Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kupte si manuální M, dokud není pozdě, říká BMW

Modely BMW M s manuální převodovkou nebudou na světě dlouho, alespoň dle slov Franka Webera z představenstva automobilky. V lednu o ně však byl velký zájem.
Zpět na článek
15. 2. 2024 09:15
A tlačítkový telefon k tomu
Podiel predaja tlačitkových telefónov bude tipujem podobný ako podiel nových áut BMW s manuálnou prevodovkou, či?

Na druhej strane taký tlačítkový telefón vôbec nie je zlý 😉
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Jenik3
15. 2. 2024 09:49
Re: A tlačítkový telefon k tomu
Oboje cili na minoritni skupinu zakazniku, tak je otazkou, zda se vyplati vyrabet mensi serie.
Ma manual 6 st. a automat 8?
15. 2. 2024 10:42
Re: A tlačítkový telefon k tomu
Pokiaľ viem tak
Manuál 6st, len so zadným pohonom.
Automat 8st, zadný pohon aj xdrive
Avatar - iudex
15. 2. 2024 12:57
Re: A tlačítkový telefon k tomu
Logicky, keďže s manuálom sa dnes predáva minimum verzií. V rámci 3er sú:
318i, 320i, 330i, M340i, M3C, 316d, 318d, 320d, 330d, M340d výlučne len AT. Jediná motorizácia s manuálom je základná M3 s pohonom RWD.
Teda keď z 11 motorizácií je 10 s automatom, logicky štatistiky predaja bude drvivo viesť automat.
Avatar - white label
15. 2. 2024 21:05
Re: A tlačítkový telefon k tomu
To, že se dnes prodává minimum verzí v manuálu, je logickým důsledkem dlouhodobého poklesu obecného zájmu o manuál...
15. 2. 2024 15:26
Re: A tlačítkový telefon k tomu
Manuální převodovka vydrží celou živostnost automobilu a stačí v ní akorát tak po 150 tis vyměnit olej. Automat umí být drahá sranda na opravy a olej se v něm musí měnit každý 60tis, takže já ho v autě nechci, protože se mi nechce vyhazovat desítky tisíc na následný pravidelný servis, opravy převodovky případně spojek. Oproti tomu dotykový telefon není nic drahého a poskytuje nesporné výhody oproti tlačítkovému, takže to co píšeš je hodně blbý příměr.
15. 2. 2024 20:22
Re: A tlačítkový telefon k tomu
Proč sem dáváš takový absolutně nesmyslný příměr?! :-O :no:
15. 2. 2024 12:54
Úpadek civilizace....
Kupujte spalovací auta dokud není pozde. Kupujte manual, uz nebude. Kupujte tlačítkové telefony, nebudou - vlastně uz nejsou.

