Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda 105 L za 320 tisíc: V Česku se prodává kultovní škodovka ve stavu nového vozu

Růst prodejních cen historických škodovek nekončí! V českých inzerátech se objevila extrémně zachovalá Škoda 105 L za více než 300 tisíc korun.
Zpět na článek
6. 2. 2024 09:02
6. 2. 2024 09:54
6. 2. 2024 10:02
6. 2. 2024 10:07
6. 2. 2024 10:12
6. 2. 2024 10:18
6. 2. 2024 10:22
6. 2. 2024 10:46
6. 2. 2024 08:49
6. 2. 2024 11:23
6. 2. 2024 19:08
Avatar - Roman Horký
6. 2. 2024 08:44
Hodím na bazoš náš Prius za 899 litrů
To by v tom byl čert aby o tom tady nebyl článek. Třeba ho i někdo koupí.
A nebo moment, co takhle kultovní bílý sedan 406, ten by za 1,7 mega ušel ne?
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Horký Rom
6. 2. 2024 09:02
moc líbí
Ano, jistě, tvůj fejkový mongoIský Prius bude nabídkou tisíciletí, pane redaktore fóra ACZ :yes:
Avatar - Ozzman
6. 2. 2024 09:54
Re: moc líbí
Sám seš fejk, Roman je všlijaký, ale opravdu vlastní Prius, sice není tak úžasný a skvělý, jak o něm píše, ale má ho :D
Avatar - Horký Rom
6. 2. 2024 10:02
moc líbí
V mongolské autopůjčovně?
Avatar - Ozzman
6. 2. 2024 10:07
Re: moc líbí
Co to proboha meleš ?
Avatar - Horký Rom
6. 2. 2024 10:12
moc líbí
Pan redaktor fóra auto.cz, Romane Horkej, stále jste mi neodpověděl na můj dotaz, co děla jeho Prius z profilovky: https://filebin.net/dtbkres3z3imii2e

v půjčovně v Ulánbátaru: https://www.discovermongolia.mn/car-rental


P.S. Proč mu říkám pan redaktor? Proto, že vzápětí vymazal mi tento přispevek, tj má redakční pravomoce rozhodovat tady.
Avatar - Ozzman
6. 2. 2024 10:18
Re: moc líbí
Asi tak, jako je moje profilovka ze hry Carmageddon, nebo ta tvoje.... stažená z internetu.... a redaktor neni, navíc jeho prius má černou střechu.... málokdo tady má fotku v profilu, která by nebyla stažena z internetu...
Avatar - Horký Rom
6. 2. 2024 10:22
moc líbí
Ptal jsem se Romana Horkejho, ne tebe ani Jirku.
Je to tak složité na pochopení?!

Roman Horkej JE redaktor fóra auto.cz
Avatar - Ozzman
6. 2. 2024 10:46
Re: moc líbí
Tak proč se ptáš odpovědí na mne ? Udělej si v tom pořádek trotle... ne není, možná jen redaktoři mažou idioty, tak se nediv... otravuješ tu už asi 3 roky a pořád se tě ne a ne zbavit.. nedivim se jim
6. 2. 2024 23:56
Re: moc líbí
Škoda času a energie...
6. 2. 2024 13:15
Re: moc líbí
To zjevně nemá pitomče, protože to by si měl už dávno další ban. Musím přiznat, že lituju toho, že tyto pravomoce nemá :-D
Avatar - Stejsn
6. 2. 2024 08:49
Kultovní?
On je kolem toho nějaký kult?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
6. 2. 2024 08:51
Zaujimava farba
My sme mali taku svetlohnedu bezovu 105Lku... krstny zase oranzovu... sused zase taku kaki hnedu ... ale priznavam na taketo sive kusky si ani moc nespominam... a prave dnes aj po tych xy rokoch je dokonca takato siva este aj stylova farba... inak ta vybava de luxe nemala chybu.. bez opierok hlav... bez radia.. ale zato s popolnikmi v prednych aj zadnych dverach... napriek tomu na nase prve auto s ktorym som este aj sam rok jazdil a zaucal sa ( vodicak mam od r 2000... feldu sme kupovali az v 2001 ) ... spominam len v dobrom... cele detsvo sme na nom vyrastli... pamatam ako nam ukradli rezervu ktora bola kdesi dole vpredu pod podvozkom ( dalsie simply clever riesenie ) a odvtedy sme uz potom rezervne koleso nosili vpredu v kufri.... a ked sme ju v 2001 v lete predavali za 10 000 korun... tak sme vsetci plakali... ach jaj... take nieco uz dnesna mlada generacia nezazije... to boli casy... ale diky za ne
Rozbalit vlákno
0
Avatar - iudex
6. 2. 2024 08:54
Šrot ako nová, šrot ako stará
Škoda 105 bola šrotom už ako nová, ešte väčším šrotom je ako stará. Proste čo je dovolené bohovi, nie je dovolené volovi a kým v podstate akékoľvek Porsche bude ako staré ceneným veteránom, stará Škodovka, hocijako nejazdená a nablýskaná bude tým, čím vždy bola: šrotom.
P.S. Na 105L som šoférsky začínal, takže veľmi dobre viem, o čom hovorím.
Rozbalit vlákno
77
Avatar - Dinar
6. 2. 2024 09:07
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Jj, spojení škody 105 se slovem kultovní je řečeno oblíbeným výrazem zdejší redakce velmi bizarní. :D Vzpomínám si, jak jsem jako kluk někdy v ranných osmdesátkách vyráběl do naší stopětky kultovní středový tunel z překližky, potahoval ho koženkou, na šaltpáku přidal děrovanou hliníkovou trubku a nahoru hlavici z exportní verze stodvacítky sehnanou na burze. Vypadalo to úžasně, pak přijel strejda z Vídně v nové 528i a mně se chtělo brečet, chudáci ve skanzenu, nic jiného jsme nebyli s těmihle komančskými kultovními vergly.
Avatar - iudex
6. 2. 2024 09:37
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
:D :D :D Tak to musel byť kultúrny šok, vidieť tú 528i (o jazde nehovoriac).
Proste žiadnu nostalgiu ku komunistickým šrotom (a celému režimu) nedokážem cítiť a absolútne ju nechápem.
Avatar - Dinar
6. 2. 2024 09:47
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
A to ještě občas přijel devětsetjedenáctkou, vyzvedl mě tím u školy, což jsem měl od domu asi sto metrů, ale byl jsem pak za největšího machra ve třídě. :D

Já jsem z těch řečí, jak bylo za komančů dobře a jaký jsme měli úžasný průmysl, už úplně říčnej, někteří lidé jakoby ztratili paměť, tahle škoda 105 je dokonalou demonstrací toho, jak komunisti naprosto zruinovali a pohřbili československý automobilový průmysl, zničili slavné značky a skončili výrobou šrotu, který nikdo (kdo měl na výběr) nechtěl ani hluboko pod cenou.
Avatar - Barrichello
6. 2. 2024 14:10
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Tak tak a ted by to ještě chtěli pár info o tom, jak 90 vláda soudruha Klause a jeho kolegáčků vyhodila cca něco mezi 8-15 MILIARDAMI kčs za projkety vivnuté komunisty v 80. letech, které nešly do připravené sériové výroby, namátkou jmenujme AVIA AN, STA Děvín 6x6, BAZ MNA, LET 610, Tatra T162, atd atd.....

A místo nich se pritivazovali podniky s 20-40 let starým výrobním programem když na dvorku stálo 10 odkuzoušených prototypů nových řad a na nátlak západních zemí a usa se narychlo opouštěly trhy zemích třetího světa a bývalého sojuzu, kam pak velmi rychle začla techniku vyvážet scania, volvo, mercedes, man, fokker, embraer atd a liazákám, tatrovákům a kunovickcým zbyly oči pro pláč vid

To nám tu nezapoměn napsat :-)

PS: To že se kradlo v PZO víme, to nám tu psát nemusíš.
Avatar - Ozzman
6. 2. 2024 14:21
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Bariku proboha! Tady alespoň vidíš jak ta technika byla mnohdy zastaralá, není v tom žádná věda a tajné židozednářské lobby z imperialistické USA, prostě se otevřely trhy.... stejně jako tady, padla železná opona i ve světě, v zemích sojuzu, ve spoustě zemí třetího světa, které byly vazaly sojuzu a měly tam politické vazby a proto se tam prodávala zdejší technika... Svět neřídí žádní superpadouši z USA a Bruselu, ale trh a lobby různých zájmových skupin a když byla část světového trhu odříznuta od zbytku násilně idealogicky, tak se nediv, že došlo ke změně po pádu režimu... tohle chápe i dítě na ZŠ.... nehledej v tom vědu a konspiraci.

