Korejské SUV můžete mít se šesti i sedmi místy k sezení. S akumulátorem s kapacitou téměř 100 kWh už můžete přemýšlet i nad delšími výlety s menším počtem nabíjecích zastávek, obří karoserie si ovšem žádá své.
...máš kde doma dobíjet, ideálně s fotovoltaikou? Super!
Nemáš kde dobíjet (prostě bydlíš v bytě)? Zaplatíš za provoz dardu.
Bože, ta EV jsou tak super a fér.
A třešnička na dortu - všichni daňoví poplatníci z Evropy (EU), včetně mě teda, budou přispívat českým firmám na EV. 1,4mld... (600M jde na rozvoj nabíjecí infrastruktury, s čímž nemám problém).
To je vrchol idiocie.
Ps.: Testované auto je opravdu obrovská, hnusná krabice. Tohle je to, co od EV čekáme?
Konečne je tu poriadny kus ekológie. Už nemám žiadne starosti o budúcnosť životného prostredia. Wir schaffen das 🙄
Pripomína mi to Grétu, ktorá bez emisií priplávala do US na jachte, aby nešla neekologickým lietadlom. Len kvôli nej musela priletieť lietadlom posádka, samozrejme leteli klimaticky neutrálne… rovnako ako toto auto 🤦♂️
A to máš vlastně recht - je to tak drahý, že cena za provoz je už jen marginalita. :-[]
Hele, myslím i na budoucnost - v domech žije 46% obyvatel ČR. Zatím to vypadá, že minimálně polovina obyvatel ČR bude mít výrazně dražší provoz auta než "ti šťastnější". A to je, při vší úctě, úchylné.
Znas spotrebu mensiho auta?
Do 20kWh i s nabijecimi ztratami v zime
Umis pocitat?
Zrejme ne, jinak bys tu nesiril nesmysly o "vyrazne drazsim" provozu.
WTF
Innogy nabijecka ma kWh za 7Kc a Lidl jeste za mene!
PS I spousta bytovych domu ma garaze, kde je mozne vybudovat bez problemu nabijeni. Stejne jako u spousty zamestnavatelu na firemnich parkovistich... :yes:
Taycan face prej dava na nabijecce 300+kW, kdejaka cinska popelnice nabidne 100+kWh baterku. Eqs ma 118, totez ocekavam od face ix ikdyz mluvi se i o bombastictejsich cislech. Jde to rychle…
Myslím kilometrové náklady (na elektřinu) u stejného auta, odvíjející se od toho, kde bydlíš.
BTW - já chápu, co mi nad tímto vláknem píše don, jen se s ním už nechci zaplétat. ale - až budou mít EV skutečně nad ICE převahu, nikdo mi nevymluví, že evropské země budou muset nějak řešit výpadek spotřební daně. A tu buď zaúlatíme v ceně elektřiny všichni, nebo se to bude platit u "stojanů".
Kadopádně se ty nůžky v nákladech na elektřinu/kilometr budou, dle mého názoru, neustále rozevírat.
Já vím jak to myslíš :-) , ale... není jedno, kolik platí za km ostatní? Dneska to taky neřešíš. Zatím to nevypadá, že by provozní náklady na EV měly být nějak vysoké.
Island teď zavádí jakousi daň za ujetý km... taky varianta. Svým způsobem je to přiznání toho, že spotřební daň není o zdanění "nežádoucí" spotřeby, ale prostě o zdanění něčeho, co se zdanit dá.
Kdyby platilo to, jak je to celé vymyšlené, tj. že spotřební daň slouží k omezení nežádoucí spotřeby a k pokrytí společenských nákladů s tím spojených... tj. třeba daň z cigaret pokrývá náklady na léčbu kuřáků... pak by přechod na EV znamenal, že se sníží náklady na onemocnění způsobená spalováním fosilních paliv a ta spotřební daň nebude potřeba, protože stát ty peníze ušetří. Naivní představa, což?
No ještě to bude asi zajímavý.
Co asi udělá s cenou fosilních paliv nižší poptávka???
Co asi udělá s cenou nabíjení dodatečná daň, která nahradí výpadek spotřební daně z fosilních paliv??? Plus nedostatek energie a vyšší poptávka po ní...
