Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Čínské automobilky zdemolují konkurenci, myslí si Elon Musk. Jsou prý extrémně dobré

166 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
Ale ti duševní mrzáci, kteří si to koupí.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Duševní mrzák je ten, kdo čeká uvědomělou volbu při koupi nějakého výrobku. To je něco jako nechat třetinu výplaty zaměstnavateli, aby měl větší zisk. Já si kupuju to, co je pro mě nejlepší.
Avatar - Anonym
Anonym
To přece není jen o penězích. Navíc, Čechům vůbec nevadí, že při svých platech platí za nájem a za nekvalitní potraviny víc než Němci. Přičemž kvalita polských či německých potravin je někde úplně jinde. Ani ta předražená německá či francouzská auta Čechům zatím nevadí.
Čína se netají tím, že její EV budou spotřebák na jedno použití. Tak se těším na ten brekot až se to začne těm mentálům co si to koupili srá*t pod zadkem. S absolutní nemožností to prodat jako ojetinu.
ryccardo
Nevím jestli spotřebák, ale záruku na svá auta dávají stejnou jako evropské automobilky. Bohužel pro nás se nejedná o žádné šmejdy auta.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Stále jsou to šmejdy, jen my tady v nich nejezdíme dostatečně dlouho, abychom si to ověřili.
ryccardo
No co jsem poslouchal Vaculíka a jeho dlouhodobý test MG ZS, tak to nevypadá, že máš pravdu 😉 Faktem je, že kvalita lokálních automobilek už taky dost často není co bývala, takže bych byl opatrný v tom nazývat čínská auta šmejdama, když nevyrábíme v Evropě lepší.
Avatar - Brmbalik
Brmbalik
Tak hlavne si tak nejak v CR stale myslime, ze v Evrope vyrabime kvalitni auta. Bohuzel tomu tak uz davno neni a vyrabime spotrebak uplne stejny jako Cina, jen stoji 2x tolik...
scadar
Jen pak nebuďme překvapení, že tady v evropě nebude dost peněz (ať už v kapsách našich zákazníků - kteří nám je tím pádem nebudou moct zaplatit za naše služby - nebo přímo na našich výplatních páskách), když všechny naše prachy hloupě a krátkozrace pošleme do číny.
Avatar - apoho
apoho
Dobré ráno! Zrovna ses probudil po dlouhém spánku? Tady už teď nic nepatří Čechům jestli sis nevšimnul?
Mimo ČEZu a Budvaru jsou velké podniky rozprodány do zahraničí, pár českých postupně pod stárnoucími majiteli tam skončí postupně taky.
A jestli půjdou peníze, které si námezdní Češi vydělají na západ nebo na východ není úplně podstatné.
Avatar - Emel
Emel
Velké firmy bohužel vesměs ztratily svou konkurenceschopnost za dob socialismu. Ale
1) peníze, které si Češi vydělají, tj. jejich mzdy, zůstávají samozřejmě v ČR, také se tu daní
2) peníze, které vydělá ta firma, tj. jí zbudou po zaplacení mezd a faktur (často dalším českým subdodavatelům) se tu buď znovu investují... a nebo se vyplatí jako dividenda do zahraničí (opět po zdanění)
3) pořád je tu i hodně významných ryze českých firem... ale pokud je ti jedno jestli západ nebo východ, tak není stejně tak jedno, jestli ta firma patří majiteli z Berlína nebo třeba panu Křetínskému? Pro mě je teda velký rozdíl mezi Německem a Čínou...
Avatar - apoho
apoho
a jaký je teda rozdíl? To jsi ve svém hloupém objasnění zapomněl vysvětlit.
Když už jsme u kaitálu a daní.
Tak na vysvětlenou - správně píšeš, že daně se platí v Česku. To je pravda. Ale podstatnou věc zapomínáš, že výnosy jdou ven.
Kecy o výkonnosti ekonomiky a srovnání produktivity 35 let po sametu neberu vůbec. Je to pouze a jenom oblbování lidí, kteří tomu nerozumí
Prostě pracující jsou v kleštích - bobtnající stát potřebuje stále víc a víc peněz na vlastní provoz ale i na sociální výdaje ale přijmy má pouze z daní námezdných sil a samozřejmě z českých firem (které jsou v menšině na tvorbě HDP). A jestliže stát neumí zdanit korporace protože se bojí aby náhodou z česka neodešli, tak se v těch hovnech budeme tady zmítat napořád. Pochopil?
Mimochodem windfall tax to názorně ukázala.
Takže iluze, jak hodní jsou kapitalisté v Berlíně a jak zlí v Pekingu je pouze iluze a masírka.

Prostě nůžky se rozevírají mezi bohatými a chudými a chudí budou vždy koukat hlavně do své kapsy a kupovat to, co je v danou chvíli pro ně levnější a výhodné. Může to zboží být být z USA nebo ze severní Koreje
Avatar - Emel
Emel
Rozdíl je v tom, že Německo obecně táhne celý region. Blahobyt německý se promítá do blahobytu českého... částečně přes EU, částečně prostě přes německé nákupy u nás. Taky Škoda je nejprodávanější zahraniční značka v Německu, taky české firmy často spolupracují s Německem. Myslím si, že "spolupráce" s Čínou by tak oboustranně prospěšná nebyla.
Nezapomínám že výnosy jdou ven... to je přece bod 2. Když má Škodovka zisk miliardu, tak buď ji investuje v ČR, nebo ji vyplatí do VW a zdaní. To je oboje ok, ne?
S tím placením daní jsi úplně mimo, ty máš snad pocit, že taková Škodovka v ČR daně neplatí nebo co. Firma se zahraničním vlastníkem podnikající v ČR zaplatí na daních úplně stejně jako firma s českým vlastníkem. Windfall tax byl jen nešikovný způsob jak vytáhnout ještě nějaké peníze navíc, nad ty standardní daně.
Avatar - apoho
apoho
asi celkem neznáš systém fungování korporací.
Ano, tady se zaplatí poctivě všechny daně o tom žádná. Ale napřed se zaplatí matce do zahraničí všechny náklady, páč daň se platí ze zisku a ne z tržeb.
Takže matka vystaví smlouvy,směrnice a faktury za bambilion. Česká pobočka jí to zaplatí. Matka rozhodne, co za jakou cenu dcerám naúčtuje. Tá to zaplatí a je vymalováno.Zádný finanční úřad se nepustí do sporu s takovou firmou protože se to těžko prokazuje.

