Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Elektromobily budou mít jen 30 % trhu, věří Akio Tojoda

Podle někdejšího šéfa Toyoty to budou zákazníci, nikoliv regulace či politická síla, kdo rozhodne o technologiích pohonných ústrojí. Většinu trhu budou držet hybridy a vodíková auta, myslí si Akio Tojoda.
Zpět na článek
25. 1. 2024 10:11
25. 1. 2024 17:00
25. 1. 2024 17:00
25. 1. 2024 12:46
25. 1. 2024 15:19
25. 1. 2024 11:52
Avatar - apoho
25. 1. 2024 10:11
kacíř
Takové kacířské prognózy odmítám číst. Navíc od nějakého dekadentního ředitele Toyoty.
Já si počkám na Elona Mussoliniho (po dávce dobré lajny), jak to ten namaluje :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
25. 1. 2024 17:00
Re: kacíř
popravde mu ten jeho sposob zivota vobec nezavidim...
Avatar - 3_diamanty
25. 1. 2024 17:00
Re: kacíř
popravde mu ten jeho sposob zivota vobec nezavidim...
Avatar - Roman Horký
25. 1. 2024 10:16
Vito kde jsi máš zpoždění
zapoměl jsi naplivat na Toyotu dnes
Rozbalit vlákno
0
25. 1. 2024 10:48
No ba že
Má pravdu ten pán! A zopakuji již 100x zmíněné: technický pokrok dělají inženýři a ne politici.
Rozbalit vlákno
2
25. 1. 2024 12:46
Re: No ba že
Ano, inzenyri Tesly. Ne Toyoty.

https://thedriven.io/2023/03/01/toyota-admits-tesla-model-y-is-truly-a-work-of-art-as-it-rethinks-ev-strategy/

Toyota admits Tesla Model Y is “truly a work of art”
:-O
Avatar - Mokrous
25. 1. 2024 15:19
Re: No ba že
Hlavně nouzový otevírání zadních dveří. To je skutečně WORK OF FART.
Avatar - KANKUNEN
25. 1. 2024 10:52
No moc tomu nevěřím
Elektriku vyrobit umíme a jednou bude i ta baterka, vodík nelze levně vyrobit. Zatím HEV bez dotací, pak už BEV, taky to půjde bez dotací jako LED
Rozbalit vlákno
0
Avatar - .StenLi.
25. 1. 2024 11:04
Smutny pohlad na Toyotu
Niekdajsi priekopnik elektrifikacie spalovakov, velky kamos Tesly, ktorej predali fabriku, nechali si od nich postavit RAV4 BEV, celu ponuku zelektrifikovali, zbavili sa nezmyselnych a kazivych dieslov, stlacili ceny hybridov pod ich ceny.. a potom to zacalo ist dolu vodou. Nezmyselne antiBEV PR, kvoli ich meskaniu vlastnych baterii vyvyjanych v spolocnom podniku s BMW a absolutnemu odporu financne podporovat konkurenciu z Ciny, ako to robia EU a US automobilky, nestastne reinkarnovana Supra, topenie penazi v FCEV a H2ICE nezmysloch a neuvedenie HEV verzie Priusu v EU. Po dlhych rokoch davam zbohom Toyote, tie nezmyselne kecy Tojody nie su dovod, ale Honda ich preskocila vyrazne lepsim hybridom a na svetelne roky vzdialenym interierom. Snad sa im podari prist s vlastnymi solid state baterkami cim skor, aby sa nemuseli strapnovat inymi nezmyselnymi predpovedami :no:
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Roman Horký
25. 1. 2024 11:09
Re: Smutny pohlad na Toyotu
" ale Honda ich preskocila vyrazne lepsim hybridom "
Už jsem se bál, že nikdo nenaplive na Toyotu ale tohle jsi opravdu zabil to mě rozsekalo na celý den :-) :-) :-) :-)
Avatar - .StenLi.
25. 1. 2024 11:13
Re: Smutny pohlad na Toyotu
Preco mas pocit, ze skonstatovanie faktickeho porovnania Toyota hybridu a Honda hybridu je nejake pluvanie na Toyotu? Toyota je nejaka nedotknutelna modla, znacka ku ktorej sa nemoze vyjadrit konstruktivna kritika? Kedze si uviedol nulovy argument, tak tazko reagovat..
Avatar - Roman Horký
25. 1. 2024 11:18
Re: Smutny pohlad na Toyotu
Protože takovou hloupost jako tvrdit že Honda má lepší hybrid než Toyota může jen někdo kdo o tom vůbec nic neví.
25. 1. 2024 12:47
Re: Smutny pohlad na Toyotu
Uz jsi si nastudoval ty podklady o Honde?
Avatar - Roman Horký
25. 1. 2024 13:35
Re: Smutny pohlad na Toyotu
Zřejmě myslíš tu parodii e:HEV. Stejný paskvil jako když se opi*čili po Priusu a dalí tam 11kW el. motor. Já vůl jsem to tehdy málem koupil protože se mi to designově líbilo víc.
Avatar - .StenLi.
25. 1. 2024 18:02
Re: Smutny pohlad na Toyotu
Ak nie si schopny pochopit rozdiel medzi elektromotorovou asistenciou systemov IMA a i-DCD a full hybridom e:HEV tak si dovolim tvrdit ze o Honda hybridoch vobec nic nevies :-)

