Elektromobilita
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTvrdá rána pro Čínu? V Kalifornii je lithium pro stovky milionů elektromobilů
167 komentářů
PowerHouse
a ceny baterek jsou za 55 USD/kWh a klesají pod 50.
Tedy EVs jsou velmi levné, když jsou baterky dle Zellmera 40% ceny auta.
Tedy EVs jsou velmi levné, když jsou baterky dle Zellmera 40% ceny auta.
Jo všude je vidět jak jsou EV levné 😄 😄 😄 Trochu zapomínáš že baterka není udělaná jen z lithia.
DonVito
Se hrouti jako domecek z karet...
https😐/www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-13062273/rare-earth-minerals-wyoming-green-energy-material.html
'Beyond our wildest dreams': 2.34 BILLION metric tons of rare earth minerals discovered in Wyoming that could make US 'world leader'
https😐/www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-13062273/rare-earth-minerals-wyoming-green-energy-material.html
'Beyond our wildest dreams': 2.34 BILLION metric tons of rare earth minerals discovered in Wyoming that could make US 'world leader'
Už chci vidět jak zelení bolševici v Kalifornii povolí těžbu, HAHAHAHAHA
To chci vidět na vlastní oči 😄 😄 😄 😄
To chci vidět na vlastní oči 😄 😄 😄 😄
Wyoming je ještě lepší Borisove
https😐/www.tripadvisor.com/…t67-Wyoming.html
Tam určitě někdo povolí těžbu, hehehehe
ideálně v nestabilním Yellowstone, tak to God bless USA 😄 😄 😄 😄
https😐/www.tripadvisor.com/…t67-Wyoming.html
Tam určitě někdo povolí těžbu, hehehehe
ideálně v nestabilním Yellowstone, tak to God bless USA 😄 😄 😄 😄
Můj hlavní argument proti EV (a dalším bodům Green dealu) je vždy sociální. Je to přerozdělovací finanční mechanismus od chudých a střední třídy k bohatým. A s tím já nikdy souhlasit nebudu.
Objevení nového ložiska jakéhokoliv prvku kdekoliv na světě na tom nic nezboří.
Objevení nového ložiska jakéhokoliv prvku kdekoliv na světě na tom nic nezboří.
Muzes o tomhle argumentu napsat vice?
Nerozumim mu.
Nerozumim mu.
U dotací na EV auta ten přerozdělovací finanční mechanismus chudší->bohatší určitě vidíš sám.
Pojďme rovnou na něco méně nápadného. Kupříkladu státní dotace na střešní fotovoltaické systémy. Využít to reálně mohou majitelé rodinných domů a chat. Čili zjednodušeně řečeno spíše bohatší část populace. Ti z toho benefitují v podobě nižší spotřeby elektřiny. Důsledkem nárůstu střešních fotovoltaických systémů jsou však zvýšené náklady na stabilitu sítě (zatím poměrně malé, ale do budoucna rychle narostou) a kapacitu sítí na celostátní i lokální úrovni. Tyto zvýšené náklady se pak rozpočítávají na všechny, tzn. nejen na ty, co střešní fotovoltaický systém mají a zvýšené náklady způsobují, ale i na chudého důchodce bydlícího v nájemním bytě x-té kategorie. Benefit nemá šanci získat, zato vyšší účet za elektřinu bude mít tutově.
Pojďme rovnou na něco méně nápadného. Kupříkladu státní dotace na střešní fotovoltaické systémy. Využít to reálně mohou majitelé rodinných domů a chat. Čili zjednodušeně řečeno spíše bohatší část populace. Ti z toho benefitují v podobě nižší spotřeby elektřiny. Důsledkem nárůstu střešních fotovoltaických systémů jsou však zvýšené náklady na stabilitu sítě (zatím poměrně malé, ale do budoucna rychle narostou) a kapacitu sítí na celostátní i lokální úrovni. Tyto zvýšené náklady se pak rozpočítávají na všechny, tzn. nejen na ty, co střešní fotovoltaický systém mají a zvýšené náklady způsobují, ale i na chudého důchodce bydlícího v nájemním bytě x-té kategorie. Benefit nemá šanci získat, zato vyšší účet za elektřinu bude mít tutově.
Tak například FVE lze instalovat i na panelové domy. SVJ atd muzou budovat komunitní energetiku. Dotace tedy pomáhají snižovat výdaje za elektrinu i v tomhle pripade a myslim ze i lepe nez u RD.
Dotace na EV. Opet nevidis to zasadni. Jejich účel je zachranit evropsky automotiv. Kdyz padne. Bude to mit nejvetsi následky na ty nejchudší.
Dotace na vse jsou kontroverzním a tento spor je velice stary a zasahující do historie.
Jen připomenutí pro odpůrce dotaci. Cely zemědělsky sektor evropy je založeny na dotacích.
Dotace na EV. Opet nevidis to zasadni. Jejich účel je zachranit evropsky automotiv. Kdyz padne. Bude to mit nejvetsi následky na ty nejchudší.
Dotace na vse jsou kontroverzním a tento spor je velice stary a zasahující do historie.
Jen připomenutí pro odpůrce dotaci. Cely zemědělsky sektor evropy je založeny na dotacích.
Hans Christian Hendly, verze 2024 a pohádka o tom, jak pár panelů na panelu či litobetonu utáhne v lednu pří -16 vytápení panelového domu, veskeré osvětlení a všechny domácí spotřebiče.
Milé děti, pohldně se usadte, vmývání mozků zelenou propagandou právě začíná. Přežijte to ve zdraví 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Milé děti, pohldně se usadte, vmývání mozků zelenou propagandou právě začíná. Přežijte to ve zdraví 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
to nikdo netvrdi
jenom omezenci jako ty o tom melou porad dokola
jenom omezenci jako ty o tom melou porad dokola
K čemu je mi FVE na střeše co pokryje 7% denní spotřeby? 😄 😄 😄
Esli vono by nebylo lepší postavit 8 novejch reaktorů což je stabilní zdroj nezávislý na výkyvech počasí a elektrinu dál posílat lidem domů po drátech vid Borisove.
A v zemích kde to má smysl to doplnit větrníky. A kde nemá nahradit uhelky paroplynem. A Ohřátou vodu, což JE umí velmi dobře ohřívat vodu - dál posílat do panelů jako topení přes teplárny.
Esli vono by nebylo lepší postavit 8 novejch reaktorů což je stabilní zdroj nezávislý na výkyvech počasí a elektrinu dál posílat lidem domů po drátech vid Borisove.
A v zemích kde to má smysl to doplnit větrníky. A kde nemá nahradit uhelky paroplynem. A Ohřátou vodu, což JE umí velmi dobře ohřívat vodu - dál posílat do panelů jako topení přes teplárny.
FVE na strese RD ti pokreje spotrebu elektriky od bresna do zari
a od kvetna do srpna jeste dobijes auto a vyhrejes bazen
ses pulstoleti zpet
coz je pro prorusaka vpodstate pulstoleti vpred
kdyby StBak burtes v 2014 nezariz pripravenej tendr na dostavbu temelina, tak jsme za 5 roku mohli strihat pasky
a od kvetna do srpna jeste dobijes auto a vyhrejes bazen
ses pulstoleti zpet
coz je pro prorusaka vpodstate pulstoleti vpred
kdyby StBak burtes v 2014 nezariz pripravenej tendr na dostavbu temelina, tak jsme za 5 roku mohli strihat pasky
do března do září se netopí, Lojzo,takže je jasný že ten notas a 2 žárovky mi to doma utáhne 😄
to kámošovi, kterej nemá elektřinu utáhne i tohle https😐/www.alza.cz/…pro-d7011344.htm?…
Když si to nabije u někoho jinde, tak na to 3 dny bez problémů jede. 😄 😄 😄 Bez FVE 😄
problém nastavá ve chvíli, když se začne topit a to přesně v tu chvíli, FVE nic nedává 😄 😄
blbý co
to kámošovi, kterej nemá elektřinu utáhne i tohle https😐/www.alza.cz/…pro-d7011344.htm?…
Když si to nabije u někoho jinde, tak na to 3 dny bez problémů jede. 😄 😄 😄 Bez FVE 😄
problém nastavá ve chvíli, když se začne topit a to přesně v tu chvíli, FVE nic nedává 😄 😄
blbý co
jen blazen tvyho formatu mele o primym topeni slunickem v prosinci, kdy panel vyrobi necely 2% celorocni vyroby
A čím budeš to protlačované Tepelko napájet v tom prosinci a lednu, kdy ho nejvíc potřebuješ? Proudem ze sítě? Kde ho vezmeš po odpojení atomu a uhelek?