Jj, je to fajn pro lidi, kteří bydlí ve vlastním baráku. Třeba pro USA, kde takhle bydlí přes 60 % populace a průměrná rodina má 2 auta, je to ideální. Infrastruktura nabíječek je tam taky úplně jinde (mnohem lepší) než tady.
Nicméně teď jsem viděl na YT test prototypu modernizovaneho Taycanu pro modelový rok 2025. Peak charging rate 337 kW, dobiti z 10 na 80 % za 16 minut, dojezd 340 mil reálných při průměrné rychlosti 55 mil za hodinu. To už bude hodně použitelné.
No a... viděl jsi ty holandské domy někdy? Holandsko má asi trojnásobnou hustotu zalidnění než ČR a některé ty domy jsou široké akorát tak na šířku futer a s parkováním je tam (logicky) mnohem větší problém než tady :-)
Jj, strávil som v Holandsku niekoľko mesiacov.
Je tam podľa štatistík 58,4% samostatne stojacich domov.
V radovke pôjde nabíjanie o čosi ťažšie, ale iste ľahšie ako v bytovom dome.
Niekedy propagátori EV nevidia základné súvislosti keď oslavujú podiel EV v týchto krajinách (navyše spojené s daňovými úľavami, podporou pre EV a veľké zdanenie ICE).
Ono nejde o to, jestli to jde nebo nejde, ale o to, jestli se to vyplatí.
Už jsem tu psal, že za poslední měsíc mám v průměru 15kWh za den... z 16kW instalovaného výkonu na střeše s jihozápadní orientací, skoro ideál... a 16kW je 38 panelů.
Dát na nějakou řadovku třeba 6 panelů, v severněji ležícím Holandsku... to je dost o ničem
Pekne, to ten BEV v pohode uživíš aj v zime. 38 panelov, to je pekná fabrika. A už si pýta hodne veľkú plochu. Ja mam 12 panelov a teraz v zime by som neutiahol ani slabší plugin, v najslnečnejši januárový deň som vyrobil 12 kWh.
Už len byť teraz v zime medzi 9tou a 15tou doma, nech to poriadne využiješ 😉
Len v dobrom, ja beriem k EV ako nutnosť možnosť nabíjať doma, FVE ako bonus. Moja 8kWp vyrobila minulý mesiac priemerne 9kWh/deň (max 18 kWh)… len dom spotreboval 68 kWh/deň.
Ja som sa snažil reagovať na nabíjanie doma - tam majú krajiny kde býva 80% a viac obyvateľstva v dome predsa len lepšie predpoklady ako priemer Európy kde je to okolo polovice, či?
Nehovoriac o ekonomických rozdieloch 🇳🇴NO vs zvyšok EU.
Variant je spousta... můžeš mít baterku v baráku, můžeš mít připojené to EV v garáži a přes den ho nabíjet, můžeš prodávat zpátky dodavateli nebo si u něj přebytečné kWh "uložit" (obvykle tak, že platíš poplatek za distribuci v obou směrech)... prý taky existuje nějaká možnost vyrábět v místě A a spotřebovávat v místě B... já to provozuju někdy od začátku ledna, tak to zatím nemám moc vykoumané (klidně můžete poradit :-) ).
Vlastní dům zní dobře, ale co jsem chtěl říct je to, že z mého pohledu zdaleka ne každý dům vyhovuje. Já tu instalaci udělal na chalupě kde žije táta, přesně proto, že moje střecha se na to zdaleka tak nehodí... no, četl jsem, že Holandsko je teď solární velmoc, tak asi to jde když se chce...
BTW... docela se mi líbí zastřešení ze solárů na parkoviště, to by se klidně dalo instalovat i na tom sídlišti... neprší ti na auto, vyrábíš a ještě by se třeba dala sbírat dešťovka...
Vlastnú baterku na dobíjanie auta beriem ako dosť drahú možnosť. Jednak obmedzená kapacita, a má obmedzené cykly - tak to už je lacnejšie nabíjať zo siete podľa mňa ako pravidelne z baterky do baterky. Baterka FVE pre mňa = napájanie domu.