Naopak, kym Toyota ma smiesny 53KW el. motor, Honda ma 135kW a to bez strat v prevodovke, direct drive.
Avatar - .StenLi.
25. 1. 2024 18:00
Re: Smutny pohlad na Toyotu
Och nemam chut na toto porovnavanie pipikov.. o Toyota hybride viem uplne vsetko, kedze som si to zistil predtym ako som ho kupil a vdaka dlhorocnemu vlastneniu dokonale ovladam jeho schopnosti a nedostatky, servis atd.. takze na zaklade toho tvrdim to iste co vsetky dostupne testy, ked si porovnam THS s e:HEV, napr. Corolla/Prius s Civicom, tak Honda ma lepsi vykon, dynamiku, zrychlenie, spotrebu, daleko lepsi zvuk spalovaku, vyrazne lepsie brzdenie rekuperaciou a podvozok a interier Toyote usiel na svetelne roky. Skus mi realnymi argumentami vyvratit tieto tvrdenia, lebo silackymi recami aky som hlupy a neviem nic si ma zatial vobec nezaujal ;-)
25. 1. 2024 12:14
Re: Smutny pohlad na Toyotu
V čem je lepší, smím-li se zeptat? Když srovnán třeba Corollu s Civicem s hybridními dvoulitry, tak Civic je pomalejší a více žere. Kupříkladu v dálničním režimu WLTP Extra High má spotřebu na úrovni nehybridní a výkonnější Octavie RS 2.0 TSI.
Největší pochvala Civicu v testech je lepší zvukový projev, ale to asi nebude ani tak technikou hybridu, jako tím, že Honda dává do aut aktivní potlačení zvuku (pomocí reproduktorů).
25. 1. 2024 12:47
Re: Smutny pohlad na Toyotu
Zrychleni?
25. 1. 2024 15:20
Re: Smutny pohlad na Toyotu
Podle oficiálních dat 0-100 km/h je lepší Corolla. Kdybych si měl koupit HEV a/nebo auto s "automatem", je hybrid od Toyoty jasná volba.
Avatar - KANKUNEN
25. 1. 2024 16:40
Re: Smutny pohlad na Toyotu
Tak studuj kdo je rychlejší
26. 1. 2024 16:34
Re: Smutny pohlad na Toyotu
:yes:

Jednoznacne Honda!
Avatar - .StenLi.
25. 1. 2024 18:17
Re: Smutny pohlad na Toyotu
V tom, ze ked si porovnas realitu tak Civic ma lepsie zrychlenie, lepsiu dynamiku, nizsiu spotrebu a to je Civic vyrazne vacsie a pohodlnejsie auto, ma neporovnatelne lepsi interier, podvozok a nemusis trpiet vysavacovy zvuk THS.
Zvuk e:HEV vychadza prave z odlisnej hybridnej techniky a mimo rezimu Sport pochadza vsetok zvuk prave zo spalovaku. V Sport rezime niejde o ziadne aktivne potlacanie zvuku, ale prave naopak a aktivnu podporu zvuku motora z reproduktorov, tak ako to robi BMW, MB atd..
Avatar - Barrichello
25. 1. 2024 23:24
Re: Smutny pohlad na Toyotu
Podpora motoru z reproduktorů, HAHAHAHAHAHAHAHAHA

Nic víc ubohého už být nemůže, Borisove :-)

Nezbývá než si k tomu pustit stylovou písen https://www.youtube.com/watch?…
26. 1. 2024 08:15
Re: Smutny pohlad na Toyotu
Videl som viacero porovnávacích testov hybridu od Toyoty a Hondy, ale len v jednom bola spotreba Hondy tesne lepšia, väčšinou vyšla spotreba horšia. Kde je Honda lepšia je spracovanie interieru, ale je aj výrazne drahšia.
Avatar - .StenLi.
26. 1. 2024 13:13
Re: Smutny pohlad na Toyotu
Civic je o triedu vacsi a premiovejsi ako Corolla, ktora ma skrateny razvor v HB verzii, takze nie je to porovnavanie porovnatelneho ohladom ceny a spotreby, ale aj tak som nevidel ziadny priamy test kde by v meste, kde travia drvivu vacsinu casu bola Corolla lepsia. Ja som bol schopny v meste spravit na Honde 3,7 a na Toyote na rovnakom okruhu 4,0. 3 deci mali rozdiel aj tu: https://www.youtube.com/watch?…
e:HEV je niekde uplne inde co sa tyka pozitku jazdy, preto po 8 rokoch s Toyota hybridom prechadzam na Hondu. Je vsak neprijemne ze Honda to ***a s vyrobou iba v Japonsku aj to v nedostatocnom mnozstve a preto Civic zdrazel za posledny rok o 5k a caka sa nanho rok a pol.
Avatar - Roman Horký
25. 1. 2024 11:09
Re: Smutny pohlad na Toyotu
" ale Honda ich preskocila vyrazne lepsim hybridom "
Už jsem se bál, že nikdo nenaplive na Toyotu ale tohle jsi opravdu zabil to mě rozsekalo na celý den :-) :-) :-) :-)
Avatar - twistedTSD
25. 1. 2024 12:21
Re: Smutny pohlad na Toyotu
Oni dobře ví, co dělají. :-!
Avatar - .StenLi.
25. 1. 2024 18:33
Re: Smutny pohlad na Toyotu
Prave ze nevedia. Ten kto sa vyzna v R&D Toyoty vie, preco robia toto cele divadlo a uvolnuju do eteru PR vyjadrenia ako na husenkovej drahe. Raz uznava ze zaspali vyvoj BEV a Tesla im utiekla o 6 rokov, potom tvrdia ze BEV nie su buducnost a mutia vodu s nezmyselnym vodikom a pritom cely cas tlacia miliardy do vyvoja solid state baterii spolu s BMW a ked akcionari zatlacia na vedenie, pridu s bajkami ake nedokaze ani Musk a zrazu informuju o BEV s dojazdami 1000 a 1200km. Vsadili na zlu kartu, stacilo im pekne ryzovat na predajoch hybridov s prakticky nulovym vyvojom za poslednych 26 rokov a popri tom investovat do vyvoja LFP baterii a tie montovat do dnesnych BEV, kedze uz maju nekonecny odpor voci cinskym bateriam. Namiesto toho maju velke meskanie so solid state bateriami a kym ich neuvedu na trh, budu si kazit dobre meno ekologickeho lidra takymito hlupymi vyjadreniami o 30% podiele, ktore odporuju realite a budu sa pozerat ako ich mlady technologicky startup pripravil o najpredavanejsie auto sveta.
25. 1. 2024 18:49
Re: Smutny pohlad na Toyotu
https://insideevs.com/…oyota-battle-ev/
Ano, Toyota prostě v BEV nestíhá, zatím.
26. 1. 2024 08:24
Re: Smutny pohlad na Toyotu
Hádam, že si vysoký manažer na vývojovom oddelení Toyoty, keď tak dobre vieš ako sú na tom a čo plánujú.
Toyota je na to čom sa BEV týka asi ako VW/Škoda, ktorí tvrdia, že všetky peniaze investujú už len do EV.
https://www.mojelektromobil.sk/…d-elektromobily/
Avatar - .StenLi.
26. 1. 2024 13:40
Re: Smutny pohlad na Toyotu
Hadas zle. To co uvadzam su volne dostupne vyjadrenia priamo od Toyoty, staci ich ovladat. Akio bol neschopny uviest na trh konkurencieschopne BEV a prave preto uz nie je CEO, takze nema vyznam zaoberat sa jeho od reality odstrihnutymi pocitmi, ktore idu proti vsetkym odbornym predpovediam a je samozrejme ze on si bude svoj mylny nazor obhajovat aj nadalej kedze bol odvolany proti jeho voli.
Toyota samozrejme nieje tam kde VAG, maju uplne odlisne strategie, VAG naopak od Toyoty veselo financuje Cinske a Korejske baterkarske spolocnosti co Toyota odmieta a spolieha sa na riskantny plan vstupu na BEV trh az po rozbehnuti masovej produkcie SSB a necakali ze to bude trvat az tak dlho. To kolko penazi automobilka investuje do BEV este neurcuje ich uspech, co dokladuje Tesla, ktora vdaka spravnym rozhodnutiam minula nasobne menej penazi ako VAG a je lider BEV trhu 2023.
Tesla : 1,8 mil
VAG: 321,600
Toyota: 8,997

