V Česku odstartoval prodej vrcholného elektrického volkswagenu, který konečně přiváží od začátku vyladěný celek. Díky akční nabídce People navíc v jeho případě dostanete výbavu téměř za 189 tisíc v ceně. Jak jezdí?
Ty marketingové dojezdy jsou velmi směšné, doporučím podívat se na toto video na YT od kluků ze slovenského Top Speedu, přejezd Slovenska - dali lehce přes 400km se spotřebou 17kWh/100km...
A to jsem v šoku, jak to vůbec dokázali.
Co z videa plyne, že ze Zvolena jeli spodem a už ne po dálnici. A co si pamatuju, tak na mnoha úsecích D1/R1 atd. se na Slovensku jezdilo 110-120km/h. Nevím, jak to je teď. Už jsem tama dýl nejel. Takže pokud to šmrdlali 80-120, tak by to mohlo na krev vyjít, no.
Jinde jezdili na dálnici za cca 25kWh/100 km a to nejeli žádnou střelbu, ale spíš pod limity. Stačí trošku vítr, déšť, chladno, kopeček, párkrát přidáš a nazdar. Celkové průměry včetně měst a okresek vycházely okolo 19-20kWh v teple a v klidu.
A kdo nemá nabíječku doma, tak bude řešit jako vždy to samé.
77kWh využitelných se v praxi ukazuje jako lež koncernu a je to cca 71kWh u nového auta!
Režim 80-10% na delší cestě = 50kWh / 25kWh = 200 km normální jízdy po dálnici.
V ideálních podmínkách s velkým sebezapřením dáš 250-300km.
Ale když ono to v reklamě tak hezky vypadá, když ti slíbí 600-700km...
Jj, šli 200 km po diaľnici ľahkou nohou, 200 km po ceste 1. triedy (okolo Tornale je zvýšenie rýchlosti na 100 km/h). Cez pekný slnečný deň, 25.1.
Len spomínali, že silne fúkalo, a na Sk vždy fúka zo západu na východ. Maroš písal, že to nevedia veľmi vyhodnotiť, že fúkalo prvú polovicu cesty.
Otázka je, či by dali spätnú cestu.
No až budou mít EV kombíky bezpečné baterie 120 kWh a víc se zárukou alespoň 10 let a možností výměny baterie v ceně okolo 150 tisíc Kč a zlepší se infrastruktura pro lidi bez vlastních wallboxů, tak se o EV začnu pomalu zajímat. Zatím to nechám nadšencům.
Tak určitě někdo ano a pro někoho to dokonce může i dávat racionální smysl.
Zbytek jsou ale ti pozeři a nebo jen věřící. Lidi věří od pravěku hlavně na bludy, tak proč ne na EV.
To jsou zase slinty. Id 4 dává 400 km běžně. Je vyšší s horším odporem a a starším motorem/software. Ale podle tebe ujede nová id 7 min. A to zhruba o 150 km. :-[]:-[] . Proste nikdy jsi s nimiž podobným nejel ale chytrý si jak brouk pytlik.
Len v dobrom, pytlíku :D , pozri si ten test na topspeed sk. Cesta z Bratislavy do Košíc 404 km (z toho 200 km diaľnica pomalším tempom. Pekný slnečný deň 25.1., teploty postupne k večeru klesli k 7 stupňov, cez deň 12-14 (neviem)?
Záleží veľmi na teplote a rýchlosti. Rasťo Chvála po 50 000 km s Enyaq 80 hovorí, že v zime na diaľnici rátajte s 200 km. A nezdá sa mi zaujatý.
Ale díky za zdieľanie skúsenosti s ID4. Snažíme sa v tom viacerí zorientovať. A nejaké skúsenosti s elektro mám, ale nie je to zatiaľ pre mňa vhodné auto. A z ekologických dôvodov máme len jedno. 🤷♂️
Ty máš ID.4? Vždy máš nabito na 100%?
Jezdíš vždy v režimu 100%-0% ???
V zimě a na dálnici 135 tacho ujedeš bezpečně 400 km? Běžně a vždy?
Když někdo napíše v režimu 80%-10%, tak podle tebe tvrdí, že to je 100% a ne 70%?
Atd...
Faktom je, že rozdiel v spotrebe by mohol byť medzi ID.4 a ID.7 väčší. Na druhej strane, toto je výkonnejšie a tiež je to skrátka skoro 5-metrová a 2,4-tonová krava.
Víš jak, cestu tam dali eko a zpět to kalili = cestu zpět rozhodně na jedno nabití nedali :-[] I tak to Maroš naznačoval, tj zpět dálnice určitě 130 - 135kmh. tak zas jako vždy max 300km a pak hurá na nabíječku :-[]
No pro mne je ten rozdíl dost zásadní.
