Videa
Pocet aut v ČR 6 mil
Rocni prodej novych aut 200 tis
Kdyz se od dnesniho dne zacnou prodavat pouze EV bude vymena vozového parku trvat 30 let…
To ale nebrání mnoha lidem neustale případem nabijeni 6 mil EV argumentovat proti elektromobilite.
Rocni prodej novych aut 200 tis
Kdyz se od dnesniho dne zacnou prodavat pouze EV bude vymena vozového parku trvat 30 let…
To ale nebrání mnoha lidem neustale případem nabijeni 6 mil EV argumentovat proti elektromobilite.
Zajimave, ze argumenty prodejců spalovacich vozu proti EV se tu kazdy den pouzivaji jako svatá pravda.
je nutné si uvědomit, že z těch 6M aut je cirka 750k ks různých autoveteránů na klasických značkách. Ty nahrazeny nebudou nikdy. A pak je tam taky dost "bordelu", což bych odhadoval na 250k ks.
Hádám, že do roku 2025 tu bude první 100k ks registrovaných BEV. Do 2030 250k ks. Do 2035 1M ks. A v roce 2050 budeme na těch 5M ks.
Hádám, že do roku 2025 tu bude první 100k ks registrovaných BEV. Do 2030 250k ks. Do 2035 1M ks. A v roce 2050 budeme na těch 5M ks.
...ve svém elektrofanatismu to asi ještě nevíte, ale já vám to prozradím: všichni (automobilisté) elektromobily NIKDY nepřipojí, protože elektrokrumply se mohou stát maximálně tak doplňující alternativou (pro městské a příměstské použití) normálních spalovacích vozů. Ty totiž budou mít minimálně dalších 30 let (nebo spíše déle) na našich silnicích naprosto dominantní postavení! 😄 :yes:
Pokud se euroblbečkům v EU podaří dotáhnout Green deal až do smutného konce, a budeme skutečně závislí na výrobě elektřiny především z FVE a VTE, pak nebude elektřina nejenom na nabíjení elektromobilů, ale v určitých okamžicích skoro na nic. A těch black outů se dočkáme taky.
50km je 10kWh i se ztratama.
To nabijes z 230V zásuvky za 3 hodiny.
Pri takovém najezdu ti staci najit nabijeci lampu jednou tydne.
To nabijes z 230V zásuvky za 3 hodiny.
Pri takovém najezdu ti staci najit nabijeci lampu jednou tydne.
BlackOut nenastane. 6 milionů elektromobilů se úplně v pohodě do rána nabije. Síť a elektrárny jsou dostatečně dimenzovane. 😉 👍🏻
hlavně to nedo.ebat u voleb do EU.
Pokud nezastaví tu zelenou svoloč Orbánové, Wildersové, Meloniové, tak se těm blbům dá ´další 5-ti letý prostor destruovat to, co se povedlo generacím tady vybudovat ( nebo nakrást, je to jenom úhel pohledu 😄 ) a zničit vše pro dosažení vlastních nesmyslů
Pokud nezastaví tu zelenou svoloč Orbánové, Wildersové, Meloniové, tak se těm blbům dá ´další 5-ti letý prostor destruovat to, co se povedlo generacím tady vybudovat ( nebo nakrást, je to jenom úhel pohledu 😄 ) a zničit vše pro dosažení vlastních nesmyslů
Neboj oni zavedou 15 minutová města , na magistrále udělaj jeden pruh a tramvaj protáhnou do Benešova a Mělníka atd.
70% středočekého kraje do práce tramvají, 14 přestupů, doba jízdy 2,5 hodiny a když bude výlkuka nebo kalamita (třeba namrznou troleje), tak třeba 5 hodin.
Neber to. 😄 😄 😄 😄
Všechno zalitý sluncem, ekonomika šlape, ceny levný jako nikde (proto nabíjecí stanice ve španělsku stojí 32 000 kč a na Alze 62 000 kč, na chlup ta samá) a když svědomitě pracuješ, tak při průměrné mzdě 42 000 , když ti přijde 20 000 nedoplatek a opraví ty 2 zuby ála 13 000 kč zub končíš měsíc tím, že si 25 000 kč v mínusu. Máš jet prej na rezervy, ale ono stačí když se ti tyhle mimořádný výdaje za cokoliv zopakují cca 3x ročně a lidi sou bez rezerv a můžou si mazat půjčit, pokud jim teda ještě někdo půjčí a budou to mít z čeho splácet.
bomba ne 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
A pak se tu zelení dezoláti smějí, že na demošky chodí lidi bez zubů.
Já myslím že když jim dezolátní kucí pošlou 250-500 000 na nové zuby nebo opravu poničených, že si to demonstrující rádi daj udělat.
Problém je v tom, že těch 250-500 litránků nikdo z demonstrujících nemá a proto chodí demonstrovat 😄 😄 😄
Na pojištovnu jim zdarma leda tak vyrvou všechny zuby, ale tím to končí. Jinak se platí u zubaře i za pozdrav 😄
A doma to chce vypnout tepleko, ucpat okna a dveře mechem, dát 3 svetry, kulich, lyžarskou masku a v noci šup do spacího pytle mumie pro horolozce. Komfort jak cyp......A a ekologie - představ si jak klesnou emise. A pro vodu chodit do studánky a čůrat do pole, abys nemusel za 1 kubík vody(včetně stojčného) platit 120 Kč.A to i v případě, že tu vodu do kanalizace nestočíš
A jinde v Evropě je to taky zalitý sluncem, proto sou na silníchc statisíce traktorů a zemědělské techniky, převrací se kamiony, blokují silnice a vyhrávaj lidi jako Wilders 😄 😄 😄
Janý dúkaz, jak EU funguje na naprostou jedničku 😄 :-)
70% středočekého kraje do práce tramvají, 14 přestupů, doba jízdy 2,5 hodiny a když bude výlkuka nebo kalamita (třeba namrznou troleje), tak třeba 5 hodin.
Neber to. 😄 😄 😄 😄
Všechno zalitý sluncem, ekonomika šlape, ceny levný jako nikde (proto nabíjecí stanice ve španělsku stojí 32 000 kč a na Alze 62 000 kč, na chlup ta samá) a když svědomitě pracuješ, tak při průměrné mzdě 42 000 , když ti přijde 20 000 nedoplatek a opraví ty 2 zuby ála 13 000 kč zub končíš měsíc tím, že si 25 000 kč v mínusu. Máš jet prej na rezervy, ale ono stačí když se ti tyhle mimořádný výdaje za cokoliv zopakují cca 3x ročně a lidi sou bez rezerv a můžou si mazat půjčit, pokud jim teda ještě někdo půjčí a budou to mít z čeho splácet.
bomba ne 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
A pak se tu zelení dezoláti smějí, že na demošky chodí lidi bez zubů.
Já myslím že když jim dezolátní kucí pošlou 250-500 000 na nové zuby nebo opravu poničených, že si to demonstrující rádi daj udělat.
Problém je v tom, že těch 250-500 litránků nikdo z demonstrujících nemá a proto chodí demonstrovat 😄 😄 😄
Na pojištovnu jim zdarma leda tak vyrvou všechny zuby, ale tím to končí. Jinak se platí u zubaře i za pozdrav 😄
A doma to chce vypnout tepleko, ucpat okna a dveře mechem, dát 3 svetry, kulich, lyžarskou masku a v noci šup do spacího pytle mumie pro horolozce. Komfort jak cyp......A a ekologie - představ si jak klesnou emise. A pro vodu chodit do studánky a čůrat do pole, abys nemusel za 1 kubík vody(včetně stojčného) platit 120 Kč.A to i v případě, že tu vodu do kanalizace nestočíš
A jinde v Evropě je to taky zalitý sluncem, proto sou na silníchc statisíce traktorů a zemědělské techniky, převrací se kamiony, blokují silnice a vyhrávaj lidi jako Wilders 😄 😄 😄
Janý dúkaz, jak EU funguje na naprostou jedničku 😄 :-)
Dle vyjádření zástupce energetiky se tedy od řidičů bydlících v bytech bez garáže s nájezdem 40-50 km denně očekává, že svůj průměrný denní dojezd si doplní každou noc "u lampy" a zatížení sítě se tím nějak rozumně rozloží. A kdybych náhodou jel někam dál, tak se na "chvilku" zastavím na rychlonabíječce a připlatím si holt dražší "turbo" DC dobíjení.
U spalovacího pohonu při stejném nájezdu navštívím benzinku v průměru 1,5-2x měsíčně, ale s elektromobilem bych tedy měl takřka každý večer hledat zásuvku u lampy a pravidelně připojovat. To zní pro řidiče jako výhra.
U spalovacího pohonu při stejném nájezdu navštívím benzinku v průměru 1,5-2x měsíčně, ale s elektromobilem bych tedy měl takřka každý večer hledat zásuvku u lampy a pravidelně připojovat. To zní pro řidiče jako výhra.
Za deset let elektrofanatici zjístí že kompletní elektromobilita je hloupost, že se to hodí jenom pro pár jedinců jako supersporty a bude se hledat jiný druh pohonu. Jak je to dlouho co tvrdili že nás může zachránit jenom biopalivo? Aby po pár letech zjistili že z toho paliva vychází horší sajrajt než z klasického benzinu a nenápadně couvli, ale nezrušili to úplně, protože už se do změn, do výroby toho sajrajtu nacpaly obrovské peníze . A takhle to dopadne s elektroautama. Kdyby neměli Norové ropu, tak by nikdy nemohli dotovat nákup a provoz elektroaut. A z čeho to budou dotovat až se ropa přestane prodávat?
Jistě, druhé auto k baráku na jízdu kolem komína, proč ne. Ale jako první a ještě bejt odkázanej na veřejné nabíječky? Blbost, co?
A víš jak úžasné je svezení v supersportu nebo pořádném teréňáku, když ti pod zadkem bublá 3 litrový motor a ty víš že se nemusíš bát že ti za dvě hodiny dojde elektrika?
Zajímavé, takže místní ekologové nakonec všichni topí dřevem místo elektřinou.
Dobrý vědět 😄 😄 😄
Dobrý vědět 😄 😄 😄
Kdepak, to bude mnohem promakanější. Třeba posledních cca 10 let se tu na sídlišti nedá po 16. hodině nikde sehnat parkovací místo, ale když si koupíme všichni EV, tak se zázrakem parkovací místa namnoží a navíc bude mít každé svůj stojan 😁 😁 😁
Ještě chybí ty společné kuchyně na chodbě v paneláku, jako to měli v sovětském svazu ve 30-60. letech, kde si při vaření buřtguláše budou udržovat rodinné a sousedské vztahy a ještě se uspoří energie za vaření.
A když to uvědomělí soudruzi budou žrát rovnou z hrnce, každej svojí lžící a hrnec bude kolovat, ušetří za nadobí, za vodu na mytí a navíc nezatíží vodní toky splašky ze saponátů, jarů , tablet z myček atd A vegoši si daj společnou pastvu s králíky a aby to měli pestřejší, budou k trávě přikusovat pohanku a tofu.
Na tom je vidět, jak pokrokoví byli soudruzi v eseseser a jak zdatně na ně naši zelení nástupci navazují.
Sdílené jídelny a kuchyně vystřídala sdílená auta, sdílené bydlení a leckdo už sdíli i milenky a manželky 😄
A když to uvědomělí soudruzi budou žrát rovnou z hrnce, každej svojí lžící a hrnec bude kolovat, ušetří za nadobí, za vodu na mytí a navíc nezatíží vodní toky splašky ze saponátů, jarů , tablet z myček atd A vegoši si daj společnou pastvu s králíky a aby to měli pestřejší, budou k trávě přikusovat pohanku a tofu.
Na tom je vidět, jak pokrokoví byli soudruzi v eseseser a jak zdatně na ně naši zelení nástupci navazují.
Sdílené jídelny a kuchyně vystřídala sdílená auta, sdílené bydlení a leckdo už sdíli i milenky a manželky 😄
Počítejme spolu. Řekněme, že 1 veřejná benzinka má průměrně 5 stojanů, 1 neveřejná 2 stojany. Takže máme 25 tisíc stojanů. Řekněme, že tankování plné nádrže trvá 5 minut. Výsledek je 7 200 000 natankovaných aut za den. Takže ano, teoreticky to jde.
Vyjed se podívat 15 km za prahu a pokračuj furt dál směry na východ, sever, jih západ.....
Uvidíš plné vesnice supermoderních, energeticky úsporných domů.
Já je nemam tu čest na svých cestách po čr vídat....tvoří max 30-40% vesnice, (a to ještě většina sou ty satelitní kostky, bungáče nebo dřevostavby); zbytek sou ty ruiny nebo rekonstruované ruiny olepené polystyrenem, s novou střechou, novými okny a rozpadlým plotem. Jen ti lepší se zmohli ještě na nový plot, vrata a zámkovku na dvorku....A většina za to dodnes solí hypotéky nebo splácí dluhy bance.
A čím pojedeš víc na sever, uvidíš i dřevěnice 😄
Já mam českou republiku projetou více než dobře
Právě z těchto důvodů se hodně směju u pohádek, jak bungáč tohohhle typu https😐/www.sreality.cz/…vany-/3733755724
utáhne v lednu TČO, k tomu obden nebo denně pračku s oblečením na děti, sušičku, nabíjení 1-2 aut, svícení, televize, notasy, mikrovlnku, varnou desku, myčku, digestoř, nabíjení telefonů a tabletů, router, a já nevím co všechno ještě lidem doma běží když přijedou domů, děti si hrají, pere se, vaří se, topí a k tomu se maj nabíjet auta.
UTOPIE 😄
Uvidíš plné vesnice supermoderních, energeticky úsporných domů.
Já je nemam tu čest na svých cestách po čr vídat....tvoří max 30-40% vesnice, (a to ještě většina sou ty satelitní kostky, bungáče nebo dřevostavby); zbytek sou ty ruiny nebo rekonstruované ruiny olepené polystyrenem, s novou střechou, novými okny a rozpadlým plotem. Jen ti lepší se zmohli ještě na nový plot, vrata a zámkovku na dvorku....A většina za to dodnes solí hypotéky nebo splácí dluhy bance.
A čím pojedeš víc na sever, uvidíš i dřevěnice 😄
Já mam českou republiku projetou více než dobře
Právě z těchto důvodů se hodně směju u pohádek, jak bungáč tohohhle typu https😐/www.sreality.cz/…vany-/3733755724
utáhne v lednu TČO, k tomu obden nebo denně pračku s oblečením na děti, sušičku, nabíjení 1-2 aut, svícení, televize, notasy, mikrovlnku, varnou desku, myčku, digestoř, nabíjení telefonů a tabletů, router, a já nevím co všechno ještě lidem doma běží když přijedou domů, děti si hrají, pere se, vaří se, topí a k tomu se maj nabíjet auta.
UTOPIE 😄
Větší barák má roční spotřebu 7-9 MWh za rok při bydlení ve dvou osobách, kdo má 2 a víc dětí nebo mezigenerační bydlení s rodiči tak cca 12-20 MWh.
A to se bavíme o barích max 10 let starých, plně zateplených s TČ, bez nabíjení auta (aut)
Staré ratejny maj násobě vyšší spotřebu
A to se bavíme o barích max 10 let starých, plně zateplených s TČ, bez nabíjení auta (aut)
Staré ratejny maj násobě vyšší spotřebu
Ale jo, já neříkám že se to nedá řešit. dokonce i přenosová sít jde zmodernizovat, zvětšit, vylepšit. to vůbec není problém, problém je, že toto všechno zaplatí koncoý zákazník, takže moje už po 1400x položená otázka zní, jak se těšíte na 1 Kwh za ceny 9-15 kč. Níž to na 99% nebude 😄 😄 😄 😄
no takto tady tvrdě na dělohu elektrotrollů ale nesmíš milý Barrichello.
Pro ně platí princip Titanic - loď se potápí ale na palubě ještě hraje orchestr a tančí se.
Efekt čísel z Reichu u nás má zpoždění tak 2-3 měsíce. Ono to u nás bude mít stejný průběh akorát s větším propadem, protože kolonie to odserou vždy na plný profil.
To jenom absolventi Aspen institutu a jejich nohsledi nás budou masírovat, že je to pro nás dobré, nechat se ožebračovat a používat kola a plachetnice na přesuny z bodu A do bodu B
Pro ně platí princip Titanic - loď se potápí ale na palubě ještě hraje orchestr a tančí se.
Efekt čísel z Reichu u nás má zpoždění tak 2-3 měsíce. Ono to u nás bude mít stejný průběh akorát s větším propadem, protože kolonie to odserou vždy na plný profil.
To jenom absolventi Aspen institutu a jejich nohsledi nás budou masírovat, že je to pro nás dobré, nechat se ožebračovat a používat kola a plachetnice na přesuny z bodu A do bodu B
ten jestli sou dimenzované na předchod domácností na topení elektřinou a přechod průmyslu na elektřinu. O tom ale silně pochybuju a 70% trafostanic na nto není připraveno vůbec, protože v některých obcích už vám nedovolí připojit další barák nebo dát větší jističe 😄
Auto se tankuje většinou přes den, když se s ním jede. Elektromobil se dobíjí většinou přes noc, když se s ním nejede.
