Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW i5 M60 – Špičkový křižník bez výdrže

Několik set kilometrů za volantem vrcholné elektrické „pětky“ mě přesvědčilo o tom, že v Mnichově umí postavit skvěle jezdící auto bez ohledu na to, zda ho pohání elektřina nebo kapalní dinosauři. Jako s každým elektromobilem však je i s i5 M60 nutno často stavět u nabíječek.
Zpět na článek
31. 1. 2024 19:05
31. 1. 2024 21:13
31. 1. 2024 21:21
31. 1. 2024 20:07
31. 1. 2024 20:15
31. 1. 2024 20:15
31. 1. 2024 20:32
31. 1. 2024 21:01
31. 1. 2024 21:57
31. 1. 2024 22:07
1. 2. 2024 05:59
1. 2. 2024 17:56
1. 2. 2024 09:02
1. 2. 2024 11:31
1. 2. 2024 12:21
1. 2. 2024 18:02
1. 2. 2024 17:57
1. 2. 2024 18:05
1. 2. 2024 19:31
2. 2. 2024 09:33
1. 2. 2024 17:53
31. 1. 2024 23:42
1. 2. 2024 01:58
1. 2. 2024 10:35
1. 2. 2024 07:30
1. 2. 2024 08:10
1. 2. 2024 08:21
1. 2. 2024 08:43
1. 2. 2024 10:41
1. 2. 2024 08:41
1. 2. 2024 08:44
1. 2. 2024 08:52
1. 2. 2024 09:01
1. 2. 2024 09:07
1. 2. 2024 09:14
1. 2. 2024 09:41
1. 2. 2024 10:20
1. 2. 2024 10:48
1. 2. 2024 11:50
1. 2. 2024 23:03
1. 2. 2024 10:03
1. 2. 2024 10:21
1. 2. 2024 10:46
1. 2. 2024 10:56
1. 2. 2024 10:57
1. 2. 2024 11:12
1. 2. 2024 12:01
1. 2. 2024 11:57
1. 2. 2024 12:23
1. 2. 2024 12:07
1. 2. 2024 12:28
1. 2. 2024 12:43
1. 2. 2024 12:57
1. 2. 2024 13:11
1. 2. 2024 13:52
1. 2. 2024 10:33
1. 2. 2024 11:05
1. 2. 2024 11:09
1. 2. 2024 13:24
1. 2. 2024 14:26
1. 2. 2024 14:33
1. 2. 2024 14:45
1. 2. 2024 08:53
1. 2. 2024 09:12
1. 2. 2024 09:36
1. 2. 2024 12:48
1. 2. 2024 09:25
1. 2. 2024 09:38
1. 2. 2024 11:08
1. 2. 2024 04:40
1. 2. 2024 09:06
1. 2. 2024 09:25
1. 2. 2024 09:21
2. 2. 2024 19:43
Avatar - Horký Rom
31. 1. 2024 19:05
moc líbí
Rozhodně lepší a potenční volba je BMW i7 M70 xDrive :yes:

Viděl jsem ho, jel jsem na něm, byl jsem nadšený a stále jsem moc vzrušený. Je impozantnější než MB AMG EQS 53 4MATIC+, i když nemá ten fantastický MBUX Hyperscreen.
Svým způsobem Spectre pro méně majetné :*)

P.S. Chudák redakční muItitroII a hejter -apoho- může smýt své zuby v prášku z své bezmocnosti a závisti. Nemá totiž ani na BMW X5 PHEV.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Lenka Čížková
31. 1. 2024 19:51
Re: moc líbí
Nesahej mi na Rolls-Royse Spectre, pabIbe na invalidnim vozejku :-!
Avatar - Fomax
31. 1. 2024 21:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - apoho
31. 1. 2024 19:17
a to se vyplatí!
Ač jsem fanda BMW, tak tohle se nějak nepovedlo. Zejména ten dojezd je celkem tragický.
Ale věřím, že Horký Rom, Don Vito a Hendly to náležitě ocení a zdůvodní, proč je fajn každých 200 km dělat 30-ti minutové pauzy a řešit, jestli na vybraném místě bude volná a funkční nabíječka a jakou rychlostí bude opravu ládovat.
To je opravdu pro dálkové cestování jako dělané. Samotná cesta se v tom případě stává cílem :no:
Rozbalit vlákno
13
31. 1. 2024 19:30
Re: a to se vyplatí!
Nuti te nekdo tohle kupovat, nebo mas na vyber fosilni varianty?
Proc tedy tento koment?

