Spolu s oficiálním debutem nového faceliftovaného Golfu se představuje i kultovní sportovní verze GTI. Nově má o 20 koní navíc, ale bohužel přišla o manuální převodovku.
Likvidací Golfu GTI s manuální převodovkou VW opět prokázal, jak pohrdá svými zákazníky. Konec konců udělal totéž i v případě Pola GTI. A jelikož Up! už zařízl úplně (vč. verze GTI), milovníkům ostrého svezení se třemi pedály už VW nenabízí prostě vůbec nic! Tomu se říká plivnutí do tváře milovníkům hot-hatchů! :-O:-O:-O:no::no::no:
P.S. U Hyundaie opět létají špunty od šampaňského!
P.S. 2: Kde jsou u verze GTI nezbytné kárované potahy?!!
Máš k tomu nějaká čísla?
Jako prohlášení technického šéfa jsem to četl, ale nevím, za jakou dobu / kontinent to je...
PS: ten to teda říkal tak, jako kdyby měl manuál skončit úplně, nejen pro GTI.
Odkiaľ máš to číslo? Pretože minulý týždeň vyšli čísla za USA a tam to bolo až 50% s manuálom. Silne pochybujem, že v EU by si 95% priplácalo za automat, notabene keď je za mastný príplatok.
Sorry, to nie je úplne odpoveď. Viem, že pracuješ vo VW, ale takých je aj na ACZ kopec a nikto to tu nevie. Mám x známych v bratislavskom VW a hoci to nie sú robotníci, toto proste nevedia. Ak teda nepracuješ priamo vo Wolfsburgu na vysokej pozícii.
Co bys chtěl, abych tady nakopíroval interní dokumenty?
Nepracuju ve Wobu, ani na vysoké pozici, ale jsem na oddělení, kde jsou k dispozici data a hlavně mám zájem si je sehnat. Něco ti totiž prozradím. Ať už ve Škodovce, nebo ve VW, kdekoli na jakémkoli oddělení co jsem kdy dělal, je do 10% lidí, které reálně baví auta, zajímají se o ně, chtějí znát stav objednávek, výrobní kapacity, výrobní plány, nebo umí alespoň vyjmenovat, jaké modely se vyrábí v jakém závodě. To, že by ti řekli jaké ty modely mají verze, motorizace, nebo něco o technice, je prostě utopie. Sám to nechápu, ale taková je realita.
Na západě si prostě GTI s manuálem nekupuje skoro nikdo a ty stesky nad sportovností jsou k smíchu. Teď jsem měl jako služebák Tiguan R a manuál bych tam nechtěl ani za nic. Sám si užiju 10x víc automat s pádlama než manuál, protože se můžu 100% soustředit na řízení. Celý život jsem měl manuály a nevidím na tom v dneším provozu nic extrémně zajímavého, kromě toho, že je to většinu času otravné protože v jednoom kuse řadíš. Ano, je to radost trefit dobře meziplyn a užít si pár zatáček, proč ne, ale reálně si to užiju 0,01% času.
Celkově EU trhy mají prostě zástavbovost manuálu pod 5%. Podívej se na mobile.de.
Když dám GOLF GTI od roku 2020, tak mi vyskočí 2700aut. Z toho je 86 ks manuál. To asi mluví za vše, lehce přes 3%.
Možno to znamená, že majitelia sú s DSG nespokojní a preto ho predávajú a tí s manuálom si ho nechávajú. ;-) Ale OK, pomerne dosť to napovedá, stále by som ale nestotožňoval bazár s výrobou, ale je úplne zrejmé, že tá prevaha DSG tu je. A tiež trend znižovania podielu manuálu je zrejmý, keď som si vyfiltroval bazárové G7, tak ten podiel manuálov je ešte 34%.
No jednak som Ťa chcel trošku vyprovokovať k obšírnejšiemu vysvetleniu, ako si sa k tomu dostal a či to je relevantné ;-) Interné top secret doklady vynášať samozrejme nemusíš.
A tiež išlo o to, čo písal Emel, teda trošku bližšie to rozobrať. Teda či je to stav v ČR, alebo v štátoch EÚ, alebo v celej Európe, alebo celosvetovo...
Jak jsem vzpomenul tak na německem foru je majitelu s manualem vyloženě plivanec na anglickem o něco větši plivanec prostě vzacny vyskyt.
Když jsem v roce 2022 dělal objednavku tak se prodejce zarazil a řika, že si ani nepamatuje, kdy naposledy objednaval GTI v manualu a že tento rok jsem maximalně 5 a to byl konec řijna.
No a když jsem měl s autem pojistnou udalost tak lide z ruznych pojišťoven a kolem nich mi řekli, že cenu mi vypočitaji dle tržni ceny. Nechal jsem si podrobněji vysvětli co to ta tržni cena je.
