Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SUV není nikdy dost. Renault tudíž vyplní další mezeru

Ondřej Šámal
Diskuze (13)

Francouzská automobilka sice dlouho těžila z úspěchu malého crossoveru Captur, v ostatních segmentech toho ovšem zájemcům o vůz s vyšší světlostí příliš nenabídla. To se však rychle mění.

Zatímco Renault Captur byl pro Francouze trefou do černého, modely Kadjar a Koleos s korejským základem se automobilce moc nepovedly. Přitom právě vozy s vyšší světlostí jsou minimálně posledních patnáct let nejdynamičtějším segmentem.

Ujetý vlak Renault chytá povedenými SUV Arkana, Austral a Espace, ke kterým nedávno přidal také elektrickou novinku v podobě modelu Scenic E-Tech a vlajkovou loď Rafale ve stylu kupé s chystaným plug-in hybridním pohonem o výkonu až 300 koní. Přesto ani tak se záplavou vyšších aut skončit nehodlá.

V plánech Renaultu je totiž také model, který by vyplnil mezeru mezi malým capturem (4227 milimetrů) a kompaktním australem (4510 mm). Dosud se nejvíce spekulovalo o premiéře prodlouženého modelu Captur, který by nabídl více místa pro posádku i zavazadla, tahle varianta však zatím stále není veřejně potvrzena. Touhle cestou se značka ovšem vydala už u nového Renaultu Espace, který je ve výsledku prodlouženým australem. Varianta se svébytným designem je proto méně pravděpodobná. Už jen kvůli vyšším nákladům, které se u modelu s cenou okolo 700 tisíc nemusejí vrátit.

Video se připravuje ...

Ačkoliv novinka bude velmi pravděpodobně stát na základech platformy CMF-B pro menší auta (stejně jako modely Clio, Captur a Arkana), ideově by měla mít blíže ke kompaktnímu segmentu. Ostatně i Bruno Vanel, viceprezident Renaultu, zmiňuje, že francouzská značka se možná až příliš zaměřuje na segment B (malá auta), kdežto zájem evropských zákazníků se soustředí spíše o kategorii výš (nižší střední třída).

Podle Vanela bude Renault také nadále pokračovat s posunem směrem na špičku mainstreamu, který se projevuje například hodnotnými materiály v interiérech nových renaultů a vyspělými multimédii s operačním systémem postaveným na androidu.

Na rozdíl od nedávno představené dvojice Austral/Espace dostane menší model příď ve stylu menšího clia, Sceniku E-Tech a vrcholného SUV Rafale. To znamená konec předních „šavlozubých“ světlometů se spodní linkou, kterou nahrazují vertikální diodové světelné segmentu po stranách předního nárazníku.

Ondřej Šámal
Diskuze (13)

Doporučujeme

23. 1. 2024 07:32
Kadjar
Kadjar opravdu nemá nic společného s Korejí.
Spíš s Nissanem.
Avatar - twistedTSD
23. 1. 2024 06:45
Re: SUVčkama popularitu nedohoníš
Tak Mégane EV si na českém trhu koupil fakt jen blázen. Leda by dali 300k slevu za pozdrav.
22. 1. 2024 22:36
Co je to všechno platné, když...
...konečně pěkné SUV Austral jeho výrobce dokonale pohřbí naprosto tragickou pohonnou jednotkou, kdy dýchavičný pidimotůrek se snaží zachránit hybridní elektromotor?! Fuj! :-O :-( :no:
22. 1. 2024 18:14
Re: SUVčkama popularitu nedohoníš
V tom sa zhodneme.
22. 1. 2024 17:49
Re: SUVčkama popularitu nedohoníš
Víš jak, Megane a Scenic byli velmi populární a prodávali se velmi dobře. Na a teď jsou z nich drahá EVčka bez odpovídající užitné hodnoty - tj trhem nechtěná auta (Megane EV 61ks) :no: