Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNový Volkswagen Golf oficiálně: Pořádný facelift vyřešil hlavně to, co vám nejvíc vadilo
71 komentářů
PowerHouse
jako dříve 96 kW.
Díval jsem se na test spotřeby a dříve 96kW dosáhl větší spotřeby než 110kW. Prostě u levnějšího motoru se šetřilo a to i na povrchové úpravě válců.
Tímto vůbec odsoudili 3-válec 81 kW, tedy také do Taiga a Pola.
Díval jsem se na test spotřeby a dříve 96kW dosáhl větší spotřeby než 110kW. Prostě u levnějšího motoru se šetřilo a to i na povrchové úpravě válců.
Tímto vůbec odsoudili 3-válec 81 kW, tedy také do Taiga a Pola.
Uvidí se, v čem se vlastně ta slabší patnáctka bude od té silnější lišit... variabilní geometrie lopatek turba, ACT, millerův cyklus apod.
1.0TSI byl vcelku povedený motor a jako slušný základ zejm. pro krátký Golf se asi docela hodil, ale pokud ta 1.5 nebude o moc dražší, no tak asi proč ne...
1.0TSI byl vcelku povedený motor a jako slušný základ zejm. pro krátký Golf se asi docela hodil, ale pokud ta 1.5 nebude o moc dražší, no tak asi proč ne...
1,0TSI môže byť slušný, ale stále je to litrový trojvalec. Mať namiesto toho ako základ 1,5l štvorvalec je z môjho pohľadu lepšie už z princípu (ak teda cena bude rovnaká/podobná). Síce mi to podladenie 1,5TSI príde dosť zvláštne, lebo na 85 kW z 1,5ky ani netreba turbo, to dá aj atmosféra, ale ak to bude mať silný spodok a urezaný vrch (dajme tomu maximum výkonu od 4500 do 6000), tak to môže byť v konečnom efekte príjemnejšie jazdenie.
Technický detailům nerozumím, ale 1.5 TSI bude ve slabší variantě zcela dostatečná pro většinu řidičů.
Nějak se omezí Nm be vyšších otáčkách, kam stejně dostane motor málokdo a málokdy.
Nějak se omezí Nm be vyšších otáčkách, kam stejně dostane motor málokdo a málokdy.
...což má jak výhody, tak nevýhody. Ta 1.5 bude jistě těžší, pravděpodobně servisně náročnější a méně úsporná.
Obvykle jsem taky za větší motor, už proto, že se pak často ukáže, že tam je v praxi těch kW víc než na papíře... ale má to svoje meze. Tak jak jsem si nebyl jistý 150kW verzí 3.0TDI, tak si nejsem úplně jistý ani 85kW verzí 1.5TSI.
Obvykle jsem taky za větší motor, už proto, že se pak často ukáže, že tam je v praxi těch kW víc než na papíře... ale má to svoje meze. Tak jak jsem si nebyl jistý 150kW verzí 3.0TDI, tak si nejsem úplně jistý ani 85kW verzí 1.5TSI.
Rozdiel v hmotnosti bude v jednotkách kíl, úplne zanedbateľné (z môjho pohľadu všetko, čo je v rámci hmotnosti nádrže benzínu je irelevantné a necítiteľné).
Servisná náročnosť rovná sa o jednu sviečku naviac (20 eur raz za 60000 km) a pol litra oleja naviac (5 eur raz za 20000 km); opäť irelevantné.
Menšia úspornosť: OK, 1,0 R3 teoreticky žerie menej, ako 1,5 R4; ale zase v praxi sa môže stať, že suverénnejší objemnejší motor, ktorý sa menej vytáča bude v reále žrať rovnako.
Proste za mňa je vždy väčší motor výhodou (vrátane toho podladeného 3,0TDI).
Servisná náročnosť rovná sa o jednu sviečku naviac (20 eur raz za 60000 km) a pol litra oleja naviac (5 eur raz za 20000 km); opäť irelevantné.
Menšia úspornosť: OK, 1,0 R3 teoreticky žerie menej, ako 1,5 R4; ale zase v praxi sa môže stať, že suverénnejší objemnejší motor, ktorý sa menej vytáča bude v reále žrať rovnako.
Proste za mňa je vždy väčší motor výhodou (vrátane toho podladeného 3,0TDI).
U Octavie to bylo cca. 35kg. Nejde o váhu auta jako celku, ale může být fajn nemít tolik kg nad přední nápravou. Tím spíš pak u toho 3.0TDI.
