Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: GM u elektromobilů zařadí nižší rychlost a soustředí se více na plug-iny

Americký koncern reaguje na pomalu klesající poptávku po elektromobilech a hodlá se ve Spojených státech více soustředit na plug-in hybridy s větším prodejním potenciálem.
Zpět na článek
1. 2. 2024 13:58
1. 2. 2024 14:51
1. 2. 2024 15:31
Avatar - Barrichello
1. 2. 2024 10:30
Musí - GM ustoupilo tlaku dealerů
kteří nemaj co prodáva,t, protože hybridy GM zrušilo a konkurence je má a EV nefrčí.
Takže prodávali jen klasické spalováky, nebo nic a zákazníci šli jinam. Tak se dealeři vzepřeli a výslekdem je že GM rychle otočilo a bude dělat i hybridy.
Rozbalit vlákno
16
1. 2. 2024 10:40
Re: Musí - GM ustoupilo tlaku dealerů
Ještě mnohem lepší by ovšem bylo, kdyby GM obnovila výroobu klasických čistokrevných spalováků! :-) :yes:
Avatar - Barrichello
1. 2. 2024 11:02
Re: Musí - GM ustoupilo tlaku dealerů
To nemusí, ty stále vyrábí. Můžeš si koupit Cadillac CT5-V s V8 a dokonce i s manuálem.
Corvette, ze skladovek ještě Camaro atd

Jinak široká nabídka V6 a V8 SUV a pikapů a dodávek.
1. 2. 2024 15:32
Re: Musí - GM ustoupilo tlaku dealerů
Přesně tak to nemusí, protože je dál vyrábí, aby DonVitové a Mikesusové museli dýchat ty jedovaté spaliny, které jim ničí zdraví :yes:
Avatar - kuk
1. 2. 2024 12:51
Re: Musí - GM ustoupilo tlaku dealerů
Akorát GM EV plečky nefrčej. Tesla Y je nejprodávanější auto na světě vůbec a 5. v USA! Ha ha ha. :)))
Avatar - Barrichello
1. 2. 2024 12:59
Re: Musí - GM ustoupilo tlaku dealerů
Tesla nabízí 4 modely a GM 50 :-) :-) :-) :-)
Takže v USA toho celkově prodá víc GM jak Tesla.

Smůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůlááááááááááááááá
1. 2. 2024 14:08
Re: Musí - GM ustoupilo tlaku dealerů
podobne "Smůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůlááááááááááááááá" kdysis vesmes razila i Nokia, nesmal bych se ani na jedne strane, ten kdo se bude smat bude az vitez, a popravde aktualne tim vytezem je spise Tesla, ktera si jede aktualne svoji ligu a zbytek automotive nejen v USA jim muze bejt naprosto u zadele, jako jedini se vesmes nekoukaj na ostatni a jedou si proste svoji nalajnovanou vizi, kdesto prave ten zbytek sveta automotive je analizuje v kazdem kroku co ta Tesla udela

nevime kdo vyhraje, ja mam vsazeno na vice "konu" v dostihu nejakou pozici, a ta pozice zatim silne dominuje na strane Tesly, kdy z doslova garazove firmy s par set autama za rok se behem 20 let dostaly na titulky medii a jejich prodeje a marze jim zavidi celej automotive, ja bych se jim fakt nesmal
Avatar - Barrichello
1. 2. 2024 14:26
Re: Musí - GM ustoupilo tlaku dealerů
když budeš chtít rozvážkovou dodávku, pracovní pikap nebo ten co utáhne 8 tun, sporotvní kupé, pikap s šasi na který jde postavit jakákoliv nástavba, levný rodinný sedan tak si koupíš u Tesly co přesně?

