Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Legendární verze Škody Octavia po 16 letech potichu skončila. A s ní i další lákadla

Škoda Octavia Combi Scout 2.0 TDI (147 kW)
Škoda Octavia Combi Scout 2.0 TDI (147 kW)
Škoda Octavia Combi Scout 2.0 TDI (147 kW)
Škoda Octavia Combi Scout 2.0 TDI (147 kW)
36 Fotogalerie
Marek Bednář

Škoda postupně osekává nabídku modelu Octavia o ta provedení, která u zákazníků nemají velkou oblibu. Verze Scout je mezi nimi.

Když se před několika dny představila nová Škoda Octavia, ukázala se jak ve standardním provedení, tak i ve verzi RS. Ovšem, jedna z lákavých variant a stálice po 16 let se neukázala a s největší pravděpodobností ani neukáže – jde o provedení Scout.

Toto provedení se prvně ukázalo s druhou generací octavie a stálicí u něj byl pohon všech kol navíc ke zvýšenému podvozku, přinejmenším na českém trhu. Tak přišla i ve IV. generaci octavie a byla k mání s motorem 2,0 TSI 140 kW a dvěma verzemi dvoulitrového TDI – o 110 a 147 kW výkonu.

Nezmizela však „až“ s faceliftem – poslední ceník octavie, který verzi Scout obsahuje, je ten z listopadu 2022. Stojí tam od 924.900 korun. V březnu 2023 už scout k mání nebyl a z nabídky tehdy zmizely i všechny verze s pohonem 4x4. Pohon všech kol se naštěstí vrátil, scout však nikoliv.

Video placeholder
Škoda Octavia RS facelift (2024) • Zdroj: Škoda

Na otázku, proč k těmto změnám došlo, odpověděla mluvčí automobilky Michaela Sklenářová. „Škoda již v průběhu loňského roku zredukovala složitost nabídky napříč modelovým portfoliem, s cílem zvýšení flexibility produkce. Naším úmyslem je soustředit se na nejlépe prodávané varianty jednotlivých modelů a tím i zkrátit čekací lhůty,“ napsala.

„Prodejní podíl jednotlivých generací modelu Octavia ve variantě Scout tvořil nižší jednotky procent,“ dodala Sklenářová na vysvětlení, proč na papíře lákavý scout nepřežil – nebyl o něj prostě dost velký zájem zákazníků.

Redukce složitosti výroby a orientace na ty nejlépe prodávané varianty dost možná stojí i za zbytkem změn v nabídce, např. absencí dieselového RS, plug-in hybridní verze či provedení se vznětovým motorem a pohonem 4x4. Čtyřkolka je k mání už jen s motorem 2,0 TSI o výkonu 150 kW, který je naopak v nabídce novinkou, stejně jako slabší verze 1,5 TSI o 85 kilowattech.

Anketa
Mrzí vás, že Škoda už nenabízí octavii ve verzi Scout?
Ano, koupil/a bych si ji
Ano, ale nekoupil/a bych si ji
Ne