Dopadne to jako za socialismu v zimě. Tehdy se taky různé fabriky ve velkých mrazech vypínaly kvůli nedostatku proudu. Přišli jsme do práce a za dvě hodiny nám naší fabrice na dvě hodiny vypnuli proud. Jinou fabriku vypnuli když naší připojili znova na síť. Byl to nádherný pohled po halách kde stály hloučky lidí okolo sudů ve kterých hořely ohně.
Ono pro naši síť a elektrárny bude problém jen 1M BEV vozidel. A trh nastaví ceny dobíjení podle času. A to bude regulace. Nabít BEV do 100% za 24 hodin bude nejlevnější. A nabíjení třeba 500kW bude za sto až tisíci násobek normální ceny. Chceš rychle, tak plať.
Ale taky v noci nesvítí se slunce a solární panely nevyrábí. Takže aby bylo přes noc dost elektřiny tak se budou večer zapínat uhelné elektrárny?
Jenže ty potřebuješ mít těch parkovacích míst s nabíjecím bodem čím dál tím víc pokud chceš, aby se prodávala jen EV. Jasně stačí ti na každém výkon max 10 kW, což ti umožní nabít auto tak akorát přes noc, ale podívej se kolik stojí na sídlácích aut a zkus si vynásobit ten potřebný výkon hypotetickým počtem nabíjecích bodů. To je panečku číslo viď?
Vy komunisti uz nemate 5 letky, ale planujete na 30 let dopredu? 😁 Hele co bude jezdit za 30 let je mi uplne fuk a jestli budou EV tolik dobry a tak vyhodny, tak si klidne nejaky koupim a budu v tom jezdit, ale v teto dekade jezdim spalovakem, protoze je pro me lepsi a vic neresim.
Ne, nepřestanou, nic takového jsem nepsal.
Pokud si to přečteš pořádně ještě jednou, tak pochopíš kontext, že jsem měl na mysli paliva pro ty EV, které když by nebyly EV, tak by jezdili na benzín/naftu).
Pokud si to přečteš pořádně ještě jednou, tak pochopíš kontext, že jsem měl na mysli paliva pro ty EV, které když by nebyly EV, tak by jezdili na benzín/naftu).
Nechápu tvojí odpověď, psal jsem "distributoři staví..." a ty mi odpovíš, že pouze ČEZ, PRE, EON... A kdo jiný? Máme tu snad více distributorů?
A ano, staví se ve městech a na hlavních trasách, protože tam je předpoklad, že první vlna majitelů začne spíše používat nabíječku třeba v Humpolci na D1 než v nějaké Horní Dolní.
A ano, staví se ve městech a na hlavních trasách, protože tam je předpoklad, že první vlna majitelů začne spíše používat nabíječku třeba v Humpolci na D1 než v nějaké Horní Dolní.
A tu měd si vykopeš doma na zahrádce a ocel ti dodá kdo?
navíc 7 z 10 největších výrobců baterií na světě je z Asie 😄
navíc 7 z 10 největších výrobců baterií na světě je z Asie 😄
Tak tak
Jinak dobře to kucí vedou, letos to bude ještě lepší https😐/www.novinky.cz/…-recese-40459059
Jinak dobře to kucí vedou, letos to bude ještě lepší https😐/www.novinky.cz/…-recese-40459059
Zas tolik se jich nestaví, staví to právě ČEZ, PRE, EON atd.
A jenom ve větších městech, tam problémy s trafačkama nejsou, ty jsou na vesnicích a tak taky nikdo nic nestaví, nebo i na silnicích mezi vesnicema.
A jenom ve větších městech, tam problémy s trafačkama nejsou, ty jsou na vesnicích a tak taky nikdo nic nestaví, nebo i na silnicích mezi vesnicema.
to bude fungovat tak, že od 18,00 do 21,00 nabíjíš ty, od 21,00 do 24,00 Novák. Ten si dá budíka na půlnoc aby se odpojil a šel probudit Pecháčka. Ten zase s budíkem v ruce se jde odpojit a zvoní na Homolku ve 3 hodiny ráno.
A najednou jde ráno 5 vysmátých rodin s naládovanou baterii na 40 km do práce.
To je přece budování pevných sousedských vztahů dle absolventů Aspen institutu, kteří jsou školení jak zlepšovat svět 😁
A najednou jde ráno 5 vysmátých rodin s naládovanou baterii na 40 km do práce.
To je přece budování pevných sousedských vztahů dle absolventů Aspen institutu, kteří jsou školení jak zlepšovat svět 😁
Náboženství je elektromobilita. Třeba to srovnání s těmi koňmi. Elektromobil je starší technologie než automobil s motorem s vnitřním spalováním. Ale náboženství elektromobility říká přesný opak, že elektromobil je něco nového.
to bude problém, dřevo je fuj a EU ho chce taky zakázat. Je to fosilní palivo 😄
Takže dřevo vynech a soustřed se na to, jak ti FVE v lednu utáhne ten bungáč, Tepelný čerpadlo či elektrokotel, a to nabíjení 1-2 aut a všechny domácí spotřebiče.
O tom klolik si vydělá řemeslník mi nemusíš vykládat, problém je ten, že česi maj ručičky dozadu a mauální práce jim smrdí a ti maldí sou levý jak turecká šavle, takže ti toho nejsou ani fyzicky schopni 😄
Nejlepší je bejt Youtuber , infuencer a modelka na OnlyFans.
😄 😄 😄 😄 To frčí nejvíc dneska.
Takže dřevo vynech a soustřed se na to, jak ti FVE v lednu utáhne ten bungáč, Tepelný čerpadlo či elektrokotel, a to nabíjení 1-2 aut a všechny domácí spotřebiče.
O tom klolik si vydělá řemeslník mi nemusíš vykládat, problém je ten, že česi maj ručičky dozadu a mauální práce jim smrdí a ti maldí sou levý jak turecká šavle, takže ti toho nejsou ani fyzicky schopni 😄
Nejlepší je bejt Youtuber , infuencer a modelka na OnlyFans.
😄 😄 😄 😄 To frčí nejvíc dneska.
To by ale znamenalo celonoční plnohodnotné nabíjení, které je v rozporu s plánovaným rozkládáním nabíjecích výkonů na velké množství pouličních a garážových nabíječek, jak je prezentováno energetickými společnostmi v rámci zachování stability sítě. Je jasné, že pokud budu já nabíjet "na týden" např. v středu v noci, tak jiní budou nabíjet v noci v úterý nebo třeba v sobotu, ale stále zde bude každý večer nárazově zvýšený odběr, se kterým se musí energetici popasovat. V nejhorším případě povolovat střídavě nabíjení v reálném čase omezenému počtu nabíječek tak, aby to soustava ustála, jak už se na to legislativně připravují soudruzi v NDR.
Jasně, proč ne. Důležitý je energetický mix. Když přes den pojedou OZE (Občasné Zdroje Energie) a v noci tepelky, tak pořád lepší než kdyby tepelky jely na plný výkon 24/7.
A stále lepší tepelná elektrárna s jedním velkým výfukem, kde emise nejdou obejít pětikilem do rukou emisního technika.
A stále lepší tepelná elektrárna s jedním velkým výfukem, kde emise nejdou obejít pětikilem do rukou emisního technika.
Už před 5 lety ČEPS prohlásil, že české sítě, ať už přenosové nebo distribuční bez problémů zvládnou 1 milion EV. A až tu bude 1 milion EV, budou připraveni na 2 miliony.
Co se týče výroby elektřiny, 1 milion EV (při českém průměrném nájezdu 12-14 tisíc km, průměrné spotřebě 20 kWh/100km (včetně ztrát) a odečtení elektřiny 1,3 kWh/l na vyrobení jednoho litru paliva při průměrné spotřebě 7 l/100km) je potřeba kolem 1,5 TWh elektřiny. Kde vidíš ten problém?
Co se týče výroby elektřiny, 1 milion EV (při českém průměrném nájezdu 12-14 tisíc km, průměrné spotřebě 20 kWh/100km (včetně ztrát) a odečtení elektřiny 1,3 kWh/l na vyrobení jednoho litru paliva při průměrné spotřebě 7 l/100km) je potřeba kolem 1,5 TWh elektřiny. Kde vidíš ten problém?
a zpívá si u toho "když se nedaří, co se dařit má"
https😐/www.kurzy.cz/…lesly-31-1-2024/
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
https😐/www.kurzy.cz/…lesly-31-1-2024/
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
A co si dokážeme vyrobit v zimě když nesvítí a nefouká?