Z větrníku? A když nebudeš foukat, vypneš lidem doma ty TČ vid a pustím jim proud na 2 h denně, jako v KLDR 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Z větrníku? A když nebudeš foukat, vypneš lidem doma ty TČ vid a pustím jim proud na 2 h denně, jako v KLDR 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Neviem kde žiješ, často sa prikuruje podľa počasia už v 2 polovici 9 mesiaca alebo keď je počasie ako posledné roky tak aj do konca 4 mesiaca. A máš u nás aj u vás regióny, kde má vykurovacia sezóna 300 dní. Netvrdím že fve je riešenie, ale v tom okrajovom období to dokáže pochytať veľkú časť aj tej spotreby na kúrenie/ prikúrenie
tiež to vidíš trochu čiernobielo, nikto tu fv nepovažuje za primárny zdroj energie. Áno v 11-2 mesiaci v roku to za veľa nestojí, ten výkon je 10-20 percent z letných hodnôt.V marci už pomaly vyrobíš viac ako potrebuješ a prebytky môžeš napchať do napr ohrevu vody, kúrenia (klimatizáciou),v lete môžeš chladiť klímou do mŕtva, obehové čerpadlo bazéna môže bežať cez deň keď svieti slnko, atď atď
Víc jako potřebuješ na co? Na topení, svícení, el. spotřebiče + nabíjení 1-2 aut? Tak to asi těžko, lidi co doma topí dřevem a FVE maj na svícení a občasné dobití EV plečky sou hodně usměvní, vyhodte kamna a dejte si tam tepelko a pak tu pište jak máte přebytky z FVE, KOMEDIANTI 😄 😄 😄
Viac ako potrebujem na svoju bežnú spotrebu mimo kúrenia a o nabíjaní ev som nikde nepísal...
moulo ses ty😒br />
-16C je idealna teplota pre fotovoltaiku. A navyse v nasich podmienkach pri -16 ani neprsi, ani nesnezi, ale svieti slnko.
m o u l o
m o u l o
Nebydlím v bytě, takže s SVJ nemám zkušenost. Ale z doslechu vím, že dohodnout se v rámci SVJ na jakékoliv investici, bývá problém.
Pokud chtějí zachránit automotiv, ať dotují přímo automotiv. Vždy je nutno mít v potaz, že většina výrobního řetezce Li-Ion baterií je v Číně (významnou část retezce jde najít ještě v Jižní Koreji a Japonsku).
Pokud chtějí zachránit automotiv, ať dotují přímo automotiv. Vždy je nutno mít v potaz, že většina výrobního řetezce Li-Ion baterií je v Číně (významnou část retezce jde najít ještě v Jižní Koreji a Japonsku).
Takze se shodneme na tom, ze ani pro majitele bytu neni technicky problem dotace na na úspory energii pouzit.
A proc ma řetězec na baterie Cina? Protoze to vyrazne financne a legislativně dotují.
Dotovat primo podnik je podle meho legislativní problem.
A proc ma řetězec na baterie Cina? Protoze to vyrazne financne a legislativně dotují.
Dotovat primo podnik je podle meho legislativní problem.
A co nemá čína má korea a japonsko, takže z 95% závislost na Asii 😄 😄 😄
A okud bere Asie suroviny?
No od kamarádů diktátorů z Afriky, Jižní ameriky a POZOOOOOR - z Ruska.
Takže závislost dál trvá . Ropa neropa, plyn neplyn 😄 😄 😄 😄 😄
Blbý co 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
A okud bere Asie suroviny?
No od kamarádů diktátorů z Afriky, Jižní ameriky a POZOOOOOR - z Ruska.
Takže závislost dál trvá . Ropa neropa, plyn neplyn 😄 😄 😄 😄 😄
Blbý co 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Technický problém to určitě není. Hlavní problém je vždy na SVJ. A také na tom, že mnozí majitelé v těch bytech nebydlí, ale pronajímají ho. A pak nemá majitel moc velkou motivaci o tom přemýšlet.
Čína nemá řetězec výroby baterií díky dotacím. Ale díky politice Evropy v 80. a 90. letech. Tehdy se z Evropy přestěhovala skoro všechna výroba domácí elektroniky do Asie a byl velký tlak i na omezování chemického průmyslu. Elektronika se začala vyrábět v Asii. A kolem roku 2000 začal boom Li-Ion baterií do mobilních telefonů. Proč by někdo tady dělal řetězec výroby Li-Ion baterií v Evropě, když tu nebyly skoro žádné továrny na spotřební elektroniku, a když byl chemický průmysl, který materiály pro baterie vyrábí, tlačen k ústupu? Řetězec se tedy logicky vytvořil nejdříve v Japonsku a Jižní Koreji a o něco později v Číně.
Prostě jen sklízíme plody 30 let staré politiky. Za 30 let budeme sklízet plody dnešní politiky Green dealu.
Čína nemá řetězec výroby baterií díky dotacím. Ale díky politice Evropy v 80. a 90. letech. Tehdy se z Evropy přestěhovala skoro všechna výroba domácí elektroniky do Asie a byl velký tlak i na omezování chemického průmyslu. Elektronika se začala vyrábět v Asii. A kolem roku 2000 začal boom Li-Ion baterií do mobilních telefonů. Proč by někdo tady dělal řetězec výroby Li-Ion baterií v Evropě, když tu nebyly skoro žádné továrny na spotřební elektroniku, a když byl chemický průmysl, který materiály pro baterie vyrábí, tlačen k ústupu? Řetězec se tedy logicky vytvořil nejdříve v Japonsku a Jižní Koreji a o něco později v Číně.
Prostě jen sklízíme plody 30 let staré politiky. Za 30 let budeme sklízet plody dnešní politiky Green dealu.
FVE na paneláku je krásná teorie. Praxe má ale několik háčků. Společenství vlastníků to musí napřed odhlasovat. Bydlí-li v tom paneláku pár starších lidí, kterým zbyla alespoň část mozku, tak si spočítají, že zvýšené náklady na realizaci FVE na střeše jejich paneláku se pro ně projeví jen vyšším nájmem - poplatkem do fondu oprav do konce jejich života. Takže do toho zpravidla hodí vidle.
I kdyby nehodili, tak chabý výkon relativně malé plochy v poměru na počet bytových jednotek nepřinese víc užitku, než třeba pokrytí spotřeby elektřiny pro společné prostory domu a návratnost investice je tím pádem ještě delší, než u běžného rodinného domku. A toho se už stařečci jaksi ani nedožijí. Myšleno tím případné snížení nájmu resp. poplatků do fondu oprav po zaplacení investice. Případná nižší spotřeba domu to nevyváží.
Byl jsem u případu, kdy se našlo osvícené SVJ, které si nainstalovalo na panelák FVE. Po instalaci začalo do domu zatékat, protože po už tak chabrus střeše, po které se nemá ani snad chodit, začali hamtat odborní montážní pracovníci, stavěli tam konstrukce, pohazovali nářadí a pod. Zestručním to, odinstalování FVE, nová střecha, kvůli FVE výrazně dražší a opětovná instalace FVE. Soud, hledání viníka, zkoumání všelijakých předpisů, znalci jedné strany, znalci druhé strany, mnohasettisícové vícenáklady, zatím stále neuzavřeno - dva roky a čtyři měsíce.
I kdyby nehodili, tak chabý výkon relativně malé plochy v poměru na počet bytových jednotek nepřinese víc užitku, než třeba pokrytí spotřeby elektřiny pro společné prostory domu a návratnost investice je tím pádem ještě delší, než u běžného rodinného domku. A toho se už stařečci jaksi ani nedožijí. Myšleno tím případné snížení nájmu resp. poplatků do fondu oprav po zaplacení investice. Případná nižší spotřeba domu to nevyváží.
Byl jsem u případu, kdy se našlo osvícené SVJ, které si nainstalovalo na panelák FVE. Po instalaci začalo do domu zatékat, protože po už tak chabrus střeše, po které se nemá ani snad chodit, začali hamtat odborní montážní pracovníci, stavěli tam konstrukce, pohazovali nářadí a pod. Zestručním to, odinstalování FVE, nová střecha, kvůli FVE výrazně dražší a opětovná instalace FVE. Soud, hledání viníka, zkoumání všelijakých předpisů, znalci jedné strany, znalci druhé strany, mnohasettisícové vícenáklady, zatím stále neuzavřeno - dva roky a čtyři měsíce.
Dotácie pre poľnohospodárstvo využívame všetci, nie len úzka skupina obyvateľov. Dotácie na fv a a napríklad tie ev len nezmyselne zvyšovala cenu tých produktov. Teraz po skončení dotácií a ukľudnení trhu je pekne na FV vidno, aká je vlastne reálna cena toho produktu
Dotácie pre poľnohospodárstvo užívame všetci, nie len úzka skupina ľudí. K dotáciam na FVE alebo EV len toľko, že tie poberá úzka skupina a ešte vo väčšine prípadov tá, ktorá by si ten produkt bez problémov obstarala aj bez tej dotácie. Po ukončení dotácií na fve a ukľudnení trhu je teraz pekne vidno, aká je reálna cena toho produktu
babis podepsal greendeal, ale nic neudelal pro jeho naplneni, tak ted se to dohani i skrz dotace
dotace jsou na rohejbani trhu s nejakou novou a podporovanou technologii, u EV to konci, u fotovoltaiky to je ted vlna, ale z velky casti to je proto,. ze za babise jsme s FVE uplne zaostali.
kdybychom to delali postupne, zadna dodovana vlna ted bejt nemusla
obecne jsou tyhle dotace zlo
ale ti bohatsi si ty dotace predplatili placenim vyssich dani, zdravotniho a socialniho pojisteni, objemove plati vic na DPH, na spotrebnich danich, dani z nemovitosti, tak se jim aspon cast vraci ...
tu chudy zas muzou vyuzit dotace na zatepleni, ti bohatsi uz maj davno zatepleno za svy
dotace jsou na rohejbani trhu s nejakou novou a podporovanou technologii, u EV to konci, u fotovoltaiky to je ted vlna, ale z velky casti to je proto,. ze za babise jsme s FVE uplne zaostali.
kdybychom to delali postupne, zadna dodovana vlna ted bejt nemusla
obecne jsou tyhle dotace zlo
ale ti bohatsi si ty dotace predplatili placenim vyssich dani, zdravotniho a socialniho pojisteni, objemove plati vic na DPH, na spotrebnich danich, dani z nemovitosti, tak se jim aspon cast vraci ...
tu chudy zas muzou vyuzit dotace na zatepleni, ti bohatsi uz maj davno zatepleno za svy
Ano, bohatší platí vyšší daně apod. Na druhou stranu, ti úplně nejbohatší rentiéři, mezi které nikdo z této diskuze asi nepatří, platí poměrně málo, zejména v zemích jako je ČR. Nejsou tu prakticky žádné majetkové daně, kapitálové příjmy z fondů máš po 3 letech osvobozeny od daně z příjmů, neodvádíš z nich žádné odvody apod. Ano, i já těchto výhod využívám, ale nejsem tak bohatý, aby mě tyto nezdaněné renty uživily a musím chodit do práce, kterou stát daní skoro 50 % se započtením všech odvodů.
