Novinky
Ozaj, kedy ste v dokumentoch z Afriky, Južnej Ameriky... videli Land Rover? 😉
Tak kromě EU musíš zmínit i USA a celou Asii, ... .
I v té zasmogované Indii bude při cenách baterek za 30-40 USD/kWh ráj EV.
Při těchto cenách budou EV navíc levnější než ICE.
I v té zasmogované Indii bude při cenách baterek za 30-40 USD/kWh ráj EV.
Při těchto cenách budou EV navíc levnější než ICE.
Zdejsim petrofanatikum to nikdy nevysvetlis.
Ty budou neustale dokola opakovat pisnicku o krachu Tesly...
Ty budou neustale dokola opakovat pisnicku o krachu Tesly...
Myslíš v tej Indii kde sa elektrika vyrába dominantne z uhla? A to sa najmenej pol storočia určite nezmení, lebo nove čisté zdroje nestíhajú ani vykryť rast spotreby. Ale možno to bude skôr ako baterky za 30USD/kWh. Argument o 5 násobnom zlacnení za desať rokov je bezpredmetný, lebo zlacňovanie nie je lineárne https😐/www.statista.com/…tery-pack-costs/
V Indii konci spalovaky (prodej novych) jen o pet let pozdeji nez v EU.
Indie ma vyhodu slunce a vetru narozdil od Ceska.
Indie ma vyhodu slunce a vetru narozdil od Ceska.
Všimol si si ako sa plnia klimatické ciele napríklad z konferencii COP? Stanoví sa vzdialený termín kde si dáme ciel napríklad 30% pokles. Keď sa ten termín priblíži a všetkým je jasné, že sa to nenaplní, tak sa určí iný vzdialený termín s cieľom pokles o 40%. Rovnako to bude aj zo zákazom ICE. Ak sa EV do vtedy natoľko etablujú, že zákaz spaľovakov bude len formalita, tak prejde. Ale ak budú mať spaľovaký ešte významný podiel na trhu, tak nastúpia výnimky a odklady, lebo výrazne obmedziť mobilitu znamená pokles ekonomiky a to si žiadna vláda na zodpovednosť nezoberie.
příští rok za 50.
A dokonce to vypadá, že sodíkové baterky budou za 30 USD/kWh v 2026.
A dokonce to vypadá, že sodíkové baterky budou za 30 USD/kWh v 2026.
Takova cena je game over pro spalovak.
Už sa teším, lebo som teraz pozeral nejaké zánovné EV do mesta a teda cenovo nič-moč.
https😐/www.sauto.cz/inzerce/osobni/?…
https😐/www.sauto.cz/inzerce/osobni/?…
Takze pak nebude potreba prodej EV dotovat, aby davaly ekonomicky smysl?
Samozrejme ze ne. Ostatne v Nemecku prave dotace skoncily.
Je potreba investovat do infrastruktury a do cistych (a levnych) zdroju elektricke energie.
Je potreba investovat do infrastruktury a do cistych (a levnych) zdroju elektricke energie.
A prodeje taky ale spadly 😀
To je snad jasny.
Kazdej normalni clovek vyuzije dotace. A pred koncem dotaci je narust.
Po konci pokles.
To je prekvapko. 😁
Ale za dva mesice uz to bude jedno.
Ceny jsou najednou nizsi nez s dotaci...
Viz Dacia Spring. :yes:
Kazdej normalni clovek vyuzije dotace. A pred koncem dotaci je narust.
Po konci pokles.
To je prekvapko. 😁
Ale za dva mesice uz to bude jedno.
Ceny jsou najednou nizsi nez s dotaci...
Viz Dacia Spring. :yes:
Doníku, ta Dacia Spring v DE je jen akce na skladové zásoby, cena pak pošupajdí zpět, do neprodejných výšin 😉 V Čechách stále krásných 576tis Kč 😒]
Ja nevim Bude to nekdo kupovat za 500 kdyz vi ze to Dacia umí prodat za 330?
No jo a v Číně za 180tis, kdo by to kupoval za 330tis?
Zvlastni, nejdriv je tady a myslim, ze i od tebe, argument, ze nemecka cena te nezajima. A do Nemecka to mas desitky a nebo max stovky km. Ale v zápětí argumentuješ čínskou cenou
Prosím pošli zdroje pro to tvoje tvrzení o 50 usd / kwh. Vše co jsem v rychlosti viděl hovoří o cenách okolo 100 usd a za poslední 3 roky pokles asi do 10%.
