Už při prvních desítkách kilometrů při srpnové novinářské prezentaci jsme se jen stěží bránili pozitivním dojmům z tohoto japonského vozu. Nebudeme vás napínat - klasický redakční test první dojem jen potvrdil.
Mazda6/GG nemala s Mondeom spolocne nic. Motory MZR-L/MZR-CD bol vlastny vyvoj, a podvozok rovnako (Mondeo nikdy nemalo vpredu dvojity lichobeznik). Zdielanie komponentov sa prejavilo u prvej generacie modelu Mazda3. Ta mala nieco z Focusu.
Inak Mazda6/GG bola co sa jazdnych vlastnosti tyka vynikajuce auto. Sice sa vtedy za etalon v strednej bralo Mondeo, ale povedal by som ze 6-tka bola este vyssie. Bohuzial, trpela na koroziu tak, ze to auto zhrdzavelo skor, nez sa pokazilo. Sam som jednu 6-tku mal, a napriek tomu ze som daval nastriekat podvozok hned u noveho auta (a pravidelne obnovoval), to auto "umrelo" na koroziu.
K v clanku spominanej motorizacii: 2.3i trpel na dost vyraznu spotrebu oleja, ktora bola este vyssia ak majitelia do neho liali kadejake nizko-viskozne sra*ky, a vytacali ho za studena.
Vim jen, ze ctyrvalce v Mondeu vlastne nejsou Ford.
Jdu guglit, kde se vzaly.
:-)
Edit: tak ty motory jsou fakt Mazda.
Pamatoval jsem si to dobre:
Engines
For the second generation Mondeo, the Zetec engine was replaced with 1.8 and 2.0 litre Mazda L engines, branded Duratec by Ford. The standard 2.5 L V6 engine was carried over, while a 3.0 L version was developed for the ST220 and higher trim models.