GreenDeal je nesmysl, okrádání lidí v praxi a největssi NEOSTALNISTIKA, UTOPIE 😄 😄 😄 😄
sNAHA O NÁSILNOU ZMĚNU SPOLEČNOSTI ZA KAŽDOU CENU A PROTI JEJI VULI
sNAHA O NÁSILNOU ZMĚNU SPOLEČNOSTI ZA KAŽDOU CENU A PROTI JEJI VULI
FVE si mohou lidé instalovat i na bytové domy ... dotace na to vyřídit také jdou
Koho myslíš tím lidé? Majitelé jednotlivých bytů v SVJ, majitelé celých bytových domů, nájemníci bytů v SVJ, nájemníci bytů v bytových domech vlastněných jedním majitelem?
samozřejmě majitele bytů, případně majitele bytového domu.
Ti co žijí v nájmu si zvolili "jednodušší" cestu, tak mají smůlu. Takový je život.
Ti co žijí v nájmu si zvolili "jednodušší" cestu, tak mají smůlu. Takový je život.
S tímto elitářským přístupem já nikdy nebudu souhlasit. Proto jsem proti prakticky celému Green dealu.
BTW Uvažoval si nad tím, že když někdo kupuje byt jako investici, že potřebuje ty, kteří si "zvolili jednodušší cestu", jako nájemníky?
BTW Uvažoval si nad tím, že když někdo kupuje byt jako investici, že potřebuje ty, kteří si "zvolili jednodušší cestu", jako nájemníky?
Ano, danit ty kteri vydělávají na spalovani uhli a davat z tech penez dotaci az 100% sociálně slabším na úspory spotreby energii je elitářství…
Opravdu nechces otevřít oci?
Opravdu nechces otevřít oci?
Ty daně za spalování uhlí bohužel zaplatí všichni, tedy i ti nejchudší, tjh důchodci, sociálně slabí, matky samoživitelky, postižení atd.
tito všiczni vám platí Ev, FVE, nabíječky, větrníky a cokoliv na co se užívaj peníze z emisních povolenek. Sprostě okrádáte ty nejchudší, jste totálně asoiciální BOLSEVICI, což je paradox jak svin 😄 😄 😄 😄
tito všiczni vám platí Ev, FVE, nabíječky, větrníky a cokoliv na co se užívaj peníze z emisních povolenek. Sprostě okrádáte ty nejchudší, jste totálně asoiciální BOLSEVICI, což je paradox jak svin 😄 😄 😄 😄
Neviem akým spôsobom sa u vás pridelovali dotácie napríklad na zateplovanie domov, ale zrovna u nás bol balík veľmi obmedzený a práve tí najslabší na neho nikdy nedosiahnu (milión podmienok, papierovanie, financovanie). Takže s podobnými vyjadreniami opatrne, mám za to že u vás to bude veľmi podobné
proč elitářský? Copak elita nemůže bydlet v nájmu? Má flexibilitu a bezstarostnost. Nelze mít všechno. Pokud nevlastníš majetek, nemůžeš z něj těžit, nebo na něj dostávat dotace (když už tedy jsou - já jsem obecně proti jakýmkoliv dotacím ve formě spotřeby, resp. dotování soukromého majetku)
Tvuj argument je napr. ve Francii a dotaci na leasing... lichy.
https😐/www.auto.cz/…tromobilu-151532
Dal je treba vzit v potaz bourlivy vyvoj EV, ktery muze zpusobit vysokou ztratu hodnoty. Kterou prave muzou vyuzit nasledne ve svuj prospech socialne slabsi.
Ale v principu by se dalo v mnohych pripadech souhlasit s tvoji tezi o podpore bohatych.
https😐/www.auto.cz/…tromobilu-151532
Dal je treba vzit v potaz bourlivy vyvoj EV, ktery muze zpusobit vysokou ztratu hodnoty. Kterou prave muzou vyuzit nasledne ve svuj prospech socialne slabsi.
Ale v principu by se dalo v mnohych pripadech souhlasit s tvoji tezi o podpore bohatych.
Ano, Francie ukazuje, že do toho jde dát i sociální aspekt. A navíc se tím podporují menší elektromobily s nízkou uhlíkovou stopou výroby a nízkou spotřebou. Palec nahoru i za ekologický aspekt. Problém je však v tom, že dotace na leasing byly jen pro 20 tisíc, respektive 50 tisíc zájemců a že po jednom měsíci tento program ukončili. Ve Francii jezdí cca 40 milionů aut a ročně je tam registrováno cca 1,8 milionu nových aut.
Bohužel, většina zemí, včetně ČR, se vydala opačným směrem. Dotovat elektromobilitu pro bohaté a nadnárodní korporace, kdy jádro dotací tvoří velká těžká SUV monstra. S tím nikdy nebudu souhlasit.
Bohužel, většina zemí, včetně ČR, se vydala opačným směrem. Dotovat elektromobilitu pro bohaté a nadnárodní korporace, kdy jádro dotací tvoří velká těžká SUV monstra. S tím nikdy nebudu souhlasit.
Nejsem pro dotovani luxusnich aut ani nahodou.
Ostatne se mi moc nelibi ani dotace na nakup EV.
Na druhou stranu, kdyz masivne dotuje USA i Cina, tak nedotovani v Evrope by poskodilo evropske automobilky.
Kdyz se jedna o dotace, myslim, ze je v poradku dotovat infrastrukturu. Ta zkratka nevydelava a bez ni by byly EV k nicemu.
Az bude vic EV, budou energeticky firmy vic vydelavat na nabijeni a dotace nebudou potreba.
Stejne jako uz brzy nebodou treba dotace na EV.
Pisu tu leta o parite v roce 2025. A treba u BMW uz nastala letos....
Ostatne se mi moc nelibi ani dotace na nakup EV.
Na druhou stranu, kdyz masivne dotuje USA i Cina, tak nedotovani v Evrope by poskodilo evropske automobilky.
Kdyz se jedna o dotace, myslim, ze je v poradku dotovat infrastrukturu. Ta zkratka nevydelava a bez ni by byly EV k nicemu.
Az bude vic EV, budou energeticky firmy vic vydelavat na nabijeni a dotace nebudou potreba.
Stejne jako uz brzy nebodou treba dotace na EV.
Pisu tu leta o parite v roce 2025. A treba u BMW uz nastala letos....
Franta Zlo
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jenže ta parita není ekonomická či nákladová, ale "politická". Je možná jen díky různých přerozdělovacích mechanismům, hlavní z nich jsou tzv. flotilové emise CO2.
Pokud bych měl volit mezi dotacemi a přerozdělovacími mechanismy, jsem pro dotace. Dotace je krátkodobá, účelová, přehledná, jde ji zacílit. Přerozdělovací mechanismus je dlouhodobý, plošný a nesmírně ekonomicky škodlivý, protože trh tím ztrácí signál o skutečné ceně, a umožňuje přežívat na trhu i neefektivním řešením na úkor těch efektivních. A neefektivní řešení jsou často i neekologická, protože spotřebovávají více surovin.
Pokud bych měl volit mezi dotacemi a přerozdělovacími mechanismy, jsem pro dotace. Dotace je krátkodobá, účelová, přehledná, jde ji zacílit. Přerozdělovací mechanismus je dlouhodobý, plošný a nesmírně ekonomicky škodlivý, protože trh tím ztrácí signál o skutečné ceně, a umožňuje přežívat na trhu i neefektivním řešením na úkor těch efektivních. A neefektivní řešení jsou často i neekologická, protože spotřebovávají více surovin.
Argument je stále stejný a to nepoužitelný způsob doplňování energie. A ten nevyřešíš ani kdybys baterkama vydláždil všechny kontinenty.
Co vymena baterky?
A je vyreseno...
To nemluvim o tom, ze zastavka na nabijeni trva dnes (u nejlepsich EV) do dvaceti minut...
Nemam nejmensi obavy z toho, ze nabijeni nebo vymena baterek bude v roce 2035 trvat prilis dlouho.
A je vyreseno...
To nemluvim o tom, ze zastavka na nabijeni trva dnes (u nejlepsich EV) do dvaceti minut...
Nemam nejmensi obavy z toho, ze nabijeni nebo vymena baterek bude v roce 2035 trvat prilis dlouho.
výměna baterií nemá u osobáků význam. Proč? Protože je nesmysl typizovat jednu baterii pro současných 5 modelů, 5 budoucích faceliftů, 8 nových modelů za 15 let ...
