Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík a Lukáš Rosůlek: Zvládne český průmysl přechod na elektromobilitu?

redakce AUTO.CZ pdc
Diskuze (78)

Lukáš Rosůlek je generální ředitel české divize společnosti Vitesco Technologies, která se v roce 2021 vyčlenila z koncernu Continental.

S 4500 zaměstnanci ve třech výrobních závodech a čtvrtým ve výstavbě patří k nejvýznamnějším českým dodavatelům celosvětového automobilového průmyslu. Ve výrobě stále převažují díly pro spalovací auta, jako turbodmychadla, vstřikovací čerpadla a senzory, ale rychle rozšiřují sortiment dílů pro čistě elektrická auta.

O nich často koluje názor, že jsou jednodušší a těch 500.000 lidí, které celkově automobilový průmysl v Čechách živí, by se měli bít o práci. Zda a jak dobře je český automotive připravený na největší změnu v jeho historii, to se z Lukáše Rosůlka snažil Martin Vaculík celou dobu vypáčit. Posuďte sami, zda se mu to povedlo.

redakce AUTO.CZ pdc
Diskuze (78)

Doporučujeme

27. 1. 2024 22:06
Re: Zničí nás namyšlenost, zbabělství.
A jaka je alternativa? Doufat, ze zákazníci budou kupovat horsi techniku dráž?
27. 1. 2024 20:30
Re: Zničí nás namyšlenost, zbabělství.
To Hendly nemá šanci nikdy pochopit :-[] Bez Činy si žádný výrobce EV prostě neškrtne… Těm EV fanatikům je jedno, že Evropani přijdou o práci… :no:
Avatar - Barrichello
25. 1. 2024 23:15
Re: Zničí nás namyšlenost, zbabělství.
Tak já ti to řeknu úplně jinak - jsem pro stejná pravidla pro všechny.

Takže pokud se tyto ptákoviny nezrušín, at je plní i čína. Nevím proč by čínské automobilky v EU měli plnit něco jiného, méně nákladného a náročného než musí plnit evropské automobilky v číně.

Tečka.
25. 1. 2024 20:03
Re: Zničí nás namyšlenost, zbabělství.
Jsi pro a zároveň proti. U tebe ne zas tak moc překvapivé.
Avatar - Barrichello
25. 1. 2024 16:12
Re: Zničí nás namyšlenost, zbabělství.
Já sem globálně proti těm návrhům, jsou to nesmysly.

Ale pokud se zavádí, tak at podle nich jede čína a se vším co exportuje, sand kromě potravin a oblečení.
To by byla sranda.

Ono to má ale 3 roviny

1) všechno zdraží tak brutálně, že lidi vymetou politiky od válu podporou opozice
2) čínan v reakci na toto zavede dratiscká opatření na export k sobě, čímž tady zkrachují všichni výrobci luxusního zboží, kteří dodávaj do číny
3) muselo by se začít tady mohutně stavět a vyrábět, což ale nezapadá do struktury Green Dealu omezit průmysl vid. V případě že by se vyrábělo pouze super čistě a super ekologicky zdražení věcí o 300-700% proti dnesku - vracíme se k bodu 1