Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Sbohem tříválcům: Víme, proč se VW Golf rozloučil s 1.0 TSI

Nejnovější Volkswagen Golf se oficiálně loučí se základními tříválci a nově je nahrazuje slabým čtyřválcem. Zjistili jsme, proč tomu tak je.
Zpět na článek
2. 2. 2024 10:11
2. 2. 2024 10:19
2. 2. 2024 12:17
2. 2. 2024 12:21
2. 2. 2024 20:23
2. 2. 2024 21:03
2. 2. 2024 21:24
2. 2. 2024 10:41
2. 2. 2024 12:34
2. 2. 2024 12:49
2. 2. 2024 13:22
2. 2. 2024 10:55
2. 2. 2024 12:31
2. 2. 2024 12:31
2. 2. 2024 16:20
2. 2. 2024 12:26
2. 2. 2024 15:55
3. 2. 2024 11:57
2. 2. 2024 19:38
Avatar - Horký Rom
2. 2. 2024 10:11
moc líbí
Sbohem, tříhrnků! Vítej Golfe EV :yes:
Rozbalit vlákno
13
Avatar - sargis
2. 2. 2024 10:19
Re: moc líbí
Clanok je o benzinovej 1,5. Tam je jedine EV akumulator. Ty vole...
2. 2. 2024 11:52
Re: moc líbí
Nereaguj na trotla, akurát to tu ešte viac zaserie.
Avatar - Jamme
2. 2. 2024 12:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ja Prvni 123
2. 2. 2024 20:16
Re: moc líbí
Co ty zmetku, troufnul by sis me nekdy potkat v reale?

Kdyz mas dost odvahy posílat drzy zpravy.
Avatar - Horký Rom
2. 2. 2024 20:23
moc líbí
Hele imbiku, já ti osobně nic neposlal, ale v každém případě jsem připraven se setkat! Napiš, kde a kdy, nebudeš litovat :yes:

Bydlím v hlavním městě a do tvé Plzní nemám čas ani chuť jet, jedině Praha, vesničané.
Avatar - Ja Prvni 123
2. 2. 2024 20:54
Re: moc líbí
Dobre, sorry, byl to Franta Dobro.

Ale prijdete mi jako stejni magori.
Avatar - Horký Rom
2. 2. 2024 21:03
moc líbí
Možná jindy bych ti pomohl povzbudit tvé sebevědomí a uklidnit komplexy, ale dnes nemám čas, takže na tvá slova nebudu reagovat. Dáme sraz, troIIe? Lekce boxu zadarmo na 123, nebudeš litovat, fakt :yes:
2. 2. 2024 21:16
Re: moc líbí
Moc si s nim nehraj. Hamuna nahodou delal vyhazovace v matersky skolce. Jsem o nem slysel historku jak zfackoval typka, az mu chudakovi vypadl slabikar z ruky :D
Avatar - Horký Rom
2. 2. 2024 21:24
moc líbí
Bavil bych se teď, kdyby ses pokusil říct něco vtipného. Dej tomu ještě jednu šanci, chudý plzenaku :yes:
Avatar - twistedTSD
3. 2. 2024 14:15
Re: moc líbí
To je beztak všechno jeden retard.
3. 2. 2024 19:07
Re: moc líbí
Všechno je to Hammuna/Kylie. A zdaleka nejsi jediný, komu to dělá.