Toyota mala moznost uznat si chybu vyberu zlej strategie, ale nakoniec radsej nechala byvaleho CEO aby dalej siril ten bullshit o tom ze BEV nie su buducnost. Toto ma velmi sklamalo, kedze Toyota mala najlahsiu poziciu prechodu na BEV zo vsetkych automobiliek, ale urobila uplne tie najhorsie rozhodnutia spomedzi vsetkych, maju stastie ze ich cash cow THS mal doteraz prakticky nulovu konkurenciu od prispateho VAG, ktory nie je schopny postavit HEV, ale radsej isiel cestou dieselgate, ale to sa meni a Honda e:HEV a Nissan e-Power budu odkrajovat z HEV kolaca stale viac.
Avatar - 3_diamanty
25. 1. 2024 11:41
Ked som pisal
Ze ono sa to prerozdeli a tretinka budu spalovaky... tretina pluginy a tretina ciste elektro tak mozno ani nebudem az tak daleko od reality ... clovek nemusi byt ani profesor matematiky ci fyzik aby pochopil ze elektromobilmi nejde nahradit vsetky segmenty a vsetky typy aut ... este zazijeme deja vu spalovakov... to bude sranda
Rozbalit vlákno
7
25. 1. 2024 12:16
Re: Ked som pisal
Myslím si, že plug-iny postupně zaniknou.
Odhadovat poměr mezi spalováky a BEV je věštění z křišťálové koule. Nevíme, jaké budou za 10 let technologie. Nevíme, jaké budou za 10 let politické podmínky.
25. 1. 2024 12:32
Re: Ked som pisal
plug-iny praveze mozno zacnu konecne davat zmysel, ked bude dojazd s mensimi a lacnejsimi bateriami cez 100 km. To uz bude pre mnohych pouzitelne.
25. 1. 2024 15:18
Re: Ked som pisal
Jenže proti tomu půjde konec všemožných výhod pro PHEV (dotace, parkování zdarma, dálnice zdarma), všeobecně méně přízně ze strany politiků a ekologických organizací a také zlepšování poměru cena/dojezd u BEV.
Možná si toho málokdo všiml, ale prodeje PHEV v Evropě (EU+EFTA+UK) dosáhly vrcholu v roce 2021 a od té doby klesají, ačkoliv celkový trh roste. Pokles PHEV je tažen zeměmi, kde jako první začali omezovat některé výhody, tzn. v Norsku a Německu. Například v Norsku se v roce 2023 prodalo nejméně PHEV od roku 2015. A výhody budou bezpochyby omezovat i další země.
25. 1. 2024 18:00
Re: Ked som pisal
1/3 elektro, 2/3 hybridy. Čisté spaľováky možno už nie.
25. 1. 2024 23:47
Re: Ked som pisal
Doufejme, že čisté spalováky se budou prodávat ještě velmi dlouho! :-) :yes: :yes: :yes:
25. 1. 2024 23:51
Re: Ked som pisal
Dúfať zrejme nestačí.
Avatar - .StenLi.
25. 1. 2024 18:48
Re: Ked som pisal
Mozem sa s tebou stavit, ze sa to nerozdeli na tretinky ;-) Akio bluzni nezmysly, pretoze to je momentalne ich nestastna PR strategia, ociernovat BEV, pretoze si ich nevedia vyrobit s vlastnymi bateriami a neostava im nic ine ako sirenie antiBEV kampane.
Ak by vas zaujimalo nejaky ten najblizsii odhad "profesorov matematiky ci fyziky" tak tu je BCG analyza:
https://www.bcg.com/…inding-next-gear

