SUV není nikdy dost. Renault tudíž vyplní další mezeru
Francouzská automobilka sice dlouho těžila z úspěchu malého crossoveru Captur, v ostatních segmentech toho ovšem zájemcům o vůz s vyšší světlostí příliš nenabídla. To se však rychle mění.
Zatímco Renault Captur byl pro Francouze trefou do černého, modely Kadjar a Koleos s korejským základem se automobilce moc nepovedly. Přitom právě vozy s vyšší světlostí jsou minimálně posledních patnáct let nejdynamičtějším segmentem.
Ujetý vlak Renault chytá povedenými SUV Arkana, Austral a Espace, ke kterým nedávno přidal také elektrickou novinku v podobě modelu Scenic E-Tech a vlajkovou loď Rafale ve stylu kupé s chystaným plug-in hybridním pohonem o výkonu až 300 koní. Přesto ani tak se záplavou vyšších aut skončit nehodlá.
V plánech Renaultu je totiž také model, který by vyplnil mezeru mezi malým capturem (4227 milimetrů) a kompaktním australem (4510 mm). Dosud se nejvíce spekulovalo o premiéře prodlouženého modelu Captur, který by nabídl více místa pro posádku i zavazadla, tahle varianta však zatím stále není veřejně potvrzena. Touhle cestou se značka ovšem vydala už u nového Renaultu Espace, který je ve výsledku prodlouženým australem. Varianta se svébytným designem je proto méně pravděpodobná. Už jen kvůli vyšším nákladům, které se u modelu s cenou okolo 700 tisíc nemusejí vrátit.
Ačkoliv novinka bude velmi pravděpodobně stát na základech platformy CMF-B pro menší auta (stejně jako modely Clio, Captur a Arkana), ideově by měla mít blíže ke kompaktnímu segmentu. Ostatně i Bruno Vanel, viceprezident Renaultu, zmiňuje, že francouzská značka se možná až příliš zaměřuje na segment B (malá auta), kdežto zájem evropských zákazníků se soustředí spíše o kategorii výš (nižší střední třída).
Podle Vanela bude Renault také nadále pokračovat s posunem směrem na špičku mainstreamu, který se projevuje například hodnotnými materiály v interiérech nových renaultů a vyspělými multimédii s operačním systémem postaveným na androidu.
Na rozdíl od nedávno představené dvojice Austral/Espace dostane menší model příď ve stylu menšího clia, Sceniku E-Tech a vrcholného SUV Rafale. To znamená konec předních „šavlozubých“ světlometů se spodní linkou, kterou nahrazují vertikální diodové světelné segmentu po stranách předního nárazníku.