A k tomu jsem všem řikal jak mi chtěji určit cenu vozidla dle tržni hodnoty, když ten trh u nas vlastně ani neexistuje a ani vlastně neexistoval. Teměř všichni s usměvem, že se nemusim bat, že maji velky přehled a maji tabulky atd.
Dopadlo to tak, že prvni likvidator, ktery řešil moji pojistnou udalost si s tim nevěděl rady takže mi byl přidělen jiny likvidator. Vysledek stejny a to, že si take nevěděl s moji pojistnou udalosti rady. Nakonec si muj připad vzal pod sebe hlavni likvidator no a co se nestalo take si s tim nevěděl rady.
Takže mě telefonicky kontaktoval dohromady 3x z toho jeden hovor snad přes 1 hodinu. No a přiznal, že trh z GTI v manualu neni a že netuši od čeho se ma odpichnout. Takže chtěl po mě ofocenou kupni smlouvu čemuž jsem se branil, ale nebylo třeba a nakonec byl nucen prozkoumat německy trh. A řikal, že tam, už sice manualy jsou, ale je jich oproti DSG vyloženě mizerne množstvi a navic se dle německeho trhu ani nemuže řidit a měl to jen jako těžkou orientaci...studoval udajně do brzkych rannich hodin tak trochu si stěžoval.
Takže ve finale mi bylo vyplaceno da se řict o dost vice než by to bylo běžne diky unikatnimu vyskytu modelu GTI v manualu ano přesně tak mi to bylo řečeno. On se mě dokonce ptal jakou častku bych si představoval a tak to bylo s tou tržni hodnotou a ujišťovanim jak se nemusim obavat.
Je to stav napříč Evropou. A psát ti tady můžu co chci, ale bez nějakých důkazních materiálů, které ti tu stejně nemůžu ukázat, mi to vždy můžeš a nemusíš věřit ;-)
Nevidím detail, po jednotlivých zemích. Vidím jen výrobu po jednotlivých modelech, jejich motorizacích, výbavových stupních, včetně rozdělení jaký je podíl manuál vs DSG.
Ono když se kouknu i na tu "levnou" Škodovku, tak ten podíl manuálu je prostě každým rokem nižší i u aut, kde by to člověk neřekl. Třeba Scala, Kamiq by člověk čekal převahu manuálů a je to přesně napak. Nesmíš se na vše dívat optikou ČR nebo ještě hůře Slovenska. To jsou prostě východní trhy.
Nejdem a nechcem Ťa spochybňovať, to ja nerobím, len som proste chcel viac to rozobrať.
A možno máš pravdu v tom, že na to pozerám trošku domácou optikou, jednak ako bývalého majiteľa GTI s manuálom, jednak cez prizmu svojej sociálnej bubliny petrolheadov, ktorá pochopiteľne nie je vôbec reprezentatívna.
Po tom co jsem četl, slyšel či mi bylo řečeno tak bych se ani nedivil, kdyby to bylo pod 5%. A když si vezmu fora co jsem prochazel tak bych vsadil i na to, že těch manuau se procentuelně vice prodalo u anglanu než u němčouru. U anglanu bylo i několik majitelu co to u GTI s DSG zkusily a měnili ho za manual. Tohle jsem třeba u němčouru nepostřehl.
Ares, ty jsi zpátečník, v lepším daily caru je manuál už zastarale pomalý. DSG, ZF, Aisin není žádný 4st hydroměnič. Skutečný milovník hot-hatche je rád že to řadí rychle, jak závodní auto z tohoto století a ne z roku 80. Manuál do MX5. BRZ. Yaris GR bych už chtěl v automatu a mechanickou jen ručku.
GR s automatem by mi dával smysl jen pokud ho chceš používat jako rychlou nákupní tašku na každý den a zároveň máš i jiné sportovní auto. Při jeho zaměření a hlavně podmínkách, v jakých je nejčastěji provozován u nás (blbnutí na okreskách a ve sněhu) ten automat nedává smysl.
No to záleží... ono i zasněžená okreska dveřma napřed může být pro někoho lepší s automatem... a i pokud bys s tím fakt chtěl jezdit nějaké soutěže tak bude lepší automat.
Jako auto pro zábavu bych si vzal manuál, ale jak píše Kankunen, u takového BRZ je to jednoznačnější.
Při jízdě bokem si potřebuješ plynem dávkovat množství trakce a nečekaná změna točivého momentu uprostřed zatáčky je přesně to, co nechceš, takže i s automatem bys musel jezdit v manuálním režimu, aby ti neřadil, když se ti to zrovna nehodí. Pak ten automat ale jaksi postrádá smysl.
Dostal jsem to na letních, takže hlubší seznamování začne s ohledem na počasí až na jaře. Mezitím snad stihnu pořešit pár úprav k obrazu svému.
Mrkni na recenzi od Slováků, kteří si pozvali kolegu závodníka z našeho týmu. Právě svezení s Honzou mě utvrdilo v tom, že toho prcka nutně potřebuju. :-! https://www.youtube.com/watch?…
Díky, koukal jsem na to. Docela pobavilo to, jak kolega naprosto bezskrupulozně zkritizoval vlastní garáž a nesnažil se jen vytahovat pozitiva.
YGR jsem zkoušel cca před rokem, na rozbitějších okreskách to dost odskakovalo, určitě bych zvažoval investici do podvozku, ať je poddajnější. Jinak skvělá hračka! :yes:
Běž se svými zpátečníky někam, zákazník má mít možnost volby. A pokud by tedy pro VW byly dvě převodovky u GTI "přílišný luxus", tak ať samozřejmě zařízne automat! Je to přece sportovně laděné auto pro řidičské nadšence!
VW zařízne to, co se hůř prodává. Já kárované sedačky nesnášel a do daily auta preferuju automat, takže osobně bych s tímto rozhodnutím vyřadit manuál neměl problém, ale samozřejmě pokud by VW alternativně nabídl i manuál, byl bych ještě raději.
Já třeba taky nesnáším károvaný sedačky a sjel jsem si s obojím a taky bych si dnes už vybral DSG. A to píšu jako člověk, který mimo jiné vydělává na výrobě manuálních převodovek a tudíž bohužel čím dál méně. Takže bych měl kopat jako vzteklej za manuál.
V minulosti jsem byl zastánce manuálu, ale dnes je technika tak daleko, že jí dám přednost před kvedláním. A dokonce čím ostřeji jedu, tím víc ocením rychlost automatu.
Vo videu z predstavenia faceliftu Golfu Mišo Karpat uvádza, že GTI bude aj s manuálom, aj s DSG. Tak či to tak je naozaj alevo je to len jeho omyl sa ešte uvidí, ale je to prvá zmienka, že manuál bude. Takže ešte neprepadaj beznádeji. ;-)
1.0TSI 81kw je pryč... proč? jako základ v pohodě...
1,5TSI 85kW nový základ, o kolik ho asi VW zdraží? Už teď je Golf s cenou pro soukromníky mimo mísu.
GTE- On ho někdo chce? PHEV Golfu se prodalo jen 44ks z 5461ks... Jako vážně?
GTI - jen DSG? Hmmm kolim byl poměr? 50/50? Btw někde jsem četl na Carscoops, že to ušetří méně než 2g/km CO2??? Tvl divné rozhodnutí...
No a pak přidejme ten divný předek, hnusný vnitřek s nepovedeným ovládáním tabletu a když nedej Bože opět zdraží, nemá smysl o něm ani uvažovat... :no:
mlhovky nakonec zustaly no, ale to podstatne tedy manual je bohužel fuč. Chtit za par let obměnu ať je možnost mit co nejdele normalni auto v manualu a ne nějakou hybridni či elektro jebku tak holt smula. Přitom zakladni motorizace tu možnost stale maji.
Jinak FL te přidě spiš k horšimu takova již VW klasika jen grafika zadnich lamp vypada lepe no uvidi se v realu. A i přes ten nasilně placnuty tablet tam vidim i par nějakych pozitiv co se tyče uživani což, ale ukaže až praxe.
Ak manuál naozaj nebude (viď ten Mišo Karpat), tak z môjho pohľadu asi stráca zmysel mať samostatne GTI a GTI Clubsport. Doteraz tam bol pomerne zásadný rozdiel vo výkone a tiež práve rozdiel v prevodovkách (GTI mohol mať manuál Clubsport nie) a napokon aj vizuálny rozdiel. Teraz, keď už budú mať oba modely len automaty, rozdiel vo výkone sa podstatne zmenší a aj vizuálne sa GTI priblížilo Clubsportu, prestáva mať zmysel držať dva veľmi podobné modely. Ak teda Clubsport tiež nedostate nejaké výraznejšie zmeny a posilnenie (otázka je, prečo by to nespravili naraz v rámci tohto faceliftu), tak tam veľký zmysel Clubsportu už nevidím.
Jo tohle dava určitě smysl byť třeba eRko taky nebylo ještě představeno. Každopadně němčouři jsou přesvědčeni, že CS bude jen netušim, kde tu jistotu berou. Každopadně jak to bude s vykonem u toho eRka či možneho CS netuši.
A to, že někde bylo zveřejněne, že GTI bude i s manualem beru spiš jako chybu, ale určitě by bylo fajn, kdyby to chybou nebylo. Ani v ofiko zpravě se o manualu nehovoři.