Jedna sa o jednu z tych konzervativnych predpovedi kedze ta predchadzajuca z 2021 predpovedala podiel BEV v roku 2023 iba 7%, ale ako vieme, realita je 14,6%. Najvacsi automobilovy trh dosiahol dokonca 36%, takze Akio si tych vysnivanych hate :-) 30% moze dat za klobuk
25. 1. 2024 11:52
Rozbalit vlákno
5
Avatar - .StenLi.
25. 1. 2024 18:50
Re: Tesat do kamene!
Autoforum.cz je odpad pre dezolatov - vytesat do kamene! :D
25. 1. 2024 23:48
Re: Tesat do kamene!
Ano, já vím, že progresivistickým fanatikům a ekoteroristům toto svobodomyslné a odvážné médium velmi leží v žaludku! :-[] :yes: :-)
25. 1. 2024 23:52
Re: Tesat do kamene!
Slobodomyseľné? Odvážne?
Jednostranné, zaujaté a tendenčné.
Doštuduj si tie pojmy, máš v tom chaos..
Avatar - .StenLi.
26. 1. 2024 13:43
Re: Tesat do kamene!
Nie je nic odvazne na tom sirit klamstva a hoaxy. Boli tolko krat usvedceni, ze obhajovat ich moze len skutocny dezolat a odporca faktov. Uznavanie faktov a pravdy nie je progresivne, ani fanatizmus ani terorizmus, to su vase pomylene dezolatske prirovnania, je to prejav inteligencie, ktora vam chyba ;-)
Avatar - Barrichello
27. 1. 2024 18:22
Re: Tesat do kamene!
Napsal utopistický melounář, n avrch zeleno, uvnitř rudo :-) :-) :-) :-)
25. 1. 2024 12:18
Muž s koženou brašnou nesmí projít
Zelení v DE nevedia nainštalovať ani tepelné čerpadlo na svoju centrálu, a chcú to nariadiť všetkým.

K tomu vymysleli, že nadiktujú svetu jedinú správnu cestu EV 🙏. Ale svet tak nefunguje, jediným výsledkom prístupu bude, že svet sa zaobíde aj bez ich a našich áut.

