Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Volkswagen Golf GTI oficiálně: 265 koní, pouze DSG a karbonový interiér

Lukáš Volšický
Diskuze (46)

Spolu s oficiálním debutem nového faceliftovaného Golfu se představuje i kultovní sportovní verze GTI. Nově má o 20 koní navíc, ale bohužel přišla o manuální převodovku.

Úspěšný Volkswagen Golf letos oslavuje 50. výročí a wolfsburgská značka při velkolepých oslavách konečně představuje facelift i technickou modernizaci dnešní osmé generace. Na debut jedné z největších letošních nás automobilka připravovala už v minulých týdnech a oficiálními informacemi nám řekla skoro vše. A spolu se standardním modelem se dnes odhaluje i kultovní sportovní varianta GTI.

Nový Volkswagen Golf GTI vychází z nových rysů standardního modelu a zachovává si ikonický červený proužek spojující masku chladiče s nově tvarovanými předními světlomety. Faceliftovaný Golf GTI s decentními designovými novinkami je vizuálně agresivnější než dosavadní model, má nová kola, nápis GTI na dveřích a novou grafiku koncových světel.

Zásadní novinku najdeme až v modernější kabině – nový Volkswagen Golf GTI se představuje s novým vrcholným dotykovým infotainmentem s 10,2“ obrazovkou a integrovanou umělou inteligencí ChatGPT pro zkvalitnění informací pro hlasového asistenta a ovládání komfortních funkcí. Ve Volkswagenu se současně vzdali kontroverzních dotykových ploch na volantu, které nově nahrazují uživatelsky příjemnější klasická tlačítka. Vůbec poprvé se v kabině může objevit i volitelný interiérový dekor ze skutečného karbonu.

Video se připravuje ...

Dokonce i ve vylepšeném Golfu GTI najdeme už tradiční turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI z rodiny motorů EA888, který nově disponuje maximálním výkonem 195 kW (265 koní) a je o 15 kW (20 koní) silnější než v předchůdci. S faceliftem se ze sportovního Golfu GTI bohužel vytratila šestistupňová manuální převodovka s hlavicí připomínající golfový míček. Jedinou skříní v nabídce tak je sedmistupňový dvouspojkový automat DSG.

Volkswagen uvádí, že k dnešnímu dni vyrobil více než 37 milionů Golfů napříč osmi generacemi a pro značku je pevným pilířem nabídky. S novou evolucí bude Golfu GTI ještě dynamičtější a my doufáme, že se spolu s faceliftem vrátí i vrcholná sportovní verze R s pohonem všech kol.

Lukáš Volšický
Diskuze (46)

Doporučujeme

Avatar - white label
2. 2. 2024 21:46
Re: GTI bez manuálu?!!
Naprostý souhlas, tohle tvrdím už hodně dlouho, ale tady v diskusích je to marný, je to marný, je to marný... ;-)
25. 1. 2024 18:28
Re: Tak přece...
Než tohle odporné řešení, to je tam raději neměli dávat. ;-\
Avatar - iudex
25. 1. 2024 13:52
Re: GTI bez manuálu?!!
Nejdem a nechcem Ťa spochybňovať, to ja nerobím, len som proste chcel viac to rozobrať.
A možno máš pravdu v tom, že na to pozerám trošku domácou optikou, jednak ako bývalého majiteľa GTI s manuálom, jednak cez prizmu svojej sociálnej bubliny petrolheadov, ktorá pochopiteľne nie je vôbec reprezentatívna.
25. 1. 2024 12:09
Re: GTI bez manuálu?!!
Je to stav napříč Evropou. A psát ti tady můžu co chci, ale bez nějakých důkazních materiálů, které ti tu stejně nemůžu ukázat, mi to vždy můžeš a nemusíš věřit ;-)
Nevidím detail, po jednotlivých zemích. Vidím jen výrobu po jednotlivých modelech, jejich motorizacích, výbavových stupních, včetně rozdělení jaký je podíl manuál vs DSG.
Ono když se kouknu i na tu "levnou" Škodovku, tak ten podíl manuálu je prostě každým rokem nižší i u aut, kde by to člověk neřekl. Třeba Scala, Kamiq by člověk čekal převahu manuálů a je to přesně napak. Nesmíš se na vše dívat optikou ČR nebo ještě hůře Slovenska. To jsou prostě východní trhy.
Avatar - miromen
25. 1. 2024 10:48
Re: GTI bez manuálu?!!
Jak jsem vzpomenul tak na německem foru je majitelu s manualem vyloženě plivanec na anglickem o něco větši plivanec prostě vzacny vyskyt.
Když jsem v roce 2022 dělal objednavku tak se prodejce zarazil a řika, že si ani nepamatuje, kdy naposledy objednaval GTI v manualu a že tento rok jsem maximalně 5 a to byl konec řijna.
No a když jsem měl s autem pojistnou udalost tak lide z ruznych pojišťoven a kolem nich mi řekli, že cenu mi vypočitaji dle tržni ceny. Nechal jsem si podrobněji vysvětli co to ta tržni cena je.
A k tomu jsem všem řikal jak mi chtěji určit cenu vozidla dle tržni hodnoty, když ten trh u nas vlastně ani neexistuje a ani vlastně neexistoval. Teměř všichni s usměvem, že se nemusim bat, že maji velky přehled a maji tabulky atd.
Dopadlo to tak, že prvni likvidator, ktery řešil moji pojistnou udalost si s tim nevěděl rady takže mi byl přidělen jiny likvidator. Vysledek stejny a to, že si take nevěděl s moji pojistnou udalosti rady. Nakonec si muj připad vzal pod sebe hlavni likvidator no a co se nestalo take si s tim nevěděl rady.
Takže mě telefonicky kontaktoval dohromady 3x z toho jeden hovor snad přes 1 hodinu. No a přiznal, že trh z GTI v manualu neni a že netuši od čeho se ma odpichnout. Takže chtěl po mě ofocenou kupni smlouvu čemuž jsem se branil, ale nebylo třeba a nakonec byl nucen prozkoumat německy trh. A řikal, že tam, už sice manualy jsou, ale je jich oproti DSG vyloženě mizerne množstvi a navic se dle německeho trhu ani nemuže řidit a měl to jen jako těžkou orientaci...studoval udajně do brzkych rannich hodin tak trochu si stěžoval.
Takže ve finale mi bylo vyplaceno da se řict o dost vice než by to bylo běžne diky unikatnimu vyskytu modelu GTI v manualu ano přesně tak mi to bylo řečeno. On se mě dokonce ptal jakou častku bych si představoval a tak to bylo s tou tržni hodnotou a ujišťovanim jak se nemusim obavat.