Tým si vlastne potvrdil moju teóriu o výpredajoch. Baterkové továrne pribúdali rýchlejšie ako rástli predaje EV. Veľký hráči nízkymi cenami zlikvidujú tých menších a zabránia vstupu nových výrobcov. Toto sa v histórii stalo už veľa krát a vo finále nikdy ceny nezostali také nízke ako počas cenovej vojny.
A tento zaver zakladas na cem?
Na stejnych znalostech, jako ze kdyz je velka poptavka po surovinach, cena nikdy nepujde dolu.
I dobry ekonom tohle predpovida tezko.
Natoz pak spatny ekonom. 😁
Tady o jedne z mnoha spatnych (zavadejicich) predpovedi AF
https😐/www.autoforum.cz/…lo-v-pravy-opak/
"Zastánci elektromobilů se přitom snaží druhý tábor přesvědčit, že bateriový pohon čeká výrazný cenový pokles. Svůj názor zakládají na tvrzení výrobců, že jakmile dojde na navýšení produkce, dojde k rozmělnění nákladů. Tato ekonomická matematiky ale u elektrických aut funguje jen v omezené míře, neboť jejich cena je závislá hlavně na ceně baterií. A jejich cena je pak závislá na ceně vzácných kovů, které jsou... vzácné. A tak jsou s rostoucí poptávkou po nich často stále dražší, nikoli naopak." :no:
Je to krasne si s odstupem precist, ze zastanci elektromobilu zase meli pravdu.
:yes: :yes: :yes😒br />
Btw. zadny pojem "vzacne kovy" neexistuje. Jsou jen "drahe kovy".
I dobry ekonom tohle predpovida tezko.
Natoz pak spatny ekonom. 😁
Tady o jedne z mnoha spatnych (zavadejicich) predpovedi AF
https😐/www.autoforum.cz/…lo-v-pravy-opak/
"Zastánci elektromobilů se přitom snaží druhý tábor přesvědčit, že bateriový pohon čeká výrazný cenový pokles. Svůj názor zakládají na tvrzení výrobců, že jakmile dojde na navýšení produkce, dojde k rozmělnění nákladů. Tato ekonomická matematiky ale u elektrických aut funguje jen v omezené míře, neboť jejich cena je závislá hlavně na ceně baterií. A jejich cena je pak závislá na ceně vzácných kovů, které jsou... vzácné. A tak jsou s rostoucí poptávkou po nich často stále dražší, nikoli naopak." :no:
Je to krasne si s odstupem precist, ze zastanci elektromobilu zase meli pravdu.
:yes: :yes: :yes😒br />
Btw. zadny pojem "vzacne kovy" neexistuje. Jsou jen "drahe kovy".
Skúsil si ten linknutý článok prečítať? Ceny tlačia dole veľký hráči, náhodou aj podozrivý z dumpingu. V technických odvetviach je to pomerne bežná prax, ktorá sa v minulosti už X krát opakovala spravidla viedla ku vzniku oligopolov.
Nejaky priklad z minulosti?
Samsung výroba čipov pre RAM.
Tak ze byl problem s obecnou cenou RAM se mi nezdá, ale odbornik na to nejsem. Jako clovek co občas paměť koupi je neustálý nárůst kapacity a rychlosti pri stejne cene.
Ale je to i trochu priklad jak ani odbornik neodhadne vyvoj… aneb 256kB bude stacit kazdemu.
Ale je to i trochu priklad jak ani odbornik neodhadne vyvoj… aneb 256kB bude stacit kazdemu.
Pointa bola v tom, že z ceny počas útoku na konkurenciu sa nedá odhadovať cena po vyčistení trhu. Dnes cenu RAM určujú dve firmy, ktoré sa do žiadnej cenovej vojny už púšťať nebudú.
Pri baterkách na rozdiel od čipov bude vždy dôležitá aj cena materiálu. V NMC baterkách je cena surového materiálu cca 10USD/kWh(pred rokom počas cenovej špičky to bolo 3x viac), takže ak sa nezmení chémia batérii, tak len materiál na 100kWh baterku bude stáť ako výroba štvorvalcového motora.
Pri baterkách na rozdiel od čipov bude vždy dôležitá aj cena materiálu. V NMC baterkách je cena surového materiálu cca 10USD/kWh(pred rokom počas cenovej špičky to bolo 3x viac), takže ak sa nezmení chémia batérii, tak len materiál na 100kWh baterku bude stáť ako výroba štvorvalcového motora.
