Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Mercedes-Benz C320 4Matic – "Nadupaná" čtyřkolka (04/2003)

Na podzim loňského roku rozšířila rodinu vozů Mercedes-Benz řady C verze s pohonem všech kol. Ta se na první pohled neliší od běžného "céčka", pouze označení "4Matic" na víku zavazadlového prostoru upozorňuje, že se jedná o "čtyřkolku".
Zpět na článek
11. 2. 2024 11:33
11. 2. 2024 12:50
11. 2. 2024 12:46
11. 2. 2024 12:50
11. 2. 2024 16:16
12. 2. 2024 11:05
11. 2. 2024 12:49
11. 2. 2024 16:11
12. 2. 2024 08:44
12. 2. 2024 10:12
12. 2. 2024 10:11
12. 2. 2024 10:09
12. 2. 2024 10:29
11. 2. 2024 19:03
11. 2. 2024 22:16
12. 2. 2024 08:45
12. 2. 2024 08:50
12. 2. 2024 10:24
12. 2. 2024 10:22
11. 2. 2024 08:48
Na poměry mercedesu
Vidím designově střídmé auto s ucházející designem zvenku i zevnitř. Až se mi v záplavě kolotocarskych kýčů z produkce této automobilky nechce věřit. Například ta obluda co včera předváděl Fotr Pepa na Primě.
Rozbalit vlákno
1
11. 2. 2024 11:01
Re: Na poměry mercedesu
To byla doba, kdy byl Mercedes ještě normální a vyráběl auta pro zákazníky ;-) :yes:
Avatar - 3_diamanty
11. 2. 2024 11:33
Zlate casy
Cecko s 3,2 sestvalcom 160 kw... ideal v tom case ... nieco ako ta 2,8 sestvalec so 142kw v bmw 3 z tej doby... to auta este boli autami... jednoduche zivelne uzivatelsky prijemne ... vahovo aj rozmerovo neprerastene... ved dnesna octavka ktora je udajne v nizsej strednej je uz vacsim autom ako toto Cecko zo strednej triedy ... boze jak mi je smutno za tou dobou... to som auta este skutocne zral... a vsetky aj s navijakom... nie ako dnes.. ked ma vsetko okolo tych novych aut uz len se.rie...
Rozbalit vlákno
32
11. 2. 2024 11:57
Re: Zlate casy
Omlouvám se, ale nemůžu jinak - to jsou všechno hrozné kecy :D

Ano, taky jsem tato auta obdivoval a jízdně byla určitě bezprostřednější než současné generace, ale na té druhé straně...

