Fascinuje me to pod každým clankem stale stejna jména jedou stale to same proti EV…
A mezi tim? Aktualne se dostala cena bateriovych clanku na 70 dolaru na kWh a stale bude klesat.
Cena clanku na 50kWh baterii je pod 80 tis korun uz dnes.
Opravdu věříte v dalsi budoucnost spalovacich aut?
Zajimave je, ze pod clankama o motorech, technice a zajimavych autech je mrtvo. Ale pod EV jsou desitky nicku co jedou stale stejna nesmyslná tvrzeni bez snahy diskutovat.
On už sem díky vám nikdo nechodí a fandové klasikcýh aut s poctivými motory chodí na skvoje diskuzní kluby, na FB nebo debatují někde v hospodě/baru u piva.
Budoucnost neni ani v elektroautech. Ta maji pouze zajistit postupny prechod na hromadnou/sdilenou/autonomni dopravu. Prostrednictvim elektromobilu nejprve omezi radost z rizeni a to nam potom seberou uplne.
Klesající ceny jsou ti k ničemu, pokud jsi nedokázal vyřešit ten základní problém BEV - doplňování energie. A s ohledem na koncepci BEV je to problém intrinsický, tedy neřešitelný. Kdybys tu obhajoval jiné alternativní pohony - vodík, LPG, palivové články, tak se můžeme bavit. Ale pohon na baterie je broken by design.
Nezvládne. Český ani žádný jiný průmysl přechod na elektromobilitu nezvládne. Ideologie nemůže dlouhodobě zvítězit nad fyzikou. Bude to průšvih, otázkou je jak velký ...
Uni elektromotor, baterie a karoserie smontovana z par odlitků. K tomu apple a nebo android SW plus jeden display. Volant a ovládání po drátech.
Cena par korun.
Jak tomu budou konkurovat dnesni znacky se spalovakem ja proste nevim.
A kola, pérování, nápravy, brzdy, převod na kola, okna, vnitřní a vnější vybavení, klimatizační jednotku, elektroinstalaci, airbagy a bezpečnostní pásy to už mít ani nemusí.
Ale jo, musi, tak jako spalovak, ale treba ten převod na kola je naprosto zasadne jednodušší.
To porovnani složitosti je jednoznacne na straně EV. Co je nebo spis byl problem je cena baterii. Ta pada dolu.
taky to nemusí mít chlazení a vyhřívání baterek, těch akbelů cca 3-45x víc jak spalovák (záleží na roku výroby spalováku) a opravíš si to doma na dvorku, až to zahláší fatální SW závadu vid :-):-):-):-):-):-)
Proda Tesla naprostou vetsinu co vyrobí ? Ano. Muze vyrabet vic? Ne, jede na plno.
Proc teda jit s cenou dolu?
Problem je v pohledu. EV jsou na trhu velice krátkou dobu. Jde vlastne o jednotky let a vyvoj jde rychle.
Vse si musi trochu sednout. U spalovacich aut byl vyvoj pomalý. Bezne motory a platformy skoro 20 let. Ted chcete u EV zazrak behem roku.
Tesla je nejvetsi vyrobce.
Pak je tu cina ktera na domácím trhu prodava EV za poloviční ceny nez v evrope.
No a pak dalsi znacky jako treba Dacia ktera po skonceni dotace zlevní behem jednoho dne Spring z 530 tis na 330 tis.To asi nejlépe ukazuje jak je to dnes s cenou EV.
Jen technická, Čína EV na domácím trhu neprodává za poloviční ceny než v Evropě, naopak na domácím trhu jsou, v závislosti na modelu, o 10 až 20% dražší než je koncová (vč. dopravy, cla a marže evropského zastoupení) cena na evropském trhu.
Já jsem o cenách EV neměl vůbec potuchu, a docela mě to zajímalo, protože ceny ICE srovnatelných modelů jsou v Číně výrazně vyšší než v Evopě. Tak jsem si při minulé návštěve Šanghaje (loni v listopadu) poznamenal ceny vystavených aut v jednom shopping mallu, byly tam modely BYD a NIO. Pak jsem si našel ceny v D, české jsem nenašel, ale možná už se ta auta prodávají i u nás. Moje srovnání:
BYD Atto - 38tis. EUR v Číně 345tis. CNY
BYD Tang - 72tis. EUR v Číně 613tis. CNY
NIO EL 6 - 53.5tis. EUR v Číně 443tis. CNY
NIO EL 7 - 70tis. EUR v Číně 584tis. CNY
Ano, je to malý vzorek a jen moje os. zkušenost, každopádně jsou to ceny v Číně nabízené a rozhodně jsou vyšší, natož aby byly poloviční, oproti těm evropským.
Koukam na modely co uvadis a podle dohledatelnych cen mas pravdu. Ne ze by auta byla drazsi nez v evrope, ale nejsou vyrazne levnejsi. Dohledam modely ze kterych jsem vycházel j. Tam byl rozdil podstatne vetsi.
No, když to proženu dnešním kurzem juanu k euru, tak mi už to první auto za 38tis. eur vychází na 293tis. CNY, cena v Číně je 345 tis., to mi přijde víc o skoro 20%.
A proč už tedy elektroauta neničí ty spalovací cenou? Místo toho se sápou po dotacích a spalováky jsou uměle zdražovány, aby se elektra na trhu vůbec trochu chytaly.
Tak dotace čerpají i spalovaci auta. Vzpominas na podpory pro automobilky u nas?
A dotace celkove jdou k tomu, podpořit vyvoj. Je to v tom videu v clanku. Muzeme zůstat u spalovaku, ale je to cesta postupného umírání.
Nahoře si stěžuješ, že dáš otázku a nedostaneš odpověď. Tady děláš to samé, ta otázka je logická, když je dle tebe EV tak jednoduché, že je z hlediska výrobních nákladů levné, a proto mu nemůže nepoměrně výrobně složitější a tudíž dražší ICE konkurovat, proč jsou tedy ceny EV tak vysoké, a proč se musí opírat o masivní státní dodace, aby se prodávaly?
A při odpovědi prosím vynech dětinské kličkování typu, "tak dotace čerpají i spalovaci auta, vzpominas na podpory pro automobilky u nas?" Díky.
Tak prvni vec je to “masivní” dotace jsou v ruznych státech různé a nedotuje to EU jak tu občas je napsáno. I pres dotace nebyla cena pod urovni spalovaci alternativy.
Ale k samotne otázce. Ty mas cele automotiv nastavené na spalovak. Cina a Tesla rozjela nástup EV. Cina za pomoci financí statu a Tesla na obrovske energii Muska a podpory statu.
A evropa vidi co to znamena. Jake mas šance reagovat? Nechas automotiv bez podpory a ani legislativně ho nepodpořis v tom ze zaručis investice?
Přehozeni cele automotiv na EV je finacne náročná vec. Mas sice nizke vyrobni naklady, ale velke investice. Stavis kompletně nove dodavatelské retezce atd. a vyvoj je tak rychlej, ze to co bylo loni novinka je dnes zastaralé. To vse musis zaplatit.
Zaroven ale vis, ze kdyz to neudelas tak ten vlak ujede a uz ho nedozenes.
A ze ten vlak zrychluje je videt na dramatickém poklesu ceny baterii.
PS: ta poznámka k dotaci spalovaku. Snad každá automotiv velka firma tu mela danove prázdniny a nikdo nic neřekl.
Dotace a daňové prázdniny jsou dvě zcela různé věci, ale budiž. Jediné daňové prázdniny, které kdy u nás byly, souvisely s tzv. proinvestiční politikou socanských vlád na přelomu milénia, byly to slavné Zemanovy investiční pobídky, tj. když zahraniční investor investoval v ČR 100 mil., dostal na deset let daňové prázdniny. To se ale samozřejmě týkalo kohokoliv, nejen automotive, a byla to mimochodem jedna z největších prasáren české porevoluční politekonomie, kvůli které jsme se stali montovnou západu a zabili rozvoj tuzemského kapitálu. Dnes na to dojíždíme, protože podobné pobídky pro tuzemské firmy, a to ještě ve výrazně horší formě, začal stát řešit až za Nečasovy vlády.
To, co mi tu popisuješ, je sice hezké, ale nijak tím neodpovídáš na původní otázku. Jestliže tvrdíš, že ev jsou levnější (přestože reálně v prod. cenách nejsou), protože jsou nákladově podstatně lepší než ice, měl bys to nějak doložit realitou. To, že do nákladů je samo potřeba počítat i náklady na vývoj, změnu technologie, to je přece jasné, jistě že je to jeden z důvodů, proč jsou ev tak drahé, to my všichni víme, ale tos ty právě nějak vynechal ve své původní argumentací, kterou jsi omezil na výrobní jednoduchost ev proti ice a použil ji jako hlavní argument. Logicky bych čekal, že řekneš něco na způsob, ty investiční náklady jsou časově omezené, třeba na první desetiletku, pak ceny padnou na polovinu atp. atd., o tom bychom pak mohli vést debatu, protože podle mého je právě tohle krutá iluze, jenže ty neříkáš ani to. Argumentace ev je lepší, levnější, proto, protože má jednoduchý motor pár drátů a přímý převod na kola, to je opravdu dobré tak na debatu s fanoušky někde na ev fan stránkách.
Argumentují tim co technicky znam a jsem tu prave proto, abych se v případných diskusích neco noveho dozvedel.
Z technického pohledu je EV konstrukce i montážne vyrazne jednodusi nez spalovaci ekvivalent a zaroven nabizi vyrazne vetsi moznosti unifikace zásadních dilu.
Nejvetsi nákladová položka EV - baterii jde soustavne s cenou dolu. Prodeje stoupaji.
Tak a ted nastupuje ta druha stránka. Co ted s tim maji delat klasicke automotiv znacky? Nástup EV ohrožuje vyrobu a pracovniky v mnoho částech automotiv. Stejne tak servis a prodej aut se zasadne meni.
Takže já budu výrobce nákladních aut jo. Sbouchám si ve vlastním provozu rám a kabinu. Nalakuju to a jdu montovat - motor - nakupuju, převodvku - nakupuju, nápravy - nakupuju, kompletní interiér - nakupuju, kompletní elektroniku - nakupuju.
Takže mi stačí montážní linka, lakovna, lisovna a svařovna kabiny a rámů a sklad na nakoupené věci
A ted výroba EV trucku
rám a kabina potřebuju to samý, namontuju nakoupený lektromotor, namontuju baterky, namontuju nakoupený interiér.
Kde je rozdíl Lojzíku?
Rozdíl je ten, že elktromotor dodá Gunazhou China místo Deutz Germany, cummins USA, detorit diesel usa, baterky dodá další čína místo převodovky made by ZF, Allison, fuller, Eaton, Spicer atd
A že se staneš plně závislým na Číně.
to je jediný výsledek a že všechny ty německé, americké a další firmy zkrachují, propustí lidi na světě bude 5,5-10 milionlů nezaměstnaných.
A Wilders , Trumpík, Salvini, LePen, Okamrua co maj 5-15% budou mít do 10 let 15-45%
A prave proto, aby nebylo tolik lidi co budou po ukončení vyroby motoru a převodovku bez prace je v EU podpora EV.
EV přicházejí a jak je i ve videu. Bud na ten vlak firmy naskočí a nebo pomalu skončí.
Ev přicházejí = všechno dodá čína, protože to nikdo jiný nevyrábí a (a halvně nikdo jiný nemá pod palcem ty zdroje a suroviny) a když začně vyrábět bude o 25-60% dražší jak čína = nekunreceschopné = zkrachuje = zkoupí to čína .
Tomu se říká uzavřený okruh. Takové případy nekončívají dobře...
Popravdě, mě tyhle debaty nebaví, protože jsou strašně daleko od podstaty. Problém je v tom, co nazýváš "nástupem EV", jde o to, že ten nástup není výsledkem nějaké technologické vyspělosti a tím pádem ekonomické výhodnosti (jak pro průmysl, tak pro uživatele), ale je ryze politickým rozhodnutím. Což, když to hodně zkrátím, vede v důsledku k tomu, co vidíme už dnes, máme tu extrémně nákladově zatížený automotive, což vede logicky k obrovskému nárůstu koncových cen (jedno jaká ta auta mají pohon) a tím právě k postupné nekonkurenceschopnosti, omezování investic, poklesů prodejů, tj. celkovému průseru. To, že se musí EV dělat proto, aby se čelilo Číně, to je záměna příčiny a následku, pokud bych nechtěl, aby mi Čína na vlastním trhu konkurovala, tak ji sem prostě nepustím, nástrojů na to je x a mimo vlastní trhy můžu naopak svoji produkci dotovat, či jinak podporovat, jinými slovy, používat přesně stejných nástrojů, jakých používá Čína.
Jenže o tohle vůbec nejde, tady žádné ekonomické důvody nejsou, v EU se rozhodlo, že bude grýndýl, tak bude grýndýl, i kdybychom měli všichni zhebnout... což se postupně, obrazně řečeno, stane.
Docela rychle si sklouznul do argumentace ostatnich nicku zde.
Nástup EV je o technice. O ničem jinem. Politická rozhodnuti jen lepe ci hůře snazi ovlivnit to kdy a kdo vyhraje.
Baterie je svatý grál pro mnoho odvetvi.
Je jedno zda automotiv, energetika ci robotiky. A tam je vyvoj aktualne velice rychly.
Kombinace OZE baterii a EV umožní kazdemu ziskat z velke casti energetickou soběstačnost. Ukončit zavislost na rope a jejich ne zrovna super dodavatelech.
Ale zpatky k automotiv. Podstatnou cast ceny tvori baterie. Jeji cena soustavne a velice rychle klesa. Elektromotor a regulace je neco co lze velice unifikovat. Prevodovka neexistuje. Prostor knpoklesu cen ohromný.
Blokovat technologii pomoci cel atd je cesta zaostavani.
Je to politicky tlačený program a zároven je politicky tlačeno útlum spalováků, likvidace ojetin (zákazy vjezdů do měst, E10 palivo, které prokazatelně ničí palivové systémy aut) atd, zdanění, emisní povolenky na paliva atd atd
Hele já chci emisní povolenku na pobyt na pobyt na horách a na dovolenou mimo EU.
Každý kdo chce na hory zaplatí emisní poplatek 10-70 000 kč a každý kdo chce na dovolneou mimo EU 50 000 Kč-2,5 kč dle destinace . Zatěžujete životní prostředí, zbytečné lety, zbytečně spálené palivo, zbytečně vyrobená letadla
Dál je potřeba emisní povoenky na exotické ovoce - banány +10 kč, ananas + 45 kč, mango +110 kč, káva + 200-3500 kč za 1 kg. žerte hrušky a jabka
Emisní povolenky na cetky za aliexpressu, wishe, ebay, temu atd cca 500 kč na každých 5000 kč nákupu,
dále zdanit energetické nápoje, alkohol , jedna láhev bude za 500 až 700 000 kč - zabíjí to lidi, zvuyšje náklady na zdravotní péči
zdanit extrémní sport typu bungee jumping, skoky na lyžíš, box, bruslení atd atd - je to nebpečné, umíraj u toho lidi a zranují se. Zvýšené nároky na léečení a nemocnice. Každý kdo sportuje nebezpečné sporty zdavotní pojištění o 300% dražší
Když 15 000 nových povinných asistnetů do aut zachrání ročně 500 lidských životů, je zdanění extrémních sportů potřeba zabránit 20 000 zranění a 500 úmrtím ročně.
dále musíme omezit drogy, takže tresty za dealování drog 40-220 let, s tím že ve věžení bude i kostra a popel. To samé nelegální výroba alkoholu a cigaret. Ostatky pozůstalým budou vydány až po skončení trestu,s tejně tak zabavený majetek.
zdanění cukru, tuku,
tohle všechno zabije a zraní ročně 20 000 x tolik lidí jak auta nebo zničí přírodu 700 000 x tolik jak auta. zdravotní povolenka na cukr a tuk.
Jezte místo svíčkové 14 kg pohanky denně!
Kdy to začneš popdorovat melounovej utopisto?
proč sis vybral jenom auta a oxiduješ tady s tím?
Pánové přečetl jsem vaše příspěvky. Oba máte pravdu do určité míry.
Pořád jenom hledám řešení, čím ta auta budeme krmit. Kde budeme brát tu energii do nich?
Zatím ani slovo nikde akorát koukám na účet od ČEZu. Za stejnou spotřebu v roce 2021 jsem platil 50 000 Kč a podle nového plánu doručeného mi ČEZem od ledna 2024 jsou moje zálohy navýšeny na 11 450 Kč, takže 130 000,- Kč za rok. A to ještě pořad zaostáváme za plánem zavádění EV.