Já si taky většinou po 200-300 km protáhnu nohy a záda a skočím si na WC.
A jak dlouho se pauzíruje, no to přece záleží. Jednou nabíječka nefunguje, jindy zase čip, občas je plno, nebo jen 50kW stojan, takže klidně hodinu i dýl.
Někdy je zima a baterie třeba není předehřátá atd. No jasně, máš si přece nastavit předehřev, pokud ho máš, nebo navigaci atd. A hlavně plánovat jak a kudy jet. Prostě pořád otrokem auta.
Občas musíš kousek z trasy, aby tam ty nabíječky byly atd... A pak chčije a chybí střecha a nebo tam není tvoje oblíbený občerstvení a nebo vůbec žádný atd...
No a se smraďochem prostě odjedu klidně celou dovolenou, nebo trasu okolo 1.200 km bez palivové tísně a zastavím si kdy chci a kde chci a na jak dlouho chci já.
Pro někoho zanedbatelné, pro mne zásadní.
Podotýkám, že nemám dům s wallboxem, který utrpení zmenšuje, takže pro mne to je naprosto NO-GO.
Nový apoštol ID.7, vrcholný model koncernů, král třídy.
BRAVWO :yes:
P.S. Redakční muItitroII a roztleskávač diskusi -apoho- jen muže slintat na tento úžasný skvost, nemá ani na zánovní BMW X5 PHEV.
Na radě je imaginární 550e ve čtvrtek 😆😂🤣
Samý BMW club 🤮
Seš nomáuní, Uďo? Kankunen je standardní profil už dlouhý roky.
Nemyslím si, že je náročnej sport se v nich vyznat.
Každej je tu krapet podivnej, ale jen pár je tu skutečně zralejch na klec.
Pokud to ale není hamuna tak je to hlupák a trotl, protože se zde zásadně baví jen s tím chudákem hamunou, a to naprosto vážně.
Nápadně často se vyskytuje ve vlákně, které začne Horký Rom a většinou v podobném duchu jako Fomax a další hamuny.
Kankunen ti chcel len v dobrom poradiť, že HR a jeho alter egá sa priživujú na reakciách. Ja mám HR a jeho klony ako väčšina na hate liste.
Asi niečo zlé zažil a je to iste aj smutný príbeh pre jeho okolie. Tu má bezpečné miesto, vytvára si nové profily, palčekuje a snaží sa naštvať tých čo na neho reagujú. Prípadne ti začne posielať súkromné správy.
A ty pomaly prichádzaš na to na čo sme prišli my ostatní už dávno. Reagovať na neho ti nič neprinesie, ale kľudne skúšaj ďalej 🤷♂️
Lubo, děkuji za vysvětlení a já to chápu ale chvilku do něj budu šít. Uvidim, jestli se stáhne do nějaké ulity. V posledním měsíci už alespoň omezil některé profily :-)
takže ses odkopal, blbe! Máš tady asi 20 falešných profilů a největší energii vynakládáš na jejich udržování a přepínání mezi jima. :no::no::no::no::no::no::no:
Dobíjecí tarify jsou jedna z velkých brzd rozvoje EV v ČEZku, resp. obecně. Představme si, že by se takto debilně tankoval benzin... Tomu za třicet, tomu za šedesát... jo a ty nemáš žádnou kartičku, tak to bude litr za devadesát korun... :no::D:D
Porovnání cen nabíjení a tankování v Pelhřimově (náklady na 1 km jízdy)
udávaná spotřeba nejlevnější (5,9 Kč/kWh) nejdražší (32,21 Kč/kWh, bez poplatku za připojení)
Škoda Enyaq 80 16,6 kWh/100 km 0,98 Kč/km 5,35 Kč/km
Tesla 3 LR 14 kWh/100 km 0,83 Kč/km 4,51 Kč/km
nejlevnější (36,40 Kč/l) nejdražší (36,90 Kč/l)
Škoda Octavia 2.0TDI 4,2 l/100 km 1,53 Kč/km 1,55 Kč/km
Škoda Fabia 1.0 TSI 5 l/100 km 1,82 Kč/km 1,85 Kč/km
Zdroj: https://www.lidovky.cz/…n_ekonomika_lsva#…
Dobre, ešte spočítaj koľko stojí rakovina, astmatické problémy a podobné "radosti", ku ktorým výfukové plyny znateľne prispievajú... To ako keby neexistovalo, že?
Tak jednak je to dost vysoké a Cx = 0,23 je u elektromobilu spíš špatné než dobré - vždyť nový Superb liftback má totéž (na spalovák dost dobré!) . Efektivita samotného pohonu asi taky není úplně špičková... skutečná kapacita baterie je menší než deklarovaná, ono se to nasčítá...