A ještě jeden dovětek. Že je problém s daněním firem a ne občanů je vidět v tom nejlépe, že vznikají další a další miliardáři a brzo budou evidování první bilionáři. Takže asi je potřeba se podívat na zdanění těchto subjektů a ne občanů, kteří jsou v podstatě ovce a nemají páky na vlády jak se ubránit na rozdíl od majitelů velkých firem, které se uchýlí ihned k výhružkám typu - budem propouštět, přestěhujeme výrobu jinam a pod.
Avatar - Emel
Emel
Matka samozřejmě může dceři vystavit fakturu a vytáhnout z ní takhle peníze, ale v praxi to k ničemu moc není... z faktury zaplatíš DPH a výnos se ti objeví jako zisk v té matce a zdaníš ho tam.
Viděl jsem zatím čísla za první tři kvartály a Škoda auto má zisk 1,26 miliardy Euro. Kdybych si měl tipnout, tak za loňský rok odvede na dani z příjmu právnických osob třeba tři miliardy korun. K tomu samozřejmě platí zaměstnance a ti opět své mzdy daní, k tomu platí sociální a zdravotní pojištění... takže myslím, že si celkem nemůžeme na zahraniční vlastníky stěžovat 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
Počúvajtě Kefalín, čo vy si predstavujete pod tým henten DPH?
Avatar - apoho
apoho
síce finančně to tvé zdůvodnění sedí ale pouze podle stávajícího modelu a ten se ukazuje jako nevyhovující schéma výběru daní.
Prostě je potřeba začít přemýšlet trochu jinak a prosadit jiné výpočty daní. Je to jasné?
Avatar - Emel
Emel
Proč se ukazuje jako nevyhovující? Kolik by na daních měla odvést na daních firma typu Škodovky?
Pokud je někde problém, tak to jsou různé neprůhledné holdingy se sídlem v daňových rájích, které daně tvrdě "optimalizují", nikoli automobilky nebo banky, které ty daně normálně platí.
Že chtěl stát banky extra podojit aby vybral peníze, které mu chybí po zrušení superhrubé mzdy... to byla amatérská akce a je potřeba to dělat lépe a nebo vůbec.
Avatar - Anonym
Anonym
Stát měl težce podojit veškeré energetické a ropné firmy, které na na situaci těžce napakovaly a extrémně zvýšily svoje zisky.

A nepřenášt toto na občany, kterým když přijde nedoplatek za elektřinu a plyn, tak si musí vzít půjčku, pokud jí maj teda ještě z čeho splácet 😄 Mít doma 17 stupnů a chodit ve 2 svetrech a ponožkách není řešení, to nemusí mít rovnou barák a můžou bydlet ve stanu na zahradě.

Ušetří 4-10 mega za barák 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Německo je aktuálně v úpadku bude táhnout Čr, ale směrem dolů 😄 Nemcku brutálně dochází peníze, proto ruší i různé dotace výhody a přenásí ceny z GreenDeal na obyčejné němce a tím budou výrazně chudnout i oni
Tomáš PAJER
Lol. Kdo ti vykládá tyhle pohádky? Všichni ekonomové se shodují, že z ČR odchází 300 miliard až jeden bilion. Jsme kolonie. Co se liší je, že Fiala a jeho tři noshledové říkají, že je to správně, zatímco ostatní říkají, že je to špatně. Dělat se proti tomu nic nebude, protože rozhoduje kapitál a nikoli lid. Co se tedy rozhodně nedělá, je zpětná investice do vývoje apod. Prober se.
XTad
Je dost kratkozrake videt jenom cenu v regale. To, jake zbozi a jake vyrobce svym nakupem podporujeme ma dalekosahle dusledky. A samozrejme uvedomela volba pri koupi je zaklad. Jinak radeji zamestnavateli nech svuj plat cely, pokud s nim nejsi schopen zodpovedne nakladat.
Avatar - Emel
Emel
Záleží, kde se jako člověk vidíš.
Pokud jako příslušník inteligence a uvědomělý reprezentant svého národa nebo kontinentu, pak je v pořádku mít na sebe takové nároky a vidět dál než na svoje konto.
Zároveň je ale potřeba počítat s tím, že v rámci "proletariátu" je takový přístup spíš výjimka a hlava rodiny tam cítí zodpovědnost právě tak za tu rodinu... a tu podporu místních produktů je potřeba zajistit politicky.
Avatar - apoho
apoho
není nad dobře ideologicky vymyté mozky!
Zjevně jsi svůj příspěvek napsal na nějakém belgickém nebo španělském počítači, že? :no:
Avatar - Anonym
Anonym
To je neskutečný blábol to co si tady vypotil
Renoo
I přes fakt, že to vám a nebo vašim dětem zničí budoucnost stávají pohodičky, případně pouze jiným občanům? Ono totiž bude méně práce a bude méně dobře placené práce. I ti s vysokými platby jako doktoři, právníci budou chudší, pokud padne automotive.

Navíc Čína porušuje pravidla hospodářské soutěže. To, co tu vozí, má výrobní výhody, které západní značky jednoduše nemají. VW jednoduše za sebou nemá stát, který levotou a násilím získal doly a přístavy někde v Africe.

To vám jako fakt nevadí? To máte tak křivý charakter? Já bych se styděl před svými vlastními dětmi, protože ony už pochopí a chápou, že jim ničím budoucnost.
Avatar - apoho
apoho
zjevně další ideologií vymytý mozek.
Tobě ovšem nevadí, že všechny ty bohaté evropské státy a USA zbohatly na kolonizaci světa odkud vydrancovali vše na co přišli?
A teď budeš soudit Čínu?
Zamysli se! :no:
ryccardo
To není o duševních mrzácích. Přeci si nekoupíš horší a dražší auto. Takže problém je že si místní automobilky a vedení EU musí vytáhnout hlavy ze zadku.
Renoo
A co mají ty automobilky jako udělat? 😁 A vlastně co má EU udělat? Automobilky aktuálně nemůžou dělat nic a nikdy ani moc nemohly. EU už ani nemůže zavést clo, protože Čína odmítne dodávat některé suroviny a se západními automobilkami udělá rychlý konec.