Virtuálna batéria / Elektřina pro soláry (pretoky z leta si spotrebuješ v zime) vie len ČEZ a ten ťa do nezmyselne programu nepustí ak si už niekedy niekomu nejaký prebytok predal. Armex ponuka sa snaží podobať (ale pretoky ti započíta len do výšky spotreby - takže pol roka keď máš pretoky takmer nič, lebo nemáš spotrebu, zvyšok odoberie za 1 kč/kWh) + povesť Armexu ako “bonus”.
Za fixnú cenu nevykupuje už asi nikto (mimo podpultovej ponuky keď chceš odísť).
V lete sú na výkupe na spote veľmi často záporné ceny, takže výkon obmedzujem (+- každý víkend). Aj tak mám 3300 kWh pretok a zinkasoval som 4294 Kč. Tento rok budem rád ak to nebude horšie. Napr včera fúkalo, a už bola cena na obed okolo 20 Eur/MWh - takže po odpočítaní poplatku dodávaš za nulu. https://www.ote-cr.cz/…ktrina/denni-trh?…
V lete mám bežne denné pretoky 40 kWh a viac. Trocha pomôže znižovať ich, že bojler na vodu je v noci vždy vypnutý a nahrieva sa len keď svieti slnko.
Spotreba na inom mieste bude možná údajne od leta. Ale keď nemáš mraziarne, alebo nabíjačky EV na firme, tak to nespotrebuješ. A navyše musíš počkať na výmenu elektromeru, a to je x mesiacov.
EV by bilanciu zlepšilo. Ale návratnosť je individuálna - niekomu áno, niekomu nie.
Rád pokecám o možnostiach a spoznám ďalšie. Díky vopred :yes:
Jak říkám, EV nemám (a neplánuju)... takže ta baterka co tam je ano, slouží k tomu aby se přes den nabila a večer vracela na spotřebu baráku... a jasně, kapacita relativně malá.
Ty jednotlivé tarify... no asi budu muset zajít na ČEZ a nějak si to s nima vyříkat :-)
Hoši čo doma máte že máte inštalovaný výkon 8 či dokonca 16 kWp? Ja mám 5 kWp pri 12 paneloch. Je pravda, že teraz v zime ťahám prevažne zo siete, ale už niekedy v apríli som sebestačný.
Baterka je z môjho pohľadu základ pri FV, pretože ako píšeš vyrábaš cez deň a keď prídeš z roboty a pustíš spotrebiče, je tma a musíš ťahať zo siete. To ti vykryje tá baterka (druhá vec je, že musí byť hodne veľká, ja mám 10 kWh a vyšľahám ju pomerne rýchlo).
Tak... víš co, panely jsou relativně levné, když už se to dělá tak je škoda tu střechu nepokrýt celou. Drahé jsou měniče, baterky... a něco stojí práce. Teda... to byl aspoň můj dojem, nejsem v tom žádnej expert :-)
Ad výroba v A a spotreba v B: to bola jedna z hlavných motivácií pre FV, ťahať z jednej FVE dve domácnosti. Mám túto službu až od 1.1., tak som zvedavý na prvé vyúčtovanie.
Čo viem… štart “sdílení elektřiny” je posunutý na 1.7.2024 (len provizórny režim) kvôli Energetickému datovému centru (EDC). Kedy bude plný režim EDC ani srnka netuší.
Na obidvoch miestach musíš mať smart elektromer s priebehovým meraním. Inak to nevedia zúčtovať. Elektromerov je nedostatok, čaká sa dlhé mesiace, niekedy musíš aj rozvádzač vymeniť, min upraviť.
Práve preto sme išli od Sl. energetiky do Greenlogy, lebo oni sľubovali to šérovanie elektriny medzi domácnosťami, podmienkou bolo iba mať všetky odberné miesta u nich. A ZSE človeka nechceli nechať odísť len tak, bola výpovedná lehota k 31.12., v podstate celý rok.
Keď budem mať nové info, dám vedieť. Prípadne sa pripomeň.
Souhlas, je to obrovská krabice. A nemám tyhle obří krabice rád, ale nejen v EV, ale i spalováky a přesto si zákazníky najdou.
KIA EV 9 má alespoň efektivitu menšího auta. Zde jsou testy: https://www.youtube.com/watch?…
https://www.naf.no/elbil/elprix?rightColumn=Nyhetsstr%C3%B8m&leftColumn=Resultater
v zimě dojede dál než ID7 :-!