Dalším problémem je, že se musí vyrobit "zbytečně" x baterií navíc, které mohl výrobce prodat jako auta.
A rychlost výměny je kolem 7 minut. Takže když přijedeš první, super. Ale když druhý, už ta úspora času není tak velká a ten třetí v řadě může rovnou začít dobíjet vedle a s výměnou se rozloučit, protože se mu to časově nevyplatí.
Dovedu si to představit u kamionů.
Dalším problémem je, že se musí vyrobit "zbytečně" x baterií navíc, které mohl výrobce prodat jako auta.
A rychlost výměny je kolem 7 minut. Takže když přijedeš první, super. Ale když druhý, už ta úspora času není tak velká a ten třetí v řadě může rovnou začít dobíjet vedle a s výměnou se rozloučit, protože se mu to časově nevyplatí.
Dovedu si to představit u kamionů.
Jo u kamionu nebo dalkovych autobusu :yes:
Ale i u osobaku to muze mit svuj prinos.
Mne se ta myslenka libi.
Ale nabijeni je samozrejme o mnoho jednodussi.
Moje reakce byla na zpusob doplnovani energie😒br /> "A ten nevyřešíš ani kdybys baterkama vydláždil všechny kontinenty."
😉
Ale i u osobaku to muze mit svuj prinos.
Mne se ta myslenka libi.
Ale nabijeni je samozrejme o mnoho jednodussi.
Moje reakce byla na zpusob doplnovani energie😒br /> "A ten nevyřešíš ani kdybys baterkama vydláždil všechny kontinenty."
😉
Ano, pro každý dumper a těžký truck výměna baterie na místě. Jeřábek, aby uzvedl baterie vážící 800-2200 kg( protože jinak dojezd 80-150 tunové soupravy asi tak 15 km pří -30 😄 😄 😄 😄 😄
Nádherný příklad stalinstické bolševické utopie v praxi 😄 😄 😄 😄 😄
Vono když autíčko jezdí za 6 litrů na 100 km a těžké stroje v terénu za 70-160 litrů na sto, tak baští i poněkud více energie že. Přímá úměra drazí UTOPISTI 😄 😄 😄
Traktor na trolej už měli utopisti v SOJUZU před 70 lety, zdatně na ně navazujete 😄
Nádherný příklad stalinstické bolševické utopie v praxi 😄 😄 😄 😄 😄
Vono když autíčko jezdí za 6 litrů na 100 km a těžké stroje v terénu za 70-160 litrů na sto, tak baští i poněkud více energie že. Přímá úměra drazí UTOPISTI 😄 😄 😄
Traktor na trolej už měli utopisti v SOJUZU před 70 lety, zdatně na ně navazujete 😄
https😐/www.heavyliftnews.com/…t-austrian-mine/
Liebherr Trolley Trucks Testing Success at Austrian Mine
:yes: :yes: :yes😒br />
Zkus si misto zdejsiho trolleni radeji nekdy neco precist, at se tu neztrapnujes, ty joudo.
Liebherr Trolley Trucks Testing Success at Austrian Mine
:yes: :yes: :yes😒br />
Zkus si misto zdejsiho trolleni radeji nekdy neco precist, at se tu neztrapnujes, ty joudo.
Krása, dumper na trolej odted v každým lomu 😄 😄 😄 😄
Nic víc utopistického sem ještě neviděl 😄 😄 😄 To musel vymyslet někdo od Pirátů, ti by nerjadši vedli tramvaj z prahy až do mělníka a benešova a berouna 😄 😄 😄 😄 😄
Nic víc utopistického sem ještě neviděl 😄 😄 😄 To musel vymyslet někdo od Pirátů, ti by nerjadši vedli tramvaj z prahy až do mělníka a benešova a berouna 😄 😄 😄 😄 😄
dumpery jsou na elekteiku uz davno, stejne jako nakladace nebo pasaky, vydrzej celej den. Pouzij priste google nez zase neco napises..
Ten používám
https😐/www.istockphoto.com/…982664-250140858
https😐/ghextractives.com/…ty-960x540-1.jpg
kde nic tu nic, žádný troleje
https😐/www.cityam.com/…1236281049-1.jpg
https😐/xcmgpng.machmall.com/…480DT5.jpg_l.jpg
https😐/www.istockphoto.com/…982664-250140858
https😐/ghextractives.com/…ty-960x540-1.jpg
kde nic tu nic, žádný troleje
https😐/www.cityam.com/…1236281049-1.jpg
https😐/xcmgpng.machmall.com/…480DT5.jpg_l.jpg
když vygooglím fotky pár lidí s jednou nohou, shodneme se, že všichni lidé mají jen jednu nohu?
Protože tenhle argument používáš
Protože tenhle argument používáš
No pokud jezdí nahoru prázdný a dolů naložený, tak je to blízko konceptu "perpetum mobile" a dává to velký smysl.
http😐/www.odbornecasopisy.cz/…u-e-dumper--5429
http😐/www.odbornecasopisy.cz/…u-e-dumper--5429
třeba velkorypadla v našich dolech jsou vlastně také elektromobily ... vede k nim kabel silný jak stehno.
Jo a vymysleli to tak už za komančů ...
Zkus si někdy něco přečíst, nebo aspoň používat hlavu ...
Jo a vymysleli to tak už za komančů ...
Zkus si někdy něco přečíst, nebo aspoň používat hlavu ...
já se nebavil o velkrypadlech ale o dumperech, nakladačích a buldozerech a ty sou stále v drtivé většině na naftu, ve většině světových dolů 😄
Zdá se mi že se hroutíš spíše ty,
Ale pokud EV odeberou dotace a lidi to budou kupovat, nemáme problém, elektropošuku.
Ale pokud EV odeberou dotace a lidi to budou kupovat, nemáme problém, elektropošuku.
Aha takhle si ten článek vysvětluješ? 😁 😁
A jak si ten clanek vysvetlujes ty?
Já si ho vysvětluju tak, že nám bude chybět už jen ta meď, na které elektromobilita krachne, ale lithium do baterek by zdá se být mohlo.
https😐/www.auto.cz/…atek-medi-144900
https😐/www.auto.cz/…atek-medi-144900
Tak napr přechodem na 48V sit bude spotreba mědi pro EV prakticky stejna jako pro spalovak na 12V.
Tak to je ale notný nesmysl. Máš k tomu nějaký fundovaný důkaz?
Spalovaci vuz potřebuje cca 40kg mědi. EV cca 80kg.
Diky 48V siti a použitím ethernetu atd se uvadi úspora cca 20kg. Rozdil mezi spalovakem a EV neni nijak extremni.
Rozhodne to neni tak, ze nedostatek mědi by vyřešilo zůstat u spalovaku…
Nejake zdroje muzu dohledat. Je otazka jestli to ma pro tebe po mých předchozích zkušenostech s tebou cenu ztracet cas.
Diky 48V siti a použitím ethernetu atd se uvadi úspora cca 20kg. Rozdil mezi spalovakem a EV neni nijak extremni.
Rozhodne to neni tak, ze nedostatek mědi by vyřešilo zůstat u spalovaku…
Nejake zdroje muzu dohledat. Je otazka jestli to ma pro tebe po mých předchozích zkušenostech s tebou cenu ztracet cas.
Muzes nejak vysvetlit svuj výkřik?
Clanek z roku 2018 o tom jak EV vse zdraží.
Med 2018 cena cca 6000, dnes 7700
Kobalt 2018 80000, dnes 30000…
Pro srovnání, ropa stala kolem 50….
Clanek z roku 2018 o tom jak EV vse zdraží.
Med 2018 cena cca 6000, dnes 7700
Kobalt 2018 80000, dnes 30000…
Pro srovnání, ropa stala kolem 50….
Nehraj blbýho! Ty tvrdíš: Spalovací vůz potřebuje cca 40 kg mědi a EV 80 kg.
V článku viz můj odkaz je ale uvedeno následující:
Auta se spalovacími motory dnes potřebují až 23 kg mědi.....
Na výrobu elektromobilu je to kolem devadesáti kilogramů
To jsou ale úplně jiný čísla než uvádíš ve svém dezinformačním příspěvku. Takže se omluv za šíření lží a pak pokračuj.
V článku viz můj odkaz je ale uvedeno následující:
Auta se spalovacími motory dnes potřebují až 23 kg mědi.....
Na výrobu elektromobilu je to kolem devadesáti kilogramů
To jsou ale úplně jiný čísla než uvádíš ve svém dezinformačním příspěvku. Takže se omluv za šíření lží a pak pokračuj.
Ok uznávám omyl. Data z roku 2018. https😐/www.visualcapitalist.com/…lectric-vehicle/
EV 80kg Spalovak 23kg.
S přechodem na 48V sit hmotnost klesa
EV 80kg Spalovak 23kg.
S přechodem na 48V sit hmotnost klesa
Ok beru. S přechodem na 48V sice můžeš mít o něco slabší dráty, ale nebude to zase tak zásadní úspora. Nemůžeš ty dráty dělat tenčí, protože by ztratily pevnost a hrozilo by ti, že budou náchylný k mechanickýmu poškození. Dobrý, nějaký to kilo by si na tom teoreticky ušetřit mohl, ale to je jen takový homeopatický rozdíl. To že na elektrifikaci vozového parku není dostatek mědi je bohužel smutný fakt.