Komu nabijeni nevadi a chce ohromujici zrychleni, tak si to koupi.
Komu vadi, koupi si fosilni verzi. ;-)

V cem je problem?
Avatar - apoho
31. 1. 2024 19:41
Re: a to se vyplatí!
vůbec v ničem. Ty totiž některé věci se svým IQ nemůžeš pochopit.
Hlavně si opalcuj své příspěvky pod oběma nicky a pošli stížnost do redakce ať palcování zruší :no:
31. 1. 2024 19:44
Re: a to se vyplatí!
:D

Tak to bylo rychly. :yes:

GAME OVER
Avatar - Horký Rom
31. 1. 2024 19:47
Re: a to se vyplatí!
:yes: :yes: :yes:
Avatar - apoho
31. 1. 2024 19:58
Re: a to se vyplatí!
začínám oceňovat tvůj smysl pro vtip :yes:
31. 1. 2024 23:45
Re: a to se vyplatí!
Nemáš. 520i / 520d nebo PHEV nebo BEV. Stále jsem 550e nezkoušel. Ale jak jsme si tu psali. Plus 400 kg, ke spolehlivému dosažení uváděného výkonu při drcení dálnice bude potřeba i dobíjet. Hlavně co je to za výběr kupovat na dálnici auto dělané k tomu aby ujelo 100 km po městě elektricky? Za mě nesmysl když mají 540i 280kw s WLTP 6.8l / 100 km. Na výběr není. Údajně se objeví 540d…a to mi už hlava vůbec nebere, ale asi se tomu emise vejdou lépe do tabulky…
Avatar - Dinar
1. 2. 2024 08:13
Re: a to se vyplatí!
Plus fakt, že 540i se na us trhu normálně prodává.
Avatar - speedfred
1. 2. 2024 09:22
Re: a to se vyplatí!
Ono by bolo riešenie ho doviezť z US či CAN keby človek moc chcel. Za mňa ale dizajnovo nestojí za to, pretože nádhernej G30 fakt nesiaha po ventilky.
1. 2. 2024 06:03
Re: Re: a to se vyplatí!
Ty a tvoje dementne zrychlenie. Si vyskusaj akekolvek ev, kolko krat za sebou ti to plnohodnotne zrychlenie da, kym sa prehreje blbe 😂🤣
1. 2. 2024 10:25
Re: Re: a to se vyplatí!
Hlavně podle všech informací je tahle M60 je pomalejší než předchozí M50i.
Avatar - Barrichello
1. 2. 2024 09:30
Re: a to se vyplatí!
Ohromující zrychlení umí i spalovák a za menší nebo stejné peníze jak tohle :-)
https://www.sauto.cz/…harger/202442788
Avatar - Jenik3
1. 2. 2024 01:22
Re: a to se vyplatí!
Pěkně napsané: cesta se stává cílem (aniž bych chtěl)
Na cesty Ostrava - Praha to není to pravé ořechové, ale Plzeň - Praha to už zvládne.
Zbytečně moc HP na cesty po střední Evropě. Rychlostní limity NL 100kmh, BE, CH: 120, CEE: 130 Zbývá pouze DE a to jen někde.
2. 2. 2024 19:21
Re: a to se vyplatí!
Toto BMW sa nepodarilo ale tak v podstate sa BMW nepodarilo asi žiadne pretože za tie ceny za ktoré sa predávajú by tie auta mali jazdiť lepšie, vyzerať lepšie a mali mat lepšie spotrebu. Napríklad darí sa to Lexusu, Audi… Nie je dôvod venovať pozornosť tejto značke..
Avatar - Stejsn
31. 1. 2024 20:07
Za tu cenu
jsem před deseti lety kupoval byt, to je mazec.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Horký Rom
31. 1. 2024 20:15
moc líbí
Vůbec jsi se nemusel chlubit garsoniérou na Jižňáku.
3 mio jsou kapesné pro muItivitaminy.
31. 1. 2024 20:15
Premia?
U auta za 3.3 miliona Kc musim tresknut dvermi, aby sa zavreli? No to je teda bohovska premia! A k tomu este anti-ergonomicke ovladanie. Uz len za tieto dva nedostatky by akekolvek bezne auto zaplatilo jednou hviezdou (ak nie aj viac)...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
31. 1. 2024 20:21
Bez dieselu
určitě ne! Bez dieselu si to koupí jen idiot
Rozbalit vlákno
0
Avatar - speedfred
31. 1. 2024 20:32
Celkom
ma udivuje top speed takto (väčšiny) výkonných EV, na 100 hodne slušné ale od 500PS+ silných (a drahých) aút by človek čakal že to slušne oprie do sedačky aj v rýchlostiach nad 200. A poprosím vyhnite sa komentárom kde tak chcem jazdiť.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Ham.
31. 1. 2024 21:01
Re: Celkom
To má jednoduché vysvětlení. Udávané výkony EV jsou maxima, které jsou ta auta schopná generovat jen krátkodobě. Trvalý výkon těch aut je řádově nižší, tady u tohoto modelu bude výkon, který je schopen trvale generovat někde kolem 130 kW. No a to je cca výkon, který stačí na těch Vmax 230km/h na které se víceméně už jenom doplazí díky dobré aerodynamice.
Německé automobilky to většinou decentně uvádí někde v technických podrobnostech.
Příklad, u i4 M50 BMW uvádí Vmax 225 km/h
Leistung 400kW což je 544 ps
30 Minuten Leistung 125 kW což je 170 ps
Po 30 minutách už raději výkon neuvádí, nejspíš spadne do nouzáku a jede s 60kW (resp. po 30 minutách používání 125 kW budeš stejně rychle brzdit a hledat volnou nabíječku)
