Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeEvropští vyšetřovatelé míří do Číny prověřovat automobilky. Můžou uvalit cla
21 komentářů
B K
Prosím autora článku, aby se vyjadřoval přesně. Elektromobily nikdo nenařizuje. Nařizuje se uhlíkově neutrální pohon.
Ani uhlíkově neutrální pohon není neutrální. Někde se to auto vyrobit musí, elektrika taky atd..
Žě to nečudí při jízdě, neznamená, že je to OK. Váha - mooc, otěr pneu - moooc, těžba kovů na baterii - svinstvo, likvidace baterie - svinstvo, vybudovat nabíjecí sítě - prakticky nemožné, kdenato chcete vzít kov na ty mega kilometry drátů? I kdyby se to nabíjelo 10 minut tak je to pořád 10 krát déle než načerpání plné nádrže. Čistě elektro auto jen jako jedna z alternativ. Jinak zánik automobilismu. A kdyby se raději komise zamyslela nad brutálně velkými, těžkými a přetechnizovanými auty - jde to do pekel. Trochu zapomínáme na to že auto nás má vozit z místa na místo a nemusíme při tom čumět na televizi, vyhřívat a masírovat si pr... atd atd
Žě to nečudí při jízdě, neznamená, že je to OK. Váha - mooc, otěr pneu - moooc, těžba kovů na baterii - svinstvo, likvidace baterie - svinstvo, vybudovat nabíjecí sítě - prakticky nemožné, kdenato chcete vzít kov na ty mega kilometry drátů? I kdyby se to nabíjelo 10 minut tak je to pořád 10 krát déle než načerpání plné nádrže. Čistě elektro auto jen jako jedna z alternativ. Jinak zánik automobilismu. A kdyby se raději komise zamyslela nad brutálně velkými, těžkými a přetechnizovanými auty - jde to do pekel. Trochu zapomínáme na to že auto nás má vozit z místa na místo a nemusíme při tom čumět na televizi, vyhřívat a masírovat si pr... atd atd
Neni pravda.
EV se narizuji. Presneji konkurencni reseni se zakazuji... coz je v praxi tosame.
EV se narizuji. Presneji konkurencni reseni se zakazuji... coz je v praxi tosame.
To máš fuk. Z tej alebo onej strany je to vymyslený problém a politicko-ekonimické svinstvo prvej triedy.
KANKUNEN
Kdo bude ty auta teda dělat? V Evropě uzavřeme elektrárny a plyn, protože uhlík nula a do toho budou stávkovat v Bolce za osUmnáctý plat a tři pracovní dny.
pradeda777
pro vyšetřovatele.....v komunistické Číně vyšetří tak akorát velké h.o.w.n.o..... 😒]
Stejsn
to je nebetyčná komedie... :no:
Renoo
To jako opravdu musí jet do Číny? Jakože jim tam ukážou nekalé obchodní praktiky? Není co řešit. CLO a analog amerických IRA. Když budou dělat problémy se surovinami do elektrik tak ať si je nechají. Konečně budou mít automobilky pádný argument pro to, že mohou ještě deset let v klidu vyrábět spalováky, případně se vydat cestou Rencka a vybodnout se na motory s permanentním magnetem. A nebo můžeme ukázat, že máme koule a myslíme to s EV a čistým vzduchem vážně a můžeme začít těžit ten neodym ve Skandinávii, kdy je ho habaděj. EK schválila strategii pro těžbu vzácných kovů a čekaně nečekaně se nic neděje.
Že si to ty nevieš predstaviť, neznamená že sú ostatní rovnako neschopní. To, že čína pumpuje miliardy do výrobcov EV je známa vec. To, že ich koordinuje vláda sa preukáže vyšetrovaním imo.
twistedTSD
Eurobyrokrati si udělají výlet, ochutnají čínskou kuchyni, zajdou do místních bordelů, osahají si pár čínských EV, a nakonec se vrátí s překvapivým závěrem, že nutně potřebujeme 30 % clo kvůli strašně nefér státní podpoře. Nakonec Evropa schválí další obří dotační balíky pro domácí automobilky. Automotive zachráněn, všichni jsou spokojení, teda kromě zákazníka, kterého bude většinou auto stát nadále 2x tolik, co v Číně.
Že to ale bude mít dopad na Evropu bych si dovolil předvídat. Přece se z výletu nemohou vrátit s tím, že je to všechno v nejlepším pořádku.
To je stejné jako s energiemi z Ruska do Evropy. Jsou tady akorát mnohem dražší než do roku 2021