Pouze jedna jediná evropská automobilka je připravena na to, že Čína udělá totální stopku na rozhodující suroviny pro výrobu EV. Sice to přineslo nějaké technické omezení, řešení pohonu má nějaké nevýhody, ale je připravena. Na druhou stranu tyto nevýhody nedělají z jejich EV právě prodejní trhák.
ryccardo
Co má EU udělat? Nesnažit se řídit co mají automobilky vyrábět. Nechat fungovat trh. Nepředepisovat jak má vypadat motor, jaký všechny asistenty musejí automobilky do svých aut nacpat atd. A hlavně nesmí EU stavět ekologii nad všechno ostatní. Automobilky musí ze své pozice vyvíjet tlak na vedení EU, aby do jejich práce vůbec nezasahovalo. Jistě že není clo řešení. To si fakt nemůžeme ve své pozici dovolit
Hendly
Takze Cina mohutne dotuje sve automobilky a evropa ma sve firmy nechat bez podpory.
ryccardo
Takže tady zavedeme komunismus jako v Číně? Ano to je výhoda režimu, který panuje v Číně může přerozdělovat prostředky a dotovat určitý průmyslový odvětví ze zisků jiných oborů.
Hendly
Ano, z pohledu trhu to neni ciste. Jde ale o priority.
Jestli evropsky automotiv nepotřebujeme neni potreba ho podporovat.
Avatar - Anonym
Anonym
Evropa má poněkud ví starostí než jen s automotive, protesty zěmědělců a farmářů v Německu, francii a chystají se i v dalších zemích sou toho důkazem
https😐/www.idnes.cz/…_zahranicni_remy

Ve francii uvízlo několik tisíc až nižší desetitisíce kamionů a některé z nich byly poničeny nebo zničeno zboží...
ryccardo
My ho potřebujeme a proto ho nesmíme devastovat restrikcema, nařízeníma a pokutama. Proto nadávám na vedení EU.
Hendly
Ovšem to je nazor ktery zastavas ty.
Existuje nazor, ze behem par let zacnou na trhu dominovat EV.
Kdyz to nastane a EU automotiv EV mit nebude znamena to scenar Nokia.

Zatim pokles cen baterii a stoupajici prodeje EV naznačují, ze je realnejsi je ten druhy pripad.
šofér
Ne!!! Problém jsou podnikatelské podmínky v EU, které jsou s těmi v Číně a USA nesrovnatelné. Takže buď budeme budovat euromarxismus v podání současné EU, nebo se vrátíme k trhu s udžitelnými podmínkami rozvoje. A zrovná nástup elektroaut je ukázka EU aktivismu "poručíme větru a dešti". Evropa nemá vyjma trochu lithia ani jednu surovinu potřebnou na výrobu elektroaut ale s nadšením svazáků do toho jde po hlavě, bez rozmyslu. Mimochodem ten největší EV fanatik Fank Timmermans už z Evropských zelených politických struktur utekl, asi mu došlo ,jakou spoušť způsobil. Jak typické, že?
Hendly
a ropu Evropa ma?
ryccardo
trh s ropou je natolik diverzifikovaný co se týče možných zdrojů, že nás vůbec nemusí tížit kolik ropy si Evropa vytěží sama kolik jí musí nakoupit odjinud a fakt ji nemusíme tahat z Ruska jakkoliv je to nejekonomičtější a nejekologičtější. A i v Evropě se ropa normálně těží.

https😐/oenergetice.cz/…-60-usd-za-barel
Hendly
A proto ma cenu ropy v rukách OPEC a případný výpadek některého dodavate vystreluje cenu.
Jako by se to v nedávné dobe nekolikrat nestalo.
Jak je dlouho od situace s plynem?
Avatar - lyon667
lyon667
V Severním moři jsou zásoby na desítky let dopředu, jen chybí politická vůle k těžbě. Zato je zřejmá politická vůle budovat závislost na Číně.
ryccardo
Bohužel v bruselských lavicích sedí absolventi všelijakých pofidérních fakult, ale pramálo technicky vzdělaných lidí. Výsledek vidíme. Závislost na Číně, kterou si urputně v záchvatu zeleného šílenství budujeme nás bude jednou sakra mrzet.
Hendly
Trochu úsměvné je tve nadavani na Brusel u tezby ropy v Severním mori kde tezi Norsko a Británie. Tedy neclenove EU…
ryccardo
S těžbou ropy v Severním moři mé nářky na svoloč v Bruselu v tomhle případě nesouvisí. Psal jsem to kvůli té závislosti na Číně, kterou zmiňoval lyon.
Hendly
A jak tve nadavani tedy vyřeší to, ze EU ropu nema a v Severním mori se nerezu ani % svetove spotreby?
ryccardo
Fakt že si netěžíme 100% naší potřeby označuješ výrazem "EU ropu nemá" ? Nebude ta omezená těžba náhodou mít jiný důvod? Třeba že jinde vyjde vytěžit ropu levněji, tak ji prostě nakoupíme a dovezeme? Je to naprosto zcestná poznámka.
Hendly
Kolik procent sve spotreby si EU tezi?

https😐/www.statistikaamy.cz/…ouhodobe-klesala
ryccardo
Tak se bavíme o tom jestli EU ropu na svém území má nebo kolik se jí aktuálně těží? Jestliže je výhodnější ropu dovézt, tak ji dovážíme. Pokud bude rentabilní ji těžit nebo k tomu budeme donuceni okolnostmi, tak si ji můžeme v našem regionu těžit. O co ti konkrétně jde?
Hendly
Snad mi jde jen o to kde ta evropská ropa je a kolik ji je.
Avatar - Anonym
Anonym
Proč by měla být ropa v Evropě?

Ona Evropa nekupuje jiné suroviny, potraviny a další věci z ciziny?

Proč by tedy neměla kupovat ropu. Můžeš si vybrat od koho jí koupí, možností je, Kazachstán, Azerbjdžán, Emiráty, Katar, Omán, Afrika, USA, Kanada atd. Krom toho má ropu i Jižní amerika, ale to už je poněkud z Ruky.
ryccardo
No a to jsem ti poslal v odkazu.

https😐/oenergetice.cz/…-60-usd-za-barel
Hendly
“ Malí hráči přicházejí a snaží se vyždímat poslední kapky toho, co zbylo. Při současné těžbě očekáváme 13 až 26 let produkce,“
Posledni kapky…
Porovnej cisla zásob uvedených v clanku se spotřebou.
ryccardo
Přečetl sis ten článek pořádně? Píše se tam skoro o 15 mld barelů. To jsou myslíš poslední kapky?
Hendly
Denní spotreba ropy v EU cca 19 mil barelů.
Pocitej…
ryccardo
No výborně, takže to možná můžeme uzavřít s tím, že nějakou ropu Evropa má a zbytek může dovézt odkudkoliv a vůbec to nemusí být Rusko nebo arabáči 😉
Hendly
Mame ropu na cca 800 dni sve spotreby. …
Avatar - Mokrous
Mokrous
Mě se líbí, jak napíše, že se tu vlastně netěží vůbec nic a nakonec dá odkaz, kde to v součtu hodí cca 1/4 veškeré spotřeby Evropy.
Hendly
Budu rad kdyz das nejaky podklad pro svá tvrzeni a vyvratis opak uvedeny zde
https😐/odpady-online.cz/…tavka-ale-klesa/
ryccardo
Co konkrétně na tom chceš vyvrátit? Myslíš ty predikce propadu poptávky po ropě? Ty sis vytáhl svoje predikce tak tady máš moje.

https😐/www.patria.cz/…e-nedosahla.html

Jak to bude bych se nechal překvapit, ale rozhodně bych takové predikce bral s velkou rezervou. Spíš bych ale počítal se setrvalým stavem a ne poklesem poptávky po ropě. K tomu není vůbec důvod.
Hendly
Nadavat ze neni politická vůle těžit pri rekordních investicích do tezby.
Klasika….
ryccardo
Tvá reakce nedává smysl na to co jsem ti napsal.
Hendly
Tak znova. Do tezby ropy v Severním mori jdou rekordni investice. Tedy opak tvrzeni Leona.
EU ropu tezi minimalne.
Kdo tezi je Norsko a GB tedy zeme mimo EU.


