Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Legendární verze Škody Octavia po 16 letech potichu skončila. A s ní i další lákadla

Škoda postupně osekává nabídku modelu Octavia o ta provedení, která u zákazníků nemají velkou oblibu. Verze Scout je mezi nimi.
Zpět na článek
16. 2. 2024 19:06
17. 2. 2024 06:36
17. 2. 2024 15:50
Avatar - 3_diamanty
16. 2. 2024 19:06
scout
tak to som si vsimol fakticky hned ze uz chyba... zrovna o neho som sa bal a stalo sa to co som aj tusil... ze RS prezije a scout nie ... ak to ale takto budu aj nadalej osekavat tak v dalsej generacii skonci bud prave uz RS alebo monte carlo ...
Rozbalit vlákno
0
16. 2. 2024 19:25
Smutné
Nerozumím oblibě SUV. Scout dokázal vše co Kodiak, v rozumných rozměrech a lepší spotřebou.
Rozbalit vlákno
0
16. 2. 2024 19:40
Zase legendární.
Legendární verze Škody Octavia.....provedení, která u zákazníků nemají velkou oblibu.

To dává smysl, proto je přeci legendární... :D

(Pro autora - pojem legendární - opředený legendami, neskutečný, slavný, proslulý, bájný, kultovní, mytický, pověstný, vyhlášený, věhlasný.)
Rozbalit vlákno
21
Avatar - rohYpnol
16. 2. 2024 19:59
Re: Zase legendární.
Felicia Fun je taky legendární a že by se prodávala a měla u zákazníků velkou oblibu rozhodně neplatí že.

A Scout legendární klidně můžeme označit, nevidím v tom nic zcela nepochopitelného.
16. 2. 2024 20:05
Re: Zase legendární.
Tvoje věc, co považuješ za legendární.
Avatar - 3_diamanty
16. 2. 2024 20:14
Re: Zase legendární.
ale inak pravdu ma :yes:

pojem legendarny nemusi automaticky znamenat najpredavanejsi alebo najkrajsi a najlepsi a pod... takze sa tiez priklanam k jeho logike .. a scouta som aj ja mal doslova za legendu ... skoda ho ... co uz ... nic netrva vecne ... pre mna to bola asi najzaujimavejsia octavka v ponuke... nevadi
Avatar - Mikesus
16. 2. 2024 20:21
Re: Zase legendární.
Legendární může být i třeba jedinečné, jediný svého druhu, jak to bylo u dosti aut. Ale to ani ten scout nebyl, kdekdo dělá zvysenej oplastovanej kombik
Avatar - 3_diamanty
16. 2. 2024 20:24
Re: Zase legendární.
ano presne... ale hlavne uz s nim tak nejak automaticky clovek ratal vzdy pri dalsej novej octavke... budoval si svoje meno roky.... bol zaujimavy.... co uz uz doscautoval
Avatar - wakantanka
17. 2. 2024 16:42
Re: Re: Zase legendární.
Zákazníci očividne presedlali na Kodiaq, ja už ani nepamätám kedy som nejaký Scout z poslednej generácie na ceste stretol.
Avatar - Jenik3
17. 2. 2024 20:11
Re: Re: Zase legendární.
A nebo šli jinam...napadá mne Duster, Suzuki. Pokud šlo o pohon všech kol a ne kufr.
Avatar - rohYpnol
17. 2. 2024 10:19
Re: Zase legendární.
Ano. Skoro jsi to trefil. Kdekdo DĚLÁ. Ale v roce kdy přišel Scout konkurence jen zírala a neměla co nabídnout. A ani o generaci dvě později konkurenti často neuměli nabídnout AWD ale jen ty plasty.
Avatar - Mikesus
17. 2. 2024 10:49
Re: Zase legendární.
První oplastovany kombik bylo subaru někdy v roce 1994. Takze konkurence moc nekoukala, taky se do toho moc nepoustela, protoze cross brzy byl populárnější.
Avatar - rohYpnol
17. 2. 2024 10:52
Re: Zase legendární.
Zksu se aspoň NĚKDY ZAMYSLET než něco napíšeš. On byl Outback nižší střední třída???
Avatar - Mikesus
17. 2. 2024 10:55
Re: Zase legendární.
A to že to bylo v nižší střední z toho nedela legendu.
Avatar - rohYpnol
17. 2. 2024 10:56
Re: Zase legendární.
Protože ty sis to takhle rozhodl a tak je to správně. Viď.
Avatar - Mikesus
17. 2. 2024 11:01
Re: Zase legendární.
Význam slova legendární

opředený legendami, neskutečný
slavný, proslulý

Takze jaká legenda se kolem toho točí? Žádná.
Neskutečný? Taky není, je úplně obyčejný
Slavný? Ve 4.cenové asi je, jinak není. To se možná muze říct o nejprodávanějších autech ( golf, corolla, camry, f150,...) ale ani ne o octavii.
Proslulý? Scout opět oproti octavii není ničím proslulý, protoze je to stejná technika, jen s kusem plastu navíc. Označit scout za legendární je stejné jako označit octavii active za legendu.
Avatar - rohYpnol
17. 2. 2024 11:45
Re: Zase legendární.
Slavný, pověstný, vyhlášený


