Taky jsem si to myslel, o to více mne vyvedl z omylu autorizovaný prodejce ojteých Toyot, že VVTI 1,33 74kw se radši vyhnout, ale za boha si nemohu vzpomenout, co to bylo za problém, možná že se zadírají na klice ? A proto je lepší vzít starší 68kw jednatrojku.. naopak 1.5HSD je uplně bezproblémový
JirkaVejrazka
0
HSD nemuze byt bezproblemovy! Hybridy jsou prece, maji spoustu zbytecnych soucastek navic a celkove zhorsuji spolehlivost auta pridanim elektrickych komponent! A krome toho se musi kazde tri roky menit baterka!
Nebo snad ne? 😉
(pardon, trochu jsem zavzpominal na mistni diskuse pred cca deseti az patnacti lety)
Ozzman
0
😁 Doba se změnila co? Jako není to 1.9TDI rotačka, ale jinak je to docela spolehlivy 😁
ryccardo
0
Žádný motor mě tolikrát nevypekl jako tahle slavná rotačka. 2x jsem přijel na podvalu kvůli totální havárii motoru, který se musel vyndat rozebrat a generálkovat. Detail jako prasklé těsnění pod hlavou s následnou konzumací vody beru jako drobnost a třešničku na dortu. Zase tak bych 1,9 TDI nechválil. Pradoxně daleko spolehlivěji funguje toliko haněné TSI.
JirkaVejrazka
0
koukam, ze mi vypadlo slovo: "Hybridy jsou prece kompikovane, ..."
Anonym
0
Před patnácti roky? Vždyť Arese má ještě dnes zkratohybridy za nepoužitelné, zejména proto, že jim chybí manuální převodovka a ručka.
Mikesus
5
A ma to komplikovaný systém elektromotoru, což znamená velké servisní náklady i horší spolehlivost. Na to nezapominej.
Anonym
0
Nezapomeňme na ten vysavač.
webpaja
0
No to je naprosto neoddiskutovatelná vlastnost a ne nejpříjemnější.
lamal
0
Hlavne pre tych co su na to vysadeni, citlivi... pre ostatnych je to hluk ako kazdy iny od motora. Ani vytocene TDI, TSi nie je nic prijemne na posluch.
ryccardo
0
"Problémem" hybridu je, že drží konstantní vysoké otáčky když akceleruješ. U normálního auta otáčky stoupají a zase klesnou při přeřazení. Tady to řve dokud nesundáš nohu z plynu, ale není to nic s čím by se asi nedalo žít.
lamal
0
Zvykol som si na to... ono totiz nijak zasadne mojmu uchu nelahodia uz spominane motory medzi 3-5tis otaciek, je jedno ze im otacky stupaju, stale to neprijemne huci. Ano hybridy od Toyoty nie su rozhodne ziaden zvukovy pozitok, ale pri rovnako vykonnych a uspornych motorizaciach s automatom su podobne akusticke podmienky.
Navyse kto sa nauci ovaldat ten hybrid s plynom + tempomatom, tych situacii je malicko. Kto jazdi nalozeny po dialnici 150 nech si kupi daco ineho.
ryccardo
0
jj věřím. Mě by to taky nijak neodrazovalo od koupě hybridu. Že slyším v autě motor mi fakt nevadí.
lamal
0
jo, pri tom ide o auto daily s automatom, nebavime sa o aute pre zabavu a na vikendy...
ryccardo
1
No jo tak tam není problém s nějakým hlukem od vytočeného motoru. Tam je hlavní důležitý parametr - aby to spolehlivě fungovalo a nestálo to moc na servisu 😄
lamal
0
Presne tak... na zabavu je Clio s 200k a manualom 😄
Mikesus
8
Pockej, ale tohle tu někteří tvrdí stále.
ryccardo
0
Před 10-15 lety to byla novinka, se kterou nebyla reálná zkušenost co se týče životnosti. Nicméně Toyotí hybridy se léty ukázaly jako výborná motorizace. Toyota na to totiž šla správně a výsledkem je spolehlivě fungující agregát. Kombinace primitivního motoru bez turba a dalších nesmyslů a k tomu přidat elektromotor je zjevně záruka spolehlivosti. Narozdíl od pokusů např. VW kdy vzali složitý přímovstřikový turbomotor, dorazili ho nesmyslama typu odpojitelný alternátor, vodní pumpa atd a korunovali to longlife olejem a následně čekají, že to nebude karbonovat a bude to dlouho fungovat. K smíchu. Toyotí hybrid to je budoucnost a záruka spolehlivosti.
