Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily budou mít jen 30 % trhu, věří Akio Tojoda

Marek Bednář
Diskuze (76)

Podle někdejšího šéfa Toyoty to budou zákazníci, nikoliv regulace či politická síla, kdo rozhodne o technologiích pohonných ústrojí. Většinu trhu budou držet hybridy a vodíková auta, myslí si Akio Tojoda.

Automobilka Toyota je dlouhodobě terčem kritiky kvůli svému odmítavému postoji k elektromobilům. Od doby, kdy zhruba před rokem Akia Tojodu v jejím čele nahradil Kodži Sató, začala firma pracovat na zrychlení vývoje elektrických aut. Tojoda, který od té doby zastává pozici předsedy správní rady, však stále není přesvědčen o tom, že elektromobilita je jedinou cestou vstříc zářným zítřkům.

Vyjádřil svou víru, že „bez ohledu na to, jak velký pokrok bateriové elektromobily udělají“, budou hybridy, elektromobily s palivovými články a vozy s motory spalujícími vodík tvořit 70 % trhu. Bateriové elektromobily mají mít těch zbylých 30 %.

Video se připravuje ...

„Proto Toyota, která je součástí konkurenčního boje na celém světě, má plnou škálu produktů s různými přístupy,“ cituje Tojodu web Toyota Times. Technologie pohonu „je věcí, o které rozhodnou zákazníci a trh, nikoliv regulace či politická moc“, dodal Tojoda.

Jediná možnost v podobě bateriových elektromobilů podle něj nemůže zajistit mobilitu pro všechny, protože velké množství lidí na světě – podle Tojody miliarda, podle odhadů Mezinárodní agentury pro energetiku zhruba 775 milionů – nemá přístup k elektřině.

Vodík či syntetická paliva, která také patří k možným náhradám fosilních paliv, ovšem mají své nevýhody. Jejich produkce je velmi energeticky náročná a podle zhruba tři roky starého výzkumu Potsdamského institutu pro výzkum dopadů klimatu by jejich masivní nástup znamenal zásadní zvýšení spotřeby energie, což by mohlo znamenat potřebu produkce elektřiny z uhlí a dalších fosilních paliv. To by mohlo ohrozit snahy rozvinutých ekonomik dosáhnout uhlíkové neutrality.

Marek Bednář
Diskuze (76)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
27. 1. 2024 18:22
Re: Tesat do kamene!
Napsal utopistický melounář, n avrch zeleno, uvnitř rudo :-) :-) :-) :-)
Avatar - jozephko
26. 1. 2024 18:05
Kdo půjde na onen svět dřív...
Jsem velice zvědav, kto půjde na onen svět dřív: zda Akio Toyoda nebo Toyota...
26. 1. 2024 16:34
Re: Smutny pohlad na Toyotu
:yes:

Jednoznacne Honda!
Avatar - .StenLi.
26. 1. 2024 13:43
Re: Tesat do kamene!
Nie je nic odvazne na tom sirit klamstva a hoaxy. Boli tolko krat usvedceni, ze obhajovat ich moze len skutocny dezolat a odporca faktov. Uznavanie faktov a pravdy nie je progresivne, ani fanatizmus ani terorizmus, to su vase pomylene dezolatske prirovnania, je to prejav inteligencie, ktora vam chyba ;-)
Avatar - .StenLi.
26. 1. 2024 13:40
Re: Smutny pohlad na Toyotu
Hadas zle. To co uvadzam su volne dostupne vyjadrenia priamo od Toyoty, staci ich ovladat. Akio bol neschopny uviest na trh konkurencieschopne BEV a prave preto uz nie je CEO, takze nema vyznam zaoberat sa jeho od reality odstrihnutymi pocitmi, ktore idu proti vsetkym odbornym predpovediam a je samozrejme ze on si bude svoj mylny nazor obhajovat aj nadalej kedze bol odvolany proti jeho voli.
Toyota samozrejme nieje tam kde VAG, maju uplne odlisne strategie, VAG naopak od Toyoty veselo financuje Cinske a Korejske baterkarske spolocnosti co Toyota odmieta a spolieha sa na riskantny plan vstupu na BEV trh az po rozbehnuti masovej produkcie SSB a necakali ze to bude trvat az tak dlho. To kolko penazi automobilka investuje do BEV este neurcuje ich uspech, co dokladuje Tesla, ktora vdaka spravnym rozhodnutiam minula nasobne menej penazi ako VAG a je lider BEV trhu 2023.
Tesla : 1,8 mil
VAG: 321,600
Toyota: 8,997

Toyota mala moznost uznat si chybu vyberu zlej strategie, ale nakoniec radsej nechala byvaleho CEO aby dalej siril ten bullshit o tom ze BEV nie su buducnost. Toto ma velmi sklamalo, kedze Toyota mala najlahsiu poziciu prechodu na BEV zo vsetkych automobiliek, ale urobila uplne tie najhorsie rozhodnutia spomedzi vsetkych, maju stastie ze ich cash cow THS mal doteraz prakticky nulovu konkurenciu od prispateho VAG, ktory nie je schopny postavit HEV, ale radsej isiel cestou dieselgate, ale to sa meni a Honda e:HEV a Nissan e-Power budu odkrajovat z HEV kolaca stale viac.