A s prodeji nakonec problém nemají: https://insideevs.com/…les-january2024/ https://insideevs.com/…es-december2023/
Takže ano, kdo chce obří BEV, tak toto je dobrá volba. Já osobně raději menší auta.
Zajímavé jak má v testu autor problém se spotřebou, když jinde je to v zimě naprosto v pohodě, to samé z dobíjením. No jo no, objektivita auto cz.
Jj, pekný test v Nórsku. Síce to padlo na teplejší deň - väčšina trasy kladné teploty.
A škoda, že chýbajú informácie o priemernej rýchlosti. Prvý úsek 132 km im trval 2,5 hodiny ~ takže tam priemer 52,8 km/h?
A 450 km za 16 hodín???
Každý test je subjektívny. Auto.cz celkom pekne vysvetľuje ako meralo a čo vyšlo.
Ak by jazdili medzi mestami priemernou 53 km/h ako títo Nóri a počas pekného počasia asi dostanú lepšie výsledky.
TM3, VW ID7, Polestar veru smutné výsledky dojazdu voči deklarovanému.
Ano každý test je subjektivní. V testu Auto.cz má každé auto jiné podmínky, možná i jiné trasy, takže to moc není vypovídající a ten popis "Ve městě si korejské SUV klidně řekne o více než", "Pokud byste si Kiu EV9 zvolili jako své jediné přibližovadlo na každý den, můžete se za příznivějších jarních povětrnostních podmínek a s dodržováním rychlostních limitů dostat ke čtyřem stovkám kilometrů". Z toho lze odvodit jen to, že tester asi moc netestoval.
Naproti tomu norský i francouzský test testuje auta za stejných podmínek (takže je objektivnější) a to už je výborné porovnání. Každý bude totiž také jezdit jinak, jiné trasy atd.., ale s různými auty podobně.
A jak je vidět EV9 si vede velmi dobře, dokonce v rozporu při srovnání s jinými testovanými auty.To je ta subjektivita Auto.cz.
Ja tyhle jejich odhady spotreb radsi uz ani nectu, od doby co jsme tady rozporovali nesmyslne vysokou spotrebu na dalnici a ukazalo se, ze byla "namerena" na cca dvoukilometrovem useku nekde u Jesenice.
Nejcasteji se jejich testovaci trasy ridi podle toho, kam redaktor potrebuje behem tydne a vikendu dojet.
3,1celkova a b96 je do 4,25. Ukaz mi krom posilenejch brzdenejch puvodne 750kg vozik, ktery ma celkovou pod 1500kg. Das s b96 za todle prazdny plato a riskujes papiry
Tak můžeš mít přívěs do 1.2t. Ale to ti teoretizujeme, protoze, aspoň já jsem to nenašel, ani nevíme, jestli vůbec tažné může mít a případně kolik má povolenou hmotnost.
Píše sa o pohotovostnej hmotnosti 2,5 tony. Celková hmotnosť, teda plus max. záťaž je 3102 kg (2510+592), keď k tomu pridáš 750 kg príves, tak si 352 kg nad limitom 3,5 tony. Takže asi B stačiť nebude.
Kurz 2-3 týždne, 5 hodín teórie, 8 hodín jazdy a 4 hodiny techniky za ľudovú cenu okolo 12000 Kč... Ani by nešlo o tie peniaze, ale predstava potreby robiť si kurz kvôli tomu, že tá hnusná bachratá obluda má pol tony bateriek, nie je dvakrát lákavá.
Ehm, moje MPV má 2,2 tony prázdne, každé druhé veľké SUV je na podobnej váhe resp. vyššej. A ak máš dostatočné ťažné a ťaháš veľký príves, potrebuješ iný vodičák tak či tak.
A hlavne zbytočná obluda. Legislatíva už určuje a obmedzuje kadečo, v rámci ekológie by mohli zaviesť hmotnostný limit 2000 kg pre osobné autá do obsaditeľnosti 7 dospelých osôb a hneď by to vyzeralo inak.
4 a půl hvězd od elektrošílené redakce Auto CZ ...
... a stejně se nebudou prodávat
... a budete muset elektropošuci zase psán o spalovacích, protože jejich renesance v Helmutstánu právě začíná :-):-):-)
Ne že bych se chtěl nominovat na tvou kategorii, ale pokud to nabíjíš ze solárů a vozíš tím děti do školy místo naftové dodávky, pak to ekologii pomáhá.
