Tesla připravuje zahájení výroby nového elektromobilu s interním pojmenováním „Redwood“. Evropská základní cena by se měla pohybovat okolo 600 tisíc korun a novinka by měla být novým nejlevnějším modelem značky.
Už vidím ako sa Jürgen v Erfurte v podnájme na sídlisku ako väčšina Nemcov nevie dočkať novej Tesly za okolo 🤔 600 tis. Kč. Hlavne keď už je dnes ako zamestnanec dodávateľa do automotive znova na kurzarbeit... 🤗
Ale tak VW má možnost si sáhnout na zisk a udělat svoje auta trochu konkurenceschopnější, ale oni si místo toho vybrali strategii vyrábět nižší počty aut s vysokou marží. Takže ano, i Jürgen jistě bude chtít za své peníze co nejvíc muziky a koupí si klidně Teslu, pokud bude výhodnější. Stejně jako já s klidným svědomím dám přednost zahraniční značce před domácí Škodou, která si z nás dělá srandu a dojí domácí trh, co to jde. Protože je to jejich volba, ne moje. Já bych domácí značku podpořil rád, ale ne za cenu toho, že ze sebe udělám vola.
Jürgen na sídlisku využije EV rovnako ako skladník ve šroubárne... a ani na ňu nemá.
VW vybrali zdražovanie, nevybrali... sú tak trocha v pasci. Majú problém so zadĺžením a obrovskými investíciami do EV, ktoré zatiaľ prinášajú stratu. Takže zisk 15 mld Eur v skupine teoreticky fajn, ale keď musíš rovnakú sumu investovať do EV, a k tomu splácať dlhy vo výške 205 mld Eur, tak je na výber len zo zlých riešení.
A Tesla je rovnako pod veľkým tlakom.
Keď si niekto z vás kúpi Teslu za 600 tis. Kč budúci rok, ste borci. Podľa mňa to tak skoro nebude a ktovie za koľko.
No pokud ten dluh chtějí splácet, musí být o jejich produkty zájem, bez toho to nepůjde. Já jsem byl celkem spokojený uživatel VW a důkazem budiž i to, že svůj letitý B8 nemám potřebu akutně měnit za nic novějšího, protože mi pořád vyhovuje, ale kupovat teď auto, tak se VW vyhnu obloukem. Jejich auta mi přijdou nezajímavá, okleštěná, předražená a uživatelsky nepřívětivá. Pokud jsem sám, kdo si to myslí, VW to může být fuk. Pokud je nás hodně, VW má problém.
Ono to 600k stát nebude. Tolik to bude v USA, kde se vyrobí. Jenže cesta do EU a clo a hned bude 700k. Navíc musí zůstat nějaký normální odstup od TM3.
V článku dle mého chybí informace, jak té "nízké" ceny u Sekvoje Tesle docílí. Celá podlahová plošina bude z jednoho kusu. Pojišťovny tuhle technickou vychytávku jistě radostně a bohatě ocení, a svoji radost přenesou i na klienty... A pro nepojištěné může být problém už i drobný střet...
volně přeloženo každý větší tukanec bude totálka :-)
Tak to by chtělo speciální szabu, povinné ručení pro Teslu, ceny 25-50 tis ročně a havarijko allarisk 70-150 000 kč ročně. Uvidíme kdo si koupí Teslu :-):-):-):-)
Proti jej baterkam ani elektronickej vyspelosti nic nemam ale konstrukcne a mechanicky su tesly proste sroty... a je o tom spusta clankov kde sa o nich takto pise... cize nie je to moj vymysel ... a ja kebyze chcem elektro tak mg4 co viac tu treba riesit ... dokonale auticko... a voci tesle je to aj dobre zmontovane auto
Mne to je sumak, Teslu si nekupim. Je mnoho videi o problemoch inych aut, nevidim dovod preco by sa to netykalo aj Tesly.
Blba je nazorova zotrvacnost a neschopnost rozlisit, ta kvalita sa posuva, tiez by niekto mohol tvrdit, ze americke auta vedia jazdit len rovno (platilo kedysi)... asi uznas, ze to je somarina.
Stejne jako najdeš stejne videa nespokojených zákazníků na jakoukoli jinou značku.
Dokonce najdeš i videa, ze Elvis žije a zeme je plácáte. Pockej, ty chces rict, ze veris všemu na netu?
Jenže tenhle směr Tesla nastoluje, ostatní se mu budou přizpůsobovat a vpodstatě to nejde zvrátit.. Tesla je firma, jejím cílem je generovat zisk, jsou dobří v zavádění inovativních způsobů, který ulehčujou výrobu a zkracují dobu výroby, tím snižují náklady. Tím jak se cena výroby snižuje, snižuje se i smysluplnost rozsáhlejších oprav. Ale není to jen věc Tesly, když drcnete BMW za 2 mega na parkovišti, rozbijete pár kamer a panelů karoserie, než to dá někdo dohromady jsou to částky často ve vyšších statisících, což často vzhledem k tomu, že auto je pár let staré, ani nemusí dávat smysl... Zkrátka z Tesly za 600, co dostane ránu na rám, vypreparujete použitelný díly a zbytek vyhodíte.
takže když třeba nenamontuju šroubové spoje na záslepky dveří u letadla, ale ani jedno letadlo jsem doposud nemusel sešrotovat, tak jsem naprosto dokonalý výrobce?
btw - autem se auto stává až ve chvíli, kdy je kompletní, s přiděleným VIN.