JirkaVejrazka
0
Pred 15 lety byly hybridy od Toyoty 10 let stare 😄 Zni to neuveritelne, ale HSD je na trhu skoro 27 let.
ryccardo
0
Bezva. To je ovšem výhradně o Toyotě Prius. Jiný HSD v té době v Evropě nejezdil. Otázka je kolik takových aut tu vlastně jezdilo, míněno v Evropě neřkuli v Čechách? Že se to začalo vyrábět před 27 lety je sice pěkné, ale dlouhou dobu byl hlavní trh Japonsko a USA. Do Evropy se ta auta začala v omezeném množství vozit až po roce 2000 Reálná zkušenost, co se týče spolehlivosti v Evropě, nedej bože v ČR, s tím v roce 2008 fakt nebyla, takže pochybnosti byly na místě.
lamal
0
Casto im odchadza VVT-i, za 15tis to mas opravene cca, potom mas pokoj zase na xxx km. Problem byva olej a aj nevhodny jazdny styl manualom, podtacanie, cukanie pri radeni a vytacanie na studeno. Povedal by som, ze MIVEC 1.3 je daleko lepsi, ma 70kW a vydrzi aj casovanie ventilov, navyse lepsie ide 😄
ryccardo
0
Jak se to pokažené VVTI projevuje?
lamal
0
Motor chrastí a klepe uz na volnobeh, niekedy uz vyhadzuje chybu a nema taky vykon, vacsinou furt jazdi.
ryccardo
0
Aha tak to ten náš nedělá, tak je asi v pořádku.
lamal
0
To iste, ked s tym je problem nejde to moc prehliadnut.
ryccardo
0
To není pravda. 1,33 74 kW je naprosto spolehlivá motorizace. Přítelkyně ji má v Yarisu (rok 2006) auto má skoro 2 kila a s motorem nejsou absolutně žádné problémy. Jediné co bylo potřeba udělat byl nový alternátor a spojka. Jinak se v tom jen mění olej a svíčky. Jestli se to někomu zadřelo na klice, tak to je zanedbaná údržba a přetažený intervaly oleje.
Ozzman
0
Jak jsem nakoupil, tak prodavam a Lamal to vyse vysvetlil. Otec mel tu starsi 68kw a ta je neznicitelna snad. Nemuzes soudit dle jednoho kusu 😁 Tobe jezdi i stary TSI 😁
ryccardo
0
Fakt je, že ten Yaris teda neměl lehkej život a jezdí hodně crcačky po městě se studeným motorem. Až se divím, že to auto furt drží.
Mě starý TSI jezdí víš proč? Protože ten motor navzdory všem "urban legend" není špatnej. On je naopak výbornej. Hlavně jízdním projevem. Jen musíš znát jeho slabiny a podle toho upravit servis a včas podchytit potenciální problémy. Takže když vyměníš rozvody, odlučovač oleje, včas měníš olej a dáváš kvalitnější a ne tu srajdu co tam předepisuje VW a k tomu to krmíš kvalitním benzínem s aditivy, tak světe div se motor najezdí 4 kila. Nedávno jsem měnil vanu, protože se už po letech vyžvýkal výpušťák a sací koš a spodek motoru naprosto čistej. Nikde žádný karbon.
lamal
0
Karbon byva v sani a na ventiloch nie vo vani... tie motory na to trpia, aj na ovladanie turba a ostatne problemy priameho vstrekovania. Kazdopadne majitelia, ktori pochopili, ze to je v podstate diesel a musia sa k tomu tak chovat ho dokazu udrzat pri zivote. Prevadzka je vsak trochu drahsia a stale to nie je na kratke trasy.
ryccardo
0
No bývá ucpaný sací koš karbonem a za***ná vana, ale to je právě u aut kde se zanedbává servis. Rozuměj jezdí jen do autorizovaného servisu po 30 tkm. Karbon v sání bývá samozřejmě taky (hlavně ty ventily umí slušně zarůst), ale to je problém všech výhradně přímovstřikových motorů. Já s tím jezdím 6 km do práce každý den, ale dost často s tím jezdím i mimo město, takže v kombinaci s VIFem to karbonem naštěstí nezarůstá. Nedávno jsem měl dole škrtící klapku, protože mě zajímalo jak vypadá sání a byl jsem mile překvapen.
lamal
0
Karbon v sani a na ventiloch, ci v EGR sa da riesit, idealne ked to niekto berie ako prevenciu, tych 15tis kč kazdych 100tis km je asi v pohode. Je to ovsem riziko, ze tam nieco poserú, robia to rozne firmicky a musia toho dost rozobrat, vsade su tesnenia, hadice atd. Tie aditiva su velmi dolezite, malo kto ma chut tankovat 100okt, alebo ine premiovky, obyc E95 je ale velmi diskutabilne palivo bez aditiv - hlavne do citlivych motorov.
ryccardo
0
Já tam cpu VIF a N95 od Benziny.
lamal
0
jop ja OMV a VIF do daily, sice by som nemusel, ale neda mi to... stoji to par korun a ten etanol a syra v nasich palivach su prevíti..
Do Clia davam Shell fuelsave a Miller Oils aditivum (to samotne prida 2 oktany).
Pavel Suk
0
Já tam necpu nic, pro ***čky ideální L13Z1. Krom oleje po patnácti a filtrů nechce nic. Ani ho dolívat, rozvod je navíc řetězový. Jen svíčky jsou dražší. A jezdí kolem pěti. 😉
Ozzman
0
Promin, ale to neni to urban legend. Nechces snad popirat, ze ten problem byl u EA111 ? Ja ho zazil osobne u auta v zaruce.
Jde o to, ze preventivne delas veci, ktere delas proto, aby se mu nic nestalo, ale to pri nasazeni tech motoru nikdo nevedel..
ryccardo
0
EA111 nevím. Ten jsem zevnitř neviděl a nemám s ním zkušenost. Já měl na mysli EA888 a jeho známé problémy a jak jim předejít jsem snad popsal. Možná jsem jen nezmínil konstrukčně vadné pístní kroužky, které způsobují nadměrnou spotřebu oleje a je nutná jejich výměna. Nicméně do určité míry se dá problém řešit použitím viskoznějšího oleje.
dokopy
0
Kúpil som to bez turba a bez hybridu s automatom. Jediná závada bola vybitá batéria po dlhšom stáni.
Nebo snad ne? 😉
(pardon, trochu jsem zavzpominal na mistni diskuse pred cca deseti az patnacti lety)
Navyse kto sa nauci ovaldat ten hybrid s plynom + tempomatom, tych situacii je malicko. Kto jazdi nalozeny po dialnici 150 nech si kupi daco ineho.
Mě starý TSI jezdí víš proč? Protože ten motor navzdory všem "urban legend" není špatnej. On je naopak výbornej. Hlavně jízdním projevem. Jen musíš znát jeho slabiny a podle toho upravit servis a včas podchytit potenciální problémy. Takže když vyměníš rozvody, odlučovač oleje, včas měníš olej a dáváš kvalitnější a ne tu srajdu co tam předepisuje VW a k tomu to krmíš kvalitním benzínem s aditivy, tak světe div se motor najezdí 4 kila. Nedávno jsem měnil vanu, protože se už po letech vyžvýkal výpušťák a sací koš a spodek motoru naprosto čistej. Nikde žádný karbon.
Do Clia davam Shell fuelsave a Miller Oils aditivum (to samotne prida 2 oktany).
Jde o to, ze preventivne delas veci, ktere delas proto, aby se mu nic nestalo, ale to pri nasazeni tech motoru nikdo nevedel..