Viz německý web BMW, kapitola Elektromotor
https://www.bmw.de/…n-coup%C3%A9.bmw
Takže na dálnici bude mít tohle auto problém se svým dieselovým bratrem ve dvoulitru, který generuje 140 kW trvale a má psanou Vmax 233 km/h. Všechny silnější varianty s ICE lhostejno zda benzínové nebo dieselové když dají ve 160 podlahu, tak těmto EV rychle zmizí.
Avatar - Emel
31. 1. 2024 21:57
Re: Celkom
30min už je dlouhá doba, ale na dosažení maximálky ti přece stačí... no, 0-200 se udává u té i4 M50 13,2s, takže ať nežeru, za půl minuty musíš být na těch 230 a minutu to snad ten výkon dávat vydrží, ne?
Na caranddriver byl test, kde jedno kolo o délce 4,1 míle sežralo za nějaké 3 minuty 20% baterie a ano, pak už jde výkon dolů... https://www.caranddriver.com/…htning-lap-2023/
Avatar - Ham.
31. 1. 2024 22:07
Re: Celkom
No a někde po dosažení těch 200km/h dojde k redukci výkonu na těch 30 minutových 125 kW. A jízda po okruhu je něco jiného než drtit autobahn s plynem na podlaze, na okruhu když není moc rychlý, tak ti těch 13 sec. stačí a vzápětí brzdíš a chladíš, takže následně je ten max. výkon opět k dispozici. Trochu to řeší 800V architektura, kde je vidět, že jede i přes 200, ta i4/i5 na 200 zhebne a na 220 už se plouží.
https://zeperfs.com/…el8797-11221.htm
1. 2. 2024 05:59
Re: Celkom
Jízda na okruhu ho přehřeje ještě dřív.
Avatar - Ham.
1. 2. 2024 17:56
Re: Celkom
Brzdy, pneu ano. Ale elektromotor se dříve přehřeje na dálnici při trvalém požadavku na max. výkon. Na okruhu (vyjma nějakého oválu) má elektromotor možnost ochlazení při brzdění do každé další zatáčky, na autobahnu s plynem na podlaze nikoliv.
Avatar - Emel
1. 2. 2024 09:02
Re: Celkom
Že je i4 po dvou-třech minutách zralý na odpočinek je trošku smutný. Pořád bych ale myslel, že aspoň tu minutu plnýho kotle to dá a za minutu by si to auto muselo sáhnout s tím výkonem co má na nějakých 270 třeba.
Avatar - skejpa
1. 2. 2024 11:31
Re: Celkom
Otázkou je, na co plný výkon. Já jsem na autbahnu s EV6 jel 20 minut plnej plyn než začala omezovat výkon. A omezovat výkon = nedrží maximálku 190 ale padlo to na 183 třeba. Když člověk ubere tak prakticky za moment může jet opět 190. V tom výkonu tedy problém nevidím. Horší je, že když jedete s EV tzv. "plnej", tak ta spotřeba letí do nebes :D EV6 s WLTP asi 520km když jede na plnej plyn, tak nedá 200km :D Jasně, v ČR nereálné a nepotřebné ale jako zajímavost dobré :-) Nadruhou stranu EV6 se díky 800V nabije na 80% za 18 minut, takže to tak nebolí. Těch 30+ minut u BMW je už bolavějších.
Avatar - Emel
1. 2. 2024 12:21
Re: Celkom
A kolik měla ta EV6 výkon? Předpokládám, že její max výkon by stačil na víc než 190... a tedy že při 190 to auto na plnej výkon zdaleka nejede.
Plnej výkon v tomhle vláknu myslíme... dupnu na plyn, jedu 200, 230... a šlus. Proč je ten šlus, když má auto 442kW? Můj názor je, že to musí být umělé omezení a to auto by jinak zvládlo víc... ale diskuse o tom, jak dlouho EV jako celek vydrží plný výkon je zajímavá.
Avatar - twistedTSD
1. 2. 2024 18:02
Re: Celkom
Není to taky otázka max. otáček elektromotoru?
Avatar - twistedTSD
1. 2. 2024 17:57
Re: Celkom
Když s tím pojedeš tak, že musí auto omezovat výkon, tak to asi 18 min. nebude.
Avatar - Ham.
1. 2. 2024 18:05
Re: Celkom
Kdyby i4 dávala 500+ koní celou minutu, tak dávno valí 300km/h, na 200 je za 12-13 sec. Takže nikoliv, plný výkon 500+ dává cca těch 12-13 sec. a pak jej velmi rychle zkrouhne na těch 170ps, které stačí na Vmax 225km/h. To je dost prostá fyzika. A zkrouhnout ten výkon prostě musí jinak by se proměnila v ohnivou kouli. Při 399V, které má I4 na nabité baterce musí ta baterka na 500+ koní dávat skoro 1000 Ampér, regulátorem teče 1000 A, dráty teče 1000A, vinutím motoru teče 1000A, to jsou obrovské proudy, které generují obrovské teplo, které není legrace uchladit. Jediná cesta jak to obejít je zvyšovat napětí celé soustavy a tím snižovat proud, na stejný výkon je při dvojnásobném napětí potřeba poloviční proud a poloviční proud znamená čtvrtinové ztráty teplem (teplo je závislé na proudu druhou mocninou). Jinak se musí prostě omezit čas, po který ten velký proud protéká a tedy omezit výkon.
1. 2. 2024 19:31
Re: Celkom
225km/h neni omezeni vykonu nybrz dosazeni maximalnich otacek motoru.