Jako... v principu s tebou souhlasím, radši větší motor než menší, ale nemělo by se to úplně přehánět.
Jako... v principu s tebou souhlasím, radši větší motor než menší, ale nemělo by se to úplně přehánět.
No to není nutně pravda. 1.0 TSI už sice má taky variabilní lopatky turba a podobné ptákoviny, ale zase tam není ACT, které je potenciálně rizikové.
apoho
Čtu titulek článku a koukám na fotku a přemýšlím, co vyřešil facelift z toho, co nám vadilo a vidím, že přibyla zásuvka na blatníku. Žeby to bylo to, co nám chybělo? :-)
Roman Horký
Ten světelný terorismus mě nesmírně vytáčí. Homologační autority jsou zkorumpované a nebo dementní?
Taky v tom žádnou výhru nevidím.
Tak museli tam nieco do letaku novinarom napisat, lebo inac ten fl je slaby. Chatbota co mi prezradi pocasie asi v aute nikto nepotrebuje. Inac sa mi zda, ze v poslednej dobe civilizacia riesi iba pocasie. V telke, na mobile same predpovede a v radiu to hlasia kazdych 30min 😂
Hlavní je varování před extrémním počasím. Jiné počasí už neexistuje.
Dříve vítr - dnes extrémní vítr.
Dříve déšť - dnes extrémní riziko povodní.
Dříve 1cm sněhu - dnes extrémní sněžení.
Atd...
Základ je být 24/7 na nervy.
Dříve vítr - dnes extrémní vítr.
Dříve déšť - dnes extrémní riziko povodní.
Dříve 1cm sněhu - dnes extrémní sněžení.
Atd...
Základ je být 24/7 na nervy.
Ja si zrovna myslím že na pomery VW je to celkom fajn. Dizajn exteriéru sa zlepšil (myslím GTI a R-line, základ nie), dokonca sa mi to GTI v danej špecifikácii páči; interiér s megatabletom je síce zlo, ale aspoň ten volant opravili (vrátili späť starý).
Motoricky je to tiež fajn, opäť myslím hlavne GTI, ale aj GTE a aj na spodku ponuky poteší nahradenie trojvalca štvorvalcom. Večná škoda len toho manuálu.
Motoricky je to tiež fajn, opäť myslím hlavne GTI, ale aj GTE a aj na spodku ponuky poteší nahradenie trojvalca štvorvalcom. Večná škoda len toho manuálu.
Mme vadilo ze u oktavky si vies objednat vyhrev predneho skla, akusticke skla a u golfa to nejde a predpokladam, ze fl to vyriesi
a ty si to jdeš objednat nebo jenom tak tady trousíš? ;-\
Tak ako majitel 5 novych aut od vw koncernu a 3 stale mam, som si hadam predplatil moznost trepat glupociny na webe 😂. A pre tvoju informaciu, ano chystam sa vymenit moj golf variant 7, takze ma zaujima co sa deje v segmente c kombi
chudák!
Kup si jedno pořádné a nemusíš si kupovat 5 od jednoho :D
A propo - měl jsem vyhřívané čelní sklo u 3 aut a ani jednou jsem to nepoužil. Velice nutná vychytávka.
Kup si jedno pořádné a nemusíš si kupovat 5 od jednoho :D
A propo - měl jsem vyhřívané čelní sklo u 3 aut a ani jednou jsem to nepoužil. Velice nutná vychytávka.
Asi parkuješ výhradne v garáži, nikdy nestojíš vonku, nechodíš lyžovať... Otázka je, či vlastne tým autom v zime jazdíš. ;-)
především, použiju předehřevu auta než vyjedu. To ty asi neznáš, co? Nezávislé topení s časovačem. Znáš to? Elektrický předehřev (BMW) také neznáš?
Tak se nepleť mezi velké chlapy i s Ringhoferem :no:
Tak se nepleť mezi velké chlapy i s Ringhoferem :no:
Bože, snažím se nereagovat na hloupé názory, ale toto prostě nejde jen tak minout: proč ty ubožáku dehonestuješ ptr078 otázkami, zda si může dovolit koupit nové auto? Proč dáváš najevo, že jsi chudák, co nikdy nepoužil vyhřívání předního skla, když to mnoho jiných řidičů (třeba i já) využije každou zimní chvíli? Co jsi to za dementa, že musíš trousit takové hloupé poznámky i tam, kam jsi vlezl dobrovolně?!