Aktuálně nic Lojzíku, proto se nahazují uhelky na plný výkon, paroplynky a někde spouští i elektrárny na mazut, to je terpve ekologie. 😄 😄 😄
To nemusíme vyrábět elektřinu z mazutu, to doma rovnou lidi můžou topit v naftových kamnech 😄 Jako v USA nebo KLDR, kde topí dodnes LTO
Aktuálně nic Lojzíku, proto se nahazují uhelky na plný výkon, paroplynky a někde spouští i elektrárny na mazut, to je terpve ekologie. 😄 😄 😄
To nemusíme vyrábět elektřinu z mazutu, to doma rovnou lidi můžou topit v naftových kamnech 😄 Jako v USA nebo KLDR, kde topí dodnes LTO
Radšej byť zavislí na niečom, čo si vieme vyrobiť samy ako na podukte z ktorejkolvek krajiny.
To je zase troubovité moudro! 😁 Nic takového se neodehraje, stejně jako zákaz prodeje spalovacích aut. Ambice a cíle jsou motorem evoluce. Tvrdit, že to dotáhneme k naprosté "defosilizaci" je snaha o vyvolání očekávání a tím zrychlení celého procesu.
ten půjde, neboj! Už ted se těším, jak si Doník vytře zadek s těmito pošahanými GD, LGBT a dalšími záchranci světa .
On to také žádný Einstein není ale je potřeba ukázat shnilému systému, že i jinak se dají věci řešit
On to také žádný Einstein není ale je potřeba ukázat shnilému systému, že i jinak se dají věci řešit
v USA to pomalu smrdí občanskou válkou, je stále víc lidí proti Bidenovi
https😐/www.novinky.cz/…-texasu-40458741
Je načase, aby šel od válu. USA jenom škodí.
https😐/www.novinky.cz/…-texasu-40458741
Je načase, aby šel od válu. USA jenom škodí.
Ty paliva se přestanou vyrábět? Na co budou jezdit stará auta, traktory, kombajny, stavební a armádní technika, co se bude lít do elektrocentrál atd 😄 😄 😄
Tak zatím se eurotroubové v čele EU tváří, že to myslí vážně a některé kroky dotahují přes to, že to jsou evidentní, kontraproduktivní blbosti, a nejenom tady jim za to lidi ještě tleskají...
Vezměte si člověka, který jezdí pracovat do zahraničí. V neděli ujede 500km a v pátek dalších 500km. Přes týden těch běžných 200km denně. Takže pochopitelně si koupí auto s dieselem. Ten navíc produkuje méně škodlivin, než samotná výroba akumulátorové baterie elektrovehiklu. Teprve po 200 tis km ten diesel vyprodukuje stejně škodlivin jako výroba jedné akumulátorové baterie. Jenže ta má mezitím také životnost u konce, takže je čas začít vyrábět novou, A ten diesel má zase škodlivin na 200tis km vystaráno...
Tak to vám dost energie chybí, když na jednu hodinu Vám to vychází 1,68 GW (GWh) a to po celých 24 hodin denně. Když to strčíte do zmíněných 10. hodin, kdy lidi budou nabíjet (což bylo zmíněno i ve videu), tak musíte dodávat během těch deseti hodin cca 4 GWh. A v tu chvíli vám to nevychází, když je průměrný přebytek cca 2,8 GWh. A to nepočítám výpadky, údržba atp. Takže to možná neutáhneme, ani když postavíme další čtyři bloky.
@pepík9 Elektrárny se nevypínají. Elektrárna když jede, tak jede. Regulovat jejich výrobu je obtížné a pokud vím, jde to jen v řádu jednotek procent jejich výkonu. Proto je v noci elektřiny dost a je spíš problém co s ní.
Nechápu elektrofanatiky ani petrolheady. Elektromobil je prostě jenom další možnost řešení osobní mobility. Zejména vhodný pro městský provoz, každodenní jízdy v rozsahu desítek kilometrů, maximálně do 300-350 km s domácím nabíjením. V mém případě tvoří takový provoz 90% ročního nájezdu. Klidně si dovedu představit s ním existovat, ale nikomu to nenutím. Je zřejmé, že EVčko není pro každého a nepokrývá stejný rozsah využitelnosti, jako mají spalováky.
V ČR je tuším 6,29 milionu aut, průměrný nájezd je tuším 13 tisíc ročně (nevím jistě)?
Při průměrné spotřebě 18 kWh/100 km a dobíjení výkonem 11 kW stačí nabíjet 0,58 hodin. Rozprostřeno do zmíněných 10. hodin to vychází na cca 366590 aut připojených zároveň. Tak pak je potřeba cca 4 GW výkonu na hodinu (tzn. 4 GWh) jen pro auta (nepočítám ztráty).
V ČR se v roce 2022 vyrobilo 84503 GWh energie a spotřebovalo 59321 (ano, je v tom už pár EV aut, ale zanedbejme to). Rozdíl je tedy 25182 GWh, což je děleno počtem dní a hodin ve dni asi jen cca 2,8 GW na hodinu = 2,8 GWh.
Tak nevím, jak z 2,8 GWh vykouzlím potřebné 4 GWh? A to se bavíme jen o průměru výroby, co plánované výpadky provozu (servis, doplňování paliva atp), které jsou běžné. Navíc je jasné, že většina lidí bude nabíjet doma večer-ráno, takže bychom museli větší část výroby energie přesunout na tuto dobu do EV a v zimě si to moc představit nedovedu. Takže bych s tím tvrzením pana Jiřího Randy úplně nesouhlasil. No, rozhodně mě ve videu nepřesvědčil.
Při průměrné spotřebě 18 kWh/100 km a dobíjení výkonem 11 kW stačí nabíjet 0,58 hodin. Rozprostřeno do zmíněných 10. hodin to vychází na cca 366590 aut připojených zároveň. Tak pak je potřeba cca 4 GW výkonu na hodinu (tzn. 4 GWh) jen pro auta (nepočítám ztráty).
V ČR se v roce 2022 vyrobilo 84503 GWh energie a spotřebovalo 59321 (ano, je v tom už pár EV aut, ale zanedbejme to). Rozdíl je tedy 25182 GWh, což je děleno počtem dní a hodin ve dni asi jen cca 2,8 GW na hodinu = 2,8 GWh.
Tak nevím, jak z 2,8 GWh vykouzlím potřebné 4 GWh? A to se bavíme jen o průměru výroby, co plánované výpadky provozu (servis, doplňování paliva atp), které jsou běžné. Navíc je jasné, že většina lidí bude nabíjet doma večer-ráno, takže bychom museli větší část výroby energie přesunout na tuto dobu do EV a v zimě si to moc představit nedovedu. Takže bych s tím tvrzením pana Jiřího Randy úplně nesouhlasil. No, rozhodně mě ve videu nepřesvědčil.
Hlavně v té Horní dolní sou ty trafačky, co potřebují tu výměnu vid, zatímco ty ve městech už vyměněny byly
Soudruhu Takáči, píšete bludy a vysloveně LZETE!!!
Každý kdo si umí vydělat kupuje BEV, jasně a kdo kupoval ty fosilní Porsche, Ferrari, Lamba, Bentley, Rollsy, Mercedesy, BMW, Audi, Maserati, Landrovery a Range Rovery, Lotusy, Cadillacy, Chevrolety, RAMy, Jeepy, Astony, Alpine atd.
Desetitisíce kusů těchto aut se tu prodalo loni 😄
Každý kdo si umí vydělat kupuje BEV, jasně a kdo kupoval ty fosilní Porsche, Ferrari, Lamba, Bentley, Rollsy, Mercedesy, BMW, Audi, Maserati, Landrovery a Range Rovery, Lotusy, Cadillacy, Chevrolety, RAMy, Jeepy, Astony, Alpine atd.
Desetitisíce kusů těchto aut se tu prodalo loni 😄
Tady je řeč o nabijeni z kandelabru. Můj ohřívač teplé vody mám zatím naojeny z vlastní domácí instalace. Ale bůhví čeho se tady ještě dozijeme? Možná i ohřívače jejich proud budou na příděl :no:
Soudobost ve vyšších celcích je pri zjednodušení prumerovani.
Druhe co pises mizes vztáhnout ale prece na vse. Kdyz si koupis auto bez klimatizace tak v te cene taky platis to, ze se klimatizace vyvinula pro bohatší.
Stejne jak kdyz jezdis na elektriku tak doplácí na to, ze ekonomika je vysavana penězi za ropu.
A změny klimatu ma samozrejme nejvetsi dopad na nejchudší.
Druhe co pises mizes vztáhnout ale prece na vse. Kdyz si koupis auto bez klimatizace tak v te cene taky platis to, ze se klimatizace vyvinula pro bohatší.