Ne polotovar.
Podle tvé logiky a logiky autofora můžeme označit za šmejd každou automobilovou značku, protože V Boschi, Valeu, nebo Magně mají také velkou zmetkovitost dílů danou nekvalifikovanými pracovníky.
No, jen k tomu ještě dodám, že nejde jen o havarijní pojistky (nebo speciální povinné Teslaručení :-) ), které jsou jaksi dobrovolné, tím myslím, že je volbou každého si takové auto havarijně nepojistit nebo si ho třeba kvůli vysokému pojistnému i nekoupit.
Ale protože veškeré pojišťovny nejsou za zelena utržený, tak logicky, pokud se do provozu budou dostávat auta s podobně koncipovanými celkovými konstrukcemi, odskáčou to úplně všichni držitelé aut dalším plošným zvyšováním povinného ručení. Protože mnoho, dnes relativně drobných škod, hrazených institutem povinného ručení, přeroste do totálek.
Stejne opravis Teslu. Bavime se o havárii kdy je poškozena nosná cast karoserie. Tam jde u novych aut mnohdy o totalni škodu.
A opravdu se nebavím o situaci kdy svaris ze dvou nebo vice aut jedno.
jako by tomu nebylo jinak u podobných aut. Dneska každý ťukanec, kde jdou bágly ven, tak je to totálka. Matrix světla, x báglů, neopravitelná palubka, čelní sklo s x senzory a kamerami, pyropatrony pod přední kapotou na ochranu chodců, pyropatrony v pásech, radar pod maskou ... a i roční auto se pomalu nevyplatí opravovat. Přitom by to byla jednoduchá mechanická oprava ...
Tesla drobným střetům umí celkem dobře čelit, uhne, zastaví sama, viz Youtube, kde je spousta videí ukazujících, čemu se Tesla umí vyhnout. Pojišťovny to jistě radostně a bohatě ocení, a svoji radost přenesou i na klienty.
sám jsem zažil dvě situace, kdy moje Tesla zastavila autonomně protože jsem neviděl, co se děje. V prvním případě, když mě jedoucího do zatáčky do kopce oslnilo nízké slunce a ještě jsem dostal spršku bahna od protijedoucího sypače. Neviděl jsem tak, že přede mnou stojí dva nabourané kamiony a řidič, snažící se zastavit dopravu.
A druhý případ - padající strom. Dodnes nechápu, na co to auto zareagovalo, protože začalo brzdit dřív než jsem ten strom viděl padat. Pravda, byla noc, já unavený.
Musí niečo sľúbiť, cena akcií bola nastavená na jeho sľuby...
- výsledky 2023 pod očakávaniami, marže takmer na polovici vs 2022
- sľubovaný každoročný nárast predaja +50% 🔋🌟 pred 2,5 rokom sa nedeje
- rok 2023 +38%, posledný kvartál +20% 🫣
- výhľad na rok 2024 odmietol dať, varoval, že podstatne nižší 🪫
Pozri si napríklad prezentáciu investorom k výsledkom za rok 2022 na webe Tesly. Alebo Q&A predtým. Keď si dopridávaš palčeky 😉. A skús dať nejaké fakty miesto nekonečných otázok a spochybňovania - ale to chcem asi veľa.
Ja nemám proti Tesle nič. A aj chápem, prečo musí tvrdiť čo tvrdí.
Vony zprávy se liší vid. Tady pro tebe jedna smutná z Garáž.cz, to je trošku jinej rozhovor s představiteli rollsu vid
A i když se elektrickému modelu Spectre velmi daří, mimo jiné v tom, že pro čtyřicet procent zákazníků jde o jejich první Rolls-Royce, o výhradně elektrické budoucnosti mluví představitelé značky daleko opatrněji než ještě třeba na začátku minulého roku. To se totiž nechal dnes již bývalý šéf Rolls-Roycu - Torsten Müller-Ötvös, slyšet, že od roku 2030 bude značka plně elektrická. Teď se Frank Tiemann - vedoucí korporátní komunikace pro střední a východní Evropu a střední Asii, vyjádřil v tom smyslu, že dvanáctiválec s nimi zůstane ještě velmi, velmi dlouho… Tak uvidíme, v Británii mezi tím posunuli zákaz spalováků právě z roku 2030 na 2035, že to s elektromobilitou nebude tak žhavé, velmi opatrně zmiňují i další značky. Zajímavý vývoj.
Kde Auto.cz koupilo takového "experta", co dokáže vypotit tohle?
"s oficiální prodejní cenou od 25 tisíc dolarů se podle informací z roku 2016 měla prodávat i produkční Tesla Model 3."
Tesla 3 měla od svého představení vždy plánovanou cenu "od 35 000 USD".
"Elon Musk se už v minulosti vyjádřil, že nová nejlevnější Tesla se bude zpočátku vyrábět v americké továrně v Texasu" - vedel by mi niekto dať odkaz, kde toto Elon tvrdil? Podľa toho čo si ja pamätám, tak hovoril o "aute novej generácie" a to podľa mojich informácií mal byť Minivan posúvajúci vyššie technické riešenia z Cybertrucku...
Celý článok je mixom podivných informácií, keď si pod tým ešte ľudia doplnia vlastné želania, tak je potom jednoduché hnevať sa na Elona, že nedrží sľuby - ktoré nedal.