Americký koncern reaguje na pomalu klesající poptávku po elektromobilech a hodlá se ve Spojených státech více soustředit na plug-in hybridy s větším prodejním potenciálem.
kteří nemaj co prodáva,t, protože hybridy GM zrušilo a konkurence je má a EV nefrčí.
Takže prodávali jen klasické spalováky, nebo nic a zákazníci šli jinam. Tak se dealeři vzepřeli a výslekdem je že GM rychle otočilo a bude dělat i hybridy.
podobne "Smůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůlááááááááááááááá" kdysis vesmes razila i Nokia, nesmal bych se ani na jedne strane, ten kdo se bude smat bude az vitez, a popravde aktualne tim vytezem je spise Tesla, ktera si jede aktualne svoji ligu a zbytek automotive nejen v USA jim muze bejt naprosto u zadele, jako jedini se vesmes nekoukaj na ostatni a jedou si proste svoji nalajnovanou vizi, kdesto prave ten zbytek sveta automotive je analizuje v kazdem kroku co ta Tesla udela
nevime kdo vyhraje, ja mam vsazeno na vice "konu" v dostihu nejakou pozici, a ta pozice zatim silne dominuje na strane Tesly, kdy z doslova garazove firmy s par set autama za rok se behem 20 let dostaly na titulky medii a jejich prodeje a marze jim zavidi celej automotive, ja bych se jim fakt nesmal
když budeš chtít rozvážkovou dodávku, pracovní pikap nebo ten co utáhne 8 tun, sporotvní kupé, pikap s šasi na který jde postavit jakákoliv nástavba, levný rodinný sedan tak si koupíš u Tesly co přesně?
GM Tohle všechno má :-):-):-)
A pro ty co se ukájí nad zrychlení za 3-4 s má Corvettu a Cadillac CT5-V :-) Dokonce i s manuálem. A lidi to furt kupují, divný co
Elektromobily jsou na současné úrovni určeny primárně pro osobní dopravu. Rozvážkovou dodávku, pracovní pikap nebo ten co utáhne 8 tun je lepší mít se spalovacím motorem. Sportovní kupé i rodinné sedany už v elektrice jsou, nebo brzo budou, jen se o nich zatím nedá říct, že by byly levné. Tahle budoucnost se teprve rodí, ale pokud o ní někdo nestojí, nemusí mít strach. Spalováky tu s námi budou ještě hodně dlouho.
Toto je dnes už známa výhovorka. V preklade to znamená: "naše elektromobily sa predávajú biedne, pokúsime sa zvýšiť predaje PHEV".
Nie je to nič hanlivé, v biznise sa to dej bežne - raz to ide lepšie, raz horšie. Ale je to čistý marketing. Zákazník z takého vyjadrenia nadobúda pocit, že predaje elektromobilov globálne padajú, takže oni sa len prispôsobujú realite.
Pre nás zákazníkov je vždy dobré ak máme na výber, skrátka nech si každý kúpi čo sa mu páči, resp. na čo má.
Nevadia mi ani čínske automobilky, ktoré sa pravdepodobne vydajú po stopách kórejských a za pár rokov ich budeme brať ako rovnocenné s ostatnými značkami. Aspoň snáď trocha pribrzdia cenový rast prémioviek, ktoré sa vydali na cenovú cestu do nebies.
Amerika je specifický trh. Kdo bydlí 30 km vedle, je soused. U nás tak neřekneš ani tomu, kdo bydlí 300 metrů vedle. V americe je elektromobil opravdu leda tak do města. Kromě toho, elektromobily GM byly dost bídné, a možná i proto se prodávaly bídně.
Žádné nemělo krom hořícího Boltu a problémového Hummeru Ev, což je těžkotonážní monstrum. Lyriq přišel na trh až loni, ale mezitím stíhl Bolt skončit, takže akutálně maj jen ten Lyriq a Hummer.
Akorát PHEV vivím jako dost podobnou blbost. Pokud by dělali HEV, kde se o to nemusí zákazník starat, udělali by nejlíp. Stejně to každý bude používat jak HEV, jen zato zaplatí víc a bude tahat stovky kilo zbytečnýho balastu.
Je v Americe taky podvod s výpočtem spotřeby jako u nás? Elektrika se nepočítá a benzín se dělí i 3x. Kdyby toho nebylo, tak by vyšel HEV líp. Toho jsem zastáncem, kinetickou energii neměnit na teplo, ale na elektriku.
jj ale někteří elektroltrollové tady troubí, že PHEV jsou pouze ojebávka na emise. Ale je to směr, kterým se značná část zákazníků včetně mne a výrobců uchyluje.