Stejne jak kdyz jezdis na elektriku tak doplácí na to, ze ekonomika je vysavana penězi za ropu.
A změny klimatu ma samozrejme nejvetsi dopad na nejchudší.
Dávat rovnítko mezi soudobost a průměrování neodpovídá realitě. Koeficienty (ne)soudobosti se počítají na základě teoretických výpočtů, kvalifikovaných odhadů nebo vyhodnocením skutečného zatížení.
Např. u PRE si můžeš metodiku pro určení souběhu nabíjecích míst elektromobilů vygooglit (norma PN KA 101). Žádné průměrování tam nenajdeš.
Já s tím mám problém ten, že to (protlačování elektromobilů, FVE, prostě vše kolem Green dealu) musím platit (ať už v daních, nebo v účtech za elektrřinu), ačkoliv s tím nesouhlasím a nic mi to nepřináší. Můj hlavní argument proti Green dealu je vždy socální aspekt. Beneficientem Green dealu jsou nejbohatší vrstvy obyvatel a velké korporace, zatímco ti nejchudší to doplácejí. Chápu dotování sportu, kultury, školství, chudých, bezmocných atd. Ale nikdy nepochopím, proč by se měli dotovat bohatí a velké korporace. Proč? Proč chudý člověk ze sídliště má mít vyšší účty za elektřinu, aby se mohlo zaplatit rozšíření distribuční sítě pro majitele FVE a elektroaut z bohatých předměstí a platit vyšší daně, aby ti z předměstí dostali dotaci z veřejných peněz?
Např. u PRE si můžeš metodiku pro určení souběhu nabíjecích míst elektromobilů vygooglit (norma PN KA 101). Žádné průměrování tam nenajdeš.
Já s tím mám problém ten, že to (protlačování elektromobilů, FVE, prostě vše kolem Green dealu) musím platit (ať už v daních, nebo v účtech za elektrřinu), ačkoliv s tím nesouhlasím a nic mi to nepřináší. Můj hlavní argument proti Green dealu je vždy socální aspekt. Beneficientem Green dealu jsou nejbohatší vrstvy obyvatel a velké korporace, zatímco ti nejchudší to doplácejí. Chápu dotování sportu, kultury, školství, chudých, bezmocných atd. Ale nikdy nepochopím, proč by se měli dotovat bohatí a velké korporace. Proč? Proč chudý člověk ze sídliště má mít vyšší účty za elektřinu, aby se mohlo zaplatit rozšíření distribuční sítě pro majitele FVE a elektroaut z bohatých předměstí a platit vyšší daně, aby ti z předměstí dostali dotaci z veřejných peněz?
I v energetice se ale pocita s prumerovanim, tedy prave s tou soudobosti, i na vyssi celky.
A u trafostanic se pocita s určitou moznosti přetížení.
Samozrejme ze mrazivým lednový den je pro sit zatez, ale i s tim se pocita v podobe plateb za odpojovani.
Vse jsou problemy ktere maji reseni Nektere snadne, nektere slozitejsi, ale stale je o tom, ze i kdyz se to nezdá nejde krome rychlonabijecek o zadne velke výkony.
Proc tady v tomhle hleda tolik lidi problem?
A u trafostanic se pocita s určitou moznosti přetížení.
Samozrejme ze mrazivým lednový den je pro sit zatez, ale i s tim se pocita v podobe plateb za odpojovani.
Vse jsou problemy ktere maji reseni Nektere snadne, nektere slozitejsi, ale stale je o tom, ze i kdyz se to nezdá nejde krome rychlonabijecek o zadne velke výkony.
Proc tady v tomhle hleda tolik lidi problem?
A ono to pritom neni pravda vid. Nekdo ji pujde v 1 rano odpojit z nabijecky a jiny ji zase tou dobou da nabijet. Nebo jak si to predstavujes ze to bude?
Za dalších několik let bude elektromobily pohánět pohánět to, co do nich patří. To jest nějaký druh palivového článku. Baterky nebude z čeho dělat. 60 až 90% prvků důležitých pro jejich výrobu má pod palcem Čína a ta se právě chystá omezit jejich vývoz. A jakési drobnosti zvané EU natož ČR se určitě ptát nebude.
Já jsem nikde nepsal, že maximum (špička) je dána prostým součtem příkonu všech spotřebičů.
Mířil jsem tím na to, že nejen tady na diskuzi, ale i v seriózních médiích se to často zjednodušuje na průměrné hodnoty. Ale kapacita výroby, sítí a akumulací musí být taková, aby pokryla mrazivé lednové dny s inverzním počasím, kdy nefouká a nesvítí a spotřeba je naopak nejvyšší.
U auta průměrně využívám tak 10 kW výkonu, přesto by mi auto s 10 kW motorem nestačilo. To je možná pro (některé) diskutéry na auto.cz lepší ilustrace problému.
Mířil jsem tím na to, že nejen tady na diskuzi, ale i v seriózních médiích se to často zjednodušuje na průměrné hodnoty. Ale kapacita výroby, sítí a akumulací musí být taková, aby pokryla mrazivé lednové dny s inverzním počasím, kdy nefouká a nesvítí a spotřeba je naopak nejvyšší.
U auta průměrně využívám tak 10 kW výkonu, přesto by mi auto s 10 kW motorem nestačilo. To je možná pro (některé) diskutéry na auto.cz lepší ilustrace problému.
Mám dům z roku 1907, podlahová plocha 180m2, roční spotřeba 3,6MWh. Topím dřevem a teplou vodu mám ohřívanou sluncem.
Ale obě Tesly mají roční spotřebu 8MWh každá …
Ale obě Tesly mají roční spotřebu 8MWh každá …
Faktem je, že vše kolem elektrické sítě se dimenzuje nikoliv na průměrný výkon/příkon/spotřebu, ale na maximální. Když fabrika spotřebuje průměrně 24 MWh denně, tak si nepostaví trafostanici na 1MW a nezarezervuje si u dodavatele příkon 1MW. Vše nadimenzuje tak, aby to pokrylo maximální (špičkovou) spotřebu. Výše uvedený výpočet může opravdu udělat jen "elektronaiva". Ano, po většinu roku bude stačit jednou týdně nabít přes noc z domácí zásuvky. Ale pak nastane okamžik, kdy to stačit nebude.
Jenže my si posvátné věci Green dealu vyrobit neumíme. Jak vyrobíme permanentní magnety elektromotorů bez čínského neodymu? Jak vyrobíme baterku bez čínského syntetického grafitu? A tak by se dalo pokračovat. Ze závislosti na Rusku skáčeme do závislosti na Číně.
kdo neni udiot komin ma, pokud chces topit drevem aby te to nesralo tak kamna statisice a myslet na to pri stavbe domu. Pokud ne tak litinaky z bazose. Drevo se da koupit pms za 1200-2000kc, pro “ tvuj” bungalov radove 10 tis na zimu.
cti jeste jednou, spotrebu uvadim pri topeni drevem. Na konci pisu, ze v tomhle lednu bych na tc voda voda odhadoval 400-700kWh
Další problém - 60% nových baráků postavených někdy po roce 2015 vůbec nemá komín, stavitelé se ho tam neobtěžovali dělat protože se nepředpokládalo, že tím někdo bude ještě topit.
Takže si můžeš jít za 50-90 tis sehnat novej plechovej komín a řemeslníka, co ti ho přilepí na zed. Estetika jak svin a ještě k tomu potřebuješ kamna nebo krb, což je dalších 25-60 tis kč 😄 A pak to chce ještě přístup k levnému dřevu, protože dřevené brikety nebo pelety to moc neřeší, to už je tady pěkně drahý.
Ano, dá se topit zadarmo, když nejsi levej, línej, máš za barákem les , kde jeho majitel neví co s popadanými stromy a je rád že mu to ěnkdo odklidí.
Kamarád takhle dal za topení za posledních 15 let asi 30 000 kč.
Ale kdo to takhle má, nehlaste se všichni 😄
Takže si můžeš jít za 50-90 tis sehnat novej plechovej komín a řemeslníka, co ti ho přilepí na zed. Estetika jak svin a ještě k tomu potřebuješ kamna nebo krb, což je dalších 25-60 tis kč 😄 A pak to chce ještě přístup k levnému dřevu, protože dřevené brikety nebo pelety to moc neřeší, to už je tady pěkně drahý.
Ano, dá se topit zadarmo, když nejsi levej, línej, máš za barákem les , kde jeho majitel neví co s popadanými stromy a je rád že mu to ěnkdo odklidí.
Kamarád takhle dal za topení za posledních 15 let asi 30 000 kč.