I pres svuj spatny udaj o hmotnosti u spalovaku s timhle stale nesouhlasím. EV dnes potrebuje trojnásobek mědi. To proste neni rozhodujici parametr do globalni spotreby mědi.
Bohužel pro tebe to odborníci vidí jinak a varují, že to bude problém.
Opet. Odborníci varují, ze dalsi vypouštění CO2 bude mit za následek tragédii.
U EV se bude spotreba mědi snižovat. Zatim jde o velka a vykoná auta. Moznosti optimalizace jsou viz 48V atd. Zadny mechanicky limit pro tenčí vodiče fakt neni. Dnesni 0,25 signálové vodiče maji snad v aute nejaky mechanicky problem?
U EV se bude spotreba mědi snižovat. Zatim jde o velka a vykoná auta. Moznosti optimalizace jsou viz 48V atd. Zadny mechanicky limit pro tenčí vodiče fakt neni. Dnesni 0,25 signálové vodiče maji snad v aute nejaky mechanicky problem?
Oborníci placení Bruselem a žijíjí z grantů a dotací na boj s klimatickými změnami budou tvrdit že oteplování neexistuje aby přišly o granty, dotace a vůbec peníze na své rádoby výzkumy
LOL
Tak ted si mě pobavil
To je jako kdyby vrchní velitel armády začal tvrdit že válka je zlo a že je potřeba cleej svět odzbrojit 😄 😄 😄 😄
LOL
Tak ted si mě pobavil
To je jako kdyby vrchní velitel armády začal tvrdit že válka je zlo a že je potřeba cleej svět odzbrojit 😄 😄 😄 😄
Na tom se uz ovsem ti odbornici tak neshodnou, takze ja se spis priklanim na tu umirnenejsi stranu, ktera navrhuje neplasit a nedelat ukvapena rozhodnuti. Vtip je totiz ten, ze my to klima podle nasich predstav narovnat nedokazeme, takze je nesmysl to vubec zkouset a nicit kvuli tomu to co generace pred nami vybudovaly
Rizeni pocasi uz zkouseli komousi a ja to neminim opakovat. To si delejte hosi sami.
Rizeni pocasi uz zkouseli komousi a ja to neminim opakovat. To si delejte hosi sami.
Takze podle jednoho clanku tu soudíš, ze med je problem, ale celosvětovou shodu na podílu CO2 na oteplování odsoudis….
Jak si to myslel s tou mechanickou odolnosti vodičů? V cem je problem?
Jak si to myslel s tou mechanickou odolnosti vodičů? V cem je problem?
Jak jsem psal, argumenty proti EV se hrouti.
Med uz je po leta pomerne stabilni v cene...
Med uz je po leta pomerne stabilni v cene...
četl si ten odkaz? Prostě nebude měď na výrobu EV v měřítku jak si to vy představujete
https😐/elektrickevozy.cz/…opadnout-fiaskem
https😐/elektrickevozy.cz/…opadnout-fiaskem
The issue is not one of capacity—the world is not in danger of running out of copper. Indeed, much of the world’s estimated copper stores have not yet been tapped, but accessing the rest of those copper stores is far too long an endeavour. Mining deals to power EV production are indeed occurring at a record pace but still not quickly enough.
Ty tvy starosti o EV...
😁
Oni si tezari poradi, uvidis.
Tak jako si poradili s Lithiem.
😉
Ty tvy starosti o EV...
😁
Oni si tezari poradi, uvidis.
Tak jako si poradili s Lithiem.
😉
Zvláštní, že odborníky tahle otázka trápí a pak přijde jeden nestudovanej vocas a hned ten problém vyřeší 😁
Anonym
sou taky netežené zásoby uhlí, které by při současné spotřebě uhlí naší republice vydržely cca do roku 2180-2270 😄 😄 😄
Ale sou nám hodně platný, asi jako Kalifornii to Lithium......
Už vidím jak pro to hlasují lidi, jejihž domeček po otevření težby bude mít hodnotu místo 450 000 usd 175 000 USD
HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHH
JEDETE NESKUTECNY BOMBY DNESKA!!!!
Ale sou nám hodně platný, asi jako Kalifornii to Lithium......
Už vidím jak pro to hlasují lidi, jejihž domeček po otevření težby bude mít hodnotu místo 450 000 usd 175 000 USD
HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHH
JEDETE NESKUTECNY BOMBY DNESKA!!!!
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Lubo
Či sa oplatí nové ložiská otvárať pri tlaku na ceny a otáznom dopyte.
A k tomu ako píše Barik, US a EU chcú byť lokálne ekologickí, tak nech to vyťažia inde.
A k tomu ako píše Barik, US a EU chcú byť lokálne ekologickí, tak nech to vyťažia inde.
Tak víš jak, zdejší EV fans hýkají u jakékoliv alespoň trochu pozitivní zprávě k čemukoliv kolem EV’s 😉 Ať to má nebo nemá smysl, jak píše Barik, už vidím vládnoucí zelené lefties v Kalifornii jak to povolí neekologickou těžbu čehokoliv a i kdyby, jak dlouho by trvalo než se tam vůbec začne těžit? 5-7let? U nás by to byla desetiletí, než by se k tomu všichni vyjádřili 😒] 😒] 😒]
Tak tak, to je jako kdybys chtěl začít těžit uhlí u nás jak píšu a chtěl vystěhovat 5 vesnic a zbořit je.
To by byl kvikot a z dalších 20 vesnic v okolí, že prach, smrad, hluk a hlavně znodnocení ceny jejich domečků, který budou rázem neprodejný....
To by byl kvikot a z dalších 20 vesnic v okolí, že prach, smrad, hluk a hlavně znodnocení ceny jejich domečků, který budou rázem neprodejný....
Severní Čechy jsme si zdevastovali, ekonomicky se to nevyplatilo vůbec (cena sanace dosáhla ceny vytěženého uhlí). Energii jsme z toho dostali, to ano. Ale krajina je mrtvá, celý kraj je ekonomicky v háji a už se zřejmě nevzpamatuje, středověké historické město zmizelo. Radši budu jezdit za dražší dovezenou energii, než tohle znovu připustit.
Ted jde o to, jestli budeš mít odkud dovážet.
Učili jste se ve škole fyziku? Kolik má ztráty energie vyrobená v Norsku, když jí pošlu 3000 km daleko? Hehehe
Z německa co všechno vyplo si v období kdy nebude foukat a nebude zrávoen svitit, protože zima nedovezeš nic, to je čistý dovozce 😄 😄 A se svoji energiewerde ještě tak 20-50 let bude, pokud nebou fanatici vymeteni od koryt a nenastoupí tam normální politici.
Učili jste se ve škole fyziku? Kolik má ztráty energie vyrobená v Norsku, když jí pošlu 3000 km daleko? Hehehe
Z německa co všechno vyplo si v období kdy nebude foukat a nebude zrávoen svitit, protože zima nedovezeš nic, to je čistý dovozce 😄 😄 A se svoji energiewerde ještě tak 20-50 let bude, pokud nebou fanatici vymeteni od koryt a nenastoupí tam normální politici.
na 3tis km v pripade vysokonapetovyho DC prenosu ztraty 10%, ne 100 jak si myslis
3tis km mas z pulky norska do pulky spanelska, to ses asi hodne mimon
3tis km mas z pulky norska do pulky spanelska, to ses asi hodne mimon
Za určitou ztrátu elektřiny při přenosu jde považovat vlastní spotřebu přenosové sítě na vlastní provoz. Energie je zapotřebí k provozu transformátorů, kompenzačních prvků, odpojovačů atp.
To ještě jenom k těm ztrátám po drátech vysokonapětového vedení
To ještě jenom k těm ztrátám po drátech vysokonapětového vedení
nejvtipnější na vašem příspěvku je ten závěr ! ""normálni politici", něco takového prostě neexistuje ! 😁🤣😂 bohužel ! zaprvé proto, že z podstaty věci se ti normální nikam moc neženou, nejostrejši lokty mají většiniu ti nejnenormálnější a zadruhé, každý člověk si "normálního politika" představuje úplně jinak.. a docela velká část lidí si jako normálni politiky predstavuje právě ty, kteří tam jsou teď, jinak dy tam přece nebyly... ne ? 😁🤣😂
Krajina není mrtvá, ve vytěžených lokalitách jsou nyní nová jezera a je to tam hezké.
Krušnohoří bylo vždycky chudé a dnešní situace je tam ovlivněna masovým dovozem Romů ze Slovenska v 50tých a 60tých letech, prostě se tam nikdo nehrne.
Krušnohoří bylo vždycky chudé a dnešní situace je tam ovlivněna masovým dovozem Romů ze Slovenska v 50tých a 60tých letech, prostě se tam nikdo nehrne.
pravda je, ze lithium se da z baterek recyklovat, kdezto benzin, nafta, plyn ani uhli z vejfukuuu a komiinuuu ne, a kdyz se spali, tak uz proste neni narozdil od lithia, ktery se recykluje
a jestlize se v USA tezi plyn frackovanim, coz je v EU problem, predpokladam, ze i mensi problem bude s tezenim lithia a cehokoliv dalsiho v USA nez v EU
jen aby ale neprisel nejakej babis a nerek, ze to chtej ukrast, tak jak to babis tvrdil v 2017 pred volbama, ze lithium chtej ukrast sosani.
a ted to vypada, ze ho nejen nikdo neukradne, ale mozna ani nevytezi
a jestlize se v USA tezi plyn frackovanim, coz je v EU problem, predpokladam, ze i mensi problem bude s tezenim lithia a cehokoliv dalsiho v USA nez v EU
jen aby ale neprisel nejakej babis a nerek, ze to chtej ukrast, tak jak to babis tvrdil v 2017 pred volbama, ze lithium chtej ukrast sosani.
a ted to vypada, ze ho nejen nikdo neukradne, ale mozna ani nevytezi
Chceš znát realitu? Ve skutečnosti Li z baterek doposud skoro nikdo nerecykloval a ani žádná legislativa recyklaci Li nevynucovala. Zpracovatelé kobaltu, kteří baterky vykupovali a získávali z nich drahý a ceněný kobalt, nechávali Li ve strusce, která se používala jako stavební materiál. EU teď schválila směrnici, která předepisuje nutnost recyklovat Li z baterek. Pro rok 2027 stanovila cíl, že se má vyrecyklovat 50 % Li.
Naopak u Pb baterek je velmi vysoká míra recyklace Pb už desítky let naprostým standardem.
Naopak u Pb baterek je velmi vysoká míra recyklace Pb už desítky let naprostým standardem.
to sou takovy chytry zvasty hospodskej tlachalu
A ty zase plodíš bláboly, soudruhu gumo.
Ano, tihle vypadají nadějně. Ale zatím jenom na papíře, respektive na webové prezentaci. Podívej se do výroční zprávy. Rochester Hub, kde měla recyklace probíhat, tak zastavili jeho stavbu. Ale pokud jim věříš, kup si jejich akcie. Stojí 0,45 USD/kus a za poslední rok ztratila 92 % hodnoty.
Realita není tak růžová, jak někteří tvrdí. Pravda je taková, že po celé Evropě přibývají sklady plné starých Li-Ion baterek, zejména těch, které obsahují málo kobaltu. Ono se to do budoucna samozřejmě zlepší, ale nyní se plácat po zádech tady v Evropě opravdu nemůžeme.
Realita není tak růžová, jak někteří tvrdí. Pravda je taková, že po celé Evropě přibývají sklady plné starých Li-Ion baterek, zejména těch, které obsahují málo kobaltu. Ono se to do budoucna samozřejmě zlepší, ale nyní se plácat po zádech tady v Evropě opravdu nemůžeme.
pradeda777
Na druhou stranu tenhle proces není zrovna přívětivý k životnímu prostředí......které vám však bude k h.o.w.n.u, když vás bude ovládat Číňan..... 😒]
china ma svejch starosti dost a navic jim budou narustat
nechapu tu priposranost z nich
nechapu tu priposranost z nich
USA má svých vnitřních starostí asi tak 145x víc jak Čína, to jen tak mimochodem... Viz vzpoura texasu vůči federální vládě a další lahůdky 😄 😄 😄
posledni vzpouru v chine rozjezdily pred 35 lety na rozkaz komunistu tanky na namesti nebeskeho klidu, takze v chine se vsichni boji jenom pipnout
ale demograficka krize v chine uz zacala a proti tomu jsou kratci komunisti vsude na svete
ale demograficka krize v chine uz zacala a proti tomu jsou kratci komunisti vsude na svete
Demografická krize nastala po celém světě s vyjimkou zaostalého třetího světa, žijící na úrovni roku 1810 😄
A tyhle inženýri sem tvoji bolševičtí soukmenovci tahaj aby to zachránili 😄 😄 😄 😄 Ale bohužel to jenom dorazí 😄
A tyhle inženýri sem tvoji bolševičtí soukmenovci tahaj aby to zachránili 😄 😄 😄 😄 Ale bohužel to jenom dorazí 😄
tohle sem posilaj russaci, ktery delaj bordel po celym, svete
Takže Angela Merkelová , které je vítala - byla ruskej agnet FSB, nebo že by GRU? Máš krycí jméno co používala? 😄 😄 😄 😄
angela ulevila proruskymu orbanoj, kteremu se tam hromadili uprchlici prchajici pred proruskym teroristou asadem
mela v tom toho uhra nechat, to mas pravdu, at si tam ten ruskej mir uzijou
mela v tom toho uhra nechat, to mas pravdu, at si tam ten ruskej mir uzijou
nějak ti ušlo že ty migranti chodili přes potrugalsko, itálii a řecko a dále chodili rovnou přes rakousko, francii, španělsko atd které s těmito zeměmi přímo sousedí..... Orbán jen postavil plot, aby se ochránil, stejnej plot co stavěl Texas a federální vláda ho chce bourat 😄
Tak může psát jen někdo, komu se líbilo v "reálném" socializmu. Čína má samozřejmě mnohem víc problémů než \uSA protože se to nikdo nedozví, díky vysoce rozvinuté komunistické demokracii v Číně. V Americe se dozvíme o každém jejich pšouku.
apoho
Žádný jiný článek než něco o elektro nedovede tak rozproudit krev v kornatějících cévách a žílách jak něco o elektřině 😉 😄 😄
Hlavně Don Vito alias Handly alias Teplý Rom alias Topten a dalších 8 aliasů a na druhé straně osamocený ale vytrvalý Barrichello, Tycoona a za občasné podpory mé a několika dalších.
Líbí se mi mezi váma :yes:
Hlavně Don Vito alias Handly alias Teplý Rom alias Topten a dalších 8 aliasů a na druhé straně osamocený ale vytrvalý Barrichello, Tycoona a za občasné podpory mé a několika dalších.
Líbí se mi mezi váma :yes:
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
jo na tvůj nick jsem zapomněl jako desátý nick, hňupe!
Tebe asi upustil doktor při porodu na zem a dnes se podle toho tady chováš 😁 :no: 😄 :no:
V podszatě celou elektroúderku tady reprezentuje jediný pomatenec, který přepíná akorát profily a mele své houna dokola
Tebe asi upustil doktor při porodu na zem a dnes se podle toho tady chováš 😁 :no: 😄 :no:
V podszatě celou elektroúderku tady reprezentuje jediný pomatenec, který přepíná akorát profily a mele své houna dokola
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
to je další fake nick Hammuny 😄
takže shrneme si to😒br />
Don Vito
Horky Rom
Roman Horky
Ham
Jamme
Topten
Kankunen
Další můžete doplnit, kdo si vzpomenete
Na příspěvky těchto nicků je vhodné se zdržet příspěvků!
Horky Rom
Roman Horky
Ham
Jamme
Topten
Kankunen
Další můžete doplnit, kdo si vzpomenete
Na příspěvky těchto nicků je vhodné se zdržet příspěvků!
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pak asi tezko lze neco takoveho nazývat diskuse, kdyz chces diskutovat jen s někým kdo ma stejny nazor jako ty a tomu kdo argumentuje proti odmitas naslouchat.
Ja jsem treba cekal, ze Tycoon svuj nazor dokaze obhájit.
Ja jsem treba cekal, ze Tycoon svuj nazor dokaze obhájit.
DonVito
https😐/www.novinky.cz/…o-tvelu-40460605
"Dukovanům i Temelínu dodá palivo americký Westinghouse místo ruského TVEL"
:yes: :yes😒br />
Jak jsem psal, hledat argumenty proti EV bude cim dal tezsi...
"Dukovanům i Temelínu dodá palivo americký Westinghouse místo ruského TVEL"
:yes: :yes😒br />
Jak jsem psal, hledat argumenty proti EV bude cim dal tezsi...
Don,srandou je,ze Westinghouse bude zasobovat Vas a asi aj nas jadrovym palivom.
Tym padom ho musia mat Amici na rozdavanie,ale tak potom hlava mi neberie,ze preco musia brat Amici jadrove palivo z Ruska ked su natom tak dobre,ze nam ho mozu dodavat.
Milujes slnieckarske mainstreamove weby ,tak z nich ti preposielam link,aby ta nahodou nenapadlo tvrdit, ze to je hoax,ze USA nakupuje od Ruska jadrove palivo :-!
https😐/www.novinky.cz/…-palivo-40449873
Otazkou zostava.
Nebudeme nahodou nakupovat prebalene jadrove palivo z Ruska v krasnom a predrazenom obale z USA? 😁
https😐/www.extraplus.sk/…-kupuju-od-rusov
Tym padom ho musia mat Amici na rozdavanie,ale tak potom hlava mi neberie,ze preco musia brat Amici jadrove palivo z Ruska ked su natom tak dobre,ze nam ho mozu dodavat.
Milujes slnieckarske mainstreamove weby ,tak z nich ti preposielam link,aby ta nahodou nenapadlo tvrdit, ze to je hoax,ze USA nakupuje od Ruska jadrove palivo :-!
https😐/www.novinky.cz/…-palivo-40449873
Otazkou zostava.
Nebudeme nahodou nakupovat prebalene jadrove palivo z Ruska v krasnom a predrazenom obale z USA? 😁
https😐/www.extraplus.sk/…-kupuju-od-rusov
Což je u nás zcela běžné nakupovat "zdemokratizované" suroviny za násobky cen.
“ Rusi dodávajú 12 percent paliva používaného americkými jadrovými elektrárňami”
Ne. Slovensko nebude od američanů kupovat rusky uran.
Jak je to dlouho co si mi tady tvrdil, ze rusko evropu nevydíralo plynem? Pritom tve tvrzeni slo vyvratit behem par vteřin odkazy na ceny plynu v case.
Proc stale verit takovym nesmyslum?
Ne. Slovensko nebude od američanů kupovat rusky uran.
Jak je to dlouho co si mi tady tvrdil, ze rusko evropu nevydíralo plynem? Pritom tve tvrzeni slo vyvratit behem par vteřin odkazy na ceny plynu v case.
Proc stale verit takovym nesmyslum?
Nezmyslom veríš hlavne ty, a ešte ich aj propaguješ.
nemam problem uznat svou chybu. I proto jsem tu abych se dozvedel neco co nevim
Ale tvrdit ze USA dodává na Slovensko rusky uran a opřít to o clanek kde se pise, ze USA kupuje jen 12% uranu z ruska?
Ale tvrdit ze USA dodává na Slovensko rusky uran a opřít to o clanek kde se pise, ze USA kupuje jen 12% uranu z ruska?
Hendly,hamunacku,ked uz napises A,tak napis aj B z toho clanku..
"A Kazachstan e😜ortuje tiež, až 35 percent uránu použitého v USA je z Kazachstanu. A tak Rusko a Kazachstan, krajiny spoločne sa vojensky ochraňujúce, spolu dodávajú takmer polovicu uránu pre americký jadrový priemysel. Na rozdiel od iných vecí sa na tieto importy nevzťahujú opatrenia žiadneho zo sankčných balíčkov. Zato my, my ideme všetkým príkladom, ešte aj USA."
Otazka pre teba,hamunacku..
Ak teda Kazachstan je jeden z najvacsich dodavatelov uranu do sveta,tak preco ho neberieme priamo z Kazachstanu?Preco ho berieme od Westinghouse z USA,ktoremu je dodavanych 50 % uranu od Kazachov a Rusov? 😁
Strasne musis byt naivny,ked si myslis,ze to cele nie je previazane a my EU sme len tupe ovce co preplacame jednotlivé suroviny,ktore su nam dodavane zo sveta.
..plyn z Ruska.
Fakt si tak naivne hlupy ,ze si myslis,ze ten plyn co pouziva EU nie je z Ruska? 😁
https😐/financnenoviny.com/…emy-lng-z-ruska/
Teraz sa pozrime na hrdych Cechov co najviac vykrikuju ako dokazali nemozne (vzor pre celu EU) a uplne sa odstrihli od ruskeho plynu 😁
https😐/www.irozhlas.cz/…z_2402081822_gut
Hamunacku,na zaver jeden krasny clanok pre teba..
Ako si nakoniec polepsila tvoja milovana EU ked vymenila jednu zavislost za druhu? 😁
https😐/www.ta3.com/…ke-riziko-za-ine
Jaaaj,jasne..USA su nasi spojenci co nam dodávají plyn a ine komodity "lacnejsie" ako tí zlí Rusi a vobec na nas neryzuju obrovske zisky 😁 😁 😁
"A Kazachstan e😜ortuje tiež, až 35 percent uránu použitého v USA je z Kazachstanu. A tak Rusko a Kazachstan, krajiny spoločne sa vojensky ochraňujúce, spolu dodávajú takmer polovicu uránu pre americký jadrový priemysel. Na rozdiel od iných vecí sa na tieto importy nevzťahujú opatrenia žiadneho zo sankčných balíčkov. Zato my, my ideme všetkým príkladom, ešte aj USA."
Otazka pre teba,hamunacku..
Ak teda Kazachstan je jeden z najvacsich dodavatelov uranu do sveta,tak preco ho neberieme priamo z Kazachstanu?Preco ho berieme od Westinghouse z USA,ktoremu je dodavanych 50 % uranu od Kazachov a Rusov? 😁
Strasne musis byt naivny,ked si myslis,ze to cele nie je previazane a my EU sme len tupe ovce co preplacame jednotlivé suroviny,ktore su nam dodavane zo sveta.
..plyn z Ruska.
Fakt si tak naivne hlupy ,ze si myslis,ze ten plyn co pouziva EU nie je z Ruska? 😁
https😐/financnenoviny.com/…emy-lng-z-ruska/
Teraz sa pozrime na hrdych Cechov co najviac vykrikuju ako dokazali nemozne (vzor pre celu EU) a uplne sa odstrihli od ruskeho plynu 😁
https😐/www.irozhlas.cz/…z_2402081822_gut
Hamunacku,na zaver jeden krasny clanok pre teba..
Ako si nakoniec polepsila tvoja milovana EU ked vymenila jednu zavislost za druhu? 😁
https😐/www.ta3.com/…ke-riziko-za-ine
Jaaaj,jasne..USA su nasi spojenci co nam dodávají plyn a ine komodity "lacnejsie" ako tí zlí Rusi a vobec na nas neryzuju obrovske zisky 😁 😁 😁
Kazachstán nedávno uváděl, že pro letošní rok není schopen navýšit těžbu, takže ten víc rozhodně dodávat nebude 😄
Tak Kazachstán ale neni rusko a současný stav a oslabování ruska je pro Kazachstán výhodna.
Ano, Kazachstán slouzi k obcházení sankci, ale to nema nic spolecneho s dodávkou uranu pro USA.
PS: to s tvou teorii s Hammunou. To je dalsi tva teorie jak vsichni lžou stejne jako si to mel s cenou plynu. Proc misto poděkovat, ze jsem ti ukázal kde jsi se mýlil vymýšlíš teorie kdo jsem?
Ano, Kazachstán slouzi k obcházení sankci, ale to nema nic spolecneho s dodávkou uranu pro USA.
PS: to s tvou teorii s Hammunou. To je dalsi tva teorie jak vsichni lžou stejne jako si to mel s cenou plynu. Proc misto poděkovat, ze jsem ti ukázal kde jsi se mýlil vymýšlíš teorie kdo jsem?
Hamunacek-je pomenovanie pre rovnako inteligentnych jedincov ako je Hammuna..to by si mal byt nato hrdy,ze ta porovnavam s takym inteligentnym velikanom ACZ,ktory ma vzdy len a len pravdu.
Nie si zato rad,hamunacku?
"Ano, Kazachstán slouzi k obcházení sankci, ale to nema nic spolecneho s dodávkou uranu pro USA. "
Zrovna v tejto veci su urcite Kazasi poctivy a neberu z Ruska uran pre USA,ale inac su to podle teba podvodnici co orbchadzaju sankcie.Tymto protirecenim si si isty? 😁 😁 😁
Podme na tvoje milované otazky..skusime sa postupnymi otazkami dopracovat k tvojej odpovedi,aby si si priznal ako sa mylis.
Americky Westinghouse nam ide dodavat jadrove palivo.
Ano,je to tak?
Odkial je to palivo ,ked samotne USA si nedokazu zabezpecit uran sam pre seba?
Musi USA kupovat 50% uranu zo sveta,aby dokazali sami seba uspokojit co sa tyka spotreby jadroveho paliva?
Z Kazachtanu a Ruska to musia kupovat?
Preco berieme uran z USA a nie pravo z Kazachstanu?
Preco kupujeme predrazeny uran od USA,ked ho mozeme kupit rovno od vyrobcu?
Preco podporujeme USA,ktore su podla teba nasi zachranci a platime im viac za uran?
Preco sa k nam nechovaju USA ako nasi spojenci aj v pripade cien?
Lebo v EU ziju taky farizejskí hamunackovia bez vlastneho nazoru ako si ty.
Nevadi,ze kupujeme daleko drazsie a trpi tym cela EU a priemysel,ale hlavne je ze to nie je priamo z Ruska.To uz ale nevadi,ze je to nakoniec z Ruska len v krajsom obale s nálepkou MADE IN USA s poriadnou prirazkou 😁 😁 😁
Tak este raz a naposledy hamunacku..50% uranu MUSIA USA doviezt..takze aky uran k nam budu dovazat nasi dobrodinci z USA,ty inteligent?
Nie si zato rad,hamunacku?
"Ano, Kazachstán slouzi k obcházení sankci, ale to nema nic spolecneho s dodávkou uranu pro USA. "
Zrovna v tejto veci su urcite Kazasi poctivy a neberu z Ruska uran pre USA,ale inac su to podle teba podvodnici co orbchadzaju sankcie.Tymto protirecenim si si isty? 😁 😁 😁
Podme na tvoje milované otazky..skusime sa postupnymi otazkami dopracovat k tvojej odpovedi,aby si si priznal ako sa mylis.
Americky Westinghouse nam ide dodavat jadrove palivo.
Ano,je to tak?
Odkial je to palivo ,ked samotne USA si nedokazu zabezpecit uran sam pre seba?
Musi USA kupovat 50% uranu zo sveta,aby dokazali sami seba uspokojit co sa tyka spotreby jadroveho paliva?
Z Kazachtanu a Ruska to musia kupovat?
Preco berieme uran z USA a nie pravo z Kazachstanu?
Preco kupujeme predrazeny uran od USA,ked ho mozeme kupit rovno od vyrobcu?
Preco podporujeme USA,ktore su podla teba nasi zachranci a platime im viac za uran?
Preco sa k nam nechovaju USA ako nasi spojenci aj v pripade cien?
Lebo v EU ziju taky farizejskí hamunackovia bez vlastneho nazoru ako si ty.
Nevadi,ze kupujeme daleko drazsie a trpi tym cela EU a priemysel,ale hlavne je ze to nie je priamo z Ruska.To uz ale nevadi,ze je to nakoniec z Ruska len v krajsom obale s nálepkou MADE IN USA s poriadnou prirazkou 😁 😁 😁
Tak este raz a naposledy hamunacku..50% uranu MUSIA USA doviezt..takze aky uran k nam budu dovazat nasi dobrodinci z USA,ty inteligent?
Proc by to Kazachstán bral z ruska kdyz je sam nejvetsi producent?
Proc ne primo z Kazachstánu, ale z USA?
Protoze jedna vec je uran a druha palivové pelety a tyče. Ty potrebujes ten uran k výrobě palivových pelet a tyči ktere das do elektrarny. Samotny uran je k nicemu. A ty tyče prave vyrabi a dodává USA.
Proc ne primo z Kazachstánu, ale z USA?
Protoze jedna vec je uran a druha palivové pelety a tyče. Ty potrebujes ten uran k výrobě palivových pelet a tyči ktere das do elektrarny. Samotny uran je k nicemu. A ty tyče prave vyrabi a dodává USA.
Tyče vyrábí kekdo, TVEL resp. Rosatom taky a dodává to svým zkazním po celém světě od Cíny po Arábii a dalších xy reaktorů má rozestavěných. A narodzíl od Westihnghouse umí i přepracovat vyhořelé palivo.
Použiju parafrázi Zemana: S fanatiky se nevyjednává.
Hendly to je fanatický propagátor nesmyslu a věří, že svým fanatismem strhne nevyhraněné a jeho zástupy tak porostou.
Když jsem dělal v jedné nejmenované strojírenské firmě vlastněné norským majitelem, tak si pamatuji cenotvorbu. Spočítala se cena výrobku, za kolik jsme schopni to vyrobit a prodat. On když tu cenu viděl, bez mrknutí oka jí vynásobil x3 a poslal dál. A zákazník to koupil i tak!
Tak se vytváří i cena amerického uranu nakoupeného z Ruska přes Kazachstán.
A to se vyplatí! Ale ne nám nebo Slovákům :no:
Hendly to je fanatický propagátor nesmyslu a věří, že svým fanatismem strhne nevyhraněné a jeho zástupy tak porostou.
Když jsem dělal v jedné nejmenované strojírenské firmě vlastněné norským majitelem, tak si pamatuji cenotvorbu. Spočítala se cena výrobku, za kolik jsme schopni to vyrobit a prodat. On když tu cenu viděl, bez mrknutí oka jí vynásobil x3 a poslal dál. A zákazník to koupil i tak!
Tak se vytváří i cena amerického uranu nakoupeného z Ruska přes Kazachstán.
A to se vyplatí! Ale ne nám nebo Slovákům :no:
Evropský Sajuz je e😜ert na překupování ruských surovin doávaných někým třetím nebo zpracovaným někým třetím, jako byla čínská nafta z ruské ropy 😄 Nebo ruské dřevo s bulharskými papíry a ruskej plyn dodávaný němci nebo zpracovaná platina, měd, nikl atd opět čínou 😄
Fejkové duo DonVit👋Hendyl totiž žije v naivní představě že když si koupí na domeček wallbox made in china, že vůbec ty plasty nejsou z ruský ropy, nevyrobila to čínská továrna spalující ruský uhlí a do přístavu nebo na letiště mu to nedovezl čínskej nákladák na ruskou ropu 😄 😄 😄
A když si tu půjdeš koupit českou Jawu z Indie, je to to samé v bleděmodrém, opět ruská ropa a uhlí 😄
Fejkové duo DonVit👋Hendyl totiž žije v naivní představě že když si koupí na domeček wallbox made in china, že vůbec ty plasty nejsou z ruský ropy, nevyrobila to čínská továrna spalující ruský uhlí a do přístavu nebo na letiště mu to nedovezl čínskej nákladák na ruskou ropu 😄 😄 😄
A když si tu půjdeš koupit českou Jawu z Indie, je to to samé v bleděmodrém, opět ruská ropa a uhlí 😄
Problem je, ze ty nechapes zasadni vec.
EU neni diktator. Vsechny dovozy, transakce atd provádějí soukromé firmy. Neni nic jako “dováží EU”.
To je totiz normalni stav svobodne spolecnosti kdy jsou dana pravidla a podle toho se lide a spolecnosti řídí a nebo neřídí.
EU neni diktator. Vsechny dovozy, transakce atd provádějí soukromé firmy. Neni nic jako “dováží EU”.
To je totiz normalni stav svobodne spolecnosti kdy jsou dana pravidla a podle toho se lide a spolecnosti řídí a nebo neřídí.
A do ruska taky všech dováží soukromé společnosti a soukromí překupníci, nic nedováží Putin osobně.
Takže ti arabové co dávaj Starlink stejně jako zubeci, kazaši, azerbajdžánci, gruzinci, turci, bělorusové co tam doávaj veškeré zboží na sankčních seznamech od parfému Channel, přes Bentley, chipy do rakety a vrtulíku, po coca colu a norkovej kožich sou taky všechno společnosti a jednotlivci.
Peníze nesmrdí, to už věděl Henry Ford když dodal Stalinovi kompletní linky na výrobu aut a k tomu 1800 lidí, co to sestovovali a pomáhali zaškolit "sovětské lidi" 😄 😄 😄
Takže ti arabové co dávaj Starlink stejně jako zubeci, kazaši, azerbajdžánci, gruzinci, turci, bělorusové co tam doávaj veškeré zboží na sankčních seznamech od parfému Channel, přes Bentley, chipy do rakety a vrtulíku, po coca colu a norkovej kožich sou taky všechno společnosti a jednotlivci.
Peníze nesmrdí, to už věděl Henry Ford když dodal Stalinovi kompletní linky na výrobu aut a k tomu 1800 lidí, co to sestovovali a pomáhali zaškolit "sovětské lidi" 😄 😄 😄
V rusku se to podporuje a je to pod vládním dohledem a kontrolou, protoze kdyz nespolupracujes riskujes pád z okna.
Co ty chces po EU je, aby se chovala jako diktator. I v EU je spousta jednotlivců kteri proste sankce obcházejí nebo brani uplatnění sankci viz Orban a mnoho dalsich a pomáhají rusku. Ostatne ty jsi treba dobry priklad kolaborace s ruskem.
Ale prave diky EU je tady svoboda ktera i toto umožňuje a ne diktatura po ktere volas.
Co ty chces po EU je, aby se chovala jako diktator. I v EU je spousta jednotlivců kteri proste sankce obcházejí nebo brani uplatnění sankci viz Orban a mnoho dalsich a pomáhají rusku. Ostatne ty jsi treba dobry priklad kolaborace s ruskem.
Ale prave diky EU je tady svoboda ktera i toto umožňuje a ne diktatura po ktere volas.
"V rusku se to podporuje a je to pod vládním dohledem a kontrolou, protoze kdyz nespolupracujes riskujes pád z okna."
Lebo USA sa nic take nedeje,vsak hamunacku? 😁 😁 😁
https😐/zive.aktuality.sk/…e-jeho-manzelka/
Lebo USA sa nic take nedeje,vsak hamunacku? 😁 😁 😁
https😐/zive.aktuality.sk/…e-jeho-manzelka/
Sorry ale porovnavat nekolik známých desitek pripadu v rusku s prohlášením ze se to MUZE stat?
Myslis to vazne?
Myslis to vazne?
Ono se to tam hlavně stávalo v 50 letech, viz kniha krycí název Artyčok p pokusech CIA a NSA na lidech.
A myslím že i dnes, pokud budeš hodně vrtat do věcí kde jim to nebude milé můžeš snadno skončit v blázinci nebo omylem vypadnout z okna nebo mít nějakou záhadanou ale na první look nevinnou nehodu.
Tohle umí jakýkoliv režim na světě...a nejen režim ale i obří korporace...
A myslím že i dnes, pokud budeš hodně vrtat do věcí kde jim to nebude milé můžeš snadno skončit v blázinci nebo omylem vypadnout z okna nebo mít nějakou záhadanou ale na první look nevinnou nehodu.
Tohle umí jakýkoliv režim na světě...a nejen režim ale i obří korporace...
Opravdu mas na tyhle blbosti blbej den.
RIP Navalny.
RIP Navalny.
To nejsou blbosti, fantický utopisto, to je fakt.
Dovzdělej se. Vyhazovat lidi z okna a zavírat je do blázince se naučili v sajuzu za Brežněva právě od amíků 😄 Ti už to jeli od 50. let
https😐/knihobot.cz/g/129551
Dovzdělej se. Vyhazovat lidi z okna a zavírat je do blázince se naučili v sajuzu za Brežněva právě od amíků 😄 Ti už to jeli od 50. let
https😐/knihobot.cz/g/129551
Včera tady byl článek na zpravodajských serverech o úmrtí pana Najbrta, místostarosty Kolína, který zemřel ve stejném věku jako Navalný a to měl královskou péči.
Je nějaká souvislost mezi těmi úmrtími? Co obvinit ze smrti Najbrta Fialu nebo Babiše? Přijde vám to přitažené za vlasy? 8-s
Co ty na to?
Je nějaká souvislost mezi těmi úmrtími? Co obvinit ze smrti Najbrta Fialu nebo Babiše? Přijde vám to přitažené za vlasy? 8-s
Co ty na to?
Miroslav Kašpar
Nic se těžit nebude. Tolik elektromobilů se nikdy nevyrobí. Nikdo ty kraxny totiž nestojí 😄
To je úžasná zpráva, která mi udělala den! :yes: