Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Za volantem Volva FH Aero: Digitální zrcátka se povedla

Nedávno představené Volvo FH Aero slibuje o 11 % nižší aerodynamický odpor a o 5 % nižší spotřebu paliva oproti dosavadní verzi. Jedním z důležitých prvků, který navíc podle Volva přispívá i bezpečnosti, jsou také kamery místo zpětných zrcátek – a právě na jejich fungování se při prvním svezení v Göteborgu zaměřuji.
Zpět na článek
18. 2. 2024 17:17
17. 2. 2024 08:41
Digitální zrcátka ...
Mercedes spustil lavinu s kamerama , tak všichni kopírují , ale snad jediný DAF a možná MAN dali komplet vše do kamer , tzn. zrcátka všechny ne jen na levé a pravé straně ... , ale před spolujezdcem před auto mají kameru a taky u spolujezdce nahoře aby bylo vidět pod auto na pravé straně ... Nevím no , jako za mě nedotažené , když už tak už komplet , infotaiment asi taky dobrý jinak asi to je vše ... , s novím jsem nejezdil , ale model před je pro chlapy co nejsou jako zprduduch prostě malý ...
Rozbalit vlákno
1
18. 2. 2024 17:13
Re: Digitální zrcátka ...
Po první točce s kamerama na Dafu jsem z důvodu nebezpečnosti za noční jízdy dal výpověď.Zrcadlo nezklame!!!
Avatar - Ja Prvni 123
17. 2. 2024 12:06
Nekde jsem videl i kameru vepredu
A promitani obrazu pred kamionem na zadni dvere na navesu.
To mi prijde dobry pro ridice za tim kamionem.
Rozhodne prispevek bezpecnosti.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - wakantanka
17. 2. 2024 16:40
Re: Nekde jsem videl i kameru vepredu
Mno ale to ten náves bude mať cenu zlata, lebo mať zadné dvere z LCD obrazoviek lacné nebude a to ešte nechcem ani pomyslieť na cenu prípadnej opravy.
17. 2. 2024 15:02
Kamera namiesto späťákov...
...mi príde ako holý nezmysel- Zložitý systém namiesto jednoduchých odrazových plôch. A prečo? Pre údajnú úsporu paliva 5%?
Colani postavil ťahače s reálnou úsporou paliva 25%, a neštekol po nich pes. Teraz sa bijú do pŕs za vpodstatre smiešne čísla, ktoré naviac zatiaľ iba sľubujú... :V kabínach sa už tuším prespávať nesmie, a ťahače aj tak vyzerajú ako šatníkové skrine, akurát majú oblejšie rohy...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - wakantanka
17. 2. 2024 16:39
Re: Kamera namiesto späťákov...
Colani ale neuspel z iných dôvodov, tie jeho trucky boli krásne a aerodynamicky efektívne, ale boli vrcholne nepraktické a nevhodné na denné používanie. Okrem iného bočné okná si neotvoril, klíma v tej kupole žalostne nestíhala, nástup a výstup bol žalostný a o nejakom životnom priestore či dokonca posteli si mohol len snívať. Podobne dopadol aj Steinwinnter s jeho konceptom, jeden sa objavil na predaj.
17. 2. 2024 23:02
Re: Kamera namiesto späťákov...
Každý nový nápad má aj kopu mínusov, to je logické. Skôr sa pozastavujem nad tým, že dokázanú 25% úsporu paliva všetci odignorovali a tu je zrazu 5% úspechom.
Ploché kolmé čelo ťahača nemôže mať dobrú aerodynamiku už z princípu.
Avatar - wakantanka
18. 2. 2024 19:43
Re: Re: Kamera namiesto späťákov...
V tomto nesúhlasím, všetci výrobcovia optimalizujú svoje stroje tak aby boli čo najviac efektívne a zároveň použiteľné v rámci legislatívy. Proste koncept Colani bol zaujímavý, ale nie použiteľný. Proste na danej ploche nič viac iné nevymyslíš.
19. 2. 2024 00:19
Re: Re: Kamera namiesto späťákov...
Nejdem sa s Tebou hádať, každý máme vlastný pohľad. Nehovorím, že Colaniho dizajn je zrelý do série, na druhú stranu to patlanie sa s hranami a špárami je na citeľnejšie zníženie aerodynamického odporu a zreteľnú úsporu paliva proste málo. Náhrada späťákov elektronikou mi pri naznačenom profite príde ako "super" nápad s nulovou efektivitou, resp. ako predražená zbytočnosť, ktorú tou prakticky zanedbateľnou úsporou nákladov na palivo nikdy nezaplatíš.
Od vzniku Colaniho truckov už uplynulo docela dosť času, výskum aj znalosti v oblasti aerodynamiky sú už zase o krok inde a neverím tomu, že nič iné ako hranatá krabica sa v rámci daných rozmerov vymyslieť nedá.
18. 2. 2024 17:17
Volvo FH
Volvo mě naučilo si dát pivo za volantem, jelikož se na místo spolujezdce pořádně nevlezu.
Rozbalit vlákno
0