Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Žádný strach, Toyota stále vyvíjí nové spalovací motory!

122 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
“5,5 milionu lidí v japonském automobilovém průmyslu, kteří celý život pracovali na motorech, by se ptalo ‚K čemu to všechno bylo?”

K ničemu, budou vyrábět kazetové magnetofony a walkmany :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Pane teplý Rome. Elektromobil je starší technologie než auto se spalovacím motorem s vnitřním spalováním. První elektromobily byly zkonstruovány někdy kolem roku 1830. Až teprve kolem roku 1870 byly zkonstruovány motory, které dnes trhu vládnou. Motory s vnitřním spalováním iniciovaným zapalovací svíčkou. Váš argument není v souladu s realitou, teplý Rome.
Hendly
A co to meni na dnesni situaci kdy elektro prodělává bouřlivý vyvoj?
Avatar - Anonym
Anonym
Nic. To s tím nijak nesouvisí.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Nevidim bourlivy vyvoj.

Vidim jen bourlivou marketingovou a politickou podporu.

Jinak se ty baterky zase tak moc nelisi.
DonVito
Ze nejlepe prodavane auto sveta nepovazujes za bourlivy vyvoj.

Co by se asi muselo stat, aby ano?
😁 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Bouřlivý vývoj byl na přelomu tisíciletí. Li-Ion baterky byly energetickou hustotou úplně jinde než starší řešení (Pb, NiFe, NiCd, NiMH). Od té doby je to spíše postupný vývoj zaměřený spíše na snížení výrobních nákladů než na vlastnosti, které už se blíží přirozenému limitu.
DonVito
Jaka energeticka hodnota tvori prirozeny limit?

Resp. co je to prirozeny limit??
😁

Mas na mysli maximalni teoretickou hustotu energie 2600Wh/kg? 😉
The theoretical limit for chemical battery energy density is determined by the specific energy of the chemical reactions involved in the battery. For lithium-ion batteries, which are currently widely used, the theoretical energy density limit is around 2,600 Wh/kg.

Nebo jaky je ten tvuj prirozeny limit?
Avatar - Anonym
Anonym
Přirozený limit je atom lithia. Málokdo si to uvědomuje, ale lithium je nejefektivnější přenašeč elektrického náboje. Žádný lepší není a nikdy nebude. Stačí se podívat na periodickou tabulku prvků.
DonVito
A kolik ze je ten limit?
😁

Ja jsem uvedl teoreticky 2600. To je desetinasobek dnesni hustoty.
😉

https😐/physicsworld.com/…-density-record/
Prostuduj si tento clanek, pak se mozna chytnes za nos....
Avatar - Anonym
Anonym
Kolik je teoretický limit? Nevím. Pokud si někde našel 2600 Wh/kg, tak to asi bude pravda.
Ano, když tam jako anodu použili kovové Li místo grafitu, tak je hustota jistě lepší. Ale na tom není nic nového či převratného. Kup si knoflíkovou baterku CR do svého keyless klíčku a máš taky kovové Li jako anodu. Jenže to je primární článek, který se nenabíjí, tzn. za celý svůj život neudělá ani jeden jediný cyklus. V Li-Ion potřebuješ cyklovat třeba 1000 cyklů a na to se anoda z kovového Li nehodí.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
😂

Co to ma spolecneho s bourlivym vyvojem?

Masivni dotacni politika a agresivni, az neeticky, marketing protlacily prodeje.

To nema s vyvojem tech baterek spolecneho zhola nic.

Tam je pravidelne hlasena "revoluce", ale v praxi zatim nic.
DonVito
"V praxi zatim nic" muze napsat jen clovek, ktery o baterkach vi malo.

Sorry.

https😐/physicsworld.com/…-density-record/

Technology advances: the energy density of lithium-ion batteries has increased from 80 Wh/kg to around 300 Wh/kg since the beginning of the 1990s. (Courtesy: B Wang)
Hendly
Mozna v tom je ten problem.
Nevis co se deje v technice a proto ti pak nedava smysl podpora.