Ale kdo to takhle má, nehlaste se všichni 😄
drevo je u me obnovitelnej zdroj a kdo si necha do domacnosti vstoupit nejakyho vocasa aby mu to zakazal je ***.
Kazdopadne pokud mas rucicky dozadu tak budes platit za kwh 9-15kc a knucet na internetech po rusackym plynu. Pokud
mas youtube muzes se naucit vazat zelezo a postavit si dum s fve na duchod… A pokud ses co k cemu tak v zime to ani delat nemusis, protoze si vydelas dost pres leto
Kazdopadne pokud mas rucicky dozadu tak budes platit za kwh 9-15kc a knucet na internetech po rusackym plynu. Pokud
mas youtube muzes se naucit vazat zelezo a postavit si dum s fve na duchod… A pokud ses co k cemu tak v zime to ani delat nemusis, protoze si vydelas dost pres leto
Těch 70% sis prosím tě vycucal z jakýho prstu? 😄
Si jako myslíš, že česká přenosová a distribuční soustava usnula před 60 lety?
Proč distributoři staví a staví nové nabíječky místo toho, aby všude křičeli, že to se nedá zvládnout a nastane blackout a armagedon?
Si jako myslíš, že česká přenosová a distribuční soustava usnula před 60 lety?
Proč distributoři staví a staví nové nabíječky místo toho, aby všude křičeli, že to se nedá zvládnout a nastane blackout a armagedon?
takovej tebou vysmivanej bungac spotrebuje za rok 5-7m3 dreva. To pokud nejsi uplnej vocas je na maximalne par dni prace. Vychazi mi tohle na max tejden vcetne obnovy porostu.Opet na spotrebu domu v tomhle lednu by stacila 30-40kWh baterie (dneska 150tkc se zarukou) a instalace v lednu co se vejde na strechy a vysla by skoto sobestacnost. Auto v zime
ne, ale i 9kWp s 15 kWh baterkou maly ev na cesty do prace letni cast roku ukrmi
edit😒br /> k tvymu knuceni ze nekde neco nemaj, tak proste pokud se chces v duchodu mit dobre, je na case si na bydleni setrit. A ani nepis kolik si kdo vydela nekde u pasu nebo v kancelari. Kazdej instalater, elektrikar, tesar nebo vazac zeleza dela za 5-10 tis na den. Akorat ti prsi za krk no
ne, ale i 9kWp s 15 kWh baterkou maly ev na cesty do prace letni cast roku ukrmi
edit😒br /> k tvymu knuceni ze nekde neco nemaj, tak proste pokud se chces v duchodu mit dobre, je na case si na bydleni setrit. A ani nepis kolik si kdo vydela nekde u pasu nebo v kancelari. Kazdej instalater, elektrikar, tesar nebo vazac zeleza dela za 5-10 tis na den. Akorat ti prsi za krk no
vychazi mi cca😒br />
4000 kWh bezna spotreba domu
6000 kWh nabijeni PHEV s velkym najezdem
3500 kWh bojler
5000-7000 hadam na provoz planovanyho ev
topim drevem cca 15m3 za rok vcetne prihrevu tuv, mam cerpaadlo voda voda ale nemam z nej jeste data. Celkova tedy vychazi 20-25mWh. Mesicne vychazi v prumeru 1800kwh. Kdybych topil tc vysel by ted leden na odhadovanych 2-2,5mWh. Z toho by 40% dala fve. Dum je dost velkej vcetne velky temperovany garaze a 5 lidi v domacnosti.
6000 kWh nabijeni PHEV s velkym najezdem
3500 kWh bojler
5000-7000 hadam na provoz planovanyho ev
topim drevem cca 15m3 za rok vcetne prihrevu tuv, mam cerpaadlo voda voda ale nemam z nej jeste data. Celkova tedy vychazi 20-25mWh. Mesicne vychazi v prumeru 1800kwh. Kdybych topil tc vysel by ted leden na odhadovanych 2-2,5mWh. Z toho by 40% dala fve. Dum je dost velkej vcetne velky temperovany garaze a 5 lidi v domacnosti.
v tvym svete bydli kazdej v mokrym kamennym baraku z hlinikem, proto sem ti napsal statek abys to pochopil
jak pise hendly
najedes 1000km mesicne, na to s EV potrebujes cca 200kWh, tedy 60 hodin z obycejny zasuvky.
staci jednou tydne pote co prijedes z prace to tam dat a rano vytahnout
najedes 1000km mesicne, na to s EV potrebujes cca 200kWh, tedy 60 hodin z obycejny zasuvky.
staci jednou tydne pote co prijedes z prace to tam dat a rano vytahnout
pred 100 lety vic jak polovina lidi doma elektriku nemela
ty ses takovej vecnej alarmista, kterej doufa, ze jednou bude mit pravdu, i kdyby to mel znamenat konec lidstva
pamatuj, ze nejhorsi je smrt z vydeseni ...
ty ses takovej vecnej alarmista, kterej doufa, ze jednou bude mit pravdu, i kdyby to mel znamenat konec lidstva
pamatuj, ze nejhorsi je smrt z vydeseni ...
FVE ti v lednu vyrobi 2% rocni vyroby, stejne jako v listopadu, v prosinci lehce pres 1%.
tedy nadstandardnich 30kWp na strese (150-200m2) ti v lednu vyrobi cca 600kWh,
ale uz v unoru a jeste v rijnu 1.5-2MWh
tedy krome listopad-prosinec-leden muzes bejt zbytek roku elektricky sobestacnej
ale i tech lednovejch a listopadovejch 600kWh ti z velky casti pokreje energeticky naroky u stredne velkyho zateplenyho domu
a zbytek roku (9 mesicu) jezdis s EV "zadarmo"
tedy nadstandardnich 30kWp na strese (150-200m2) ti v lednu vyrobi cca 600kWh,
ale uz v unoru a jeste v rijnu 1.5-2MWh
tedy krome listopad-prosinec-leden muzes bejt zbytek roku elektricky sobestacnej
ale i tech lednovejch a listopadovejch 600kWh ti z velky casti pokreje energeticky naroky u stredne velkyho zateplenyho domu
a zbytek roku (9 mesicu) jezdis s EV "zadarmo"
tohle je uvazovani dementa, kterej si mysli, ze vsichni budeme nabijet kazdej vecer baterku z nula na 100%
to bychom museli vsichni najizdet pres 100tis km rocne, co je dost nadstandardni najezd
a chtel bych videt, jak by 4tis verejnych a 3tis neverejnych benzinek zvladlo natankovat 6mil aut behem dne
to bychom museli vsichni najizdet pres 100tis km rocne, co je dost nadstandardni najezd
a chtel bych videt, jak by 4tis verejnych a 3tis neverejnych benzinek zvladlo natankovat 6mil aut behem dne
Tak pokud se chystáš do penálu v nejbližších letech, tak ti rozumím a schvalují tento postup 😁
Se mnou nepočítej, já si elektro nekoupim a vůbec žádnou novotinu, ani spalovák, ani v roce 2050 😉
Pán by dodnes najradsej jazdil na koni. Preco sa stale drzite tych spalovakov ako nabozenstva. Ano, teraz mozno nesplna elektro to co pozadujes, ale 30 rokov? Pred 10 rokmi tu boli elektroautá ktoré mali dojazd tak 250km. Dnes uz pomaly kazdy vyrobca ma auto s dojazdom 600km a viac. O dalsich 10 rokov bude ten dojazd zase inde, netrufam si vsak tipnut. Napr ja sa uz teraz pozeram po elektre ako druhe auto do rodiny. Pri 150kWh baterkach to uz bude moct byt aj ako prvé.
Také jsem nepochopil smysl toho vysvětlování.
Převážná většnina příspěvků o elektromobilech hovoří naprosto jinak a já s nimi musím souhlasit.
Je přece logické, že když si koupí elektromobil, tak pochopitelně si také postaví FVE a z té pak zadarmo bude nabíjet svá el. auta.
Těch pár lidí co bude nabíjet z placené zásuvky nemůže el síť nějak ohrozit.
Takže zbytečný strašák a odrazování koupě EV.
Převážná většnina příspěvků o elektromobilech hovoří naprosto jinak a já s nimi musím souhlasit.
Je přece logické, že když si koupí elektromobil, tak pochopitelně si také postaví FVE a z té pak zadarmo bude nabíjet svá el. auta.
Těch pár lidí co bude nabíjet z placené zásuvky nemůže el síť nějak ohrozit.
Takže zbytečný strašák a odrazování koupě EV.
Obavam se, ze pro tento vypocet je rychlost nabijeni kriticka.