Ani nevím, kde začít dříve - klaustrofobické sedany střední třídy, v té době pro většinu CZ/SK populace absolutně nedostupné, s nijak atraktivním poměrem spotřeby/dynamiky, výrazně horšími emisemi NOx a dalších škodlivin, s velmi omezenými možnostmi komfortní a bezpečnostní výbavy,...
Avatar - 3_diamanty
11. 2. 2024 12:09
Re: Zlate casy
Auta vtedy boli ovela jednoduchsie... vahovo lahsie... pocitovo zive... aj 1,4ka 44kw polo z r 99 islo ako motokara... no a dnes ani 59 kw proste nejede lebo je z nej uz tazka velka krava ( udajne je to stale ale male auto ) ... a zrychlenie ma na urovni korytnacky ( zelvy ) ... pokrok ale nezastavime to mi je jasne... nehovoriac aj to ako dnes uz nove auta podrazili a pritom mnohe su z nich dynamikou fakt shity ake fakt nechces ... zlata doba od toho 94teho do tych 2012... co uz...nic netrva vecne... uzil som si este tie zlate casy ( a vacsiu cast uz aj ako sofer ) ... a som za to rad ... aspon je na co spominat... ved nie kazdy mal stastie zazit tuto uzasnu dobu automobilizmu
Avatar - xxc
11. 2. 2024 12:50
Re: Zlate casy
Uplna blbost, to auto stalo vtedy 1,7 miliona czk, dnes mam lacnejsie a vykonnejsie a nizsiu cenu. Jedine maximalku ma mensiu, ale uz bude coraz menej priestoru ju vyuzit. A este to zrychlenie, nikdy obycajne auta nezrychlovali lepsie, ako dnes.
11. 2. 2024 19:21
Re: Re: Zlate casy
Si zabudol dodat, ze ten stary crep bez zrychlenia bude o tyzden skor v parizi ako ty na svojom enyaku 😂
Avatar - apoho
11. 2. 2024 20:18
Re: Re: Zlate casy
poopravím tě. Jako on na firemním Enyaku, protože těch bláznů. kteří si to koupí jako vlastní soukromé vozidlo asi v Česku moc nenajdeme :-)
Avatar - twistedTSD
12. 2. 2024 06:46
Re: Zlate casy
Ty máš ale nudný a sterilní bzučák, to už bylo zábavnější to Polo.
11. 2. 2024 12:46
Re: Zlate casy
Náhodou, velikostně mi to přijde naprosto OK, momentálně jezdím Volvem V40, viz profil na MACZ, takže s rozměry nemám problém, z výbavy tomu něco chybí ? Airbagy to má, ESP taky, výhřev sedaček taky, parkovací senzor by se taky našel, co by mi opravdu chybělo je sledování mrtvého úhlu a cross traffic alert. Ale jinak ? Adaptivní temopmat je fajn, ale není to nezbytnost, vedení v pruzích mám většinu času vypnuté protože po dálnicích toho zas moc nenajezdím a víc mě nenapadá co by mi tady chybělo. Že jsou dnešní auta úspornější, ekologičtější o tom žádná.
11. 2. 2024 12:50
Re: Zlate casy
je to velikostne jako prvni oktavka, pro duchodce mozna jeste OK, ale jinak na urovni malyho auta
Avatar - xxc
11. 2. 2024 16:16
Re: Re: Zlate casy
Mame to volvo v40 v rodine, jazdí tým dôchodca a dosť nadáva, že to má malý kufor, že tam ťažko ukotvuje vnukov do autosedačky, tak možno preto ľudia uprednostňujú väčšie autá. Ale inak nič proti, čo z výbavy človek nepozná, to mu nechýba.
11. 2. 2024 19:24
Re: Re: Zlate casy
Před tím jsem mel dvojku Focuse, tam byl kufr určitě větší, ale pořád to není nic hroznýho, pro ilustraci dvě ovocnářský přepravky vedle sebe tam dám, sám jsem zvažoval jestli nevzít radši V60, ale nakonec si párkrát do roka zahraju tetris místo celoročního převážení vzduchu v poloprázdným kufru. Důchodcům se v tom jezdí blbě, je to nízký a vzadu to má malý dveře, děti do sedačky bych tam poutat nechtěl, zatím je nemám a to auto k tomu moc vhodný není.
Avatar - Barrichello
12. 2. 2024 09:42
Re: Zlate casy
a taky 4x spolehlivější jak moderní, ryze spotřební, přetechnizované jebky plné eko nemsmyslů a kur*witek, s intervaly výměny oleje 20-40 000 km, :-) :-) :-) :-) co maj problém najet 150 tis km bez potřeby generální opravy nebo totálního odkarbonování motoru :-) :-) :-)

Zajdi si někdy za lidmi z multiznačkových neorigo servisů, budeš se divit co jim tam jezdí za poklady od lidí, co předtím jezdili do autorizáků :-) :-) :-) A přestali v momentu kdy jim tam oznámili že "tak tohle bude paní za 80-140 000 Kč" :-) :-) :-) :-)
12. 2. 2024 11:01
Re: Zlate casy
Ano to je bohužel smutná realita ;-)
Avatar - mariov8
12. 2. 2024 11:05
Re: Zlate casy
Poopravím tě. V té době a i dnes Céčko je nadstandardně komfortně i bezpečnostně vybaveno. I proto stálo kolik stálo a i dnes stojí lehce více než Oktávka nebo i větší Superb. Emise škodlivin byly plně v souladu s platnými normami a ty zážehové mercedesy je obvykle plnili jako jedny z prvních nebo s náskokem.

Na druhou stranu ty zlaté časy opravdu nesedí, zrovna mercedesy kolem milénia se nesetkali zrovna s nadšeným přijetím dobových zákazníků kvůli dost ulítlému designu. Céčko a eSko jsou jasným důkazem. I proto facelift W203 (2004?) přinesl usedlejší/dospělejší vzhled interiéru bez vlnek a zbytečných křivek.

