Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sbohem tříválcům: Víme, proč se VW Golf rozloučil s 1.0 TSI

Lukáš Volšický
Diskuze (96)

Nejnovější Volkswagen Golf se oficiálně loučí se základními tříválci a nově je nahrazuje slabým čtyřválcem. Zjistili jsme, proč tomu tak je.

Volkswagen v minulém týdnu zahájil letošní oslavy jubilejního 50. výročí kultovního Volkswagenu Golf, když oficiálně představil dlouho slibovanou modernizaci nejnovější osmé generace. S letošní zásadní novinkou wolfsburgské značky jsme vás už seznámili a už tehdy jsme si všimli, že z nabídky benzinových motorizací zmizel dříve základní přeplňovaný tříválec 1.0 TSI a rozhodli jsme se zeptat českého zastoupení, proč tomu tak je.

Nový Volkswagen Golf se bude v Česku prodávat s novým základním motorem, kterým bude větší turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.5 TSI s maximálním výkonem 85 kW (115 koní). Ještě před modernizací se však osmý Volkswagen Golf prodával i s menším litrovým tříválcem, s nímž se továrna asi definitivně rozloučila.

Výrobce spolu s modernizací oficiálně potvrzuje ukončení zástavby standardní motorizace 1.0 TSI i mild-hybridní jednotky 1.0 eTSI do nejnovějších modelů Golf a Golf Variant. Novým základním motorem pro vylepšený Golf se tak stává již uvedená čtyřválcová patnáctistovka, ale Volkswagen neuvádí žádný konkrétní důvod pro významnou změnu. Po tříválcové éře se tak „potichu“ vrací k populárnějším čtyřválcům.

Video se připravuje ...

Teoretických důvodů pro novou základní jednotku může být více, ale podle českého zastoupení značky se s největší pravděpodobností jedná o zjednodušení a zefektivnění výrobního procesu. Dalším důvodem může být i nižší zájem o tříválce v oblíbeném modelu značky, jaké minimálně na našem trhu převálcovaly čtyřválce.

Evropská čísla bohužel neznáme, ale ze všech prodaných Golfů osmé generace se v Česku prodalo pouhých 17 procent vozů s nejslabšími motorizacemi 1.0 TSI a 1.0 eTSI, zatímco větších čtyřválců 1.5 TSI a 1.5 eTSI se v Česku prodalo 61 procent! Český importér na náš dotaz uvedl, že procentuální zastoupení motorů v celkových prodejů kombinují standardní pětidveřový hatchback i rodinné kombi s obchodním jménem Variant.

Už brzy se v Česku představí nový Golf a Golf Variant i ve zvýhodněné výbavě People, jakou značka nedávno představila pro nejprodávanější modely ve svém portfoliu. U oficiálních prodejců budou k objednání už při spuštění předprodeje novinky.

Lukáš Volšický
Diskuze (96)

Doporučujeme

17. 2. 2024 09:21
Re: V dnešní době chvályhodný krok
S chipem na 118 kw a 240 nm, geniální motor! Opravdu to krásně táhlo linearne az skoro k omezovaci, kdyz jsem pak porovnal graf z valcovny, 1.5 96kw, chip na 130kw a 270 nm....ta 1.4 tahla o 800 otáček výš nez 1.5, proste i podle grafu z mereni byla 1.4 vic jako atmosféra.
5. 2. 2024 21:18
Re: moc líbí
Ty máš evidentně IQ idiota, co nechápe smysl psaného textu.
Avatar - Emel
5. 2. 2024 13:22
Re: Proč v tom je turbo?
Turbo v tom je proto, aby dodalo výkon v nižších a středních otáčkách. Není zač ;-)
5. 2. 2024 12:28
Proč v tom je turbo?
Tenhle výkon umí kde kdo z atmosféry i bez turba - třeba Toyota. Tady zas někde soudruzi z NDR udělali chybu a ta světla toho vlaku, co jim ujel, už ani nevidí. Je to marný, je to marný, jeho marný.
Avatar - Emel
4. 2. 2024 13:16
Re: Re: V dnešní době chvályhodný krok
Jasně... bez turba. To je u atmosféry celkem rozumný nominální výkon, ne? 45kW z litru... běžných je třeba 55kW... hlavně u atmosféry bez objemu ten krouťák nenaženeš.