Prichádzajú na to, že na tieto drahé srandy nemajú ani nemci, kde priemerný nemec býva v podnájme a má ešte menej majetku ako Čech a Slovák.

Zobúdzajú sa, uvidíme či už nie je neskoro:
https://www.fr.de/…zr-92792874.html
Rozbalit vlákno
5
Avatar - apoho
25. 1. 2024 12:34
Re: Muž s koženou brašnou nesmí projít
Lubo, ale takové články tady nesmíš vkládat, poněvač zdejší elektrické úderce v čele s Donem Vitem a Handlym praskne cévka.
Avatar - Roman Horký
25. 1. 2024 13:41
Re: Muž s koženou brašnou nesmí projít
Hendly zareaguje asi takto:
"Němec nemá na nájem?"
:-) :-) :-) :-) :yes: :yes:
Avatar - Mokrous
25. 1. 2024 15:26
Re: Muž s koženou brašnou nesmí projít
Správně, protože Hendlyho politika je zásadně odpovídat stupidní otázkou. :D
25. 1. 2024 14:38
Re: Muž s koženou brašnou nesmí projít
Ja beriem, že 30% EV je fajn úspech ak neberiem superekoNórov, ktorí si na ne zarobili exportom fosílnych palív a ukladaním odpadu na dne mora, alebo bohaté Holandsko.
Škoda len, že sú EV v tradičných automobilkách dosť financované zdražovaním ICE = autá s aktuálnou emisnou normou sa stali menej dostupné. Kubánska romantika s Euro0+ 💃🍹
25. 1. 2024 23:55
Re: Muž s koženou brašnou nesmí projít
Keby len EV... Chcú nariadiť povinný dychový test do každého auta (aby si vôbec naštartoval) a kontrolu dodržiavania maximálky, ktorý t bude triasť sedadlom, kopať do plynového pedálu, alebo dokonca pribrzdí... Popri takých dezolátnych šmejdovinách je púhy elektromotor namiesto spaľováku znesiteľný detail...
Avatar - Barrichello
25. 1. 2024 12:37
Je to rebel!
Ale má 100% pravdu.

Zelená úderka už skřípe vzteky zubama, hodně zábavné :-)
Rozbalit vlákno
0
25. 1. 2024 12:39
Jenomže Tesla model Y
bude ještě letos za 900 000
a další roky bude dále zlevňovat.

Z dnešního pohledu, kdy model Y stojí od 1 050 000 to vypadá, že má pravdu, ale cena bude dále klesat.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - apoho
25. 1. 2024 13:01
Re: Jenomže Tesla model Y
ano drahý elektrotrolle! Cena TY bude dál klesat - k nule :-[]
Avatar - Barrichello
25. 1. 2024 13:07
Re: Jenomže Tesla model Y
Ano!Soudruh Ajlon Mlask nám při včerejším exklusivním rozhovoru potvrdil, že v roce 2028 bude model Y za 250 000 Kč.

Zároven nám ale nejmenovaný poradce pana Síkele , Stanjure a Fiale potvrdil, že v roce 2029 bude stát houska 9-40 kč a 1 Kwh 15-30 Kč :-) :-) :-) :-) A že plánovaný věk pro odchodů do důchodu bude posunut na rozmezí 88-105 let

S úctou váš investigativní novinář Větroslav Svítivý
Avatar - apoho
25. 1. 2024 13:29
Re: Jenomže Tesla model Y
to víš, kluci, kteří žijí na elektrickém obláčku si myslí, jak tady je a bude vše zalité elektrickou energií zadarmo.
Ještě je u toho chvili nechme, oni vystřízliví hned, jak dostanou nové smlouvy na ceny energií :-[]
Avatar - Barrichello
25. 1. 2024 16:04
Re: Jenomže Tesla model Y
Mě přišlo dneska vyúčtování, nedoplatek 19 tis kč.
A to mam relaitvně novej barák, dobře zateplenej a tepelko.
Masakr
25. 1. 2024 23:50
Re: Jenomže Tesla model Y
Což je mi ale naprosto u pr..le, protože zkrawůz nechci ani zadarmo. Co tam máš dál? :-)
25. 1. 2024 23:56
Re: Jenomže Tesla model Y
A čím sa budeš voziť, keď nič iného nepustia na cesty?
26. 1. 2024 02:19
Re: Jenomže Tesla model Y
Tak takového elektrofašistické totality se já naštěstí určitě nedožiju! :-) Já svoji řidičskou kariéru v pohodě doklepu za volantem nějakého fajn čistokrevného spalováku s minimálně čtyřválcem a samozřejmě manuálem. :-)
25. 1. 2024 15:49
Globální úhel pohledu
Tohle je potřeba chápat v mnohem širším kontextu než je většina diskutujících očividně schopna...

Toyota je suverénní jedničkou snad na všech chudších (rozvojových) trzích. Kdo někdy byl v Africe, Jižní Americe nebo chudších oblastech Asie tak ví o čem píšu. Bavíme se o trhu asi 2 - 3 mld lidí, který ekonomicky roste a má poptávku po autech, resp. mobilita je součástí tamního ekonomického rozvoje.

Zároveň jsou to trhy kde je bez výjimek naprosto tragická elektrická infrastruktura fungující primárně na naftě, plynu nebo uhlí s rostoucí populací neustále na hraně nebo spíš za hranou kolapsu kde vůbec stabilizace sítě je úkol na dekády, natož to transformovat do OZE. Výpadky sítě jsou pravidlem několikrát za den, takže prioritou je napájet nejdůležitější věci a částečně fungovat na nějaký diesel generátor. Dobíjet auto je v takových podmínkách scifi. A v tomhle může být prostor pro ten Toyotí neefektivní vodík, protože se dá prostě dovézt.

Tyhle trhy se snaží Čína zaplavovat levnýma autama, ale v těch těžkých podmínkách moc nevydrží a pokud se Čína bude orientovat jen na EV, tak o to větší prostor pro Toyotu, která tam připomínám že opravdu dominuje.

To není nic proti elektrifikaci severní ameriky, evropy, Číny a japonska, nějak se začít musí. Ale jde o to, že na tyhle trhy se spalováky budou ještě hodně dlouho dodávat. Proto ve statistice globálně vyrobených aut ještě hodně dlouho nemají BEV šanci dosáhnout většiny. Ale pokud je např. politika aby banky nefinancovali fosilní projekty z politických důvodů, tak je to pro Toyotu docela velký problém a ekonomicky gól do vlastní branky aby to nahradil někdo ze země, která to řešit nebude (např Čína, která nemá problém hrát na všechny strany viz Rusko nebo elektromobily vs stavění uhelných elektráren)...takže Toyota se musí nějak vymezovat aby tohle udržela.

Není to tak, že by ta dnešní hra o elektrifikaci byla pro Toyotu neřešitelná, je to jen otázka prioritizace jejich zdrojů.
Rozbalit vlákno
11
25. 1. 2024 16:18
Re: Globální úhel pohledu
Presne tak. Ale ani v rozvinutej EU to také ružové nebude.
Ok, priemerný Nór, má 2x väčší majetok ako Nemec, 81% ich býva v rodinnom dome + ťa brutálne zdania 💸 keď si kúpiš ICE... čo si "dobrovoľne 😳" vyberieš? 🔋

Ale čo má spraviť cca polovica európanov bývajúca v bytovke. Navyše väčšina nemá ani na vlastný byt, býva v podnájme.
Avatar - apoho
25. 1. 2024 17:01
Re: Globální úhel pohledu
Lubo, neboj! Oni noví vládcové EU najdou řešení. Mladí budou bydlet v podnájmech, jezdit v lepším případě EV z carsharingu, v horším sockou nebo na elektrokolech a všichni budou happy koukat videa s influencery, instáče, tik-toky a podobné aplikace. Tam vykoukají svojí budoucnost
Avatar - Barrichello
25. 1. 2024 23:19
Re: Globální úhel pohledu
Taaak, jak influencerky (s 4 sugardaddy co jim to topí) jsou obden na večeři v luxusní resturaci, každý týden maj novou kabelku a 25x ročně sou na luxusní dovolenou.