GM Tohle všechno má :-) :-) :-)

A pro ty co se ukájí nad zrychlení za 3-4 s má Corvettu a Cadillac CT5-V :-) Dokonce i s manuálem. A lidi to furt kupují, divný co
2. 2. 2024 08:54
Re: Musí - GM ustoupilo tlaku dealerů
Elektromobily jsou na současné úrovni určeny primárně pro osobní dopravu. Rozvážkovou dodávku, pracovní pikap nebo ten co utáhne 8 tun je lepší mít se spalovacím motorem. Sportovní kupé i rodinné sedany už v elektrice jsou, nebo brzo budou, jen se o nich zatím nedá říct, že by byly levné. Tahle budoucnost se teprve rodí, ale pokud o ní někdo nestojí, nemusí mít strach. Spalováky tu s námi budou ještě hodně dlouho.
1. 2. 2024 15:50
Re: Musí - GM ustoupilo tlaku dealerů
Toto je dnes už známa výhovorka. V preklade to znamená: "naše elektromobily sa predávajú biedne, pokúsime sa zvýšiť predaje PHEV".

Nie je to nič hanlivé, v biznise sa to dej bežne - raz to ide lepšie, raz horšie. Ale je to čistý marketing. Zákazník z takého vyjadrenia nadobúda pocit, že predaje elektromobilov globálne padajú, takže oni sa len prispôsobujú realite.

Pre nás zákazníkov je vždy dobré ak máme na výber, skrátka nech si každý kúpi čo sa mu páči, resp. na čo má.
Nevadia mi ani čínske automobilky, ktoré sa pravdepodobne vydajú po stopách kórejských a za pár rokov ich budeme brať ako rovnocenné s ostatnými značkami. Aspoň snáď trocha pribrzdia cenový rast prémioviek, ktoré sa vydali na cenovú cestu do nebies.
2. 2. 2024 08:58
Re: Musí - GM ustoupilo tlaku dealerů
Amerika je specifický trh. Kdo bydlí 30 km vedle, je soused. U nás tak neřekneš ani tomu, kdo bydlí 300 metrů vedle. V americe je elektromobil opravdu leda tak do města. Kromě toho, elektromobily GM byly dost bídné, a možná i proto se prodávaly bídně.
Avatar - Barrichello
2. 2. 2024 12:43
Re: Musí - GM ustoupilo tlaku dealerů
Žádné nemělo krom hořícího Boltu a problémového Hummeru Ev, což je těžkotonážní monstrum. Lyriq přišel na trh až loni, ale mezitím stíhl Bolt skončit, takže akutálně maj jen ten Lyriq a Hummer.
Avatar - Barrichello
2. 2. 2024 12:42
Re: Musí - GM ustoupilo tlaku dealerů
Tohle všichni známe. Příběh obludy s olověnými baterkami dopadl nejlépe jak mohl :-)
5. 2. 2024 07:31
Re: Musí - GM ustoupilo tlaku dealerů
Až na to, že to bolo na svoju dobu technicky asi najvyspelejší elektromobil. A bol taký zlý, že sa nikomu zo zákazníkov nechcelo ho vrátiť, ty obluda.
Avatar - kari.laz
1. 2. 2024 13:31
Re: Musí - GM ustoupilo tlaku dealerů
Akorát PHEV vivím jako dost podobnou blbost. Pokud by dělali HEV, kde se o to nemusí zákazník starat, udělali by nejlíp. Stejně to každý bude používat jak HEV, jen zato zaplatí víc a bude tahat stovky kilo zbytečnýho balastu.
Avatar - KANKUNEN
1. 2. 2024 13:38
Re: Musí - GM ustoupilo tlaku dealerů
Je v Americe taky podvod s výpočtem spotřeby jako u nás? Elektrika se nepočítá a benzín se dělí i 3x. Kdyby toho nebylo, tak by vyšel HEV líp. Toho jsem zastáncem, kinetickou energii neměnit na teplo, ale na elektriku.
Avatar - pradeda777
1. 2. 2024 10:31
Správná cesta!
Plug in! Ve městě bez emisí a mimo město s nízkými emisemi. A tak to mělo být od prvopočátku... :yes:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - apoho
1. 2. 2024 12:40
Re: Správná cesta!
jj ale někteří elektroltrollové tady troubí, že PHEV jsou pouze ojebávka na emise. Ale je to směr, kterým se značná část zákazníků včetně mne a výrobců uchyluje.
Avatar - pradeda777
1. 2. 2024 12:47
Re: Správná cesta!
Ano, BEV lobby zapomíná, že originálně přece nešlo o nic jiného než o snížení emisi/smogu ve městech. A tento požadavek splňují PHEV perfektně.
1. 2. 2024 15:34
Re: Správná cesta!
Tak ojebávka to sice je, ale to není podstatný. Fakt je že PHEV je ideální řešení. Takový nový Prius je za mě super kára, která má budoucnost.
Avatar - kuk
1. 2. 2024 12:52
Re: Správná cesta!
PHEV je dneska akorát zastaralej přežitek.
Avatar - apoho
1. 2. 2024 14:40
Re: Správná cesta!
to říkáš ty a pár těch, kteří o tom nic neví ale mají potřebu se vyjádřit ke všemu
1. 2. 2024 19:51
Re: Správná cesta!
Kuk buk-a,prihriateho radiatora si nevsimaj.Je to zakomplexovana nula co vecne mudruje na web stránky hy.rid.cz
1. 2. 2024 15:35
Re: Správná cesta!
GM v tom zjevně vidí budoucnost. Možná budeš trochu mimo spíš ty než vedení GM nemyslíš? ;-)
Avatar - kari.laz
1. 2. 2024 13:34
Re: Správná cesta!
Myšlenka dobrá, ve městech žije nejvíce lidí a taky drtivá většina z nich to ve městě nemá kde nabít. elektrický směr stále nedokáže vyřešit základní problém. I kdyby tam narvali mraky veřejných nabíječek, tak už dnes je cena taková, že se vyplatí tankovat. Takže co to řeší? Nic. Pár lidí co to využije a má kde nabít je, ale rozhodně to není alternativa pro města, ač by to byl ideální model.
2. 2. 2024 09:09
Re: Správná cesta!
Hybridy se rozšířily jen díky tlaku na snížení emisí. Jinak je to zbytečně složitej kočkopes. Výhody elektřiny užije tak na 10%, ale přitom si s sebou tahá všechny nevýhody spalováku. Za to svoje peníze utratit nechci.
Avatar - kuk
1. 2. 2024 12:47
Totální blamáž
Co to je za blbost? GM nikdy žádnou rychlost v elektromobilech zařazenou neměl a jestli jo, tak to byla zpátečka. V elektromobilech vyrobilo GM houno, takže pokud nevyroběj žádnej elektromobil nikdo si toho ani nevšimne. GM v USA prodá 8x míň EV než Tesla. GM je naprostej výsměch. Je to jen banda greenwashing kašparů, který vždycky dělali všechno proto aby prodali co nejvíc spalováků. Vůbec všechny automobilky v USA dohromody nedodaj tolik EV jako Tesla samotná. Ta banda ropáckejch dinosaurů si myslí že ubrzdí elektromobilitu patama, lol. Mezitím je Tesla Y nejprodávanější auto na světě a 5. nejprodávanější v USA. Uvidíme zda Cybertruck natrhne v prodejích prd3l F-150, která vede americkej žebříček. Minimálně ji ukousne dost velkej kus koláče. :))))
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Barrichello
1. 2. 2024 13:01
Re: Totální blamáž
CyberTruck, nezhlednou obludu nikdo kupovat nebude,s tejně jako nikdo nekupuje elektrickou F150. Všichná dál kupují benzínový a dieslový F150, RAMky, Silverada a Sierry :-) :-)
1. 2. 2024 14:01
Re: Totální blamáž
kolik se proda F150 v dieselu, to budou promile ne? diesel me dava smysl u vetsich modelu jako 250 a 350, u F150 je to v USA podle me paberkovani a nesmyslne penize navic za vyvoj
Avatar - Barrichello
1. 2. 2024 14:33
Re: Totální blamáž
pokud ti to neuniklo, Ford má i velké řady 650 a 750 a Chevrolety řady 3500, 4500 ,5500 a 6500 a tam už ty diesly sou, stejně jako u GMC Sierra 3500 nebo RAMy 2500, 3500 a Chassis Cab.