Propad ceny baterii v násobcích a zlepsovani jejich vlastnosti zrychluje a je jen otazka casu kdy prevalcuji spalovaci auta.
Avatar - Fomax
Fomax
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Fantastická slovní zásoba a rozhled :yes:
ryccardo
To je v poradku ze EV zaziva vyvoj, jen musite vy EV fanatici pochopit ze se nejedna o zanik spalovacich motoru za 10 let jak to prezentujete. Nejde o prechod ICE na EV, ale o rozsireni EV pohonu, ktery zabere urcity podil trhu. Toyota to zjevne chape. ICE se budou pouzivat a vyrabet dal, tak je potreba je dal vyvijet. Chvalim racionalni pristup Toyoty :yes:
DonVito
Nokia mela stejne přání s klasickymi telefony.

Ostatne tva myslenka je zalozena na take na... prani.

Klidne si za pet let kupuj drazsi fosilni auto, kdyz budes takovy nadsenec.
😁
Avatar - Anonym
Anonym
Nokia je úplně jiná písnička. Jako první přišla se smarphony ještě v době, kdy tento termín ještě nikdo neznaů, Nokia to tehdy označovala jako komunikátory. Ještě v roce 2010 byla Nokia jedničkou na trhu smartphonů, i když se její mohutný náskok snižoval. A tehdy Nokia najala Stephena Elopa z Microsoftu. A pak následoval neuvěřitelně rychlý pád lídra na trhu do propasti. Něco jako by Musk ze dne na den rozhodl, že nebude používat baterky Panasonicu a CATL, ale vsadí celou budoucnost na baterky od Varty.
DonVito
To je zbytecny.

Kdyz tam tu analogii nevidis...

V Toyote dela porad rozhodnuti zpatecnik rizeny odbory a ropnou lobby...
Podle me to je uplne stejny jako v Nokii.
Jediny rozdil je, ze Toyota si za to muze sama.

Aby nejvetsi automobilka sveta prodavala zhruba tolik EVcek, kolik proda Skodovka je alarmujici.

Ale muzu byt vlastne rad, ze na tom nejsme spatne.
Nemuzu se dockat, az VW prijde konecne s dostupnym EV id2.all.
:yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Pokud píšeš EV, tak do toho patří i HEV. Tím pádem je Toyota největším výrobcem EV na světe. A vždy patřila mezi dosti progresivní. Už první Prius v 90. letech měl NiMH baterie. VW v té době vyráběl malosériový VW Golf Citystromer s trakčními Pb bateriemi (ano, to není překlep, opravdu Pb), ostatní evropští výrobci tehdy jako progresivní považovali NiCd.
Avatar - Anonym
Anonym
Ano a lidi zatím kupují Cupru Formentor jak housky na krámě 😄 😄 😄

Zajímavý že nekupují úžasné elektromobily od VW místo toho Formentoru 😄 😄 😄
ryccardo
A tve prani je EV do kazde rodiny. Kdo z nas dvou je myslis bliz realite? 😉

Az budou EV cenove dostupnejsi nez ICE tak me prosim te vzbud. Pak mozna preziju i to ze maji mensi uzitnou hodnotu.
Hendly
Tak nevim, kdyz jsem tu cetl recenze na Skoda Karoq za 1,2 mil tak myslim, ze EV uz levnejsi v určitých kategoriích jsou.
Avatar - Fomax
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
A pouzitelne EV ojetiny v cenove relaci 200 k mi nejake poradis 😉
Hendly
To musis za tema, co tvrdi, ze ojeta EV jsou bezcenná a neprodejna.
ryccardo
No to je druhá věc. Co dělat s 8-10 let starým EV. Nicméně taková auta za přijatelnou cenu ani nejsou na trhu. Třeba bude za 10 let situace jiná a v bazarech budou dostupná EV a k nim levné náhradní baterie z druhovýroby, ale až to bude, tak tomu budu věřit.
Avatar - Anonym
Anonym
Za 1,2 mega jde koupit 300 konové V6 kupé s 3,6 V6, když si za to nějaký lojza koupí 1,2 - jeho boj.

