Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercury Marquis (1967–1978): „Šlechtic“ s výbavou a cenou někde uprostřed

První dvě generace velkých luxusních vozů Mercury Marquis měly pohon zadních kol motory Ford V8 s objemem 6,4 až 7,5 litru. V koncernu Ford se řadily doprostřed mezi levnější Fordy a dražší Lincolny.  
Zpět na článek
20. 1. 2024 22:37
21. 1. 2024 08:08
21. 1. 2024 13:53
21. 1. 2024 16:16
21. 1. 2024 13:53
21. 1. 2024 10:31
21. 1. 2024 16:18
21. 1. 2024 20:23
Avatar - Stejsn
20. 1. 2024 22:37
Fotka 8
Co je na fotce číslo osm to kulaté na podlaze vedle levého pedálu (což je předpokládám parkovací brzda) - přepínač světel?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - apoho
21. 1. 2024 08:08
Re: Fotka 8
Ano, je to parkovací brzda. Američané to používali s oblibou
Avatar - Dinar
21. 1. 2024 13:53
Re: Fotka 8
Jj, přepínač dálkových světel.
Avatar - Stejsn
21. 1. 2024 16:16
Re: Fotka 8
Vypadá úplně stejně jako u spartaka, první oktávky a stejšna.
21. 1. 2024 10:31
Pokrok
Vždy žasnu nad tím, jak se technika posunula od sedmilitrové V8 s výkonem 100kW a spotřebou tak 25l k litrovému trojhrnku s vyšším výkonem.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Stejsn
21. 1. 2024 16:18
Re: Pokrok
Já si zase říkám, na co byly ty třistakoňové obrovské motory s maximálkou přes 200km/h v USA, které mají celoplošně nízký rychlostní limit.
Avatar - Barrichello
21. 1. 2024 20:23
Re: Pokrok
Ted ještě kolik najel ten sedmilitrový V8 kilometrů bez problémů a kolik najede ten třívál. Některé nedaj ani 150 tis km bez zakarbonování nebo fatálních závad končících generálkou.

Spotřebu hodně ovlivnuje převodovka, dejte k té 7litrové V8 dnešní moderní 8st automat a chci vidět tu 25litrovou spotřebu :)