V USA sou pickup trucks používané i na práci, místo kategorií aut co v Evropě zastuzpuje Avia atd
1. 2. 2024 13:23
Re: Totální blamáž
Právě jsi předvedl klasické "myšlení" fanatického elektromagora a svědka Muskova. Fuj tajksl! :-O :-( :no:
1. 2. 2024 13:38
Výborná volba pro USA,
kde je průměrná cena za automobil 51 000 USD, to je u nás asi 60 000€.

U nás je ale tato suma dostupná většinou pouze pro zdejší podporovatele PHEV.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - apoho
1. 2. 2024 14:42
Re: Výborná volba pro USA,
co tím chtěl autor příspěvku říct? :no:
1. 2. 2024 13:50
Kam vitr tam plast
GM tusi volebni vitezstvi Trumpa a uz obraci...
:no: :no:

Drzim palce Tesle!
Rozbalit vlákno
1
1. 2. 2024 13:58
Re: Kam vitr tam plast
Jde o to, že u PHEV si připlatíš

a Amíci s průměrnou cenou auta 51 000 na to mají.
1. 2. 2024 13:58
hybrid
vysraly se na hybridy a tady to maj, pritom meli v seriovych hybridech slusne naslapnuto, a co s nima udelali? zmuchlali je a zahodili do supliku na vice nez 10 let a ted zjistujou ze jim pomalu ujizdi vlak, mohli si davno zakazniky pripravovat skrze seriove hybridy na dobu kdy ten spalovak z toho systemu proste jen odstranej, coz klidanko mohlo trvat dalsich 20 let
Rozbalit vlákno
2
Avatar - apoho
1. 2. 2024 14:51
Re: hybrid
jooo, hlupákům v Bruselu nikdo přece radit nebude a mysleli si, že zblbnou celý svět a ono se to nějak začíná zajídat všem a v USA mimo Kalifornie na to pečou.
V Číně je elektromobilita jiná písnička - tam motorizace začala před 10-ti lety bez jakékoliv historie, kdežto tady a v USA přeonačit trh a lidi jenom tak nejde ze spalováků na elektriku, když je s tím zatím víc problémů než výhod
Avatar - Barrichello
1. 2. 2024 14:57
Re: hybrid
v číně je úplně jiná situace, přelidněná velká města, nedostatek automechniků a tím pádem spalovací auta ve špatném stavu, fakt že čína je ve spalovácíchs tále pozadu proti evropě, usa a japonsku o 5-15 let, další fakt že čína mohutně vyrábí baterky atd

v Evropě i v USA je situace úplně jiná a i jiné potřeby. To samé Afrika, rusko, ex-sojuz země atd. Jiné podnebí, podmínky, není to čím nabíjet, velmi zastaralá infrastruktura atd. Tyhle země potřebují robustní , jednoduchá a osvědčená auta, proto tam frčí staré LandCruisery atd
1. 2. 2024 15:31
Zajímavé
A to nám tu místní über ekonom Hamuna vysvětloval jak pluginy nedávají ekonomicky smysl a jsou ve všem horší. Proč tohle jeho moudro trh nechce chápat? Že by se náš odborník pletl :-D :-D :-D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
1. 2. 2024 21:44
Ale jo, proti dobremu hybridu nic.
Akorat nepotrebuje tak velkou baterku ani zastrcku.
:-)

Doba je zla, jsem oro omezeni.
Mensi, lehci auta, klidne omezit vykon a trochu i max rychlosti.

Hybrid jako cesta optimalizace spotreby paliva.

Vyvoj syntetickeho paliva, a klidne i vyuzivajici pri vyrobe solary, vitr nebo vodu.

Vsechno je lepsi cesta, nez baterkarny.
Rozbalit vlákno
1
1. 2. 2024 22:51
Re: Ale jo, proti dobremu hybridu nic.
ne naopak, velkou baterku to potrebuje aby to mohlo jezdit co nejvic na elektriku a ne se trapit startovanim pri kazdym popojeti jako hev