Všechno tohle klidně můžu na Octavii Scout aplikovat. Píše se rok 2007, ostatní jen zírají. Octavia trefuje do černého cílovou skuoinu - alpské země, chataři a další. Bezkonkurenční nabídka, zvýšené kombi s awd a SUV prvky v nižší střední třídě, široce dostupné.

Nevím co tě na tom tak dráždí. Asi to že to je Škoda a to přeci musí být vždycky krám že
..
Avatar - Mikesus
17. 2. 2024 19:36
Re: Zase legendární.
A scout není slavný. Přijď kamkoliv a řekni co člověka napadne pod slovem scout. A řekne ti úplně něco jiného než octavii. Pověstný čím? Možná a octavia, scout jako takový ne. Vyhlášený čím? Par plasty? Kdo ho vyhlásil?
Mne na tom nedráždí nic, jen že to není ničím legendární. Třeba škoda 130rs je pro mne legendou. Protoze byla jedinečná a ne jen kvůli pár plastum jako tohle.
Avatar - Ozzman
17. 2. 2024 20:18
Re: Zase legendární.
A Fabia Junior :D ta byla tak legendární :D
Avatar - Mikesus
17. 2. 2024 20:20
Re: Zase legendární.
Legendárně tragická.
Avatar - Ozzman
17. 2. 2024 20:32
Re: Zase legendární.
Legendární může mít i negativní konotaci :D
Avatar - Mikesus
17. 2. 2024 21:33
Re: Zase legendární.
To mne nenapadlo, že to takhle rohypnol myslel. Díky.
Nemyslel jsem si, ze scout byl tak spatnej.
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2024 13:06
Re: Zase legendární.
Přesně tak. Třeba Mikesus je legendární povrchní žvanil :-[]
Avatar - Mikesus
16. 2. 2024 20:20
Re: Zase legendární.
Souhlas. Tohle s legendárním autem nemá nic společného.
Avatar - Stejsn
16. 2. 2024 19:46
V čem je prosím legendární?
Může mi to redakce vysvětlit?
Rozbalit vlákno
34
Avatar - rohYpnol
16. 2. 2024 20:03
Re: V čem je prosím legendární?
Slavný, proslulý

Slavná v tom, že do nižší střední třídy přinesla koncept oplastpvaného zvýšeného kombi, zatímco ostatní s tím přišli často až o generaci později.

Proslulý svoji praktičností a vhodnosti pro chataře, stavaře, lesníky, energetiky, těžaře a další a další profese či zájmové skupiny jako pejskaři, koňáci a další.
16. 2. 2024 20:10
Re: V čem je prosím legendární?
...což potvrzuje velký a neutuchající zájem, kvůli kterému ho vyhodili z nabídky.
Avatar - rohYpnol
17. 2. 2024 10:20
Re: V čem je prosím legendární?
Velký zájem si tam domýšlíš jako nutnou podmínku ty.