Ptám se, při zvýšené poptávce bude cena elektřiny klesat nebo stoupat? :-O
Vybudujeme přeci 10 bilionů nových větrníků a FVE abysme, nebot na stejnou výrobu el. energie jako Norsko, potřebujeme 5x tolik větrníků jak Norsko a a na stejnou výrobu energie z FVe potřebujeme cca 3-12x tolik FVE jakk Porugalsko, Španělsko, itálie a Řecko.
Některé další země jsou na tom i hůř, tam je to 7x tolik větrníků jak Norsko a 6-16x tolik FVE :-):-):-)
Dále investujeme podle soudružky Von Lejnové desítky bilionů od zeleného vodíku a bateriových úložist,, kdy efektivita výroby el energie z vodíku generuje ztráty 30% a celý proces - vyrobím energii v z OZE, z té vyrobím vodík, a z toho v lednu vyrobím zpět el. energii má ztráty 35-50%
(Chceme-li z vody získat vodík, je třeba vynaložit energii. Vyrobíme tedy elektřinu z obnovitelných zdrojů a 100 % jí využijeme na elektrický rozklad vody – elektrolýzu. Účinnost tohoto procesu je 70–80 %, tedy při výrobě vodíku ztratíme 20–30 % vložené elektřiny.)
Přebudujeme přenosovou soustavu a postavíme miliony nabíjecích míst.
Až tohdo dokončíme, bude stát 1 Kw h v zemích EU mezi 25-90 Kč dle země :-):-):-):-)
Čína a Rus + Ind budou vyrábět za 2,50 z plynu, uhlí a jádra :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
:-)
:-) :-) :-) :-)
:-)
:-)
:-) :-) :-) :-)
:-)
:-) :-) :-)
:-) :-) :-)
:-)
:-) :-) :-) :-) :-) :-)
:-)
:-)
:-)
:-)
:-) :-) :-) :-) :-) :-)
:-)
Další možnost je tyto lidi u voleb odstavit od moci, po odstavení od moci obvinit z velezrady, kolaborace s čínou, plýtvání státními prostředky a daněnimi občanů, ohrožení národní energetické bezpečnosti, nastolení chudoby,likviadaci průmyslu a postavit po EU 250 000 nových , velkokapacitních blázinců a těch 5 milionů lidí tam zavřít a podrobit léčbě, nebot jsou to psychicky nemocní lidé a fanatičtí utopisté.
A začít diversifikovat zdroje. Jádro 20-40%, plyn 15-30%, Uhlí 10-20%, zbytek OZE. Dle jednotlivé země.
Volný trh bez dotací na auta. At si každý koupí co chce.
Dotovat levné startovní bydlení pro mladé s řádným pracovním poměrem v délce minimálně 5 let, dotovat děti aby byl dobrá porodnost a nemuseli se importovat migranti.
Kde beres energii pro auto dnes a jak to vychazi financne?
CR a zdroje. Dnesni export elektriny by stačil na kompletní provoz veskere automobilové dopravy v ČR.
Tak asi k tomuhle.
Cena elektriny v budoucnu je otazka. Pro odběratele se podle meho nazoru bude situace menit smerem ke spotovym cenám. Tím bude nastupovat FVE a akumulace do baterii a EV. Ve vysledku bude pro koncového uživatele cena po vetsinu roku levnejsi.
Dnešní export skončí odstavením kompletně všech 10 uhelných elektráren do 2-3 let, protože se to finančně nevyplatí díky cenám emisním povolenek. Jejich udržování jako vykrývajcího zdroje el. energie v zimě povede k dalšímu nárůstu cen el. energie.Tu pohotovost v zimě zplatí zas a jen OVČAN
Druhá možnost je elektřinu dovážet, ale není odkud nebo samo německo, rakousko atd jsou čistí dovozci.
Třetí možno je začít vypínat lidem v zimě proud nebo dojít k blackoutu.