Za 1,5 mega je V8 s 400 HP 😄
Avatar - Anonym
Anonym
NOKIA ty klasické tlačíktové telefony stále vyrábí a stále má zákazníky co je kupují, senioři, lidi na stavbách, mechanici, lidi v terénu co jen potřebují telefon na volání a na nic jiného. Jednochý, spolehlivý s velkou výdrží baterky. Někde k tomu maj nějaký smartphone, ale ten při práci nepoužívaj

To nevíš vid Borisove 😄
Hendly
Puvodni Nokia uz zadne bezne telefony neprodává. Max se prodávají telefony pod značkou Nokia kterou ma / mela Čínská firma v pronajmu.
Ale ze me to překvapuje, ze zas zijes v omylu😀
Hendly
Kdyz ono jen za poslednich 5 let sem tady cetl o tom, jak EV nikdo nechce, Tesla zkrachuje, bez podpory se nebudou prodavat, cena nikdy neklesne atd.
A zatim vzdy se ukázal opak.

Ja proste neverim, ze vetsi cast lidi bude kupovat spalovaci auta kdyz budou mit vyssi cenu a provozní naklady.
Avatar - Anonym
Anonym
I já jsem čekal, že Tesla zkrachuje. Mýlil jsem se. Musk se tímto majstrštykem navždy zapíše do historie. Klobouk dolů. Nikdo neumí investory pobláznit jako on. Tesla má díky němu jistou budoucnost.
DonVito
"Poblaznit investory" pobavilo. 😁
Asi toho o Muskovi mnoho nevis.

Vazne si myslis, ze Muskovi rakety jsou taky schopne pristavat jen kvuli "poblazneni investoru"?

https😐/youtu.be/aH9JQ4Kash0?si=😁7LxOc6fuJsHleF
gil54
..."Muskovi rakety"... 😄

Sdělení od vzdělaného má obecně hned větší důvěryhodnost. 😄
DonVito
No jo furt.

Mas neco k veci?

Tuhle chybu tu delam casto, kdyz tukam do mobilu, coz neni omluva.

Klidne mi to vecne natri, svym vyssim vzdelanim. 😉 Ale ne ideologickyma kydama.
A muzes to napsat bez chybicky...
😁
Avatar - Anonym
Anonym
Neměl jsem na mysli rakety. Ale to, že Tesla vydala akcie v roce 2010 a za celých 14 let nedala investorům ani cent dividendy. A investorům to nevadí. Já bych takovou akcii nikdy nekoupil. Ale Musk umí přesvědčit investory, aby si to koupili. Jak říkám, klobouk dolů.
DonVito
Ty by sis ty akcie nekoupil. 😁

Ale investori, ktery nakoupili akcie pred deseti lety vydelali (by kdyby prodali) neskutecny penize.
Avatar - Anonym
Anonym
Kdo koupil v roce 2010 a prodal řekněme o 10 let později, vydělal majlant. To ano.
Ale toho mohlo dosáhnout jen málokdo. Tesla totiž v průběhu let vydávala další a další akcie a pak začal prodávat akcie i Musk. Většina investorů tedy koupila akcie mnohem později, za už vyšší ceny. Hodně se opomíjí to vydávání dalších akcií. Kdo kopil akcie třeba v tom roce 2010, tak dnes má jeho akcie sice vyšší ceny, ale dává majiteli nárok na menší podíl zisku než tehdy.
ryccardo
Ovsem kdyz se podivame na prodeje ostatnich EV, tak je to velka bida. Bez dotaci to nikdo nechce. Viz obrovsky propad prodeju Enyaqu.
DonVito
Tady jsou cisla😒br />
Škoda Auto brand deliveries to customers in 2023
(in units, rounded, listed by model; +/- in per cent compared to 2022)😒br />
Škoda Octavia 191,900; +36.0%
Škoda Kamiq 116,500; +21.0%
Škoda Kodiaq 105,900; +12.1%
Škoda Karoq 100,100; +14.1%
Škoda Fabia 94,400; +1.9%
Škoda Enyaq 81,700; +52.1%
Škoda Superb 67,400; +10.9%
Škoda Scala 59,200; +49.8%
Škoda Kushaq 26,600; -0.6%
Škoda Slavia 19,900; -4.9%
Škoda Rapid 3,300; -81.0%