Zkrátka, kdyby to bylo tak super, tak ten komunismus nezkrachoval
Avatar - Barrichello
6. 2. 2024 14:38
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
JJ, všechno bylo čistý a zlitý sluncem a Krupp odvážel z Poldi Kladno tisíce tun ušlechtilý a speciální oceli, které krom Kruppa a Poldi uměli už jen další 3 firmy na světě čistě náhodou.

No jám mam jiný informace no. Ale nebudu ti to vyvracet.

Kdyby stát zainvestoval do spuštění sériové výroby těch vyvinutých strojů, tak se ti potencionální partneři hledali asi poněkud lépe, nemyslíš? A i cena za prodej takového podniku by byla výrazně větší...

Ale holt nebyla vůle, přeci nebudem investovat do státního, všechno rychle prodat....a tak se v letnanech bouchali do roku 1997 nesklopný budky Saviem a na dvorku rezly Aenky se sklopnou budkou připravené na sériovou výrobu na rok 1991 :-)

A dneska nám tu nepatří šroubek, podniky vytunelovaný a zlikvidovaný, a nadnárodní korporace vyvádějí ročně stamiliardové zisky do svých domovských zemí :-)
A banány ti do Lidlu místo Avie vozí německej MAN, kterej si mne ruce, jak krásně se zlikdovovala veškerá východní konkurence a jak snadno získali nový odbytiště ve východním bloku.
A GreenDeal to ještě dorazí
Avatar - Ozzman
6. 2. 2024 14:55
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Myslím, že o Poldovce nemáš tak dobrý info...mám v rodině insidera, tam byl problém jinde, to je fuk :)

Ten zbytek je coby kdyby... jo, určitě se to dalo udělat lépe, ale nikdy nikdo předtím nepřecházel z plánovaného na tržní hospodářství... ale to neznamená, že to bylo všechno špatně
Avatar - Barrichello
6. 2. 2024 20:09
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Letná 1975 https://ibb.co/JCsbCDB
6. 2. 2024 20:27
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Už to že jste použil slovo komunismus, vše vysvětluje, a ten dnešní fantastický kapitalismus vše řeší nejlíp a super,
Že svět je na pokraji své existence, to nikdo
Neřeší.... Člověk je největší zlo pro planetu zemi
Avatar - twistedTSD
12. 2. 2024 16:08
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Ano Bariku, jistě. Komouši už už spouštěli výrobu supermoderních vehiklů, které by konečně stvrdily nadvládu proletariátu a zaplavily svět, ale zlí kapitalisti jim zabránili!
6. 2. 2024 19:00
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Jj. Stejně jako kultovní Trabant. Úplně nejhorší auto na světě ty doby. Ta doba byla desná , auta byly děsný, a život taky desnej. Nefungovalo vůbec nic. Nemakalo se, jen chlastalo. Fuj.
Avatar - Ozzman
6. 2. 2024 10:02
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Já jsem asi trochu mladší ročník i když jsem se narodil ještě jako občan ČSSR (ale na rozdíl od ruznych dementů po tom neteskním), ale revoluce mne zastihla ještě jako kojence. Tahle a jí podobné werky motorizovaly mou generaci jako auta za pár Palackých, ty hezčí za Masaryka a horší za flašku tuzemáku. Jo, bylo to super, že to jede samo a nemusíš šlapat, ale bylo to to nejnuznější a nejnudnější přibližovadlo hned po autobusu, stejně jako žigulíci, trabanti či luxusní východoněmecké sedany Wartburg ( i když v tom jsem jel po letech a takhle plavný a měkký podvozek zase nebyl tak špatný :D). Nechápu, jak za tohle někdo může chtít peníze, jako za zánovní Ofci.. Osobně nejsem fanoušek ani 110Rka, ještě pochopím obdiv k Tatře s V8, ale to je tak vše z východního bloku z aut, co tu byla běžně k vidění.... tfuj tfuj, ještě, že je ta doba pryč
6. 2. 2024 12:01
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Pokiaľ si to nezažil, nemôžeš nostalgii starších rozumieť. Ale to hádam nikto ani nechce, stačí ju tolerovať ako čokoľvek iné. ;-)
Avatar - Ozzman
6. 2. 2024 12:02
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Zažil jsem ta auta všude, byl to odpad, prostě nouze, kdy lidi neměli na západní auto... málokdo to měl protože to chtěl, ale protože lepší nebylo a pak v 90tkách na lepší nebylo... nesoudím lidi, co to mívali tenkrát, ale nechápu, kdo si to pořídí dnes dobrovolně za 320 tisíc korun.
6. 2. 2024 12:36
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Pretože to berieš z materiálneho pohľadu, to je celé. Plno áut v celej histórii boli absolútne šroty, napriek tomu svoje miesto v tej histórii a v rôznych zbierkach majú.
Avatar - iudex
6. 2. 2024 13:05
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Miesto v histórii má aj gilotína, reprezentuje nejakú dobu, ale nebude sa na ňu len za to s nostalgiou spomínať. Nostalgia je namieste v prípade nejakých príjemných spomienok, resp. v prípade vecí, ktoré vo svojej dobe boli niečím hodnotné, výnimočné, zaujímavé, estetické, ktoré predčili súdobých konkurentov. Nič z toho 105ka nebola.
Dodnes mám v pamäti cestu 105kou do Juhoslávie za komančov, to bol permanentný stres a nervy, či voda v chladiči zovrie alebo nie, či to do kopca dá alebo nie, či to dolu Biokovom ubrzdíme alebo nie. Proste spomienky sú, ale výhradne negatívne, to nemôže žiadne milosrdné zabúdanie premeniť na nostalgiu.
6. 2. 2024 14:50
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Ale kdeže. Nostalgia neplatí len pre všeobecne výnimočné veci, to sa mýliš. Môže to byť aj absolútny šrot a nezmysel, na ktorý má ale dotyčný viazanú nejakú spomienku alebo udalosť. Legendárny a nostalgický - to sú dva absolútne odlišné pojmy, netreba si ich pliesť ako ich splietol autor článku.
Rozumiem, že pokiaľ máš len negatívne spomienky, o nostalgii nemôže byť u Teba ani reč. Ale u niekoho iného, prečo nie? Stačí len trochu tolerancie k názorom iných, nie? ;-)
Avatar - Dinar
6. 2. 2024 12:15
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Nostalgie je stesk po něčem, co už není, u té škody 105 je opravdu nepochopitelné, po čem se ti stýská. :-)
6. 2. 2024 12:34
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Mne po Škode zrovna nie, jazdil som ňou len na vodičáku a stačilo, ale pochopiť sa to dá. Všetko, čo má nejaký vek a je svedkom nejakej minulej doby môže mať v niečích očiach cenu. Bez ohľadu na okolnosti a kvality. Podobne 2CV bol kus plechu na kolesách, ako auto to nestálo za nič a pozri aká je to dnes legenda. Závisí to na uhle pohľadu. Alebo u nás autobus Š706 RTO - boli to ťažkopádne a nie práve spoľahlivé autobusy s pomerne náročnou obsluhou, napriek tomu sa dnes na ne spomína s nostalgiou. Ak má niekto radosť zo Škody 105, tak mu ju doprajem, prečo nie.
Avatar - Ozzman
6. 2. 2024 12:38
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
2CV je šrot, ale myslím, že ho zpopularizovala kinematografie jako takový symbol francie a romantiky dob nedávno minulých, tam to ještě umím pochopit s velkou dávkou sebezapření... nikdo nikomu nic nebere, ale psát o tom jako o kultu... to zas je moc :)
6. 2. 2024 13:17
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Jasne, článok je pritiahnutý za vlasy. Ale čo čakať od autora, ktorý je schopný napísať, že Traction Avant bol neúspešný model...
6. 2. 2024 12:52
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Je to trochu jinak.

Jde o dvě zcela rozdílné věci. Nostalgie a legenda.

Ten "kus plechu na kolesách" se stal prakticky celosvětově legendou, protože byl jednoduchý, levný, úsporný ve všech ohledech, s vysokou užitnou hodnotou, trefený se do své doby a s nadčasovým a velkým mezinárodním přesahem.

RTO nebo 105 z toho nemá prakticky nic. S nostalgií na ně vzpomíná jen pár tuzemských nadšenců, nostalgických pamětníků a pacientů. A neberu jim jejich vzpomínky, lásku, sny, ideu nebo jak to nazvat.

Rozdíl je v tom, že brouka nebo 2CV zná celý svět i dnes, RTO nebo 105 prakticky nikdo.
6. 2. 2024 13:15
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Tak to bolo dané geopolitickým rozdelením, či to pozná celý svet alebo len niekto. V tej dobe málokto poznal aj tú 2CV... To nie je relevantný parameter. ;-) Nostalgia je nostalgia, s technikou, kvalitou alebo popularitou nemusí mať spoločné vôbec nič. Američania nostalgicky spomínajú na nosaté školské autobusy, ktorými sa ako deti vozili - hoci to bol tiež len rebrík na kolesách. A len preto ich dodnes stavajú podľa rovnakej koncepcie, aj keď oveľa modernejšie - u nás po tejto nostalgii a možno legende neštekne pes. Podobne Maďari majú niektoré legendárne autobusy Ikarus, napríklad model 620/630, pritom vo svojej dobe to boli absolútne šroty, napríklad v Bratislave museli pre šoférov zaviesť špeciálne prémie za to, že s nimi jazdili, lebo do toho nikto nechcel ani sadnúť. A podobných príkladov by som našiel viac. Ford Edsel - absolútny prepadák, dnes ho zberatelia vážia zlatom. Atď...
Avatar - Barrichello
6. 2. 2024 13:45
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
těch posmívaných Ikarusů bylo vyvezeno desítky tisíc do SSSR a jezdily tam v mrazech -20- až -40 a fungovaly. Zajímavé.

Tady sem v harmonikách s vyměněnými motory za lepší RABA D-10 drandil do školy ještě v roce 1999 :-)
A u venkovských ČSAD typu Polkost to drandilo meziměsto ještě někdy v roce 2006 :-)
Avatar - Barrichello
6. 2. 2024 13:33
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Tak tak, nikdo to nezná a proto na skupinách o historických nákladácích na Fejsíčku píšou pod fotky Liazek a Tater lidi z madarska,, Bulharska, Polska, Ruska, Argentiny, Indie a dokonce i Z USA.

Mimochodem ty liazky se do té argentiny i vyvážely, věřím že tahle informace vás minula https://www.mnhradiste.cz/…a-karel-vaclavik

Vono je bohužel smutný fakt, že ti rádoby pamaětníci doby, nemaj ani tolik informací, co my narození začátkem 80 .let ale o věci se zajímající :-) :-)
6. 2. 2024 20:34
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
A tato doba ti vyhovuje?
Přízemní, velmi přízemní, ale s tím nic nenaděláme.....
Avatar - twistedTSD
12. 2. 2024 16:15
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Proč by nevyhovovala?
Avatar - twistedTSD
12. 2. 2024 16:15
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
...........
Avatar - 3_diamanty
6. 2. 2024 11:17
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Srot to sice bol uz od nova ... ale v tom case toho na vyber u nas stejne moc nebolo ( a nie kazdy mal na saaba z tuzexu ) ... konkurencne lady o moc lepsie tiez neboli ... a ich gulickove riadenie chcelo posilovnu ... a zrali jak avie.... aj priestorovo boli mensie... v tomto zlata skoda 105L ...

Mna len udivuje ta de luxe vybava... bola uplne bez logiky... s 5 popolnikmi ( jeden na stredovej konzole a 4 vo dverach ) ale bez radia.. bez opierok hlav... bez posilnovaca riadenia ... jedine co fakt bolo deluxe bolo rozmrazovanie zadneho okna ... ale inak slabota... a zaklad 105S ( standard ) nemala vzadu pre istotu uz ani svihadla .. ale tuto antivybavu nekupoval uz asi nikto
Avatar - speedfred
6. 2. 2024 10:11
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Teraz neviem kto je ten šťastný, ten čo mal tú 105 alebo ja(my) čo sme doma nemali za komúšov žiadne auto? Aspoň človek nevie aké s tým boli problémy :D tie som si užil až neskôr.
528 či dokonca 911 v 80's u nás je asi najviac. :-O
Avatar - Dinar
6. 2. 2024 10:19
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Naši koupili stopětku v roce 77, skládala se tehdy celá rodina, to auto jsme měli do roku 90, kdy si otec koupil favoria a já od něj tu stopětku. Rok jsem v tom jezdil, než se mě pokusila zabít, prasklá brzdová hadička z docela pěkného kopce. Když si uvědomím, že to auto mělo teprve třináct let, dneska tak stará auta s normální údržbou jezdí jako nová, a jaký to byl po těch třinácti letech, generálce motoru, výměnách orezlých blatníků atp., šrot, tak to mluví samo za sebe.

Vídeňský strýček to byla automobilová šlechta, dělal v marketingu bmw, vždycky měl top auta, ta 911 (téčko z roku 74) byla jeho miláček, měl ji ještě v devadesátkách. ;-)
Avatar - speedfred
6. 2. 2024 10:30
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Presne ako píšeš, čo si aj ja pamätám tak ujo kupoval Š120 myslím v 83-84 a tiež sa tak rôzne na to požičiavalo a skladalo. U nás doma nemal nikto vodičák tak auto nebolo treba.

Ja som si svoje užil s mojim prvým autom Š110R, tam sa človek naučil diagnostikavať chyby a používať náradie.
Avatar - Dinar
6. 2. 2024 10:43
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Na ten náš ubožácký motorismus do roku 90 bych nejradši zapomněl, pro mě začala éra automobilismu, když jsem si v 91. jel pro první pořádné auto do Němec. Nikdy nezapomenu, jak jsem s ní vyjel za Norimberkem na autobán, zašlápl to a sledoval jak ručička leze, dvě stě, poprvé v životě. :D Krásná bílá 89 E30 320i kupé, moje Niké. ;-)
Avatar - speedfred
6. 2. 2024 10:57
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
E30 je pre mňa dodnes nádherné auto, no a v 91 to muselo byť niečo. Ja som sa k nej dopracoval až v 97/98 ale je pravda že autá ma moc nebrali, skôr moto. Doteraz moc nechápem ceny Jawa 350 či Pionierov za tie nehorázne peniaze keď to boli tiež pekné šroty.
Avatar - Dinar
6. 2. 2024 12:19
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Párkrát jsem zvažoval, že nějakou E30 pořídím a už si ji nechám, nějak na to nedošlo, ale nedávno jsem se jednou svezl, sice jen čtyřválec, ale hezká po renovaci, furt jízdně zajímavé auto. ;-)
Avatar - speedfred
6. 2. 2024 12:42
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Ja stále zvažujem E30 ale čakám pokial sa tie ceny tak nejako “poľudštia” pretože mi prídu prepálené.
Kamoš má stále zlaté 320i Coupé.Minulé leto som sa bol s tým previezť a to auto je neskutočne mechanické ako si ho stále pamätám. A výhľad je z toho lepší vďaka tenučkým stĺpikom ako z niektorých súčasných kabrioletov.
Avatar - Dinar
6. 2. 2024 13:29
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Teď jsou přepálené ceny všech klasických bmw, a nejen bmw, aktuálně něco takového pořizovat je krajně nezajímavé. To ten tvůj spyder je mnohem lepší úložka a svezení taky. ;-)
6. 2. 2024 13:13
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Technicky to bol šrot, ale 110R bola aspoň pekná. O Garde sa to už povedať nedalo.
Avatar - speedfred
6. 2. 2024 13:18
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Áno a pre mňa to bolo krásne kupé. Keď nebolo na Porsche tak aspoň takto som si potešil oko, ruky už menej. :-[]
6. 2. 2024 13:31
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Tú 110R by som z nostalgie možno vzal aj dnes. Stále dokáže potešiť oko. Ovšem v pôvodnom stave, menšie kolesá z Š120, dorábané spojlery, vymenené sedačky, dorábané strešné okno, to už nemusím. Známy mi ako 18-ročnému núkal, že mi svoju stodesiatku nechá, keď si kúpi niečo nové, ale namiesto chrómovaných nárazníkov mala plasťáky z novšej škodovky a v zadnom čele veľkoplošné svetlá zo Škody 130... :-(
Avatar - speedfred
6. 2. 2024 14:20
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Zobral by som ju aj ja ale za tie ceny ? Na.rať.
6. 2. 2024 14:45
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
To je pravda.
Avatar - wakantanka
6. 2. 2024 17:00
Re: Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Keby si bol na to hodil predok z 1000MB tak by si mal " československé Porsche" :) jedno také u nás v meste jazdilo a nebolo to úplne márne :) hlavne tam chlapík narval už nápravy a hrebeň z 742 a už to nebola užovka a aj to celkom pekne jazdilo
Avatar - speedfred
6. 2. 2024 17:28
Re: Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Tiež som to videl a nebolo to zlé, ale vtedy som bol rád vôbec za také auto a peňazí nazvyš nebolo.
Avatar - wakantanka
6. 2. 2024 18:14
Re: Re: Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
No to mi je jasné, hlavne človek zvažoval či sa to vôbec oplatí...a v drvivej väčšine prípadov prišiel k tomu že nie. :) Oj nad čím všetkým možným som ja rozmýšľal pri mojej 120 a pri prvom nástrele nákladov skonštatoval že to nedáva žiadny zmysel.... :)
Avatar - Ozzman
6. 2. 2024 10:49
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Kvalitní auta, táta měl žigula ročník 78, taky se skládala rodina, jak jinak u nestranických kádrů, já si jej pamatuji od malička, ale již začátkem 90tých let toto 12 let staré auto mělo díru v podlaze díky skvělé sovetské plechařiny.. kde je ten Barik, jak tu techniku pořád vychvaluje ? :D
Avatar - Barrichello
6. 2. 2024 10:58
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
stará auta hnila a čéče hnily i ameriky z té doby. Divný co. A co terpve taková Mazda z roku 2003 nebo mercedes z roku 1998 - to sou brambory co.