Proc ty nadavas na Brusel v tomto vlakne?

Mimochodem na vse svá tvrzení jsem dal odkaz.
ryccardo
Jestli chceš diskutovat objem investic jdoucí do těžby ropy, tak to ale debatuj s lyonem a netahej mě do toho. Já se bavil o zvyšování závislosti na surovinách a výrobcích z Číny a proto taky nadávám na Brusel v tomto vlákně. Ne kvůli tomu, že snad málo investuje do těžby ropy.
ryccardo
Krach ceny ropy pár let zpátky ukazuje, že OPEC cenu ropy v rukách až tak úplně nemá. Přes veškerou jejich snahu udržet padající cenu ropy se cena zhroutila až do záporných hodnot!!! Jistě že v normálních dobách případný výpadek některého dodavatele zvedne cenu a naopak převis nabídky nad poptávkou cenu sníží. To je ale běžné fungování tržního prostředí. Úplně stejně to je u jakékoliv jiné důležité komodity. Budeš stejně řešit cukr, kafe, polypropylen, uhlí, měď, lithium atd? Musíme mít diverzifikované portfolio dodavatelů (což jsme u plynu neměli) a když nebude ropa od jednoho dodavatele, tak nakoupíme jinde a to v případě ropy není vůbec problém.
Hendly
Tak porovnavat ropu s kávou….
Záporná cena ropy v dobe lockdown neni zrovna dobry priklad. Co ropne krize v. inulosti. Krize s plynem pred par měsíci.
ryccardo
Jasně to ti tam přeci ale píšu. Musíme diverzifikovat portfolio dodavatelů. Čím robustnější zdrojovou základnu budeš mít, tím méně tě překvapí nějaká nečekaná událost jako třeba ten plyn nebo ropná krize v 70 letech. Spíš než o nedostatek respektive drahou ropu bych se bál o takový kobalt, který jinde než od Číny neumíme koupit.
Hendly
Nastesti nove LFP baterie końbalt nepotřebuji.
ryccardo
Aha a co potřebují za suroviny? Těžíme je v Evropě v dostatečném množství nebo je tu dokonce vyrábíme a jsme soběstační? Vy zelení fanatici dokážete nadšeně skákat bez znalosti dalších detailů a okolností a realita většinou pak tak růžová nebývá. Za mě bych byl samozřejmě rád, kdyby Evropa dokázala fungovat bez čínských technologií a surovin. Nicméně jsem realista. Zkus to taky.
Avatar - Anonym
Anonym
V obchodech je všechno made in china, každé nárřadí, mraky náhradních dílů, el. spotřebiče, komponenty, IT věci atd všechno čína, co není čína je jižní korea, taiwan, malajsie, a cetky, textil a obuv ještě Vietnam, Kambodža, thajsko atd
Amíci maj na domácím trhu taky mraky věcí made in china a zbytek je zas mexiko, kanada, venzuela, chile, brazílie atd

A ještě těch pár věcí made in EU, kolik v sobě má čínských kompoent a asijských, afrických a ruských surovin 😄 😄 😄
ryccardo
Mě se líbí jak se teď tukani skládají na drony pro Ukrajinu. Kdo ty drony a součástky do nich asi tak vyrábí? To si Čína mne ruce jak nestíhají vyrábět baterie případně celé drony. Vůbec vtipné je, že je budou používat obě strany.
Hendly
A jsme opet u bodu ktery se tu opakuje. Palivo vs “nadrz”.
Suroviny na baterii/baterii koupim jednou a nasledne 10 +let používám v aute, nasledne 10 let jako stacionární baterii a pak recykluju.
A jen takova perlička. CR ma myslim nejvetsi zasoby Lithia v evrope.

Ropu palim a kupuji stale znova.
Avatar - Anonym
Anonym
Jídlo taky koupíš jednou a pak 15 let ne?

Tak proč kupujem banány z chile a panamy, argentinský hovězí, česnek z číny, okurky z turecka, sýr z Polska a Litvy, hrozno z Maroka, whisky z Británie, víno Kalifornice a miliony dalších položek 😄 😄 😄 😄

Všichni můžou jíst hrušky a rajčata vypěstovaný v čr NE.... WAIT - ono se tu už nic nepěstuje a všude stojí sklady vid 😄 😄

Vítej v globální ekonomice
Avatar - Mokrous
Mokrous
:yes:
evocolt
Hendly hadankar,jasne,ze ma.
Europa ma velke zasoby ropy.
Hendly
Budu rad kdyz napises kde.
evocolt
Hendly,v Rusku.
Kedze milujes davat otazky,tak jednoducha otazka pre teba Hendly.
Je Rusko (podstatna cast ich obrovskeho uzemia) v Europe?
Poznam tvoj nazor na Rusko,tak daj len jednoduchu odpoved na jednoduchu otazku.
Hendly
Ano, cast Ruska je. a evropském kontinentu. Jak to resi situaci EU s ropou?
evocolt
Hendly,polozil otazku : "a ropu Evropa ma?"
Dostal si odpoved na ktoru si mal napisat,ze "aha,ano na Rusko som zabudol,lebo..." a tam by ta debata skoncila.

Co sa tyka EU a ropy, tak sme kazdy na opacnej strane barikady,takze tu zhodu nenajdeme.Tebe ide o zelene energie atd a ja som za ropu a je mi uplne jedno odkial by sme ju kupovali.Strasne mi pride smiesne a hlupe si mysliet,ze EU dokaze byt uplne sebestacna hlavne ked si zatvara atomovky a najvacsie naleziska kovov pre baterky su mimo EU...a o plyne skoda hovorit..EU je odsudena byt zavisla na niekom inom..taka je realita.
Hendly
Ja klidne napisu, ze na Rusko jsem zapomnel.
Jde jen o to, zda ty dokazes napsat to, ze si zapomnel jak nas rusko nedavno vydiralo plynem.
evocolt
Neviem ako Vas,ale nas Slovakov nikto nevydieral.Aspon teda o tom nic neviem.
Rusko aj pocas SVA dodrziavalo podpisane dohody.
To len nasa hrdinska predchadzajuca slnieckarska vlada vykrikovala ako sa mozme hned otrhnut so vsetkym od Ruska a nakoniec pravda bola inde a dodnes aj je.