Mimochodem, ano, v určité cílové skupině ten velký zájem skutečně byl. Třeba alpské země.
Avatar - Mikesus
16. 2. 2024 20:27
Re: V čem je prosím legendární?
Legendární je mozna jen u štamgastů ve 4.cenové. slavná fakt není, jen vutěch opilcu v hospodě, kteří nad ní slintají. zvysenej oplastovanej kombik byl predskokanem crossoverů a na to taky dojel nakonec. Crossy ho vytlačily. Nebyl první oplastovany kombik a to, ze možná byl první v C segmentu, z něj legendu vubec nedělá.
Avatar - 3_diamanty
16. 2. 2024 20:43
Re: V čem je prosím legendární?
v com je problem priznat fakt ze scout bol uz legendou.... samozejme nie ako beetle ci mini.. ale svojim sposobom bol uz legendarny... alebo za kazdu cenu budeme protirecit rohypnolovi... to je lepsia taktika jasne.. pritom ako jeden z mala tu fakt pise rozumne logicky a k teme ... miesto blbnutia... a jeho nazory sanka dole... akoby som sa videl v zrkadle... neskutocne...
17. 2. 2024 02:44
Re: V čem je prosím legendární?
Netrep. Evidentne, tak ako redaktori ACZ nemáš ani tucha, čo to legenda je, aj keď to gil54 vyššie odcitoval,
Avatar - Mikesus
17. 2. 2024 10:50
Re: V čem je prosím legendární?
Však není legendou. Napiš jediný pádný důvod, proč má být legendou. Výjimečná technika, revoluční technologie? Ani jedno, jen kus plastu, který mj. mělo subaru od roku 1994.
Avatar - rohYpnol
17. 2. 2024 10:54
Re: V čem je prosím legendární?
Legendou je tím, že přinesl koncept zvýšeného oplastovaného kombi s AWD do nižší střední třídy. Přišla jako první, ostatní jen dobíhali o generaci dvě později.
Avatar - Mikesus
17. 2. 2024 10:56
Re: V čem je prosím legendární?
Awd v nižší střední bylo už předtím, takže legenda kvůli kusů plastu to není. Octavia 4x4 už byla sama o sobě zvýšená. Takze jedine co scout udělal, že přidal plasty. Ne, přidáním plastu legenda není. Jen pro uslintané štamgasty ve 4.cenové možná jo. To rozporovat nebudu. Ale obecně fakt není.
Avatar - rohYpnol
17. 2. 2024 10:58
Re: V čem je prosím legendární?
Umíš používat mozek?

Ano, awd v nižší střední bylo. Koncept zvýšeného podvozku, awd a plastů v nižší střední třídě v evropských modelech NEBYL.
17. 2. 2024 12:14
Re: V čem je prosím legendární?
Pokud to ohraničíš jako evropské auto, jako nižší střední třídu a jako kombi, tak ano, Octavia Scout byla první.
Ale stačí jednu z těch tří podmínek dát pryč a máš třeba Subaru Leone z roku 1983, které umělo nabídnout kombíka nižší střední třídy se zvýšeným podvozkem, plasty navíc a awd. A už tehdy i s turbem.
Avatar - rohYpnol
17. 2. 2024 12:59
Re: V čem je prosím legendární?
A co mi je po tom co měli Japonci??

Tímhle pohledem není v evropě ani jedno legendární auto, protože Ameriky měli okna v elektrice a automatickou klimu pomalu v 50-tých letech...
17. 2. 2024 13:50
Re: V čem je prosím legendární?
Golf GTI, Mercedes W137 260D nebo Bugatti Royale by asi byly legendy celosvětově.
Ale ano, z hlediska Evropy, nižší střední třídy a karosářské verze kombi byla Octavia Scout první.
Avatar - rohYpnol
17. 2. 2024 14:03
Re: V čem je prosím legendární?
Nikdo nepsal že Octavia Scout byla světová legenda :-!
17. 2. 2024 15:15
Re: V čem je prosím legendární?
Octavia proste nie je žiadna legenda, už to pochop. Doštuduj význam slova. Malou domácou legendou môže byť skôr Škoda Favorit, kvôli ktorej sa robili poradovníky a stavali stanové tábory pred Mototechnami... :-D
Avatar - rohYpnol
17. 2. 2024 16:51
Re: V čem je prosím legendární?
Octavia proste je riadna legenda, už to pochop. Doštuduj význam slova.
Avatar - Mikesus
17. 2. 2024 19:41
Re: V čem je prosím legendární?
Není legendou, obzvlášť ne scout. Kdyz bych omezil význam na 4.cenou, kteří na to hledí jako na modlu, pak to může být, jinak je to naprosto obyčejné všední auto, kterých se potká na každém rohu od kdejaké výrobce.
Už pochop, že tvoje modla legendou není. Možná bych primhouril oko a řekl to o první octavii, která pro Čechy může být legendou, protoze to bylo první moderní české auto.
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2024 08:41
Re: V čem je prosím legendární?
Legendární je a to dost evidentně, protože ji následovala konkurence.
Nebo konkurence následovala koncept, který nebyl legendární a byli úplně hloupí?!? :-[] :-[]
18. 2. 2024 21:11
Re: V čem je prosím legendární?
Ale prd. Ani pes po nej neštekol, ani neštekne.
18. 2. 2024 21:24
Re: V čem je prosím legendární?
"rohYpnol
17. 2. 2024 16:51
Re: V čem je prosím legendární?Octavia proste je riadna legenda, už to pochop. Doštuduj význam slova."