Ps.: Taky už jsi multinick čížek?
5. 2. 2024 21:18
Re: moc líbí
Ty máš evidentně IQ idiota, co nechápe smysl psaného textu.
2. 2. 2024 10:40
V dnešní době chvályhodný krok
Pro zákazníka o něco vyšší výkon, ale daleko lepší průběh výkonu/momentu, kultivovanější chod a pod zátěží i lepší spotřeba. Pro automobilku snížení počtu komponent, zlevnění výroby, nižší emise CO2 a tedy i nižší pokuty (ve Fabii má 1.0 TSI 81 kW homologované emise 125-138g, 1.5 TSI 110 kW 124-133g) a nakonec i vyšší prestiž, tříhrnkům širší obec motoristů nikdy na chuť nepřišla. Vsadím se, že když by za stejnou cenu dali vybrat tříhrnek nebo čtyřhrnek, tak 99% zákazníků zvolí čtyřhrnek a u toho 1% se zjistí, že je nesvéprávná.
Rozbalit vlákno
47
Avatar - Emel
2. 2. 2024 10:51
Re: V dnešní době chvályhodný krok
Hmm... na druhou stranu...
1.5TSI ACT 110kW je výrobně drahý motor zaměřený na úspornost, s vypínáním válců a tak. Těžko říct co bude ta nová 1.5, ale osobně bych čekal, že to bude spíš pokus o co nejlevnější výrobu.
Pro relativně skrovný výkon 85kW nebo kolik je té 1.5 skoro škoda... respektive je overkill dosahovat takovýho výkonu z tak velkého motoru.
2. 2. 2024 11:15
Re: V dnešní době chvályhodný krok
Já vidím výhodu v možnosti přechipování motoru. Nebude problém "odemknout" plný potenciál, kvůli emisím udušeného motoru, na výkon přes 100 kW, pro který byl navržen. Za mě dobrá zpráva. :yes:
2. 2. 2024 11:32
Re: V dnešní době chvályhodný krok
Ten motor asi nebude udušenej. Už dnes existuje několik roků v Caddy (84kW). A jede hezky. A to je Caddy hodně těžký auto. Myslím, že pro golf to klidně může být nejčastější volba.
2. 2. 2024 12:06
Re: V dnešní době chvályhodný krok
Nemůžu si pomoc, ale i 150HP verze jede hůř než bych čekal, zvlášť, když vím jak jezdila 140HP TSI v předchozím Leonu. Dokáže dát o sobě znát a žádný spořínek to není.

1,33 R4 ze spolupráce MB a Renault mi přijde mnohem povedenější.
Avatar - Barry Lyndon
2. 2. 2024 12:26
Re: V dnešní době chvályhodný krok
Nemůžu si pomoct, ale min. 60 % lidí jezdí stylem, že by jim stačilo i 60 HP :D. A nemyslím to ale nijak kriticky, spíš naopak - proč plýtvat zdroje kvůli ušetřeným minutám :D :yes:
Avatar - lyon667
2. 2. 2024 12:34
Re: V dnešní době chvályhodný krok
Nižší výkon neznamená nutně nižší spotřebu. Zvlášt u čím dál těžšího auta si poddimenzovaný motor cucne víc, aby byl schopen s tím vůbec hýbat.
2. 2. 2024 12:58
Re: V dnešní době chvályhodný krok
Přesně tak, co dokážou emisně příznivé maloobjemy někdy pápnout je až s podivem.
Avatar - lamal
2. 2. 2024 13:25
Re: V dnešní době chvályhodný krok
ako kazde turbo v benzíne... nebude to tym ?
Avatar - Barrichello
2. 2. 2024 12:56
Re: V dnešní době chvályhodný krok
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