Nikdy si nemozes byt isty ani partnermi z druhej strany.Kazdy kto ma zdroje vyuzije svoju silu ,aby z toho vytlacil co najviac a schoval to pod slova dnesnych dni "klimaticka kriza"

https😐/echo24.cz/…ych-lng-terminal
Hendly
A cena plynu a tim i elektriny v evrope stoupla proc?
Ze by treba přerušení dodávek do Nemecka a záměrným neplnenim zásobníku…

A ano, neni dobre byt zavislej na dodávkách strategických surovin. Evropa suroviny nema takze OZE je jeden z mala způsobu jak se zavislosti zbavit.
evocolt
"přerušení dodávek do Nemecka" ..hmm..to fakt sa pytas?
Takze si asi nezaznamenal info o vybuchu plynovodu Nord stream,vsak?Urcite si to zachytil,takze vies si aj odpovedat preco to zvysenie ceny.Hlavne nam pomohli bratia z USA,ktory nam predavaju "lacne" LNG na rozdiel od toho zleho LNG z Ruska co sa k nam aj tak dostava obklukou drazsie cez ine staty.EU jedno tvrdi a inak kona.

https😐/www.napalete.sk/…plne-odstrihnut/

Som za ,aby sme neboli závislý na inych krajinach co vlastnia strategicke suroviny,ale potom mi hlava nebere preco atomky nie su zahrnute v green deale a preco sa ich snazia niektore krajiny vypinat.EU ma smolu,ze vlastni malo strategickych surovin a podla mna aj tak nakoniec budeme na niekom zavisly,ktory si s nami bude robit co uzna za vhodne.Cim mensie % tym lepsie,ale stale tu bude...
Hendly
Výbuch Nord Stream 1 a 2 byl dlouhou dobu po vypnutí dodávek ze strany ruska. A prave to vypnutí bylo důvodem extrémního rustu cen coz byl zpusob vydírání ruska po zacatku války na Ukrajine.
evocolt
Hendly,nedari si mi to dohladat v googli,ale popravde nic take som neregistroval.Mozne je, ze to bolo,ale tym,ze nikde vo svojom okoli nevyuzivam plyn,tak nejako som nesledoval situaciu s vyvojom plynu na svetovom trhu,kedze sa ma to nijako nedotykalo.Registrovat som to zacal az potom co nasi degenerati vo vlade zacali vykrikovat silne reci o uplnom ukonceni dovozu ropy a plynu a potom naplnili zasobniky omnoho drazsim plynom ako tym z Ruska.Takze registroval som,ze odmietnutie prislo z nasej strany a nie zo strany Ruska.
Hendly
Cena plynu sla nahoru behem zimy 2021 po zacatku války. a Ukrajine. Byla to souhra prázdných zásobníku ktere v evrope vlastnili rusko a zastavením dodávek plynu do Nemecka pod záminkou technickych potíží. To bylo hlavni casove období rustu cen plynu a elektriny.
Výbuch Nord Stream byl az v září 2022 kdy byla cena plynu diky politické shodě v EU a dodávkám LNG dole.
PS😒br /> Delas si nazor na tak podstatne záležitosti bez zásadních informaci?
Avatar - Anonym
Anonym
OZE je způsob, jak se stát 100% závislý na Číně, která pro toto dodvá 45-98% kompnonet e netají se snahou tyto čísla dostat na 60-99% 😄 😄 😄

PS: proč po naplnění zásobníků nepadly ceny včetně distribuce na 4 kč, proč lidi platí 6-9 kč za 1 kwh?
Není to náhodou díky OZE? Co ty na to náš drahý utopisto Borisove 😄
Renoo
Pozor, Evropa suroviny má všechny a ty které nemá se dají nahradit nebo upravit pohon/baterie. Vtip je v tom, že je nereálné postavit důl a nebo rafinérku, které rozhodně nejsou echt eko bio.

Dalším problémem je pracovní síla. V Číně se jde do rachoty a pracovní fond začíná na 200 hodinách. Obvykle se chodí do rachoty 5 - 6 dní v týdnu, na 10 hodin, odboráři nejsou a dovolené krátké. V tomto jsou asiati hodně podobní všichni. Proto Japonci dojedou na dovču, všechno vyfotí a za pár dní jsou zase doma a hezky do rachoty, večer si pokračují v dovolence, kdy koukal na fotky a videa.
Avatar - Anonym
Anonym
Kdy by tu suroviny Evropa asi vzala? Tady za chvíli nebude ani štěrk a písek, protože se 35 let neotevřela jediná nová pískovna a kamenolom a stávající sou prakticky dotěžené 😄 😄
Dyt se dováží všechno včetně oceli
Renoo
Stačí těžit. Máme tu nikl, měď, dokonce i něco málo kobaltu (bez něj se obejdeme). Severské státy mají k dispozici veškeré kovy pro výrobu permanentních magnetů - praseodym a neodym. Ale bez těchto kovů se lze obejít a stačí se vyhnout výše zmíněným motorům.

Co chybí. Těžba chybí. U nás se mělo těžit lithium a padla na tom vláda. V Číně vláda rozhodne, že se bude těžit, tak se bude těžit a nikdo s tím nic nenadělá.
vondry87
Otázka je, jestli ti duševní mrzáci budou mít na výběr. EU řekla jasně - všichni budete kupovat elektromobily. Jenže většina lidí nemá peníze na to, aby si koupila evropský elektromobil, tak si logicky koupí ten čínský, na který třeba mít budou.
Avatar - Anonym
Anonym
Nakonec budou stejně bez auta, protože zase až tak levné nebudou a tak dlouho nevydrží, než stačí ti méně majetní našetřit na další.
vondry87
A co když vydrží? Zatím slyším jen samá pozitiva, co se kvality týče a lze očekávat, že do budoucna se bude jen zlepšovat..
Avatar - Anonym
Anonym
Tak je zřejmé, že inzerci, PR a média ovládají čínské peníze, takže ti negativa nikdo sdělovat nebude. Počkáme si. Až budou na trhu 8leté ojetiny a budou spolehlivé jak Toyoty a za poloviční cenu tak uznám, že kdo chce, tak má právo nacpat svoje peníze do Číny = zavařit svým potomkům.
Avatar - Emel
Emel
Mně to zřejmé není.
Čína se jistě snaží, ale stejně tak tu své zájmy prosazují i jiní a zase tak klíčoví pro Čínu nejsme, pořád by v našich médiích měly převažovat zájmy místních.
vondry87
Tak evropské automobilky samozřejmě nikým nemanipulují a sdělují jen pravdu 😁.
Hendly
Zakaz spalovacich aut na fosilni paliva bude az roce 2035 Do te doby si muzes koupit ci chces.
Avatar - Anonym
Anonym
Nepovídej a na to jsi přišel opravdu sám? Nebo ti s tím pomáhal Hamuna?
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
pan bezkouIi anb náčelník fóra, který tady už je od rána (teď je 12:50): https😐/moje.auto.cz/…an-Horky-5489115

tady určuje kdo a kam má chodít :yes:
ryccardo
Tenhle nesmysl se počítám po dalších EU volbách zruší, respektive nejdříve odsune na později a zruší následně.