Proč by nedávaly? Dneska už mám 18kWh... což jasně, je třeba 50km s touhle Kiou... jestli je to hodně nebo málo těžko říct, já elektroauto nemám, ale vcelku to není špatný. Kamarád EV má a ještě kšeftuje s proudem na burze... takže občas nabíjí zadarmo i ze sítě... hele každému dle jeho gusta, ne?
Mluvím o dodávce proto, že EV9 je sedmimístná, takže předpokládám, že si ji koupí někdo, kdo explicitně sedmimístné auto potřebuje... jinak by si koupil třeba Teslu Y.
7místný auta sou třeba i Ford Smax, Galaxy, další mpv a minivany....
Jo dneska náhodou svítí sluníčko, ale jinak když je zataženo nebo mlha to dává kulový. A ještě aby to utáhlo Tepelko a anbíjení auta, i když já sem vlastně zapoměl, že keologové a majitelé Ev topí zásadně dřev a uhlím, to je ekologie jak cyp :-):-):-)
Hlavně mokrý dřevo co špatně hoří :-):-):-)
Dobře, tak si místo dodávky klidně dosaď MPV nebo minivan, i tak je ekologičtější jezdit tím EV.
Za poslední měsíc je průměr 15kWh za den... ano, když není sluníčko tak to dává prd a chce to trošku přemýšlet, abys nastavil tarif a nabíjení podle svých potřeb, to mě ještě čeká... no ale přinejhorším holt vezmeš šťávu ze sítě.
PS: Osobně bych měl daleko větší problém obhájit si kupní cenu téhle obludy než abych řešil jak moc to je eko, ale to je jiný příběh...
Vidíš a my ty děti do školy/školky naftovou dodávkou (S-Max) vozíme. Protože kvůli pseudo-ekologům přestali vyrábět benzínového S-Maxe a my tak museli objednat naftu. A těším se, až to jednou vyměníme za nějaké elektro.
Teď už ano. Ale když jsem objednával, tak nebyl. A když jsem se na benzín ptal, tak mi řekli, ať poděkuju EU. Tak asi ani sami nevěděli, že hybrid bude. Tady se první informace o hybridu objevila v únoru 2021, já objednával myslím někdy v září 2020.
Nebavili jsme se o tom už někdy? Mám pocit že mne na jaře 2020 říkali, že bude na podzim 2020. Ale nejsem si jist těch termínů. S Jirkou jsme to nějak tak řešili.
Možno mám zbytočné bariéry, alebo málo dobrodružnú povahu. Pacificu som nenašiel, ale Auto Outlet ponúka Napr Durango. 5,7l HEMI.
K spotrebe 10l sa asi ani nepriblížim, či?
Jazdim aktuálne 5.7 Hemi v Ram-e (135t km), najnižšiu spotrebu som mal 11.9 a taká normálka je povedzme 13-16l (svižnejšie). To auto má ale blbú aerodynamiku a hlavne je väčšie a ťažšie ako Durango.
Pacifica je moc fajn rodinné auto, treba ju skúsiť. 4x4, hodne miesta, pohodlný podvozok, má to aj motor 😎
Tu majú aj nejakú Pacificu : https://www.tucar.cz/skladove-vozy
Z hľadiska emisií dízlové SUV je to isté ako dízlová dodávka. A že tých obrovských naftových SUV pred školami ráno je neúrekom by si videl, keby si mal deti a do tej školy ich vozil.
Bežná verejná základná škola v krajskom meste. Ak by si si robil zápisky, v priebehu tej hodiny pred začiatkom školy by si naplnil zopár salónov BMW, Mercedesu či Audi. Sám to nechápem a mám pocit, že tie prémiovky rozdávajú zadarmo, keď ich je toľko.
Zřejmě jsou v krajských městech šikovnější lidé.
U nás tohle mají jen mafiáni a pár podnikatelů. Zbytek jezdí ve starých šrotech.
Střední třída citelně chybí.
