na trhu. Přesto nedávno prošla modernizací a za téměř patnáct stovek kilometrů zjišťuji, že mě opravdu baví všemi svými aspekty. Za srdce sice zrovna nechytne, ale ergonomii má starosvětsky skvělou a na rodinné kompaktní SUV jezdí hezky, výkon je adekvátní a spotřeba příznivá. 
Zpět na článek
15. 1. 2024 13:50
15. 1. 2024 16:21
16. 1. 2024 11:52
16. 1. 2024 13:42
16. 1. 2024 15:55
16. 1. 2024 16:28
16. 1. 2024 15:59
16. 1. 2024 18:21
16. 1. 2024 19:01
17. 1. 2024 09:58
Avatar - KANKUNEN
15. 1. 2024 13:36
Ta 2,5ka je dobrá do Mazdy6
možná prázdná předokolní CX5, na 4x4 už funguje jen nafta i ta slabší jede líp. Na CX 5 ještě uměla Mazda udělat podvozek, těžká CX60 už taková není.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - iudex
15. 1. 2024 16:12
Re: Ta 2,5ka je dobrá do Mazdy6
Ono je taký veľký rozdiel medzi 6 a CX-5? Chápem, že CX-5 má väčšiu čelnú plochu a odpory, ale zase je kratšia a zrejme nie výrazne ťažšia. Ale neporovnával som osobne, neviem.
EDIT: pozerám a 6ka s 2,5l, FWD a A/T váži 1496 kg, rovnaká CX-5 1592 kg. Čiže je tam skoro 100 kíl rozdiel.
Avatar - Barry Lyndon
15. 1. 2024 19:45
Re: Ta 2,5ka je dobrá do Mazdy6
Tak ono hodně udělají třeba i větší/těžší kola...
Avatar - KANKUNEN
15. 1. 2024 13:36
Ta 2,5ka je dobrá do Mazdy6
možná prázdná předokolní CX5, na 4x4 už funguje jen nafta i ta slabší jede líp. Na CX 5 ještě uměla Mazda udělat podvozek, těžká CX60 už taková není. Prý došlo při zápisu k chybě, zkuste to znovu, tak je to 2x.
Rozbalit vlákno
0
15. 1. 2024 13:50
První CX-5
se prodávala za 499 tis. Kč: předokolka, 2 litr. Tady je vidět inflace.
Rozbalit vlákno
18
15. 1. 2024 14:27
Re: První CX-5
Hej, a odhladnuc od vybavy, ktora je vyssia o roznych asistentov, je to technicky, podvozkovo a motoricky 10 rokov stare auto - co vobec nie je zle, len ta spotreba a cena su trochu neadekvatne.
15. 1. 2024 15:39
Re: První CX-5
A to je este stale ok oproti sestke, tam sa po cca 11 rokoch od nastupu poslednej generacie a 5 rokoch od posledneho faceliftu zmohli akurat na 2 farby navyse. Skoda, boli to svojho casu dobre auta
Avatar - iudex
15. 1. 2024 16:21
Re: První CX-5
Paradoxné je, že to stále stačí na to, aby 6ka patrila k tým lepším autám v triede. Málokto z manistreamovej konkrencie jazdí lepšie, plus interiér je v dnešnej dobe displejov a šetrenia materiálov oázou ergonómie a kvality. A aj tie "predpotopné" motory spotrebou stíhajú na downsizovanú konkurenciu, na rozdiel od nej majú ale nepriestrelnú spoľahlivosť (benzíny).
15. 1. 2024 20:09
Re: První CX-5
S tym suhlasim, co sa tyka pomeru spolahlivosti a spotreby su atmosfery od mazdy asi uplna spicka v triede. Skoda, ze ten 2,5 liter sa da kupit iba s automatom, ktory sice nie je zly, ale oproti vybornym manualom to nie je ziadna vyhra. Kvoli nemu som svojho casu chvilu aj zvazoval nad slabsim dvojlitrom s manualom, ten sa ale nedal kombinovat s najvyssou vybavou a kvoli 'vybabovej politike' mazdy sa daju niektore veci (napr. cierny strop a nappa koza) mat len s najvyssou vybavou. Ked som k tomu priratal to, ze ten interier je sice pekny a ergonomicky, ale je na nom poznat vek (niektore riesenia napr. laktova opierka absurdne vzadu, infotainment ako zo zaciatku tisicrocia a kamera s rozlisenim zemiaku) + niektore veci ako elektricke otvaranie kufra mazda v 6-ke vobec neponka (podla slov predajcu to davali iba do SUV, lebo ludia chcu SUV, tak sa na ne mazda sustredi). Proste napriek tomu, ze znacke fandim a jednu mazdu som kedysi vlastnil od novoty, som od kupy 6-ky upustil, prislo mi to ako prilis vela kompromisov. Keby bola prisla nova generacia so zadnym nahonom a radovym benzinovym 6-valcom, ako sa davnejsie hovorilo, mozno by som ju mal doma. Takto som si povedal ze si priplatim a isiel som do premie.
A co sa tyka jazdnych vlastnosti v ramci mainstreamu, tak si myslim ze insignia jazdi lepsie :) (EDIT: dodatocne som si uvedomil, ze ta je uz minulost) Ale inac tiez suhlas, mazda 6 patri urcite k tomu lepsiemu.
15. 1. 2024 20:23
Re: Re: První CX-5
Teraz som videl kombi 6 20te vyrocie v plnej vybave plus zimaky niekde za 38 000e co je slusna ponuka
16. 1. 2024 08:58
Re: Re: První CX-5
Akurat som ich pozrel, na https://www.mazdaihned.sk/ vyzeraju byt momentalne uplne vypredaje 6-ky, zlavy 5-7 tisic na uplne nove auta, take si nepamatam ani na predvadzacky. Za tu cenu je to teraz vyborny deal
Avatar - iudex
16. 1. 2024 11:52
Re: První CX-5
Jo, výbavová politika Japoncov je špecifická kategória, to Ti musí určitá kombinácia vyhovovať. Ale zase rokmi sa tie výbavy 6ky rozširovali, aktuálne máš na výber 5 výbav, pri CX-5 dokonca 7, to je pomerne dosť aj na európske pomery.
A tá povestná voľná kombinovateľnosť výbav či motorizácií je pasé aj u európskej prémie. Skús si dnes vyskladať BMW podľa seba. V minulej generácii si mal 3er ako zadokolku s manuálom, zadokolku s automatom, štvorkolku s manuálom aj štvorkolku s automatom. Teraz len automat (ak nerátam M3) a pri viacerých motorizáciách povinne štvorkolku, dovidenia. Výbavy takisto, jeden prvok je podmienený kúpou druhého, alebo balíka. Takže už ten rozdiel Mazda vs. Európa čo do slobody voľby nie je veľký.
16. 1. 2024 13:20
Re: První CX-5
Ono nie je velky mozno co sa tyka kombinacii motorizacia/prevodovka/pohon, ale co sa tyka prvkov vybavy tak tam je stale giganticky, teda aspon oproti europskej premii. Pri BMW si vies nakombinovat v podstate 'neobmedzene' mnozstvo kombinacii balickov, jednotlivych prvkov vybavy, dekorov, sedaciek (viacere druhy koze vs latka, mnozstvo farieb, sportove vs komfortne), potahov palubovky atd., takze nakoniec 2 auta mozu byt uplne odlisne. Teda minimalne pri 5-ke mam ten konfigurator celkom prestudovany, ale co si spominam tak pri trojke to bolo podobne (chvilu som zvaoval aj 3-ku kombika). Pri mazde ak chces trebars tmavy stop tak ti ostava iba najvyssi stupen vybavy a potom si vybrat z maleho mnozstva farieb a stresne okno ano/nie.

Toto mi ale principialne az tak nevadilo, predsalen tu vybavovu politiku poznam a je mi jasne, ze mazda ako relativne mala automobilka v tomto nemoze konkurovat europskej premii. Co ma nakoniec odradilo bola ta zastaralost interieru (napriek tomu, ze je pekny). Trebars v novej trojke som sa citil vnutri lepsie nez v sestke a to mi prislo ako pruser. Plus detaily ako nemoznost automatickeho otvarania dveri a spominana najvyssia vybava iba s automatom (pri BMW mi moznost mat iba automat pri modeloch mimo M-divizie nevadi, ZF je super a manualy od bmw az tak slavne nie su, zatial co v mazde je to presne naopak) a fakt, ze nebude nic z dalsej generacie 6-ky skrz orientaciu na SUV. To ma iritovalo da sa povedat z principu.