Nevadí. Len dúfam, že ťa to nebolí.
Avatar - wakantanka
17. 2. 2024 16:44
Re: Re: V čem je prosím legendární?
A nebola v istej snáď jediná možnosť mať diesel a AWD v kombi Octavii práve verzia Scout? Akonáhle túto kombináciu uvoľnili aj do bežných verzií a hlavne dorazil Kodiaq, prestala dávať mnohým zmysel a predaje to len potvrdili.
Avatar - 3_diamanty
16. 2. 2024 20:48
Re: V čem je prosím legendární?
opat raz a... uz po xyz krat... mozem s tebou len suhlasit :yes:
16. 2. 2024 21:39
Re: V čem je prosím legendární?
Subaru Outback ... 1994
Volvo V70 Cross Country ... 1997
Audi Allroad Quattro ... 1999
.
.
.
.
Škoda Octavia Scout ... 2007
Avatar - rohYpnol
17. 2. 2024 10:22
Re: V čem je prosím legendární?
Víš co je nižší střední třída?? Zkus se zamyslet...
17. 2. 2024 12:16
Re: V čem je prosím legendární?
Subaru Leone .... 1983.
Avatar - rohYpnol
17. 2. 2024 13:01
Re: V čem je prosím legendární?
Evropa... nic ti to neříká?
Avatar - Mikesus
17. 2. 2024 19:43
Re: V čem je prosím legendární?
A co třeba že by octavia jako první začala používat nějaký netypický šroubek, taky by to z ní udělalo legendu?
Kdyz omezíme ještě barvu na zelenkavou, interiér na fialovej, konkrétní výbavu bez rádia a elektrických oken tak třeba taky najdeme nějakou legendu. Ne, legenda není o tom, ze co se nabízelo roky předtím omezis na milion podmínek.
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2024 08:38
Re: V čem je prosím legendární?
Jistě. Není legendární. Proto s konkurentem Scouta přišli všichni ostatní konkurenti až o generaci později... :-[]
Bravo, to je závěr hodný geniality :yes:
18. 2. 2024 19:15
Re: V čem je prosím legendární?
Jde souhlasit s tím, že konkurenti jako Ford nebo Fiat přišli se svými "Scouty" daleko později. A to až tak pozdě, že se svými oplastovanými kombíky mohli podespat pod jejich pohřeb.
Avatar - 3_diamanty
16. 2. 2024 20:19
Re: V čem je prosím legendární?
kto ponukal nieco podobne v tomto segmente aspon 16 rokov alebo aj viac .... no vidis... aj takto sa rodia legendy ... scout nou rozhodne bol... len sa na to treba pozerat srdcom a s nadhladom a nie cez cisla... svojim sposobom bol uz legendarny... a clovek ho tak nejak automaticky uz ocakaval vzdy aj v dalsom vydani.... raz to ale asi uz muselo skoncit... kedze C segment sa uz tiez osekava hlava nehlava poslednu dobu... som fakt zvedavy ci skonci aj focus... tu sa mi verit nechce
Avatar - Mikesus
17. 2. 2024 19:44
Re: V čem je prosím legendární?
Subaru leone, 1983. Octavia scout 2007. Takze není legendou, zaostává o 24 let.
16. 2. 2024 21:44
Re: V čem je prosím legendární?
Pro mě je legendární to, jak jsem do toho kdysi sedl jako spolujezdec. Auto, které se legendárně kolébá jako loď už při minimálním natočení volantu. A do toho dunění legendárního TDI PD celým autem.
Avatar - Mikesus
17. 2. 2024 19:45
Re: V čem je prosím legendární?
Jo. Dunění legendární, stejně jako spotřeba oleje.
Avatar - Ozzman
18. 2. 2024 00:14
Re: V čem je prosím legendární?
Pro mne to byla první Oktávka, která na nerovnostech neodskakovala, O3 scout předface 2.0TéDéé 110kw
16. 2. 2024 21:48
tohle auto zabily SUV
a to, ze se svetla vyska postupne snizovala z 18cm u O2 na 17cm u O3 a konecnejch 16cm u O4, takze se to auto stavalo cim dal tim min pouzitelny i v lehcim terenu a na polnacce
kdyz bydlis mimo asfaltku, tak o4 scout uz prestavala davat smysl kdyz tam jezdis celorocne
skoda ji
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jenik3
18. 2. 2024 01:05
Re: tohle auto zabily SUV
Je docela pravděpodobné, že řidiči Scoutu přešli na různá SUV.
Jednoduše se nevyplatilo vyrábět malou sérii pro několik nadšenců, to tak bývá.
Čtyřkolka v okte bude, kdo ji opravdu potřebujete tak ji v nabídce najde.
17. 2. 2024 06:36
Scout
SCOUT má na trhu své zákazníky. Je to dáno i cenou. Opět ho nasadí u octavia 6.
Rozbalit vlákno
1
17. 2. 2024 15:50
Re: Scout
Když jsem se bavil s pánem od leasingovky, jestli bych si jako služebák mohl objednat O4 RS, tak řekl, že ne, protože car policy naší firmy (a mnoha dalších firem) zakazuje "sportovní auta", ale že většina firem to řeší tak, že objedná O4 Scout, ve které je stejný motor. Takže je otázka, kolik lidí si objednalo Scout z praktických důvodů a kolik jej objednala jako "pseudo RS".
17. 2. 2024 10:09
Je ještě větší ztráty než verze Scout
Co Scout a hlavně jeho 2.0 TDI "úžasně" spolehlivá verze 147kW, ale daleko větší ztráta je vypadnutí z nabídky motoru 1.0 TSI. Po 7 letech čtení testů vozů s motorem 1.0 TSI ve verzi 85 kW a potom ve verzi EVO s výkonem 81 kW na tomto webu je to úplně k neuvěření, že tak výborný motor vypadne z nabídky tak důležitého modelu Škody Octavia. A ještě za stavu, kdy litrový trováleček znovu prošel modernizací na verzi EVO 2 a výkon se opět zvětšil o 4 kW a tak se vrátil na původní hodnotu 85 kW. Neskutečná ztráta pro Octavii!!! A nebo litrový trováleček nebyl tak vynikající, jak se zde 7 let psalo, že již není do Octavie nabízen? :D :yes:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Mokrous
17. 2. 2024 10:57
Re: Je ještě větší ztráty než verze Scout
Co víš konkrétního o "úžasné" spolehlivosti 147kW verze, která se dál prodává a prodávat bude ve větších modelech jako Superb, Passat, Kodiaq, Tiguan, Audi A4, A5, A6, Q3, Q5,... ???
Avatar - twistedTSD
17. 2. 2024 13:34
Re: Je ještě větší ztráty než verze Scout
Ano, je vynikající. VW chce asi zefektivnit výrobu.
17. 2. 2024 18:27
Re: Je ještě větší ztráty než verze Scout
Porad trochu doufam, ze ukonceni 1.0 TSI je jenom docasny vypadek dodavek.
Avatar - rohYpnol
17. 2. 2024 18:34
Re: Je ještě větší ztráty než verze Scout
Proč? Ten mrzák nikomu chybět nebude.