Re: Opravdu existuje nějaký relevantní počet šílenců...
Mě se novej Mustang V8 GT líbí a klidně bych se i projel a za ty prachy je to slušnej povoz, ale stejně zase půjdu pro další Passat. :-!
Někdo chce emoce a hračku a jinej prostě praktický auto a blbnutí přenechá druhým.
Re: Opravdu existuje nějaký relevantní počet šílenců...
Jo, proč ne. Hlavní je, aby byl člověk spokojenej. Kdybych přehazoval prachy vidlema a měl víc garáží a Mustanga na občasný výlety, tak snad i jo. Ale stejně by mě víc, než spotřeba štvalo to, že ten výkon vůbec nevyužiju. K čemu by mi byla taková nálož pod zadkem ve světě, kde se pořád ploužíš 70 za ostatníma a co pár metrů jsou kamery a měření?
Já jsem nešťastnej, že ani svých 200 koní nevyužiju a pořád se jen musím krotit a dávat pozor, abych nezapomněl, kolik jedu.
A navíc furt něco převážím a kolikrát i ten velkej kombík není dost velkej.
Ale jinak vždycky jen 98 oktanů a nebo teď Vervu diesel. Akorát já jsem zvyklej na 5-6/100 :-!
A pak nemám ani dobrej pocit z představy, že bych užíval víc jak jedno auto. Beru to jako plýtvání a zhýralost. Takže bych stejně koukal po něčem jako A6 Allroad, nebo kdybych zešílel, tak RS6/7/Q7/8 aby to zase zvládalo tak nějak všechno...
Ale chápu, že si někdo chce udělat radost na stará kolena. :D:D:D
Re: Opravdu existuje nějaký relevantní počet šílenců...
Ještě nevím, jestli chci. Ale při hypotetické volbě za 1.6M je favorit výběru.
Jsem tak trochu estét a trochu blázen a řeším i jestli pro člověka mé ho věku není takové auto nepatřičné a jestli v něm už nevypadá směšně. Asi jako když si 70+ pán bere za manželku sexy prsatou vyladěnou dvacítku. :-)
Re: Opravdu existuje nějaký relevantní počet šílenců...
RS3 je, resp. vypadá, jako normální kára. Zrovna jako bávo M5, nebo třeba tvoje Alfa. Hulákající Mustang už vzbudí víc pozornosti, v našich končinách, přesto, že je to svým způsobem obyčejnější auto než M5 nebo Alfa QV. Tak nějak jsem to myslel.
Ferrari SF90 Stradale (jako příklad) už je za hranou, pro mě. I když pominu ty prachy a malou použitelnost. Jo, líbí se mi, ale k mému věku, způsobu života a prostředí, kde žiji, se nehodí.
Re: Opravdu existuje nějaký relevantní počet šílenců...
SF90 aj keby nejazdila a len stála v garáži tak to je krásne potešenie pre oko.
Tiež som mal kedysi problém s tým čo na to okolie keď si kúpim to či hento ale už prdím na to. Ukazovať, chváliť sa nechcem alebo to není priorita ale treba si spraviť občas radosť a kúpiť po čom srdce túži.
Re: Opravdu existuje nějaký relevantní počet šílenců...
Gile,moze ti byt uplne u pr.ele co si kto o tebe mysli pokial ti to auto urobi radost ;-)
A na zahodenie nie je ani ked 70 rocny pan ma 20 rocnu "opatrovatelku" pri sebe.Peniaze si do hrobu nezoberes,tak treba si ich vediet poriadne uzit v kazdom smere :-!
Re: Opravdu existuje nějaký relevantní počet šílenců...
Jasně, ale je tu malinkatá šmouha, jak u těch aut, tak u těch ženskejch.
Ona nebude třeba (hypoteticky) zlatokopka, půjde o křišťálovou čistou lásku. Bude ochotna ti splnit jakékoliv přání. Ty si přání vymyslíš, to jo, ale už ho jaksi nedokážeš zkonzumovat tak, jak se sluší a patří. Jí to třeba ani nevadí, ale tobě? A s kárama to je vlastně podobný.
Když tedy pominu, jak to vypadá z pozice vnějšího pozorovatele a budu dělat, že je mi to jedno.
Re: Opravdu existuje nějaký relevantní počet šílenců...
Gile,tak Mustang GT je taka starsia ,starana zena s poriadnou V8 pr.elou a nejakym tym kileckom navyse,takze nie je to 20 rocna stuka co potrebuje toho veeeela a casto,takze tej by si mohol v pohodicke stihat aj v tvojom veku,tak aby si si ju uzil na maximum ;-)
Na tvojom mieste by som si ju isiel trosku osahat na gentlemana,zobral ju na prechadzku po peknych okreskach a videl by si ci by nakoniec preskocila iskra a zrodila by sa nova laska :-!
K čemu je vlastně teda ta norma? Vždy je tam dodatek, ale v praxi počítejte a k tomu o hodně nižší číslo km. Proč si z nás neustále ďelá někdo pr….. (výrobci aut pod zaštitou EU) a nevznikne norma, která by opravdu něco vyhodnotila aspoň trochu reálně. To je takový problém pro výrobce vzít 100 aut, dát to různým řidičům do různých podmínek a pak to vyhodnotit bez mazání medu kolem huby?
Norma je norma a je tu proto, abys věděl, za kolik ta auta umí jezdit, když se jede podle normy a tak jak má. Já úplně v pohodě jezdím za WLTP a když jezdím větší dálky a krotím se, tak v klidu i o 10% níž.
Když jezdíš se studeným motorem po městě a nebo závodíš na okreskách a v kopcích s plynem na podlaze, tak pochopitelně za WLTP nejezdíš.
A výrobci nebudou uvádět spotřebu pro normální jízdu a pro střelbu zvlášť.
Počkaj, myslíš elektrický Mercedes? Lebo tie bezpohlavné beztvaré kopy (keď už nechcem opakovať sprofanované ocucané bonbóny) sú dizajnové zúfalstvo, to fakt radšej megaobličky od BMW. Keď som testoval i7, nadával som na ten wannabe Rolls-Royce dizajn, ale aspoň to má nejaký tvar. EQS žiadny tvar nemá, to je len niečo, čo vyliezlo z aerodynamického tunelu.
"Ve srovnání s nejnovějším Passatem Variant je ID.7 o 24 mm delší (4961 milimetrů), má o výrazných 125 milimetrů delší rozvor (2966 mm) a o 32 mm nižší (1538 mm) a deset milimetrů širší (1862 mm) karoserii."
Ve kterém vesmíru má aktuální Passat 1570 mm ? :no::-)
Tu výšku pontonu, která z toho dělá otylou velrybu (zejména v té "komunikační" bílé) taky nechápu... Zvlášť když Tesla a bambilion Číňanů zvládnou EV normálních proporcí... A imho tomu moc neprostpívá ani to podivné zvlnění, to z toho dělá akorát otylou velrybu na druhou :-) .
Je to prece kuli tlusté elektrické podlaze, která je dost vysoká. I ty tesly to tak mají. A design - opět vynucen funkcí, když se loví každá setinka odporu vzduchu. Proto ty EQ mercedesy jsou taky tak ošklivě placaté. Za mne toto jde skousnout, pokud to pomáhá dostat reálný dojezd k 500 km tak je to fajn. S tím se dá úplně normálně fungovat.
... když vidím takovou odpornou obludu. A to nemám nic proti EV, ale VW id a jejich klony jsou nechutnost sama.
Nechápu, proč někdo neudělá pěkné EV, jako je třeba Tesla S, tohle jsou jen trapné škatule na stereoidech.
To je vidět jak je to tu povrchní. To že moderní Evropský EV auta mají specifický design je jasný. Ale fakt to nebude tím, že by po desetiletích výroby aut značky neuměly udělat auto hezčí. A samo že jsou i hezký BEV auta, ale pak si přečteš test BYD (fakt hezký) a dočteš se že máš vzadu kolena u krku. Protože podlaha. Tak asi tak. Evropani se totiž snaží udržet dosavadní praktický vlastnosti aut, a design je toho výsledkem, číňanům je to buřt.
To byla samostatná firma? Dokonce veřejně obchodovaná? Jako že to naházeli investorům na hlavy a teď jdou od toho? Tak oni v zásadě žádnou reputaci nemají, tak se ani nemusejí bát, že ji ztratí :no::D:D .
... a vlastně už přestal existovat,
Volvo se ho rychle zbavilo, protože Polestar se stal brutální zátěží a těžce kazil cenu akcií Volva.
VW ruší ID4, ale nemá samostatnou divizi, které by se zbavil ... :-[]:-[]:-[]:-[]:-[]
ID.7 je elektromobil pro Evropana. Žádné čínské pozlátko s mluvící umělou inteligencí a kýčem. Jako spolujezdec jsem s tím jel v Německu cca 300 km, sám jsem pak řídil necelých 100 km. Je to něco jak Passat B6 z dlouhé ságy jeho generací.
Co to všechno kazí je cena. Byť je to citelně větší a uvnitř je komfortnější než stávající Passat, tak je prostě o 200 000 dražší než by měl být.
Co to všechno kazí, je ještě slabá efektivita a nabíjení by mohlo být rychlejší ( to auto je určeno na dlouhé štreky).
Ano v německých testech nebude vycházet úplně špatně, ale VW by měl přidat na tom hlavním, co běžné řidiče od BEV odrazuje.