Elektromobilita
Stačí do Číny dovézt odboráře Středuly, nějaké ty nástěnkáře třeba obor manager lidských zdrojů. Ještě je přemluvit na vypnutí uhelek, zkrátit pracovní týden na 4 dny po šesti hodinách a zavézt 15 plat. Jo a ještě zavézt pracovní postupy, třeba na klepání kladívkem, hlavně to řádně proškolit. V jednom mi ale Čína dělá radost, totálně přerůstá rusácko a jako průmyslově vyspělý zástupce nedemokratické části světa nebude chtít válčit jako rusácko.
Na akom aute sa vozia pracovné postupy? A kam ich chceš voziť? 😒]
Ty si šťastný, že Čína rastie na Ruskom trhu po tom, čo sa západ odtiaľ stiahol a veľkoryso prenechal Číne celý svoj tržný podiel, takže Rusko účinky tohto múdreho a vysoko morálneho kroku takmer nepocítilo?
Ale nevadí, hlavne že si inak zdravý.
Ty si šťastný, že Čína rastie na Ruskom trhu po tom, čo sa západ odtiaľ stiahol a veľkoryso prenechal Číne celý svoj tržný podiel, takže Rusko účinky tohto múdreho a vysoko morálneho kroku takmer nepocítilo?
Ale nevadí, hlavne že si inak zdravý.
Správně! O tom tu píšu už roky. Svobodné odbory. To je to co v Číně chybí a co dává Číně konkurenční výhody. A to jako Musk neví ???
Proto odbory zakázal?
chinsti komousi CHTEJ valcit
kolem Taiwainu bzucej jako komari
snad je stihnou placnout nez zacnou stipat a sat krev
kolem Taiwainu bzucej jako komari
snad je stihnou placnout nez zacnou stipat a sat krev
Uvidíme, co s tím udělá kolaps čínského realitního trhu. Buď to začnou řešit reformami uvnitř, nebo z toho obviní Taiwan/US a skončí to dalším válečným konfliktem. Každopádně by to mohlo uštědřit ránu rozpočtu na celosvětovou masírku ve prospěch státního podniku BYD a elektroinvaze do Evropy skončí dřív, než začala.
Až v Číně padne realitní trh, šeredně si to odskáčem všichni.
Proč jako? Já v Číně nebydlím ani to neplánuju. Kdyby se jim to tam trošku zhroutilo tak na tom můžeme jen vydělat (ale jen hypoteticky to by nesměli ve vedení EU být trotlové).
Každý mobil, každé PC, každé všechno je vyrobeno v Číně. Vše by cenu zvedlo x 2. I tvůj klíč od Priuse i Peugeota je vyrobený v Číně
"automobilka Tesla je známá mnohaměsíčními zpožděními"
No spíše mnoharočními 😉
Jinak netýká se to pouze aut. Je sice hezký jak tady EU tlačí na ekologii, ale akorát ničí náš průmysl, protože výrobci odejdou do Číny, kde to vyrobí levněji a neřeší vůbec nic - vypouštěné látky do ovzduší, do vod, bezpečnost práce, práva zaměstatnců, atd...
Normálně to řeší clo, ale zdá se mi, že na to clo nikdo nechce sáhnout. Jediný Trump se k tomu odhodlal.
No spíše mnoharočními 😉
Jinak netýká se to pouze aut. Je sice hezký jak tady EU tlačí na ekologii, ale akorát ničí náš průmysl, protože výrobci odejdou do Číny, kde to vyrobí levněji a neřeší vůbec nic - vypouštěné látky do ovzduší, do vod, bezpečnost práce, práva zaměstatnců, atd...
Normálně to řeší clo, ale zdá se mi, že na to clo nikdo nechce sáhnout. Jediný Trump se k tomu odhodlal.
No vieš, ťažko sa zavádzajú opatrenia proti niekomu, na kom sme si desaťročia horlivo budovali závislosť a kto nám každý krok môže 10x vrátiť.
S názorem Muska se da jedině souhlasit :yes:
Čínské ev auta začínají být spickou ve svém segmentu.
Už se nemůžu dočkat až BYD začne prodávat nejvíce automobilů na světě.
Ta doba se raketově blíží :yes:
China EV cars win!
Čínské ev auta začínají být spickou ve svém segmentu.
Už se nemůžu dočkat až BYD začne prodávat nejvíce automobilů na světě.
Ta doba se raketově blíží :yes:
China EV cars win!
Tak válcovat Teslu v kvalitě by dokázali i inženýři z Burkiny Faso. To není zase takovej majstrštyk.
... politik, který se jasně postaví proti demenci v podobě nucené elektromobility, občasných zdrojů energie atd., které nás dělají totálně závislými na Číně, má vítězství jisté. Mysleme na to.
Ale proč se obává? Proč ne, když to umí? Západ je předraženej a ani ta kvalita tam neni, tak nebraňte lidem vybrat si lepšího dodavatele v podobě nesmyslných cel.
Má pravdu ten pán, ale není to vizionářská myšlenka. Tímto chrání akorát svůj byznys. Čínu nikdo nezastaví. Jejich mentalita je na opačném konci od té západní, kdy se raději nepředřeme a k tomu "přivítáme" půl světa na starém kontinentu a vynucováním nesmyslných kroků typu green deal, se sami číně jako trh nabízíme.
Bohužel ale mluvit o šmejdech z Číny, nebudeme moct mluvit dlouho. Jednak už teď spousta renomovaných firem a výrobců využívá čínské zdroje a druhak, se v Číně naučí dělat vše, i špičkovou kvalitu. Pak jen bude záležet na ekonomické situaci jedinců, kde se na žebříčku kvality zboží, produktů...budou moci pohybovat. A to se teď zmiňuju jen o automotive.
Bohužel ale mluvit o šmejdech z Číny, nebudeme moct mluvit dlouho. Jednak už teď spousta renomovaných firem a výrobců využívá čínské zdroje a druhak, se v Číně naučí dělat vše, i špičkovou kvalitu. Pak jen bude záležet na ekonomické situaci jedinců, kde se na žebříčku kvality zboží, produktů...budou moci pohybovat. A to se teď zmiňuju jen o automotive.
ale vzadu ve skladu a manufakture je bordel a dochazej lidi
china je ted v pozici cccp na prelomu padesatych a sedesatejch letech v oblasti kosmu, kdy soudruzi z kremlu udavali ton, ale behem 10let prisel upadek a za dalsich 20 roku rozvrat
china je ted v pozici cccp na prelomu padesatych a sedesatejch letech v oblasti kosmu, kdy soudruzi z kremlu udavali ton, ale behem 10let prisel upadek a za dalsich 20 roku rozvrat
Přesně. Výplaty tam rostou. Ta levná pracovní síla už není tak levná. Maj tam solidní smrad a už je to taky štve. Donekonečna to dělat nemohou. Navíc pokud EU opravdu zavede CLA na automobilky z Číny, které dotuje stát, tak to pro ně bude dost bolestivé. Navíc se tady moc nepíše o finančním stavu jejich automobilek. Některé jsou tam před krachem. Kvalitní Čínské EV nejsou vůbec levná záležitost. Takže zatím jsem docela v klidu. Jediné co mě děsí je fakt, že VW je v EV úplně nakonci za USA, Koreou i Čínou. Což je pro ČR docela problém.
Čína není CCCP. To byl uměle zbastlený slátanec, který nemohl mít dlouhého trvání už jen tak obecně. Čína, i pokud bude v útlumu, bude stále jeden z největších hráčů. Kartami může lehce zamíchat Indie. Pro nás to nic nemění. Čína chce zničit náš průmysl a chce tu vyvážet svoji pokřivenou formu vlády. Indie není se Západem a hlavně s bývalými koloniálními velmocemi žádný velký kamarád. Indie jede po dráze vlastního prospěchu. Jak můžeme vidět, nějaká válka na UA jim je ukradená. Jdou čistě po penězích a jedou si vlastní geopolitiku a nehledí na nic kolem sebe.
Jednoho dne budeme všichni vzpomínat na americké vyvážení demokracie.
Jednoho dne budeme všichni vzpomínat na americké vyvážení demokracie.
Po první větě: "Názory na automobilku Tesla můžeme mít jakékoli, nelze však popřít..."
Řekl vám někdo ve škole, že jako novinář byste se měl snažit o nějakou objektivitu? To neustálé podprahové hejtení Tesly je fakt už otravné.
Řekl vám někdo ve škole, že jako novinář byste se měl snažit o nějakou objektivitu? To neustálé podprahové hejtení Tesly je fakt už otravné.
Kdyby Elon neblbnul se slavným “sajbrtrakařem” a radši uvedl model 2, který má asi jako jediný šanci konkurovat Číně. Ale to ne, podle původních zpráv měl být model 2 představen již roce 2023 s produkcí v roce 2024 a on to nesmyslně posune o víc jak rok. Tak to se oprávněně bojí, protože než rozjede výrobu, Číňani už budou několik měsíců v prodeji.
V USA jsou pickup trucky důležitý segment, dlouhodobě nejprodávanější model je tam Ford F-150. USA je zároveň pro Teslu důležitý trh.
Nepřijde mi tedy až tak hloupé udělat si halo car zrovna v tomto segmentu. Pro evropský trh to nemá pochopitelně význam, tady by to zřejmě nedostalo ani homologaci.
Nepřijde mi tedy až tak hloupé udělat si halo car zrovna v tomto segmentu. Pro evropský trh to nemá pochopitelně význam, tady by to zřejmě nedostalo ani homologaci.
Cybertruck není žádné blbnutí, ale je to vstup do nejpopulárnějšího segmentu aut v severní Americe.
Cybertruck je pro něj problém. Vymyslel ho někdy a vzal na něj zálohy od budoucích zákazníků. V té době neměl ani tucha, co vývoj a výroba něčeho tak pokrokového obnáší. Vymýšlí tam postupy a techniku jakou ještě nikdy nikdo nepoužil. Každá automobilka chybuje a Tesla taky. CT je jedna z chyb.
Musk ovládá pravidlo Paretovo pravidlo. Tesla 2 a podobné modely jsou a budou málo ziskové. Proto na ten model nijak moc netlačí. Mnohem víc mu vydělá TM3 a TMY. Nezapomeňte, že Musk si na sebe musí vydělat. Čínské automobilky si na sebe aktuálně vydělat nemusí. Šílené ztráty na prodeji EV jim pořeší prodej ICE a nebo zaplatí stát. Tesla ICE nevyrábí a stát jim peníze darem nedá.
Musk ovládá pravidlo Paretovo pravidlo. Tesla 2 a podobné modely jsou a budou málo ziskové. Proto na ten model nijak moc netlačí. Mnohem víc mu vydělá TM3 a TMY. Nezapomeňte, že Musk si na sebe musí vydělat. Čínské automobilky si na sebe aktuálně vydělat nemusí. Šílené ztráty na prodeji EV jim pořeší prodej ICE a nebo zaplatí stát. Tesla ICE nevyrábí a stát jim peníze darem nedá.
Tesla už toho na dotacím od americké vlády dostala tolik, že by ses divil.
Půjčky musela vrátit. Dotace dostávaly všichni. V případě "zelených dotací" dostala zlomek toho, co třeba Ford nebo Nissan. Kdo zažádal a uměl to obhájit, tak dotace dostal. Kdyby tam měla továrnu čínská firma včetně sídla, tak dostane dotace taky.
Proběhlo několik daňových úlev, kreditů, obnov a reinvestic. V některých případech Tesla nepobírala nic, protože s modelem Roadster ji to ani nenapadlo a nebo ještě neexistovala. Naopak GM, Nissan, Ford a BMW uměli ždímat tyhle formy dotování skvěle.
Ale rozhodně to nebylo do takové míry jako má Čína, která dotuje e😜ortní značky a e😜ortní modely. NIO dostává částky přesahující půl mega Kč na model. To prostě nejde být neúspěšný. Pak "odborníci" na YT blábolí cosi o tom, jak se od takové značky mají západní automobilky učit a jak zaspali a podobné nesmysly. VW na svoje ID.x od vlády půl mega na kus nedostane.
Proběhlo několik daňových úlev, kreditů, obnov a reinvestic. V některých případech Tesla nepobírala nic, protože s modelem Roadster ji to ani nenapadlo a nebo ještě neexistovala. Naopak GM, Nissan, Ford a BMW uměli ždímat tyhle formy dotování skvěle.
Ale rozhodně to nebylo do takové míry jako má Čína, která dotuje e😜ortní značky a e😜ortní modely. NIO dostává částky přesahující půl mega Kč na model. To prostě nejde být neúspěšný. Pak "odborníci" na YT blábolí cosi o tom, jak se od takové značky mají západní automobilky učit a jak zaspali a podobné nesmysly. VW na svoje ID.x od vlády půl mega na kus nedostane.
pouze stačí nastavět ty továrny na 3 000 000 aut jako bude ta ve Španělsku
a vyházet lidi jako z Cariadu.
Dělají to všichni, nejen Číňani.
Budoucnost je economy of scale.
Například, elektroniku bude dělat Qualcomm a Nvidia, ne lokální Cariad.
a vyházet lidi jako z Cariadu.
Dělají to všichni, nejen Číňani.
Budoucnost je economy of scale.
Například, elektroniku bude dělat Qualcomm a Nvidia, ne lokální Cariad.
Zacina mu uz dochadzat
zamává i s čínským automobilovým průmyslem.
Číňané nebudou mít tolik peněz a klesne důvěra v čínské automobilky.
Číňané nebudou mít tolik peněz a klesne důvěra v čínské automobilky.
Lol. Kdo ti vykládá tyhle pohádky? Všichni ekonomové se shodují, že z ČR odchází 300 miliard až jeden bilion. Jsme kolonie. Co se liší je, že Fiala a jeho tři noshledové říkají, že je to správně, zatímco ostatní říkají, že je to špatně. Dělat se proti tomu nic nebude, protože rozhoduje kapitál a nikoli lid. Co se tedy rozhodně nedělá, je zpětná investice do vývoje apod. Prober se.
Rovnako ako Covid, aj pandémia elektrodebility pochádza
z Číny. Už vidím ako majitelia panelákových bytov bojujú
večer o jedinú nabíjačku pred bytovkou, alebo ťahajú z okien predlžovačky krížom cez parkovisko tak že sa zo spleti káblov nedá vymotať.
Konkurovať čínskym vládnym subvenciám znamená dotovať a dotovať.
Dotácie na elektromobily znamenajú, že všetci sa skladáme na kúpu auta bohatým ľuďom, ktorí si za 45.000 a viac € kupujú druhé alebo tretie auto do rodiny. Toto nie je podpora elektromobility, toto je zvrátená pseudosolidarita chudobných s bohatými, pričom ekologický efekt takejto EuroZhovadilosti je zanedbateľný alebo žiadny.
z Číny. Už vidím ako majitelia panelákových bytov bojujú
večer o jedinú nabíjačku pred bytovkou, alebo ťahajú z okien predlžovačky krížom cez parkovisko tak že sa zo spleti káblov nedá vymotať.
Konkurovať čínskym vládnym subvenciám znamená dotovať a dotovať.
Dotácie na elektromobily znamenajú, že všetci sa skladáme na kúpu auta bohatým ľuďom, ktorí si za 45.000 a viac € kupujú druhé alebo tretie auto do rodiny. Toto nie je podpora elektromobility, toto je zvrátená pseudosolidarita chudobných s bohatými, pričom ekologický efekt takejto EuroZhovadilosti je zanedbateľný alebo žiadny.
Čína se netají tím, že její EV budou spotřebák na jedno použití. Tak se těším na ten brekot až se to začne těm mentálům co si to koupili srá*t pod zadkem. S absolutní nemožností to prodat jako ojetinu.
Mimo ČEZu a Budvaru jsou velké podniky rozprodány do zahraničí, pár českých postupně pod stárnoucími majiteli tam skončí postupně taky.
A jestli půjdou peníze, které si námezdní Češi vydělají na západ nebo na východ není úplně podstatné.
1) peníze, které si Češi vydělají, tj. jejich mzdy, zůstávají samozřejmě v ČR, také se tu daní
2) peníze, které vydělá ta firma, tj. jí zbudou po zaplacení mezd a faktur (často dalším českým subdodavatelům) se tu buď znovu investují... a nebo se vyplatí jako dividenda do zahraničí (opět po zdanění)
3) pořád je tu i hodně významných ryze českých firem... ale pokud je ti jedno jestli západ nebo východ, tak není stejně tak jedno, jestli ta firma patří majiteli z Berlína nebo třeba panu Křetínskému? Pro mě je teda velký rozdíl mezi Německem a Čínou...
Když už jsme u kaitálu a daní.
Tak na vysvětlenou - správně píšeš, že daně se platí v Česku. To je pravda. Ale podstatnou věc zapomínáš, že výnosy jdou ven.
Kecy o výkonnosti ekonomiky a srovnání produktivity 35 let po sametu neberu vůbec. Je to pouze a jenom oblbování lidí, kteří tomu nerozumí
Prostě pracující jsou v kleštích - bobtnající stát potřebuje stále víc a víc peněz na vlastní provoz ale i na sociální výdaje ale přijmy má pouze z daní námezdných sil a samozřejmě z českých firem (které jsou v menšině na tvorbě HDP). A jestliže stát neumí zdanit korporace protože se bojí aby náhodou z česka neodešli, tak se v těch hovnech budeme tady zmítat napořád. Pochopil?
Mimochodem windfall tax to názorně ukázala.
Takže iluze, jak hodní jsou kapitalisté v Berlíně a jak zlí v Pekingu je pouze iluze a masírka.
Prostě nůžky se rozevírají mezi bohatými a chudými a chudí budou vždy koukat hlavně do své kapsy a kupovat to, co je v danou chvíli pro ně levnější a výhodné. Může to zboží být být z USA nebo ze severní Koreje
Nezapomínám že výnosy jdou ven... to je přece bod 2. Když má Škodovka zisk miliardu, tak buď ji investuje v ČR, nebo ji vyplatí do VW a zdaní. To je oboje ok, ne?
S tím placením daní jsi úplně mimo, ty máš snad pocit, že taková Škodovka v ČR daně neplatí nebo co. Firma se zahraničním vlastníkem podnikající v ČR zaplatí na daních úplně stejně jako firma s českým vlastníkem. Windfall tax byl jen nešikovný způsob jak vytáhnout ještě nějaké peníze navíc, nad ty standardní daně.
Ano, tady se zaplatí poctivě všechny daně o tom žádná. Ale napřed se zaplatí matce do zahraničí všechny náklady, páč daň se platí ze zisku a ne z tržeb.
Takže matka vystaví smlouvy,směrnice a faktury za bambilion. Česká pobočka jí to zaplatí. Matka rozhodne, co za jakou cenu dcerám naúčtuje. Tá to zaplatí a je vymalováno.Zádný finanční úřad se nepustí do sporu s takovou firmou protože se to těžko prokazuje.
A ještě jeden dovětek. Že je problém s daněním firem a ne občanů je vidět v tom nejlépe, že vznikají další a další miliardáři a brzo budou evidování první bilionáři. Takže asi je potřeba se podívat na zdanění těchto subjektů a ne občanů, kteří jsou v podstatě ovce a nemají páky na vlády jak se ubránit na rozdíl od majitelů velkých firem, které se uchýlí ihned k výhružkám typu - budem propouštět, přestěhujeme výrobu jinam a pod.