Enyaq je tam +52%.
Co jsi si z toho odnesl ty?
Ze se neprodava bez dotaci... :no:
😁

Btw. jsme pod clankem o Toyote, aktualne bohuzel kvuli jejimu greenwashingu a tlaceni spalovaku jednou z poslednich znacek v oblasti EV.
Toyota said it sold 104,018 EVs worldwide last year. 😲

V kontextu Toyoty nevypadaji cisla Enyaqu tak zle.
:yes: :yes:

PS Ja se rad bavim o faktech a cislech, viz diskuze o energeticke hustote vyse.
Ne o tvych dojmech, emocich a statistice nasledujici mesic po zruseni dotaci...
ryccardo
Vole a dotace na EV skoncily v Nemecku a dalsich zemich kdy? Nebylo to nahodou zari 2023? Tohle je jen hra s cislama. 22 se to auto zacalo prodavat a cely 3 kvartaly roku 23 na to byly dotace. Po jejich ukonceni propad prodeju skoro 70%, ktery bohuzel trva, takze ano bez dotaci se fakt moc neprodava. Ono spis nez Enyaq za 1.5 mega to si radsi zajemce o EV koupi Teslu, takze neni divu.
Arese
😒] 😒] 😒] V posledních měsících naopak prodělává bouřlivou krizi a úpadek! 😒] 😒] 😒]
jam2015
Len akosi začína viaznuť predaj. Veď bodaj by aj nie, keď sa do výroby pustilo pomaly 100 firiem. Každý ich vyvíja od základu a nie sú schopní znížiť ceny hromadnou výrobou 😉
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Asi sis mě chtěl zesměšnit, ale něco se ti nepovedlo a vlastně jsi se vystavil hlupákem. Zkus to znovu. Budu se tvářit, že jsem tvůj pokus nepostřehl.
Předpokládám, že jsi neslyšel o ropném lobbingu, a pokud ano, tvůj názor a argumenty nejsou pro mě zajímavé, redakční muItitrotIe. :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Pane chytrý teplý Rome ... Ano, slyšel jsem o ropném lobbingu. Bylo to rok 1991 a film Bláznivá střela 2 a 1/2. Ropný lobbing se už tehdy snažil zabránit tomu, aby se lidstvo dozvědělo o automobilu se solárním pohonem.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Ano, jsem chytrý teplý Rom a ty jsi jen hloupý roztIeskávač fóra na víc nemáš, živí tě jen clickbate :yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Osle, víš co znamená sednout na lep?
Avatar - Anonym
Anonym
Nevěřím, že by nejchytřejší a nejteplejší Rom chtěl někoho lapit na lep. Určitě má zájem na seriózní diskuzi.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tak ještě pozdě bycha honit.
traveldrive
Ty si tu nový, alebo len slepý? Stačí pozrieť pod staršie články a prečítať si tie "seriózne diskusie" toho trotla. Nespadni mjeho úroveň.
jam2015
Ozaj, kedy ste v dokumentoch z Afriky, Južnej Ameriky... videli Land Rover? 😉
PowerHouse
Tak kromě EU musíš zmínit i USA a celou Asii, ... .

I v té zasmogované Indii bude při cenách baterek za 30-40 USD/kWh ráj EV.
Při těchto cenách budou EV navíc levnější než ICE.
Hendly
No hlavne ve spojení s par FV panelama tomu nemuze spalovak moc konkurovat.
DonVito
Zdejsim petrofanatikum to nikdy nevysvetlis.

Ty budou neustale dokola opakovat pisnicku o krachu Tesly...
Niemand
Myslíš v tej Indii kde sa elektrika vyrába dominantne z uhla? A to sa najmenej pol storočia určite nezmení, lebo nove čisté zdroje nestíhajú ani vykryť rast spotreby. Ale možno to bude skôr ako baterky za 30USD/kWh. Argument o 5 násobnom zlacnení za desať rokov je bezpredmetný, lebo zlacňovanie nie je lineárne https😐/www.statista.com/…tery-pack-costs/
DonVito
V Indii konci spalovaky (prodej novych) jen o pet let pozdeji nez v EU.

Indie ma vyhodu slunce a vetru narozdil od Ceska.
Niemand
Všimol si si ako sa plnia klimatické ciele napríklad z konferencii COP? Stanoví sa vzdialený termín kde si dáme ciel napríklad 30% pokles. Keď sa ten termín priblíži a všetkým je jasné, že sa to nenaplní, tak sa určí iný vzdialený termín s cieľom pokles o 40%. Rovnako to bude aj zo zákazom ICE. Ak sa EV do vtedy natoľko etablujú, že zákaz spaľovakov bude len formalita, tak prejde. Ale ak budú mať spaľovaký ešte významný podiel na trhu, tak nastúpia výnimky a odklady, lebo výrazne obmedziť mobilitu znamená pokles ekonomiky a to si žiadna vláda na zodpovednosť nezoberie.
DonVito
Ak sa EV do vtedy natoľko etablujú, že zákaz spaľovakov bude len formalita, tak prejde.

Ano, s timto souhlas. O tom to je!
Avatar - Anonym
Anonym
A proto kupuje tisíce tun uhlí z Austrálie a Ruska a jeden tanker ropy za druhým z Ruska 😄 😄 😄 😄
PowerHouse
příští rok za 50.
A dokonce to vypadá, že sodíkové baterky budou za 30 USD/kWh v 2026.
Hendly
Takova cena je game over pro spalovak.
Avatar - speedfred
speedfred
Už sa teším, lebo som teraz pozeral nejaké zánovné EV do mesta a teda cenovo nič-moč.
https😐/www.sauto.cz/inzerce/osobni/?…
DonVito
Ceny v Cechach klesaji pomerne pomalu (coz trochu odporuje tvrzenim o velke ztrate hodnoty).
😁
Doporucuju se podivat v Nemecku nebo v Rakousku.
Avatar - speedfred
speedfred
Ja kupujem v CZ, platim dane a dph v CZ takže to čo je v DE ma moc neberie.
DonVito
Edit: Pochopil jsem na poprve spatne.
ryccardo
Takze pak nebude potreba prodej EV dotovat, aby davaly ekonomicky smysl?
DonVito
Samozrejme ze ne. Ostatne v Nemecku prave dotace skoncily.

Je potreba investovat do infrastruktury a do cistych (a levnych) zdroju elektricke energie.
ryccardo
A prodeje taky ale spadly 😀
DonVito
To je snad jasny.

Kazdej normalni clovek vyuzije dotace. A pred koncem dotaci je narust.
Po konci pokles.

To je prekvapko. 😁
Ale za dva mesice uz to bude jedno.
Ceny jsou najednou nizsi nez s dotaci...
Viz Dacia Spring. :yes:
ericn
Doníku, ta Dacia Spring v DE je jen akce na skladové zásoby, cena pak pošupajdí zpět, do neprodejných výšin 😉 V Čechách stále krásných 576tis Kč 😒]
Hendly
Ja nevim Bude to nekdo kupovat za 500 kdyz vi ze to Dacia umí prodat za 330?
ericn
No jo a v Číně za 180tis, kdo by to kupoval za 330tis?
Hendly
Zvlastni, nejdriv je tady a myslim, ze i od tebe, argument, ze nemecka cena te nezajima. A do Nemecka to mas desitky a nebo max stovky km. Ale v zápětí argumentuješ čínskou cenou
ericn
Hele je to fuk, spíš to ber jako narážku než argument. Renault se z nás dělá evidentně dojnou krávu. Ta plečka jménem Spring nestojí ani za těch 180tis Kč 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Už sem ti to psal jednou, tak pro méně chápavé neostalinisty ještě jednou - co si půjde koupit jiného za těch 300 tis, když nic jiného neexistuje?

HAHAHAHAHAH
traveldrive
Taká cena je game over pre zdravý rozum. U niektorých z vás sa to prejavuje predčasne a o to intenzívnejšie.
adamzprahy
Prosím pošli zdroje pro to tvoje tvrzení o 50 usd / kwh. Vše co jsem v rychlosti viděl hovoří o cenách okolo 100 usd a za poslední 3 roky pokles asi do 10%.
Hendly
Niemand
Tým si vlastne potvrdil moju teóriu o výpredajoch. Baterkové továrne pribúdali rýchlejšie ako rástli predaje EV. Veľký hráči nízkymi cenami zlikvidujú tých menších a zabránia vstupu nových výrobcov. Toto sa v histórii stalo už veľa krát a vo finále nikdy ceny nezostali také nízke ako počas cenovej vojny.
Hendly
A tento zaver zakladas na cem?
DonVito
Na stejnych znalostech, jako ze kdyz je velka poptavka po surovinach, cena nikdy nepujde dolu.

I dobry ekonom tohle predpovida tezko.
Natoz pak spatny ekonom. 😁

Tady o jedne z mnoha spatnych (zavadejicich) predpovedi AF
https😐/www.autoforum.cz/…lo-v-pravy-opak/
"Zastánci elektromobilů se přitom snaží druhý tábor přesvědčit, že bateriový pohon čeká výrazný cenový pokles. Svůj názor zakládají na tvrzení výrobců, že jakmile dojde na navýšení produkce, dojde k rozmělnění nákladů. Tato ekonomická matematiky ale u elektrických aut funguje jen v omezené míře, neboť jejich cena je závislá hlavně na ceně baterií. A jejich cena je pak závislá na ceně vzácných kovů, které jsou... vzácné. A tak jsou s rostoucí poptávkou po nich často stále dražší, nikoli naopak." :no:

Je to krasne si s odstupem precist, ze zastanci elektromobilu zase meli pravdu.
:yes: :yes: :yes😒br />
Btw. zadny pojem "vzacne kovy" neexistuje. Jsou jen "drahe kovy".
Niemand
Skúsil si ten linknutý článok prečítať? Ceny tlačia dole veľký hráči, náhodou aj podozrivý z dumpingu. V technických odvetviach je to pomerne bežná prax, ktorá sa v minulosti už X krát opakovala spravidla viedla ku vzniku oligopolov.
Hendly
Nejaky priklad z minulosti?
Niemand
Samsung výroba čipov pre RAM.
Hendly
Tak ze byl problem s obecnou cenou RAM se mi nezdá, ale odbornik na to nejsem. Jako clovek co občas paměť koupi je neustálý nárůst kapacity a rychlosti pri stejne cene.
Ale je to i trochu priklad jak ani odbornik neodhadne vyvoj… aneb 256kB bude stacit kazdemu.
Niemand
Pointa bola v tom, že z ceny počas útoku na konkurenciu sa nedá odhadovať cena po vyčistení trhu. Dnes cenu RAM určujú dve firmy, ktoré sa do žiadnej cenovej vojny už púšťať nebudú.
Pri baterkách na rozdiel od čipov bude vždy dôležitá aj cena materiálu. V NMC baterkách je cena surového materiálu cca 10USD/kWh(pred rokom počas cenovej špičky to bolo 3x viac), takže ak sa nezmení chémia batérii, tak len materiál na 100kWh baterku bude stáť ako výroba štvorvalcového motora.
traveldrive
To nemá cenu. Majú svoju pravdu a sú dosť postihnutí, než aby boli schopní vziať v úvahu aj iný názor ako ten svoj.
Hendly
Kolik stalo 32 GB RAm pred 10 lety, pred 5 a dnes?

Ad složení baterii. Jedna se LFP bez kobaltu a niklu.
Avatar - Anonym
Anonym
Jistě hamuno
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Pane redaktore fóra auto.cz, Romane Horkej, stále jste mi neodpověděl na můj dotaz, co děla Váš Prius z Vaši profilovky: https😐/filebin.net/dtbkres3z3imii2e

v půjčovně v Ulánbátaru: https😐/www.discovermongolia.mn/car-rental

Na držáku SPZ je brazilský telefon pro kontakt.

Velmi rád bych slyšel odpověď přímo od Vás a ne přidruženého Vam muItinicka. :yes:
Niemand
Odkial čerpáš tieto údaje, lebo dáta hovoria niečo iné: https😐/www.statista.com/…tery-pack-costs/ Tu sú trochu nižšie čísla, ale stále hovoria o 100USD/kWh pri LFP. Ak tento rok LFP klesnú na polovicu ako tu veštíš, tak to nebude vďaka technologickému pokroku, ale bude to dôsledok výpredajov.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Vedia ze EV nebudu nikdy tvorit viac nez 30 percent automobiloveho parku vo svete a snad ako jedny z mala skutocne aj triezvo rozmyslaju ... asi aj preto sa im tak dari a dari stale lepsie a lepsie ... zatial co povedzme konkurencny modry oval uz na vsetkych frontoch slabne a smeruje do certa ... toyota proste vzdy bola a bude inde ako zbytok sveta len mi pride ze v poslednej dobe jej to konkurencia este viac ulahcuje svojimi ***skymi rozhodnutiami
Mino 1
Ludi, ktori tvrdili, ze nieco NIKDY nebude su plne cintoriny. A podobnych firiem takisto. Takze s tym NIKDY by som bol velmi opatrny.
topten
jeden tvuj spoluobcan tadu u nas taky rikal, ze nikdy neodstupi

dam ti jednu radu do zivota
nikdy nerikej nikdy
Niemand
No nikdy je dlhý časový horizont, ale z pohľadu jednej generácie je podiel EV do 30% všetkých jazdiacich vozidiel prakticky istota. Lebo aj v bohatých krajinách sa vozoví park obmieňa pomaly a 30% podiel EV v celej flotile nemajú zatiaľ ani Nóri.
ACE.
Kdy autoprůmysl v Evropě díky libtardům zdechne?
Hendly
Sice vsechn o důležité a nove se deje kolem BEV. Cena baterii pada jak kamen a FVE to následuje, ale za úpadek evropského automotiv muze podpora kolem BEV. …

Aneb ztrata logického uvazovani v přímém přenosu…
ACE.
To není odpověd, to je zoufalá výmluva, posledních 20 let mi to vychází velmi slušně, tak řekni svůj tip a bez kliček.
Jozinwk
.....by mal mať vždy právo výberu , pri kúpe vozidla ....tak je dobre , že TOYOTA pokračuje v ponuke a vývoji spaľovacích motorov 👍
DonVito
Proc je proboha zakaznik omezovan EU6 normou?

Zakaz prodeje aut s emisemi je pokracovanim snizovani skodlivych emisi...
Arese
Tvoje demagogie je k zblití! 😒 :no:
traveldrive
Tentokrát súhlas.
DonVito
Důvody podle něj nejsou jen v trhu nových aut, ale i v trhu práce. „Kdybychom najednou přešli na elektromobily, jsem si jist, že těch 5,5 milionu lidí v japonském automobilovém průmyslu, kteří celý život pracovali na motorech, by se ptalo ‚K čemu to všechno bylo?‘ Někteří z našich subdodavatelů pro spalovací motory už dnes nemůžou získat půjčky od bank,“ odpověděl na jeden z dotazů novinářů po konferenci.

Jinymi slovy, za pokracovanim spalovacich motoru Toyoty stoji odbory... 😲
Jsem rad, ze evropske automobilky jsou flexibilnejsi a maji vetsi nadeji na preziti.
Nez Toyota se svym JEDNIM jedinym modelem EV.
Navic propadakem.

Toyota si lze do kapsy. :no: Zrovna kdyz ji z trunu sesadila Tesla, bo TMY stal nejprodavanejsim.autem sveta... :yes:
Avatar - Jamme
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Niemand
Keci o prežití tu melieš už roky a zatiaľ sa nič nedeje a ešte dlho ani neudeje. Prechod na EV sa neudeje od večera do rána. Nerozhodnú o ňom ani politici ako to skúšajú teraz, lebo väčšina štátov nemá na to, aby podporovala predaj EV, prípadne si ani nemôže dovoliť bojovať proti predaju spaľovákov. Rast predajov EV sa spomaľuje, tým ako začína byť pre ne relevantný trh nasýtený. O nástupe EV nerozhodnú ani krátkodobé výpredaje, lebo súčasne batérie využívajú priveľa drahých materialo. Rozhodne o ňom technologický pokrok a na ten si môžeme počkať rok, 10, alebo 50 a výhodu bude mať ten kto s ním príde a nie ten kto dnes predá najviac EV.
DonVito
Kdyz je nejaka alternativa levnejsi, tak neni potreba dotovat.
Niemand
Ale tento scenár ešte nenastal. A inak pekne vidieť koľko máš účtov, lebo prakticky okamžite po zverejnení máš 4 palce hore. Čo s dá vysvetliť len tým, že si ich neklikáš sám, alebo máš veľmi aktívy fanklub, ktorý sleduje každý tvoj pohyb na ACZ a okamžite reaguje.
Hendly
Proc resis nejake palce? Ze je tu hromada trollu je jasne.
To ale neznamena, ze nejde normalne diskutovat a argumentovat.
Mam dojem, ze se tu stale zavirajinoci nad tim co znamena cena baterii bod 100 dolaru.
MarekAbsolon
Hamuno včera jsem koupil baterii a nestála ani 100 korun. Ty 100 dolare.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Máš velice půvabnou sestru Moniku. Dej mi kontakt na ni :yes:
Avatar - Fomax
Fomax
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Jamme
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
Tak po 9999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999x - Tesla prodáv 4 modely, slovy CTYRI, Toyota včetně Lexusu, Hina atd cca 150.

Těch 150 modelů má 140x větší prodeje jak Tesla


Smůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůlááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá N E O S T A L I N I S T O !!!!!
Hendly
Tesla se 4 modelama prodava 20% toho co Toyota.
Avatar - apoho
apoho
Koukám, jak se nám elektrotrollové na tomto článku vyřádili. Homosexualni Roman alias Don Vito měl celou větrnou sobotu o zábavu postaráno, když tady rozdával elektrošoky na všechny strany svým odpůrcům i přisluhovačům :no:
Avatar - Fomax
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
kesumb
chudak je kazdej kdo cte autoforum!
Avatar - apoho
apoho
a copak ti udělal? Nepíše ty oslavné články, které by tě velebili a tvůj názor jim je u zadele? :no:
traveldrive
Píše k0k0tiny, to je všetko.
Avatar - Fomax
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Toto je neskutečný pr•ůs•er a neomluvitelné :yes: