Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Lamborghini o elektromobilech: Budou mít výkon přes 1 megawatt

50 komentářů

Avatar - apoho
apoho
Lambo může vyvíjet co chce. Jejích cílová skupina si koupí cokoliv, protože to jsou lidé, kteří peníze nepočítají a tak si koupí Lambo jenom proto, že ho chtějí vedle svých dalších několika aut mít.

Stavil jsem se v autosalonu BMW v Praze. Ze všech aut na salonu vystavených je jedno EV asi 12 spalováků.
Ono to až tak horké s tou elektromobilitou nevypadá.

Podíval jsem se na stránky českého zastoupení Ford a s překvapením jsem viděl, ža auta, která se dají koupit jsou v Česku skoro neprodejná kvůli malému segmentu zájemců. Z aut pro masy zůstal už jenom dožívající Focus a teď inovovaná Kuga a Puma.
Zbytek - okrajové segmenty. To asi dealeři takhle dlouho nevydrží paběrkovat a začnou prodávat čínská auta, která se porvou o již dostupné prodejní sítě ;-\
TiaS1
Tak zajdi do toho BMW znovu a podívej se lépe. Zjistíš, že nové BMW bez elektřiny prakticky nekoupíš. Buď bude komplet elektřina, nebo nějaká forma hybridu. Stačí se podívat na novou 5ku, 7ku apod.
Avatar - apoho
apoho
Nepleť sem PHEV!
Sám ho mám. Řeč je o EV
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Jak to auto vlastně nabíjíš, jak to dáváš do nákladů?
Avatar - apoho
apoho
jsem fyzická osoba, nedávám to do nákladů. A samozřejmě nabíjím jenom doma. Přes noc se to nabije a na popojížďky kolem komína to stačí. Občas naskočí motor při akceleraci.
Na delší jízdy samozřejmě to jede na benzín. Dlouhodobá spotřeba benzínu u mne 6,6l/100 km + elektřina
U firemních aut to mnozí řeší tak, že nabíjejí doma za levno a na CCS tankují rodinná vozidla 😁 Prostě česká ulička 😒]
TiaS1
Máš zcela pravdu. Konec elektromobily u BMW se blíží, viz.
https😐/www.tydenikhrot.cz/…en-elektromobily

Protože BMW neveří v EV budoucnost, investuje 650 mil do přestavby pouze pro výrobu EV.
Avatar - Anonym
Anonym
k Fordu se chodí jen pro Mustang, E😜lorer, Bronco a F150 😄
Arese
Přesně tak.
Avatar - eLzyx
eLzyx
k Fordu se nechodí ...
Avatar - Dinar
Dinar
Harry mi mluví z duše, jakkoliv podmínky jsou u nás oproti UK malinko jiné, vše podstatné o současném stavu elektromobility tu shrnuje v jedné půlhodině. :yes:

http😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
Dobry dobry. Jsem si osvezil britskou anglictinu 😁.
“I do not need a nalistic missile 😁😁😁😁😁”
Nakonec EV zabiji pojistky….
ptr078
Skor nezaujem bazarovych kovbojov
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Když kupuju nové auto, tak mě zájem nějakého kovboje a to jestli mu auto odprodám o 50tis dráž a nebo levněji vůbec nezajímá. O zůstatkové ceně neuvažuju, beztak je v poměru k ceně nového auta marginální...
Avatar - Dinar
Dinar
Mrkni na to video, tohle všechno tam Harry probírá, a ten chlap není žádný zapšklý “atmosféra s manuálem”, těch ev projel x, sám je vlastnil, stejně jako phev, podle mého je ten jeho pohled na věc velmi střízlivý.
Avatar - apoho
apoho
jj, dobrý příspěvek. Harry má totální pravdu.
Já jsem si koupil PHEV stejně jako jiní, kteří rádi trendy věci. Je to použitelné řešení ale asi to není celkem to pravé ořechové s výhledem, jak budou baterie vypadat za 5-8 let a další faktor, který nikdo zatím neřeší. Jak se přítomností baterie ničí spalovací motor v autě.
Každý normální řidič ví, že po nastartování musí pár kilometrů (ˇčím větší motor, tak tím déle) jet mírně a nešlapat moc na plyn.
U PHEV bohužel jedeš po opuštění domova po městě nebo vsi na elektro, pak dojedeš na nájezd na dálnici a šlápneš na plyn. Motor dostane okamžitý šok- když musí jet ve vysokých otáčkách.
Myslím, že to mnohé motory odrovná dříve než když je v autě jenom spalovák.
ryccardo
a kolik ti to točí při 130 km/h? To by snad nemusel ten motor být zase tak vytočený, aby mu vadilo, že je studený ne?
Avatar - apoho
apoho
2500 ale i tak to dělám fikaně. Já to mám na dálnici 10 km, tak když vím, že jedu na ní, tak už 5 km před nájezdem aktivuju spalovák aby se nahřála alespoň hlava. A moje cestovní rychlost na dálnici je kolem 160, jinak je to pruda
Avatar - Dinar
Dinar
Jak aktivuješ ten spalovák? A nevypne se ti hned, když zpomalíš, res. přestaneš akcelerovat?
Avatar - Dinar
Dinar
Apoho má bohužel pravdu, pro člověka, co má rád auta, motory, je to srdcervoucí, v 50e nemáš jak zvolit jízdní režim ve smyslu přepínání mezi čistě el pohonem, hybridem a čistě ice, to auto si to řídí samo, v praxi po městě jen el, spalovák můžeš vyprovokovat jen prudkou (velmi prudkou) akcelerací, která auto nesmyslně vystřelí a po zpomalení stejně ice hned vypne, mimo město pořád na el, normální akcelerací z 60 na 100 atp. se ice furt nezapojí, reaguje to opravdu je na prudký kick down, na dálnici stejná story do 140, takže když chceš ice musíš to fakt zašlápnout, studený motor tam má okamžitě 6 tis a ty jako řidič s tím nic neuděláš. Pro mě fakt na nervy, nevím jestli soužití s tímhle vydržím dlouho a na ten motor (skvělá b5😄 bych si po 100 tis nevsadil.
ptr078
A to este nespomenul, ze ev sa zacnu v 2025 v uk zdanovat rovnako ako ice
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Petr mi mluví přímo z duše, vše podstatné o budoucnosti elektromobility tu shrnuje v necelé čtvrthodině :yes:

https😐/youtube.com/watch?…
Avatar - Dinar
Dinar
Skouknul jsem to, je to mnohem víc souhrn osobních přání, než rozbor situace, ale proč ne, názor může mít každý. Jiná věc je, že tys tu Harry´s garage ani neviděl (podle času reakce jsi nemohl), takže vůbec netušíš, o čem to je. Typický přístup prosťáčka s jasným názorem...
Radovan Pastucha
pan HR moze napisat cokolvek,problem je ze je to GTI,KyLiE,Hamuna,Fox atd atd.....desiatky multinickov,neustale roztlieskavanie diskusii...nazor cloveka je podlozemy jeho reputaciou...A nErIkeJ mi KyLiE..... 😒]
Avatar - Jamme
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ryccardo
Obávám se že GTI nick si Hamunovi přisoudil neprávem. Ten měl sice někdy zvláštní názory, ale oproti Hamunově úrovni bylo patrné, že má inteligenci a schopnost se vyjadřovat. Hamuna a jeho věty bez podmětu a přísudku jsou úplně jinde.
Radovan Pastucha
ohladom GTI je to moja osobna dedukcia...je mozne ze sa mylim,ale;
- hamuna,kylie,HR je podla mna jedna a ta ista figurka,napriek extremne odlisnemu stylu prejavu spomenutych roztlieskavajucich multinickov maju vzdy spolocne zakladne crty prejavu a reakcii.
- rovnake crty v zakladnej linii prejavu su viditelne u GTI, moj tip su konce viet/prispevkov, kde je vidiet spojitost...
- nakoniec tu mame casu liniu vyvoja GTI, hamuna,kYlIe ako aj navaznost psychickych zruteni menovanych figurok.

Samozrejme sa mozem mylit, sledujem toto forum denne od davnych predGTI cias a toto mi vyslo...Ak ma niekto lepsie info.... :yes:
Avatar - Jamme
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Radovan Pastucha
vyborne, dakujeme za odhalenie dalsieho nicku,stacilo len trochu poskrabkat na spravnom mieste a ako pekne to ide aj same....
Avatar - Jamme
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Dinar
Dinar
GTIho tu někteří z nás potkali osobně, tento nick nikdy s Kylie, Hamunou nebo aktuálnimi trollími multinicky neměl nic společného.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
To je klasicke metoda Putina: z jednoho, nebo nekolika, ze svyvh uctu Te osoci, ze jses "multinick".

Do hajzlu jdou nejen auta, ale i atmosfera tady.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Sbohem a šáteček, Ja jsem první společně s dinarou 123 :yes😒br />
P.S. Zase vám se zapínaji a vypínaji společně váši muItiúcty, dávej bácha.
Avatar - Dinar
Dinar
Těch trotl trollů tu za ty roky bylo milion, tenhle je prostě jen další z řady. Beru to jako kolorit, ty nicky, za kterými jsou skuteční diskutéři, všichni známe, tak ať si kluk hraje, když nemá nic lepšího na práci.😉
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Je jich nejak moc.
Uplne ochromi normalni diskuzi.

Ucpou kazdou. Prestane me to bavit cist.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Dej mě na hatelist a nestěžuj se, Ioosře :yes:
ericn
Stačí na něj nereagovat, on si vystačí sám a nakonec to zabalí. Ale otravné to samozřejmě je…. ;-\
ryccardo
Prča je, že ten nejaktivnější diskutér neměl nikdy koule přijet na sraz, když se konal. Umí být bojovný jen za klávesnicí 😁
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Někteří… jen ne ty. Petr GTI je třída, jen ne tvá, dělnická :yes:

Co další fejkový BMW 550e od včerejška?! Koukám, že tady je samy BMW Club při nejhorším Lexus, přičemž u každého muItiIinku, a to včetně manželek, milenek a milenců 😆😂🤣

Panenko skákavá, ty máš ale velmi, velmi chudou fantazií 🤦🏻‍♂️
ryccardo
Hamuna a Kylie je jedna figurka. K tomu se tu i přiznal. Prý to byla chyba redakce, že nějak spojila a pak zase rozdělila účty 😁 Ještě si ale zapomněl, na konečně taky zabanovaný, nick Nemanaterasu nebo tak nějak 😉 Další jeho nicky musí holt redakce vyzobat a postupem času znovu banovat. Chtělo by to ale blokovat podle IP adresy, aby se mu komplikovalo přihlášení i z ostatních nicků. Sice to jde obejít, ale každý klacek pod nohy, tomu tupanovi, dobrý.
Avatar - apoho
apoho
¨no tak jseš tady dlouho a často aby jsi věděl, která bije u tohoto multitrolla
Avatar - Anonym
Anonym
Dinar ale jen s obtížemi rozumí psanému textu Hamuno, takže tě nemůže poznat.
Makovnik
je motor vykonu 1MW velky ako cele auto ako Urus.
Je to celkom impozantne, aj ked samozrejme ten vykon nedokaze dodavat mesiace nonstop, inak by sa rozpadol.
ryccardo
Já hlavně nechápu k čemu je takový výkon vlastně dobrý.
Othello
1 MW bude pecka. Zvláště v kombinaci s povinnýma černýma skříňkama , automatickým dodržováním povolené rychlosti atd.

Přepokládám taky že ty megavýkony aut bude EU za chvíli kompenzovat jinde. Například omezí povolené výkony kuchyňských mixérů.
Avatar - eLzyx
eLzyx
Rimac prodává 1,4MW elektrický supersport
ericn
No vidíš a taky nikoho nezajímá 😉
ryccardo
Ano to si vystihl pěkně 😁 Taky nikoho nezajímá. Už před 2. sv válkou přišli konstruktéři na to, že není efektivní cpát do auta vyšší výkon, protože ho už nejde využít. Takže jestli má auto 800 - 1000 nebo 1400 kW je úplně jedno. Nejsi schopen takový výkon nikde využít a kola ho ani nedokáží přenést na silnici. A ty jako řidič to hlavně nejsi schopný uřídit, protože auto bude vždycky rychlejší než ty se svýma reakcema. Kvůli tomu skončila Skupina B, protože závodní speciály s výkonem přes 500 koní už byly neovladatelné díky obrovskému přebytku výkonu a teď budeme do sériovek cpát k 1000 koní? Je to jako ve své době nesmyslné přidávání megapixelů kompaktním foťákům. Reálně to kvalitu fotek taky nezlepšilo.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Ale uplne.
Avatar - apoho
apoho
Avatar - eLzyx
eLzyx
psal jsem to už několikrát, na základě tohoto kusu nelze Teslu soudit. Jde o první generaci modelu S, kdy nebyly žádné dlouhodobé zkušenosti s provozem takových motorů a baterií.
Už v následujícím roce byly jak motory, tak baterie předesignovány a těmito problémy netrpí.
A i tento člověk nebude donekonečna měnit motory, Tesla (před)loni uvedla nový housing toho motoru, který eliminuje průnik chladící kapaliny do motoru.
Stejně tak u baterií - staré baterie měly problém s korozí víka pyro pojistky, která byla z vrchu baterie. Držela se tam voda, která po čase pronikla dovnitř. Novější typy mají pyro fuse zespod, kde se voda nedrží.