Divím že že DonVito nedělá mezi nimi osvětu, nebo ty maj roční emisní stopu jak 60 let stará V8 s 1 300 000 km na tachometru :-) :-) :-) :-) :-) co najede ročně 70 000 km
25. 1. 2024 23:52
Re: Globální úhel pohledu
:-[] :yes:
Avatar - Roman Horký
25. 1. 2024 17:23
Re: Globální úhel pohledu
To jsi neměl psát. Hendly a Vito po přečtení nejprve zbělají, pak zrudnou, zfialovějí a nakonec se vrátí ke své zelené.
25. 1. 2024 20:18
Re: Globální úhel pohledu
Nechápu ani trochu tvůj příspěvek. Výměna názorů podpořená základní formulací argumentů v tobě vyvolává něco co popisuješ? ...
Avatar - Barrichello
25. 1. 2024 23:19
Re: Globální úhel pohledu
Melounáři maj jen dvě barvy - navrch zelená, uvnitř rudá :-)
25. 1. 2024 23:52
Re: Globální úhel pohledu
:-[] :yes: :yes: :yes:
25. 1. 2024 23:59
Re: Globální úhel pohledu
Ty si ešte nikdy nevidel žltý melón?
https://s.aktuality.sk/…a7YlkWZetdgA.jpg?…
25. 1. 2024 20:16
Re: Globální úhel pohledu
První je potřeba brát na vědomí, že toto prohlášení o kterém mluvíme dal bývalý šef Toyoty a že zároveň mluví o budoucnosti vodíkových aut. Aktuálně je ale situace taková, že trh s auty na vodík se nejen nerozvinul, ale i ty malé počty prodaných vozů rapidně klesají.
Druhá věc je zda v rozvojových částech světa není jednoduší zbudovat FVE a malou akumulaci v bateriích než budovat něco jiného. To ale už je asi na jednotlivých regionech.

Reálné je, že i přes masivní nárůst prodejů EV bude ještě dlouho trvat, než získají jak větší tržní podíl, tak podíl na celkovém počtu aut.
Co se ale musíme rozhodnout je, zda bude evropa dál držet špici vývoje a nebo se rozhodne být továrna na "parní stroje". Co je cesta k prosperitě je celkem jasné.

Evropu vždy drželo v popředí zavádění nových technologií.
Avatar - Barrichello
25. 1. 2024 23:21
Re: Globální úhel pohledu
Ano a proto měla skoro všechny prvenství automotive USA, od automatické převodvky po systém nočního vidění :-) :-) :-) :-) :-)
25. 1. 2024 18:25
Toyota to tak musí nyní vidět
protože má výborné HEV, naprosto super, ale v BEV poněkud nestíhá. Pak jsou logická tato prohlášení.
Ale Toyota dokáže vyvíjet natolik efektivně, že to nebude zas tak dlouho trvat a bude také na špici v BEV
a toto prohlášení bude zapomenuto.
https://insideevs.com/…oyota-battle-ev/
Rozbalit vlákno
1
Avatar - apoho
26. 1. 2024 09:02
Re: Toyota to tak musí nyní vidět
To není směroplatné. Ten článek napsal černoch :D
Avatar - jozephko
26. 1. 2024 18:05
Kdo půjde na onen svět dřív...
Jsem velice zvědav, kto půjde na onen svět dřív: zda Akio Toyoda nebo Toyota...
Rozbalit vlákno
0