Celkova bilance je jedna vec, a i ta je hodne optimisticka, ale pointa je v tom, ze podstatna cast, rozhodne vetsina, bude chtit / potrebovat dobijet vicemene soucasne.
Pro dosazeni alespon vizualne akceptovatelne doby dobijeni je trendem zvysovat dobijeci vykon.
A schopnost baterie ten vykon prijimat.
Technicky, dopady na zivotnost ted nechme uplne bokem.
A to je ta chvile, kdy to system proste zlikviduje. Uz dnes je to videt v Norsku, dnes nejelektrifikovanejsi zemi naseho sveta.
A to je velmi bohata zeme...
Celkova bilance je jedna vec, a i ta je hodne optimisticka, ale pointa je v tom, ze podstatna cast, rozhodne vetsina, bude chtit / potrebovat dobijet vicemene soucasne.
Pro dosazeni alespon vizualne akceptovatelne doby dobijeni je trendem zvysovat dobijeci vykon.
A schopnost baterie ten vykon prijimat.
Technicky, dopady na zivotnost ted nechme uplne bokem.
A to je ta chvile, kdy to system proste zlikviduje. Uz dnes je to videt v Norsku, dnes nejelektrifikovanejsi zemi naseho sveta.
A to je velmi bohata zeme...
Nerozumím detailně vašemu výpočtu, kde kombinujete výkony a energie. Je bezpředmětné, zda se vůz nabíjí 11kW nebo třeba 22 kW, na energetické bilanci to nic nemění, při vyšším výkonu je kratší čas a dodaná energie v zásadě stejná.
Předkládám jednodušší 😒br /> Řekněme 6 mil aut, nájezd 1000 km/měsíc při spotřebě 20 kWh / 100km.
Měsíčně spotřebuje jedno auto 200 kWh Ročně x12 = 2400 kWh
Při 6 mil aut je to 2400 * 6 000 000 / 1 000 000 = 14.4 TWh za rok.
To zase není tak mnoho. Než se v CZ obmění park 6 mi aut, možná už budou další bloky Temelína 😊
Za druhé vzhledem k širokým možnostem, kde nabíjet (parkoviště, nákupní centra, doma, z lamp atd.) a možnosti řízení nabíjení tak, že se nabíjí převážně v časech, kdy je přebytek výkonu, se zásadní zátěž soustavy dá do určité míry kompenzovat.
Mně tedy v zásadě stačí , že energetici v elektromobilitě problém nevidí. Na poplach aktuálně bijí odpůrci elektromobilů a ti, kteří energetice nerozumí vůbec.
Předkládám jednodušší 😒br /> Řekněme 6 mil aut, nájezd 1000 km/měsíc při spotřebě 20 kWh / 100km.
Měsíčně spotřebuje jedno auto 200 kWh Ročně x12 = 2400 kWh
Při 6 mil aut je to 2400 * 6 000 000 / 1 000 000 = 14.4 TWh za rok.
To zase není tak mnoho. Než se v CZ obmění park 6 mi aut, možná už budou další bloky Temelína 😊
Za druhé vzhledem k širokým možnostem, kde nabíjet (parkoviště, nákupní centra, doma, z lamp atd.) a možnosti řízení nabíjení tak, že se nabíjí převážně v časech, kdy je přebytek výkonu, se zásadní zátěž soustavy dá do určité míry kompenzovat.
Mně tedy v zásadě stačí , že energetici v elektromobilitě problém nevidí. Na poplach aktuálně bijí odpůrci elektromobilů a ti, kteří energetice nerozumí vůbec.
3,6 totiz dava logiku s ohledem na selektivnost jištění atd. a taky pritom násobení počtem aut i ten maly rozdil dava logiku.
V noci spotreba elektriny vyrazne klesa i pres umele zvyšovaní pomoci HDO.
Pro pouliční rozvodnou soustavu tohle zatim problem neni. Pri zvyšujícím počtu aut lze rozvody doplnil. Je to komerční prilezitost.
Hledas problemy tam kde nejsou.
V noci spotreba elektriny vyrazne klesa i pres umele zvyšovaní pomoci HDO.
Pro pouliční rozvodnou soustavu tohle zatim problem neni. Pri zvyšujícím počtu aut lze rozvody doplnil. Je to komerční prilezitost.
Hledas problemy tam kde nejsou.
jestli se tomuhle rika pokrok tak nechapu. slozite planovat trvit cas nabijenim. elektroauto je jen pro nadsence a par blaznů normalne uvazujici clovek vazici si sveho casu a nechtejici si komplikovat zivot kravinama to nekoupi. Kdyby to bylo tak dobre nemusi to nikdo prikazovat a hned by se tim naplnil trh sam. strcte si to nekam
Ano máš pravdu. Auto většinu času někde stojí. Mě celý den na parkovišti s další asi stovkou aut před fabrikou. Tam fakt není prostor na to, aby měl každý svoji nabíječku a pak právě před domem, kde bych si ho potřeboval dobít a to tak jakože se mi přes noc dobije do plna. 4 kW není problém, ale vynásob si to počtem aut. Je vtipné jak se mě autisticky snažíš přesvědčit, že 5 kW co jsem napsal já je moc, ale 4 kW, co píšeš ty je to správný číslo. To mi přijde celkem vtipný 😁
Ja stele tak nejak nevim kam miris.
Pomalé nabijeni je pro auta přirozené, protoze naprosta vetsina aut 90% casu nekde stoji. Pri průměrném najezdu kolem 15000 rocne to tak je. Z toho ročního najezdu je i zřejmě, ze na sidlisti nebude moc aut ktera jezdi kazdy den vetsi vzdalenost nez 200km.
Vse je samozrejme prumer ktery smazaná extrémy. Pro vetsi nájezdy neni a dalsich 11 let nebude zadny problem koupit spalovaci auto.
A pomalé nabijeni pri vykonu kolem 4kW neni pro elektrickou sit velky problem. Bavime se stale o tom, ze i kdyz by se hned ted zacnou v ČR prodavat jen EV tak v roce 2035 jich tady bude 2 mil ze 6 mil aut v ČR. Takze max 1/3 i pri takhle extrémním pripadu.
Pomalé nabijeni je pro auta přirozené, protoze naprosta vetsina aut 90% casu nekde stoji. Pri průměrném najezdu kolem 15000 rocne to tak je. Z toho ročního najezdu je i zřejmě, ze na sidlisti nebude moc aut ktera jezdi kazdy den vetsi vzdalenost nez 200km.
Vse je samozrejme prumer ktery smazaná extrémy. Pro vetsi nájezdy neni a dalsich 11 let nebude zadny problem koupit spalovaci auto.
A pomalé nabijeni pri vykonu kolem 4kW neni pro elektrickou sit velky problem. Bavime se stale o tom, ze i kdyz by se hned ted zacnou v ČR prodavat jen EV tak v roce 2035 jich tady bude 2 mil ze 6 mil aut v ČR. Takze max 1/3 i pri takhle extrémním pripadu.
což je půlka baterky. Nic moc teda. A nějak nepočítáš třeba s energií potřebnou na temperaci baterky v mrazech. To s těma 3,6 kW věru moc nedobiješ.
Jako nutnost 5kW nevidím.
Opravdu nutný zaklad je myslim 3,6 coz je standard pro zasuvkove obvody. To mas stale pri režimu 20:00 az 7:00 nějakých 35kWh coz je pres 200km.
Samozrejme vetsi nabijeci vykon je bonus a jiste se vykon bude menit i dle zatížení atd.
Opravdu nutný zaklad je myslim 3,6 coz je standard pro zasuvkove obvody. To mas stale pri režimu 20:00 az 7:00 nějakých 35kWh coz je pres 200km.
Samozrejme vetsi nabijeci vykon je bonus a jiste se vykon bude menit i dle zatížení atd.
Ok, v ulici kde bydlím, na každé straně je místo pro 21 aut z každé strany a 2 lampy z každé strany, za rohem jsou lampy pouze z jedné strany, parkuje se zase z obou stran, počet maličko nižší... Jak tohle zabezpečí nabíjení těch aut, další věc, lidi budouuset dávat auta pryč, mi někdo řekne, ale co když odjedu na týden na dovolenou a nechám stát auto u lampy... Nereal... Na velké ohradě říkají že bude 150 dobíjecí h míst... Pro celou velkou ohradu?
Ne, bezne se nabijí kdyz je moznost. Ne ze jedes do 0 a pak hledas.
Problem u tebe vidim v male nebo zadne zkušenosti s EV. Stale na to koukas pohledem spalovaciho auta a na zaklade tohohle pohledu kritizujes.
Problem u tebe vidim v male nebo zadne zkušenosti s EV. Stale na to koukas pohledem spalovaciho auta a na zaklade tohohle pohledu kritizujes.
