Dokonce i slavná italská továrna Lamborghini už pracuje na moderních elektromobilech a dává si velké cíle. Chce spojit extrémní výkony s dlouhým dojezdem.
Lambo může vyvíjet co chce. Jejích cílová skupina si koupí cokoliv, protože to jsou lidé, kteří peníze nepočítají a tak si koupí Lambo jenom proto, že ho chtějí vedle svých dalších několika aut mít.
Stavil jsem se v autosalonu BMW v Praze. Ze všech aut na salonu vystavených je jedno EV asi 12 spalováků.
Ono to až tak horké s tou elektromobilitou nevypadá.
Podíval jsem se na stránky českého zastoupení Ford a s překvapením jsem viděl, ža auta, která se dají koupit jsou v Česku skoro neprodejná kvůli malému segmentu zájemců. Z aut pro masy zůstal už jenom dožívající Focus a teď inovovaná Kuga a Puma.
Zbytek - okrajové segmenty. To asi dealeři takhle dlouho nevydrží paběrkovat a začnou prodávat čínská auta, která se porvou o již dostupné prodejní sítě ;-\
Tak zajdi do toho BMW znovu a podívej se lépe. Zjistíš, že nové BMW bez elektřiny prakticky nekoupíš. Buď bude komplet elektřina, nebo nějaká forma hybridu. Stačí se podívat na novou 5ku, 7ku apod.
jsem fyzická osoba, nedávám to do nákladů. A samozřejmě nabíjím jenom doma. Přes noc se to nabije a na popojížďky kolem komína to stačí. Občas naskočí motor při akceleraci.
Na delší jízdy samozřejmě to jede na benzín. Dlouhodobá spotřeba benzínu u mne 6,6l/100 km + elektřina
U firemních aut to mnozí řeší tak, že nabíjejí doma za levno a na CCS tankují rodinná vozidla :D Prostě česká ulička :-[]
Harry mi mluví z duše, jakkoliv podmínky jsou u nás oproti UK malinko jiné, vše podstatné o současném stavu elektromobility tu shrnuje v jedné půlhodině. :yes:
Když kupuju nové auto, tak mě zájem nějakého kovboje a to jestli mu auto odprodám o 50tis dráž a nebo levněji vůbec nezajímá. O zůstatkové ceně neuvažuju, beztak je v poměru k ceně nového auta marginální...
Mrkni na to video, tohle všechno tam Harry probírá, a ten chlap není žádný zapšklý “atmosféra s manuálem”, těch ev projel x, sám je vlastnil, stejně jako phev, podle mého je ten jeho pohled na věc velmi střízlivý.
jj, dobrý příspěvek. Harry má totální pravdu.
Já jsem si koupil PHEV stejně jako jiní, kteří rádi trendy věci. Je to použitelné řešení ale asi to není celkem to pravé ořechové s výhledem, jak budou baterie vypadat za 5-8 let a další faktor, který nikdo zatím neřeší. Jak se přítomností baterie ničí spalovací motor v autě.
Každý normální řidič ví, že po nastartování musí pár kilometrů (ˇčím větší motor, tak tím déle) jet mírně a nešlapat moc na plyn.
U PHEV bohužel jedeš po opuštění domova po městě nebo vsi na elektro, pak dojedeš na nájezd na dálnici a šlápneš na plyn. Motor dostane okamžitý šok- když musí jet ve vysokých otáčkách.
Myslím, že to mnohé motory odrovná dříve než když je v autě jenom spalovák.
2500 ale i tak to dělám fikaně. Já to mám na dálnici 10 km, tak když vím, že jedu na ní, tak už 5 km před nájezdem aktivuju spalovák aby se nahřála alespoň hlava. A moje cestovní rychlost na dálnici je kolem 160, jinak je to pruda
Apoho má bohužel pravdu, pro člověka, co má rád auta, motory, je to srdcervoucí, v 50e nemáš jak zvolit jízdní režim ve smyslu přepínání mezi čistě el pohonem, hybridem a čistě ice, to auto si to řídí samo, v praxi po městě jen el, spalovák můžeš vyprovokovat jen prudkou (velmi prudkou) akcelerací, která auto nesmyslně vystřelí a po zpomalení stejně ice hned vypne, mimo město pořád na el, normální akcelerací z 60 na 100 atp. se ice furt nezapojí, reaguje to opravdu je na prudký kick down, na dálnici stejná story do 140, takže když chceš ice musíš to fakt zašlápnout, studený motor tam má okamžitě 6 tis a ty jako řidič s tím nic neuděláš. Pro mě fakt na nervy, nevím jestli soužití s tímhle vydržím dlouho a na ten motor (skvělá b58) bych si po 100 tis nevsadil.