Kdyby rodina znala slovo rezistin, tectyl a nástřik dutin a podvozku, nemuseli ste mít díru v podlaze. Otec jí u šáde 100mb a ani u jedné ze 120 neměl. A když měl děravý prahy, tak je se sousedem autoklempířem o víkendu vyměnil za jiný :-)

BTW za totáče tu šla koupit i západní auta, proč ste si je nekoupili. Nebo ojeté domácí Tatry 603 nebo ruské Volhy 21 a 24. Stačilo si na ně umět vydělat, jak stačí si dneska vydělat 95 000 kč měsíčne, aby člověk měl na opravu dvou zubů, nedoplatek elektřiny, hypotéku, děti a mohl si koupit k tomu ještě krásné nové auto
HAHAHAHA
Tak jak to radíte dnešním lidem aby si našli lepší práci, popř. měli 2-3, tak ste mohli za totáče dělat meloucháře nebo v uhelným skalde nebo horníka nebo zelnáře a mít v roce 1988 příjem 5500-7000 kč měsíčně.
Kdo Vám PROBOHA bránil :-) :-) :-)
Avatar - Ozzman
6. 2. 2024 11:46
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Bariku, vím, že to blbě pochopíš, ale né každý lízal zadek komančum a nebo makal načerno - tzn okrádal stát... né každý na to je, dnes se dá vydělat i poctivě... tím bych to asi uzavřel :)
Avatar - Barrichello
6. 2. 2024 13:02
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
To jo, dá se vydělat tak krásně poctivě, že si s nadprůměrnou výplatou v mínusu. Něco ti pošlu do SZ, aby ses zasmál :-)
Avatar - Ozzman
6. 2. 2024 13:37
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Mám hodně kamarádů a mají diametrálně odlišné příjmy... dost často i ti s velmi nadprůměrným příjmem jsou v mínusu, protože jim chybí finanční gramotnost a platí za něco, co ani nechtějí a nepotřebují.... to je život, to se stává :)
Avatar - Dinar
6. 2. 2024 12:22
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Přesně, tvůj otec měl určitě, protože melouchařil, ojeté bentley a tři ameriky. Nebo ne? Kdo mu bránil? :D :D
Jinými slovy, jdi s podobnými řečmi do zadele.
Avatar - Barrichello
6. 2. 2024 13:05
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Neměl, měl tři škodovky, kde se na tu první skládala celá rodina.
Taky nedlěla nic z toho co sem popisoval, protože na to neměl tzv koule.

Znám jiný co měli a jedzili v cortinách, mercedesech, unech, escortech, simkách atd.

Jinými slovy, jdi do zádele s tím že si musel jezdit 105kou. Nemusel.

Dneska taky lidi musí jezdit lidi jedničkovou Fabiií protože jim daj 26 000 Kč šistého, někde ani to ne.

Ale poradíš jim at jdou dělat něco jiného nebo maj víc prací vid. Nebo odmakat 380 hodin měsíčně.

A když ti to poradím já, že jste to měli dělat dřív tak se ti to nelíbí. Zvláštní logika.....
Avatar - Dinar
6. 2. 2024 13:18
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Blábolíš, a ani tě neomlouvá, žes byl v té době možná mimino, každopádně za to tvoje obvyklé plácání nesmyslů na téma, "jak to bylo za komančů", může chabé vzdělání a výchova, oboje jde za tvými rodiči.
Avatar - Barrichello
6. 2. 2024 13:25
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Nebyl sem mimino a hlavně sem s pamětníky mluvil o tom, co bylo a nebylo možné, co kdo měl a jaké byly mezilidské vztahy.

Takže mam informací možná 15x tolik, než ty si prožil v reálu.
A Ktomu ještě archiv cca 7000 fotek z prahy z let 1968-1989 od táty, což byl vášnivý amatérský fotograf, kde jsou jasné důkazy o tom, jak před sídlišti byly prádzná parkoviště a vo Praze nejezdilo žádné západní auto. ŠKoda že na jedné fotce ulice v Karlíně sou najednou 3 medrcedesy a 1 simka, na druhé mercedes a honda před agitačním středikem národní fornty (btw dobrá provokace) a na dalších další mercedesy, renality, simky, fordy, vw, fiaty atd
A škoda že sem už jako náctiletý počátkem 90. let chodil sám po sídlišti a tam vídal stát mirafiori, austiny allegra, una, dokonce i jedno Fuego atd s SPZ typu ACE, ACI, ACJ, ACR, ADA atd, což byla vosmudesátková nebo dokonce konec 70. let čísla, protože otec ná šáde 120 přihlášenou na podzim 1988 už dost ADJ....

Já mam pamět dobrou.....narozdíl od Vás
A plnej arhiv fotek, pár už sem jich sem dával.... můžu to klidně zopakovat
Avatar - Dinar
6. 2. 2024 13:30
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Jj, a svět končí v Nových Butovicích. To jen k tomu tvému přehledu...
Avatar - Barrichello
6. 2. 2024 13:37
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
To byl opět Váš problém že ste bydleli v Kostelní lhotě a ne v hlavním městě....nebo jeho blízkém okolí. Moje babička byla taky z plzenska a šla do Prahy už v 50.létech i se svojí matkou a bydleli pak po svatbě s dědou v podnájmu ve Vršovicích, než dostali byt na Letné.....
Avatar - Ozzman
6. 2. 2024 13:45
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Dnes v Praze stojí Rollsy, Bentley, Ferrari, Porsche, drahé BMW a Mercedesy.. a tak.... je jich tu habaděj, tady na Vinohradech v každé ulici najdeš jedno takové a k tomu další 5 "prumernych" prémiovek... a co to vypovídá ? Že v tom jezdíme všichni ? Ne... nejezdíme žejo... ale taky nemusíme smrdět v zaostalé Škodovce, protože Škodovka
Avatar - Barrichello
6. 2. 2024 13:51
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Můžete přeci jezdit ne.

Dneska sou neomezený možnosti a nikdo nemusí sedět v repeci za 21 000 kč čistého a může mít půl mega měsíčně. Tak to tady zdejší podnikatelská elita před pár lety prezentovala.

Tak proč nemáš doma Mercedes nebo Bentley? :-) :-) :-) :-)

Když se vrátíme do reality, tak lidi přemejší kde vezmou na nájem, splátky hypo a energie místo aby přemýšleli jaký si koupit Bentley.
Tak holt kdo seděl za totáče v 88 v archivu za 800 kčs jezdil tak mhd nebo měl 30 let starý embéčko.

Kdo vydělal 6 000, jezdil v Mercedesu nebo Sieře nebo šestsetrrojce :-)
Avatar - Ozzman
6. 2. 2024 13:57
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Protože mne ta auta, co mám stačí, nepotřebuji mít Mercedes či Bentley :D To je stejné, jako si stěžuješ v té SZ.. máme se dobře, velmi dobře a nikde není dáno, že máš právo na to mít Mercedes.. říká se tomu finanční gramotnost, kdy přizpusobím své výdaje příjmu a nebo pokud nejsem ochotný výdaje snížit, hledám možnost, jak zvýšit příjem třeba tak ,abych měl na Mercedes :D Rozdíl je ten, že dnes ten Mercedeš mužeš mít i jako ojetinu za pár šlupek, protože jich je v bazarech dostatek.

Co ti tak chybí na tom socíku proboha ?! Já to nějak neumím pochopit, protože i s průměrným platem máš dnes možnost se mít mnohem líp, než s tím průměrem před 89tym....
Avatar - Dinar
6. 2. 2024 13:52
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Říkáš, že člověk z Kostelní Lhoty má větší přehled o tom, jaký byl stav v republice než obyvatel metropole? Hm, zajímavá sebereflexe.
Ty tvoje "fotky" z Prahy jen vypovídají o tom, že v Praze byla největší koncentrace komunistických papalášů, pracovníků růz. pézetek, ministerstev a taky veksláků, takže ano, ve druhé polovině osmdesátek se v ní dala vidět i soudobá auta západní provenience. To ale nemá s tématem, škoda 105, jako auto, na které mohl běžný občan ČSSR dosáhnout, nic společného. Stejně jako s tvrzením, že za komunistů to bylo s dosažitelností auta stejné jako dnes, viz. ty tvoje pindy o dvou zaměstnáních atp.

Na to stačí pár čísel, V roce 1989 na českých silnicích jezdila v průměru 14 let stará auta, loni v polovině roku byl vozový park v průměru 14,9 roku starý, tj. podobný stav, nehledě na to, že ta čtrnáctiletá auta v roce 89 byly vesměs rezavé krámy na konci života. V roce 1989 na jedno auto připadalo 4,29 obyvatele, nyní to je 1,8 obyvatele. Rozdíl xnásobný, s tím těžko jakkoliv polemizovat. Podobně jako benzín v r. 89 za 8,- ( 396 litrů za plat) a dnes za 36,- (1221 litrů za měs. plat), tj. trojnásobek. Fakt bych někdy měl rád stroj času, tobě podobným blábolílkům bych za svoje kupoval jednosměrné jízdenky zpět, ať si to užijete.
Avatar - Barrichello
6. 2. 2024 14:04
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
U toho srovnání benzínu a housek nám nezpoměn napsat, kolik tehdá stál pozemek 1000m2 40 km za prahou, kolik stála jízdenka na mhd, kolik stál dvougenerační dům, kolik stálo nájemné v družstevním či státním bytě, kolik stála 1 kwh elektřiny, kolik 1m3 plynu, kolik 1m3 vody včetně stočného atd A kolik to stojí dnes.

A Kolik náklady na bydlení sebraly lidem z výplaty a pak to srovnej s dneškem.

Jinak je to ukazování A bez B a čisté blábolení a nebojim se říct LHANI

Výplata 2000 kč a nájem 500 vs výplata 30000 kč a nájem 20 000 kč nebo to samé hypotéka, ale tu už ti dneska nedaj s 30 tis měsíčně, takže kdo nemá po rodičích a přibuzných jen nájem nebo podnájem/spolubydlení
Avatar - twistedTSD
12. 2. 2024 16:26
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Ty jsi strašný plácal. :D :D :D Ani dnes, při krizi realitního trhu, není problém koupit nemovitost, jen to holt nebude v Praze. Tam holt nájem. U kterého lze snadno dosáhnout na příspěvek na bydlení.
6. 2. 2024 13:38
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
>A plnej arhiv fotek, pár už sem jich sem dával.... můžu to klidně zopakovat
Na to by som sa rád pozrel. Škoda, že sa tu nedajú vkladať obrázky priamo do príspevkov.
Avatar - Barrichello
6. 2. 2024 13:58
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Můžu ti to někam o víkendu nahrát, nemam s tím nejmenší problém.

Nejlepší je fotka, jak stojí dva auta před trafostanicí, kde oficiálně vůbec nebyly namalovaný parkovací čáry, když kolem byly 3 parkoviště por cca 150 aut.

Ty přeci podle zdejších pamětníků měly být prázdné, neb aut si tehdá nemohli lidi dovolit. Překonám lenost a to jedno prádzný parkoviště už ti sem nahraju hned ted
https://ibb.co/m90CkGg

rok 1988, Praha 8
Avatar - Ozzman
6. 2. 2024 14:04
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
1 Ford, 1 Fávo a 1 nevim, co je, zbytek Škodovky :D Asi ti vyfotim nějaký sídliště v Praze dnes...
6. 2. 2024 14:11
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
... a 1x Fiat 128 Berlina, 1x žigul 2101, 1x moskvič 408 a 1x volha 21...jestli to je kvíz :-)
Avatar - Barrichello
6. 2. 2024 14:16
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Ne tahle fotka nemá prezentovat západní auta, ta prezentuje jak na parkovišti pro 60 aut (pokračuje vlevo) bylo úplně prázdno a nikdo neměl auta :-) KLDR hadr, podle mileniálů přeci za totáče jezdilo u nsá méně aut jak u Kima raketáka.
A jelikož sídliště byly plné rebelujích disidentů a aktivních bojovníků režimu, tak 2 nejodvážlivější to dali jako vyjádření vzdoru před trafostanici místo na prádzná parkoviště kde bylo 100 volných míst :-) :-) :-) :-) :-)

tu trafačku sem nahraju příště
Avatar - Ozzman
6. 2. 2024 14:22
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
No, v Praze....skoro nejbohatším regionu východního bloku
Avatar - Barrichello
6. 2. 2024 14:43
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Takže změna - v praze to šlo ale mimopražský měli v neděli jenom suchej barmbor se zelím a neměli ani na kolo.
pravda, znam dva takový co měli suchej brambor a k večeři 5 deka gothaje s 2 houskama.
Ale pojídali to v baráku, kterej si svépomocí postavili a kterej by dneska na stejném místě a stejné lokalitě stál 16 mega, svépomocí tak 12,5-13

Ted kterej dělník z německý montovny, žvýkající suchej brambor na to dneska dosáhne a bude schopen si to postavit. neznam jedinýho...
Avatar - Barrichello
6. 2. 2024 20:05
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
slíbená Trafačka https://ibb.co/yhLNSzb
Avatar - Ozzman
7. 2. 2024 07:42
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
fotka hezká, ale zase samej socialistickej vehikl
Avatar - twistedTSD
12. 2. 2024 16:27
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Tvl vyfotíš pražské parkoviště pro 5 paneláků a má to dokazovat jako co? :D
Avatar - wakantanka
6. 2. 2024 17:02
Re: Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Za melouchy postavil přece barák :)
Avatar - speedfred
6. 2. 2024 12:47
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Možno u Vás v okolí Prahy. Tu kde som vyrastal ja tak som bol vďačný v 87/88 za rifle z Tuzexu ktorý bol aj tak 100km ďaleko.
6. 2. 2024 19:04
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Vůbec nevíš o čem mluvíš. Vydělat sis nemoh, protože neslo podnikat a platy byly tabulkový a ne výkonnostní.
Avatar - 3_diamanty
6. 2. 2024 11:52
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Nasi lupovali 105Lku v 86tom.. mal som 4 roky... a predavali sme ju v r. 2001... nova stala 60 000... a predali sme ju este za 10 000... no skus dnes predat 15 rocne auto za sestinu povodnej ceny... uz ho dnes nedas ani za desatinu... a bracha si potom za tych 10 tacov kupil horsky bajk :D ... ach jaj... rad na tie casy spominam hoc este som bol relativne mlady... ale aj tak dobre bolo...
Avatar - Ozzman
6. 2. 2024 11:56
Re: Šrot ako nová, šrot ako stará
Jak tohle mužeš vubec porovnávat? :D :D Nic proti, ale zkusil bych do tvého příkladu uvést trochu reality, nastaly měnové reformy, brutální inflace po změně režimu a tak dále, takže co bylo 60 tisíc v roce 86, nebylo 60 tisí slovenskych korun v roce 2001... To je jako kdyby si řekl, že jsi koupil Fabii za 500 tisíc SK a teď ji prodal za 500 (to je fuk ,že nyní máte Euro, žejo :D) a porovnával nominální hodnotu těch peněz.. takže Fabie ztratila tisíckrát hodnotu... proboha že to nemyslíš vážně ? :D
6. 2. 2024 09:27
Skoda 105/120 bol pokus o vskriesenie nevskriesitelneho
Ano, niekto moze mat k tomu autu sentimet. Ale objektivne nie je dnes hodne viac ako 3000 euro.
Rozbalit vlákno
4
6. 2. 2024 12:12
Re: Skoda 105/120 bol pokus o vskriesenie nevskriesitelneho
Hlavne to bola len opäť premaľovaná Škoda MB.
6. 2. 2024 12:15
Re: Skoda 105/120 bol pokus o vskriesenie nevskriesitelneho
:-) Ano, ale tentokrát o minutu později... :-) :-)
6. 2. 2024 12:29
Re: Skoda 105/120 bol pokus o vskriesenie nevskriesitelneho
Tak motor pochádzal snáď ešte zo Spartaka...
Avatar - Stejsn
8. 2. 2024 10:43
Re: Skoda 105/120 bol pokus o vskriesenie nevskriesitelneho
Něco si o tom zjisti, ten motor nemá se spartakem společného VŮBEC NIC.
6. 2. 2024 09:58
vtipky na skodovku za bolsevniiika
vite, proc ma skodovka vyhrejvany zadni sklo ?
... aby nezably ruce, kdyz se tlaci

hodte sem dalsi at se pobavime
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Roman Horký
6. 2. 2024 10:19
Re: vtipky na skodovku za bolsevniiika
Jako myslíš jak zhodnotit Š105 dvojnásobně? Dotankovat plnou.
Avatar - Barrichello
6. 2. 2024 10:58
Re: vtipky na skodovku za bolsevniiika
no vidíš, 99 Camaro žádný vyhřejvaný zadní sklo nemělo a Rolls ho taky nemá.
Jak byli soudruzi v AZNP napřed :-) :-) :-)
Avatar - wakantanka
6. 2. 2024 18:16
Re: Re: vtipky na skodovku za bolsevniiika
Koľko krát si tlačil Camaro alebo Rollsa bo kus klesla teplota a nenaštartovali?
Avatar - Barrichello
6. 2. 2024 20:01
Re: Re: vtipky na skodovku za bolsevniiika
Rolls mam v garáži a s Camarem sem nejezdil na sněhu, bo mělo letní gumy. Takže čéče nevím no.
Jinak vtípků na různý značky máme pln ou půdu, ani na tom nestačíme utírat prach


Třeba Fiat - Fix It Again Tony!
Ford -Fordem tam a vlakem zpátky
Tesla -kapacita batery nám ráno pěkně klesla
Ford - Fix Or Repair Daily
Lotus - Lots Of Troubles Users Says
6. 2. 2024 11:23
To auto
má jen nostalgickou hodnotu, kterou trochu chápu, taky jsem na zadním sedadle š105 trávil dětství. Takže pokud je v pěkném stavu, tak věřím tomu, že se nakonec prodá, i když to byl ve své době beznadějně zastaralý šrot. Kdyby to byla aspoň stotřicítka, ale stopětka byla zoufalé auto.
Rozbalit vlákno
0
6. 2. 2024 12:11
Jak může někdo napsat "kultovní škodovka"...
...o stopětce, resp. o řadě 742, když už v době vzniku - tj. v roce 1976 - byla pro celou motoristickou veřejnost obrovským zklamáním.

Po vyčpělé stovce, která byla jen pofackovaným embéčkem, všichni očekávali modernizaci a změnu koncepce na "všechno vpředu", v rámci celosvětových trendů, tehdy již roky vítězících v této kategorii. Koncepce embéčka byla ve své době legitimní, stovka už byla na hraně, 742 ale už absolutně out a jenom k smíchu.

Všichni sledovali vývoj, zkoušky různých prototypů, články v časopisech, rozhovory v automotorevue v televizi s nadějemi a nakonec zase jenom pofackovaný stoletý embéčko s hadicema na vodu přes celý auto. Kdo sledoval automobilismus, tak se jen smál. A prej kultovní.

Ano, jsem starej, ale i mladý může být vzdělaný. Pak nenapíše, že stopětka je kultovní nebo že citrus Traction Avant byl neúspěšný.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Dinar
6. 2. 2024 12:24
Re: Jak může někdo napsat "kultovní škodovka"...
Amen. ;-)
Avatar - iudex
6. 2. 2024 12:53
Re: Jak může někdo napsat "kultovní škodovka"...
Presne tak. Auto to bolo morálne zastarané už v dobe svojho predstavenia, presne ako písal vyššie Dinar, to auto dokonale reprezentovalo zaostávanie komunistického režimu.
6. 2. 2024 14:53
Re: Jak může někdo napsat "kultovní škodovka"...
Ona zastaralá bola prakticky už Š1000MB. Za vzor mala R8, ktorý bol posledným modelom Renaultu s motorom vzadu a začínala de facto tam, kde Renault práve končil.
6. 2. 2024 15:10
Re: Jak může někdo napsat "kultovní škodovka"...
...resp. ten předobraz byl už Renault Dauphine, předchůdce R8. Vývoj MB a rozhodování o koncepci auta začalo dřív, mám pocit, že definitivně rozhodli v r. 1961. R8 vyjela poprvé až v r. 1962.

Ale to je jen detail, upřesnění. V principu byl vzor Renault (myšleno zejména pro koncepci), jak píšeš a ani to nikdo moc netajil.

Je ale třeba objektivně zmínit, že v těch letech to byla ještě poměrně rozšířená koncepce v této třídě. Fiat 600, resp. 850, Simca 1000, NSU Prinz 1000, BMW 700, Hillman Imp a možná i ten trochu jinej brouk, jen tak co mě napadlo.
7. 2. 2024 00:00
Re: Jak může někdo napsat "kultovní škodovka"...
Čo sa týka koncepcie, môžeš mať pravdu, ale viem, že R8 zakúpili a rozobrali, aby vedeli ako na to. ;-)
6. 2. 2024 13:45
Re: Jak může někdo napsat "kultovní škodovka"...
Kultovní nemusí nutně znamenat, že to auto mělo nějaké velké kvality. To auto kultovní svým způsobem je. Dokazuje to třeba to, že jsou za něj dnes lidi ochotní utrácet jako za youngtimera docela dost peněz navzdory tomu, že to bylo objektivně hrozné auto. Dokazuje to i tahle vášnivá diskuze, která se kolem něj strhla.

Kultovním se stalo ne díky svým kvalitám, ale díky okolnostem, které způsobily, že to auto skoro 20 let naprosto dominovalo našim silnicím. A tak na něj mají skoro všichni v bývalém Československu navázány kvanta vzpomínek spojených se svým dětstvím a mládím. To je to stejné jako Traboš v DDR, který byl taky směšné vozítko (I když v některých věcech pokrokovější než soudobé Škodovky).
6. 2. 2024 13:52
Re: Jak může někdo napsat "kultovní škodovka"...
..".skoro 20 let naprosto dominovalo našim silnicím."

To ale není pravda.

A možná by i pomohlo znát pravý a přesný význam slova "kultovní".
6. 2. 2024 14:05
Re: Jak může někdo napsat "kultovní škodovka"...
Jasně, můžeme se tady hádat, jestli to bylo 20 nebo 17 let. Ale řada 742 byla nejčastější auto na našich silnicích ještě ve druhé polovině 90. let. A v počtu registrací ještě i po roce 2000.

A k tomu významu slova kultovní dle slovníku cizích slov: "vztahující se ke kultu, unikátní, vynikající, tradicionálně uznávaný a oblíbený"
6. 2. 2024 14:23
Re: Jak může někdo napsat "kultovní škodovka"...
Jasně, můžeme se tady hádat....

Těžko - a ani to není tak podstatné - doložit, že 742 bylo nejčastější auto na našich silnicích. Třeba. Ale určitě ne "naprosto dominantní". To jsem rozporoval. A jak chápat výraz nejčastější? Každé druhé? Devět z deseti?

Píšeš, že jsi si našel jeden z výkladů slova kultovní..."vztahující se ke kultu, unikátní, vynikající, tradicionálně uznávaný a oblíbený" a to splňuje 105 čím? :-)
6. 2. 2024 19:08
Nouze
To auto byla děsná nouze, ve verzi 105s nejlevnější auto se 4 dobyl motorem. Radši nevzpomínat.
Rozbalit vlákno
0
6. 2. 2024 20:16
Škoda 105L 1988,
Koupili jsme novou 105 L (M) v roce 1988 , radost jako hrom....
Po revoluci , si všichni mysleli , že vyrabují svět, Západní auta , podnikání,
Kdo tu mluví o tom , jak bylo všechno špatné...!?!? Co je tak krásného a špičkového na dnešní době.....
Porovnávejte s rozvahou, to co se děje poslední roky u nás i ve světě, mne optimizmem nenaplňuje, za socializmu byly jistoty pro žití,.....teď ????
Jistota není v ničem, rozhlédněte se kolem sebe, co dělá vláda, oligarchové řídí vše.....všichni mají hubu plnou chytrostí, ale nic není černobílé.....
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Ozzman
6. 2. 2024 20:37
Re: Škoda 105L 1988,
Jistota, že můžeš do práce a domu... hezky v ohrádce žít zamčený před světem a hrozba jaderné války ve vzduchu... jo to byly jistoty
Avatar - Barrichello
6. 2. 2024 21:40
Re: Škoda 105L 1988,
Zato dneska vůbec jaderná válka nehrozí vid.

Jedinej rozdíl je ten, že není žádná Samantha Smith a žádnej Andropov
https://www.denik.cz/…cke-studena.html
Avatar - Ozzman
7. 2. 2024 07:29
Re: Škoda 105L 1988,
No jo, a kdo chrastí jadernym arzenálem co ? Američani to nejsou, kdo pořád vyhrožuje :D Naštěstí nemáme cenzuru, tak to mužeme slyšet rovnou z úst velkého Sojuzu a nemusí nás strašit tím, že se na nás chystá imperialista :D
7. 2. 2024 00:05
Re: Škoda 105L 1988,
Veľa vecí bolo celkom zle, ale našli sa aj dobré.
Medziľudské vzťahy boli inde. Dnes sa nepoznajú a nepozdravia pomaly ani susedia na spoločnej chodbe, nie ešte v ulici.
Deti veselo behali vonku. Dnes sa bojíš pustiť dieťa samé von.
Väčšina sa mala viac-mnej rovnako, neboli také priepastné rozdiely medzi lepšie situívanými a tými menej majetnými.
Bolo oveľa viacej istôt a oveľa menej stresu.
Vždy si dokázal žiť ako slušný človek, dnes ak prídeš o prácu a vyhodia ťa z bytu, ani pes po tebe neštekne.
Netreba sa diviť, že za niektorými reáliami minulej doby je niektorým smutno.
Ako vždy hovorím, nič nie je len čierne alebo len biele Plusy a mínusy nájdeš vo všetkom.
Avatar - Ozzman
7. 2. 2024 07:28
Re: Škoda 105L 1988,
Přečti si co psal, že dnes je vše špatně, vše řídí zlé konspirační síly z pozadí (jako by dříve také netahaly jistí stakeholdeři za nitky, i v tom komunismu) a předtím bylo vše lepší.... na to reaguju.

Nevím, kde žiješ a bydlíš, my se se sousedy zdravíme, scházíme se a kamrádíme a to i z více bytovek, děláme společné akce a děti si hrají... stejně jako tam děti běhají vesele venku, ošklivé věci se děly i dříve, jen média nebyla tak dostupná všem, tak se o tom tolik nevědělo, dnes zločin sledujeme online v přímém přenosu, proto to tak působí, ale to neznamená, že se to dříve nedělo. Spotify a Youtube je plné případů true crime z dob před 89tym, tam máš dukazy i dobové reálie, jak se informovalo... a dnes se muže banda blbu zbláznit, že policie měsíc vyšetřuje masovou střelbu a dělá z toho konspiraci tajných služeb, že si napsala policie jeho dopis (kterej málokterej retard doted nepochopil, že to nebyl dopis na papíře, čemuž se hromadně divili, i když policie nikdy nic takového neřekla :D) a i přesto je venku dostatek informací už dá se říct hodinu po útoku...

Já vážně nechápu tuhle snahu hrát si na to, že to dříve nebylo tak špatný, ano, lidi žili, nějak se bavili, nějak pracovali.... ale selektivní paměť zapomíná na to vše kolem, na to, že tě mohli zavřít či znevýhodnit i za blbost proti režimu, slovo, nebo i jinej vzhled..... a dnes se někdo opovažuje to přirovnávat k tomu, že dostane podmínku za dle jeho slov názor, kdy vyhrožuje smrtí... Dnes můžu nakráčet na Václavák a zařvat, že prezident je debil a nikdo mi nic neřekne, maximálně tě tak vykážou měštáci, že tam řveš...a k tomu mohu mít na hlavě máničku, nebo zelený vlasy... a i po tom se mohu sebrat a odcestovat skoro kamkoliv na světě a tam začít odznovu, když me to tu bude tak štvát.

A to s tou prací je taky nesmysl, pokud nejedeš švarcsystém, máš nárok na velmi slušné soc. dávky a pokud nejsi nýmand, tak si práci najdeš, je jí všude hafo. Ti, kdo práci nemají, ti ji nehledají...najdou se vyjimky v systému, ale není to ta většina, jak se nám tady snaží namluvit jistá část politického spektra, že se tu máme tak špatně.Jen je třeba si uvědomit, že kapitalismus (ale to ani komunismus) nikomu negarantuje lehký a bezstarostný život, ale že se pro to musíš přičinit... já neříkám, že to tvrdíš ty, ale už jsem se mockrát setkal s takovým názorovým proudem... lidi si mysleli, že odzvoní klíčema a pečení holubi budou lítat do pusy, jen tak, protože prostě tak to určitě na západě bylo...

A že jsou rozdíly ? Jo, jsou, ale uvědom si, že ten pruměrný čech od toho nadprumerného se neliší v tom, co má za věci, ale jak drahé ty věci jsou. Auta mají všichni, velká část i 2 a to i sociálně slabí, mají televize, telefony, počítače, tablety, dovolí si i jezdit na dovolenou. třeba jen 1 za dva roky, ale jedou, kdyz to tedy neprochlastaj.. já ti nevím, ale ta životní úroveň se plošně zvedla... co na tom, že prumerny čech jede do Chorvatska a nadprumerny letí do karibiku, dříve seděl prumerny čech na ***i,nebo jel na Slapy, protože to taky nebylo pro všechny dostupné a kádrový komanč měl jistou Jugošku, Bulharsko a když byl jo loajální, třeba i nějakej ten západ.

Ano, plusy a minusy najdeš všude, ale v komunismu silně převažovaly ty minusy... osobně nevidím nic lepšího, co bylo dříve... snad jen, že lidi více chodili ven, ale to je informačním věkem, né režimem....a taky tihle lidi nechápou jednu zásadní věc, že ty sociální jistoty byly ekonomicky neudržitelné a celý východní blok vlastně zkrachoval díky tomu prolezlému nefunkčnímu systému a s touhle sekerou se doteď potýkáme a to nám ještě velkou část ruského dluhu nikdy nesplatili, protože to odteklo kdovíkam přes bývalé agenty KGB a za velké pomoci a štědrosti tehdejšího premiéra, kterému se pak zpětně z těchto peněz zafinancovala volební kampaň na prezidenta v roce 2013 :)
Avatar - Roman Horký
7. 2. 2024 09:48
Re: Škoda 105L 1988,
Lidi byli k sobě milejší (ale jen možná), nebo se to tak mohlo zdát, protože
1. byli všichni kromě horních 10 tisíc pod stejným tlakem režimu
2. všichni (kromě horních 10 tisíc a barykových melouchářů) brali 100 USD měsíčně.
Kromě těchto dvou "drobností" fungovalo vše téměř stejně, jako dnes.
Tečka.
Avatar - Barrichello
7. 2. 2024 12:18
Re: Škoda 105L 1988,
Vypadlo ti tam něco o tom, jak se děti dělili na hřišti o meloun nebo koláč, jak si sousedi pomáhali stavět garáž nebo plot navzájem, půjčovali si věci, chodili si promítat nebo ukazovat fotky (diáky) z dovolených nebo se chodilo na zábavy do sokolovny nebo hospody ve vensici, kam chodila skoro celá ves.

K penězům - krom melouchářů, kterých bylo desítky tisíc (zedníci, instalatéři, elektrikáři, automechanici atd) tu byli ještě šmelináři s nedostatkovým zboží - paninko ten mrázák bude příští týden, když dáte 500 Kčs.....a dále profese kde šlo okrádat bud lidi, nebo stát nebo oboje dvoje jako vedoucí restaurací a hotelů, číšníci, zelináři, řezníci, taxikáři, pak tu byl veksl s bony a valutami, překupníci a zloději starožitností, který to vyváželi přes svoje šíbry ven, lidi v uhelných skladech a řidiči cisteren,který z toho kradli benzín a naftu a prodávali to svým kunšaftům, a pak regulérní zaměstatnní, kde se neplatilo 2000 kč jako piloti letadle a vrtulníků, šarže v armáde, straníci včetně náměstků a ředitelů, lidi na montážích v cizině, horníci, těžký průmysl jako slévárny a ocelárny, řídící letového provozu, navigátoři a tzv. lepší letecký personál, lékaři v nemocnicích i prakticki, co dostávali úplatky od lidí ke standardní výplatě, lidi z PZO, automechanici v servisech - opět úplatky od lidí, to samý kovoslužba atd atd

Tihle všichni neměli standardní peníze a výrazně nadprůměr, až na pár poctivců co úplatky nebralo.

A to bylo dohromady Statisíce lidí, možná i milion. Akorát ve vašich krásných statistikách to není, protože to byly peníze šedé ekonomiky a statisticky neexistovaly. Ale reálně je ty lidi měli a tak pak stavěli baráky, kupovali si Fiaty a Simcy a jezdili na dovolené do Jugošky, Bulharska, Sojuzu a pár lidí se dostalo i na západ, pokud to neměli kádrově polepený.

A pak jako v každém režimu byli ještě klasický zlodeji co okrádali lidi, vylupovali co šlo nebo rozkrádali státní majetek, většinou jezedáckyýve velkým a výstavba toho dvougeneračního baráku ne přišla na 150-200 ale na 65-100 :-)
Zbytek byly suroviny z jzd a jezedecká doprava nákladáky a traktory zdarma.....Takže tyhle lidi možná makali za 1800 měsíčně, ale co si nakradli bylo v ekvivalentu, jako kdyby brali 5 let každej měsíč 6000 kčs :-)

Tak nám tu nevyprávěj pohádky, jak všichni měli 1500-2000 a neměli ani na nový vrata ke kozímu chlívku.
A kdo na ně opravdu neměl protože byl neschopnej, tak dal aspon bábě ve výdejně krabičku tvrdejch Sparet nebo bombošku a ukradl si na ty vrata barvu.
Celé Čakovice měly modrá vrata, protože všichni kradli v Avii barvu na Kabiny :-)
A byli lidi co 30 let nekoupili olej nebo fridex do auta, protože to všechno čorli ve fabrice. A ráno než přišel mistr v půl sedmý , v sedm na dílnu, tak se tam jelo hodinu předtím naplno na soustruhách, frézkách, bruskách atd a fušuvalo se, opravy motorů a převodovek zadarmo na fabrickém vybavení a z fabrických materiálů a ti co na těch mašinách dělali za to měli taky prachy nebo cigára, poukazy do tuzu nebo co kdo byl schopen nabídnout.
V těhle automobilových fabrikách, dílnách STS a JZD a Státní statků si lidi dělali i celý generálky motorů....

Tohle ste si měli nechat vyprávět od pamětníků. Já sem si to vyprávět nechal.
Mimochodem tohle vedle nepružnosti, zkonstnatělosti a lenosti ředitelů a náměstků + strachu o ztrátu prestižních fleků vedlo k tomu hospodářskému úpadku.
Ono když dle výkresové dokumentace bylo na nákladák potřeba 17 000 šroubků a 15 000 matic a skutečná spotřeba byla 4násobná, tak to nemohlo být nikdy konkurenceschopný.

nebo když z 50 000 vyrobených aut mělo dle exportních papírů mlhovky 7 000 aut, ale reálně jich ze skladů zmizelo 12 000 :-)
Avatar - Ozzman
7. 2. 2024 12:57
Re: Škoda 105L 1988,
Mě je vás líto, protože mne příjde, že žijete v nějaké smutné sociální bublině a nemáte přátele :D Je naprosto běžné, že se tohle vše dělá i dnes, jasně že něco se nasdílí online, ale setkání, zábavy, posezení s přáteli a výpomoc je naprosto běžná a to i ve městech, včteně Prahy...

A vůbec nechápu, jak můžeš adorovat zloděje okrádající systém... melouch byla černota, rozkrádání věcí z fabriky je pořád krádež.. proboha to snad nemůžeš ani myslet vážně, že tohle bylo skvělé... tenhle celý prohnilý systém pak krachl a rozkradl se , na tom se alespoň shodneme...uzasné k tomu dnes vzhlížet…
Avatar - Barrichello
7. 2. 2024 14:30
Re: Škoda 105L 1988,
Vidím žes to vůbec nepochopil.

Já ten SYSTEM NEHODNOTIL!!!!
Já popisoval reálný stav a fakt, že to že podle statistiky lidi měli takový příjem neznamenalo, že ho měli i v reálu. To se obrovsky lišilo.

Takže já sem pouze uváděl fakt, že krom straníků ty peníze měli i nestraníci, co v tom uměli chodit.

Jinak švarcsystém tu dál pokračuje od 90 let, ofiko minimálka a bokem máš tady Fando ode mě 7 litrů k tý minimálce. A řemeslníci co 60% odvedené práce dělaj bez faktury....Nebo resturace, proč myslíš že nechtěj karty a chtěj platit jen cash. DO účetnictví 80 piv denně a 20 obědů a realita 240 piv a 100 obědů vid. Naoko všichni skoro ve ztrátě....
To neznáš vid.....

To že někdo někomu pomáhá něco zadarmo stavět pravda zas neznam já a to sem bydlel alespon nějaké dny ve dvou vesincicíh od roku 2007 doted. Že se děti nedělí o meloun na hřišti můžeš svést na online dobu a na to že dřepí doma u počítače a paří gamesky nebo čumí do mobilu, ale jak na online dobu svést že se neznaj sousedi 150 metrů od sebe a krom pozdravu spolu nikdy nepromluvili slovo, i když chodí kolem to nevím.
A že většina lidí se stará jen sama o sebe a ostatní sou jim buřt. Je dneska dost lidí což když spadneš na zem, nechaj tě ležet a obejdou tě.
To dřív opravdu moc nebylo....
Avatar - Ozzman
7. 2. 2024 14:44
Re: Škoda 105L 1988,
Pracuji jako ve zkratce řečeno analytik, kde mám přístup k finančnímu výkaznictví firem jistého celého oboru národního hospodářství od firem až po sektor a všemožné statistiky, včetně intervencí z venku do sektrou... samozřejmě, že vím, proč to tak je... ale to pak lze plošně převést i do dnešní doby, že se máme líp, než statistiky uvádí, protože švarcystém...


To je mi tě líto, ale mluvíš jako někdo, kdo je zhrzený a tehdejší dobu si idealizuješ, protože to vždy a všude nebylo tak růžové, jako ti navykládal pamětník. I ti pamětníci o tom mluví hezky, protože byli mladší, já si takhle pamatuji 90sátky, ale jsem realista.... Ono je to i o tom, že když se chceš seznámit, musíš být trochu aktivní a něco pro to udělat. Jít mezi ty lidi, jak to chodilo dříve? Mladá rodina měla děti, hřiště seznámilo děti i rodiče, hospoda otce... tohle funguje přeci pořád
Avatar - Barrichello
7. 2. 2024 14:55
Re: Škoda 105L 1988,
Samozřejmě že i dneska se maj některý lidi líp než uvádí ofiko statistiky, myslím že taková komunita vietnamských obchodníků, řada OSVČ atd má trošku jiné příjmy, než ofiko vykazují....
Ale je je jich každopádně určitě méně, než bylo tehdá.

Jestě já osobně pamatuju kraj devadesátek, cca tak do 94-95, kdy se ještě leckde jelo setvračností ve stylu socialistické praxe, jak kradli řidiči naftu. U nás kde byla jedna nejmenovaná dílna vždycky zastavil oprýskaný automix Tatra 815, řidič vyndal od místa spolujezdce dva obří plastové kanystry (nebo spíš nádoby) odhad tak 50 L a už to valil do milé dílny. Ukradená nafta.
Tohle dělal před 89 každej druhej u benzínu (lístky a kupony bud do vlastního auta nebo prodej známým a překupníkům, ostatně je to i ve stovkách soc. filmů a seriálů), nafta se tolik nekradla neb jí nebylo komu prodávat, dieslových osobních aut bylo málo a těch pár lidí co měli povolenou mít vlastní nákladák třeba na stavbu domu, těch bylo opravdu pár (taky jednoho znam, měl od roku 1985 povolení na V3S)
Avatar - Ozzman
7. 2. 2024 15:11
Re: Škoda 105L 1988,
No vidíš a tohle vše formovalo generace lidí, kteří ten socík zažili a pak to tady taky tak vypadalo v 90tkách a ještě do teď se s tím trochu pereme... tímhle co píšeš vlastně jen potvrzuješ, že to dříve stálo za dvě věci :D

p.s. nafta se tu a tam krade pořád v určitých profesích, zvyk je železná košile
Avatar - Barrichello
7. 2. 2024 15:41
Re: Škoda 105L 1988,
Dneska už to moc nejde a hlavně ne z těch cisteren, to už je vše hlídaný, zapečetěný, sledovaný průtok atd.
Tam už to nejde vůbec, ale před 89 řidič cisterny Benzina, dream job :-)
7. 2. 2024 15:54
Re: Škoda 105L 1988,
Krade, rozkrádá, šidí a...a...a... se od poklopů od kanálů, okapy, lucerniičky na krchovech přes kabely, naftu, zamlčené tržby až po dotace na ptačí hnízda a tendry na elektrárny, tryskáče, padáky - vlastně prakticky na cokoliv imrvére, ani poledne nedrží.

Bez ohledu na aktuální režim. Asi nejde stanovit, kdy se kradlo méně a kdy více. Režim do toho panoptika vstupuje vždy jen výkonnou exekutivou státu a jejím řádným uplatňováním. Jde jen o to, co se konkrétně podaří uhlídat.

Ale já třeba znám - a napříč režimy - mnoho řádných a velmi poctivých lidí. Ani se vlastně s jinými nestýkám celý život a to programově. Je to divné, že i můj potomek to má stejně?
Avatar - Roman Horký
7. 2. 2024 13:16
Re: Škoda 105L 1988,
Baryku jdi s těmi svými slinty někam. To se nedá číst. Já jsem v té době žil takže ti ty tvoje nesmysly nežeru. Zkus to v ruzzku.
Avatar - Barrichello
7. 2. 2024 14:23
Re: Škoda 105L 1988,
Pravda se čte blbě, takže ti poradím abys to nečetl :-)
Spousta lidí co tehdá kradla, nebo jejich rodiny si to dneska nechtějí přiznávat a dělaj mrtvé brouky ze ztrátou paměti. A úpllně nejlepší jsou ti co tvrdí, že takto bojovali proti režimu.

To už mam radši lidi typu Jonák a Chlad, který se nebáli říct že se v té době uměli pohybovat a ten systém podojili. Aspon nedělaj(li) mrtvé brouky typu My nic, to druzí nebo se netvářili že chtěli ukradením cihel a cementu z JZD položit socialismus :-)
Avatar - Mikesus
8. 2. 2024 11:29
Re: Škoda 105L 1988,
Takze ti chybí to, ze nemůžeš krást. Chapu.
No to pak je problém se prosadit na trhu práce, když máš takové návyky. Chaou tvoji adorace ruska. Nedojel sis taky ukrást jeden splachovací záchod?
Avatar - twistedTSD
12. 2. 2024 16:35
Re: Škoda 105L 1988,
Strč si svoje zlodějské totalitní jistoty do p.
7. 2. 2024 12:07
Cenová absurdita na entou
Kdyby to byla alespoň stotřucítka v nějaké líbivé barvě... :-O :-( :no:
Rozbalit vlákno
0