Ty zas perlíš Borisove

nejvíc stylem že by jim stačilo jezdí majitelé Tesly vid, co na dvojité plné ve vensici předjíždí 90kou :-) :-) :-) :-) Tuhle sem jednu takvou vylízanou kedlubnu v plečce s názvem Y potkal :-) :-) :-) :-)
Avatar - Barry Lyndon
2. 2. 2024 16:16
Re: V dnešní době chvályhodný krok
Tesly vídám jezdit spíš pomalu nebo normálně. Asi se pohybujeme v paralelních Vesmírech :D
2. 2. 2024 12:29
Re: V dnešní době chvályhodný krok
Obávám se, že to bude nějaký "ucpaný" kvůli emisím, ale myslím, že to bude řešitelný ;-) Já jel v novým Seatu, kde má tenhle motor 96 kW a působí taky dosti mdlým dojmem. Rozhodně bych ho čipnul.
Avatar - lamal
2. 2. 2024 13:19
Re: V dnešní době chvályhodný krok
K smiechu, si myslis, ze vsecky 1.9TDI boli zhodne stacilo len prehrat FW, teraz to plati pre 1.5TSI ? Jasne v čipu woe to bude mat 200k a na beton rovnaky HW za hubičku :D ... das ven DPF a bude z toho GTí
2. 2. 2024 14:48
Re: V dnešní době chvályhodný krok
Ano 1,9 TDI byly stejné. 81 kW měla trochu jiné vstřiky. To byl jediný rozdíl. Zbytek bylo softwarové nastavení. 1,5 TSI je ten samý případ. V rámci unifikace je totiž pro výrobce levnější vyrábět to samé a softwarově to nastavovat na požadovaný výkon. DPF mají všechny nové varianty, takže to vyndávat není vůbec nutné. A nebavíme se o 200 koních troubo, ale o 150 koních, což je běžný výkon tohoto motoru např. v Oktávce.
Avatar - lamal
2. 2. 2024 15:00
Re: V dnešní době chvályhodný krok
No neboli a nebavime sa len o vstrekoch a turbe, mavali rozne priemery lozsiek, ine piesty, kompresie atd. To ze to niekto nachipoval a motor jazdil nepotvrdi tuto marnu pravdu.

Vyrobci setria na HW, idu lacnejsie loziska, usetri sa na chladeni, ine piesty, iny emisny system atd., vidno, ze nemas paru o com pises. Dojmológia.
2. 2. 2024 15:04
Re: V dnešní době chvályhodný krok
Ne neměly. Ty motory byly stejné. Včetně turba s VGT. Svého času jsem tohle téma dost řešil.
Takže bych debatu asi uzavřel. motor 1,5 TSI 85 kW je seškrcený a jistě nebude velký problém otevřít ho na jeho nominální výkon 110 kW.
Avatar - lamal
2. 2. 2024 15:05
Re: V dnešní době chvályhodný krok
Uzavriet mozeme, ale pravdu nemáš :-)
2. 2. 2024 16:49
Re: Re: V dnešní době chvályhodný krok
Ovšem 1,5 TSI 96 kW a 110 kW nejsou konstrukčně stejné motory.
2. 2. 2024 15:08
Re: V dnešní době chvályhodný krok
Leon HB 2012-2018 1.4 TSI 150 koní / 1166 kg / 8,0 s / 215 km/h manual
Golf HB 2020- 1.5 TSI 150 koní / 1376 kg / 8,5 s / 224 km/h manual
rozdíl je v hmotnosti a taky nejnovější evoluce 1.5 TSI EVO2 je velmi dobrý motor (pocitově na úrovni kdysi 1.8 TSI 118 kW)
1.4 TSI byl ve své době taky velmi dobrý
1,33 je taky dobrý, ale na svůj výkon dost žere (resp. více než 1.5 TSI)

