Koupis si velke prakticke auto s vybornymi dynamickymi parametry za cenu srovnatelnou s fosilem.
A setris na provozu. :yes:
PS Cena za nabíjení na Tesla Superchargerech
9,60 Kč/kWh v době mimo špičku (0:00 – 16:00 a 20:00 – 0:00)
10,70 Kč/kWh ve špičce (16:00 – 20:00) https://elektrickevozy.cz/…nabijeni-v-cesku
DanyDeVito,
Opatrně s tou dezinformaci, ne každé BEV je "velke prakticke auto s vybornymi dynamickymi parametry za cenu srovnatelnou s fosilem". Ja takové neznám, dej 10 příkladů. 😉
Já myslím, že na koupi BEV není kam spěchat. Ceny jsou turbulentní, většinou směrem dolů a technologie se rychle posouvá dopředu. Jsem rád za vás, kteří platíte překotný vývoj. Vlastně tak trochu doufám, že přijdou nějaké lepší baterie, což stlačí ceny současných technologií baterek ještě o kus níže. To bude ten správný okamžik, pak si pro ten BEV zajdu. Věřím že pak se najde BEV velikosti Fabie s 40 kWh a s cenou lehce přes půl mega.
Po nicom ino netúžim, len sa vyvážať v 20 ročnom aute. Povedz mi načo? Zato velmi si pochvalujem ked nejaká guma predomnou dupe na ten vylágrovaný rakovinomet.
Ty 20 let starý auta sou spolehlivější jak ty nový okradený jebky. Vylágorvané veterány co maj najeto třeba 65 nebo 100 tis, to je fakt vylágorvané, hahaha.
Na každý 20 let starý auto je Felicie v naftě Lojzíku :-)
Lidem co měli fixované ceny na 6,5-8 kč přišly nedopaltky za topení a svícení 20-75 000 Kč, za 5 let jim přijdou 60 -170 000 kč protože cene elektřiny už budou jenom každoročně stoupat.
A čínskej agent tu oxiduje s elektřinou. :-):-):-):-):-)
Páteční trollovská diskotéka se může začít. Ať je co největší množství prokliku splněno a chlebodárce redakčního roztleskávače diskusního fóra, je maximálně spokojený.
Jak jsem již psal, Musk je prostě génius. Perfektní. 😉 👍🏻
Gratulace. 👍🏻👍🏻👍🏻
A pro Horkýho a DeVita: nic neznamená že je to BEV. Znamená to, že je Musk brilantní manažer a vizionář. I kdyby prodával kávomlýnky, tak by byl špička a lidi by to kupovali po tisících a s dotacemi po milionech . 😉 👍🏻
Stejné jako s Twitrem.
Tak zrovna ta jeho koncepce je mi totálně proti srsti a i kdyby měl auto za půl mega, mělo 1000 koní a dojezd 1000 km na nabití, tak si to od něj nekoupím, dokud nezačne dělat věci normálně a funkčně a bezpečně.
Nechápu, proč bych měl čumět na volant a hledat tlačítka na blinkry, lovit nefunkční stěrače někde v menu na tabletu, řadit jako debil šmatláním po displayi, uhořet na zadní sedačce, protože si neotevřu dveře v případě poruchy atd...
Nemá cenu po tisícíprvní znovu vymejšlet kolo, když je vymyšlený a správně kulatý...
Technologicky má našlápnuto, ale já nejsem člen žádné sekty a nebudu ani té jeho, dokud nezačne vyrábět normální věci normálně.
Musk je podle mýho blbej a vůbec ho neobhajuju a už vůbec ne ty nebezpečné věci, který dává do svých aut - chybějící páčky na blinkry a ovládání stěračů, snad i jiný. Páčky se údajně dají dodělat a to bych sám sakra chtěl kdybych si takový auto koupil.
Ale co chcete koupit jinýho když si chcete koupit auto v ceně okolo milionu a chcete NOVÝ přičemž spotřebič vám dává smysl pro vaše využití?! Já bych nevěděl. Spalováky se cenou milionu postupně blíží ...
No já jsem si koupil za 1M bez DPH Passat a příště si zase koupím za 1M bez DPH Passat. Nižší cena za EV pro mne není argument si to koupit.
Až budu moct v klidu a bezpečí a plném komfortu bez stresu kdykoli, kdekoli ergonomické a plnohodnotné EV používat stejně jako ICE a nestane se po pár letech neprodejným šrotem kvůli baterii, tak ho pak koupím rád.
Já si nemusím rozmýšlet nic. Ojetý EV je hračka na 3,14ču.
Bez výměny baterie je k hownu a chudý kupec ojetiny nemá půl mega na novou baterii. Až si výrobci vyndají hlavy z pr.delí a začnou nabízet náhradní baterie za 100-200 tisíc, tak aby šlo ojetinu znovu přivést k životu, potom začnou ojetá EV dávat smysl. Do té doby to budou opět jen vaše vlhké sny.
A nekopíruj mi sem postopadesáté odkaz na milion km na 1 baterii.
Minule jsem se tě ptal, jestli teda vydrží těch 83 let při běžným nájezdu a ty nic.
Casove starnuti nikdo presne nezna.
Jen je jasne, ze u pouch cells je horsi.
Pocet cyklu je jasnejsi - neni problem najet milion km.
Jen se musi najet do cca dvaceti let.
Prestan prosim sirit hlouposti o ojetych EV.
Realita (snad krome prvniho Leafu) je uplne jinde.
W T F
Proc o ojetych EV pisou nejvic...majitele dieselu, ktery vubec nesleduji trh s ojetinami EV ani jejich parametry.
No jasně, další odkaz na údaje vycucaný z prstu a dovětkem "estimated" :D:D:D
Mě stačí ti zoufalci, co jim teslička model 3 po pár letech dojezdila a servis chtěl 20.000 UDS bez DPH a bez Labour costs a dostali repas a bez záruky s omezeným dojezdem :D:D:D
No to ať si Elonek strčí do svý bohatý ***.
Já zatím budu lít chcanky proudem, jak píšeš. Co mám to hnusný jedovatý auto 3 roky, tak už jsem tam proudem nalil 1x 12 litrů :D:D:D:D téhle prudce jedovaté nerozložitelné látky. No, snad to před domem nebouchne a nebudou muset volat hasiče až z Prahy. Blbě kvůli tomu spím.
https://youtu.be/mzFblTV_2Ag aaa tak sorry! Bylo to $60k
Znovu opakuju že tu jezdí 40 a víc let staré palováky a sou naprosto funkční. Dneska sem potkal při prožídce Cadillac Deville Coupe ze 70 let, mávali sme na sebe :-)
Pokud neumíš chápat psaný text, zkus si zopakovat základní školu.
Systém se svými poplatky, daněmi a odvody povede v dohledné době ke stále vyšším cenám elektřiny, protože náklady zejména na distribuci a záložní zdroje budou v budoucnu dále růst. Hnacími faktory je další rozšiřování systémů zelené elektřiny, posilování a správy sítí a především každoročně se zvyšující daň z CO₂.
Přesně totéž hrozí České republice, která pod tlakem národní i unijní zelené lobby a ideologie chce energetiku Česka kopírováním podstaty německé Energiewende nesmyslně stavět také na solárních a větrných zdrojích a jejich zpětinásobení do roku 2030, což už spotřebitelé od letoška pocítí v prudce rostoucích nákladech a cenách elektřiny za distribuci. Přitom nejistota kolem stavby životně nutných čtyř velkých jaderných reaktorů pokračuje.
Jak uvedl německý energetický portál Blackout News, příjmy z prodeje zelené elektřiny jsou v posledních měsících v Německu trvale nižší než náklady. Proto také vázne výstavba neúnosně drahých větrných elektráren v pobřežních šelfech Německa, jež navíc stále nejsou energeticky propojeny kvalitními sítěmi s průmyslovým jihem země. V září 2023 byly výnosy pouhých 517 milionů eur, ale náklady v témže měsíci byly asi 2,3 miliardy eur – tedy více než čtyřikrát větší. Tato čísla naznačují, že financování obnovitelné energie nelze dosáhnout pouze prostřednictvím výnosů z prodeje a musí být nadále dotovány. Od září 2022 do září 2023 zaznamenala data v každém měsíci výrazné deficity. Nejlépe si vedl loňský leden s malým slunečním svitem se ztrátami kolem 50 milionů eur. Systémy zelené elektřiny vykázaly nejhorší výsledky v letních měsících červenec a srpen, kde musel stát – tedy daňoví poplatníci – platit až 1,84 miliardy eur měsíčně. Předpokládané náklady 10,6 miliardy eur pro 2024 by mohly být až příliš optimistické, protože celkové náklady od října 2022 do září 2023 se již pohybovaly kolem 12 miliard eur. Je pravděpodobné, že schodky budou v roce 2024 ještě vyšší, zejména s ohledem na to, že letos v září byl schodek ve srovnání s loňskem téměř třikrát vyšší. V zájmu snížení zátěže pro přímou cenu elektřiny převzal od roku 2022 hlavní poplatky za OZE přímo státní rozpočet, tedy nepřímo opět daňoví poplatníci. Kvůli rozpočtové díře ale stát od 1. ledna přímo do cen převedl rostoucí náklady na posilování a správu sítě v důsledku rostoucí kapacity OZE v hodnotě 5,5 miliardy eur přímo na spotřebitele. To letos každou spotřebovanou kWh Němcům zdraží v přepočtu o 0,80 Kč.
Ukazuje se, že v roce 2000 masivně zahájená německá zelená tranzice se nyní ocitla v pasti, protože za plynulých 23 let své tzv. obnovitelné zdroje, lépe občasné zdroje energie, neustále dotuje. A peníze docházejí. Celá oblast bez dotací vykazuje velmi složitou a často nemožnou ekonomickou návratnost, přičemž náklady na suroviny, komponenty pohříchu závislé hodně i na diktátorské Číně neustále rostou spolu s nemožností zajistit v Německu dostatek špičkových expertů. Přitom Německo jako průmyslové stanoviště s drahou pracovní silou a obrovskými náklady na energie ztrácí rychle svou konkurenceschopnost, což přináší doslova útěk firem z Německa do lacinějšího zahraničí, navíc bez německé byrokratické zátěže a vysokých daní. Pokud jako ozvěnu slyšíte stejné problémy z Česka, nemýlíte se.
Přesně totéž hrozí České republice, která pod tlakem národní i unijní zelené lobby a ideologie chce energetiku Česka kopírováním podstaty německé Energiewende nesmyslně stavět také na solárních a větrných zdrojích a jejich zpětinásobení do roku 2030, což už spotřebitelé od letoška pocítí v prudce rostoucích nákladech a cenách elektřiny za distribuci. Přitom nejistota kolem stavby životně nutných čtyř velkých jaderných reaktorů pokračuje.
Škoda si odírat klávesnici. Pravda zde skoro nikoho nezajímá.
Když nepřijde obligátně debilní dotaz, tak alespoň ubohá a trapná nálepka.
Prostě mrzáci.
Nedokazes odpoved na zakladni technicke otazky a hledas pravdy.
Co je pravda je, ze rusko žije z vývozu ropy a plynu. Mozna tedy nechce aby se EV a OZE rozvyjelo.
usa vůbec ropu a zemní plyn netěží vid. To samé Kanada. a nikomu to neprodávaj.
Austrálie netěží a nevyváží uhlí, jižní amerika, arábie, afrika netěží ropu, fosfáty, kobalt atd
Každej těží co má.
Ted jiná otázka, z čeho žije Čína? Že by z vývozu komponent pro OZE a z baterek? :-)
Doted sme čekali na to, až přijdeš a řekneš nám, že v Rusku je největší zásobárna nerostných surovina na světě, od ropy, pylnu, uhlí, niklu, titanu, zlata, mědi, uranu, platiny po železnou rudu. Bez tebe bysme to nevěděli. Že je RF surovinově soběstačná ví každý žček první třídy.
A taky bysme nevěděli proč je práním USA aby se Rf rozpadla ideálně na 25 pidistátů. No aby jim ty pidistáty ty suroviny levně prodaly, jak prosté že :-):-):-)
Jedes stale to same. EU spatna, EV spatne a rusko dobre a za války na Ukrajine nemuze.
Proste body ktere opakuje kazdy rusky web.
EU a dalsi se snazi regulaci a pomoci o to, aby prave vse z Ciny nebylo.
Cina mohutne finančně a legislativně podporuje EV.
Ty a ostatní jména tu stále jedete to, že Evropa svému automotiv pomáhat nemá.
jak to asi dopadne?
Já tu píšu kde konrétně že je rusko dobré? To že sou snahy USA a západu rozbít Rusko na několik pidi států znamená že je ruské dobré?
Zvláštní logika, Borisove, vskutku :-)
K Rusku ti povím ještě jednu poslední věc - to co Vám podepsal ožrala Jelcin a jeho západem uplacení poslanci DUMY v letech 1992-1998, už Vám nikdo v současném Rusku nikdy nepodepíše a neodhlasuje. To je fakt, s kterým se musí počítat.
A velká část světa má obrovský zájem, aby skončil monopol USA v roli světového policajta. Podporuje to Čína, Indie, 60% afriky a 45% Jižní Ameriky. Spolu s Ruskem a některými zeměmi bývalého SSSR je to obrovská síla.
Válka v Iráku (20. březen 2003 – 15. prosinec 2011), někdy označovaná jako druhá válka v Zálivu
Bezdůvodná vylhaná záminka o které už ví dávno celý svět, ale náš kazatel dobra Hendly na ni i další a další a další zvěrstva našich přátel a vzorů chce zapomenout jednou provždy.
Ztráty na životech:
Civilisté: 650 000 mrtvých
Zdokumentovaná „nevynucená“ násilná úmrtí civilistů:
Iraq Body Count (2009): 95 158 – 103 819,
z toho je spojencům USA připisováno 40 000 obětí [11]
A co Vietnam, Laos, Kambodža? Celkem mrtvých civilistů: Odhadem až 2 500 000
To samé Libye, a co konfilty Jemen vs SAE, Sýrie vs Turecko, Irán a Izrael a genocida Izraele v Palestině.
Taky nic. A hlavně ty násldné koflikty pod odstranění Saddma a Kaddafího, kdy jednotlivé vojenské, mocenské a náboženské skupiny bojovaly o moc a přitom zařvalo 60-80% lidí co za celou dobu vlády diktátorů :-):-):-)
Uplne jednoduse. Zatímco proti válce v Iráku se verejne protestovalo nejen v USA a od te doby se v USA vystřídalo nekolik vlád a USA prostor v podstatě opustila. V rusku je u moci bez normálních voleb uz 25 let diktator Putin a jen náznak protestu je brutalne potlačen.
A pak se muzeme bavit dal o tom proc byl Irák napaden, kdo ho podporoval, jak velky byl Irácký masakr v Kurdske oblasti ktery tomu předcházel atd.
S fanatikama vašeho kalibru se bavit rozhodně nechci.
Každej, kdo nemá v hlavě nasráno dobře ví, že když si po 8 letech dojde do garáže pro auto, který jezdilo jednou za měsíc, nebo jednou za půl roku, nebo 3x za těch 8 let, tak bude pořád celý a motor bude v pořádku.
Když si tam dojde pro EV plečku, tak bude po smrti i kdyby měla najeto jen 100 km.
Tak si tu vaši povinnou ekologii pro všechny strčte do řiti.
Neboj, oni se žádný EV autem brzy nesvezeou a v Praze daj za parkovací místo za modrou lajnou 35 000 kč. Kluci z neziskovky Auto Mat, placené z našich daní už jim to osladí a podobně Piráti. Tramvaj do každé vesnice a hezky pojedou Tramvají https://auto-mat.cz/ https://praha8.pirati.cz/…tramvaj-do-zdib/
Podobné tramvaje maj vést na každou periferku prahy ze všech směrů.
Žádným EV nepojedou :-) A když tak jedním pruhem v 4 hodinové koloně :-)
Strč si svoje nekonečné otázky do ***e a projeď si dealery a jejich rozšířené příplatkové záruky.
Když máš dost času srát lidi, najdeš si dost času i na tohle.
Spolková agentura agentura pro sítě (BNA) koncem roku 2023 dle zprávy deníku Die Welt zakázala nejméně do března 2031 plánované odstavení 26 německých uhelných elektráren. BNA tak učinila s předstihem kvůli plánování ekonomiky a zajištění personálů provozovatelů elektráren. Tím se také hroutí ale i plány daných provozovatelů na dosažení jejich deklarovaných cílů omezení emisí.