Skouknul jsem to, je to mnohem víc souhrn osobních přání, než rozbor situace, ale proč ne, názor může mít každý. Jiná věc je, že tys tu Harry´s garage ani neviděl (podle času reakce jsi nemohl), takže vůbec netušíš, o čem to je. Typický přístup prosťáčka s jasným názorem...
pan HR moze napisat cokolvek,problem je ze je to GTI,KyLiE,Hamuna,Fox atd atd.....desiatky multinickov,neustale roztlieskavanie diskusii...nazor cloveka je podlozemy jeho reputaciou...A nErIkeJ mi KyLiE..... :-[]
Obávám se že GTI nick si Hamunovi přisoudil neprávem. Ten měl sice někdy zvláštní názory, ale oproti Hamunově úrovni bylo patrné, že má inteligenci a schopnost se vyjadřovat. Hamuna a jeho věty bez podmětu a přísudku jsou úplně jinde.
ohladom GTI je to moja osobna dedukcia...je mozne ze sa mylim,ale;
- hamuna,kylie,HR je podla mna jedna a ta ista figurka,napriek extremne odlisnemu stylu prejavu spomenutych roztlieskavajucich multinickov maju vzdy spolocne zakladne crty prejavu a reakcii.
- rovnake crty v zakladnej linii prejavu su viditelne u GTI, moj tip su konce viet/prispevkov, kde je vidiet spojitost...
- nakoniec tu mame casu liniu vyvoja GTI, hamuna,kYlIe ako aj navaznost psychickych zruteni menovanych figurok.
Samozrejme sa mozem mylit, sledujem toto forum denne od davnych predGTI cias a toto mi vyslo...Ak ma niekto lepsie info.... :yes:
Těch trotl trollů tu za ty roky bylo milion, tenhle je prostě jen další z řady. Beru to jako kolorit, ty nicky, za kterými jsou skuteční diskutéři, všichni známe, tak ať si kluk hraje, když nemá nic lepšího na práci.😉
Někteří… jen ne ty. Petr GTI je třída, jen ne tvá, dělnická :yes:
Co další fejkový BMW 550e od včerejška?! Koukám, že tady je samy BMW Club při nejhorším Lexus, přičemž u každého muItiIinku, a to včetně manželek, milenek a milenců 😆😂🤣
Panenko skákavá, ty máš ale velmi, velmi chudou fantazií 🤦🏻♂️
Hamuna a Kylie je jedna figurka. K tomu se tu i přiznal. Prý to byla chyba redakce, že nějak spojila a pak zase rozdělila účty :-D Ještě si ale zapomněl, na konečně taky zabanovaný, nick Nemanaterasu nebo tak nějak ;-) Další jeho nicky musí holt redakce vyzobat a postupem času znovu banovat. Chtělo by to ale blokovat podle IP adresy, aby se mu komplikovalo přihlášení i z ostatních nicků. Sice to jde obejít, ale každý klacek pod nohy, tomu tupanovi, dobrý.
je motor vykonu 1MW velky ako cele auto ako Urus.
Je to celkom impozantne, aj ked samozrejme ten vykon nedokaze dodavat mesiace nonstop, inak by sa rozpadol.
Ano to si vystihl pěkně :-D Taky nikoho nezajímá. Už před 2. sv válkou přišli konstruktéři na to, že není efektivní cpát do auta vyšší výkon, protože ho už nejde využít. Takže jestli má auto 800 - 1000 nebo 1400 kW je úplně jedno. Nejsi schopen takový výkon nikde využít a kola ho ani nedokáží přenést na silnici. A ty jako řidič to hlavně nejsi schopný uřídit, protože auto bude vždycky rychlejší než ty se svýma reakcema. Kvůli tomu skončila Skupina B, protože závodní speciály s výkonem přes 500 koní už byly neovladatelné díky obrovskému přebytku výkonu a teď budeme do sériovek cpát k 1000 koní? Je to jako ve své době nesmyslné přidávání megapixelů kompaktním foťákům. Reálně to kvalitu fotek taky nezlepšilo.
psal jsem to už několikrát, na základě tohoto kusu nelze Teslu soudit. Jde o první generaci modelu S, kdy nebyly žádné dlouhodobé zkušenosti s provozem takových motorů a baterií.
Už v následujícím roce byly jak motory, tak baterie předesignovány a těmito problémy netrpí.
A i tento člověk nebude donekonečna měnit motory, Tesla (před)loni uvedla nový housing toho motoru, který eliminuje průnik chladící kapaliny do motoru.
Stejně tak u baterií - staré baterie měly problém s korozí víka pyro pojistky, která byla z vrchu baterie. Držela se tam voda, která po čase pronikla dovnitř. Novější typy mají pyro fuse zespod, kde se voda nedrží.