doufám, že patříš mezi ty řidiče, kteří si pustí vyhřívání předního skla, pustí stěrače a vyrazí zimnímu dobrodružství. Pak řidiči jedoucí za nima mají přední sklo plné jejich bordelu ze střechy. Tyto řidiče pak s radostí na silnici vybržďuji. Tak tomu zrovna byla tuto neděli, když kryplové jsou líní si očistit pořádně auto před jízdou a ledová plotna letěla na mé čelní sklo od blba s Mondeem
Tak som si zobral tvoju radu k srdcu a oznamil zene a detom, ze vsetko sa predava a kupime jedno poriadne auto pre mna 🤣. Vybavu ti potom poslem na odobrenie, aby v buducnosti nedoslo k nedorozumeniam a nahodou som nekupil nieco zbytocne. Este mizes napisat, ktore je to to poriadne auto. Dakujem
https://youtu.be/5Jev8o-JXzo
4:44 tabulka motorů a převodovek. Manuál zůstává!
4:44 tabulka motorů a převodovek. Manuál zůstává!
To sa mi až veriť nechce, ale ak je to tak, tak veľký :yes:
A nebo to má Mišo Karpat blbě... ;-\
Thomas na Autogefühl na konci videa zdůraznil, že manual už bohužel nebude...
https://youtu.be/bXih7CnRuLw
Tohle mám nejradši na novinářích a PR týpcích z automobilek, že se pokaždý dozvíš něco jinýho a často přesně opačnýho.
Thomas na Autogefühl na konci videa zdůraznil, že manual už bohužel nebude...
https://youtu.be/bXih7CnRuLw
Tohle mám nejradši na novinářích a PR týpcích z automobilek, že se pokaždý dozvíš něco jinýho a často přesně opačnýho.
Jo, ja verím jedine nemeckému konfigurátoru (aj na tom našom sa mi stalo, že tam boli veci zle). A volkswagen.de píše, že konfigurátor pre GTI bude "in wenigen Wochen". Dovtedy asi nebudeme s istotou vedieť. ;-\
Já si pamatuju jak jsem přes dealera nutil zastoupení VW v ČR, aby opravili technická data u 2.0 TSI a TDI. Měli blbě kódy motoru, Nm i výkon a další věci. I přes upozornění tvrdili asi 2x, že to je správně a teprve až když jsem nedal pokoj a přidal i vzorce pro výpočet výkonu a další argumenty, tak to uznali a časem asi na 3x postupně opravili. To už se člověk musí smát...
Tohle je dnes všude. Čím větší firma, tím víc blbečků bez znalostí ve funkci a všichni jen dokola opisují a papouškují chyby předchůdců...
Tohle je dnes všude. Čím větší firma, tím víc blbečků bez znalostí ve funkci a všichni jen dokola opisují a papouškují chyby předchůdců...
https://youtu.be/DhzkqiGi4WY
A zde pro změnu Thomas říká, že manuály budou. Ale jen u běžných verzí bez MHEV.
Takže je možné, že to zařízli u GTI a nechali u běžných 1.5 TSI a 2.0TDI...
Čas ukáže, kdo se spletl.
EDIT: A terazky mi Mišo napísal, že v podkladoch od výrobcu bolo, že manuál u GTI bude. Takže nevie s istotou povedať. :D
A zde pro změnu Thomas říká, že manuály budou. Ale jen u běžných verzí bez MHEV.
Takže je možné, že to zařízli u GTI a nechali u běžných 1.5 TSI a 2.0TDI...
Čas ukáže, kdo se spletl.
EDIT: A terazky mi Mišo napísal, že v podkladoch od výrobcu bolo, že manuál u GTI bude. Takže nevie s istotou povedať. :D
miromen
No když koukam na tu uvodni fotku tak FL u zakladnich vybav mi těžce připomina velkou podobu s FL u 7G. A to vysmaty smajlik na spodku narazniku. Zatim se mi pozitivněji jevi jen grafika zadnich lamp byť ty jsou jinak naprosto shodna jako i zbytek zadi což je škoda. Ale tak mohlo byt huře viz FL Pola.
Jinak ty IQ light, kde ma byt dosvit u dalek až 500m to musi byt slušna palba, když si vezmu jak vyborně sviti, už ty součastne IQ light a to tedy ne jen dalky, ale jako celek.
Jinak ty IQ light, kde ma byt dosvit u dalek až 500m to musi byt slušna palba, když si vezmu jak vyborně sviti, už ty součastne IQ light a to tedy ne jen dalky, ale jako celek.
Mokrous
Když jsem před 3 lety zavrhnul G8 a raději připlatil za B8, protože jsem nepřekousnul to šetření, tak jsem netušil, že se to vyřeší svítícím logem a chatbotem. To je to co typický kupec Golfa chce. Pindat za jízdy s robotem a vypadat zvenku jako uhrovatý tuner.
Presne, vw v poslednom case riesi hluposti a unikaju mu podstatne veci. Mne pripada, ze ani oni sami nevedia kto a preco kupuje ich auta 🤣
Mokrous
On snad Golf 7 neuměl sám parkovat podélně i příčně i vyjíždět z řady aut???????????????????
A k čemu je taková dementní funkce dobrá? Jako řidiče by mě hanba fackovala, kdybych něco takového používal! :-[]
Třeba pro ženy a nebo i pro chlapa v noci v dešti, kdy nevidíš prostě vůbec nic a systém ti minimálně změří mezeru, zda je dostatečná. V době, kdy není kde zaparkovat a den co den zoufale hledáš mezeru, tak se hodí každá pomoc. Rozhodně to není dementní.
Já třeba nikdy nepoužil funkci výjezdu, to fakt moc nechápu, ale zajetí do podélné škvíry v té deštivé noci, na neznámém místě v kopci pozadu a/nebo když se zezadu tlačí další 3 auta a ty nechceš zdržovat při opakovaném manévru atd. Tak tam už jsem to párkrát použil a byl jsem za to rád. Moderní velký auta mají extrémně nepřehlednou karoserii a poslední metr sotva tušíš, natož 10cm. A hlavně tenhle balíček obsahuje boční senzory, takže i když si parkuješ sám, hlásí to riziko odření. V Octavii 2 gen. a Golfech IV až 6 generace mi to extra nechybělo, ale postupem času u větších aut to ocením víc a víc. Jinak samozřejmě parkuju 95-99% času sám a příčně jsem to zkusil jen 2x. Poprvé, abych věděl, jak to funguje já a podruhé při prodeji auta jsem to předvedl kupci. Možná mi už degradují některá mozková centra, ale nestydím se to výjimečně zapnout. Občas to pustím jen tak z lenosti a pro radost, že to za mě udělá auto samo a kupodivu velmi přesně a rychle a dobře. Koncern tohle umí skvěle.
Já třeba nikdy nepoužil funkci výjezdu, to fakt moc nechápu, ale zajetí do podélné škvíry v té deštivé noci, na neznámém místě v kopci pozadu a/nebo když se zezadu tlačí další 3 auta a ty nechceš zdržovat při opakovaném manévru atd. Tak tam už jsem to párkrát použil a byl jsem za to rád. Moderní velký auta mají extrémně nepřehlednou karoserii a poslední metr sotva tušíš, natož 10cm. A hlavně tenhle balíček obsahuje boční senzory, takže i když si parkuješ sám, hlásí to riziko odření. V Octavii 2 gen. a Golfech IV až 6 generace mi to extra nechybělo, ale postupem času u větších aut to ocením víc a víc. Jinak samozřejmě parkuju 95-99% času sám a příčně jsem to zkusil jen 2x. Poprvé, abych věděl, jak to funguje já a podruhé při prodeji auta jsem to předvedl kupci. Možná mi už degradují některá mozková centra, ale nestydím se to výjimečně zapnout. Občas to pustím jen tak z lenosti a pro radost, že to za mě udělá auto samo a kupodivu velmi přesně a rychle a dobře. Koncern tohle umí skvěle.
Jako na jednu stranu je tato funkce z technického hlediska obdivuhodná, ale za více než 3 desetiletí své řidičské kariéry jsem ji nikdy nepotřeboval. :-) Mně úplně stačí sklopit si pravé zrcátko směrem na obrubník a parkovací pípadla, v ideálním případě doplněná couvací kamerkou. A tímto způsobem jsem schopen se "nacpat" i do tak těsné mezery mezi podélně stojícími auty, kterou by ten elektronický vynález určitě vzdal. :-)
3_diamanty
Pri tej zaplave kdejakych el podivnosti tym mam radsej aj ten sucasny golf... a tento facelift bol uz doslova vymodleny... co je ale najpodstatnejsie... ze golf je stale golfom... zostava pozicne silny... prakticky a na vsetko pouzitelny
kosmonaut
Napadá mě chladič, to už od koncernu volkswagen umí ten přihlouplý Enyag. Případně rámy oken, ty by mohly navíc svítit ambientně, klidně i dynamicky animovaně ;-\
Tieto kolotočárske svietiace masky, to je zlo.* Nielenže to pôsobí cirkusovo, ale to bude výrazne zvyšovať náklady v prípade aj drobného ťukanca. Namiesto rozbitej plastovej masky za 5 eur to bude rozbitá lampa za 100 eur.
* a najhoršie je, že si to nemôžeš nevybrať, teda nie je to v príplatkovej výbave, ale sériovo súčasťou vyšších výbav. Konfiguroval som si nový Tiguan a tam to síce v základe nie je, ale už od tretieho stupňa výbavy ti tam tú svietiacu masku nanútia.
* a najhoršie je, že si to nemôžeš nevybrať, teda nie je to v príplatkovej výbave, ale sériovo súčasťou vyšších výbav. Konfiguroval som si nový Tiguan a tam to síce v základe nie je, ale už od tretieho stupňa výbavy ti tam tú svietiacu masku nanútia.
Poslechni, já jsem asi opožděný, ale mě tohle neskutečně irituje. Nejenže to všechno vypadá opravdu hloupě, ale v testech se to často zdůrazňuje jako výhoda. Navíc se k tomu přidávají ty nablblé přívlastky, dynamický, animovaný, ambientní... nevím svého času jsme se smáli čínským blikajícím vánočním světlům. Ale divný jsem spíš já, mě vadil i trojblik, naštěstí ten jde u mě teďka vypnout.
Tak trojhblik mám rád. Ohledně venkovního nasvícení si zřejmě budeme muset zvykat na to, že i osobáky budou vypadat jako kamion od Caca-Coly. Nedávno mě podsvícená příšernost překvapila na nové 7er v protisměru.
Pájo, ono tím EU hujerstvím a green dealem se vytrácí motoristická invence vývojářů, protože byli převeleni z vývoje motorů, podvozků a převodovek do oddělení elektromotorů a k tomu se nabralo miliony ajťáků do automobilek a tí dnes udávají všechno v automobilovém průmyslu. Jinak to nemůže dopadnout - hlavní pozornost se věnuje počtu displejů, počtu odstínů ambientního osvětlení, nesmyslným funkcím typu - předpověď počasí, online zprávy na displejích a jiné hlouposti, které s auty nemá nic společného.
A nehovoria pravidlá pre osvetlenie vozidla, že všetky osvetľovacie prvky sú zásadne párové? Podľa mňa by medzo svetlami, čo vpredu alebo vzadu nemalo trvale svietiť nič. Jedinou výnimkou je brzdové svetlo, to tretie v strede je prínosom. Ale ten zbytok je ako píšeš - predražená šaškáreň.
(Podľa zmieneného predpisu, ktorý neviem či ešte vôbec platí, by na autách nemalo byť ani prisvecovanie do zákruty jedným hlmlovým svetlom, ani smerovka, blikajúca namiesto jedného denného svetla. Ale to sú už len také drobnosti.)
(Podľa zmieneného predpisu, ktorý neviem či ešte vôbec platí, by na autách nemalo byť ani prisvecovanie do zákruty jedným hlmlovým svetlom, ani smerovka, blikajúca namiesto jedného denného svetla. Ale to sú už len také drobnosti.)
a nejde někde do tej masky vrazit šroubovák nebo přestřihnout drátek aby ta kravina nesvítila?
Já včera vyzkoušel konfigurátor Kodiaq a Superb a teda...jsou to dardy! ;-) I bez světýlek na masce.
Ne že by se toho zatím dalo nějak extra hodně nakonfigurovat.
Umím si celkem představit i ten základ (u Superbu). Když si přihodím vyhřívání volantu a skla, DCC+ a matrixy, no tak se dostávám na dostřel 1,2M a je otázka, jestli nepřihodit 70t za L&K.
https://cc.skoda-auto.com/…Z/summary-scenic?…
Umím si celkem představit i ten základ (u Superbu). Když si přihodím vyhřívání volantu a skla, DCC+ a matrixy, no tak se dostávám na dostřel 1,2M a je otázka, jestli nepřihodit 70t za L&K.
https://cc.skoda-auto.com/…Z/summary-scenic?…
hugino
Karpat ho predstavoval a v tabuľke mal napísané že GTI bude mať aj manuál. Za mňa FL aspoň podľa fotiek hlavne predok OK + zrušenie trojválca . Uvidíme ako zas napália ceny .https://www.autozurnal.com/…revodovkou-video
×
Sdílení komentáře
×
Ale aspoň je skvělý.