Přesto se tyto faktické zpětné kroky v zelené německé tranzici jménem Energiewende, která už přišla daňové poplatníky od roku 2000 na více než 500 miliard eur (12,3 bilionů korun), snažilo Habeckovo ministerstvo přehlušit na sociálních sítích vítězoslavným zvoláním, že "padesátiprocentní hranice získané elektřiny z obnovitelných zdrojů energie byla pokořena“. K tomu je třeba dodat tu nejtvrdší porážku v německé zelené politice, která se stala příkladem i pro ideologii Green Deal a její legislativní balíček „Fit for 55“ (snížení emisí do roku 2030 v EU o 55 % proti roku 1990, Němci si cíl ztvrdili na 65% pokles). Celá tato ideologie je postavena na boji s klimatickou změnou, za kterou prý klíčově mohou skleníkové plynu a s nich údajně nejvíce oxid uhličitý CO₂. Ovšem když se laskavý čtenář podívá na speciální energetický portál Electricity Map, zjistí, že Německo za posledních 12 měsíců vyprodukovalo 431 gramů ekvivalentu CO₂ na jednu kilowatthodinu vyrobené elektřině. Proti průměru posledních 7 let je to zvýšení o 14 gramů, neboli o 3,5 %. Jaderná Francie produkuje dlouhodobě kolem 60 gramů CO₂/kWh. Německo od roku 1990 snížilo emise CO2 jako téměř žádná jiná průmyslová země – minus 36 %. To nestačí k zastavení globálního oteplování, protože za stejné období vzrostly emise v Číně o 362 % a v Indii o 369 % s tendencí dalšího růstu spalováním uhlí.
HAHAHA
E-Golf má problém najet 200 km v zimě a ta plečka stojí pořád 300 000 Kč, taky to leží v bazarech ba nikdo to nekupuje https://www.sauto.cz/…e-golf/173236888
No, mně nemusíš vysvětlovat, že cokoli na baterku vždycky dřív nebo později chcípne.
Bylo tomu tak kdysi a bude tomu tak i nadále. A přeju všem nějaký objev, který změní moje slova.
Nejsem nepřející :-!
Muck je vizionar, dela veci jinak z jineho uhlu pohledu a uspesne. Za me je to taky nesmysl, ale diky nemu se rozsirila nona viza automobilu a lide maji na vyber.
Obávám se, že otázka zní přesně opačně, jak bude Scenic konkurovat TMY. TMY je daleko větší/prostornější auto, TMY je o několik levelů dynamičtější, s vyšší Vmax, je to primárně zadokolka oproti předohrabu, je úspornější i přes daleko větší rozměry, má výrazně rychlejší nabíjení. To aby Scenic o půl mega zlevnil, jinak si ani neškrtne.
Za 1. 085 000 je holátko EVOLUTION, které nemá ani adaptivní tempomat. Níže uvedené je až ve výbavě ICONIC za 1. 230 000. Líný, předohrabavý Renault rozhodně nijak neohrozí technickou nadvládu Tesly.
ICONIC
• adaptivní tempomat
• active driver assist
• systém pro bezpečné opuštění vozidla
• rear cross traffic alert s detekcí chodců a cyklistů
• systém sledování mrtvého úhlu s aktivní korekcí jízdní dráhy
• sedadlo řidiče elektricky ovládané
• vyhřívaná přední sedadla
• vyhřívaný volant
Tak crossover Scenic za 1,25mio asi opravdu TMY nemá šanci ohrozit. Navíc Scenic má být benzinove nebo alespoň hybridní MPV a s cenou kolem 600-650tis, aby byl vůbec prodejný ;-)
Základ je nabíjení a to je 150 kW. Při 80 kWH baterce už to začíná bejt dost málo. Za skoro 1.1M je to holobyt a dynamika papírově nic moc, rozhodně proti Tesle. Zajímavý je jen to, že Renault nějak dosáhnul slušný pohotovostní hmotnosti :yes:
Jestli je to pravda,zajímalo by mě, kolik jich bylo prodaných za svoje a kolik s dotacema?! Srovnáváš kolik zaplatíš,ušetříš! Povíme si za pár let jak ušetříš. Ty prachy,co mají z pohoných hmot pak musí zákonitě vytáhnout z těch elektrických! To je realita.👎Tím nemyslím, že si ho nikdy nekoupím.
Dotace nám zařídili nejprodávanější auto roku... To je pecka.. tady vidíte jak peníze které lidi odevzdávají vládám dokážou vydělat pár lidem miliardy... 😁😂🤣😁😂🤣😁😂🤣 A neb ať žije socialismus...
Nejprodávanější auto je elektrická Tesla?? To jako fakt?? Žiju v ČB (100 000 obyvatel) a ještě jsem na vlastní oči neviděl auto čistě na elektrický pohon. Dokonce, ani na nabíječce!!! ( tu už u nás máme)!!
Tesla všem natrhla prd.el a v závěsu přichází Čína, která spadne naším fňukajícím autodinosaurům na hlavu jako meteorit. To bude zase kňučeníčka a fňukáníčka. Ha ha ha.
Každej nahrazenej spalovák se počítá. :))))