"Regulator" pobavil. Ale ok.
:D

Ale jinak to popisujes pomerne obstojne.
:yes:

Maximalni vykon je dosazitelny skutecne spis v radu sekund, nez minut.
Sportovni verze EV se lisi predevsim brutalnim chlazenim - jak motoru, tak baterky.
Avatar - Emel
2. 2. 2024 09:33
Re: Celkom
Hele pořád se mi to nezdá. Vždyť přece bys ani nemusel jet plnej kotel tak dlouho, třebas na 160 se klidně můžeš dostat s výkonem nějakejch 100k, na těch 200kmh třeba 140k.... tam to ještě neodvaříš... a pak bys na to šlápnul a teoreticky musíš prosvištět kolem 250 než řekneš Bayerische Motoren Werke. Přikláním se k tomu co říká Vito, že ta vMax je daná otáčkama elektromotoru... jinak ale beru, že dostupnost max výkonu je omezenější než jsem si myslel.
Avatar - twistedTSD
1. 2. 2024 17:53
Re: Celkom
Pár minut na autobahnu a máš z toho auto s dynamikou dehtové ovce. Hezký. :-))
31. 1. 2024 23:42
Úpadek
O interiéru a designu se můžeme dohadovat, tam došlo ke změnám více méně v souladu s dobou. Nějaké ty zmínky o nedotažených detailech jsou už na pozvedlé obočí…no ale ten pohon…jako srovnejme si to s M550i G30. I přes vyšší číslo v označení nedosahuje ani papírově lepších hodnot zrychlení. To že tomu uvadá výkon okolo dvoustovky je tristní, to jsou rychlosti kdy má 50i (ale i 40i) největší smysl. Zde by to teda chtělo měření.

Maximálka 230 km/h to jenom korunuje. Jasně, že se tak nejezdí každý den, ale to že na dálnici může už 40i ve starší generaci ukázat novému “pokrokovému” 60e záda je něco co bych jako majitel toho “lepšího” produktu nechtěl zažít. Tohle znám z 540i / 640i kdy třeba přede mnou po uhnutí kamionu zrychlí Tesla, nabere mírný náskok a od 160 km/h ji tlačím nárazníkem než uhne…tohle bez převodovky a asi celkově jiné generace elektromotorů s vyšším napětím prostě není řešitelné. Neměl bych proti tomu nic, pokud by se tohle netvářilo jako náhrada. A ten dojezd ani nekomentuju. K čemu je auto vhodné na dálnici a dlouhé cestování když po té dálnici ujede 200 km na 30 minut přestávky. :no:

A aby mě někdo nenazýval zpátečníkem. Vždy jsem tvrdil a tvrdím, že nové generace aut jsi vždy lepší než ty předchozí, jen třeba jiné. Ale v tomto případě to selhává v klíčových parametrech proč se tahle auta kupují. Já osobně, kdybych teď chtěl EV v této kategorii, tak koupím za asi 2.2M Teslu S. Kdo si kupuje pětku na ježdění pár kilometrů do práce, tak asi klidně. Já pětku kupuju na dálnici a tam mi tohle nic neříká.
Rozbalit vlákno
55
1. 2. 2024 01:58
Re: Úpadek
Kdyz pominu to, ze autobahn neni zavodni draha, jak pises....
Tak bych te rad seznamil se state of art, nez budes pokracovat s hloupostmi typu 800V, prevodovkou a maximalkou.

Tesla Models S Plaid Vmax = 282km/h.
Avatar - Barrichello
1. 2. 2024 09:33
Re: Úpadek
Já mam v obyčejným Chargeru 5,7 Vmax 270 za hodinu :-) :-) :-)
Ale kde to využiješ :-)
1. 2. 2024 10:18
Re: Úpadek
Tak zase ta tvoje demagogická odpověď…

Autobahn neni závodní dráha - začínám být alergický na tohle označení v moment kdy zmíním vyšší rychlosti. Příklad s tím zrychlením není o závodění a jen jsem tím chtěl stručně shrnout moji zkušenost, že i Teslám očividně uvadá výkon a je to běžná situace v moment kdy uhne kamion nebo pomalejší provoz do prava. Jezdím takto běžně v klidném “vláčku” s německými seniory za volantem a o žádné závodění nejde.

Sám jsem psal, že bych volil raději Teslu S a ty mě ve svém komentáři poučíš o Tesle S. Verze Plaid už i5 m60 deklasuje úplně.

800v - napsal jsem to velmi zjednodušeně a myslel jsem tím vylepšenou technologii BEV jako celek. Sám tady vytahuješ neustále že až bude standard 800v, tak budou BEV použitelnější a teď to tady označuješ za hloupost. Bereš mě jen za slovo. Tahle m60e je nástupcem verze m50i a očividně není v ničem lepší (respektive bohužel je přímo horší) kromě emisí.
1. 2. 2024 10:35
Re: Úpadek
Ja te nevim.

Nechci porovnavat tohle se spalovakem.
Protoze na dalnici bude EV (dnes) proste pomalejsi.

