Ano, samozřejmě, je třeba roztančit v rytmů Kankánu páteční diskuzi a zároveň zmínit elektromobil, bez toho to nepujde, redakční muItiroztleskávači :yes:
Samozrejme plný súhlas, bohužiaľ doba je taká aká je, keďf človek vníma čo všetko letí do vzduchu....a potom to ideme zachraňovať hy&bridmi a elektromašinkami.... tak určite je to správna cesta...
Gréta už připravuje k testování na Ukrajině veganský biobomby a rakety s obohaceným biouranem, takže bych nezoufal, bude líp.
Když se to chytí, mohlo by se to pak rozjet celosvětově ve velkým. Lidstvo je prima vynález,
Je to vlastne taký Grand Captur a páči sa mi, že to bude mať tú 1,6 atmo so štvorvalcom, čo je podľa mňa vhodnejšie riešenie ako 1,2 turbo trojvalec pri hybride.
No on to prostě není kombík. Délka zadního převisu je jako u hatchbacku, výška se blíží SUV/MPV a zadní stěnu (páté dveře) to má jako kombi. Je to takový cross-cross-over. Bude to něco jako zkrácená Dacia Jogger.
Další věc je, že asi nebude klasický pohon. Jen hybrid made-in Renault, což je složitá technika se spotřebou klasického pohonu.
A když se tohle dá dohromady, je z toho 1,5 tunové auto s mdlou dynamikou.
Benzín mi voní, ale studenej start všech TSI co jsem kdy zažil, smrdí tak, že by to člověku urvalo plíce. A moderní diesely s filtry a SCR po zahřátí nejsou cítit vůbec. I předchozí 2.0 BLUE HDI po zahřátí byl tak čistý, že jsme to nechápali. Dřepěli jsme u výfuku a bylo to jako fén. Žádný smrad.
Firemne TDI pachnu hlavne studene od novoty, neviem kde sa berie tento fam, ze kazdy novy diesel nesmrdi. Ze maju dobre emisie ked su nove, tomu by som veril.
Inak pravda studene TSi smrdi, to bude priamy vstrek a turbo, atmosfery s MPI vonaju ... taka felícia 1.3mpi mnam :D
Ano, je to tak. Přímovstřiky po startu smrdí hrozně. A i nejnovější diesely jsou cítit chvilku po studeném startu. Prostě SCR katalyzátor potřebuje nějakou teplotu k reakci na snížení NOx, to je snad jasné. Ale při provozní teplotě se vážně dá před výfukem sedět i když netvrdím, že je to zdravé.
Ono aj studeny diesel bezi na bohatsiu zmes, takze vyjma zahriatia emisneho systemu je nizka teplota agregatu nestandardny stav, ktory sa kompenzuje davkami paliva.
Zhodneme sa na tom asi, ze keby jazdili len dobre servisovane diesle Euro6 asi nemame taky problem s emisiami. Horsie je, ze stare popelnice na uplatok sa staraju o to, ze emisie neklesaju a pak sa v EU rubalo do ziveho. Stare auta su ovsem socialny problem...
Z jedný strany jsou problém starý socky bez servisu s podplacenou STK a vykuchaným filtrem atd. a z druhý strany jsou problém SUV monstra s hmotnostmi okolo 2-2,5 tuny, obřími koly a čelním odporem jako rodinný dům se spotřebou 12-15 l/100 v benzínu.
Těmi se emise taky nesníží. A těmi EV monstry taky na dlouhý roky spíš naopak.
Ano, ono trh sa rozhoduje sam, monstra s 2-2,5tonami ludia kupuju a automobilky vo vlastnom zaujme musia vyrabat... kto presvedci zakaznikov aby to nekupovali ? Zla EU ... :D
Preto som to napisal, ako je zvykom po informacnych operaciach z vychodu je kydanie na EU beznym chlebickom. Ze si ludia nie su ochotni ani schopni priznat fakty a hladat kvalitne informacie ich netrapi, maju na koho ukazat a riesia si len vlastny blahobyt.
Všechno jsou to spojené nádoby a nic není černobílé. Nicméně z Evropské Komise k nám proudí spousta stupidních zvěrstev, ale nejsme v tom sami. Magorů je plná planeta.
Mne pride, ze az na vinimky ma EU dobre napady, len su moc vytrhnute z kontextu niektorych spolocnosti, kultur a zemí, takze celoplosne to nemoze fungovat, niekde na tie veci este nedospel cas.
A taktiez by mohli byt lepsie socioekonomicky prepracovane, akurat ze doba sa necakane a prudko otocila, takze je celkom logicke, ze veci na ktorych sa pracovala dekada su zrazu mimo a chvilu potrva nez sa to vobec zisti, aplikuje atd... Nie je to jednoduche navrhovat trendy pre tak rozmanite spolocenstvo.
Z tohto pohladu co sa ekologie tyka, su tam raw data, ktore ukazuju fyzikalne trendy tie neklamu - a potom tu mas politiku a lud a ti na to velice dlho srali (diesel gate) blahobyt, vzdy ista miera sprenevery a zneuzitia a nehovoriac o ostatnych krajinach, takze prisiel trochu skrat a cele sa to nastavilo podla toho co ukazali data a matematicke modely. Byt cesta postupna a rozumna, takyto extrem by sme tu nemali so spalovakmi, teraz je otazka ci je dobre, alebo zle ze sa na to nevykaslali ?