Tym nechcem povedat ze 6-ka je zle auto, stale ju povazujem za super alternativu k inemu mainstreamu a nemat peniaze na 5-era, bol by som sa byva rozhodoval prave medzi 6-kou (napriek spominanym vyhradam) a GSI-ckovou insigniou (vtedy sa este vyrabala, teraz je uz zial minulostou)
Avatar - Emel
16. 1. 2024 13:42
Re: První CX-5
Já měl Mazdu 6 v hledáčku hned dvakrát, cca. 2014 a cca. 2017.
2014 to bylo tak, že 2.5 byla fakt drahá, protože byla jen v tom topu, AT na 19" a v kůži... což jsem jednak nechtěl, jednak to bylo drahý. Hodně jsem zvažoval ten silnější dvoulitr, ale ve finále mi tam chybělo pár koní a Nm.
Podruhé už jsem koukal o kousek výš a nějak se interně smířil s automatem... nebýt toho, že Opel ty Insignie prodával fakt s velkou slevou a Mazda v tu dobu ne, tak by to třeba klaplo.
Kdybych kupoval auto dneska, jdu si tu Mazdu 6 projet potřetí, pořád ve stejné generaci :-D
16. 1. 2024 14:04
Re: První CX-5
Mazdy nestárnou :D
Avatar - iudex
16. 1. 2024 15:55
Re: První CX-5
Ono aj tá 6ka sa za tie roky trošku vylepšila, boli dva facelifty a niektoré drobnosti sa vylepšili len tak v rámci nového modelového roka. Napr. naša 6ka už mala projekčný HUD na čelné sklo, hoci predošlý modelový rok mal ešte projekciu na sklíčko.
Ale ako píšeš, to hodnotenie sa silne odvíja od ceny, v Tvojej dobe bola 6ka veľmi drahá, naopak v súčasnosti je to pomaly jedno z najlacnejších áut strednej triedy (nie cenou od..., ale v kontexte výbavy).
Avatar - Emel
16. 1. 2024 16:28
Re: První CX-5
Jo, vylepšila, i vzhledově se ty facelifty povedly... ale zrovna takový ty hudíky a podobný kravinky pro mě nejsou úplně důležitý.
Avatar - iudex
16. 1. 2024 15:59
Re: První CX-5
Jo, vidím to v podstate podobne ako Ty. Akurát mne pri tom BMW trochu vadí, že obmedzili tie kombinácie motorov a prevodoviek, to je pre mňa podstatnejšie, než mať možnosť čierneho stropu k hnedej koži. Aj keď tiež uznávam, že manuály v BMW sú poslabšie (mám ho, viem) a 8° automat je špičkový. Ale proste pri niektorých verziách, napr. hotheč 128ti, alebo 330i RWD by sa manuál vyslovene pýtal.
16. 1. 2024 16:28
Re: První CX-5
pri tych mensich modeloch jednoznacne, tam absencia RWD a manualu zamrzi. Skoda, ze 340i sa neda v Europe kupit ako RWD a aj v Amerike RWD iba automat. Nedavno som videl niekoho predavat 340i este F-kovej generacie RWD a manual, tak som nad tym celkom uvazoval ako o vikendovke. Skoda len, ze F-kova generacia je oproti G20 vnutri taka plastovejsia. G20 340i RWD manual by bola vikendovka snov
Avatar - iudex
16. 1. 2024 18:21
Re: První CX-5
Ak by Ťa tá F30ka držala, ozvi sa, moja 340i bude onedlho na predaj. ;-)
Avatar - Emel
16. 1. 2024 19:01
Re: První CX-5
Ta konfigurace se mi líbí :-)
17. 1. 2024 07:57
Re: První CX-5
Ked to bude aktualne tak mi kludne napis sukromnu spravu, mam viacerych kandidatov nad ktorymi uvazujem ako o vikendovke, musim si to nechat si to prejst hlavou :)
Avatar - Barry Lyndon
15. 1. 2024 15:22
krátký rozvor, krátké auto
málo místa pro stehenní kosti Evropana, sorry jako :-)
Rozbalit vlákno
24
15. 1. 2024 15:30
Re: krátký rozvor, krátké auto
navic to je liny jako zigulik z rossiji
slabsi kadak 2.0tsi 4x4 za stejny penize je o 15cm delsi, o par centaku sirsi a na stovce je o 2sec driv
atmosfera bez silnejsiho elmotoru dnes nema sanci
15. 1. 2024 15:47
Re: krátký rozvor, krátké auto
Tu je motor nevinne, keby to nema pomaly automat tak by sa to tomu 2,0TSI mohlo mozno aspon priblizit.
Avatar - iudex
15. 1. 2024 16:13
Re: krátký rozvor, krátké auto
Jj, automat je slabšou stránkou. Radí síce hladko a bez cukania, ale na rýchlosť dvojspojky sa absolútne nechytá.
Avatar - iudex
15. 1. 2024 16:01
Re: krátký rozvor, krátké auto
Prosím Ťa v akom paralelnom vesmíre stojí Kodiaq 2,0TSI toľko, čo CX-5 2,5?
CX-5 od 32t eur: https://suchen.mobile.de/…uge/details.html?…
Kodiaq od 38t eur: https://suchen.mobile.de/…uge/details.html?…
Rozdiel 6000 eur. To sa ťažko dá označiť za "rovnaké peniaze".
15. 1. 2024 16:42
Re: krátký rozvor, krátké auto
kdyz budes smejdit, najdes treba i za min
tady pisou 1179k v zakladu s timhle motorem ve ctyrkolce
podobne jako vetsi a sviznejsi kadak 2.0tsi 4x4
15. 1. 2024 23:58
Re: krátký rozvor, krátké auto
Když budeš šmejdit, najdeš levněji i Mazdu. To je argument, jak z mateřské školky.
Avatar - iudex
16. 1. 2024 11:42
Re: krátký rozvor, krátké auto
Nenájdeš. Ja som to riešil, keďže túto kategóriu práve vyberám, Kodiaq pod 40t eur som u nás videl jedine so 110 kW (1,5TSI alebo slabšie TDI), 2,0TSI nehrozí. Kdežto CX-5 je u nás už za 35t. Proste cenový rozdiel triedy a nie rovnaké peniaze.
15. 1. 2024 17:56
Re: krátký rozvor, krátké auto
Srovnávat špičkové zpracování a materiály v Mazdě s nějakou vrzající škodovkou snad nelze ani ve snu. To auto vydrží stovky tisíc km, zatímco ty oturbované křápy budou někde ve sběrných surovinách.
15. 1. 2024 22:21
Re: Re: krátký rozvor, krátké auto
Je vidět, že jste Mazdu asi nikdy neměl.
15. 1. 2024 22:49
Re: Re: krátký rozvor, krátké auto
Naposledy jsem měl 13,5 roku 3 l 6V TD Q5, staré poctivé auto, dnešní německé auto už bych nechtěl. Mám 2,5 l CX-5 atmosféru v nejvyšší výbavě a jsem s ní velmi spokojen. Už nezávodím, mám jiné priority.
15. 1. 2024 21:26
Re: krátký rozvor, krátké auto
Někdo sem onehda dal tuhle stranku, kterou teď rád používám...https://zeperfs.com/…uel6459-6776.htm
Tak si udělejte obrázek sami... no na semafory bude asi lepší Kodiaq...
Avatar - KANKUNEN
15. 1. 2024 21:39
Re: krátký rozvor, krátké auto
0 - 40 největší rozdíl
Avatar - Emel
16. 1. 2024 09:54
Re: krátký rozvor, krátké auto
Obecně moc zeperfs nevěřím... jsou tam nějaká čísla, ale bez zdroje. Radši bych se snažil najít nějaký srovnávací test.
Mazda tam třeba má hezký čas 80-180... ale při maximálce 195 je to dost podezřelé, obecně při rychlostech blížících se vMax už to zrychlování většinou trvá...
Konkrétně tady ale myslím, že 2.5G Sky v CX5 a Kodiaq 2.0TSI budou v měřené dynamice poměrně blízko, přece jen je Kodiaq trošku větší krabice...
16. 1. 2024 10:02
Re: krátký rozvor, krátké auto
Srovnávat bezpohlavní krabici Kodiaq s Mazdou, to jako fakt?
Stejné peníze? Tak možná, když Škodovka bude bazarová.
0-100 je u rodinného SUV neskutečně důležitý parametr, oni otcové od rodin velmi rádi šlapou kickdown na každé okresce, děcka to mají ráda. Navíc v reálných testech ty 2s rozdílu na stovce nikde nenaměřili, papír snese vše. 15cm navíc je fajn v kufru, při parkování ve městě už moc ne. Vzadu je v obou autech místa habaděj, dvoumetrové děti do Chorvatska zase tolik rodin nevozí... Ale ano, Kodiaq je opravdu větší, vesničan to ocení.

Nikdy mě nepřestane udivovat do jakých mentálních kotrmelců musí český knedlík doplachtit, aby někde mohl pochválit svou vymodlenou Škodárnu, kterou chodí každý víkend okukovat do Mototechny zpoza plotu. Přitom na trhu je tolik kvalitnějších, levnějších a mnohem hezčích aut. A to i přímo z koncernu.
Avatar - Barry Lyndon
16. 1. 2024 11:00
Re: krátký rozvor, krátké auto
Nejde o dvoumetrové děti vzadu, ale o místo za volantem vpředu, kde je Mazda Cx5 prostě horší i než japonská konkurence (RAV4, CRV), o evropské nemluvě. Jako chápu, že pro lidi do 180 cm je to zcela nedůležitý parametr, nicméně populace se nám zvyšuje a přes 190 už nemá jen pár exotů jako za starých časů :D

A to beru čistě místo jako takové, mikrosedátka místo sedadel darmo komentovat :D
7. 2. 2024 14:25
Re: krátký rozvor, krátké auto
Opravdu nevím v čem si seděl, ale 192cm a 100kg, nad hlavou i kolem sebe hromada místa.
Sedadla nejsou vysloveně obří, ale pokud nejsi totální knedlík, tak jsou naprosto v pohodě. Pravda je, že ta kožená z nevyšších výbav jsou tuhá v bočnicích, v těch se mi taky dobře nesedělo. Možná se "vysedí" časem, netuším.

Ok, nevěděl jsem, že auta už se musí defaultně dělat pro vypasené dvoumetráky a podle toho i hodnotit. V tom případě je škodovka na typickou místní klientelu asi připravená lépe.
16. 1. 2024 12:40
Re: krátký rozvor, krátké auto
Tak jsi se vyznal z "lásky" ke Kodiaqu, fakt je že to auto funguje dobře. Nechápu proč by ho měl ocenit pouze vesničan. Zatímco tady na Kodiaq nikdo ódy nepsal, tobě se podařilo shodit sebe sama bez přičinění jiných. Ale Mazda za to nemůže, ta je fajn. ;-)
Avatar - Jenik3
16. 1. 2024 10:25
Re: krátký rozvor, krátké auto
Ridic mazdy zpravidla neresi zrychleni, ale zcela jine parametry vozu.
Avatar - Barry Lyndon
16. 1. 2024 11:02
Re: krátký rozvor, krátké auto
Pravda, většinou jezdí 110 v pravém pruhu, na což stačí takřka cokoliv :-) :yes:
16. 1. 2024 11:26
Re: krátký rozvor, krátké auto
Zato Kodiaci zásadně vlevo s plynem na podlahu, aby všem ukázali jakto jede... akorát že stačí trošku pohladit plynový pedál a zmizí s tou rachotinou ve zpětném zrcátku...
Avatar - iudex
16. 1. 2024 11:36
Re: krátký rozvor, krátké auto
Ako ktorý model, za volantom 3ky často vídam tridsiatnikov a s tými autami jazdia dosť dynamicky. Zase CX-5 je iná kategória, za volantom najčastejšie ženy a fotrovci s deťmi, takže CX-5ky zrovna nezávodia. Takže áno, dynamika pre CX-5 nebude rozhodujúci parameter.
16. 1. 2024 12:16
Re: krátký rozvor, krátké auto
To ale neznamena ze s tym ti gotrovci nebudu obcas chciet ist sviznejsie ked pojdu sami :)
Inac co sa tyka dynamiky, tak vobec nie je taka zla, ako tu niektori pisu. Ked vezmem do uvahy data zo zeperfs, tak z nuly za sto teste pod 9 sekund a pruzne zrychlenie z 80-120 je dokonca lepsie nez v Kodiaqu. A tie data dokonca sedia s teoretickymi datami z https://www.automobile-catalog.com/auta_perf1.php#… Cize do bezneho zivota velmi pouzitelne. Povedal by som, ze aj na vyrazne sviznu jazdu.

Takze ak niekto tvrdi, ze to auto je pomale, najskor ho nevie soferovat.
Avatar - iudex
16. 1. 2024 16:04
Re: krátký rozvor, krátké auto
Ako píšeš, ono to nie je také zlé, ako by naznačovali papierové údaje, kde Kodiaq rozdrví v zrýchlení CX-5. A potom sa v reále zistí, že Kodiaq zrýchli o pád desatín horšie, ako papier a Mazda naopak o pár desatiniek lepšie a v praxi sú vyrovnaní.
Proste oba extrémne názory sú nesprávne, 2,5ka nespraví z auta športiak, ale ani nejde o lenivca, ktorý by mal problém s 1,5TSI.