To nemá cenu. Majú svoju pravdu a sú dosť postihnutí, než aby boli schopní vziať v úvahu aj iný názor ako ten svoj.
Kolik stalo 32 GB RAm pred 10 lety, pred 5 a dnes?
Ad složení baterii. Jedna se LFP bez kobaltu a niklu.
Ad složení baterii. Jedna se LFP bez kobaltu a niklu.
Jistě hamuno
Pane redaktore fóra auto.cz, Romane Horkej, stále jste mi neodpověděl na můj dotaz, co děla Váš Prius z Vaši profilovky: https😐/filebin.net/dtbkres3z3imii2e
v půjčovně v Ulánbátaru: https😐/www.discovermongolia.mn/car-rental
Na držáku SPZ je brazilský telefon pro kontakt.
Velmi rád bych slyšel odpověď přímo od Vás a ne přidruženého Vam muItinicka. :yes:
v půjčovně v Ulánbátaru: https😐/www.discovermongolia.mn/car-rental
Na držáku SPZ je brazilský telefon pro kontakt.
Velmi rád bych slyšel odpověď přímo od Vás a ne přidruženého Vam muItinicka. :yes:
Odkial čerpáš tieto údaje, lebo dáta hovoria niečo iné: https😐/www.statista.com/…tery-pack-costs/ Tu sú trochu nižšie čísla, ale stále hovoria o 100USD/kWh pri LFP. Ak tento rok LFP klesnú na polovicu ako tu veštíš, tak to nebude vďaka technologickému pokroku, ale bude to dôsledok výpredajov.
Vedia ze EV nebudu nikdy tvorit viac nez 30 percent automobiloveho parku vo svete a snad ako jedny z mala skutocne aj triezvo rozmyslaju ... asi aj preto sa im tak dari a dari stale lepsie a lepsie ... zatial co povedzme konkurencny modry oval uz na vsetkych frontoch slabne a smeruje do certa ... toyota proste vzdy bola a bude inde ako zbytok sveta len mi pride ze v poslednej dobe jej to konkurencia este viac ulahcuje svojimi ***skymi rozhodnutiami
Ludi, ktori tvrdili, ze nieco NIKDY nebude su plne cintoriny. A podobnych firiem takisto. Takze s tym NIKDY by som bol velmi opatrny.
jeden tvuj spoluobcan tadu u nas taky rikal, ze nikdy neodstupi
dam ti jednu radu do zivota
nikdy nerikej nikdy
dam ti jednu radu do zivota
nikdy nerikej nikdy
Kdy autoprůmysl v Evropě díky libtardům zdechne?
Sice vsechn o důležité a nove se deje kolem BEV. Cena baterii pada jak kamen a FVE to následuje, ale za úpadek evropského automotiv muze podpora kolem BEV. …
Aneb ztrata logického uvazovani v přímém přenosu…
Aneb ztrata logického uvazovani v přímém přenosu…
.....by mal mať vždy právo výberu , pri kúpe vozidla ....tak je dobre , že TOYOTA pokračuje v ponuke a vývoji spaľovacích motorov 👍
Důvody podle něj nejsou jen v trhu nových aut, ale i v trhu práce. „Kdybychom najednou přešli na elektromobily, jsem si jist, že těch 5,5 milionu lidí v japonském automobilovém průmyslu, kteří celý život pracovali na motorech, by se ptalo ‚K čemu to všechno bylo?‘ Někteří z našich subdodavatelů pro spalovací motory už dnes nemůžou získat půjčky od bank,“ odpověděl na jeden z dotazů novinářů po konferenci.
Jinymi slovy, za pokracovanim spalovacich motoru Toyoty stoji odbory... 😲
Jsem rad, ze evropske automobilky jsou flexibilnejsi a maji vetsi nadeji na preziti.
Nez Toyota se svym JEDNIM jedinym modelem EV.
Navic propadakem.
Toyota si lze do kapsy. :no: Zrovna kdyz ji z trunu sesadila Tesla, bo TMY stal nejprodavanejsim.autem sveta... :yes:
Jinymi slovy, za pokracovanim spalovacich motoru Toyoty stoji odbory... 😲
Jsem rad, ze evropske automobilky jsou flexibilnejsi a maji vetsi nadeji na preziti.
Nez Toyota se svym JEDNIM jedinym modelem EV.
Navic propadakem.
Toyota si lze do kapsy. :no: Zrovna kdyz ji z trunu sesadila Tesla, bo TMY stal nejprodavanejsim.autem sveta... :yes:
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Keci o prežití tu melieš už roky a zatiaľ sa nič nedeje a ešte dlho ani neudeje. Prechod na EV sa neudeje od večera do rána. Nerozhodnú o ňom ani politici ako to skúšajú teraz, lebo väčšina štátov nemá na to, aby podporovala predaj EV, prípadne si ani nemôže dovoliť bojovať proti predaju spaľovákov. Rast predajov EV sa spomaľuje, tým ako začína byť pre ne relevantný trh nasýtený. O nástupe EV nerozhodnú ani krátkodobé výpredaje, lebo súčasne batérie využívajú priveľa drahých materialo. Rozhodne o ňom technologický pokrok a na ten si môžeme počkať rok, 10, alebo 50 a výhodu bude mať ten kto s ním príde a nie ten kto dnes predá najviac EV.
Kdyz je nejaka alternativa levnejsi, tak neni potreba dotovat.
Ale tento scenár ešte nenastal. A inak pekne vidieť koľko máš účtov, lebo prakticky okamžite po zverejnení máš 4 palce hore. Čo s dá vysvetliť len tým, že si ich neklikáš sám, alebo máš veľmi aktívy fanklub, ktorý sleduje každý tvoj pohyb na ACZ a okamžite reaguje.
Proc resis nejake palce? Ze je tu hromada trollu je jasne.
To ale neznamena, ze nejde normalne diskutovat a argumentovat.
Mam dojem, ze se tu stale zavirajinoci nad tim co znamena cena baterii bod 100 dolaru.
To ale neznamena, ze nejde normalne diskutovat a argumentovat.
Mam dojem, ze se tu stale zavirajinoci nad tim co znamena cena baterii bod 100 dolaru.
Tak po 9999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999x - Tesla prodáv 4 modely, slovy CTYRI, Toyota včetně Lexusu, Hina atd cca 150.
Těch 150 modelů má 140x větší prodeje jak Tesla
Smůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůlááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá N E O S T A L I N I S T O !!!!!
Těch 150 modelů má 140x větší prodeje jak Tesla
Smůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůlááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá N E O S T A L I N I S T O !!!!!
Koukám, jak se nám elektrotrollové na tomto článku vyřádili. Homosexualni Roman alias Don Vito měl celou větrnou sobotu o zábavu postaráno, když tady rozdával elektrošoky na všechny strany svým odpůrcům i přisluhovačům :no:
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
chudak je kazdej kdo cte autoforum!
a copak ti udělal? Nepíše ty oslavné články, které by tě velebili a tvůj názor jim je u zadele? :no:
K ničemu, budou vyrábět kazetové magnetofony a walkmany :yes:
Vidim jen bourlivou marketingovou a politickou podporu.
Jinak se ty baterky zase tak moc nelisi.
Co by se asi muselo stat, aby ano?
😁 😁
Resp. co je to prirozeny limit??
😁
Mas na mysli maximalni teoretickou hustotu energie 2600Wh/kg? 😉
The theoretical limit for chemical battery energy density is determined by the specific energy of the chemical reactions involved in the battery. For lithium-ion batteries, which are currently widely used, the theoretical energy density limit is around 2,600 Wh/kg.
Nebo jaky je ten tvuj prirozeny limit?
😁
Ja jsem uvedl teoreticky 2600. To je desetinasobek dnesni hustoty.
😉
https😐/physicsworld.com/…-density-record/
Prostuduj si tento clanek, pak se mozna chytnes za nos....
Ano, když tam jako anodu použili kovové Li místo grafitu, tak je hustota jistě lepší. Ale na tom není nic nového či převratného. Kup si knoflíkovou baterku CR do svého keyless klíčku a máš taky kovové Li jako anodu. Jenže to je primární článek, který se nenabíjí, tzn. za celý svůj život neudělá ani jeden jediný cyklus. V Li-Ion potřebuješ cyklovat třeba 1000 cyklů a na to se anoda z kovového Li nehodí.
Co to ma spolecneho s bourlivym vyvojem?
Masivni dotacni politika a agresivni, az neeticky, marketing protlacily prodeje.
To nema s vyvojem tech baterek spolecneho zhola nic.
Tam je pravidelne hlasena "revoluce", ale v praxi zatim nic.