A k té klaustrofobii, měl jsem kdysi sedan W202 (Céčko 1996) a nepřišel mi malý, ale když jsem si po 20 letech chtěl koupit jako youngtimer C43 AMG T, malý mi přišlo. No jo, jenže v 90kách jsem měl atletických 80-85 kilo, teď už nejsem ani "docent"... jestli není problém i tady. :-)
11. 2. 2024 12:49
Re: Zlate casy
vobycejna O4 2.0tsi 4x4 je o 0.5M levnejsi, zrychluje o vic jak 1sec lip a v realu zere 8litru, tedy tenhle medour o polovinu vic
vubec nechapu obdiv k 20 let starejm autum a nadavani na ty soucasny
Avatar - Jenik3
11. 2. 2024 16:11
Re: Zlate casy
Prý ty nový auta nemají charakter
11. 2. 2024 21:16
Re: Zlate casy
A hlavne za 20 let nebudou jezdit, pze uz tu elektroniku neda nikdo dohromady.
12. 2. 2024 08:44
Re: Zlate casy
tohle se psalo uz pred 20 lety o soucasnbejch 20 letejch klumprech
a porad jezdej
Avatar - Barrichello
12. 2. 2024 09:45
Re: Zlate casy
současný 20 letý klumpy sou auta 2003/2004 kontručkně časot ještě z let 95-00, ty sou ještě cajk. Pokud sou na ně ND, na některý i masový modely už dochází...

Sranda nastává po roce 2010 :-)
12. 2. 2024 09:58
Re: Zlate casy
Řekl bych že problém nastává kolem roku 2014 s nástupem normy EURO6. Korunováno pseudokauzou Dieselgate.
12. 2. 2024 10:12
Re: Zlate casy
to se tyka chrochtu
benzinu se euro6 v podstate nedotkla
12. 2. 2024 11:03
Re: Zlate casy
Ale dotkla. Přišel start-stop elektromagneticky odpojitelný alternátor, vodní pumpa a další eko nesmysly, protože se začalo bazírovat na tom, že auto musí mít malé emise i za studena. Chrochtů se to samozřejmě dotklo mnohem víc.
Avatar - Barrichello
12. 2. 2024 12:23
Re: Zlate casy
hlavně se začlo šetřit, okrádat materiály, podívej se u nového motoru na tlouštku stěn mezi válci a podívej se na starší poctivý motor a další miliony případů :-)
12. 2. 2024 10:11
Re: Zlate casy
typickej 20 letej klumr je stara O2, konstrukcne z prelomu stoleti, nabizela vpodste vse, co nabizi i dnesni mainstream
jo, v rossiji jeste nedavno lepili auta konstrukcne z 60.let minuleho stoleti
dnes lepej jen tanky a rakety
Avatar - Barrichello
12. 2. 2024 12:25
Re: Zlate casy
V rosiji dál produkují všechna auta jako předtím vyjma modelu Lada Xray.

Jinak pokračuje produkce všeho od Granty, modernizované Vesty po FL, Largusu, obou Niv, Uazů Hunter, Patriot, pickup i buchanka, Aurusy Senat, Komendant i Arsenal, Moskviče jako přebrandované číny a všechny dodávky a nákladáky, ještě neopak přibyly dodávky Sollers.
A Nivy letos dostanou nové motory 1,8 a Komendant menší V6 od čínanů

Takže máš špatný informace, jako vždy

Abych tě potěšil ještě infem z další oblasti, v Kazani staví nové haly a nakoupili nové zařízení aby mohli rozšířit výrobu civilních Tupolevů 214. A bylo nařízeno zgenerálkovat všechna odstavená a uložená letadla, která stála v hangárech nepoužitá, Red Wings už nasadili první takto repasovanou uloženku a už lítá na běžných linkách někdy od 5.2. První let Moskva-Soči.
U Airbusu , Boeingu a Embreru budou brečet krokodýly, jak přišli o důležitý trh :-)
12. 2. 2024 09:55
Re: Zlate casy
Pobav se s technikem z Mercedesu na téma poruchovost nových aut. Starý klumpry pořád jezdí, protože mají minimum elektroniky viz.

https://auto-mania.cz/…-nelze-zastavit/

Ať nejsi za pitomce a víš proč tahle auta holt 20 let nevydrží ;-)

Nemluvě o motorech jejichž životnost je přežít záruku a pokud možno se rozsypat. Dost často za tím stojí jen snaha vyhovět emisním požadavkům EK.
12. 2. 2024 10:09
Re: Zlate casy
soucasna elektrovybava aut postavena na mikrokontrolerech, polovodicovych spinacich, LED, CAN, LIN ... je mnohem min poruchova nez stara elektrika postavena na silovych spinacich a vypinacich, dratech, relatkach, klasickejch zarovkach a hnijicich konektorech
vetsina lidi ale v dnesni elektronice vidi nejaky carodejnictvi, ducharinu nebo nadprirozeno, protoze jediny co o elektrice vi je, ze je v zasuvce a ze do ni nemaj strkat prsty
Avatar - Barrichello
12. 2. 2024 12:27
Re: Zlate casy
tak canbus maj i ty 20 letý káry jako 2004 300C, i tam už je canbus. :-)
To není žádná novinka.