V Anglii už na to přišli. Soudruhům v EU to dojde taky, takže rok 2035 neber vážně.

https😐/www.e15.cz/…i-motory-1410623
Avatar - Emel
Emel
Nicméně Anglie to jen posunula na datum shodné se zbytkem Evropy...
ryccardo
Tak uvidíme za 2-3 roky jo 😉 Odsun je první krok k tomu to zrušit. Získají čas a jak rychle to dosunuli o 5 let, tak to můžou odsunout o dalších 5 let až z toho nakonec nebude mediálně zajímavé téma, tak se to odvolá úplně.
Avatar - Emel
Emel
Když se o tom v Anglii v roce 2020 diskutovalo, tak se původně plánoval rok 2040. Samozřejmě politici s takovým předstihem nevidí do toho, jak ta země bude třeba za deset let vypadat, nějaké posuny +-5 let se dají čekat, jsou kolem toho silné zájmové skupiny a tak. Ale na zrušení nevěřím, na to už jsme po té cestě ušli moc velký kus cesty.
Kdyby se s tebou někdo chtěl třeba v roce 2018 vsadit, že nejprodávanější auto v Evropě za pět let bude Tesla... vsadil by ses? Já bych se tehdy klidně vsadil že nebude.
ryccardo
Já myslím, že i v EU se dočkáme odsunu o minimálně 5 let. Nic se nejí tak horký jak se to uvaří.
Avatar - Emel
Emel
To je klidně možný... jiná je situace v Německu, jiná u nás a jiná v Bulharsku... a těch 5 let celkem nic nemění. Taky se klidně může stát, že 2035 už spalováky budou v mainstream autech natolik okrajová záležitost, že bude zbytečný je regulovat. A nebo se politická rovnováha zhoupne a bude to úplně jinak.
ryccardo
jj přesně tak. Obojí je možný.
Renoo
Výmluvy a zase výmluvy. Do roku 2035 můžeme nakupovat spalováky a kdo na to má, tak si koupí západní EV. Kdyby jsme se toho drželi, kupovali evropské auta a nebyly mezi námi křivé charaktery, tak si tu Čína ani neškrtne. Mohli by jsme zavést klidně clo, protože Čína by sice mohla omezit vývoz důležitých surovin pro EV, ale nám by to bylo buřt. Tak nějak to udělali v USA. Jezdi se ICE, zlomek lidí má EV a pomalu se rozhoupávají domácí automobilky. Dokonce si zajistili rafinérie na lithium. A když už jsme u toho, tak USA dokáže vyrobit vlastní solární panely zcela bez Číny. To v EU neumíme. Vtipné, když chceme přejít na slunce a vítr.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Dezolátům je to jedno. Diesel nebo Čína, ti to neřeší... :no: :no: 😁
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Nadpis mas dobry a text uplne pomyleny 😄

Problem nie je Cina, Cina je lider vo vyrobe baterii a posuva cely zvysny svet dopredu spravnym smerom, avsak problemom samozrejme nie je trh/ludia, ktori si kupuju najlepsi produkt s najlepsim pomerom cena/hodnota, ktorych volas "dusevni mrzaci". Problemom je prispata EU a US, ktore nepochopili ze svetu vladne elektrina = elektromotory, zdroje elektriny a uloziska elektriny. Posledny z tychto najdolezitejsich produktov sa zacal masovo vyrabat a vyvyjat len nedavno a krajiny/spolocnosti, ktore zaspali ich nastup, teraz trpia. Hanbou pre vizionarsku Teslu, ktora sice pochopila neodvratnu transformaciu cestnej dopravy na BEV, ale stale viacej sa pridava k ostatnym starym automobilkam, ktore masivne dotuju svoju konkurenciu, CN a KR vyrobcov baterii, lebo odflakli svoj vlastny R&D a vyrobu vlastnych baterii.
Lumír Zajíc
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Stačí do Číny dovézt odboráře Středuly, nějaké ty nástěnkáře třeba obor manager lidských zdrojů. Ještě je přemluvit na vypnutí uhelek, zkrátit pracovní týden na 4 dny po šesti hodinách a zavézt 15 plat. Jo a ještě zavézt pracovní postupy, třeba na klepání kladívkem, hlavně to řádně proškolit. V jednom mi ale Čína dělá radost, totálně přerůstá rusácko a jako průmyslově vyspělý zástupce nedemokratické části světa nebude chtít válčit jako rusácko.
traveldrive
Na akom aute sa vozia pracovné postupy? A kam ich chceš voziť? 😒]
Ty si šťastný, že Čína rastie na Ruskom trhu po tom, čo sa západ odtiaľ stiahol a veľkoryso prenechal Číne celý svoj tržný podiel, takže Rusko účinky tohto múdreho a vysoko morálneho kroku takmer nepocítilo?
Ale nevadí, hlavne že si inak zdravý.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Ano. Sankce byly nedokonalé. Součástí odchodu automobilek z ruského trhu měl být zákaz dovozu automobilů ze zemí, které budou nadále dovážet automobily včetně součástek na jejich výrobu, do Ruska, a bylo by vymalováno. Ale na to bohužel chybí v Bruselu mozky.....
Avatar - pradeda777
pradeda777
Správně! O tom tu píšu už roky. Svobodné odbory. To je to co v Číně chybí a co dává Číně konkurenční výhody. A to jako Musk neví ???
jirik_kirij
Proto odbory zakázal?
Avatar - pradeda777
pradeda777
Asi jo. Chce být konkurenčně schopný s Číňany. Zajímavé, že jemu to v Evropě neprošlo, ale Číňanům to prochází. Asi Číňané kontrolují i ty evropské odbory..... 😒]
Renoo
Ve Francii se zaměstnanci podílejí na tom, co firma udělá nebo neudělá. Tak daleko tam levičácké manýry zašly.
topten
chinsti komousi CHTEJ valcit
kolem Taiwainu bzucej jako komari
snad je stihnou placnout nez zacnou stipat a sat krev
Avatar - lyon667
lyon667
Uvidíme, co s tím udělá kolaps čínského realitního trhu. Buď to začnou řešit reformami uvnitř, nebo z toho obviní Taiwan/US a skončí to dalším válečným konfliktem. Každopádně by to mohlo uštědřit ránu rozpočtu na celosvětovou masírku ve prospěch státního podniku BYD a elektroinvaze do Evropy skončí dřív, než začala.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Až v Číně padne realitní trh, šeredně si to odskáčem všichni.
šofér
Jízda právě začala😒br />
https😐/www.e15.cz/…ikvidace-1413232
Avatar - Anonym
Anonym
Proč jako? Já v Číně nebydlím ani to neplánuju. Kdyby se jim to tam trošku zhroutilo tak na tom můžeme jen vydělat (ale jen hypoteticky to by nesměli ve vedení EU být trotlové).
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Každý mobil, každé PC, každé všechno je vyrobeno v Číně. Vše by cenu zvedlo x 2. I tvůj klíč od Priuse i Peugeota je vyrobený v Číně
Avatar - Stejsn
Stejsn
A pamatuješ si na krach hypotečního trhu v USA před 16 lety? Taky v USA nebydlíš.
Avatar - Anonym
Anonym
Krach jakéhokoliv trhu velikosti USA nebo Číny logicky ovlivní celý svět.
Buffalo007
"automobilka Tesla je známá mnohaměsíčními zpožděními"

No spíše mnoharočními 😉

Jinak netýká se to pouze aut. Je sice hezký jak tady EU tlačí na ekologii, ale akorát ničí náš průmysl, protože výrobci odejdou do Číny, kde to vyrobí levněji a neřeší vůbec nic - vypouštěné látky do ovzduší, do vod, bezpečnost práce, práva zaměstatnců, atd...

Normálně to řeší clo, ale zdá se mi, že na to clo nikdo nechce sáhnout. Jediný Trump se k tomu odhodlal.
traveldrive
No vieš, ťažko sa zavádzajú opatrenia proti niekomu, na kom sme si desaťročia horlivo budovali závislosť a kto nám každý krok môže 10x vrátiť.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Nemůže, protože nás potřebuje ještě víc než my ji.... 😒]
traveldrive
Netrep hlúposti.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Tvl....a komu tak by všechno spotřební zboží prodávala? Afričanům, kteří mají holou ř.i.ť ?
traveldrive
Príliš si fandíš.
Tatra613
S názorem Muska se da jedině souhlasit :yes:
Čínské ev auta začínají být spickou ve svém segmentu.
Už se nemůžu dočkat až BYD začne prodávat nejvíce automobilů na světě.
Ta doba se raketově blíží :yes:

China EV cars win!
traveldrive
Nebolí to?
Avatar - lyon667
lyon667
Tak válcovat Teslu v kvalitě by dokázali i inženýři z Burkiny Faso. To není zase takovej majstrštyk.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
ha ha ha ha ha ha ha ha
Avatar - Jenik3
Jenik3
Držíš snad akcie BYD?
ericn
Určitě nedrží, ale podle příspěvku je to prudič (další z nicků) nebo z toho má fee 😉
Renoo
Tohle dělají různé neúspěšné nuly. Pro okolí nezajímaví, tak se stávají zajímavými alespoň za klávesnicí. Škoda na ně reagovat.
Avatar - Katikakus
Katikakus
... politik, který se jasně postaví proti demenci v podobě nucené elektromobility, občasných zdrojů energie atd., které nás dělají totálně závislými na Číně, má vítězství jisté. Mysleme na to.
Nitrak
Ale proč se obává? Proč ne, když to umí? Západ je předraženej a ani ta kvalita tam neni, tak nebraňte lidem vybrat si lepšího dodavatele v podobě nesmyslných cel.
Štěpán Koudelka
Má pravdu ten pán, ale není to vizionářská myšlenka. Tímto chrání akorát svůj byznys. Čínu nikdo nezastaví. Jejich mentalita je na opačném konci od té západní, kdy se raději nepředřeme a k tomu "přivítáme" půl světa na starém kontinentu a vynucováním nesmyslných kroků typu green deal, se sami číně jako trh nabízíme.
Bohužel ale mluvit o šmejdech z Číny, nebudeme moct mluvit dlouho. Jednak už teď spousta renomovaných firem a výrobců využívá čínské zdroje a druhak, se v Číně naučí dělat vše, i špičkovou kvalitu. Pak jen bude záležet na ekonomické situaci jedinců, kde se na žebříčku kvality zboží, produktů...budou moci pohybovat. A to se teď zmiňuju jen o automotive.
topten
ale vzadu ve skladu a manufakture je bordel a dochazej lidi
china je ted v pozici cccp na prelomu padesatych a sedesatejch letech v oblasti kosmu, kdy soudruzi z kremlu udavali ton, ale behem 10let prisel upadek a za dalsich 20 roku rozvrat
Avatar - skejpa
skejpa
Přesně. Výplaty tam rostou. Ta levná pracovní síla už není tak levná. Maj tam solidní smrad a už je to taky štve. Donekonečna to dělat nemohou. Navíc pokud EU opravdu zavede CLA na automobilky z Číny, které dotuje stát, tak to pro ně bude dost bolestivé. Navíc se tady moc nepíše o finančním stavu jejich automobilek. Některé jsou tam před krachem. Kvalitní Čínské EV nejsou vůbec levná záležitost. Takže zatím jsem docela v klidu. Jediné co mě děsí je fakt, že VW je v EV úplně nakonci za USA, Koreou i Čínou. Což je pro ČR docela problém.
Renoo
Čína není CCCP. To byl uměle zbastlený slátanec, který nemohl mít dlouhého trvání už jen tak obecně. Čína, i pokud bude v útlumu, bude stále jeden z největších hráčů. Kartami může lehce zamíchat Indie. Pro nás to nic nemění. Čína chce zničit náš průmysl a chce tu vyvážet svoji pokřivenou formu vlády. Indie není se Západem a hlavně s bývalými koloniálními velmocemi žádný velký kamarád. Indie jede po dráze vlastního prospěchu. Jak můžeme vidět, nějaká válka na UA jim je ukradená. Jdou čistě po penězích a jedou si vlastní geopolitiku a nehledí na nic kolem sebe.

Jednoho dne budeme všichni vzpomínat na americké vyvážení demokracie.
vecernicek2
Po první větě: "Názory na automobilku Tesla můžeme mít jakékoli, nelze však popřít..."