FVE v zimě nic nedává, budto budete muset do 4 let postavit čr cca 4000 nových větrníků za miliardy Kč nebo bude muset udržovat uhleky v pohotovostním režimu a platit jim na to, tjhe 1 Kwh bude za 10-14 kč anebo v zimě bude el. energie při mrazivém počasí a bezvětří a mlhách na cca 4 hodiny denně, jinak vypnuto. Metoda Kuba a KLDR
Jak prosté
PS: máš spočátno, kolik elektřiny bude čr potřebvoat, až domácnosti kompletně odstaví topení dřevem, uhlím, plynem, topnými oleji, peletami atd, jak to chce EU?
A kolik až průmyl odstaví uhlí a plyn a přjede kompletně na elektřinu?
Kolik eletřiny spotřebují stavební stroje na elektřinu, výroba vodíku pro letadla, lodě, vlaky a armádu, nebot to na elektřinu fungovat nemůže atd
Takže, čistě hypoteticky - kdyby v roce 2026 přešel veškerý stávající průmysl v čr, veškeré domácnosti na topení elektřinou, všekerá osobní auta na elektřinu + veškerá nákladní auta, vlaky, lodě, stavevní stroje, úklidvoé a čistící stroje a armáda na vodík, potřebujete navíc cca 7-10 nových reaktorů typu Temelín :-):-):-):-):-)
A k těm letním přebytkům - kdyby se stalo realitou hrozby vašich klimatických nozistů o tom, že v létě bude v evropě 37-48 stupnů, tak stopne spotřeba el. energie v klimatizaích o cca 300 000%, tak je otázka, jaké budete mít přebytky :-):-):-):-) a čím vyšší teploty, tím niží účinost FVE
Nástup je o technice, říkáš ty, EU norma schválená Europalamentem říká něco jiného, a to zákaz prodeje aut s ICE v EU od roku 2035. Tohle je politické rozhodnutí, tečka.
Jestli je elektropohon vhodný, lepší, levnější pro cokoliv, auta, stroje atp. atd., o tom má rozhodovat trh, nebyl a není naprosto žádný důvod, aby se EV, či baterie, nemohly rozvíjet bez zákazu výroby aut se spalovacími motory, potažmo bez masivního politického tlaku projeveného státními dotacemi do EV. Tohle je křivení trhu, ohýbání reality, klasický případ sociálního inženýrství, které nemá s inženýrstvím (tedy tím, "je to o technice") nic společného. Výsledek sociálního inženýrství bývá vždy stejný, a bohužel přesně opačný, než je jeho bohulibý záměr, tedy místo prosperity ekonomické zaostávání, ztráta trhů, ztráta vlivu.
Tak a ted jsi argumentačně presne tam co Barik a dalsi.
Uplne si zahodil to o cem byl úvod a to technickou jednoduchost EV.
Cina leje do EV dlouhodobe velke castky a posunuje vyvoj baterii vyrazne dopředu viz dalsi info o poklesu cen baterii pod 70 dolaru za kWh a nástup sodikovych baterii atd. To cele podpořené legislativou.
Jak te podpoře ma čelit evropsky automotiv bez podpory?
Zavedním toho co čína - chceš v Evropě prodávat čínská auta? super, domluv s s evropským výrobcem a postav tu novou fabriku a vyráběj čínská auta tady. Podle našich předpisů, s našimi zaměstnanci a podle našeho GreenDealu. Sem zvědav jak bude čínan levnější :-):-):-)
Nelíbi seti to? Dovozní clo 30% na všechny auta vyrobené mimo EU. Papapa.
A to samé s komponenty na OZE.
To by byl fičák vid, až by dovozy spadly o 25-400% :-):-):-):-)
Ale to vy nemůžete no, ono by pak protěžovaná FVE na rodinej domeček enstála 250 s instalací ale 440-650 vid a ta komerční pro střední firmy a větší firmy za 3,5 mega by vyšla na 4,9-7 mega.
A HELLLMUT by nemohl vypnout jádro, protože by jinak neměl čím topit a svítit, leda že by postavil tak 5 nových uhelek
Tesla ma vyrobu v Německu, BYD (snad nepletu značku) bude v Maďarsku. Na tohle uz je spis pozde.
Zbytek je popis plánovaného uhlíkového cla ktere EU prosazuje. Takze zase prichazis s návrhem kterem uz EU davno pracuje.