Horší sou ty těžce okradený materiály v autech 2015+, čest pár vyjimkám...
12. 2. 2024 16:10
Re: Zlate casy
Odkaz o ridicich jednotkach si zjevne necetl. Fakta bohuzel mluvi proti tobe. Nova auta konci na odtahovkach daleko casteji nez ta 15 let stara.
12. 2. 2024 10:15
Re: Zlate casy
Tak za 20 rokov sa niektore veci posunuli dopredu, niektore sli do sraciek. Ludia obdivuju tie starsie auta prave kvoli tym veciam, co su na novych autach horsie. To 2.0 TSI bude rychlesie a uspornejsie, ale kultivovanostou chodu to je oproti 20-rocnemu 6-valcu cisty traktor. Okrem toho tam mas sterilny zvuk a gumove riadenie. Oboje ma svoje vyhody a nevyhody, niekto oceni tie veci zo starsich aut a niekto tie novsie.
12. 2. 2024 10:29
Re: Zlate casy
2.0tsi neni chrocht
vetsina lidi jezdi chrochtem prodoze usetri par haliru na kilometru, ale tady nejednou nevadi, ze tenhle med zere o polovinu vic ??
fakt tenhle medour nema gumovy rizeni, kdyz gumovy je az na vyjimky vsechno uz davno ??
12. 2. 2024 11:13
Re: Zlate casy
Chrocht to nie je, ale oproti 6-valcu (k tomu este nepriamy vstrek), to stale ma traktorovejsi prejav. 4vs 6 valcov je velky rozdiel v prejave, nepriamy vs priamy vstrek detto. A ze to zerie viac, je pochopitelne, ak niekto chce 3+ litrovy 6-valec, tak si zaplati viac za palivo, ale dstane za to prejav a zvuk motora, o ktorom sa ti v ziadnom 2-litrovom 4-valci ani nesniva. Podla mna celkom ok deal, kazdy si vyberie podla toho, co ma u neho vacsiu prioritu. Okrem toho nejaky ten liter navyse je tam skrz to, ze je to nepriamy vstrek, co je ale velmi dobry deal. Radsej by som tankoval o liter benzinu viac nez potom riesit problemy s motorom.

A co sa tyka riadenia, tak to malo este hydraulicky posilovac (nech ma niekto opravi ak sa mylim), cize na rozdiel od elektronickemu posilovacu nejaky cit o tom, co je pod kolesami. Neviem ake bolo konkretne u tohoto Mercedesu, ale vseobecne to mrtvre riadenie bez citu je sposobene elektornickym posilnovacom.
Avatar - wakantanka
11. 2. 2024 17:02
Re: Zlate casy
Nechcem ti brať ilúzie, ale máš ty vôbec predstavu o tom koľko všelijakých riadiacich jednotiek mal tento Mercedes že píšeš o jednoduchosti? Asi nemáš,
Avatar - Jenik3
11. 2. 2024 19:03
nesrovnavat
Optikou roku 2003 to bylo luxusní, silné a rychle auto. Takový nadupany céčko.
Nevím, s čím do srovnávat dnes a jestli vůbec srovnávat, protože vývoj jde dopředu a tento test je pohled 20roku zpět.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
11. 2. 2024 22:16
Srovnávat
stará a nová auta jde subjektivně, nikoliv však objektivně. Stačí jediná otázka: v čem byste radši (nebo míň rádi) bourali? Určitě si výlet víc užiju v jedničkovím než v osmičkovém golfu, ale tím neříkám, že ten první je lepší.
Rozbalit vlákno
6
12. 2. 2024 08:45
Re: Srovnávat
jak casto a jak daleko na vylety jezdis??
a koho a co sebou vozis ???
Avatar - Stejsn
12. 2. 2024 08:50
Re: Srovnávat
Celé léto jezdím kabriem z 80. let, sám nebo s manželkou. Užívám si to velmi, ale bourat bych v tom nechtěl.
12. 2. 2024 10:24
Re: Srovnávat
jako zazitkova jizda snad, ale me tyhle klumry nelakaj, aspon ne v tyhle kategorii
12. 2. 2024 09:59
Re: Srovnávat
Já bych rozhodně raději boural ve svým 15 letým Superbu než v nový Fabii.
12. 2. 2024 10:22
Re: Srovnávat
tak to bych si fakt nebyl jistej, ze bys dopad lip
12. 2. 2024 16:13
Re: Srovnávat
Ja bych si celkem jistej byl. Fyzika plati furt stejne a tu dlouhou deformacni zonu nicim nenahradis. A moje auto ma 9 pytlu, takze kde vidis nejaky problem v bezpecnosti?