jen pro info v 1.4 TSI mám najeto 150t km a 1.5 TSI jsem zatím najel 40t km (vše DSG)
1.33 160 koní zkoušeno v Arkaně ... příjemné svezení, ale ta spotřeba mezi 7-8 litry, ale jede dobře, možná až moc na podvozek Arkany
Avatar - Petr Kuchařík
2. 2. 2024 17:01
Re: V dnešní době chvályhodný krok
1,33 v Meganu při normální jízdě (140 dálnice, mimo 100) kolem 6 litrů. Při režimu Eco kolem 5 litrů.
2. 2. 2024 12:19
Re: V dnešní době chvályhodný krok
No to je udušenej. V jiných variantách (autech) je naladěný na 96 nebo 110 kW? Technika je stejná. Nebo myslíš, že VW vyvinulo 2 verze 1,5 TSI motoru?
2. 2. 2024 14:46
Re: V dnešní době chvályhodný krok
V 1. generaci technika stejná nebyla, 96kW měl turbo s proměnou geometrií lopatek, jinak provedenou povrchovou úpravu válců, používal Budackův cyklus časování ventilů, 110 kW varianta klasického ottíka, klasické turbo. V současné generaci je to alespoň z hlediska slovního popisu shodné u 84, 96, 110 a 130 kW varianty, turbo s proměnou geometrií, Budack, plasmou nanášený povrch válců. Jestli je to ovšem zcela technicky záměnné by chtělo ověřit podle katalogu dílů, 100% bych si tím nebyl jistý, s výkonem se mohou pojit různé silnější komponenty (ložiska, ojnice, setrvačník etc.).
2. 2. 2024 14:57
Re: V dnešní době chvályhodný krok
Myslíš, že je pro výrobce výhodné vyrábět různé mechanické díly pro každou motorizaci zvlášť?

https://www.autorevue.cz/…m-mozna-nevedeli
Avatar - lamal
2. 2. 2024 15:01
Re: V dnešní době chvályhodný krok
Ano je to vyhodne, su to komponenty ako kazde ine, s roznou cenou.
2. 2. 2024 15:03
Re: V dnešní době chvályhodný krok
To je odkaz na 8 let starý článek, který popisuje první generaci, která se právě podle výkonového provedení hodně lišila už v popisu. Dnešní generace se neliší ve slovním popisu, ale díly se lišit mohou. U obrovských sérií jaké má tento motor se různé díly vyplatit mohou, šetří se kde to jde, takže bez katalogu dílů bych nic nevylučoval. To, že to půjde čipnout o tom bych se nepřel, ale nebyl bych si vůbec jistý, že tím nebude postižená spolehlivost/životnost.
Avatar - lamal
2. 2. 2024 15:08
Re: V dnešní době chvályhodný krok
Spolahlivost resp zivotnost je vzdy ovplyvnena, ale vacsina ludi az na uplne bezmozgy davala autam, ktore si nachipovali lepsi servis a zachadzanie, co kompenzovalo navysenie. Pripadne este jazdny styl. Na druhej strane, keby je to so seriovym vykonom a rovnakym zachadzanim, vydrzi to isto dlhsie.
V neposlednej rade 1.9tdi bol vynimocne spolahlivy HW, takze to je podstatny faktor.
2. 2. 2024 15:25
Re: V dnešní době chvályhodný krok
1,9 TDI zase tak spolehlivý nebyl. Osobně mě dvakrát vypekl a nechal stát s prasklým hydroštelem a jednou prasklé těsnění pod hlavou. A to motor dostával nadstandardní péči. Žádné hoblování oleje 30 tis km.