Navíc to evidentně není dočasný výpadek, protože přišli s podladěnou 1.5 TSI. A R3 koncepce evidentně nedává žádný smysl. Koneckonců, opět to jen potvrzuje moje slova z dřívějška.
17. 2. 2024 20:14
Re: Je ještě větší ztráty než verze Scout
Ma lepsi zvuk, charismatictejsi projev, nema vypinani valcu, rychle se ohreje a topi, prokazal se jako dlouhodobe spolehlivy.
18. 2. 2024 10:33
Re: Je ještě větší ztráty než verze Scout
Aby nyní základní motor 1.5 TSI Evo 2v modernizované Octavii nebyl naladěn tak, že většinu doby jízdy nebo ujeté vzdálenosti nepracoval ve dvouválcovém režimu a do režimu práce všech čtyř válců se zapne jen při silné akceleraci nebo při jízdě na plný plyn...To pak litrová tříválečková jednotka je pořád lepší než dvouválcová "sedmsetpadesátka". :D
Avatar - twistedTSD
19. 2. 2024 06:49
Re: Je ještě větší ztráty než verze Scout
Takže teď budou dávat podladěnou 1.5 do Fabie, když 1.0 nedává smysl?
17. 2. 2024 21:23
Co je dobré, to se musí zrušit.
Ať už jde VW koncern do pytle, ukončí Volkswagen Sharan, ukončí Škodu Fabia Combi bez jakékoliv alternativní náhrady, do Fabií přestali dávat 3válcovou jednotku 1.4 TDI, která byla ještě dostupná ve třetí generaci před faceliftem, Octavia 4x4 TDI už není a teď už ani Octavia Scout? Koncerne styď se.
Rozbalit vlákno
1
18. 2. 2024 10:40
Re: Co je dobré, to se musí zrušit.
Nebuďte rozmrzelý, bude od koncernu mnoho typů nových moderních EV. A zapomněl jste na sedan od Passatu a liftback Arteon, holt je asi potřeba prodat alespoň nějaký kousek EV limuzíny EV.7... Dobře to vedou v Evropě k jiskrným elektrickým zítřkům. :-[]