Myšlenka dobrá, ve městech žije nejvíce lidí a taky drtivá většina z nich to ve městě nemá kde nabít. elektrický směr stále nedokáže vyřešit základní problém. I kdyby tam narvali mraky veřejných nabíječek, tak už dnes je cena taková, že se vyplatí tankovat. Takže co to řeší? Nic. Pár lidí co to využije a má kde nabít je, ale rozhodně to není alternativa pro města, ač by to byl ideální model.
Hybridy se rozšířily jen díky tlaku na snížení emisí. Jinak je to zbytečně složitej kočkopes. Výhody elektřiny užije tak na 10%, ale přitom si s sebou tahá všechny nevýhody spalováku. Za to svoje peníze utratit nechci.
Co to je za blbost? GM nikdy žádnou rychlost v elektromobilech zařazenou neměl a jestli jo, tak to byla zpátečka. V elektromobilech vyrobilo GM houno, takže pokud nevyroběj žádnej elektromobil nikdo si toho ani nevšimne. GM v USA prodá 8x míň EV než Tesla. GM je naprostej výsměch. Je to jen banda greenwashing kašparů, který vždycky dělali všechno proto aby prodali co nejvíc spalováků. Vůbec všechny automobilky v USA dohromody nedodaj tolik EV jako Tesla samotná. Ta banda ropáckejch dinosaurů si myslí že ubrzdí elektromobilitu patama, lol. Mezitím je Tesla Y nejprodávanější auto na světě a 5. nejprodávanější v USA. Uvidíme zda Cybertruck natrhne v prodejích prd3l F-150, která vede americkej žebříček. Minimálně ji ukousne dost velkej kus koláče. :))))
CyberTruck, nezhlednou obludu nikdo kupovat nebude,s tejně jako nikdo nekupuje elektrickou F150. Všichná dál kupují benzínový a dieslový F150, RAMky, Silverada a Sierry :-):-)
kolik se proda F150 v dieselu, to budou promile ne? diesel me dava smysl u vetsich modelu jako 250 a 350, u F150 je to v USA podle me paberkovani a nesmyslne penize navic za vyvoj
pokud ti to neuniklo, Ford má i velké řady 650 a 750 a Chevrolety řady 3500, 4500 ,5500 a 6500 a tam už ty diesly sou, stejně jako u GMC Sierra 3500 nebo RAMy 2500, 3500 a Chassis Cab.
V USA sou pickup trucks používané i na práci, místo kategorií aut co v Evropě zastuzpuje Avia atd
vysraly se na hybridy a tady to maj, pritom meli v seriovych hybridech slusne naslapnuto, a co s nima udelali? zmuchlali je a zahodili do supliku na vice nez 10 let a ted zjistujou ze jim pomalu ujizdi vlak, mohli si davno zakazniky pripravovat skrze seriove hybridy na dobu kdy ten spalovak z toho systemu proste jen odstranej, coz klidanko mohlo trvat dalsich 20 let
jooo, hlupákům v Bruselu nikdo přece radit nebude a mysleli si, že zblbnou celý svět a ono se to nějak začíná zajídat všem a v USA mimo Kalifornie na to pečou.
V Číně je elektromobilita jiná písnička - tam motorizace začala před 10-ti lety bez jakékoliv historie, kdežto tady a v USA přeonačit trh a lidi jenom tak nejde ze spalováků na elektriku, když je s tím zatím víc problémů než výhod
v číně je úplně jiná situace, přelidněná velká města, nedostatek automechniků a tím pádem spalovací auta ve špatném stavu, fakt že čína je ve spalovácíchs tále pozadu proti evropě, usa a japonsku o 5-15 let, další fakt že čína mohutně vyrábí baterky atd
v Evropě i v USA je situace úplně jiná a i jiné potřeby. To samé Afrika, rusko, ex-sojuz země atd. Jiné podnebí, podmínky, není to čím nabíjet, velmi zastaralá infrastruktura atd. Tyhle země potřebují robustní , jednoduchá a osvědčená auta, proto tam frčí staré LandCruisery atd
A to nám tu místní über ekonom Hamuna vysvětloval jak pluginy nedávají ekonomicky smysl a jsou ve všem horší. Proč tohle jeho moudro trh nechce chápat? Že by se náš odborník pletl :-D:-D:-D