Avatar - lamal
2. 2. 2024 15:57
Re: V dnešní době chvályhodný krok
Kazdy motor sa dokaze poruchat, tie zavady kt ta zastavili neboli typicke pre 1.9, zalezi aj konkretne aka, najlepsie boli rotačky pochopitelne, pak tie PD 150k neboli moc dobre.
2. 2. 2024 15:27
Re: V dnešní době chvályhodný krok
Buď v klidu. Životnost tím trpět nebude. Tahat z turbový 1,5 ky 150 koní není nic co by mělo motoru škodit.
Avatar - lamal
2. 2. 2024 15:01
Re: V dnešní době chvályhodný krok
Presne, aj som vedel odkial ma to výčepní klišé, ktore kolovalo o 1.9TDI.
2. 2. 2024 12:09
Re: V dnešní době chvályhodný krok
Když je 1.5 TSI 85 kW "overkill", jak bys nazval třeba Mini One First, kde přeplňovaná 1.5 měla jen 55 kW?
Za mě 1.5 TSI 85 kW je OK motor... pokud toho podladění využijí k eliminaci turboefektu, tak to může být super motor pro ty, co vzpomínají na atmosféry.
Avatar - Emel
2. 2. 2024 12:18
Re: V dnešní době chvályhodný krok
No ještě větší overkill :-) , ale stejný princip.
Atmosféře se to dost jistě podobat nebude, typicky jsou tyhle motory uřízlý nahoře, tj. spíš opak atmosféry. Pokud myslíš reakci na plyn, tak třeba.
2. 2. 2024 22:03
Re: V dnešní době chvályhodný krok
Já mám 1.4 TSI 92 kW a nahoře to není nijak extrémně uřízlé. Táhle to plynule v šrokém spektru otáček. Já jsem na to předcházel z osmiventilového dvoulitru, takže pro mě je to točivější motor než ten předchozí :D
Avatar - Emel
3. 2. 2024 18:11
Re: V dnešní době chvályhodný krok
Pokud se nepletu, je ta 1.4TSI ořízlá tak nějak v celém spektru... má 200Nm stejně jako ten litr, zatímco ta silnější 110kW verze měla 250Nm.
3. 2. 2024 18:42
Re: V dnešní době chvályhodný krok
Přesně tak. Je to oříznuté na 200 Nm a je tam menší převodovka na 200 Nm MQ200. Na těch 200 Nm stačí turbo s přetlakem 0,6 bar. Výsledkem je plynulý tah v celém spektru otáček, ale hlavně malý turboefekt. Slovy tehdejších novinářských recenzí "nepoznáte, že to má turbo, je to jako atmosféra" ... já jsem si asi tak 30 000 km zvykal na turboefekt, který v otáčkách pod 1500 rpm prostě je.
17. 2. 2024 09:21
Re: V dnešní době chvályhodný krok
S chipem na 118 kw a 240 nm, geniální motor! Opravdu to krásně táhlo linearne az skoro k omezovaci, kdyz jsem pak porovnal graf z valcovny, 1.5 96kw, chip na 130kw a 270 nm....ta 1.4 tahla o 800 otáček výš nez 1.5, proste i podle grafu z mereni byla 1.4 vic jako atmosféra.
Avatar - wakantanka
2. 2. 2024 12:23
Re: V dnešní době chvályhodný krok
akože vydolovať z oturbenej 1,5 55kW je absolútne mrhanie potenciálom a márne rozmýšľam, načo je to dobré. Však 55kW mala sériovo už Felícia z hladkej 1,6. To tých 55kW museli vydolovať z toho motora aj bez turba.
Avatar - Ja Prvni 123
2. 2. 2024 20:12
Re: V dnešní době chvályhodný krok
Protoze do toho vstupuje tocivy moment a jeho prubeh.

