Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: SUV není nikdy dost. Renault tudíž vyplní další mezeru

Francouzská automobilka sice dlouho těžila z úspěchu malého crossoveru Captur, v ostatních segmentech toho ovšem zájemcům o vůz s vyšší světlostí příliš nenabídla. To se však rychle mění.
Zpět na článek
22. 1. 2024 08:05
22. 1. 2024 09:16
22. 1. 2024 12:40
23. 1. 2024 07:32
22. 1. 2024 08:05
Nechápu
Nechápu módu SUV a čím větší display, tím lepší auto.

I když spousta lidí říká, že se jim do toho dobře nastupuje. Takže za módou SUV je lenost lidí.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Roman Horký
22. 1. 2024 08:47
Re: Nechápu
Pravda o SUV, jak je uvedena na wikipedia. Ne, dokonce nejsou ani bezpečnější, jak mnozí argumentují. SUV by měla být zatížena likvidační daní. A to dříve, než diesly. SUV je větší zlo, než diesel.

SUV mají téměř bez výjimky (neplatí u hybridních a ekologických verzí SUV) větší spotřebu než konvenční automobily.[2] Zejména pro USA, kde jsou SUV velmi oblíbené, to znamená nesnižující se import ropy, se všemi nevýhodami, které to obnáší.[zdroj?]
SUV mají obecně (neplatí u hybridních a ekologických verzí SUV) vyšší emise oxidu uhličitého do atmosféry.[1] Průmysl s SUV byl mezi roky 2010 až 2018 druhým největším přispěvatelem do vzrůstu skleníkových plynů na světě.[3]
SUV jsou téměř vždy těžší než běžné osobní automobily. Při stejné rychlosti mají větší hybnost a jsou hůře manévrovatelné.
Statisticky jsou SUV méně bezpečné než běžná menší auta. Člověk v SUV má o 11 % vyšší pravděpodobnost, že zahyne při dopravní nehodě.[1] Kvůli větším kolům je těžiště posazeno výše a když už dojde k nehodě, mají SUV větší tendenci se překlopit na stranu nebo na střechu. Auta SUV páchají kvůli své váze a konstrukci větší škody také na druhému účastníkovi nehody.[4]
SUV představují v porovnání s běžnými osobními automobily větší nebezpečí pro ostatní účastníky silničního provozu. Například značně zvyšují úmrtnost při sražení chodce (až dvakrát či třikrát).[5][6] Menší osoby, jako například děti, nacházející se poblíž SUV často z auta ani nejsou vidět.
SUV přispívají větší měrou k opotřebování komunikací než běžné osobní automobily (kvůli vyšší hmotnosti).
Avatar - KANKUNEN
22. 1. 2024 09:16
Re: Nechápu
Ekologická verze SUV je co?
Avatar - Roman Horký
22. 1. 2024 09:55
Re: Nechápu
Chápal bych to jako lokálně bezemisní pohon
22. 1. 2024 12:40
Re: Nechápu
Stejně jako Ford EcoSport. 🤣🤣🤣 Nesmysl.
22. 1. 2024 12:10
SUVčkama popularitu nedohoníš
Tak nevím, jak na to ten Renault přišel, ale zrovna v téhle kategorii mu to moc nejde. Captur je jako crossover celkem super a dokonce se prodává i u nás, krásné 10.místo ve třídě za 1019ks ;-) Nicméně na druhé MG ZS 2034ks, ztrácí hodně. Proč asi? Že by cena? Hmmm

O ostatních SUV Renault ani netřeba psát, je to pár desítek kusů ročně...

Renault ARKANA - 577ks - 24. místo
Renault AUSTRAL - 359ks - 39.místo
Renault ESPACE- 39ks - 77.místo
Renault KOLEOS - 61ks - 69. místo

Kdepak je ten Renault, co šlapal na paty těm nejlepším? V prachu dějin.... Tj další crossover/SUV to asi nezmění...
Rozbalit vlákno
5
22. 1. 2024 17:20
Re: SUVčkama popularitu nedohoníš
dokud do toho nebudou dávat opravdové motory, ale jen ty parodie na motor, tak se prodeje moc nehnou
22. 1. 2024 17:37
Re: SUVčkama popularitu nedohoníš
Možno je to práve v tých SUV a crossoveroch. Mnohým sú veci ako vysoký podvozok, pocit robustnosti a móda SUV ukradnuté a oveľa radšej by si kúpili obyčajné auto za nižšiu cenu.
22. 1. 2024 17:49
Re: SUVčkama popularitu nedohoníš
Víš jak, Megane a Scenic byli velmi populární a prodávali se velmi dobře. Na a teď jsou z nich drahá EVčka bez odpovídající užitné hodnoty - tj trhem nechtěná auta (Megane EV 61ks) :no:
22. 1. 2024 18:14
Re: SUVčkama popularitu nedohoníš
V tom sa zhodneme.
Avatar - twistedTSD
23. 1. 2024 06:45
Re: SUVčkama popularitu nedohoníš
Tak Mégane EV si na českém trhu koupil fakt jen blázen. Leda by dali 300k slevu za pozdrav.
22. 1. 2024 22:36
Co je to všechno platné, když...
...konečně pěkné SUV Austral jeho výrobce dokonale pohřbí naprosto tragickou pohonnou jednotkou, kdy dýchavičný pidimotůrek se snaží zachránit hybridní elektromotor?! Fuj! :-O :-( :no:
Rozbalit vlákno
0
23. 1. 2024 07:32
Kadjar
Kadjar opravdu nemá nic společného s Korejí.
Spíš s Nissanem.
Rozbalit vlákno
0