Sorry.
https😐/physicsworld.com/…-density-record/
Technology advances: the energy density of lithium-ion batteries has increased from 80 Wh/kg to around 300 Wh/kg since the beginning of the 1990s. (Courtesy: B Wang)
Nevis co se deje v technice a proto ti pak nedava smysl podpora.
Propad ceny baterii v násobcích a zlepsovani jejich vlastnosti zrychluje a je jen otazka casu kdy prevalcuji spalovaci auta.
Ostatne tva myslenka je zalozena na take na... prani.
Klidne si za pet let kupuj drazsi fosilni auto, kdyz budes takovy nadsenec.
😁
Kdyz tam tu analogii nevidis...
V Toyote dela porad rozhodnuti zpatecnik rizeny odbory a ropnou lobby...
Podle me to je uplne stejny jako v Nokii.
Jediny rozdil je, ze Toyota si za to muze sama.
Aby nejvetsi automobilka sveta prodavala zhruba tolik EVcek, kolik proda Skodovka je alarmujici.
Ale muzu byt vlastne rad, ze na tom nejsme spatne.
Nemuzu se dockat, az VW prijde konecne s dostupnym EV id2.all.
:yes:
Zajímavý že nekupují úžasné elektromobily od VW místo toho Formentoru 😄 😄 😄
Az budou EV cenove dostupnejsi nez ICE tak me prosim te vzbud. Pak mozna preziju i to ze maji mensi uzitnou hodnotu.
Za 1,5 mega je V8 s 400 HP 😄
To nevíš vid Borisove 😄
Ale ze me to překvapuje, ze zas zijes v omylu😀
A zatim vzdy se ukázal opak.
Ja proste neverim, ze vetsi cast lidi bude kupovat spalovaci auta kdyz budou mit vyssi cenu a provozní naklady.
Asi toho o Muskovi mnoho nevis.
Vazne si myslis, ze Muskovi rakety jsou taky schopne pristavat jen kvuli "poblazneni investoru"?
https😐/youtu.be/aH9JQ4Kash0?si=😁7LxOc6fuJsHleF
Sdělení od vzdělaného má obecně hned větší důvěryhodnost. 😄
Mas neco k veci?
Tuhle chybu tu delam casto, kdyz tukam do mobilu, coz neni omluva.
Klidne mi to vecne natri, svym vyssim vzdelanim. 😉 Ale ne ideologickyma kydama.
A muzes to napsat bez chybicky...
😁
Ale investori, ktery nakoupili akcie pred deseti lety vydelali (by kdyby prodali) neskutecny penize.
Ale toho mohlo dosáhnout jen málokdo. Tesla totiž v průběhu let vydávala další a další akcie a pak začal prodávat akcie i Musk. Většina investorů tedy koupila akcie mnohem později, za už vyšší ceny. Hodně se opomíjí to vydávání dalších akcií. Kdo kopil akcie třeba v tom roce 2010, tak dnes má jeho akcie sice vyšší ceny, ale dává majiteli nárok na menší podíl zisku než tehdy.
Škoda Auto brand deliveries to customers in 2023
(in units, rounded, listed by model; +/- in per cent compared to 2022)😒br />
Škoda Octavia 191,900; +36.0%
Škoda Kamiq 116,500; +21.0%
Škoda Kodiaq 105,900; +12.1%
Škoda Karoq 100,100; +14.1%
Škoda Fabia 94,400; +1.9%
Škoda Enyaq 81,700; +52.1%
Škoda Superb 67,400; +10.9%
Škoda Scala 59,200; +49.8%
Škoda Kushaq 26,600; -0.6%
Škoda Slavia 19,900; -4.9%
Škoda Rapid 3,300; -81.0%
Enyaq je tam +52%.
Co jsi si z toho odnesl ty?
Ze se neprodava bez dotaci... :no:
😁
Btw. jsme pod clankem o Toyote, aktualne bohuzel kvuli jejimu greenwashingu a tlaceni spalovaku jednou z poslednich znacek v oblasti EV.
Toyota said it sold 104,018 EVs worldwide last year. 😲
V kontextu Toyoty nevypadaji cisla Enyaqu tak zle.
:yes: :yes:
PS Ja se rad bavim o faktech a cislech, viz diskuze o energeticke hustote vyse.
Ne o tvych dojmech, emocich a statistice nasledujici mesic po zruseni dotaci...
Předpokládám, že jsi neslyšel o ropném lobbingu, a pokud ano, tvůj názor a argumenty nejsou pro mě zajímavé, redakční muItitrotIe. :yes: