Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Škody Scala a Kamiq se už vyrábějí. Mají nové výbavy se spoustou výhod

Ondřej Šámal
Diskuze (23)

Z bran mladoboleslavské továrny začaly vyjíždět první exempláře loni zmodernizovaných modelů Scala a Kamiq. Druhý jmenovaný je mimochodem druhou nejprodávanější škodovkou za rok 2023.

Ačkoliv se zájem trhu už dlouhé přesouvá od konvenčních aut ke crossoverům a SUV, kompaktní hatchback Scala si udržuje poměrně stabilní zákaznické publikum. Jen loni bylo tohoto modelu vyrobeno přes 56 tisíc vozů, přičemž od premiéry v roce 2019 Škoda vyrobila již více než 260.000 exemplářů.

O něco mladší Škoda Kamiq je ještě populárnější. Technicky příbuzný crossover na platformě MQB A0 pro malé vozy loni zaznamenal 116.500 prodaných vozů, čímž se zařadil hned za nedostižnou octavii (191.600 aut). Z linek v Mladé Boleslavi v roce 2023 vyjelo přes 107 tisíc kamiqů, přičemž celkově si tahle modelová řada od roku 2019 připsala více než 576.000 vyrobených aut.

Česká automobilka zahájila výrobou obou osvěžených vozů. Ty v rámci loňského faceliftu dostaly jen mírně poupravený design. Více se návrháři vyřádili na Škodě Scala, která dostala jinak tvarované hlavní světlomety, jež mohou být na přání vybaveny předními maticovými reflektory s vykrýváním okolního provozu. Tuhle technologii dostal také crossover Kamiq, kterému designéři vtiskli o něco robustnější vzhled.

Oba modely dostaly též například bezpečnostní asistent Front Assist s detekcí chodců, nechybí ani udržování v jízdním pruhu (Lane Assist). Škodovka při výrobě používá také udržitelné materiály. Najdeme je například v čalounění či v podlahových rohožích.

Video se připravuje ...

Novinkou je též struktura výbav, která částečně navazuje na skladbu z větších modelů. Linie Selection, Top Selection a Monte Carlo doplní přehlednější ceník příplatkových prvků, které se z větší části soustředí do zvýhodněných balíčků.

Základní Škoda Scala 1.0 TSI o výkonu 70 kW s pětistupňovým manuálem stojí minimálně 459.900 Kč, crossover Kamiq vyjde o 20 tisíc dráž.

Ondřej Šámal
Diskuze (23)

Doporučujeme

31. 1. 2024 10:36
Re: Naposledy jsem si koupil auto s litrovým motorem v roce
Naprostý souhlas, DSG ve Scale je samozřejmě i ekonomický nesmysl. :-)
Avatar - iudex
31. 1. 2024 08:34
Re: Naposledy jsem si koupil auto s litrovým motorem v roce
Mám 2 silné argumenty pre manuál v Scale:
1. cena. Pri tejto cenovej kategórii je 2500 eur za automat hodne, to proste pocítiš.
2. DSG. Dvojspojka v Scale je tá lacnejšia, so suchými spojkami, ono to občas cuká, citlivé rozjazdy sú občas problém. Plus to brutálne podtáča, v normálnom režime to chce jazdiť pri 1200 otáčkach, to tie motory vôbec nedávajú (hlavne trojvalec sa trasie a protestuje) a furt jazdiť v režime šport nechceš, to je zase zvukovo otravné. Proste Scala s DSG nie je zase žiaden zázrak.
Takže keď si spojíš tie fakty, že za dosť veľký príplatok dostávaš kompromisný a nie stopercentne fungujúci automat, to fakt radšej zostať pri manuále (6.st samozrejme, t.j. silnejšie 1,0TSI a 1,5TSI).
Avatar - iudex
31. 1. 2024 08:28
Re: Naposledy jsem si koupil auto s litrovým motorem v roce
Jo, to máš pravdu, Scala je prekvapivo priestranná, vzadu aj v kufri. Tu sa pozitívne prejavuje tá ľahká stavba, tenké dvere a pod. Tiež vďaka nízkej hmotnosti stačia aj menšie výkony, ono už s 1,0TSI to ide pomerne slušne, takže 1,5TSI bude nadpriemerné (netreba čakať warmhatch, ale pôjde to slušne). Ja som skôr myslel tú negatívnu stránku tej ľahkej stavby, ako píše miromen, tá vnímaná kvalita je dosť biedna, je to proste materiálovo aj spracovaním lowcost. Ale ak si s tým uzrozumený, je to OK. Len stále si myslím, že podobný Ceed či i30, obe s 1,5T a manuálom, budú za rovnaké peniaze lepšou voľbou, subjektívne hodnotnejšou, kvalitnejšou, proste na pocit menej lowcostovou.
30. 1. 2024 18:43
Re: Naposledy jsem si koupil auto s litrovým motorem v roce
To já samozřejmě vím a jsem ochoten to tolerovat, protože jsem na to zvyklý - on ten Seat Leon taky není žádný "Mercedes", má spíš tužší, nepříliš důkladně odhlučněný podvozek (to Scala má odpružení určitě komfortnější, jak jsem zjistil při testovací jízdě) a na rozdíl od Škody mu chybí třeba výšková regulace předních bezpečnostních pásů... Méně robustní stavba Scaly (při zachování slušné pasivní bezpečnosti) či její slabší odhlučnění je zase velkou výhodou pro dosažení příznivé pohotovostní hmotnosti a já s tímto autem opravdu nehodlám křižovat Evropu. Pro mě je nejdůležitější to, že v něm můžu dostat relativně silný čtyřválcový motor bez jakékoliv hybridizace a manuální převodovku a že mi sedí i po designové stránce (po faceliftu už bez větších výhrad), stejně jako dobrými jízdními vlastnostmi a velkorysou nabídkou prostoru. :-)
Avatar - miromen
30. 1. 2024 15:24
Re: Naposledy jsem si koupil auto s litrovým motorem v roce
Scala potažmo Kamiq to je těžka bida. To auto spada provedenim nejen o třidu niže, ale troufam si tvrdit, že ještě nizkonakladova nižši třida. To auto vevnitř pusobi lacině, tence a chatrně. Už samotne dveře jsou teňoučke včetně vyplni k tomu samotne zavřeni jak z nějakeho Oltcita. A takove věci jako slyšitelny chod stěraču respektive jejich relatek nebo při dešti ma posadka pocit, že je venku a ne v autě jak je dešť skrze střechu slyšet...prostě low coast.