Běžně se nabíjí vybité auto, takže počítej s úrovní nabití při příjezdu na nabíječku mezi 0-20% A potřebuješ takový výkon, aby si tu baterku dokázal dobít aspoň za celou noc.
Tak pripad kdy potrebujes nabit u 0% na 100% za 8 hodin bude spis výjimka.
Proc by to muselo byt vic jak 5?
Proc by to muselo byt vic jak 5?
No tak aby si ho dokázal za těch 8 hodin nabít. Když budeš 10 kW nabíjet 80 kWh baterii, tak na to potřebuješ jak dlouhý čas? Dobře můžeme diskutovat jestli by to nemohlo být o pár kW výkonu méně, ale to už ti asi moc neřeší. Víc jak 5 kW to musí být určitě. A neříkám, že každé najede 300 km denně. Taky nemluvím o tom, že budeš mít nabíjecích bodů tolik co aut. Osobně bych to tipoval, že by ti stačilo mít na cca třetinu aut na parkovišti nabíjecí body.
Proc potrebujes 10kW a jeste na kazde auto?
Chces rict, ze kazde auto ze sidliste najede denně vic jak 300km?
Chces rict, ze kazde auto ze sidliste najede denně vic jak 300km?
Ale kdy ten tvuj ohřívač teple vody napojeny z tve instalace zapíná to řídí HDO. Ne ty.
Nevim tedy jaky je problem aby se automaticky v 1 v noci prestalo nabijet tvoje auto a začalo nabijet sousedovo. Jestli z bodu vede jeden kabel nebo dva je celkem jedno.
Nevim tedy jaky je problem aby se automaticky v 1 v noci prestalo nabijet tvoje auto a začalo nabijet sousedovo. Jestli z bodu vede jeden kabel nebo dva je celkem jedno.
Hele zas otazka. Co je technicky náročnější? Vybudovat nove parkovací misto nebo nabijeci bod?
Osobne si myslim, ze zajistit dostatek parkovacích mist je daleko vetsi problem nez osadit na cast stávajících mist nabijeci body.
Osobne si myslim, ze zajistit dostatek parkovacích mist je daleko vetsi problem nez osadit na cast stávajících mist nabijeci body.
Opravdu? Vaše naivita je úžasná. Výměna bude trvat minimálně 30 let. Ale dojde k ni. A ne proto že si to myslíte, ale výrobní kapacity a kupní síla na to nebude. Ale každý kdo to má v hlavě srovnané a umí si vydělat přechází k BEV a už se nevrací. Ale na to se zeptejte vnoučat až budete v domově důchodců.
Vím to docela přesně. Jen se zeptám, v jakém supersportu jezdíš do práce? Tak jako do dneška máme vyšlechtěné koně pro dostihy, parkury, …, až po španělskou školu. Tak budou v budoucnu existovat supersporty a teréňáky pro radost. A stejně jako teď nejezdili na dovolenou, do práce, na nákup, … na koni. Tak v budoucnu nebudou spalovaci auta na nic jiného než na zábavu, sport, …
https😐/medium.seznam.cz/…ohoda-jazz-43332
😄 😄 😄
Jak nedávno spočítal think tank Evropa v datech, uhlíková stopa přepravy paliva by v případě plynu byla zhruba stonásobná oproti uhlí. Jasně, už vás slyším a připouštím: Na emisích oxidu uhličitého předežene uhlí plyn ve fázi spalování, a to doslova o parník. Ve vztahu k ochraně klimatu si však musíme říkat celou pravdu a nejen její polovinu, takže je třeba započítat i úniky metanu. A najednou má elektřina či teplo z plynu dovezeného z velkých vzdáleností často i horší uhlíkový učet než uhlí.
Až si tedy půjdete příště koupit rajčata z Maroka (3000 km), vepřové z Chile (15 000 km), nebo dokonce česnek z Číny (20 000 km), výčitky svědomí nejsou na místě. V případě elektřiny a tepla jimi nikdo z nás taky netrpí. „Dlouhej kouř a pohoda jazz!“
😄 😄 😄
Jak nedávno spočítal think tank Evropa v datech, uhlíková stopa přepravy paliva by v případě plynu byla zhruba stonásobná oproti uhlí. Jasně, už vás slyším a připouštím: Na emisích oxidu uhličitého předežene uhlí plyn ve fázi spalování, a to doslova o parník. Ve vztahu k ochraně klimatu si však musíme říkat celou pravdu a nejen její polovinu, takže je třeba započítat i úniky metanu. A najednou má elektřina či teplo z plynu dovezeného z velkých vzdáleností často i horší uhlíkový učet než uhlí.
Až si tedy půjdete příště koupit rajčata z Maroka (3000 km), vepřové z Chile (15 000 km), nebo dokonce česnek z Číny (20 000 km), výčitky svědomí nejsou na místě. V případě elektřiny a tepla jimi nikdo z nás taky netrpí. „Dlouhej kouř a pohoda jazz!“
A kam tim miris?
Spotreba elektriny pres den je vetsi nez nocni spotreba umele zvysena pomoci HDO.
Mimochodem se nedimenzuje na max. Pocita se soudobost.
Spotreba elektriny pres den je vetsi nez nocni spotreba umele zvysena pomoci HDO.
Mimochodem se nedimenzuje na max. Pocita se soudobost.
s tebou je to problem je, problem bude, problem maj, 80% lidi bydli v plesnivy rujne na hliniku…
Kdyz chces bydlet v panelaku, vsadim se s tebou ze si jeste v roce 2040 koupis novej spalovak. Bude to slavy, vydechly a na zdaneny palivo ale bude.
Kdyz chces levny bydleni koupis si dum s kominem a budes topit drevem. Dum bez kominu se proste neproda a stejnej propad cen se da ocekavat u sfusovanejch domu po babicce…
No a kdyz to chces mit hezky budes jezdit hezkym ev 3/4 roku zadarmo.
Kdyz chces bydlet v panelaku, vsadim se s tebou ze si jeste v roce 2040 koupis novej spalovak. Bude to slavy, vydechly a na zdaneny palivo ale bude.
Kdyz chces levny bydleni koupis si dum s kominem a budes topit drevem. Dum bez kominu se proste neproda a stejnej propad cen se da ocekavat u sfusovanejch domu po babicce…
No a kdyz to chces mit hezky budes jezdit hezkym ev 3/4 roku zadarmo.
Jedna se o minimální prikony v radu kWh. Pres den každá pouliční sit zvladne daleko vetsi zatez.
4 Mwh určitě není běžná spotřeba většího domu, pokud tam máš TČ a topíš někde na 21-23 stupnů.
Mít 17 v baráku neuznávám, při 17 je 85% lidem doma zima, a u žen tak 97% 😄
Já měl roční spotřebu 7 MWh, barák je energetická třída B, izolace jak kráva a topení sem měl na 22 stupnů. To ale neperu na malý děti, krom večerů (a ještě ne všech) a víkendů (taky ne všech) doma nikdo nevaří, nenabíjím auta, atd. S dvěma malými dětmi nebo s rodiči naprosto unreal i těch 7 Mwh. Pokud tam nechceš mrznout a svítit 2 žárovkama a koupat se 1x za 14 dnů....
Mít 17 v baráku neuznávám, při 17 je 85% lidem doma zima, a u žen tak 97% 😄
Já měl roční spotřebu 7 MWh, barák je energetická třída B, izolace jak kráva a topení sem měl na 22 stupnů. To ale neperu na malý děti, krom večerů (a ještě ne všech) a víkendů (taky ne všech) doma nikdo nevaří, nenabíjím auta, atd. S dvěma malými dětmi nebo s rodiči naprosto unreal i těch 7 Mwh. Pokud tam nechceš mrznout a svítit 2 žárovkama a koupat se 1x za 14 dnů....
opakuji, data z nekolika fve a tohoto ledna, nejhorsi dvacetinasobek Wp, nejlepsi 45nasobek. Lisi se to uhlem k horizontu. Vetsi cast ale dala ten triceti nasobek co jsem zminoval. Pro vypocet baterie jsem vzal graf spotreby rd a vicemene vysla na baterii 3 denni spotreba. Na tech 30kWp a 110kWh baterii smeruju ja
30kWp fve (na malej rd to nedas, ale na beznej vesnickej statek jo), spolecne s 100kWh baterii by v tomhle lednu stacilo (vyroba kolem 800-1000kWh) na provoz rd (tretina), bojler (necela tretina) a vytapeni zateplenyho domu. Nebo drivi a najezd cca 1500km Teslou
P.S. Jen muItinickArese neví ani netuší, jaké je to doopravdy ultimátní svezení v plně elektrickém aute :-!