Pane redaktore fóra auto.cz, Romane Horkej, stále jste mi neodpověděl na můj dotaz, co děla Váš Prius z Vaši profilovky: https://filebin.net/dtbkres3z3imii2e
v autopůjčovně v Ulánbátaru: https://www.discovermongolia.mn/car-rental
Na držáku SPZ je brazilský telefon pro kontakt.
Velmi rád bych slyšel odpověď přímo od Vás a ne přidruženého Vám muItinicka.
• Zaprvé: napsal jsem “Velmi rád bych slyšel odpověď přímo od Vás a ne přidruženého Vám muItinicka”. Nedočkal jsem se :yes:
• Zadruhé: pan redaktor fóra Roman Horkej má ukradený obrázek svého údajného Priuse. Proč ne, jen nemá kouli si to říct :yes::yes:
• Zatřeti: Good Job, Jirko. Jen si bráň dál, RH.
Jen velká škoda, že nejsi ani chlap ani žena, pouze androgynní bytost bez varlat a vaginy :yes::yes::yes:
Nikde jsem nepsal, ze krades. Pokud to tak vyznelo, omlouvam se.
Tim "funguje to i obracene" jsem myslel, ze se fotky neautorizovane objevily i na auto.cz. Z toho vyplyva (aspon v me hlave), ze fotka tveho auta sla smerem z auto.cz do mongolske pujcovny.
No přijde na to. Lokálně ano, ale celkově? Pokud to někdo pořídí jen jako mamacar s nájezdem +/- 20 km denně + jednou za čas menší výlet, tak to za 10 let najede 70-75 tisíc km. Takže tahle 2,5 tunová obluda s baterií skoro 100kWh vytvoří cca stejné emise jako třeba 7 místný Kodiaq/Tarraco/Tiguan za 10 let provozu ještě dříve, než vyjede ze salonu.
Plus připočti emise z energetického mixu ČR. Případně emise z výroby a dopravy solárů.
Plus připočti rozdíl ceny za auto a ty soláry a další věci s tím spojené. Pojistky atd...
A už vůbec se nikdo nezamýšlí kolik CO2 a jiných emisí vzniklo při vydělávání těch nesmyslně vysokých cen na pořízení takových oblud. Protože ty peníze na stromech nerostou, že?
1) Počítám s tím, že takovéhle auto za život najede aspoň nějakých 200tkm... ne nutně jen u prvního majitele, ale než se dostane do stavu, že už nebude mít smysl ho opravovat.
2) Kodiaq je o třídu menší, tohle je opravdu pro reálné cestování v 7, což Kodiaq není.
3) Soláry jsem přesvědčený že jsou ekologické... opět, pokud se používají nějak rozumně.
4) Peníze bych do toho nemíchal... pojistky... nebo dokonce "CO2 potřebné k vydělání peněz"... ano, ten člověk když vydělává na Kiu tak dýchá a produkuje CO2... ale to už přehníš :-)
Může a nemusí to najet. Proto jsem psal o modelovém případu mamacaru.
Nemluvil jsem o tom, že člověk dýchá, ale kolik CO2 je za nějakým ziskem.
Ono se snad nemusí kvůli zisku pracovat? Někam jezdit, svítit, topit, převážet, vytvářet odpad, napájet stroje, pálit, vypouštět odpadní vody, atd...??? Prostě vše jsou spojené nádoby a člověk nemá míru nenažranosti. Den za dnem chce pořád víc a víc a pak se hrozně diví, že je za ním spálená zem.
...jazdí to fajn, ten podvozok je super, klobúk dole, ale áno, je to veľká obluda. Keď už niekto potrebuje veľké elektro, určite mi je sympatickejší ID.Buzz než toto. Ísť od väčšieho elektra k menšiemu je však logický dnes postup. Kto má na veľké drahé auto, má aj na elektro a keď ho výrobcovia presvedčia presedlať zo spaľováku, prečo nie. Aj na rozvoj automobilov sa najprv zložili bohatí. Ja sa budem tešiť na EV2. :)
Akurát ID buzz...je slabsi, s malou baterkou, neni to ctyrkolka....a kdyz to vybavis na stejnou uroven bude stat stejne jako on aKia...tak tezka voba :)
Nehledě na pohon auta mě fascinuje dalších 4,5*, tj něco jako 90%, autu s ne zas tak málo připomínkami. Podle těchto kritérií by mělo BMW iX snad 6 hvězd z 5 ne? To je mimochodem ve stejné cenové hladině.