Do nadrze fosilu se vejde mnohem vic energie a natankujes ji rychleji. Tecka.

Ale mas 550e, ktera bude v praxi obdobne rychla jako predchudce.

Vase problemy (ze je 550e pomala) na moji hlavu.
:D
1. 2. 2024 07:30
Re: Úpadek
reseni je jednoduchy, 150kwh baterie. Dokud ji to
nema, neni to nahrada 550i.
Avatar - Dinar
1. 2. 2024 08:10
Re: Úpadek
Podle toho, co tvrdí marketing bmw ústy prodejců, to náhrada za 550i má být, tj. nejvyšší model pětky pod empětkou. Stejně tak má být náhradou 550i i 550e, bmw tvrdí, že má náhrady dvě, můžeš si vybrat, buď tu špičkově moderní, tj. i5 M60, nebo klasiku s ice a přitom moderní, tj. phev 550e. Jinými slovy, pokrok, rozšíření nabídky, happy zákazník. :D Jak je to reálně? M60 neumí to, co 550i a 550e bude možná celkově ok auto, každopádně dynamikou se na 550i chytat nebude.
Avatar - iudex
1. 2. 2024 08:21
Re: Úpadek
Je to tak, marketing BMW sa môže snažiť ako chce, toto neokecá.
Minule som na Topspeed pozeral test VW iD7, s ktorým sa snažili dostať z Blavy do Košíc, čiže taká bežná trasa mnohých ľudí dochádzajúcich z východu do BA za prácou.
No a päťmetrová komfortná cestovná limuzína (pardon, liftback) mala dosť čo robiť, aby cca. 400 km trasu dala na jedno nabitie; došli tam tuším s dojazdom 19 km. A to išli na diaľnici max. 130, žiadne predbiehanie, proste plynulá úsporná jazda.
Takže ako píšeš, autá typu i5 síce môžu byť pohodlné, veľké a priestranné, výkonné a celkovo určené na dlhé cesty, ale tie dlhé cesty proste nedajú a teda ich účelové určenie sa nenapĺňa a nijako nemôžu nahradiť tie spaľovacie cesťáky, hoc by to boli aj inak pomerne užrané benzíny. Pritom taká 540i by tie Košice dala s vyššou cestovnou rýchlosťou, bez strachu a tankovať by si musel niekde v polovici (možno dvoch tretinách) spiatočnej cesty do Blavy.
Avatar - Dinar
1. 2. 2024 08:43
Re: Úpadek
Nejlepší komplexní zhodnocení i5 M60 je tohle. http://www.youtube.com/watch?…
1. 2. 2024 10:41
Re: Úpadek
Znovu se zde ptam, v cem je problem?

Jediny zadrhel je v tom, ze se benziny zhybridizovaly.

Ale jestli by slo skutecne jen o dojizdeni, tak mas 520i a 520d.
Avatar - iudex
1. 2. 2024 08:41
Re: Úpadek
Inak nezvažoval si 550e?
Avatar - Dinar
1. 2. 2024 08:44
Re: Úpadek
Příští čtvrtek si pro ni jdu.
Avatar - speedfred
1. 2. 2024 08:52
Re: Úpadek
To bude ešte G30 alebo už toto nové a inovatívne 5-er ?
Avatar - iudex
1. 2. 2024 09:07
Re: Úpadek
No to som sa trafil skoro presne. Ako tak pozerám motorizácie 5er, tak toto je asi jediná zmysluplná voľba. Čistá 40i by síce bola lepšia, ale holt máme na výber to, čo máme.
Daj potom vedieť dojmy.
Avatar - Dinar
1. 2. 2024 09:14
Re: Úpadek
Taky mi to jako jediná akt. motorizace nové pětky dává nějaký smysl, jakkoliv bych se bez toho el. motorem přidaného výkonu v klidu obešel, ale co už.
1. 2. 2024 09:41
Re: Úpadek
budes mit podovzek se stabilizatorama? Dej pak prosim vedet, nepodarilo se mi se k tomu dostat..
Avatar - Dinar
1. 2. 2024 10:20
Re: Úpadek
Ne, jen standard pro 550e, tj. "adaptivní podvozek professional", což chápu jako adaptiv tlumiče s aktiv. řízením, ty stabilizátory, resp. omezování náklonů v zatáčkách, by měl umět "adaptivní M podvozek professional", a to je dalších 111 tis. příplatek. Jak sám říkáš, řešit agilitu u 5,1 m auta s váhou 2,2 tuny nedává moc smysl, mně každopádně ne za ty peníze. ;-)
1. 2. 2024 10:48
Re: Úpadek
to je prave volba skoro kazdyho, proto me to zajima..
Avatar - Dinar
1. 2. 2024 11:50
Re: Úpadek
U pětky? Najdi mezi g30 nějakou, která to má, ani drtivá většina 550i neměla m prof. podvozek.
1. 2. 2024 23:03
Re: Úpadek
spatne pochopeno, kazdej to voli jako ty. Proto jsem s tim mprof nejel a proto jsem
se ptal jestli ho budes mit kvuli zkusenostem
Avatar - Emel
1. 2. 2024 10:03
Re: Úpadek
To každopádně gratuluju.
Trošku mě hlodají myšlenky, jestli není čas koupit nějakou zánovní kombíkovou 540i...
Avatar - Dinar
1. 2. 2024 10:21
Re: Úpadek
Je čas, nic lepšího už bmw neudělá.
Já tu g60 beru jako poslední pokus s novým autem, pokud mi to nebude vyhovovat, koupím nějaké rok dva staré auto.
Avatar - Emel
1. 2. 2024 10:46
Re: Úpadek
U nás je to bída, všechno bílá-šedá-černá a v kůži... ale třeba tohle
https://suchen.mobile.de/…uge/details.html?…
...to teda není úplně zánovní... ale líbí se mi konfigurace.
Avatar - speedfred
1. 2. 2024 10:56
Re: Úpadek
Nemá to komfortné sedačky, a to je za mňa povinnosť.
Avatar - Emel
1. 2. 2024 10:57
Re: Úpadek
Nemá to kožené sedačky, to je za mě výhoda. Prodlužovací sedák to má a nějaké nastavení taky, ne?
Avatar - speedfred
1. 2. 2024 11:12
Re: Úpadek
Sedačky fajn, len ja by som volil komforty. Mám ale pocit že komfort sitze (lámacie operadlo) boli iba v koži a to ty nechceš, ja mám zase kožu rád.
Avatar - Dinar
1. 2. 2024 12:01
Re: Úpadek
Ano, komforty jen v kůži, k tomu pak nutně odvětrávání, plus to hodilo v konfig. ještě el. paket sedaček a najednou tam bylo sto tis navíc. Tyhle kůže/hadra sedačky ve sportline jsou úplně ok, standard v mpaketu byly ty samé, jen místo kůže byla alcantara.
Avatar - Dinar
1. 2. 2024 11:57
Re: Úpadek
Sedačky jsou sportovní, oproti komfortům nemají lámací opěradlo a mají trochu vyšší bočnice sedáku, pro tvoji postavu jsou možná i lepší než komforty. Ale nemá to adaptiv podvozek, ten standard je přece jen trochu měkčí, nemá to adaptiv tempomat a nemá to vyhřívaný volant, pokud je to pro tebe ok, pak dobrá specka.
Avatar - Emel
1. 2. 2024 12:23
Re: Úpadek
Adaptiv ok, volant... no na to jsem si docela zvyknul, ale je to drobnost (a případně asi řešitelná). Panoramu bych tam nutně mít nemusel. Ale tak je to zatím jen příklad :-)
1. 2. 2024 12:07
Re: Úpadek
:yes:

Spravil som chybu, že som manželke ukázal 2 nové autá v individual farbe. Anglesey Green a Verde Ermes. 6000 Eur. Takže už má Skyscraper Green za cca 1400 zákaz vstupu pri úvahách o novom.🫣

Štandardný výber farieb slabý 🤷‍♂️
Avatar - iudex
1. 2. 2024 12:28
Re: Úpadek
Máme rovnaký vkus, presne pre mňa je Verde ermes topka na veľké bavoráky, potom Anglesey green.
Menšie znesú aj výraznejšie farby, tam by som prijal aj Java green.
Ale potom si človek pozrie ceny individual farieb a všetko ho prejde. :-[]
Avatar - Dinar
1. 2. 2024 12:43
Re: Úpadek
Taky se mi líbí obě ty zelené. Akorát, pokud jde o g60, tam je nejlepší co nejmíň barvy, čím víc je to skryté v nějaké tmavě šedé, co nejmíň kontur a optické zmenšení auta, tím líp. :D
Avatar - iudex
1. 2. 2024 12:57
Re: Úpadek
Je to smutné, keď musíš tvary auta skrývať tmavou farbou. Ja som aktuálne fanúšikom výrazných farieb a dal by som ju hoci aj na 3er: https://cdn.bimmertoday.de/…ama_bmw-02-1.jpg
Ale asi najviac je tá Verde ermes: https://i.ytimg.com/…axresdefault.jpg
Avatar - Dinar
1. 2. 2024 13:11
Re: Úpadek
Tady jsou nějaké pokusy o g60 v individuál barvách, nakonec ta zelená malachite by asi šla, mě by se nejvíc pozdávala v té tramonta bordeaux. ;-)
http://g60.bimmerpost.com/…s/showthread.php?…
1. 2. 2024 13:52
Re: Úpadek
Ano tmavá, koukal jsem co Dinar posunul a tam by se už dalo vybrat. Hlavně ať to skryje maskování vysokého pontonu.
1. 2. 2024 10:22
Re: Úpadek
Mám to dilema. Nikdy jsem si nekupoval znovu stejné auto nebo výběhové, ale vzhledem k mým požadavkům nad tím přemýšlím a aspoň bych ušetřil. Během února chci zkusit 550e a MB E450, podle toho uvidím…
Avatar - Dinar
1. 2. 2024 10:33
Re: Úpadek
To bude těžká volba, každopádně éčko se dá nakonfigurovat tak, aby vypadalo docela slušně, u pětky je to horší.
Tady jsem vyfotil jednoho, kterého zjevně štvaly ty fake výfuky na novém éčku, musím říct, že tak jsem se na silnici dlouho nenasmál.
http://eu.zonerama.com/…021880/437553200
http://eu.zonerama.com/…021880/437553201
Avatar - iudex
1. 2. 2024 11:05
Re: Úpadek
Tak to je moc. :-[] :-[] :D
Avatar - speedfred
1. 2. 2024 11:09
Re: Úpadek
Hlavne druhá fotke kde výfukom robí komparz ťažné. :yes:
1. 2. 2024 13:24
Re: Úpadek
Tolik posměšků pro testovací éčko? Ale notak, chlapci, podívejte se co dělají s testovacími prototypy ostatní značky ;-)

Tipuju to na testovací mulu E53 AMG, která bude mít klasické dvě rourky za rámečky, jako BMW ;-)
Avatar - Dinar
1. 2. 2024 14:26
Re: Úpadek
Proč posměšků, musíš uznat, že to prostě vypadá srandovně a hlavně řeší tím problém, který si v MB sami nesmyslně udělali. Mě to dojalo až k slzám…smíchu.
Mmch, když jsem odjížděl z asfinag parkoviště o pár desítek km dál, tak on zrovna přijížděl, zvědav, co tam má, jsem poslouchal a nepřišlo mi to jako r6, a 53amg by r6 mít snad mělo, takže kdo ví co tam testovali.
1. 2. 2024 14:33
Re: Úpadek
Vypadá to stejně srandovně jako rourka v rámu z galerie. :-[]
https://1884403144.rsc.cdn77.org/…pbWc/8865464.jpg?…
Nebo když je půlka úplný fejk :-[]
https://1884403144.rsc.cdn77.org/…pbWc/8712178.jpg?…

U aut s BB značkou se leccos odpouští a celkově je nové E designově mnohem, ale mnohem povedenější než nová pětka, která dojímá k slzám zase mě :-)
Avatar - Dinar
1. 2. 2024 14:45
Re: Úpadek
BB nebo GD, jezdím po Evropě přes třicet let, viděl jsem lecos.
A ne, to srovnání s bmw “fake” výfuky ti nevyšlo, to je úplně jiná hra, vodovodní trubky na tom éčku a nad nimi fake koncovky to je prostě lauf porno.😄😄
1. 2. 2024 08:53
Re: Úpadek
ja s tebou v tomhle nesouhlasim, vedle 550e povazuju 40i a tuplnem 50i za zbytecny motorizace. Realne pojede 50e stejne jako 50i (a je mi vazne jedno, jestli bude 50e v 0-200 o vterinu pomalejsi, protoze nebudes muset mackat cudliky jako u m8 aby to bylo nadechly, nebo jezdit ve sportu porad). Navic zbavit se minimalne diskutabilne spolehlivy bmw v8 je dobrej tah. A stejne mi dava smysl i 540d. Jediny co bych udelal jinak je m5, tu bych nechal ciste spalovaci a nejlip ve verzi cs. V top verzi mi phev smysl
nedava
Avatar - Dinar
1. 2. 2024 09:12
Re: Úpadek
550i má 390kW standardně, není třeba mačkat žádné čudlíky ani jezdit ve sportu. To spíš u 550e jsem zvědav, jaký vliv bude mít na "standardnost" zrychlení nabitá/nenabitá baterie, každopádně ty rozdíly na papíru jsou výrazně větší než sekunda, ve zrychlení 100 - 200 km/h jsou to skoro sekundy 3, a to je sakra rozdíl. Ono tomu podobnému 360 vs 390 kW výkonu dost nepomáhá o víc než 3 metráky větší hmotnost 550e. Naopak jsem docela zvědav na rozdíl mezi 540i a 550e, až budou nějaká reálná čísla.
1. 2. 2024 09:36
Re: Úpadek
ja neznam 50i, ale m8 kdyz si na to v normalnim rezimu slapnul tak se chvili nedelo nic, aby tam ta prodleva nebyla, chtelo to mrezim, jenze v tom to zas bylo nazureny a taky teda extremne uzrany.
Pokud jezdis na otocku Barcelonu, 540d smysl bude davat. Ja s tim nemam zkusenost v brichoplazu, protoze mi to nedojede domu, ale v x7 kdyz v Rakousku zalomis hlavu tak to umi pri prumeru 100kmh na 1000km trasu ukazat spotrebu do 7. Jak jsem rikal, ja bych nechal ve vyrobe m5 bez mhev a phev pro ty co vazne chtej 0-200
Avatar - Dinar
1. 2. 2024 12:48
Re: Úpadek
Nemám nic proti 540d.
550i v g30 byla nejlepší varianta toho modelu, pořád to nebyl mastodont a jelo to jak z praku. Spotřeba do 11 litrů, to jsem měl před lety stejnou průměrnou dlouhodobou s E60 530i v manuálu. A s M5 bych to vůbec nesrovnával, 550i je cesťák, nenapružený, klidná jakkoliv brutální síla, jízdně to ale není zdaleka tak schopné auto jako M5.
Avatar - iudex
1. 2. 2024 09:25
Re: Úpadek
O tom 50i som ešte ochotný sa baviť ako o zbytočnom, keď 50e má podobný výkon. Ale 40i je niekde inde, proste ten istý motor bez baterky a elektromotora, čo má vplyv ako na výkon a dynamiku, tak hlavne na hmotnosť a agilitu a napokon aj na cenu (pre porovnanie v USA je 40i len o 4000$ drahšia ako 30i). Proste ľahšie, agilnejšie a lacnejšie auto, ktoré sa fakticky v ničom neprekrýva s 50e.
1. 2. 2024 09:38
Re: Úpadek
cenu neberu, u x5 je cenovej rozdil rovnej nezavislymu topeni a vzduchu plus 50 tis. Jestli resis agilitu pak se nekde v rohu zajmu nekoho kdo chce 5,1m dlouhy auto a resi hmotnost pojdme bavit. Tvoje uvaha o vykonu a dynamiku ukazuje pouze to, ze si s tim nikdy nejel
Avatar - iudex
1. 2. 2024 11:08
Re: Úpadek
Nešiel, asi ako málokto tu, nakoľko to je úplná novinka. Ale poznám minulú 540i a viem, ako dokáže jazdiť a som presvedčený, že sa tomu nová 550e s jej hmotnosťou nemôže rovnať. Ale veď počkaj si na dinarove dojmy, on bude mať priame porovnanie 540i vs. 550e.
A cena argument je aj pri 5er, ak by nebola, všetci jazdia na M5ke.
1. 2. 2024 04:40
???
K čemu je Špičkový křižník bez výdrže??? K čemu když nemá výdrž?
Pro stáni v garáži. Nebo na nabíječe.
Roman Horký alias DonVito, ale bude nadšen a auto si možná i koupí. Ikdyz je pekelně drahé, on na to má. 😉 👍🏻

Za mne zase ošklivé BMW. Poslední dobou je design vozů této Značky hodně ošklivý.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
1. 2. 2024 08:27
Nezmyselne auto
... aj mala panda tu bude lepsia volba... ale urcite sa najde nejaky "znalec" co to kupi ... ved na blbcoch sa najlepsie zaraba a prisli uz na to aj v premii :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - speedfred
1. 2. 2024 09:51
Re: Nezmyselne auto
Pandu mám rád ale napísať toto...... :-[] :-[] to už chce hodne veľkú antipatiu voči BMW.
1. 2. 2024 12:19
Re: Nezmyselne auto
Diamant je legenda, no :-[]
1. 2. 2024 09:06
bmw meh
co sa tyka interieru - ak by som bol nejaky 15 rocny chlapec tak urcite by sa mi to pacilo. evidentne je to smerovane najma na cinsku klientelu. Zamna ale hrackarske auto.

co sa tyka pohonu - je to jednoducho zly elektromobil.

A cele to zabija cena a riadne brutalna nadvaha.

Cakal som viac od autmobilky ktora sa chysta prejst na elektromobiltu.
Rozbalit vlákno
1
1. 2. 2024 09:25
Re: bmw meh
Tak co sa tyka pohonu, vela automobiliek je na tom rovnako zle a horsie
1. 2. 2024 09:21
Cenotvorba
Tak v uk si teraz kupis toto za cca 110 000 libier alebo predvadzacku m5 od dilera za 70 000 libier 😂
Rozbalit vlákno
0
1. 2. 2024 10:18
Baví mě tahle doba :-D
.... kdy v testu sám autor nakonci napíše že to auto nedává smysl, ale pak mu nasolí 4,5* :-[] :-[] :-[] Špatná ergonomie ovládání a doslova patetický dojezd při využití potenciálu auta.... to celé za mrzké dva a půl míče.... :yes: :yes:

PS: na propad hodnoty takového auta jsem škodolibě zvědavý.... ;-)
PSS: firemní Octávií na CNG přejedu Německo v celkovém čase rychleji.... ;-)
Rozbalit vlákno
1
1. 2. 2024 14:41
Re: Baví mě tahle doba :-D
On ti tohle přejíždění německa na jeden zásah Stealth vysvětlí. :*) Tak jako to vysvětloval když ho ve 4 ráno na prázdné dálnici plazícího se stovkou v 600 koňovém elektrokrámu zezadu sestřelil Passat, jehož řidič usnul. :-[]
1. 2. 2024 14:54
Další takyelektromobil
Opět se ukazuje, jak obrovský má Tesla v technice pohonu náskok. To je propast dvou generací.

Kdo se rozhodne koupit si elektromobil, zůstává mu tedy volba mezi Teslou a takyelektromobilem.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Fomax
1. 2. 2024 15:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 2. 2024 08:13
Re: Další takyelektromobil
další generace 5ky v elektru bude už jiná, zatím teprve začátek
2. 2. 2024 19:43
VW ID7
VW ID7 vyzerá lepšie než toto BMW. Vnútri ma zrovnateľny priestor. Kvalita materiálov je zrovnateľna. Jazdné vlastnosti su zrovnateľné. ID7 ma ďaleko lepší dojazd. ID7 stojí polovicu ako toto BMW. Pýtam sa kde berie tu drzosť BMW žiadať tak vysokú cenu. Len hlupaci a fanatici si to kúpia!
Rozbalit vlákno
0