A komu to nestačí, může si zvolit čtyřválcovou 1.5 TSI, jejíž 110 kW a 250 N.m takto lehkým autům uděluje suverénně dynamiku! 🙂 A hlavně - lze ho získat se 6st. MANUÁLEM a bez jakékoliv debilní hybridizace! A jako opravdová třešnička na dortu tu je poctivá ručka! :-):-):-) :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: Jinými slovy lze říci, že po motorové destrukci Fiatu Tipo a následném ukončení jeho prodeje v Evropě Scala a Kamiq na dnešním ubohém trhu EU vlastně nemají srovnatelnou konkurenci (snad s výjimkou KIE Ceed 1.5).
P.S. Se Scalou 1.5 TSI počítám jako se svým budoucím autem. Jediné, co má na tomhle vozu výrazně vadilo, byl tvar světlometů - na své vnější straně byly příliš vysoké. Tento nedostatek ale parádně řeší přicházející facelift. :-) :yes:
Toto auto som mal vo vyhliadke minuly rok. 1,5 manual, ale s par vecami navyse som bol v teritoriu mierne jazdenych vozidiel D-triedy. Tak som na vykaslal na luxus noveho auta.
To samozřejmě chápu, ne každý trvá na koupi nového auta a za podobnou cenu radši riskne koupi větší, luxusnější či silnější ojetiny.
P.S. Při koupi Karoqu jsme získali výraznou slevu z ceníkové ceny a předpokládám, že u Scaly to bude podobné. :-)
Souhlas, 1.4 TSI/110 kW byla příjemnější motor, který šel víc "odspodu" a "za plynem". 1.5 TSI je znevýhodněná připozacpaným výfukovým potrubím filtrem pevných částic, což se negativně projevuje samozřejmě i na spotřebě. Navíc je tento motor zbytečně komplikován vypínám dvojice válců. Ale za současné zoufalé situace v nabídce normálních aut v EU zaplaťpánbůh za takový relativně objemný a silný čtyřválec bez hnusné hybridizace a dokonce s manuálem! A co je také důležité - na rozdíl od současné Octavie není pracoviště řidiče Scaly (ani Karoqu) ještě totálně zprzněno ***skou přehnanou digitalizací i základních funkcí! :-) :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Nechcem Ti brať nadšenie, ale zváž tú Scalu, resp. si ju dobre vyskúšaj. Z môjho pohľadu to bude proti Tvoju Karoqu dosť pokles, po všetkých stránkach. Ako na prvý pohľad to nie je zlé, ale sadnutie a zvezenie ukáže, že sa tam šetrilo na mnohých miestach. Pri správnych peniazoch a veľkej zľave sa to dá akceptovať, ale za plnú sumu sú oveľa lepšie autá, vrátane oboch Kórejcov.
Žádný pokles to nebude, protože Karoq nám v rodině samozřejmě zůstane, jezdí s ním manželka. Scala mi nahradí Leon ST, který časem přenechám mým dětem. A pro mě bude Scala 1.5 TSI 6M jeho naprosto vyhovující náhradou, nebudu už potřebovat tak velký kufr jako dřív a bude se mi s ní snadněji parkovat. Přitom i vzadu má královský prostor pro nohy dospělých cestujících, a to i když za volantem budu sedět já (výška cca 1,9 m) a ani kufr není vůbec špatný (na rozdíl od naprostého kufrového zoufalství u Kamiqu). :-)
Jo, to máš pravdu, Scala je prekvapivo priestranná, vzadu aj v kufri. Tu sa pozitívne prejavuje tá ľahká stavba, tenké dvere a pod. Tiež vďaka nízkej hmotnosti stačia aj menšie výkony, ono už s 1,0TSI to ide pomerne slušne, takže 1,5TSI bude nadpriemerné (netreba čakať warmhatch, ale pôjde to slušne). Ja som skôr myslel tú negatívnu stránku tej ľahkej stavby, ako píše miromen, tá vnímaná kvalita je dosť biedna, je to proste materiálovo aj spracovaním lowcost. Ale ak si s tým uzrozumený, je to OK. Len stále si myslím, že podobný Ceed či i30, obe s 1,5T a manuálom, budú za rovnaké peniaze lepšou voľbou, subjektívne hodnotnejšou, kvalitnejšou, proste na pocit menej lowcostovou.
Scala potažmo Kamiq to je těžka bida. To auto spada provedenim nejen o třidu niže, ale troufam si tvrdit, že ještě nizkonakladova nižši třida. To auto vevnitř pusobi lacině, tence a chatrně. Už samotne dveře jsou teňoučke včetně vyplni k tomu samotne zavřeni jak z nějakeho Oltcita. A takove věci jako slyšitelny chod stěraču respektive jejich relatek nebo při dešti ma posadka pocit, že je venku a ne v autě jak je dešť skrze střechu slyšet...prostě low coast.
To já samozřejmě vím a jsem ochoten to tolerovat, protože jsem na to zvyklý - on ten Seat Leon taky není žádný "Mercedes", má spíš tužší, nepříliš důkladně odhlučněný podvozek (to Scala má odpružení určitě komfortnější, jak jsem zjistil při testovací jízdě) a na rozdíl od Škody mu chybí třeba výšková regulace předních bezpečnostních pásů... Méně robustní stavba Scaly (při zachování slušné pasivní bezpečnosti) či její slabší odhlučnění je zase velkou výhodou pro dosažení příznivé pohotovostní hmotnosti a já s tímto autem opravdu nehodlám křižovat Evropu. Pro mě je nejdůležitější to, že v něm můžu dostat relativně silný čtyřválcový motor bez jakékoliv hybridizace a manuální převodovku a že mi sedí i po designové stránce (po faceliftu už bez větších výhrad), stejně jako dobrými jízdními vlastnostmi a velkorysou nabídkou prostoru. :-)
auto s kvedlačkou si dnes už koupí jenom někdo, kdo zamrznul na vývojovém stupni neandrtálce nebo naprostý fanda kvedlání. Ale na kvedlání bych pochopil nějaké BRZ nebo Z4 na víkendové výlety ale na na poskakování v zácpách
Že mě považuješ za "automobilového neandrtálce" je pro mě poctou! :-) Já jsem totiž ten hrdý "fanda kvedlání", který si práci se 3 pedály a "forklackem" velice užívá a přechod na automat bych považoval za naprostou řidičskou potupu a degradaci. Takové auto pak může řídit nejen "neandrtálec", ale i inteligentnější "opice". A v zácpách skoro nestojím, protože do Prahy už zajíždím jen velmi zřídka a do jiných velkoměst prakticky vůbec. :-)
Mám 2 silné argumenty pre manuál v Scale:
1. cena. Pri tejto cenovej kategórii je 2500 eur za automat hodne, to proste pocítiš.
2. DSG. Dvojspojka v Scale je tá lacnejšia, so suchými spojkami, ono to občas cuká, citlivé rozjazdy sú občas problém. Plus to brutálne podtáča, v normálnom režime to chce jazdiť pri 1200 otáčkach, to tie motory vôbec nedávajú (hlavne trojvalec sa trasie a protestuje) a furt jazdiť v režime šport nechceš, to je zase zvukovo otravné. Proste Scala s DSG nie je zase žiaden zázrak.
Takže keď si spojíš tie fakty, že za dosť veľký príplatok dostávaš kompromisný a nie stopercentne fungujúci automat, to fakt radšej zostať pri manuále (6.st samozrejme, t.j. silnejšie 1,0TSI a 1,5TSI).
Pro účel těchto vozů je litrový motor svými parametry zcela dostatečný.
P.S. Se Scalou 1.5 TSI počítám jako se svým budoucím autem. Jediné, co má na tomhle vozu výrazně vadilo, byl tvar světlometů - na své vnější straně byly příliš vysoké. Tento nedostatek ale parádně řeší přicházející facelift. :-) :yes:
P.S. Při koupi Karoqu jsme získali výraznou slevu z ceníkové ceny a předpokládám, že u Scaly to bude podobné. :-)
1. cena. Pri tejto cenovej kategórii je 2500 eur za automat hodne, to proste pocítiš.
2. DSG. Dvojspojka v Scale je tá lacnejšia, so suchými spojkami, ono to občas cuká, citlivé rozjazdy sú občas problém. Plus to brutálne podtáča, v normálnom režime to chce jazdiť pri 1200 otáčkach, to tie motory vôbec nedávajú (hlavne trojvalec sa trasie a protestuje) a furt jazdiť v režime šport nechceš, to je zase zvukovo otravné. Proste Scala s DSG nie je zase žiaden zázrak.
Takže keď si spojíš tie fakty, že za dosť veľký príplatok dostávaš kompromisný a nie stopercentne fungujúci automat, to fakt radšej zostať pri manuále (6.st samozrejme, t.j. silnejšie 1,0TSI a 1,5TSI).