V praxi vlastne dulezitejsi, nez ten vykon.

Ovsem nazvat 85kW v nevelkem, zcela nesportovnim aute slabym motorem svedci o ztrate normalniho pohledu na svet.
Avatar - Emel
3. 2. 2024 10:01
Re: V dnešní době chvályhodný krok
A tak o to v tom vlákně nejde... 85kW jako základní motor je určitě v pohodě... spíš dneska na ten výkon fakt celkem v pohodě stačí ty litrové motory, případně nějaká 1.2... použít na to jednapětku je svým způsobem plýtvání. Jako zákazník bych se nezlobil.
3. 2. 2024 10:13
Re: V dnešní době chvályhodný krok
Jenomže kolik majitelů těch 85 kW využije? Moje máma nikdy u žádného auta nevyužila jmenovitý výkon, protože nikdy motor nevytočila ke jmenovitým otáčkám. Opravdu nikdy. A nebude sama. Ale zátah v nízkých otáčkách a odezvu motoru na sešlápnutí akcelerátoru využije každý den, aniž by si to uvědomila.
Avatar - Emel
3. 2. 2024 13:19
Re: V dnešní době chvályhodný krok
Je tam 48kW při 2000 a 62kW při 3000...
3. 2. 2024 18:39
Re: V dnešní době chvályhodný krok
Ano, právě tohle běžný uživatel využije. Výkon v nižších otáčkách.
Avatar - Emel
4. 2. 2024 13:12
Re: V dnešní době chvályhodný krok
Ta čísla co jsem psal ale platí pro ten litr, tj. i ten litr zvládne dodat slušnej zátah ve středních otáčkách. Trošku slabší bude ta prvotní reakce na plyn...
2. 2. 2024 22:07
Re: V dnešní době chvályhodný krok
Slabší motorizace včetně podladěných verzí jsou často určeny pro specifické trhy, kde jsou auta zdaňována podle výkonu.
2. 2. 2024 12:43
Re: V dnešní době chvályhodný krok
To spíše naopak, ne? Uřízlé turbo se od atmosfér vzdaluje ještě více než neuřízlé turbo. Turbo se od atmosféry liší tím, že dobře zatáhne dole, ale nahoře umírá rychleji. Tady zachováš charakter turba dole, ale ten rozdíl nahoře ještě více zvýrazníš, protože to bude umírat turborychle.
2. 2. 2024 22:15
Re: V dnešní době chvályhodný krok
Neměl jsem na mysli to, jak je turbo uřízlé nahoře, ale jak se chová dole. Výkonné verze mají většinou vyskotlaké turbo a tím pádem velký turboefekt. Typicky 1.0 TSI s přeplňováním 1,5 bar. Šlápneš na plyn v nižších otáčkách ... a nic ... nic ... nic ... a najednou to zatáhne. Naopak třeba 1.4 TSI 92 kW s přeplňováním 0,6 bar dokáže i v nízkých otáčkách normálně fungovat. Ano, furt je tam je nějaký turboefekt, ale neobtěžuje.
2. 2. 2024 16:44
Re: Re: V dnešní době chvályhodný krok
Mazda má 90 kW z dvoulitru. ;-)
Avatar - Emel
4. 2. 2024 13:16
Re: Re: V dnešní době chvályhodný krok
Jasně... bez turba. To je u atmosféry celkem rozumný nominální výkon, ne? 45kW z litru... běžných je třeba 55kW... hlavně u atmosféry bez objemu ten krouťák nenaženeš.
Avatar - hugino
2. 2. 2024 10:41
Keby ...
... toto pochopil Ford , Peugeot alebo Opel tak by zákazníci mali z čoho vyberať a neboli by v predajoch segmentu C tam kde sú . VW správna voľba a už len počkať čo urobia z cenami lebo za mňa FL hlavne predok :yes:
Rozbalit vlákno
5
2. 2. 2024 11:59
Re: Keby ...
Čo keby pochopil Ford?
Avatar - hugino
2. 2. 2024 12:34
Re: Keby ...
Že má nechať vo Focuse 1.5 EB štvorválcový .
Avatar - Emel
2. 2. 2024 12:49
Re: Keby ...
1.5EB byl ale taky r3, ne? :-)
Avatar - lamal
2. 2. 2024 13:22
Re: Keby ...
V MK3 tam bol r4, upravena 1.6eb, ktora mala vychytat chyby predchodcu
Avatar - twistedTSD
3. 2. 2024 14:22
Re: Keby ...
On ten 1.5 R3 ale nebyl úplně marný. Pořád mnohem důvěryhodnější motorizace než 1.0 114 nebo kolik kW.
2. 2. 2024 10:55
Víme
Bože to je zase nadpis. Víme proč vypadl 1.0TSI.

V textu: Asi, protože, nejspíš, možná. Dementi
Rozbalit vlákno
3
2. 2. 2024 12:31
Re: Víme
no... ano... neví nic :D :D
Avatar - Mokrous
2. 2. 2024 12:31
Re: Víme
To je bohužel klasika na autoblesk.cézet
Avatar - Jenik3
2. 2. 2024 16:20
Re: Víme
Alespon je na o cem mluvit na vikend.
Nadpisy jako "Vime prvni" je cisty bulvar. Byt to odborny portal, tak do nadpisu autor uvede ten duvod...jenze on jaksi neni...
2. 2. 2024 11:11
Víme, nevíme ?
Jak je to tedy s Polem a Taigem, kde se dnes nabízí 1,0 TSI a 1,5 TSI? Tam nejde o produktivitu?

Prostě u Pola a Taiga již jen 1,5 TSI, když ten 1,0 TSI tak zavrhli.
Rozbalit vlákno
0
2. 2. 2024 11:35
+ 50 tis. za jeden válec nikoho neurazí
Je to šikovný tah, jak ze zákazníků dostat víc peněz, + 50 tis. za jeden válec nikoho neurazí. A také jsem si vzpomněl na nového Golfa v 2018, se slušnou výbavou a čtyřválcem za 400 tis., to byly panečku ceny
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
2. 2. 2024 12:24
Re: + 50 tis. za jeden válec nikoho neurazí
No to těžko... +50t je aktuální rozdíl mezi 1.0TSI 81kW a 1.5TSI 110kW, viz vedle článek o Octavii Fresh.
2. 2. 2024 11:57
Víme proč...
Teda vlastne nevíme, VW to nevysvetlil... :-[]

Dôvod asi bude tradičný - šetrenie nákladov. O jeden variant pohonu menej, menšia materiálová základňa, zjednodušenie montážnych postupov, zníženie kapacity výrobnej linky motorov, len pre najmenšie modely VW, aby ušetrili pár ľudí a stíhali ju opravovať, zrejme má už najlepšie roky za sebou. A zákazníci Golfu sa cez vyššiu cenu nového základu prenesú, veď chcú Golfa, tak prečo polemizovať o cene? Apoštol za to vždy stojí, nie? :-)
Rozbalit vlákno
0
2. 2. 2024 11:57
Víme proč...
-duplicita-
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
2. 2. 2024 12:26
Já to vím,
bude to jasná výhoda nad konkurencí. Chvíli jsem střídal 1,2 a 1,0 TSI, oba motory jedou dobře, ale čtyřválec je kulturnější.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
2. 2. 2024 12:30
Slabý čtyřválec
podle mě 85kW není slabé, ještě nedávno byly populární motory 66kW v podobně velkých autech a byli jsme s nimi spokojení.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
2. 2. 2024 13:00
Re: Já to vím,
Aj odspodu sa 1,2tsi zbiera lepsie ako akekolvek litrove turbo... a cim mi auto starne tym som za to 1,2 tsi co mam radsej a radsej ... s remenom uz je to bezproblemovy motor ... zatial nemam ziadne vyhrady ... skoda ze scala nedostane to upravene 85 kw 1,5 tsi.... nakolko silnejsia 110kw verzia s vypinanim valcov je pre mnohych zbytocna ale 1,0 tsi uz zase prilis osekana a hlavne len s troma valcami... 1,5 tsi 85 kw by v scale bola jednoducho dokonalost... a zaroven dokonale jednoduchy motor... co uz ... lebo mne scala nadalej vychadza jedine s 1,0tsi ( do tych 20 litrov ) ... ach jaj... ale ok... neurazilo by ma to... akurat v golfe chapem ze tam uz 1,0tsi nikto nechce a v octavke predpokladam je situacia podobna...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - lamal
2. 2. 2024 13:23
Re: Já to vím,
"1,5 tsi 85 kw by v scale ........... a zaroven dokonale jednoduchy motor.." .... ty zase vies o com pises
Avatar - Jenik3
2. 2. 2024 16:25
Re: Já to vím,
Ackoliv je pravdou, ze auto jezdi na vykon, tak hodnota maximalniho vykonu neni pro vetsinu ridicu tak dulezita, jako prubeh kroutaku.
Octavia 85kW neni zadny lenoch, ac se muze 85kW jevit jako "pouze" a "malo".
Podobne to cekam u 1.5 TSI ve slabsi verzi. Zadny lenoch to nebude. Odhadem zrychleni 0-100 za 10s a maximalka 200kmh.
Avatar - lamal
2. 2. 2024 17:21
Re: Já to vím,
Myslel som tu skopirovanu cast vety "dokonale jednoduchy motor" ... co sa tyka vykonu 85kW to je uplna pohoda, suhlasim s jeho aj s tvojim pohladom na podanie krutiaku a max vykon :-)
Avatar - Barry Lyndon
2. 2. 2024 16:22
Re: Já to vím,
Ta 1.2 TSI není nějaká megatragédie ani s tím řetězem. V našich firemních Golfech 6 se dělaly rozvody poprvé ve 120 tisících a stálo to nějak málo, že si to ani nepamatuju (asi 3 tisíce nebo tak něco, normálně v autorizáku, to jsou asi dva halíře na kilometr... :D )
Avatar - lamal
2. 2. 2024 17:23
Re: Já to vím,
Problem s karbonom a ovladanim turba ovsem majú... a kto zle diagnostikuje karbon, tak vymeni "polovinu veci", ECU hlasi totiz poruchu turba v niektorych pripadoch karbonu.
Avatar - rohYpnol
2. 2. 2024 15:55
Víme proč
Nadpis - víme proč...
Text - teoretickým důvodem by mohlo být...

Bravo, bulvár hadra!!! Redakce opět perlí...
Já myslím, že důvodem mohlo být třeba i to, že 1.0 TSI a obecně R3 koncepce je nesmysl, který funguje jen na papíře.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Jenik3
2. 2. 2024 16:17
Re: Víme proč
Nebudeme plakat a kupovat vence "vzpominame".
2. 2. 2024 16:28
Re: Víme proč
Hlavne to je v ramci unifikace. Levnejsi zjevne je vyrabet vic 1.5 a podladovat motory na 85 kW.
Avatar - rohYpnol
2. 2. 2024 17:21
Re: Víme proč
To si nemyslím. Protože ty 1.0 TSI budou vyrábět tak jak tak. Jen je to o té logistice a větší obtiznosti montáže různých skupin.
3. 2. 2024 11:57
Re: Víme proč
Do nakupni tasky je ctyrvalec asi vhodnejsi, ale u octavie a noblesnejsich aut obecne by ten dvanactivalcovy charakter litru chybel, takze tam jej snad nenahradi.
Avatar - twistedTSD
3. 2. 2024 14:26
Re: Víme proč
Zajímavé. V rodině máme už třetí 1.0 TSI a funguje na silnici úplně normálně.
2. 2. 2024 19:38
zadna skoda…
Dole to bylo uplne mrtvy, pak to vcelku tahlo a nahore zas nic. 1,5 jede aspon lip dole. Trivalec je koncepce mozna do malyho bagru ale tim to tak konci
Rozbalit vlákno
0
3. 2. 2024 16:17
Víme proč
Hrozně se mi líbí nadpis: víme proč a z textu pak vyplývá, že vlastně neví, ale myslí si to😀🙈
Rozbalit vlákno
0
4. 2. 2024 09:05
Tak vite nebo nevite?
Tak, hlavne, ze clanek rika, ze vedi, proc? No ale ja sem se docetl jen o teoriich. :-[] :-[]
Rozbalit vlákno
0
5. 2. 2024 12:28
Proč v tom je turbo?
Tenhle výkon umí kde kdo z atmosféry i bez turba - třeba Toyota. Tady zas někde soudruzi z NDR udělali chybu a ta světla toho vlaku, co jim ujel, už ani nevidí. Je to marný, je to marný, jeho marný.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
5. 2. 2024 13:22
Re: Proč v tom je turbo?
Turbo v tom je proto, aby dodalo výkon v nižších a středních otáčkách. Není zač ;-)