A když jsme u ceny, tak za ty peníze by auto nemělo mít v interiéru prémiový "feeling", ale prémiové by být mělo. Popsané problémy ergonomie nebo drátový carplay jsou ty věci co prémie vyřešené má. EV9 tedy plně prémiové už jen podle popisu není a hlavní argument pak pro EV9 bude 7 míst. Jinak neříkám, že je to špatné, ale tahá za kratší konec provazu. Určitě nechápu 90% (4,5 *) hodnocení. Nebo jste to napsali špatně...
Přitom kdybyste třeba posledně tomu BMW dali 3 hvězdy z 5, byli byste zajímavější a sdílenější :D
Stejne vybavene BMW iX stoji 3,5 mil kc.....iX zacina na 2,06 mil.
Ix je mensi.....ma mensi kufr je jen pro 5, nema kufr vepredu (tohle je za me fail), ma pomalejsi nabijeni.
Ma, ale ve vyssi specifikaci vetsi baterii, silnejsi motor, spoustu premiovych vecicek, ktere kia nema....zde to proste porovnat nejde...jsou to odlisne vozy/kategorie.
To se díváme asi na jiné ceníky. iX nemá přímo srovnatelný motor. Buď slabší nebo silnější. Od 3.5m je verze M60e, které je výkonově uplně někde jinde. Ten slabší stojí v m paketu s extra výbavou (nemám čas porovnávat jak moc přesně stejnou) cca 2.3M. Slabší není o moc, v kontextu velké praktické krabice bych řekl zanedbatelně. Velikostně zvenku stejná třída, uvnitř žádné BMW není nejprostornější, takže ano, kdo bude chtít praktičnost a lepší dobíjení, tak EV9. Kdo by chtěl velké elektrické SUV s dvěma dětma a rád se sveze nebo chce něco víc, tak iX je ve stejné cenové hladině.
Každopádně hádat se o tom nebudu, ani jedno není z aut, které bych já vybíral a už vůbec ne v elektrice, takže je mi to jedno :D
Tak si to raději pořádně nastuduj :)
Píšu porovnatelné výbavy.....tak pokud budu porovnávat nejlevnější iX, která je zadokolka a holobyt a má malou baterku a je menší (menší kufr, vleze se jen 5 lidi atd.) oproti vybavene Kii....s rychlejsim nabijením, tak nevím no :) i presto je drazsi.
Jinak naopak pro me je iX v ranku jako nahrada za X5..proto ji mam naklikanou....ale vadi me pomale dobijeni a chybejici predni frunk (ten zadni kufr neni nic moc) plus cena, když vybavim, tak jak jsem zvyklý.
Že je základní ix jen rwd jsem nevěděl, předpokládal jsem xdrive. Ok pak těch rozdílů je víc. Vzhledem k tomu, že kupuju už po několikáté v této cenové kategorii, tak osobně EV9 za cenu přes 2M nedokážu ani trochu ocenit, určitě ne jako BEV se spotřebou 30+ kwh...jestli musíš maximálně prostorné elektro, moc alternativ zatím asi není...
"Navíc ceny nových elektroaut už často padají na úroveň vozů se spalovacími motory..." Často? To jsem si nějak nevšiml. Prosím o nějaký příklad, kdy je elektroauto levnější, než jeho spalovací verze.
Baterie není spalovací motor, jízdou se v chaldném počasí nezahřeje, dokonce spíš chaldne, takže bez předehřevu nelze čekat dobrý nabíjecí výkon, navíc začátek na 60% je opravdu hodně vysoko.
Jinak Enyaq váží 2,2 tuny a jeho 77kWh akumulátor 500kg. Proto mi u toho téměř full size SUV hmotnost auta i akumulátoru přijde vlastně docela dobrá. Jistě Kia Telluride podobné velikosti váží 2t, ale zase Kodiaq váží 1,8t, elektromobily jsou dnes stále o půl tuny těžší.
Redaktor recenzující elektromobil by si měl předem něco alespoň přečíst.
Dnes jsem tuhle EV9 v modré viděl na vlastní oči. Je to TANK, ale s naprosto odporným a neforemným designem :no: Zvracel bych ... Na ty 3t to opravdu i vypadá...