Až nepůjde elektřina, tak bude dokonano. Zpet do jeskyní.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - iudex
15. 2. 2024 13:15
Ľudia nechcú manuál (?)
Ono to konštatovanie, že ľudia nekupujú manuál je také diskutabilné. Je objektívny fakt, že počet predaných manuálov aj v rámci divízie M klesá. Otázka ale je, či to nie je do veľkej miery spôsobené tým, že proste prevaha M modelov má len automat.
V prípade 3er je to:
M340i - len automat
M3 - manuál
M2 Competition - len automat
M3 Comp xDrive - len automat.
Pritom pri týchto topmodeloch často ľudia chcú to najlepšie, teda výkonnejšiu verziu Competition, resp. pohon xDrive a tie manuál mať nemôžu.
Ďalší faktor je cena. Donedávna to vždy bolo tak, že manuál bol lacnejší a za automat sa priplácalo (je to logické, keďže ide o technicky náročnejšiu a zložitejšiu prevodovku). Takže za automat si priplatil len ten, kto ho skutočne chcel. Ale od M2 sa to zmenilo a za manuál si treba priplácať, napr. v prípade Z4 je to až 6000 eur príplatok, ak chcem manuál. Teda mastný príplatok za niečo, čo by z logiky veci malo byť naopak lacnejšie. Nemyslím, že to má taký vplyv ako vyššie uvedený faktor, ale tiež to niekoho rozhodnutie môže ovplyvniť.
Rozbalit vlákno
8
15. 2. 2024 20:23
Re: Ľudia nechcú manuál (?)
Naprosto přesné a pravdivé postřehy. :yes:
Avatar - Mokrous
16. 2. 2024 00:03
Re: Ľudia nechcú manuál (?)
To je drsný pokřivení trhu.
Otázkou je, zda to není dáno tím, že homologace manuálu stojí dost peněz a pokud se jich prodají jen "jednotky" kusů, tak to holt někdo musí zaplatit a bohužel to bude zákazník.
A touto cestou se výrobce zároveň zákazníky pokouší odradit a manuály tak nakonec definitivně zaříznout.
Pro mne to jsou zvláštní pocity, protože sám už chci jen automat, ale kus mého byznysu stojí na manuálních převodovkách a jejich konec mě tedy hodně štve.
16. 2. 2024 07:23
Re: Ľudia nechcú manuál (?)
Má to podľa teba logiku? Ľudia nekupujú manuál, pretože u väčšiny modelov nie je v ponuke.
Ja by som sa ale opýtal, prečo u väčšiny modelov manuál nie je v ponuke?
Avatar - iudex
16. 2. 2024 07:54
Re: Ľudia nechcú manuál (?)
Pretože to je pre výrobcov výhodnejšie, z viacerých dôvodov. Primárne emisných, 8° automat dokáže jazdiť o nejaké to deci úspornejšie ako 6° manuál a každé deci sa emisne ráta. A tiež je pre výrobcu finančne výhodnejšie predávať drahšie a zložitejšie autá (za vyššie ceny) než lacnejšie.
Ľudia by manuál aj kupovali vo väčšej miere, keby bolo na výber. Ja mám napríklad momentálne manuál, lebo v mojom modeli bol na výber manuál aj automat. Aktuálne som objednal automat, lebo žiaľ daný model už manuál nemá. Takže nekupujem automat preto, lebo ho uprednostňujem, ale preto, že nemám inú možnosť.
Avatar - white label
16. 2. 2024 23:11
Re: Ľudia nechcú manuál (?)
Ale si v tom ve výrazné menšině, podobně jako třeba já s Fredem, při preferenci 3dv. HH.
Avatar - speedfred
17. 2. 2024 07:41
Re: Ľudia nechcú manuál (?)
Tak potom ja som ešte menšia menšina, 3dv HB s manuálom. :-!
Avatar - white label
17. 2. 2024 17:40
Re: Ľudia nechcú manuál (?)
Tak to už si v tzv. naivní minoritě... ;-)
20. 2. 2024 09:45
Re: Ľudia nechcú manuál (?)
Nekupovali a davaju to uz dlhodobu pomerne jasne najavo svojimi preferenciami. Pisal som to tu niekolkokrat, ked som pomerne zlozito sa dopracoval ku predajnym cislam niekolkych modelov a tam, kde na vyber manual a automat bol, tak 90% predajov boli automaty - rozumej, ludia si ho dobrovolne vybrali. Preferencia automatu by bola este vypuklejsia ak by vyrobcovia zrovnali cenu automatu a manualu pri zvysnych modelov, kde je stale na vyber.
Paradoxne, ked chces zene kupit nakupnu tasku s automatom, tak mas spravidla problem, lebo priplatok za automat tvori 25-30% ceny auta. Ked pozries bazar, tak 8 z 10 ponuk malych aut je manual. Z rovnakeho dovodu - lebo cena automatu bola vysoka. Tam, kde manual dominuje, tak je to len z dovodu ceny, nie z dovodu preferencii.