Viděl jsem zatím čísla za první tři kvartály a Škoda auto má zisk 1,26 miliardy Euro. Kdybych si měl tipnout, tak za loňský rok odvede na dani z příjmu právnických osob třeba tři miliardy korun. K tomu samozřejmě platí zaměstnance a ti opět své mzdy daní, k tomu platí sociální a zdravotní pojištění... takže myslím, že si celkem nemůžeme na zahraniční vlastníky stěžovat 😄
Prostě je potřeba začít přemýšlet trochu jinak a prosadit jiné výpočty daní. Je to jasné?
Pokud je někde problém, tak to jsou různé neprůhledné holdingy se sídlem v daňových rájích, které daně tvrdě "optimalizují", nikoli automobilky nebo banky, které ty daně normálně platí.
Že chtěl stát banky extra podojit aby vybral peníze, které mu chybí po zrušení superhrubé mzdy... to byla amatérská akce a je potřeba to dělat lépe a nebo vůbec.
A nepřenášt toto na občany, kterým když přijde nedoplatek za elektřinu a plyn, tak si musí vzít půjčku, pokud jí maj teda ještě z čeho splácet 😄 Mít doma 17 stupnů a chodit ve 2 svetrech a ponožkách není řešení, to nemusí mít rovnou barák a můžou bydlet ve stanu na zahradě.
Ušetří 4-10 mega za barák 😄
Pokud jako příslušník inteligence a uvědomělý reprezentant svého národa nebo kontinentu, pak je v pořádku mít na sebe takové nároky a vidět dál než na svoje konto.
Zároveň je ale potřeba počítat s tím, že v rámci "proletariátu" je takový přístup spíš výjimka a hlava rodiny tam cítí zodpovědnost právě tak za tu rodinu... a tu podporu místních produktů je potřeba zajistit politicky.
Zjevně jsi svůj příspěvek napsal na nějakém belgickém nebo španělském počítači, že? :no:
Navíc Čína porušuje pravidla hospodářské soutěže. To, co tu vozí, má výrobní výhody, které západní značky jednoduše nemají. VW jednoduše za sebou nemá stát, který levotou a násilím získal doly a přístavy někde v Africe.
To vám jako fakt nevadí? To máte tak křivý charakter? Já bych se styděl před svými vlastními dětmi, protože ony už pochopí a chápou, že jim ničím budoucnost.
Tobě ovšem nevadí, že všechny ty bohaté evropské státy a USA zbohatly na kolonizaci světa odkud vydrancovali vše na co přišli?
A teď budeš soudit Čínu?
Zamysli se! :no:
Pouze jedna jediná evropská automobilka je připravena na to, že Čína udělá totální stopku na rozhodující suroviny pro výrobu EV. Sice to přineslo nějaké technické omezení, řešení pohonu má nějaké nevýhody, ale je připravena. Na druhou stranu tyto nevýhody nedělají z jejich EV právě prodejní trhák.
Jestli evropsky automotiv nepotřebujeme neni potreba ho podporovat.
https😐/www.idnes.cz/…_zahranicni_remy
Ve francii uvízlo několik tisíc až nižší desetitisíce kamionů a některé z nich byly poničeny nebo zničeno zboží...
Existuje nazor, ze behem par let zacnou na trhu dominovat EV.
Kdyz to nastane a EU automotiv EV mit nebude znamena to scenar Nokia.
Zatim pokles cen baterii a stoupajici prodeje EV naznačují, ze je realnejsi je ten druhy pripad.
https😐/oenergetice.cz/…-60-usd-za-barel
Jako by se to v nedávné dobe nekolikrat nestalo.
Jak je dlouho od situace s plynem?
https😐/www.statistikaamy.cz/…ouhodobe-klesala
Ona Evropa nekupuje jiné suroviny, potraviny a další věci z ciziny?
Proč by tedy neměla kupovat ropu. Můžeš si vybrat od koho jí koupí, možností je, Kazachstán, Azerbjdžán, Emiráty, Katar, Omán, Afrika, USA, Kanada atd. Krom toho má ropu i Jižní amerika, ale to už je poněkud z Ruky.
https😐/oenergetice.cz/…-60-usd-za-barel
Posledni kapky…
Porovnej cisla zásob uvedených v clanku se spotřebou.
Pocitej…
https😐/odpady-online.cz/…tavka-ale-klesa/
https😐/www.patria.cz/…e-nedosahla.html
Jak to bude bych se nechal překvapit, ale rozhodně bych takové predikce bral s velkou rezervou. Spíš bych ale počítal se setrvalým stavem a ne poklesem poptávky po ropě. K tomu není vůbec důvod.
Klasika….
EU ropu tezi minimalne.
Kdo tezi je Norsko a GB tedy zeme mimo EU.
Proc ty nadavas na Brusel v tomto vlakne?
Mimochodem na vse svá tvrzení jsem dal odkaz.
Záporná cena ropy v dobe lockdown neni zrovna dobry priklad. Co ropne krize v. inulosti. Krize s plynem pred par měsíci.
Amíci maj na domácím trhu taky mraky věcí made in china a zbytek je zas mexiko, kanada, venzuela, chile, brazílie atd
A ještě těch pár věcí made in EU, kolik v sobě má čínských kompoent a asijských, afrických a ruských surovin 😄 😄 😄
Suroviny na baterii/baterii koupim jednou a nasledne 10 +let používám v aute, nasledne 10 let jako stacionární baterii a pak recykluju.
A jen takova perlička. CR ma myslim nejvetsi zasoby Lithia v evrope.
Ropu palim a kupuji stale znova.
Tak proč kupujem banány z chile a panamy, argentinský hovězí, česnek z číny, okurky z turecka, sýr z Polska a Litvy, hrozno z Maroka, whisky z Británie, víno Kalifornice a miliony dalších položek 😄 😄 😄 😄
Všichni můžou jíst hrušky a rajčata vypěstovaný v čr NE.... WAIT - ono se tu už nic nepěstuje a všude stojí sklady vid 😄 😄
Vítej v globální ekonomice
Europa ma velke zasoby ropy.
Kedze milujes davat otazky,tak jednoducha otazka pre teba Hendly.
Je Rusko (podstatna cast ich obrovskeho uzemia) v Europe?
Poznam tvoj nazor na Rusko,tak daj len jednoduchu odpoved na jednoduchu otazku.
Dostal si odpoved na ktoru si mal napisat,ze "aha,ano na Rusko som zabudol,lebo..." a tam by ta debata skoncila.
Co sa tyka EU a ropy, tak sme kazdy na opacnej strane barikady,takze tu zhodu nenajdeme.Tebe ide o zelene energie atd a ja som za ropu a je mi uplne jedno odkial by sme ju kupovali.Strasne mi pride smiesne a hlupe si mysliet,ze EU dokaze byt uplne sebestacna hlavne ked si zatvara atomovky a najvacsie naleziska kovov pre baterky su mimo EU...a o plyne skoda hovorit..EU je odsudena byt zavisla na niekom inom..taka je realita.
Jde jen o to, zda ty dokazes napsat to, ze si zapomnel jak nas rusko nedavno vydiralo plynem.
Rusko aj pocas SVA dodrziavalo podpisane dohody.
To len nasa hrdinska predchadzajuca slnieckarska vlada vykrikovala ako sa mozme hned otrhnut so vsetkym od Ruska a nakoniec pravda bola inde a dodnes aj je.
Nikdy si nemozes byt isty ani partnermi z druhej strany.Kazdy kto ma zdroje vyuzije svoju silu ,aby z toho vytlacil co najviac a schoval to pod slova dnesnych dni "klimaticka kriza"
https😐/echo24.cz/…ych-lng-terminal
Ze by treba přerušení dodávek do Nemecka a záměrným neplnenim zásobníku…
A ano, neni dobre byt zavislej na dodávkách strategických surovin. Evropa suroviny nema takze OZE je jeden z mala způsobu jak se zavislosti zbavit.
Takze si asi nezaznamenal info o vybuchu plynovodu Nord stream,vsak?Urcite si to zachytil,takze vies si aj odpovedat preco to zvysenie ceny.Hlavne nam pomohli bratia z USA,ktory nam predavaju "lacne" LNG na rozdiel od toho zleho LNG z Ruska co sa k nam aj tak dostava obklukou drazsie cez ine staty.EU jedno tvrdi a inak kona.
https😐/www.napalete.sk/…plne-odstrihnut/
Som za ,aby sme neboli závislý na inych krajinach co vlastnia strategicke suroviny,ale potom mi hlava nebere preco atomky nie su zahrnute v green deale a preco sa ich snazia niektore krajiny vypinat.EU ma smolu,ze vlastni malo strategickych surovin a podla mna aj tak nakoniec budeme na niekom zavisly,ktory si s nami bude robit co uzna za vhodne.Cim mensie % tym lepsie,ale stale tu bude...
Výbuch Nord Stream byl az v září 2022 kdy byla cena plynu diky politické shodě v EU a dodávkám LNG dole.
PS😒br /> Delas si nazor na tak podstatne záležitosti bez zásadních informaci?
PS: proč po naplnění zásobníků nepadly ceny včetně distribuce na 4 kč, proč lidi platí 6-9 kč za 1 kwh?
Není to náhodou díky OZE? Co ty na to náš drahý utopisto Borisove 😄
Dalším problémem je pracovní síla. V Číně se jde do rachoty a pracovní fond začíná na 200 hodinách. Obvykle se chodí do rachoty 5 - 6 dní v týdnu, na 10 hodin, odboráři nejsou a dovolené krátké. V tomto jsou asiati hodně podobní všichni. Proto Japonci dojedou na dovču, všechno vyfotí a za pár dní jsou zase doma a hezky do rachoty, večer si pokračují v dovolence, kdy koukal na fotky a videa.
Dyt se dováží všechno včetně oceli
Co chybí. Těžba chybí. U nás se mělo těžit lithium a padla na tom vláda. V Číně vláda rozhodne, že se bude těžit, tak se bude těžit a nikdo s tím nic nenadělá.
Čína se jistě snaží, ale stejně tak tu své zájmy prosazují i jiní a zase tak klíčoví pro Čínu nejsme, pořád by v našich médiích měly převažovat zájmy místních.
tady určuje kdo a kam má chodít :yes:
V Anglii už na to přišli. Soudruhům v EU to dojde taky, takže rok 2035 neber vážně.
https😐/www.e15.cz/…i-motory-1410623
Kdyby se s tebou někdo chtěl třeba v roce 2018 vsadit, že nejprodávanější auto v Evropě za pět let bude Tesla... vsadil by ses? Já bych se tehdy klidně vsadil že nebude.
Problem nie je Cina, Cina je lider vo vyrobe baterii a posuva cely zvysny svet dopredu spravnym smerom, avsak problemom samozrejme nie je trh/ludia, ktori si kupuju najlepsi produkt s najlepsim pomerom cena/hodnota, ktorych volas "dusevni mrzaci". Problemom je prispata EU a US, ktore nepochopili ze svetu vladne elektrina = elektromotory, zdroje elektriny a uloziska elektriny. Posledny z tychto najdolezitejsich produktov sa zacal masovo vyrabat a vyvyjat len nedavno a krajiny/spolocnosti, ktore zaspali ich nastup, teraz trpia. Hanbou pre vizionarsku Teslu, ktora sice pochopila neodvratnu transformaciu cestnej dopravy na BEV, ale stale viacej sa pridava k ostatnym starym automobilkam, ktore masivne dotuju svoju konkurenciu, CN a KR vyrobcov baterii, lebo odflakli svoj vlastny R&D a vyrobu vlastnych baterii.