Řekl vám někdo ve škole, že jako novinář byste se měl snažit o nějakou objektivitu? To neustálé podprahové hejtení Tesly je fakt už otravné.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Nekňuč...
vecernicek2
Takovou brilantní odpověď může napsat akorát Koko tikus.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Díky za potvrzení mé domněnky, že buď jsi d3bil s IQ hluboce v dvouciferných hodnotách nebo je ti maximálně 12 let.
Homer J
Kdyby Elon neblbnul se slavným “sajbrtrakařem” a radši uvedl model 2, který má asi jako jediný šanci konkurovat Číně. Ale to ne, podle původních zpráv měl být model 2 představen již roce 2023 s produkcí v roce 2024 a on to nesmyslně posune o víc jak rok. Tak to se oprávněně bojí, protože než rozjede výrobu, Číňani už budou několik měsíců v prodeji.
vecernicek2
V USA jsou pickup trucky důležitý segment, dlouhodobě nejprodávanější model je tam Ford F-150. USA je zároveň pro Teslu důležitý trh.

Nepřijde mi tedy až tak hloupé udělat si halo car zrovna v tomto segmentu. Pro evropský trh to nemá pochopitelně význam, tady by to zřejmě nedostalo ani homologaci.
zlysoused
Cybertruck není žádné blbnutí, ale je to vstup do nejpopulárnějšího segmentu aut v severní Americe.
Avatar - Anonym
Anonym
kde EV pikapy nikdo nekupuje a všichni dál kupují V8 AV6 v benzínu.

Viz fordův propadák s elektrickou F150

Takže smůůůůůůla 😄 😄 😄 😄
Hendly
Pripad prodeju F150 prisel po startu produkce Cybertruck.
Náhoda?
Avatar - Anonym
Anonym
Takže se EV kraksny kanibalizují navzájem, nic lepšího být nemůže 😄
Renoo
Cybertruck je pro něj problém. Vymyslel ho někdy a vzal na něj zálohy od budoucích zákazníků. V té době neměl ani tucha, co vývoj a výroba něčeho tak pokrokového obnáší. Vymýšlí tam postupy a techniku jakou ještě nikdy nikdo nepoužil. Každá automobilka chybuje a Tesla taky. CT je jedna z chyb.

Musk ovládá pravidlo Paretovo pravidlo. Tesla 2 a podobné modely jsou a budou málo ziskové. Proto na ten model nijak moc netlačí. Mnohem víc mu vydělá TM3 a TMY. Nezapomeňte, že Musk si na sebe musí vydělat. Čínské automobilky si na sebe aktuálně vydělat nemusí. Šílené ztráty na prodeji EV jim pořeší prodej ICE a nebo zaplatí stát. Tesla ICE nevyrábí a stát jim peníze darem nedá.
Avatar - Anonym
Anonym
Tesla už toho na dotacím od americké vlády dostala tolik, že by ses divil.
Renoo
Půjčky musela vrátit. Dotace dostávaly všichni. V případě "zelených dotací" dostala zlomek toho, co třeba Ford nebo Nissan. Kdo zažádal a uměl to obhájit, tak dotace dostal. Kdyby tam měla továrnu čínská firma včetně sídla, tak dostane dotace taky.

Proběhlo několik daňových úlev, kreditů, obnov a reinvestic. V některých případech Tesla nepobírala nic, protože s modelem Roadster ji to ani nenapadlo a nebo ještě neexistovala. Naopak GM, Nissan, Ford a BMW uměli ždímat tyhle formy dotování skvěle.

Ale rozhodně to nebylo do takové míry jako má Čína, která dotuje e😜ortní značky a e😜ortní modely. NIO dostává částky přesahující půl mega Kč na model. To prostě nejde být neúspěšný. Pak "odborníci" na YT blábolí cosi o tom, jak se od takové značky mají západní automobilky učit a jak zaspali a podobné nesmysly. VW na svoje ID.x od vlády půl mega na kus nedostane.
PowerHouse
pouze stačí nastavět ty továrny na 3 000 000 aut jako bude ta ve Španělsku
a vyházet lidi jako z Cariadu.

Dělají to všichni, nejen Číňani.

Budoucnost je economy of scale.
Například, elektroniku bude dělat Qualcomm a Nvidia, ne lokální Cariad.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Zacina mu uz dochadzat
PowerHouse
Jo,
proto vsadil na produktivitu a levnou zemi,
staví v Mexicu továrnu na 5 000 000 aut.
PowerHouse
zamává i s čínským automobilovým průmyslem.

Číňané nebudou mít tolik peněz a klesne důvěra v čínské automobilky.
Avatar - Stejsn
Stejsn
No, uvidíme. Teď se ukáže, jak vratké to domino je.
Renoo
Málo. Čína začala pumpovat prachy, aby sanovala problémy na developerském odvětví. A finance na to má. E😜ort to neomezí vůbec nijak. Naopak to nepřímo bude e😜ort stimulovat a budou ještě dravější.
Tomáš PAJER
Lol. Kdo ti vykládá tyhle pohádky? Všichni ekonomové se shodují, že z ČR odchází 300 miliard až jeden bilion. Jsme kolonie. Co se liší je, že Fiala a jeho tři noshledové říkají, že je to správně, zatímco ostatní říkají, že je to špatně. Dělat se proti tomu nic nebude, protože rozhoduje kapitál a nikoli lid. Co se tedy rozhodně nedělá, je zpětná investice do vývoje apod. Prober se.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
V době nadnárodních společností si to představuješ jak?
Avatar - Anonym
Anonym
Zdanit je nebo je donutit tu investovat do vývoje a výzkumu určité % ročního zisku. Pokud se jim to nelíbí, mohou odejít do Burkina Faso... Tam je kvalifikovaných inženýrů celá země 😄
Arese
Adikes
Rovnako ako Covid, aj pandémia elektrodebility pochádza
z Číny. Už vidím ako majitelia panelákových bytov bojujú
večer o jedinú nabíjačku pred bytovkou, alebo ťahajú z okien predlžovačky krížom cez parkovisko tak že sa zo spleti káblov nedá vymotať.
Konkurovať čínskym vládnym subvenciám znamená dotovať a dotovať.
Dotácie na elektromobily znamenajú, že všetci sa skladáme na kúpu auta bohatým ľuďom, ktorí si za 45.000 a viac € kupujú druhé alebo tretie auto do rodiny. Toto nie je podpora elektromobility, toto je zvrátená pseudosolidarita chudobných s bohatými, pričom ekologický efekt takejto EuroZhovadilosti je zanedbateľný alebo žiadny.