Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

SUV není nikdy dost. Renault tudíž vyplní další mezeru

13 komentářů

Pepa__007
Nechápu módu SUV a čím větší display, tím lepší auto.

I když spousta lidí říká, že se jim do toho dobře nastupuje. Takže za módou SUV je lenost lidí.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Pravda o SUV, jak je uvedena na wikipedia. Ne, dokonce nejsou ani bezpečnější, jak mnozí argumentují. SUV by měla být zatížena likvidační daní. A to dříve, než diesly. SUV je větší zlo, než diesel.

SUV mají téměř bez výjimky (neplatí u hybridních a ekologických verzí SUV) větší spotřebu než konvenční automobily.[2] Zejména pro USA, kde jsou SUV velmi oblíbené, to znamená nesnižující se import ropy, se všemi nevýhodami, které to obnáší.[zdroj?]
SUV mají obecně (neplatí u hybridních a ekologických verzí SUV) vyšší emise oxidu uhličitého do atmosféry.[1] Průmysl s SUV byl mezi roky 2010 až 2018 druhým největším přispěvatelem do vzrůstu skleníkových plynů na světě.[3]
SUV jsou téměř vždy těžší než běžné osobní automobily. Při stejné rychlosti mají větší hybnost a jsou hůře manévrovatelné.
Statisticky jsou SUV méně bezpečné než běžná menší auta. Člověk v SUV má o 11 % vyšší pravděpodobnost, že zahyne při dopravní nehodě.[1] Kvůli větším kolům je těžiště posazeno výše a když už dojde k nehodě, mají SUV větší tendenci se překlopit na stranu nebo na střechu. Auta SUV páchají kvůli své váze a konstrukci větší škody také na druhému účastníkovi nehody.[4]
SUV představují v porovnání s běžnými osobními automobily větší nebezpečí pro ostatní účastníky silničního provozu. Například značně zvyšují úmrtnost při sražení chodce (až dvakrát či třikrát).[5][6] Menší osoby, jako například děti, nacházející se poblíž SUV často z auta ani nejsou vidět.
SUV přispívají větší měrou k opotřebování komunikací než běžné osobní automobily (kvůli vyšší hmotnosti).
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ekologická verze SUV je co?
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Chápal bych to jako lokálně bezemisní pohon
Pepa__007
Stejně jako Ford EcoSport. 🤣🤣🤣 Nesmysl.
ericn
Tak nevím, jak na to ten Renault přišel, ale zrovna v téhle kategorii mu to moc nejde. Captur je jako crossover celkem super a dokonce se prodává i u nás, krásné 10.místo ve třídě za 1019ks ;-) Nicméně na druhé MG ZS 2034ks, ztrácí hodně. Proč asi? Že by cena? Hmmm

O ostatních SUV Renault ani netřeba psát, je to pár desítek kusů ročně...

Renault ARKANA - 577ks - 24. místo
Renault AUSTRAL - 359ks - 39.místo
Renault ESPACE- 39ks - 77.místo
Renault KOLEOS - 61ks - 69. místo

Kdepak je ten Renault, co šlapal na paty těm nejlepším? V prachu dějin.... Tj další crossover/SUV to asi nezmění...
Petr Štěpánek
dokud do toho nebudou dávat opravdové motory, ale jen ty parodie na motor, tak se prodeje moc nehnou
traveldrive
Možno je to práve v tých SUV a crossoveroch. Mnohým sú veci ako vysoký podvozok, pocit robustnosti a móda SUV ukradnuté a oveľa radšej by si kúpili obyčajné auto za nižšiu cenu.
ericn
Víš jak, Megane a Scenic byli velmi populární a prodávali se velmi dobře. Na a teď jsou z nich drahá EVčka bez odpovídající užitné hodnoty - tj trhem nechtěná auta (Megane EV 61ks) :no:
traveldrive
V tom sa zhodneme.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak Mégane EV si na českém trhu koupil fakt jen blázen. Leda by dali 300k slevu za pozdrav.
Arese
...konečně pěkné SUV Austral jeho výrobce dokonale pohřbí naprosto tragickou pohonnou jednotkou, kdy dýchavičný pidimotůrek se snaží zachránit hybridní elektromotor?! Fuj! :-O :-( :no:
Dan DanK
Kadjar opravdu nemá nic společného s Korejí.
Spíš s Nissanem.