PS; proc na EU furt nadavas a davas návrhy ktere jsou stejne jako dava ta EU kterou kritizujes?
Krome toho, ze ukazujes svou neznalost v tom nevidím logiku?
Já sem globálně proti těm návrhům, jsou to nesmysly.
Ale pokud se zavádí, tak at podle nich jede čína a se vším co exportuje, sand kromě potravin a oblečení.
To by byla sranda.
Ono to má ale 3 roviny
1) všechno zdraží tak brutálně, že lidi vymetou politiky od válu podporou opozice
2) čínan v reakci na toto zavede dratiscká opatření na export k sobě, čímž tady zkrachují všichni výrobci luxusního zboží, kteří dodávaj do číny
3) muselo by se začít tady mohutně stavět a vyrábět, což ale nezapadá do struktury Green Dealu omezit průmysl vid. V případě že by se vyrábělo pouze super čistě a super ekologicky zdražení věcí o 300-700% proti dnesku - vracíme se k bodu 1
Tak já ti to řeknu úplně jinak - jsem pro stejná pravidla pro všechny.
Takže pokud se tyto ptákoviny nezrušín, at je plní i čína. Nevím proč by čínské automobilky v EU měli plnit něco jiného, méně nákladného a náročného než musí plnit evropské automobilky v číně.
A dotace automobilce? Super, nedostala Tesla za psoeldních 10 let díky dotacím od USA govermentu + emisní povlenky náhodu asi 5x tolik co Gm, 9x tolik co Ford a cca 25x rtolik co FCA? :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-) A kolik odsála SpaceX + soukromí investoři
Kolik dotací dostali celosvětově OZE za posledních 20 let? 1584x tolik co ropný průmysl vid, :-):-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Sleduji ukrajinský konflikt. K tomu patří i studium informací z Ruska. Je zajímavé, že si na čínská auta stěžují i Rusáci. S ohledem na tamní náročný provoz se ukazuje, že jejich životnost bývá velmi nízká a auta jsou velmi poruchová...
I TO SE MĚNÍ A BRZY SE TO ZLEPŠÍ, BUĎ KVALITOU A NEBO ZÁRUKOU A DOSTUPNOSTÍ AUT. POŘÁD PRO ČÍNU BUDE LEPŠÍ DODT 120% AUTA (20% DÍLŮ) NEŽ NEBÝT V EVROPĚ.
Funkce se integrují a dochází k rychlému zlevnění,
to dříve nebylo.
Aby se ten battery a tepelný management taky nedostal na jeden levný čip.
Příklad
Nyní již i infotainment a ADAS na jednom chipu.
Qualcomm Technologies, Inc. and Robert Bosch GmbH today at CES 2024 introduced the automotive industry’s first central vehicle computer capable of running infotainment and advanced driver assistance system (ADAS) functionalities on one :-) single system-on-chip (SoC)
Hodně úspěchů, nebudou to mít lehké.
Čím více elektromobilů, tím větší konkurence, tím rychlejší vývoj.
Som sám, koho irituje to neustále blábolenie o prechodu na elektrinu? Logickým pohľadom je to utópia, EV na dnešnej úrovni nedokážu plne nahradiť autá so spaľovacím motorom, mnohé účely nedokážu plniť bez obmedzení, vo väčšine prípadov sú neporovnateľne drahšie ako spaľovacia konkurencia a celkovo je tento utopistický sen tým drahší, náročnejší a neekologickejší, čím viac naň "zelení" tlačia.
nejseš! Na tomto webu taháme za kratší konec ale my se nedáme! :-[]
Přitom jak píšu dokola, nejsem proti elektromobilitě ale násilím ohýbat trh a tvářit se, že je to v pořádku je krátkozraké.
Ale já se s tím nějak vyrovnám, že blbec nikdy nepřizná, že je blbec a že jich tady na tom webu trolí celá dobrá hromada. Někteří dokonce píší pravidelně své příspěvky s hrubými gramatickými chybami, takže vím asi jaká je jejich rozumová úroveň, že S.Tenli a další
Zvládneme to přesně tak jak Anděla Mrkalová zvládla nelegální migraci z Afriky.
Ano, vždycky se to "nějak" zvládne, ale stojí to šílené peníze zbytečně vyhazované z oken.